[OS2026] Olympische Spelen Milaan-Cortina 2026

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:53
Bobsleeën heat 4 is gestart, plek in de top 10 zou mooi zijn. Hopelijk nog een run zoals in heat 3.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28

Felyrion

goodgoan!

Charles Hill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:01:
Bizarre scores bij de big air, wat een tricks! Maar een vreemde score bij de laatste deelnemer, hogere score krijgen dan een beduidend moeilijkere sprong ervoor van de uiteindelijke nummer 2.

Weer is de jury onnavolgbaar. Blijft toch een nadeel van die sporten met een jury.
Het maakt het kijken wel lastig soms. Maar als je je erin verdiept en echt goed kijkt kun je vaak wel meekomen met de beoordelingen. Dingen die niet zo opvallen als de spinrichting (ook t.o.v. de andere sprong) plek van de grab (en welke hand, ook t.o.v. de andere sprong), hoek van de ski's, plek van de landing t.o.v. het ideaal, mate van controle bij landing tellen flink mee.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30

Quad

Doof

@TheBrut3 kijk je nu het bobsleeën ook? Daar zie je dat zowat elk team (op een tijdelijke P1) straks met een vlag staat te zwaaien na hun run. :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Felyrion schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:10:
[...]

Het maakt het kijken wel lastig soms. Maar als je je erin verdiept en echt goed kijkt kun je vaak wel meekomen met de beoordelingen. Dingen die niet zo opvallen als de spinrichting (ook t.o.v. de andere sprong) plek van de grab (en welke hand, ook t.o.v. de andere sprong), hoek van de ski's, plek van de landing t.o.v. het ideaal, mate van controle bij landing tellen flink mee.
De laatste had wel echt een ultiem perfecte landing. Strak de latten naast elkaar en geen correcties.

nggyu nglyd

• Charles Hill
Felyrion schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:10:
[...]

De controle van de uitvoering leek inderdaad heel zwaar te tellen, want de uitvoering was mooi en landing perfect. Maar 4,5 draai is toch wel minder dan 6 zou je zeggen. En 6 hetzelfde uitvoeren als een sprong met 4,5 draai is bijna onmogelijk. Zal er bijna altijd net wat minder verzorgd uitzien dan 4,5 draai. Benieuwd of dat wat in de sport gaat veranderen, dat minder moeilijke tricks maar perfect uitgevoerd de norm gaat worden. Of dat het alleen deze jury was.

• Quad

Quad

Doof

Bij slope en halfpipe was ook wel veel vraagtekens bij jury soms. Want wat was dan wel genoeg en waar moesten de deelnemers op focussen.

nggyu nglyd

• Charles Hill
Jammer, niet opnieuw zo'n mooie afdeling, 55,87. Kijken of het genoeg is voor plek 10.

• Quad

Quad

Doof

In elk geval p11. Bizar hoeveel snelheid zo'n apparaat blijft houden met zoveel contact tegen de wanden.

Edit: P10! Britten vergooien de start.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 17-02-2026 21:31 ]

nggyu nglyd

• Charles Hill
Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:27:
In elk geval p11. Bizar hoeveel snelheid zo'n apparaat blijft houden met zoveel contact tegen de wanden.
Ligt er echt aan welke wand wordt geraakt, soms kost het veel tijd, terwijl een andere tik weinig snelheid kost. Zag je net bij de Oostenrijkers na Nederland, pakte ondanks ook een tikje in één bocht een hoop tijd.

Oh, voor GB gaat het mis bij de start, nu plek 10!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28

Felyrion

goodgoan!

Toch een top 10 plek, dat is wel lekker :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Charles Hill
Echt jammer dat ze niet dezelfde tijd als heat 3 hebben gehaald, dan was het plek 9 geweest volgens mij, of zelfs 8. Waren meer dan 4 tienden sneller dan in heat 4.

Die slee maar snel overnemen, kunnen ze met beter materiaal doorgaan.

• Quad

Quad

Doof

Ik zou een slee van Duitsland overkopen. Maar just my2c. :P

nggyu nglyd

• Charles Hill
Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:43:
Ja, dat zou nog beter zijn 😄

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:43:
Die Duitsers kopen ook altijd onze beste dressuur -en en springpaarden, dus waarom zouden we niet wat top-sleetjes van hun kunnen kopen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:46:
[...]

Die Duitsers kopen ook altijd onze beste dressuur -en en springpaarden, dus waarom zouden we niet wat top-sleetjes van hun kunnen kopen?
Ik denk geldgebrek, aangezien deze sport niet heel erg gesubsidieerd wordt.

nggyu nglyd

• Charles Hill
PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:46:
[...]
Misschien dan ruilen 😋

• Charles Hill
Die laatste slee kan achterste voren de baan af en winnen ze nog 😏

1,34 sec voorsprong op de rest, en dat zijn ook Duitsers. 1, 2 en 3

[ Voor 33% gewijzigd door Charles Hill op 17-02-2026 21:50 ]

• Quad

Quad

Doof

Zo dan, Lochner met afstand ook de beste samen met z'n duwer.

nggyu nglyd

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:56
vhal schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:59:
[...]

Baggy is wel een ding binnen het freestyle en die tape is grotendeels voor het voorkomen dat de broek alle kanten opvliegt bij de spins, grabs etc. Daarnaast is het ook wel beetje stijl/vibe ;)
Ik snap dat het een kledingstijl is. Maar je doet toch mee op de spelen om te winnen?
Wel genoten van alle truken!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:30
Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:12:
@TheBrut3 kijk je nu het bobsleeën ook? Daar zie je dat zowat elk team (op een tijdelijke P1) straks met een vlag staat te zwaaien na hun run. :)
Ik zit het nu terug te kijken maar zie het alleen bij Roemenië, die zeer boven verwachting presteren en 5e lijken te worden, en bij Amerika, die 4e lijken te worden.

• Quad

Quad

Doof

TheBrut3 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:20:
[...]

Ik zit het nu terug te kijken maar zie het alleen bij Roemenië, die zeer boven verwachting presteren en 5e lijken te worden, en bij Amerika, die 4e lijken te worden.
Ja waren er toch minder dan ik had verwacht. Ach ja, maakt ook niet uit, feit blijft dat het niet alleen US is dat het doet. :P

nggyu nglyd

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:30
Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:23:
Ja waren er toch minder dan ik had verwacht. Ach ja, maakt ook niet uit, feit blijft dat het niet alleen US is dat het doet. :P
Vooralsnog heb ik het alleen de Amerikanen zien doen bij zo ongeveer elke sporter op elke discipline.

Leuk voor het Nederlandse duo dat ze de top 10 halen.

• Quad

Quad

Doof

Hopelijk komen de Letten nog op 1 goal terug om het Zweden in de derde periode te laten zweten.
Harde pot wel vind ik.

nggyu nglyd

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste