[OS2026] Olympische Spelen Milaan-Cortina 2026

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:37
Geloof ik niet. Dandjinou heeft dat niet in zijn karakter en als je de race ziet, dan is de start relatief traag, knallen Boer en Jens tegen elkaar waardoor ze snelheid verliezen en William er een gaatje in ziet. Die sluit en dan is het chaos. Maar dit is niet bewust

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 15:53

sus

is druk :+

Waaaa Zweden maakt 1-1

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:42

Quad

Doof

Spannende overtime weer.

En ook Amerika door.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 18-02-2026 23:40 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• sus

sus

Wat een toffe sport om te kijken :) Kijk dit normaal echt _nooit_

• Quad

Quad

Doof

sus schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:41:
Ik ook niet, geen reden verder om het te volgen. Maar het is eigenlijk geen seconde saai. Ook bij veel goals verschil zie je genoeg leuke dingen gebeuren.

nggyu nglyd

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-03 20:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

PatrickC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:41:
[...]

De ene Canadees offert zich op voor de andere die goud haalt…
Je maakt een grap, maar welk land was ook al weer zo sportief bij die andere sport op ijs? :+

Sys Specs

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
sus schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:41:
Wij thuis ook niet, maar m'n vrouw en ik zaten vol spanning naar de ijshockey wedstrijden te kijken vandaag. Heerlijke kijksport inderdaad :) Sowieso: we zitten nu in een vakantiehuisje en tussen alle activiteiten door staat de OS voor wat betreft alle sporten gewoon aan op de TV als we thuis zijn. Als achtergrond tijdens spelletjes, of met z'n allen rond de TV tijdens de borrel om er lekker over te ouwehoeren. Prima vertier :)

Join het GoT Pulse-Team!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Ski Mountaineering staat op het programma vanmorgen. Ben ik erg benieuwd naar, ook hoe ze het in beeld gaan brengen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01

vhal

ಠ_ಠ

Toch wel bizar hoe groot die verschillen kunnen zijn in een 3' durende wedstrijd.

Strava

• PatrickC
Er zit veel tijd in het wisselen van langlaufen naar hardlopen en weer terug en dan voor de afdeling het verwijderen van de skins onder de ski’s.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01

vhal

ಠ_ಠ

PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:57:
Er zit veel tijd in het wisselen van langlaufen naar hardlopen en weer terug en dan voor de afdeling het verwijderen van de skins onder de ski’s.
Ja, het lijkt er wel op dat degene die dit het beste onder de knie heeft, de meeste kans heeft om te winnen.

Misschien dat dit minder is bij de langere afstanden maar ik ken de sport niet goed genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen...

Strava

• PatrickC
Dit moet Johannes Høsflot Klæbo toch ook kunnen? Als ik die bergop zag rennen met het langlaufen…

• Holk
vhal schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ja, het lijkt er wel op dat degene die dit het beste onder de knie heeft, de meeste kans heeft om te winnen.

Misschien dat dit minder is bij de langere afstanden maar ik ken de sport niet goed genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen...
Hoorde ergens dat dit onderdeel voor 80% gewonnen wordt de berg op, 20% bij de wissel en 0% bij de afdaling.

• PatrickC
Dat doet die Zwitser slim door dwars te gaan staan bij het verwijderen van de skins. De rest zou dan om hem heen moeten. Nu was zijn voorsprong groot genoeg, dus maakte het niets uit, maar als ze wel dichterbij hadden gezeten, is dit zeker een slimme tactiek.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:32

Pierre

Van nature lui!

Schijnbaar toch een beetje express deze actie gisteravond tijdens de 500 meter shorttrack https://www.nu.nl/olympis...ederlanders-hinderde.html

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Holk
Holk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:17:
[...]

Voor de shorttrack nog relay mannen en de 1500m dames met Xandra en Suzanne (even niet scherp of we daar een derde plek voor hebben, meende slechts 2)
Michelle doet dus ook mee, in totaal 3 dames voor de 1500m morgen

Michelle met Gilli Kim en Boutin in rit 1, Xandra (tikje pikant) met Suzanne in rit 5 met Confortola en Blais...
Beste 3 rijders gaan door, geen tijd snelste, wel advancments als ze gaan kegelen

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:21
Pierre schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:15:
Schijnbaar toch een beetje express deze actie gisteravond tijdens de 500 meter shorttrack https://www.nu.nl/olympis...ederlanders-hinderde.html
Hoe concludeer je hieruit dat het express was? Hij zegt dat hij een gat zag en daarvoor ging, zoals elke topsporter volgens mij hoort te doen, en dat het niet zijn bedoeling was om iemand aan de kant te beuken. Dat onze bondscoach daar een amdere mening over heeft wil nog niet zeggen dat hij met opzet een Nederlander eruit kegelde.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

evil_lemon schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:20:
[...]

Hoe concludeer je hieruit dat het express was? Hij zegt dat hij een gat zag en daarvoor ging, zoals elke topsporter volgens mij hoort te doen, en dat het niet zijn bedoeling was om iemand aan de kant te beuken. Dat onze bondscoach daar een amdere mening over heeft wil nog niet zeggen dat hij met opzet een Nederlander eruit kegelde.
Klopt express is inderdaad niet de juiste woordkeuze van mij. Maar toch is het een beetje een lompe actie, maar goed het is niet anders. Volgens mij zijn Jens en Melle super happy met zilver en brons.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Holk
[...]

William had op zich wel een YC mogen krijgen (2 losse acties elk een P waardig), maar wat hij zelf ook zegt, dit is een finale en het was wat lomp maar zag er niet in dat hij er bewust mensen uit reed.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:42
Het had niet veel gescheeld of Michelle Velzenboer had er op dezelfde manier wat mensen er tussenuit gesjoeld met de relay.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• PatrickC
Ik ben wel benieuwd wat er nu in de in de relay finale bij de mannen gaat gebeuren. Daar komen we Canada weer tegen. Dat wordt vuurwerk.

Ik lees ook dat Teun Boer geblesseerd is geraakt door die 500m finale. Teun is toch wel een belangrijke schakel volgens mij in het team. Hopelijk kunnen ze hem op tijd oplappen en doet hij toch mee.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Ik geloof er alleen niks van dat ie het ook zo gedaan zou hebben als het z'n landgenoot was.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15-03 22:38
PatrickC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:01:
Niels Kerstholt zegt nu toch dat het waarschijnlijk een bewuste actie was van Canada… hij zegt nog net niet dat Canada express een penalty pakt om wat Nederlanders uit te schakelen…
Het veranderd alleen niets meer aan de uitslag.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dat nieuwe Ski onderdeel is super spannend zeg.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik kan er niet echt warm voor lopen eigenlijk, waarschijnlijk omdat het wat gezocht op me overkomt. Komt, net als biathlon blijkbaar voort uit 'military patrol'.

Biathlon snap ik: hier ben jij, daar is een vijand, je bent in Finland en het is 1939 dus sneeuw is een ding. Waren er vroeger echt militairen die covers over hun ski's deden om te klimmen? Verder mis ik het mountaineering aspect ook wel een beetje.

YouTube: An overview of Ski Mountaineering
Ah, hier snap ik 'm beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Bundin op 19-02-2026 14:15 ]

• PatrickC
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:54:
Dat doet die Zwitser slim door dwars te gaan staan bij het verwijderen van de skins. De rest zou dan om hem heen moeten. Nu was zijn voorsprong groot genoeg, dus maakte het niets uit, maar als ze wel dichterbij hadden gezeten, is dit zeker een slimme tactiek.
Ik zit nu pas de halve finales te kijken, maar beide Zwitserse mannen doen dit en de anderen niet. Lijkt dus een bewuste manier van je tegenstanders ‘blokkeren’ die dan is toegestaan. Of zijn er ook wel eens parcoursen waarbij de plek van de wissel niet helemaal vlak is?

• sus

sus

Ik weet nog niet wat ik van SkiMo vind…

Ziet er leuk uit, maar ook weer wat “saai”. Stukje langlaufen, trapje op, nog een stukje langlaufen en dan weer naar beneden.

Ik had vooraf meer gedacht dat ze door een bos zouden gaan bv en dan de verschillende secties meedere keren tegen zouden komen, traject van een paar km.

Maar ik kan er volledig naast zitten en dat dit een verkorte versie is ofzo. Maakt het niet minder spannend overigens!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 21:35

Felyrion

goodgoan!

sus schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:17:
Ik weet nog niet wat ik van SkiMo vind…

Ziet er leuk uit, maar ook weer wat “saai”. Stukje langlaufen, trapje op, nog een stukje langlaufen en dan weer naar beneden.

Ik had vooraf meer gedacht dat ze door een bos zouden gaan bv en dan de verschillende secties meedere keren tegen zouden komen, traject van een paar km.

Maar ik kan er volledig naast zitten en dat dit een verkorte versie is ofzo. Maakt het niet minder spannend overigens!
Ja, ik vroeg me ook al af of er langere varianten zijn. Dit voelt zo kunstmatig (al kun je dat voor zoveel sporten zeggen :P ). Dit is de sprint, zijn er dan andere vormen? of moet ik dan denken aan relay ofzo?

Het lijkt me ook dat ze het zo hebben gemaakt om het een "kijkbare" sport te maken, met zicht op het geheel vanaf de tribunes.

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 19-02-2026 15:25 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:33
Jammer dat ze er een sprintrace van maken. Dit zou toch nog toffer zijn als een marathon-event...echt een piste op rennen en er weer af....
maar ja, da's niet niet made-for-youtube....

https://velo.outsideonlin...ng/skimo-olympics-cyling/
Skimo is traditionally staged across sprint, team relay, and long-format individual events.

The 2026 Winter Olympic program only includes the spectator-friendly sprint and team relay formats. These fast and furious bombs of adrenaline are easy to stage, easy to film, and perfect for today’s doomscrolling era. The four-minute sprints must be a social media team’s dream.

[ Voor 58% gewijzigd door TheOmen op 19-02-2026 15:31 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• PatrickC
Deze sprint variant vind ik ook tegenvallen. Degene die het beste de ski’s uit en aan doet (2x) en de skins verwijderd (1x), wint meestal deze variant. En als je als eerste de afdaling in gaat, lijk je dus altijd te winnen.

Die 2 Zwitsers lieten het trouwens wel afweten. Tot aan de trap lagen ze beide nog aan kop, maar ze eindigden beide niet op het podium.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:38
Bij zo'n sprintrace zie ik vooral potentie voor een estafette, dan kan er wat meer onderscheid worden gemaakt. Nu zijn er effectief 3 grote momenten qua wissel en een klein beetje verschil in het omhoog rennen. Bij estefatte krijg je meer van die momenten, zonder dat het veel langer duurt omdat je een veel hogere bergbeklimming moet doen.

Wel jammer overigens dat de afdaling dermate kort en smal is dat er niet echt onderscheid gemaakt kan worden.

• PatrickC
1500m mannen langebaan… ok… Stolz goud, maar dan? Kongshaug, Ning, Nuis, Wennemars… die gaan zilver en brons verdelen verwacht ik.

• PatrickC
Tot nu toe matige tijden… na de dweil moet het gaan gebeuren…

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:49
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:33:
1500m mannen langebaan… ok… Stolz goud, maar dan? Kongshaug, Ning, Nuis, Wennemars… die gaan zilver en brons verdelen verwacht ik.
Sonnekalb?
offtopic:
Wordt wel een interessant WK allround overigens met Eitrem, Kongshaug, Semmirunniy, Jilek en misschien vergeet ik er nog eentje (maar nul Nederlandse kanshebbers vrees ik)

• PatrickC
D-e-n schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:15:
[...]

Sonnekalb?
offtopic:
Wordt wel een interessant WK allround overigens met Eitrem, Kongshaug, Semmirunniy, Jilek en misschien vergeet ik er nog eentje (maar nul Nederlandse kanshebbers vrees ik)
Sonnekalb viel tegen op de 1000m met een 12e plaats. Maar de 1500m ligt hem wel beter. Dus, ja, past wel in dit rijtje, maar toch verwacht ik niet dat hij een medaille gaat halen.

• PatrickC
Goed gereden door Joep, maar niet snel genoeg voor een medaille denk ik…

• Charles Hill
Goeie rit voor Wennemars. Hopelijk is het genoeg voor een medaille.

• D-e-n
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:32:
Goed gereden door Joep, maar niet snel genoeg voor een medaille denk ik…
Italiaan is erg dichtbij maar de tijd is wel sneller dan het OKT?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:49
Wow joep. Toprit.

vraag me af of het genoeg gaat zijn.

• Holk
Tring, snelle rit hoor!

• PatrickC
Snel was niet zo snel… jammer dat we hier Prins niet zien.

• Charles Hill
Ai, dat was niet goed.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:56
Tijmen is niet Snel :9

I’ll see myself out :+

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• LZ86
Fantastisch te zien hoe pa Wennemars dit vierde.

Echt geweldig.

Snel niet goed genoeg helaas

• PatrickC
Spannend? Dat wint Ning makkelijk!

• PatrickC
Dus Joep wordt weer 4e of 5e…. shit…

• LZ86
Lol, wat een rit.

Joep geen kans op podium zo.

• Quad

Quad

Doof

Wauw wat een tijden, jammer geen Nederlandse winnaar.

nggyu nglyd

• D-e-n
Shit.

• PatrickC
Nuis rijdt hier maximaal… sneller dan z’n oude OR.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:29
Stolz gaat dat makkelijk redden.

• D-e-n
Daar hadden ze ook voordeel van elkaar.

• PatrickC
Quad schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:41:
Wauw wat een tijden, jammer geen Nederlandse winnaar.
Had je dat verwacht dan? Met Stolz er bij…

• Holk
Kjeld moet nu hopen dat alleen Stolz er onderdoor gaat

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ning en Nuis hadden heel veel aan elkaar. Reden elkaar naar een top tijd.

Tweakers Discord

• Jorah_Newstone
Top gereden, maar het veld is gewoon sterker. Niks aan te doen.

• PatrickC
Eitrem is ziek geweest… daar verwacht ik niet veel van…

• PatrickC
Kongshaug gaat bepalen of Nuis brons haalt.

• LZ86
Alles hangt af van Kongshaug.

• PatrickC
Gaat Ning hier winnen? Dat zou een enorme verrassing zijn!

• PatrickC
Het zou wel zuur zijn als we 4e en 5e worden hier…

• Charles Hill
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:46:
Gaat Ning hier winnen? Dat zou een enorme verrassing zijn!
Dat denk ik niet. Hier staat de winnaar

• Holk
Kjeld heeft nu een hogere hartslag dan tijdens zn rit

• LZ86
Stolz gaat zowieso winnen als ie niet op zijn plaat gaat.

Medaille voor Nuijs hangt helemaal van Kongshaug af.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wtf gebeurt hier ... :D

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• LZ86
Beide heren niet top zover

• PatrickC
Charles Hill schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:47:
[...]

Dat denk ik niet. Hier staat de winnaar
U zei?

• Charles Hill
Wauw, dat is een verassing!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:25
Verrassend. Toch geen zekerheid. Veel verwacht maar dit niet

[ Voor 31% gewijzigd door jan390 op 19-02-2026 17:50 ]

• Quad

Quad

Doof

Jaa brons! :)F

nggyu nglyd

• LZ86
Wow, Stolz geen goud??

• Charles Hill
En brons voor Nuis

• D-e-n
Oh wat kut weer voor Wennemars. Pechvogel van het toernooi

• PatrickC
Wennemars weer 4e… daar heeft hij al vaak gestaan op andere toernooien… wat een klote Spelen heeft hij uiteindelijk… Nuis geweldig natuurlijk.

• Jorah_Newstone
Kjeld stript even voor het publiek :+

• LZ86
Wennemars bestolen van een medaille eerder. Nu had ie in zekere zin gewoon geen kans met dit veld.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

U zei?

• D-e-n
Als Wennemars en Nuis van rit wisselen haalt Wennemars brons

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:36
Tja de 1500m zit zo dicht bij elkaar, dan kun je dus ook er net naast zitten. Zuur zeker, maar 4e op de 1500m is heel knap van Wennemars.

• Holk
Brons met een gouden kern. Niet verwacht. Stolz onverwacht, z’n turbo haperde

• Jorah_Newstone
Dit is toch een eerste goud voor China?

• Jorah_Newstone
Ja toch niet. Maar de laatste bocht had hij wel de turbo aangezet.

• Holk
Jorah_Newstone schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:51:
Dit is toch een eerste goud voor China?
3de. Snowboarden kunnen ze ook ;)

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:39
De Olympische spelen doet weer wat het zo mooi maakt
Een grote verrassing dat een Chinees die goud pakt.

Nuis ook nog brons

• LZ86
In die laatste bocht nog dik achter, en dan toch nog naar zilver. Ik dacht bijna Nuijs zilver en Wennemars brons. Maar toch

• Jorah_Newstone
LZ86 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:53:
In die laatste bocht nog dik achter, en dan toch nog naar zilver. Ik dacht bijna Nuijs zilver en Wennemars brons. Maar toch
Stolz kan nog enorm de turbo aanzetten in de laatste bocht.

• PatrickC
Dat Ning hier wint, ok, verrassend maar kan, maar ik vind het verschil met Stolz zo groot. Die is echt ver boven zich uit gestegen vandaag. Maar op de 1000m kon je wel al zien dat hij in topvorm was.

• PatrickC
Even toch… stel Ritsma selecteert Bosker niet… dan rijdt Nuis hier geen 1500m maar Tim Prins. Was Prins dan 3e geworden? Ik denk het niet. Maar dan had Wennemars hier brons gewonnen….

• Charles Hill
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:02:
Even toch… stel Ritsma selecteert Bosker niet… dan rijdt Nuis hier geen 1500m maar Tim Prins. Was Prins dan 3e geworden? Ik denk het niet. Maar dan had Wennemars hier brons gewonnen….
'Wat als' bestaat niet 😉

• PatrickC
China verslaat USA… ik verwacht dat Trump de importtarieven weer verdubbelt met China!

• PatrickC
Nuis toch maar mooi voor de 3e keer een medaille op de 1500m OS… en… nog steeds wereldrecordhouder natuurlijk!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:39
Geweldig interview van Nuis.
Intens gelukkig met zijn bronze plak met gouden rand.
En heel veel respect naar andere sporters.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hoe blij kan je zijn met brons, wat een gave gast is die Nuis toch _/-\o_

• Charles Hill
Mooi dat interview met Nuis. Helemaal blij, echt brons gewonnen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
Hoogst haalbare.

Ik denk wel dat dit de slechtste OS in lange tijd gaan worden. Acht goud van 14/18/22 verdwijnen langzaam uit zicht. Daar mag met name het langebaanschaatsen zich achter de oren krabben, de klad zat er daar al in 22 in met merendeel medailles voor mensen die op hun top waren maar er heeft zich weinig vervangend talent gemeld de afgelopen vier jaar, zeker bij de heren.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• LZ86
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:39:
Hoogst haalbare.

Ik denk wel dat dit de slechtste OS in lange tijd gaan worden. Acht goud van 14/18/22 verdwijnen langzaam uit zicht. Daar mag met name het langebaanschaatsen zich achter de oren krabben, de klad zat er daar al in 22 in met merendeel medailles voor mensen die op hun top waren maar er heeft zich weinig vervangend talent gemeld de afgelopen vier jaar, zeker bij de heren.
Bij de heren dient zich nu een beetje talent aan. Een v/d Bunt en de Boo kunnen echt tot toppers uitgroeien.

En vergeet niet dat de bizarre verschijning genaamd Stolz er is. Zonder Stolz had de Boo ook goud gehad (als als, maar Stolz is buitenaards goed). Wennemars is ook jong en doet het niet slecht.

Moet nog wel wat bij, maar er zijn een paar toppers in wording. Ben wel benieuwd hoe het bij de dames gaat. Leerdam zal w.s. wel stoppen, de vraag is of Kok over 4 jaar nog net zo goed is. En buiten die 2 zijn er niet echt goede vrouwen die aan dat niveau kunnen tippen. Beune lijkt ook minder sterk dan eerder.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:36
Hoogst haalbare.

Jenning de Boo natuurlijk heel goed. Wennemars ook goed gereden en pech gehad. Maar voor de rest is er eigenlijk niemand gelet op de toekomst, echt heel mager en dat moet zorgen baren. Natuurlijk hebben Nuis en Bergsma op hun laatste spelen goed gereden, maar je weet van te voren dat ze niet meestrijden voor goud. Ik hoop dat er iets doorkomt de komende jaren, want anders wordt het over 4 jaar nog erger.

• PatrickC
Hoogst haalbare.

4 jaar terug wonnen we ook geen goud op de langere afstanden bij de mannen. Op de 500, 1000 en 1500 meter hebben we nu voor het eerst op een OS te maken met een uniek talent, Stolz. Dat Ning nu goud pakt op de 1500m, is een enorme verrassing, maar Stolz is wel nog steeds sneller dan alle Nederlanders vandaag.
Wat betreft de dames…Met het vroegtijdige pensioen van Schouten bij de dames, zijn we onze belangrijkste troef op die afstanden kwijtgeraakt. Maar de 3000m dames was voor mij de enige echte teleurstelling op deze OS. Maar daar (en op de 5000m) was er ineens…. Lollobrigida… die op beide afstanden een heel dik PR reed… op een ‘trage’ baan (geen Salt Lake of Calgary) en ook nog eens op hogere leeftijd (normaal rijd je dan niet zo maar een dik PR meer). Dat is echt wel bijzonder. Zelfs een Beune of Groenewoud in vorm had hier geen goud gewonnen en voor Conijn is dat nog te hoog gegrepen. Maar… daarvoor in de plaats halen we nu goud en zilver op zowel de 500m en 1000m. En met de 1500m (Kok/Rijpma-de Jong) en mass start (Groenewoud) dames nog te gaan, zijn er nog goede kansen op 1 of 2 gouden medailles.

• Charles Hill
Wat een stomme sport dat skimo. Had het nog niet eerder gezien, nu voor het eerste en alleen de finale. Meer dan genoeg ook.

• PatrickC
Sineplex schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:53:
[...]

Jenning de Boo natuurlijk heel goed. Wennemars ook goed gereden en pech gehad. Maar voor de rest is er eigenlijk niemand gelet op de toekomst, echt heel mager en dat moet zorgen baren. Natuurlijk hebben Nuis en Bergsma op hun laatste spelen goed gereden, maar je weet van te voren dat ze niet meestrijden voor goud. Ik hoop dat er iets doorkomt de komende jaren, want anders wordt het over 4 jaar nog erger.
De enige hoop op de 5000m en 10000m is op dit moment Stijn van de Bunt. Huizinga zie ik geen grote stappen meer maken om de aansluiting te krijgen met de wereldtop. Op de 1500m hebben we Wennemars en Prins voor de toekomst. Op de 1000m de Boo, Wennemars en Prins. Op de 500m de Boo en Diniz. Dus…het kan nog meevallen over 4 jaar.

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste