Het maakt het kijken wel lastig soms. Maar als je je erin verdiept en echt goed kijkt kun je vaak wel meekomen met de beoordelingen. Dingen die niet zo opvallen als de spinrichting (ook t.o.v. de andere sprong) plek van de grab (en welke hand, ook t.o.v. de andere sprong), hoek van de ski's, plek van de landing t.o.v. het ideaal, mate van controle bij landing tellen flink mee.Charles Hill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:01:
Bizarre scores bij de big air, wat een tricks! Maar een vreemde score bij de laatste deelnemer, hogere score krijgen dan een beduidend moeilijkere sprong ervoor van de uiteindelijke nummer 2.
Weer is de jury onnavolgbaar. Blijft toch een nadeel van die sporten met een jury.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
De laatste had wel echt een ultiem perfecte landing. Strak de latten naast elkaar en geen correcties.Felyrion schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:10:
[...]
Het maakt het kijken wel lastig soms. Maar als je je erin verdiept en echt goed kijkt kun je vaak wel meekomen met de beoordelingen. Dingen die niet zo opvallen als de spinrichting (ook t.o.v. de andere sprong) plek van de grab (en welke hand, ook t.o.v. de andere sprong), hoek van de ski's, plek van de landing t.o.v. het ideaal, mate van controle bij landing tellen flink mee.
nggyu nglyd
De controle van de uitvoering leek inderdaad heel zwaar te tellen, want de uitvoering was mooi en landing perfect. Maar 4,5 draai is toch wel minder dan 6 zou je zeggen. En 6 hetzelfde uitvoeren als een sprong met 4,5 draai is bijna onmogelijk. Zal er bijna altijd net wat minder verzorgd uitzien dan 4,5 draai. Benieuwd of dat wat in de sport gaat veranderen, dat minder moeilijke tricks maar perfect uitgevoerd de norm gaat worden. Of dat het alleen deze jury was.Felyrion schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:10:
[...]
Het maakt het kijken wel lastig soms. Maar als je je erin verdiept en echt goed kijkt kun je vaak wel meekomen met de beoordelingen. Dingen die niet zo opvallen als de spinrichting (ook t.o.v. de andere sprong) plek van de grab (en welke hand, ook t.o.v. de andere sprong), hoek van de ski's, plek van de landing t.o.v. het ideaal, mate van controle bij landing tellen flink mee.
nggyu nglyd
Edit: P10! Britten vergooien de start.
[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 17-02-2026 21:31 ]
nggyu nglyd
Ligt er echt aan welke wand wordt geraakt, soms kost het veel tijd, terwijl een andere tik weinig snelheid kost. Zag je net bij de Oostenrijkers na Nederland, pakte ondanks ook een tikje in één bocht een hoop tijd.Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:27:
In elk geval p11. Bizar hoeveel snelheid zo'n apparaat blijft houden met zoveel contact tegen de wanden.
Oh, voor GB gaat het mis bij de start, nu plek 10!
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Die slee maar snel overnemen, kunnen ze met beter materiaal doorgaan.
Ja, dat zou nog beter zijn 😄Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:43:
Ik zou een slee van Duitsland overkopen. Maar just my2c.
Die Duitsers kopen ook altijd onze beste dressuur -en en springpaarden, dus waarom zouden we niet wat top-sleetjes van hun kunnen kopen?Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:43:
Ik zou een slee van Duitsland overkopen. Maar just my2c.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik denk geldgebrek, aangezien deze sport niet heel erg gesubsidieerd wordt.PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:46:
[...]
Die Duitsers kopen ook altijd onze beste dressuur -en en springpaarden, dus waarom zouden we niet wat top-sleetjes van hun kunnen kopen?
nggyu nglyd
Misschien dan ruilen 😋PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:46:
[...]
Die Duitsers kopen ook altijd onze beste dressuur -en en springpaarden, dus waarom zouden we niet wat top-sleetjes van hun kunnen kopen?
1,34 sec voorsprong op de rest, en dat zijn ook Duitsers. 1, 2 en 3
[ Voor 33% gewijzigd door Charles Hill op 17-02-2026 21:50 ]
nggyu nglyd
Ik snap dat het een kledingstijl is. Maar je doet toch mee op de spelen om te winnen?vhal schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:59:
[...]
Baggy is wel een ding binnen het freestyle en die tape is grotendeels voor het voorkomen dat de broek alle kanten opvliegt bij de spins, grabs etc. Daarnaast is het ook wel beetje stijl/vibe
Wel genoten van alle truken!
Ik zit het nu terug te kijken maar zie het alleen bij Roemenië, die zeer boven verwachting presteren en 5e lijken te worden, en bij Amerika, die 4e lijken te worden.Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:12:
@TheBrut3 kijk je nu het bobsleeën ook? Daar zie je dat zowat elk team (op een tijdelijke P1) straks met een vlag staat te zwaaien na hun run.
Ja waren er toch minder dan ik had verwacht. Ach ja, maakt ook niet uit, feit blijft dat het niet alleen US is dat het doet.TheBrut3 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:20:
[...]
Ik zit het nu terug te kijken maar zie het alleen bij Roemenië, die zeer boven verwachting presteren en 5e lijken te worden, en bij Amerika, die 4e lijken te worden.
nggyu nglyd
Vooralsnog heb ik het alleen de Amerikanen zien doen bij zo ongeveer elke sporter op elke discipline.Quad schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:23:
Ja waren er toch minder dan ik had verwacht. Ach ja, maakt ook niet uit, feit blijft dat het niet alleen US is dat het doet.
Leuk voor het Nederlandse duo dat ze de top 10 halen.
Harde pot wel vind ik.
nggyu nglyd