Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 57% gewijzigd door Megupe op 17-02-2026 16:28 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als een team het zo laat lopen zouden ze niet moeten mogen starten in de strijd om een plak.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Puur dit, maar het zijn nu eenmaal de regels.Charles Hill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:28:
Verdomme, omdat die Chinezen de halve finale volledig hebben laten lopen pakken ze brons.
Als een team het zo laat lopen zouden ze niet moeten mogen starten in de strijd om een plak.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Strijdend ten onder. Alles of nietsPatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:28:
Gegokt op zilver of goud… brons verloren.
Dan moet je zelf maar meer tactisch schaatsen. Dom van NL om het zo te laten glippen.Charles Hill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:28:
Verdomme, omdat die Chinezen de halve finale volledig hebben laten lopen pakken ze brons.
Nederland is ervoor gegaan, zoals sport hoort te zijn, zeker in de strijd om plakken.AMARONE schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:29:
[...]
Dan moet je zelf maar meer tactisch schaatsen. Dom van NL om het zo te laten glippen.
Kan me voorstellen dat hier eens goed naar regeltjes gekeken mag worden.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Maar voor brons bleven ze te lang wachten. Gewoon eerder die motor aan ipv nu pas op het einde.Charles Hill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:30:
[...]
Nederland is ervoor gegaan, zoals sport hoort te zijn, zeker in de strijd om plakken.
Het was vooral China dat op hun eind zat en veel tijd verloor. Nederland ging niet opeens tienden sneller dan daarvoor, China brak te laat.AMARONE schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:31:
[...]
Maar voor brons bleven ze te lang wachten. Gewoon eerder die motor aan ipv nu pas op het einde.
Ik niet, dat is een van de tools waar je mee/aan kan werken bij dit onderdeel, net als wanneer je wisselt, wie je meeneemt, etc. Laat het fijn een wat uniekere race zijn ipv een 3 km met wat veel volk op het ijs.Holk schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:32:
Ik zou wel een regelwijziging willen waarbij ze stellen dat de rijders elkaar niet mogen aanraken.
[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 17-02-2026 16:36 ]
Dat had ik met het gevloek van de buurvrouw 😂LZ86 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:31:
God die commentator. Ik dacht er valt er eentje, maar dat was alleen dat ze niet in slag bleven
Dus dat de Chinezen het volledig laten lopen en Nederland gaat voor de plakken, en China daardoor brons kan pakken, is een goede opzet?? Ben ik het absoluut niet mee eens.Bundin schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:35:
[...]
Ik niet, dat is een van de tools waar je mee/aan kan werken bij dit onderdeel, net als wanneer je wisselt, wie je meeneemt, etc. Laat het fijn een wat uniekere race zijn ipv een 3 km met wat veel volk op het ijs.
Is meer dat je als nr.1 weet dan nr.3 er nog bij zit. Tactisch zal het lastiger worden danBundin schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:35:
[...]
Ik niet, dat is een van de tools waar je mee/aan kan werken bij dit onderdeel, net als wanneer je wisselt, wie je meeneemt, etc. Laat het fijn een wat uniekere race zijn ipv een 3 km met wat veel volk op het ijs.
Heel blij dat nu de Italianen goud pakken.
Dan zouden we USA weer voorbij gaan in het medailleklassement.LZ86 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:35:
Nu de dames, Lets go voor goud!
Ik reageerde op het "niet aanraken" idee van Holk.Charles Hill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:37:
[...]
Dus dat de Chinezen het volledig laten lopen en Nederland gaat voor de plakken, en China daardoor brons kan pakken, is een goede opzet?? Ben ik het absoluut niet mee eens.
Maar om ook op jou te reageren: ja. Het is een toernooi, meerdere races. Uiteindelijk ga je voor het optimale eindresultaat en wanneer je niet verwacht de A-finale te halen, dan is maximaliseren voor de B-finale de optimale strategie. En dat betekent sparen in de halve finale. Je geeft een (minimale) kans op de A-finale op voor een grotere kans in de B.
Een aantal users hier, waaronder ikzelf, dachten dat dit ook de tactiek van Ritsma was: Bergsma mee, verliezen we de halve, kunnen we met een frisse Bosker harder rijden in de B-finale en winnen we hopelijk brons.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:09:
[...]
Een systeem waarbij eerst alle landen een tijd moeten zetten en dan laat je de snelste 2 om goud en zilver strijden en de nummers 3 en 4 om brons, zou naar mijn mening beter en eerlijker zijn.
Nog steeds stille hoop dat ze Beune toch de 1500 gunnen boven GroenewoudPatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:45:
Takagi haalt haar 3e brons. Komt daar nog goud bij op de 1500m? Ik denk het wel!
'Ze' hebben niks te willen, dat is de keuze van Groenewoud want zij is aangewezen en ingeschreven. En waarom zou die haar plek opgeven wanneer ze niet geblesseerd is? Schaatsen is een individuele sport.LZ86 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:46:
[...]
Nog steeds stille hoop dat ze Beune toch de 1500 gunnen boven Groenewoud
Beune is ook niet top volgens mij. Mijn hoop is gevestigd op Femke Kok, maar Takagi is te goed verwacht ik.LZ86 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:46:
[...]
Nog steeds stille hoop dat ze Beune toch de 1500 gunnen boven Groenewoud
Als je naar de namen kijkt is dit gewoon teleurstellend. Maar in elk geval Groenewoud is gewoon slecht in vormAMARONE schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:49:
Jammer maar netjes gedaan.
Het is zo hard mogelijk gaan en verval laag houden. Simpele tactiek.renegrunn schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:51:
Weet iemand waarom er helemaal niet wordt gecoacht tijdens de rit zelf? Heeft misschien geen zin want plan staat vast?
Gokje: plan is inderdaad gemaakt en laat ze maar focussen op in een groep door blijven rijden, dat is al complexer dan je eigen race rijden.renegrunn schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:51:
Weet iemand waarom er helemaal niet wordt gecoacht tijdens de rit zelf? Heeft misschien geen zin want plan staat vast?
Blijkbaar toch niet het sterkste dusPatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:55:
Wel opvallend dat de 2 sterkste teams op de ploegachtervolging (USA bij de heren en NL bij de dames) hier beide met zilver vertrekken.
Niet de sterkste op het juiste moment
Een onverwacht resultaat is deze Spelen een veel gezien fenomeen (Quad God Malinin die een kur verprutst, Velzeboer die Serault net verslaat, McGrath die het niet redt bij de slalom, hetzelfde voor Shiffrin/Johnson bij de combinatie). Maakt de Spelen wel mooie tv, vind ik.PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:55:
Wel opvallend dat de 2 sterkste teams op de ploegachtervolging (USA bij de heren en NL bij de dames) hier beide met zilver vertrekken.
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 17-02-2026 17:00 ]
En daarom zet je Eurosport aan, zoals al vaak in dit topic geconcludeerdPatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:00:
Waarom lukt het dan niet? Vraagt Maalderink aan van de Bunt… de jonkie in deze ploeg… wat een enorme eikel is die Bert toch!
Maar dan krijg je wel Jochem Uytdehaage bij shorttrack!Bundin schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:01:
[...]
En daarom zet je Eurosport aan, zoals al vaak in dit topic geconcludeerd
tenenkrommend interviewPatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:00:
Waarom lukt het dan niet? Vraagt Maalderink aan van de Bunt… de jonkie/debutant in deze ploeg… wat een enorme eikel is die Bert toch!
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Via HBO Max en dan Engels commentaar dan maarPatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:02:
[...]
Maar dan krijg je wel Jochem Uytdehaage bij shorttrack!
Het ging me meer over het commentaar vóór en tussen de heats. Dus het alternatief voor Jorien en Cees.Bundin schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:04:
[...]
Via HBO Max en dan Engels commentaar dan maarDaar heb je keuze uit een hele serie commentaar tracks
De meeste sporten waar NL niet meedoet kijk ik wel op HBO Max, meestal met Duits commentaar, behalve bij de X-games sporten, want daar is het NL commentaar op HBO Max best wel goed.
[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 17-02-2026 17:08 ]
De dames vormen al een tijd een goed trio dacht ikRuzor schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:09:
Voor zover ik begreep wordt er op het onderdeel ploegenachtervolging nauwelijks getraind (door de geselecteerde sporters). Dan kun je toch weinig verwachten en is elke medaille toch meegenomen?
Meteen met de losers vlucht/trein naar huis sturenPatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:03:
Is Bosker vertrokken vóór deze race? Dan laat je als Ritsma wel wat steekjes vallen als people manager van deze ploeg.
Er wordt meer getraind dan voorheen volgens mij. Maar bij de mannen komen we gewoon kwaliteit tekort en de vrouwen zijn niet in vorm op dit moment. Meer trainen helpt daar niet echt aan.Ruzor schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:09:
Voor zover ik begreep wordt er op het onderdeel ploegenachtervolging nauwelijks getraind (door de geselecteerde sporters). Dan kun je toch weinig verwachten en is elke medaille toch meegenomen?
Volgens het NOS liveblog zou hij net voor de B-finale weer bij het stadion aankomen. En wat wil je doen als gelegenheidscoach bij zo'n toernooi wanneer een schaatser met wie je geen langdurige band hebt zich iets in zijn hoofd haalt? Schaatsen is een sport met losse teams en met weinig voorbereiding in een landenteam. Dat op Ritsma's bordje schuiven vind ik wel wat makkelijk.PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:03:
Is Bosker vertrokken vóór deze race? Dan laat je als Ritsma wel wat steekjes vallen als people manager van deze ploeg.
NOS Liveblog
"Ik ging heen en weer om mezelf op te frissen, maar ik stond langer in de file dan ik hoopte", dat is de verklaring die Marcel Bosker geeft waarom hij er niet was voordat de finale begon.
Bosker was dus niet van plan om weg te blijven uit woede. "Het is een teamsport. Ik was op dat moment (dat hij buiten de opstelling voor de finale gelaten werd, red.) echt wel even pissig. Ik begrijp de keuze niet zo goed, ik had het verschil kunnen maken met frisse benen. Dan is het zonde dat ik het niet mocht laten zien. Maar Rintje beslist, en dan is het klaar."
"Het was niet zo kwaad bedoeld als hoe iedereen er nu mee bezig is. Ik ging even weg omdat het me te veel werd."
[ Voor 36% gewijzigd door Bundin op 17-02-2026 17:40 ]
Stel 1 van de 3 rijders blesseert zich in de warming up, ben je niet eens in de buurt...
Jemig
Details graag! Deze heb ik ff gemist blijkbaar...Holk schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:52:
Rintje gooit Bosker nog even onder de bus. Stapt in, rijdt achteruit en nog een keer er overheen…
Jemig
Interview van Rintje. Was niet heel blij met Bosker… “heb hem gebeld en bericht verstuurd, maar hij reageert niet en is niet op tijd terwijl ik dat we van hem verwacht” oidBundin schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:57:
[...]
Details graag! Deze heb ik ff gemist blijkbaar...
https://www.ad.nl/olympis...ag-je-wel-tonen~a09d2fd9/Bundin schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:57:
[...]
Details graag! Deze heb ik ff gemist blijkbaar...
Ritsma niet happy met gedrag Bosker. Maar wie er nu gelijk heeft........
Ritsma heeft 100% gelijk. Bosker had niet het risico mogen lopen niet aanwezig te zijn en hij was er blijkbaar niet bij de start. Dat is niet professioneel. Dat Bosker boos was: prima. Een sportman wordt gepasseerd en das zuur. Maar ook dan heb je aanwezig te zijn voor de race. Buiten een rondje lopen: sure. Een bus in stappen: no way.LZ86 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:29:
[...]
https://www.ad.nl/olympis...ag-je-wel-tonen~a09d2fd9/
Ritsma niet happy met gedrag Bosker. Maar wie er nu gelijk heeft........
Wat ik al zei… hij is een echte people manager. Je houdt bij zo’n interview gewoon je mond dicht en bespreekt dit soort zaken intern met het team. Daarmee praat ik het onprofessionele gedrag van Bosker natuurlijk niet goed. Zeker hij moet weten dat dit er ook bij hoort.Holk schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:52:
Rintje gooit Bosker nog even onder de bus. Stapt in, rijdt achteruit en nog een keer er overheen…
Jemig
[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 17-02-2026 18:54 ]
Hele goede tijd ja. Hopelijk lukt dat nog een keer, dan zit een plek in de top 10 er zeker in.PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:28:
55.44s voor de bobbers… 5e tijd in de 3e run… erg knap!
Trek gewoon een broek aan die blijft hangen en dan wat minder wijd zit.
Baggy is wel een ding binnen het freestyle en die tape is grotendeels voor het voorkomen dat de broek alle kanten opvliegt bij de spins, grabs etc. Daarnaast is het ook wel beetje stijl/vibeMegupe schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:30:
Die skiërs met tape om hun broek zien er zo amateuristisch uit.
Trek gewoon een broek aan die blijft hangen en dan wat minder wijd zit.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Weer is de jury onnavolgbaar. Blijft toch een nadeel van die sporten met een jury.
[ Voor 5% gewijzigd door Charles Hill op 17-02-2026 21:02 ]