• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:03
Bizar ook hier trump een verhaal spint dat hij op 9-11 zogenaamd onder het puin vandaan is getrokken door 2 brandweermannen. Kan niet zo 123 een youtube video vinden dus maar hier.

https://www.threads.com/share/BAQ8p3thmz/

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
duvekot schreef op woensdag 9 september 2026 @ 00:13:
South Park America is ook lekker bezig:
[Embed]

[...]

Zou Trump dit nu juist goed vinden? 🤔😁
Ja, natuurlijk. Want dan wordt er over South Park gepraat, niet over de economie, Iran-oorlog, benzineprijzen, Mexicaanse muur, bezuinigingen op ontwikkelingshulp, Epstein-files, noem maar op.

Elke dag een nieuw onderwerp om over te praten, vooral geen focus hebben.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:49
Pukson schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:59:
Bizar ook hier trump een verhaal spint dat hij op 9-11 zogenaamd onder het puin vandaan is getrokken door 2 brandweermannen. Kan niet zo 123 een youtube video vinden dus maar hier.

Trump zegt op Truth Social dat hij er een paar dagen later was ... Niet op 9/11:
https://trumpstruth.org/statuses/41640
The Failing New York Magazine wrote a story that I wasn’t down at the World Trade Center after the Tragedy of September 11th, because nobody saw me there. Well, I don’t think I would be the first thing on anyone’s mind but, I was there, obviously not on the same day as the collapse, but shortly thereafter, with a large group of Construction Workers. I discussed it today during my Remarks on the Ellipse, in Washington, D.C., for Tunnel to Towers. Everything I said was exactly accurate and, to prove the point, I am attaching clips of me there with numerous of my people, including my then Head of Security, Matthew Calamari, who has confirmed that very sad trip to Lower Manhattan, many times, to many different Journalists, but it’s a story that just won’t die. The Fake News doesn’t want to listen, even when they know their story is false. That’s why their approval ratings are at an All Time LOW, but mine are VERY HIGH! On another September 11th front, Maggot Hagerman continues to say that I did not go to the New York World Trade Center event, but the Pentagon instead, because they wouldn’t let me speak in New York. Maggot knows that this is a lie! I have been to the New York solemn ceremony numerous times, and nobody speaks. It is a stated fact that, “Politicians and public officials are not permitted to deliver speeches or remarks at the official September 11 anniversary remembrance ceremony at the World Trade Center site in New York.” Certainly I would not want to violate that, even if I could. I speak enough, and it just so happens that the strong request was made for me to be at the Pentagon instead, with VP Vance handling our Administration’s representation in New York. Hagerman, unattractive both inside and out, fully knows that her story is made up. She knows less about me than the average reporter “on the beat.” I haven’t spoken to her in a long time, and certainly there was no “fact checking” for her story — There never is! Let her reveal her sources, because they don’t exist. Again, speeches are not made at the New York event and, even if they were, I never asked to speak. Fake News is getting worse and worse in the U.S.A. It’s very important to comment so that people understand what liars and scoundrels these so-called “journalists” are. They’re angry, and sick, over the fact that I won the Presidential Election three times! I hereby demand a retraction from Maggot, and also, for whoever wrote the fake story for New York Magazine. Again, check out the clips of me at the World Trade Center site. I was there as soon as the Law allowed. Thank you for your attention to this matter. President DONALD J. TRUMP

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:39
De Amerikaanse stemmers zijn vast blij met al deze focus op onzin.
In de tussentijd is de gemiddelde brandstofprijs daar vandaag 7 cent omhoog gegaan, van $4,15 naar $4,22.
Diesel staat, met inmiddels een all-time high, op $5.9424 (4ct meer). Dat is natuurlijk ook een flinke aanjager van inflatie, waar het volk al zo blij mee is.

Ik ben benieuwd hoeveel Republikeinen straks niet gaan stemmen. Een deel omdat ze teleurgesteld zijn in de huidige binnenlandse situatie en economie en een MAGA deel omdat Trump niet op het stembiljet staat.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Interessant en verrassend goed artikel van Fox News gisteren, met data van Ipsos (en nog een ander gerenommeerd bureau).

Goed verhaal, genuanceerd en ook een goede wake-up voor de Democraten. De strekking was dat Trump werkelijk waar alles fout deed. Heerlijk grafieken waaruit blijkt dat echt niemand blij is met hem.

Maar, interessanter was de vraag: "Wie dan wel". En daar zag je, again door gerenommeerde partijen uitgevoerd onderzoek, dat slechts een paar procentpunt denkt dat democraten het beter kunnen.

Dit gaat echt het verhaal worden in November en ik ben er helemaal niet gerust op. Ja, independends zullen Trump helemaal ruk vinden, zijn partij en alles er omheen. Maar het vertrouwen in de andere kant is slecht marginaal beter. Als Trump er voor zorgt dat in ieder geval de MAGA kliek (30-35%) van het electoraat om komt dagen, maken ze overal imho nog best kans.

En de link naar het artikel? Die heb ik niet. Hij is vannacht verwijderd,. waarschijnlijk door de negatieve reacties.

• duvekot
PWM schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:13:
Interessant en verrassend goed artikel van Fox News gisteren, met data van Ipsos (en nog een ander gerenommeerd bureau).
[..]
En de link naar het artikel? Die heb ik niet. Hij is vannacht verwijderd,. waarschijnlijk door de negatieve reacties.
Staat het ook niet ergens in een archief? Wayback Machine? Archive Today? .. want zo is het lastig je post verder te kunnen interpreteren.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Goed verhaal, genuanceerd en ook een goede wake-up voor de Democraten. De strekking was dat Trump werkelijk waar alles fout deed. Heerlijk grafieken waaruit blijkt dat echt niemand blij is met hem.

Maar, interessanter was de vraag: "Wie dan wel". En daar zag je, again door gerenommeerde partijen uitgevoerd onderzoek, dat slechts een paar procentpunt denkt dat democraten het beter kunnen.

Dit gaat echt het verhaal worden in November en ik ben er helemaal niet gerust op. Ja, independends zullen Trump helemaal ruk vinden, zijn partij en alles er omheen. Maar het vertrouwen in de andere kant is slecht marginaal beter. Als Trump er voor zorgt dat in ieder geval de MAGA kliek (30-35%) van het electoraat om komt dagen, maken ze overal imho nog best kans.

Deze toevallig?
https://www.foxnews.com/p...er-rankings-whats-economy

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• PWM
  • Niet online

PWM

Yes, dat is hem. Was 7 september origineel gepost, met een nieuwe versie 8 september 09.00. Lijkt dat er wat scherpe randjes afgehaald zijn. Maar de strekking blijft.

• ArcticWolf
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:58:
[...]

Yes, dat is hem. Was 7 september origineel gepost, met een nieuwe versie 8 september 09.00. Lijkt dat er wat scherpe randjes afgehaald zijn. Maar de strekking blijft.
Het bijzondere is wel dat het MAGA is gelukt om te melden dat de Democraten (of andere partijen) een communistisch land proberen te maken van de VS (haal ik uit de reacties onder het artikel) en hoor/lees het steeds vaker op het internet.

Vind het erg bijzonder dat ze die doctrine geloven en anderzijds vind ik het bijzonder dat ze niet eens weten wat communisme is 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 09-09-2026 11:12 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

De twee partijen in de VS blijven zoals religie. Dit is een Democrat of Republican huishouden/gezin

Als de katholieke kerk niet goed bezig is, dan gaat je huishouden/gezin niet van katholiek naar protestant swingen/flippen.

Dan heb je nog het probleem van Democrats stemmen met het hart en moeten een kandidaat helemaal leuk vinden zoals hoe ze achter Obama aanhollen.

Het Obama-tijdperk was een lange tijd geleden en hij bracht een strategie met zich mee ipv dat de partij wist wat ze aan het doen zijn.

Als ze een kandidaat niet leuk vinden, dan stemden ze op Trump om af te zetten tegen wat ze niet leuk vinden of als proteststem (alsof dat hij wel vrede in Gaza kan brengen). Een hak zetten is hoe ze hun land en democratie aan een wannabe dictator weggeven.

Republicans blijven Republican stemmen no matter what.

Hiervoor bestaat een oplossing in Frankrijk waar ze in de eerste ronde met het hart stemmen en ze schrokken in 2024 van 1/3 wilt extreemrechts aan de macht. In de tweede ronde stemmen ze met het verstand om extreemrechts buiten te houden. In de eerste ronde uit je je ongenoegen en in de tweede ronde stem je strategisch.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 07:08
@PWM Dat zou geen verassing moeten zijn. Veel van de GOP stemmers die helemaal klaar zijn met Trump/MAGA zouden nog steeds liever weer Trump/MAGA stemmen dan Democraat...

En hier zijn we niet heel veel beter. Hoe vaak ik niet opmerkingen hoor dat het huidige kabinet slecht is, maar dat het met 'links' nog veel slechter zou zijn #hoedan.

[ Voor 33% gewijzigd door ijdod op 09-09-2026 11:31 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• PWM
  • Niet online

PWM

ijdod schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:28:
@PWM Dat zou geen verassing moeten zijn. Veel van de GOP stemmers die helemaal klaar zijn met Trump/MAGA zouden nog steeds liever weer Trump/MAGA stemmen dan Democraat...
Dat klopt. Maar het probleem is ook, dat independeds ook nu niet het idee hebben dat de democraten zoveel beter zijn.

• ijdod
@PWM Als ik heel eerlijk ben, en dat is anecdata, is dat veel independents dat helemaal niet zijn, maar R willen stemmen zonder er voor uit te willen komen, zeg maar.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:20

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
ijdod schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:21:
@PWM Als ik heel eerlijk ben, en dat is anecdata, is dat veel independents dat helemaal niet zijn, maar R willen stemmen zonder er voor uit te willen komen, zeg maar.
https://www.independentce...e-data-might-surprise-you

en dan de data :) Ze zijn meer geneigd 'split ticket' te stemmen en bovenal zijn hun grootste issues:
Fiscal responsibility and economic competence top the list of voting priorities
Social tolerance — a live-and-let-live approach — is a near-universal value
Choice: in policy, in markets, and in their personal lives
Skepticism of government overreach from either direction
Healthcare is the #1 personal concern across every age group of independent voters (Independent Center 2025 Generational Survey)
-edit-
en crap, de belangrijkste natuurlijk vergeten >.<
They also vote on performance. The 2024 election is the clearest recent example: independent voters shifted toward Trump by an estimated 8–11 points primarily on economic grounds — affordability and inflation. That wasn’t an ideological conversion. It was a performance evaluation. Candidates who fail to deliver on kitchen-table issues should expect independent voters to move on.
Kortom: de democraten zullen concrete oplossingen moeten aanleveren voor de kitchentable issues. Als de data klopt zullen de onafhankelijke stemmers dan Trump afrekenen/het GOPgedeelte van het congress hierop afrekenen, want ze leveren niet.

[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 09-09-2026 12:30 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33

DropjesLover

Dit dus ->

ArcticWolf schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:12:
[...]

Het bijzondere is wel dat het MAGA is gelukt om te melden dat de Democraten (of andere partijen) een communistisch land proberen te maken van de VS (haal ik uit de reacties onder het artikel) en hoor/lees het steeds vaker op het internet.

Vind het erg bijzonder dat ze die doctrine geloven en anderzijds vind ik het bijzonder dat ze niet eens weten wat communisme is 8)7
Dat is niet anders dan dat een groot deel in Rusland of Noord Korea oprecht denkt dat ze daar meer vrijheid hebben dan in het vijandige hatelijke slechte Westen/Amerika.
Dat is wat decennia aan indoctrinatie en hondefluitjes doen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• PWM
  • Niet online

PWM

DropjesLover schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:27:
Ik heb een Amerikaanse collega die in Texas woont, die vorig jaar niet naar een conferentie in Wenen mocht van zijn vrouw, omdat het daar te gevaarlijk zou zijn _O-

• ArcticWolf
  • Niet online
DropjesLover schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:27:
[...]

Dat is niet anders dan dat een groot deel in Rusland of Noord Korea oprecht denkt dat ze daar meer vrijheid hebben dan in het vijandige hatelijke slechte Westen/Amerika.
Maar zo lang gaat dat communisme verhaal in de VS toch niet rond? Ik hoor het pas sinds enkele maanden maar blijkbaar geloven erg veel mensen in dat verhaal |:(

Noord Korea en Rusland zijn idd al decennia in de ban van indoctrinatie (terwijl Rusland voorheen wel de goede richting op ging...)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Pukson schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:59:

Om na 9/11 te roepen dat zijn toren de grootste is #howcanimakethisaboutme

How bad is it on a scale from one to Spurs

• ijdod
@polthemol Ik zal er mijn eigen bias wel in willen lezen, maar dat bevestigt eigenlijk dus het beeld wat ik al had. Het zijn geen doordachte rationele punten, in US context en met langere termijn prestaties van de beide partijen in het achterhoofd. Meer geveinsde neutraliteit en 'both sides' argumenten die dat eigenlijk niet zijn.

Neem kleine overheid. Net zoals bij ons is dat een stokpaardje van rechts, maar ze doen dat niet (iig niet zoals veel mensen dat voor zich zien). Government overreach is er nog zo een, net als 'leven en laten leven'.

Het netto economische resultaat zal een factor kunnen zijn, maar zelfs die is niet rationeel. De VS had tov de rest van de wereld best goede resultaten, dus het is maar hoe je er naar kijkt...

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 09-09-2026 13:18 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:14

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ArcticWolf schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:37:
Maar zo lang gaat dat communisme verhaal in de VS toch niet rond? Ik hoor het pas sinds enkele maanden maar blijkbaar geloven erg veel mensen in dat verhaal |:(
Jawel hoor, dat gaat al meer dan een eeuw rond. Wikipedia: Red Scare
Het lijkt de laatste jaren wel weer wat intenser te worden, net als alle haat in de wereld, maar ik weet niet of het al zo erg is als in (bv) de jaren 50.

En niet alleen in de VS, ook in Nederland waren (en zijn, neem ik aan) er lijstjes van communisten die door de geheime diensten in de gaten gehouden worden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
ijdod schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:17:
@polthemol Ik zal er mijn eigen bias wel in willen lezen, maar dat bevestigt eigenlijk dus het beeld wat ik al had. Het zijn geen doordachte rationele punten, in US context en met langere termijn prestaties van de beide partijen in het achterhoofd. Meer geveinsde neutraliteit en 'both sides' argumenten die dat eigenlijk niet zijn.

Neem kleine overheid. Net zoals bij ons is dat een stokpaardje van rechts, maar ze doen dat niet (iig niet zoals veel mensen dat voor zich zien). Government overreach is er nog zo een, net als 'leven en laten leven'.

Het netto economische resultaat zal een factor kunnen zijn, maar zelfs die is niet rationeel. De VS had tov de rest van de wereld best goede resultaten, dus het is maar hoe je er naar kijkt...
mensen stemmen niet rationeel op de eerste plaats (hoe graag we dat ook zouden geloven). In het geval van de VS zie je ook dat ze dus bereid zijn van kanten te wisselen, maar ook bereid zijn kanten af te rekenen op een gebrek aan resultaat.

Probleem in de VS is mogelijk dat als de democraten niet leveren op bv. gezondheidszorg of een betaalbaar leven of werkgelegenheid, je al snel door je opties heen bent en men zich dus niet lijkt te generen om bv. op het GOP over te schakelen.

Er is al vaker geconcludeerd dat de democraten dringend met een plan moeten komen en het oude idee van hun donoren pleasen overboord moet. Ik lees vooral een bevestiging in wat de 'onpartijdigen' motiveert om te gaan stemmen.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@polthemol
Probleem in de VS is mogelijk dat als de democraten niet leveren op bv. gezondheidszorg of een betaalbaar leven of werkgelegenheid, je al snel door je opties heen bent en men zich dus niet lijkt te generen om bv. op het GOP over te schakelen.
Maar de Denocraten zijn natuurlijk ook slachtoffer van de decennialange indoctrinatie omtrent communisme, socialisme en kapitalisme. En deze indoctrinatie gaat gepaard met een ongezonde propagandistische verheerlijking van “the greatest nation on Earth”.

Het is gewoon heel lastig daar los van te breken, zeker als iemand nooit het land uit is geweest. En dat zijn er een hoop.

It’s the economy, stupid!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
dawg schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:20:
@polthemol

[...]

Maar de Denocraten zijn natuurlijk ook slachtoffer van de decennialange indoctrinatie omtrent communisme, socialisme en kapitalisme. En deze indoctrinatie gaat gepaard met een ongezonde propagandistische verheerlijking van “the greatest nation on Earth”.

Het is gewoon heel lastig daar los van te breken, zeker als iemand nooit het land uit is geweest. En dat zijn er een hoop.
eens, maar aan de andere kant zie ik de democratische top ook hardnekkig hetzelfde 'kapitalisme zonder grenzen' krampachtig omarmen, inclusief de belangen van 'big corp' bedienen. Dat zet ze niet op hetzelfde niveau als het GOP, no need saying, maar het helpt niet dat je op die manier niets voor je kiezers doet of voor je potentiele kiezers.

Het is natuurlijk altijd een armzalig iets als mensen voor je kiezen omdat je het minste van 2 kwaden bent voor hun, daar ga je geen loyaliteit mee krijgen.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

polthemol schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:24:
[...]

eens, maar aan de andere kant zie ik de democratische top ook hardnekkig hetzelfde 'kapitalisme zonder grenzen' krampachtig omarmen, inclusief de belangen van 'big corp' bedienen. Dat zet ze niet op hetzelfde niveau als het GOP, no need saying, maar het helpt niet dat je op die manier niets voor je kiezers doet of voor je potentiele kiezers.

Het is natuurlijk altijd een armzalig iets als mensen voor je kiezen omdat je het minste van 2 kwaden bent voor hun, daar ga je geen loyaliteit mee krijgen.
Klopt helemaal. Maar nee zeggen tegen geld, of voordeeltjes die anderen ontberen, is ook heel lastig. Al helemaal in zo’n kapitalistisch land als de VS, waar vrijwel alles om geld draait. Big Corp bulkt van het geld. En het is daar ook toegestaan als ik me niet vergis. Dat is de kat op het spek binden in het kwadraat.

Geld is gewoon heel verleidelijk én verslavend.

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blijft ironisch dat de democraten communistisch genoemd worden terwijl Trump er vuist diep bij Putin in zit.

Maargoed, das elders niet anders. Farage bijvoorbeeld. Helpt brexit over de finish, en krijgt nu de stemmen om de gevolgen op te lossen. :X

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MikeyMan schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:51:
Blijft ironisch dat de democraten communistisch genoemd worden terwijl Trump er vuist diep bij Putin in zit.

Maargoed, das elders niet anders. Farage bijvoorbeeld. Helpt brexit over de finish, en krijgt nu de stemmen om de gevolgen op te lossen. :X
Het zerosum denken is als een virus. Wellicht dat mensen wegens hun economische situatie in hun hoofd te weinig ruimte hebben voor nuance?

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:29
MikeyMan schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:51:

Putin is ook geen communist, gewoon een absoluut heerser en autocraat.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

ArcticWolf schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:37:
[...]

Noord Korea en Rusland zijn idd al decennia in de ban van indoctrinatie (terwijl Rusland voorheen wel de goede richting op ging...)
Communisme is al sinds WW2 het grote (rode) gevaar en het tegenovergestelde van alles wat vrij en Amerikaans is.
En aangezien communisme zijn basis heeft in het socialisme, is dat dus ook on- en anti-amerikaans. Al 80 jaar.

Beide termen zijn daar helemaal naar extreem (links) getrokken.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
polthemol schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:06:
[...]

mensen stemmen niet rationeel op de eerste plaats (hoe graag we dat ook zouden geloven).
Ik denk dat mensen ook niet de informatie krijgen om op basis van iets anders dan gevoel te kunnen stemmen. Journalistiek bestaat praktisch niet meer of heeft geen bereik. Alle kanalen zijn in handen van een paar mensen, en dat wat bereik heeft (social media, AI, papegaaiende algoritmen) speelt enkel in op het gevoel ten behoeve van het groot kapitaal.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind het artikel van PWM de tijdgeest goed weergeven. Enerzijds een objectief verhaal vastplakken met een anderzijds subjectief verhaal. Trump ligt niet zo lekker, maar de dems bakken er ook niets van. Als je je nieuws zo altijd bundelt met ongerelateerde shit zie je dat de media zelf een rol gaan spelen.

Ik ben ook niet gerust op November, wat de gemiddelde Amerikaan hoort is meer informatiedieet dan wat dan ook. En het is een miljardairscollectief datvtegenwoordig de norm bepaalt.

• TheBrut3
Trump heeft tijdens de midterm conventie in Texas weer gratis bier weggegeven. Elke Amerikaanse volwassene krijgt €5000 als de Republikeinen de midterms winnen!
https://edition.cnn.com/2...ys-5000-payments-dividend

En verder heeft CNN een factcheck online gezet met wat punten waarover is gelogen.
https://edition.cnn.com/2...idterm-convention-night-1

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:31
TheBrut3 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 05:51:
Trump heeft tijdens de midterm conventie in Texas weer gratis bier weggegeven. Elke Amerikaanse volwassene krijgt €5000 als de Republikeinen de midterms winnen!

En verder heeft CNN een factcheck online gezet met wat punten waarover is gelogen.
https://edition.cnn.com/2...idterm-convention-night-1
Komt maar uit op 1,2 biljoen dollar... gaat hij Elon weer vragen?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 21:35
ArcticWolf schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:12:
[...]

Niet zo verschillend van het verhaal dat immigranten alle problemen in Europa veroorzaken toch? Dat gelooft ook een enorm deel van de Europese bevolking, velen die zelf nauwelijks of geen ervaring met immigranten hebben gehad.

Of hoe velen in Nederland de politieke schuld van vele zaken bij links leggen (ok, we noemen ze nog net geen communisten), terwijl rechts al jaren een (zeer) belangrijke rol in het regeringsbeleid voert.

We kunnen die Amerikanen dan wel dom noemen, maar zijn we zelf nou echt zoveel slimmer? Zolang je zo'n verhaal maar vaak genoeg hoort en zelf niet probeert het wat dieper te verkennen, ga je het vanzelf geloven. En volgens mij trappen wij over het algemeen net zo hard in dat soort propaganda. Zij zijn wellicht alleen een stapje verder in het spel.

• duvekot
Milo85 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 06:27:
[...]
Of minder dan de helft als het alleen voor mensen is die aantoonbaar kunnen laten zien dat ze op een republikeinse kandidaat gestemd hebben 😁

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Milo85 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 06:27:
[...]

Ach, de staatsschuld is sinds zijn aantreden in 2016 nog slechts verdubbeld van 20 naar ruim 40 biljoen. Dan kan dit er ook nog wel bij.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als het al echt uitgevoerd zou gaan worden weet Trump het vast nog wel zo te spinnen dat het geen cash geld is, maar iets van een gift-card voor een Trump owned company. Hij moet er zelf natuurlijk wel beter van worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Woy schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:41:
Als het al echt uitgevoerd zou gaan worden weet Trump het vast nog wel zo te spinnen dat het geen cash geld is, maar iets van een gift-card voor een Trump owned company. Hij moet er zelf natuurlijk wel beter van worden.
What if fantaseren is zinloos maar wel het doel. Trump doet op elk moment wat hem uitkomt om meer show te creëeren. Er is geen 5000 dollar en er is geen verantwoording als men geen 5000 dollar krijgt. Er is gewoon niets het is show . Er zijn zelfs geen spiegeltjes en kralen.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:16
TheBrut3 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 05:51:
Los van of dit financieel wel of niet reëel is, is dit toch gewoon omkoping? Ze zijn al corrupt, maar dit is toch gewoon openlijk stemmen proberen te kopen?

Hoe ver zijn ze daar afgegleden dat daar geen heisa over is? Ook het terugdraaien van de anti-omkopings wetgeving is bizar.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 25-09 22:22
Snowdog schreef op donderdag 10 september 2026 @ 06:45:
[...]

Niet zo verschillend van het verhaal dat immigranten alle problemen in Europa veroorzaken toch? Dat gelooft ook een enorm deel van de Europese bevolking, velen die zelf nauwelijks of geen ervaring met immigranten hebben gehad.

Of hoe velen in Nederland de politieke schuld van vele zaken bij links leggen (ok, we noemen ze nog net geen communisten), terwijl rechts al jaren een (zeer) belangrijke rol in het regeringsbeleid voert.

We kunnen die Amerikanen dan wel dom noemen, maar zijn we zelf nou echt zoveel slimmer? Zolang je zo'n verhaal maar vaak genoeg hoort en zelf niet probeert het wat dieper te verkennen, ga je het vanzelf geloven. En volgens mij trappen wij over het algemeen net zo hard in dat soort propaganda. Zij zijn wellicht alleen een stapje verder in het spel.
Een groot deel van de bevolking is overal hetzelfde. Als dingen goed gaan moet de overheid zich er niet mee bemoeien (kost je alleen maar belastinggeld) maar als het slecht gaat moet de over het oplossen. En als problemen te genuanceerd zijn doe je net zolang je vingers je oren tot iemand met een hele simpele oplossing komt, vaak gekoppeld aan een makkelijk herkenbare groep. En als dat de problemen niet oplost verzin je een andere makkelijk herkenbare groep. Zo werkt het overal. En iedereen denkt dat zij zelf nooit onderdeel worden van een groep die "alle problemen" veroorzaakt.

• PWM
  • Niet online

PWM

Lordy79 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:06:
Ik moest aan Rutte denken met zijn 1000 euro.
Er is een duidelijk verschil tussen een belofte om de arbeidskorting aan te passen en het geven van cash geld.

Nog een verschil is dat Rutte op het moment van de belofte geen mandaat had om zoiets te regelen. Trump heeft op dit moment een meerderheid in de Senaat en het Congres, dus als hij zou willen, zou hij het morgen kunnen. Maar hij wil het alleen doen als beloning voor de kiezer voor goed gedrag. Dit is gewoon omkoping.

EDIT: Voor de duidelijkheid met "morgen kunnen", bedoel ik het voorstel. Dat het überhaupt door zou gaan, nu of volgend jaar is natuurlijk een kansloos verhaal.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Malfunctions schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:17:
[...]

Los van of dit financieel wel of niet reëel is, is dit toch gewoon omkoping? Ze zijn al corrupt, maar dit is toch gewoon openlijk stemmen proberen te kopen?

Hoe ver zijn ze daar afgegleden dat daar geen heisa over is? Ook het terugdraaien van de anti-omkopings wetgeving is bizar.
Het probleem is wat men vaak bestempeld als 'dom rechts' en dat dit door kiezers en politici wordt geaccepteerd: 'oh maar zoals jij het zegt is helemaal niet zoals ik het bedoel! Ik bedoelde dat als ik een werkbare meerderheid hebt door een GOP overwinning, ik ervoor kan zorgen dat elke Amerikaanse volwassenen 5000 dollar minder aan belasting hoeft te betalen. Jij bent me gewoon aan het framen nu!'.

Het is allemaal te ontkennen en het illustreert het issue dat als mensen niet 'with heart and soul' oprecht hun best doen om de wetten naar de geest op te volgen van hun democratie (en dat ligt bij elke deelnemer, zowel politici als kiezers), dat je schip langzaam gaat zinken, want er zijn op een gegeven moment geen beperkingen meer omdat alles te ontkennen is ongeacht wat je daadwerkelijk doet.

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-10 19:42
R_Zwart schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:19:
[...]

Een groot deel van de bevolking is overal hetzelfde. Als dingen goed gaan moet de overheid zich er niet mee bemoeien (kost je alleen maar belastinggeld) maar als het slecht gaat moet de over het oplossen. En als problemen te genuanceerd zijn doe je net zolang je vingers je oren tot iemand met een hele simpele oplossing komt, vaak gekoppeld aan een makkelijk herkenbare groep. En als dat de problemen niet oplost verzin je een andere makkelijk herkenbare groep. Zo werkt het overal. En iedereen denkt dat zij zelf nooit onderdeel worden van een groep die "alle problemen" veroorzaakt.
Tsja de nieuwe voetbal biercompetitie (waar onbeschofte, valsspelende, ruziemakende clubs niet welkom zijn) is toch aardig vrij van "mensen met een migratie achtergrond" en ik quote daarmee de NOS die dit ook eigenlijk als not-done neerpent. Wegkijken heet dat ook wel

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:28
jellybrah schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:04:
[...]

Tsja de nieuwe voetbal biercompetitie (waar onbeschofte, valsspelende, ruziemakende clubs niet welkom zijn) is toch aardig vrij van "mensen met een migratie achtergrond" en ik quote daarmee de NOS die dit ook eigenlijk als not-done neerpent. Wegkijken heet dat ook wel
Dat viel me in dat artikel ook op maar dat kan ook zijn dat dit een voorkeur is van de voetballers die gevraagd wordt tegen wie ze wel willen spelen. Er stond niet in dat artikel dat voetballers met een migratie achtergrond ook aantoonbaar agressiever waren. Maar we dwalen af.

• D-e-n
  • Laatst online: 17:01
DropjesLover schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:13:
[...]

En aangezien communisme zijn basis heeft in het socialisme, is dat dus ook on- en anti-amerikaans. Al 80 jaar.
Toch hadden ook de Amerikanen ooit hogere belastingen voor de hoogste inkomens

• D-e-n
  • Laatst online: 17:01
Delerium schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:44:
Ik vind het artikel van PWM de tijdgeest goed weergeven. Enerzijds een objectief verhaal vastplakken met een anderzijds subjectief verhaal. Trump ligt niet zo lekker, maar de dems bakken er ook niets van. Als je je nieuws zo altijd bundelt met ongerelateerde shit zie je dat de media zelf een rol gaan spelen.

Ik ben ook niet gerust op November, wat de gemiddelde Amerikaan hoort is meer informatiedieet dan wat dan ook. En het is een miljardairscollectief datvtegenwoordig de norm bepaalt.
Die hele zender is toch gewoon sturend? Daar zal dit artikel niet anders in zijn.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

D-e-n schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:53:
[...]

Toch hadden ook de Amerikanen ooit hogere belastingen voor de hoogste inkomens
Precies in diezelfde tijd.
En precies in de tijd dat er een gigantische economische boom was. Want als manager veel verdienen had niet zo veel zin met 80% tarief, dus al dat geld ging naar de werknemers, die er weer spullen voor kochten, waardoor de productie bleef/toe nam.
En dat werkte toen, omdat iedereen dat deed, want opgelegd door de overheid via die 80% belastingschijf.

Toen kwam Reagan met z'n trickle-down-economics en schafte dat af.
Nu is het elk bedrijf voor zichzelf en op de korte termijn kijken.
Tot het niveau van krokodillentranen "we kunnen geen goed personeel vinden", wat komt doordat de bedrijven met flexibele contracten zijn gaan werken, en omdat niemand wil investeren in starters "want die vertrekken toch binnen 3 jaar". Dat degene die na 3 jaar weg gaat bij een concullega vervolgens met 3 jaar ervaring begint en dus al enigsinds opgeleid is, maar ook dat een starter bij een concullega bij jouw begint, en dat je zo _samen_ de beroepsbevolking opleidt... Dat gaat er niet in.

BThGvNeOA

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

alexbl69 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:04:
[...]

Ach, de staatsschuld is sinds zijn aantreden in 2016 nog slechts verdubbeld van 20 naar ruim 40 biljoen. Dan kan dit er ook nog wel bij.
Een flinke knauw daar van was overigens de financiele steun tijdens corona, plus dat rente en inflatie ook het bedrag ook flink omhoog stuwen in 10 jaar.
Niet helemaal Trump, maar wel degelijk de laatste 2 miljard in afgelopen 1,5 jaar

En we weten al hoe dat afloopt... Hier beloofde Rutte ook €1000 voor iedere Nederlander, kennen we die nog nog nog...

Maar, we hebben het er weer over. Wereldwijd.
Afleiding, niks meer niks minder.

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 10-09-2026 11:03 ]

BThGvNeOA

• duvekot
Een "mooi" voorbeeld van de problemen die bij de komende verkiezingen kan gaan ontstaan speelt zich af in Missouri. Ik denk dat het wel "The Mess in Missouri" kan noemen.

Een korte omschrijving is waarschijnlijk niet mogelijk .. maar ik doe mijn best.

In 2022 zijn er na de Census nieuwe districten getekend in Missouri door de Republikeinen. Ze hebben toen gekozen voor districten zodat er 6 afgevaardigden voor de Republikeinen uitkomt .. en 2 voor de Democraten (op basis van de opbouw van de districten)

De verkiezingen van 2022 en 2024 zijn daarmee gewoon gehouden.

In 2025 gaat Trump stoken en in plaats van 11,780 stemmen wil hij dat de Staten met een republikeinse meerderheid de districten eventjes gaan aanpassen zodat de Republikeinen hun meerderheid in het Congres wat makkelijker kunnen verdedigen.

In September 2025 wordt er met een wet (HB-1) nieuwe districten gevormd door delen van Kansas City onder te brengen bij 3 andere voornamelijk landelijke districten. Daarmee verandert de indeling van 6-2 naar 7-1 voor de Republikeinen.

Natuurlijk worden er direct verschillende rechtzaken aangespannen tegen deze nieuwe districten.

De eerste rechtzaak claimt dat de grondwet van Missouri helemaal geen tussentijdse aanpassingen toestaat en dat ze überhaupt niet goed getekend zijn (niet compact genoeg).. maar dat wordt uiteindelijk door het Hooggerechtshof van de Staat (dus niet US) afgewezen.

Een andere rechtzaak gaat over de mogelijkheid van de inwoners van Missouri om zich met een referendum uit te mogen spreken over die nieuwe districten. En terwijl dat referendum nog niet geweest is ..dat de oude districten gebruikt moeten worden. Voor dat referendum hebben ze 100.000 handtekeningen nodig .. ze halen er uiteindelijk 300.000 op. De Republikeinen in Missouri vinden dat natuurlijk niet prettig en starten een rechtzaak om het referendum tegen te houden. Ze stellen dat inwoners een referendum helemaal niet mogen gebruiken om nieuwe districten tegen te houden omdat de US Federale wet dat verbied. Maar did rechtzaak wordt al snel afgewezen door de rechtbank.

Die 300.000 handtekeningen moeten nog wel nagekeken worden, maar ook dat traject wordt gesaboteerd door de Republikeinen die nu claimen dat ook de grondwet van Missouri zelf het niet zou toestaan.

Dit zorgt er voor dat de organisatoren op 4 augustus 2026 hier over een rechtzaak starten. Een locale rechtbank in Missouri is het op 19 Augustus toch met de Republikeinen eens dat het niet is toegestaan volgens de grondwet van Missouri. Bij het hoger beroep grijpt het Hooggerechtshof van Missouri in en zegt direct zelf er naar te gaan kijken. Met een kleine meerderheid van 4-3 komt het Hooggerechtshof van Missouri tot de conclusie dat het referendum WEL door mag gaan, en dat daarom voor de komende verkiezingen de oude 2022 districten gebruikt moeten worden.
De Republikeinen zijn natuurlijk boos en dienen direct een bezwaarschrift in bij het Hooggerechtshof van de US. Maar Brett Kavanaugh weigert deze in behandeling te nemen. Dit doet hij op 8 September. Dus de uitspraak van het Hooggerechtshof blijft staan.

Maar daar laten de Republikeinen het niet bij. Ze hebben ondertussen ook een FEDERALE rechtbank gevraagd om de verkiezingen toch met de nieuwe districten te laten doorgaan. En een federale rechter gaat daar in mee en verbied vis een voorlopige voorziening ook op 8 September de staat van Missouri om de oude districten te gebruiken.

Tegen die Federale uitspraak is natuurlijk weer een beroep ingesteld bij het federale hof van beroep. Daar is nog geen uitsluitsel over.

Dus nu is er er een pat stelling. De Republikeinen hebben nu de verschillende districten opdracht gegeven door te gaan met de nieuwe 7-1 districten voor de komende verkiezingen. En daarom heeft het Hooggerechtshof van Missouri ze opgeroepen om vandaag voor de rechtbank te verschijnen vanwege minachting van het hof.

Dus ...hoe onzeker kan je verkiezingen maken .. terwijl er nog maar een paar weken zijn totdat de verkiezingen er zijn.

Dus dit lijkt me idd wel "The Mess in Missouri" .. en ik vrees dat dit ook nog wel weer een staartje gaat krijgen over de verantwoordelijkheid voor het organiseren van verkiezingen etc ..

Wordt vervolgd dus .. en dit staat nog los van de hele brief stemmen/USPS rechtzaken die ook nog spelen.

• TheBrut3
Zelfs onder het artikel wat MAGA Fox News heeft over de $5000 is men negatief en verwijst meer dan eens naar de staatsschuld.

https://www.foxnews.com/p...dallas-midterm-convention

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:31
@duvekot Het is allemaal in het voordeel van MAGA, die de overwinning gewoon op gaat eisen overal waar maar enige onduidelijkheid bestaat. Wat gaat iemand er aan doen? Een rechtszaak aanspannen? Je ziet wat een zooitje dat kan worden en hoe veel tijd er over heen kan gaan. Daar komt nog het risico dat bij dat je in Trump's vizier komt, met alle gevolgen van dien. Voor je het weet heb je een aantal aanklachten aan je broek die nooit stand gaan houden, maar die je wel moet bevechten.

Maar ja, we gaan het zien. Ik verwacht niet dat de republikeinen de macht makkelijk op gaan geven in ieder geval.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TheBrut3 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:25:
Zelfs onder het artikel wat MAGA Fox News heeft over de $5000 is men negatief en verwijst meer dan eens naar de staatsschuld.
Het probleem is dat hoe vaker dit in het nieuws komt, hoe beter de termen "Trump" en "5000 Dollar," blijven hangen.

Beetje hetzelfde als dat Nixon zijn eigen lot heeft bezegeld door in een toespraak te verklaren "I'n not a crook". De woorden "Nixon" en "Crook" waren daarmee onlosmakelijk aan hem verbonden.

Ik denk dat hoe meer tegenspraak er komt, hoe beter dit voor Trump zal uitpakken... "Ik wil wel, maar de Fake News.... bla bla bla..."

Dit soort stupide uitspraken van Trump zouden eigenlijk volledig genegeerd moeten worden, en leiden andermaal de aandacht af van de echt belangrijk zaken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:18

Player1S

Probably out in the dark

Question Mark schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:05:
[...]

Het probleem is dat hoe vaker dit in het nieuws komt, hoe beter de termen "Trump" en "5000 Dollar," blijven hangen.
Sterker nog, menig maga zal de komende tijd het geld al uit geven op krediet want ze krijgen immers straks weer een cheque.... net als die DOGE cheque en tarifs cheque. :X

En zo komen ze weer verder in de problemen. Het is wachten tot Scrip weer de intrede gaat maken op grote schaal

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• TheBrut3
Question Mark schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:05:

Beetje hetzelfde als dat Nixon zijn eigen lot heeft bezegeld door in een toespraak te verklaren "I'n not a crook". De woorden "Nixon" en "Crook" waren daarmee onlosmakelijk aan hem verbonden.

Ik denk dat hoe meer tegenspraak er komt, hoe beter dit voor Trump zal uitpakken... "Ik wil wel, maar de Fake News.... bla bla bla..."

Dit soort stupide uitspraken van Trump zouden eigenlijk volledig genegeerd moeten worden, en leiden andermaal de aandacht af van de echt belangrijk zaken.
Dit. Ook het roepen dat de oorlog in Iran tot na de midterms duurt, dus hoge olie en benzineprijs zal hij geen zieltjes mee winnen. De gemiddelde benzineprijs in Amerika is in 2 dagen met zo'n 10ct omhoog. Diesel staat met bijna $6 op de hoogste stand ooit.
In Californië gaat de gemiddelde benzineprijs zelfs al naar $6 en diesel inmiddels de $7,90 gepasseerd. Nou stemmen ze daar sowieso al nauwelijks Trump :+

Inflatie in de supermarkt maakt hij zichzelf momenteel ook niet populair mee. Alleen de die hard MAGA blijft roepen; SmOlL PriCe fOr IraN NeVeR tOo HavE NukLiaR wEAp0n!

• TheBrut3
Malfunctions schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:17:

Schijnbaar is het een soort van toegestaan en ook normaal. Nu.nl heeft er inmiddels een wat uitgebreider artikel voor en daarin wordt aangegeven dat het vaker wordt gedaan. Zo hebben de Democraten in Georgia ook $2000 steunbetalingen beloofd als ze tijdens Covid zouden winnen.
https://www.nu.nl/verkiez...en-bijna-belachelijk.html

En volgens het artikel;
In de VS verbieden federale wetten betalingen die bedoeld zijn om het stemgedrag van kiezers te beïnvloeden. Op dergelijke betalingen staat een boete, maximaal één jaar gevangenisstraf, of beide. Een opzettelijke overtreding kan leiden tot maximaal twee jaar gevangenisstraf. Maar volgens AP zeggen deskundigen dat de belofte die Trump deed, kan worden gezien als een toezegging om belastingen te verlagen, wat wel legaal is.

Een advocaat in New Mexico zegt tegen AP dat het plan legaal zou zijn, omdat het gaat om een belofte aan alle volwassen burgers van de VS, niet om een "betaling aan individuen om hen ertoe te bewegen op een bepaalde manier te stemmen."

• PWM
  • Niet online

PWM

TheBrut3 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:02:
Zo hebben de Democraten in Georgia ook $2000 steunbetalingen beloofd als ze tijdens Covid zouden winnen.
https://www.nu.nl/verkiez...en-bijna-belachelijk.html
Maar die Democraten hadden op dat moment geen meerderheid en konden het dus voor de verkiezingen niet doen. Trump heeft de meerderheid al op dit moment.

Los daarvan, moet je het in beide gevallen niet doen.

• duvekot
duvekot schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:06:
Een "mooi" voorbeeld van de problemen die bij de komende verkiezingen kan gaan ontstaan speelt zich af in Missouri. Ik denk dat het wel "The Mess in Missouri" kan noemen.
Een boel updates ..

Er was een federale rechtbank die zei dat de Republikeinen WEL de nieuwe districten mogen gebruiken .. en daar was gisteravond (US tijd) een beroep gedaan bij het Federale Hof van beroep . Die vond die voorlopige blokkade wel prima ... Dus werd er een versnelde procedure bij het US Hooggerechtshof gedaan .. en die hebben net uitspraak gedaan .. dat het Hooggerechtshof van Missouri er over gaat ..en dat dus de nieuwe districten NIET gebruikt kunnen worden.

Dit wordt vast nog wel verder geüpdatet later vandaag .. en er is ook nog die minachting voor de rechtbank hoorzitting vandaag.

• TheBrut3
duvekot schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:14:
[...]

Een boel updates ..

Er was een federale rechtbank die zei dat de Republikeinen WEL de nieuwe districten mogen gebruiken .. en daar was gisteravond (US tijd) een beroep gedaan bij het Federale Hof van beroep . Die vond die voorlopige blokkade wel prima ... Dus werd er een versnelde procedure bij het US Hooggerechtshof gedaan .. en die hebben net uitspraak gedaan .. dat het Hooggerechtshof van Missouri er over gaat ..en dat dus de nieuwe districten NIET gebruikt kunnen worden.

Dit wordt vast nog wel verder geüpdatet later vandaag .. en er is ook nog die minachting voor de rechtbank hoorzitting vandaag.
https://edition.cnn.com/2...ressional-map-republicans

• duvekot
Persoonlijk vind ik voor dit soort dingen rondom het Hooggerechtshof deze site wel prettig: SCOTUSblog Die doen nml niets anders dan uitspraken en andere zaken rondom het Hooggerechtshof volgen.

Supreme Court grants request to prevent Missouri from using congressional map expected to aid Republicans
The Supreme Court on Thursday morning paused a ruling by a federal judge in Missouri that would have allowed the state to use a new congressional map intended to give Republicans an additional seat in the U.S. House of Representatives in the upcoming elections. In a brief, unsigned order, the court granted a request by the organizers of a referendum on the new map to put a ruling by Chief U.S. District Judge Stephen Clark on hold while litigation in the dispute moves forward.
In het artikel hebben ze ook de geschiedenis en andere zaken goed beschreven. En met links naar de daadwerkelijke uitspraken.

Hier de link naar de laatste uitspraak.

De minachting van het hof zitting is ondertussen ook afgelopen, maar daar is nog geen uitspraak van bekend.

• duvekot
duvekot schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:22:
[...]
De minachting van het hof zitting is ondertussen ook afgelopen, maar daar is nog geen uitspraak van bekend.
Beiden partijen zijn gevraagd om vanmiddag om 14u Kansas City tijd (21u NL) om weer langs te komen bij het Hooggerechtshof van Missouri.
Hoskins due back in Missouri Supreme Court for contempt proceedings Thursday afternoon
The Missouri Supreme Court wants Secretary of State Denny Hoskins and the group he's battling with over a congressional map to appear in court at 2 p.m. Thursday.

That's after the court had earlier heard arguments from Hoskins and Chuck Hatfield, lawyer for People Not Politicians, over whether Hoskins should be held in contempt in the legal fight over a Republican-friendly congressional map from 2025 and whether it will be used in the November election.

• duvekot
Nog een tegenslag voor Trump en zijn pogingen brief stemmen lastiger te maken.
Appeals court denies Trump administration’s mail ballot restrictions
Three judges on the U.S. Court of Appeals for the 1st Circuit concurred with U.S. District Judge Indira Talwani, who last week blocked the U.S. Postal Service from implementing President Trump’s executive order on mail-in ballots ahead of the November midterms.
Dus .. deze vraag gaat dus hoogstwaarschijnlijk door naar het Hooggerechtshof

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-10 20:14
Free Speech president gebruikt weer zijn macht om een televisiezender illegaal te bedreigen met sancties.

https://www.nbcnews.com/politics/trump-administration/jimmy-kimmel-abc-tv-show-wont-air-james-talarico-interview-fcc-threats-rcna596994

• duvekot
duvekot schreef op donderdag 10 september 2026 @ 19:10:
[...]
Beiden partijen zijn gevraagd om vanmiddag om 14u Kansas City tijd (21u NL) om weer langs te komen bij het Hooggerechtshof van Missouri.
En ze zijn idd weer langs geweest ...

Het Hooggerechtshof van Missouri zegt dat de Republikeinen het hof geminacht hebben door gisteren de instructies te geven om de nieuwe districten te gebruiken .. ondanks de uitspraak van het hof dat deze niet gebruikt mochten worden.

Maar .. omdat de Republikeinen nu zeggen toch de oude districten te gebruiken voor de komende verkiezingen is die minachting weer ongedaan gemaakt.
Missouri Supreme Court finds Hoskins was in contempt by ordering use of new congressional map
The Missouri Supreme Court found Secretary of State Denny Hoskins in contempt Thursday, but said he has since reversed his contemptuous behavior and "purged" himself of contempt by ordering the use of a 2022 congressional map for the November election.
Vlak voor 14u heeft hij nml gezegd:
"Following the United States Supreme Court’s stay, the only governing court order in effect is from the Missouri Supreme Court. In accordance with that order, my Office is directing local election authorities to use the 2022 congressional map," Hoskins said.
Maar als je tussen de regels doorleest klinkt het alsof ze dat allemaal maar doen om eventjes mee te spelen.

Je moet niet vergeten dat dit allemaal gaat over een voorlopige voorziening .. de echte rechtzaak moet nog inhoudelijke gevoerd worden de komende tijd.

Wat volgens mij nog wel onduidelijk is ... Is wie nu op het stembiljet moet komen te staan. Omdat er voor verkiezingen geweest zijn met andere districten dan hoe de komende verkiezingen dus gaan zijn.

Dus dat is de volgende bron voor nieuwe rechtzaken verwacht ik ...

En daarmee blijft de onduidelijkheden eigenlijk bestaan.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit is niet de eerste keer. De Republikeinen knijpen hem blijkbaar echt voor Talarico, hun eigen kandidaat Paxton is ook wel erg zwak en omgeven door corruptie schandalen.

Maar dit is een self own van de FCC en Trump, want Talarico had eerder exact hetzelfde bij 1 van de laatste shows van Colbert. En zijn segment werd daarna bijna 10 miljoen keer bekeken op Youtube. Deze actie zorgt er alleen maar voor dat er meer mensen naar kijken.

• duvekot
Ook rondom ICE zijn er wat belangrijke uitspraken vandaag:
Appeals court rejects ICE detention policy, setting stage for SCOTUS
A federal appeals court on Thursday rejected ICE’s effort to detain millions of people without bond
Maar de uitspraak ging daarna nog een stapje verder:
“Mass detention of marginalized individuals without due process harkens back to some of the darkest moments in our country’s history"

“Those shameful and abhorrent past detentions were limited in scope in comparison to the mandatory detention that the Government urges us today to find that Congress established thirty years ago in an ambiguously worded statutory provision. We decline to do so,” Berner wrote.
En wat hier dus bedoeld wordt is het vast zetten van Japanners tijdens de tweede wereldoorlog.
Wikipedia: Internment of Japanese Americans

Hier de volledige uitspraak:
Oscar Lopez Garcia v. Robert Guadian, 25-7044, (4th Cir.)

• TheBrut3
Een historische dag in de VS toch wel... Precies 25 jaar na 9/11 staat voor het eerst in de geschiedenis de gemiddelde landelijke prijs voor diesel boven de $6. Go Trump!

• duvekot
TheBrut3 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:53:
Een historische dag in de VS toch wel... Precies 25 jaar na 9/11 staat voor het eerst in de geschiedenis de gemiddelde landelijke prijs voor diesel boven de $6. Go Trump!
En bijna 8 dollar per Gallon in California. Dat is omgerekend naar Euros 1.82 per liter.

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 20:16
Eigenlijk vind ik dit wel grappig om te lezen: https://www.nu.nl/verkiez...ikeins-partijcongres.html

Waar Trump eerst het succes was van de Republikeinen kan het de komende twee jaren mogelijk heel erg tegen gaan werken.

Het is even afwachten wat de midterms doen en/of hij al beperkt wordt in zijn macht. Alleen ik denk dat Vance niet de gedroomde opvolger zal zijn. En als hij dat wel is dan zal hij alsnog twee jaar in de schaduw van Trump staan.

• Pasteis
Ik verwacht de komende twee maanden gekke aankondigingen van Trump om de kiezer proberen te overhalen. En het gaat hem deels lukken.

Toch wel lekker als de kosten de komende periode de pan gaan uitrijzen want dat zal hem ook kiezers kosten.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:30

Freak187

geen

En Europa (de EU) moet in deze tijden ook haar rol goed gaan spelen. Never waste a good crisis. Iedereen zit met angst en beven naar die Oranje idioot te kijken, maar de EU moet, bijvoorbeeld samen met Canada en Mexico, de VS proberen te omzeilen. Deze incompententie moet afgestraft worden, in ons voordeel.

We hebben nu al kunnen constateren dat het militair gezien een grootmacht is, maar dat het allemaal vrij weinig voorstelt. Ze hebben een enorme voorraad raketten verbruikt aan een vrij zwak land als Iran. Het is een beetje de keizer zonder kleren.

Kia Niro-EV 2024

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:18
Wat bedoel je allemaal precies, @Freak187?

All your base are belong to us

• Freak187

Freak187

geen

Eigen koers varen mbt NAVO.

Eigen koers varen mbt Rusland.

Zo min mogelijk Amerikaanse defensie producten kopen.

De dominantie van de VS komt omdat Europa en Azie (minus China) afhankelijk zijn geworden. Militair afhankelijk. En daardoor kan Trump nu hardball spelen, omdat we zogenaamd nog onder hun 'umbrella' zitten, maar ik denk dat je snel moet laten weten dat we het wel zelf kunnen. Goedkoper en slimmer.

Kia Niro-EV 2024

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
Freak187 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:00:
[...]

Eigen koers varen mbt NAVO.

Eigen koers varen mbt Rusland.

Zo min mogelijk Amerikaanse defensie producten kopen.

De dominantie van de VS komt omdat Europa en Azie (minus China) afhankelijk zijn geworden. Militair afhankelijk. En daardoor kan Trump nu hardball spelen, omdat we zogenaamd nog onder hun 'umbrella' zitten, maar ik denk dat je snel moet laten weten dat we het wel zelf kunnen. Goedkoper en slimmer.
Exact dit. De USA heeft na WWII enorm veel krediet opgebouwd, en het is precies dat krediet wat Trump nu aan het inzetten en verspelen is.

Van de week een interessante vraag ergens op een YT kanaal; is het mogelijk dat we over 20 jaar een Chinese militaire basis in Canada zien verschijnen? Voorheen echt ondenkbaar dat deze vraag uberhaupt in iemand op zou komen, maar door dat debiele geruzie van Trump met nota bene Canada is het nu iets om over na te denken. Die kleine regressiestapjes zie je overal plaatsvinden, en zijn volgens mij nog schadelijker voor de USA dan nu de inflatie of hoge bond yields.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, en een narcist kiezen als president is de perfecte manier om deze uitspraak te toetsen. |:(

• duvekot
duvekot schreef op donderdag 10 september 2026 @ 22:08:
Maar als je tussen de regels doorleest klinkt het alsof ze dat allemaal maar doen om eventjes mee te spelen.

Je moet niet vergeten dat dit allemaal gaat over een voorlopige voorziening .. de echte rechtzaak moet nog inhoudelijke gevoerd worden de komende tijd.
En het is wel duidelijk dat de Republikeinen in Missouri nog steeds denken dat er toch nog een oplossing is:
Missouri GOP says its preferred voting map still has a chance. Experts aren't so sure.
Still, U.S. Rep. Bob Onder, R-Lake Saint Louis, one of the plaintiffs in the St. Louis federal lawsuit, had not given up Thursday, even after Hoskins conceded.

"This isn't over. The 8th Circuit Court of Appeals decided to take up, on the merits, the lawsuit," Onder told reporters. "And I am hopeful we will prevail in the outcome."
Dus ondanks een vrij duidelijke uitspraak van het Federale Hooggerechtshof .. denken sommige in Missouri dat er toch nog een kans is.

Zelfs de Gouverneur van Missouri denkt dat er nog steeds een route is naar de nieuwe districten voor de verkiezingen van 2026
"I look forward to the 8th Circuit’s consideration of the merits of the Missouri First Map and remain confident in the legal process moving forward," Kehoe said on social media late Thursday, a message Hoskins reposted. "Voters deserve certainty and clarity."
Die rechtzaak bij de 8th Circuit zou eigenlijk niet door gaan .. maar nadat het federale Hooggerechtshof zijn laatste uitspraak had gedaan kon het plotseling wel weer doorgaan ... Wat ook wel apart is. En ze zijn niet voor niets bij het 8th Circuit uitgekomen .. omdat daar de meeste rechters door Trump zijn benoemd.
Maar zelfs als het 8th Circuit zegt dat toch de nieuwe districten gebruikt moeten worden dan blijft de blokkade vanuit het federale Hooggerechtshof van kracht. Die hebben hun uitspraak zo verwoordt dat zonder hun toestemming de huidige blokkade niet ongedaan gemaakt kan worden.

Het 8th Circuit heeft de partijen nu aangegeven voor dinsdag 15 September al hun argumenten in te leveren .. en op donderdag 17 September is er een hoorzitting ingepland. De allerlaatste deadline voor het versturen van de allereerste stembiljetten is zaterdag 19 September. Dus dan moet uiterlijk duidelijk zijn welke districten er gebruikt moeten worden...en OOK opgelost worden wie er dan op die biljetten moeten staan. Want dat vraagstuk is ook nog niet opgelost.

Sommige mensen denken dat deze rechtzaak pas afgelopen is NA de verkiezingen .. maar dat ze willen dat er een duidelijke uitspraak/precedent komt dat na de eerste voor verkiezingen de districten etc niet meer aangepast mogen gaan worden. En daarmee dus weer extra druk voor de toekomst.
"The case could keep going after the 2026 elections," Crum said. "It is possible the plaintiffs want to get a precedent on the books that once a primary happens you cannot change the districts before a general election."

Levitt, the Loyola Law professor, called the briefing schedule in the appeals court "performative."

"The 8th Circuit expedited schedule is so pointless on the merits that I suspect it's got an audience of one, which is wildly inappropriate," he said, alluding to President Trump. "It's one thing if you're already writing an opinion. It's another to schedule a proceeding that you know in advance won't matter.

• duvekot
Wat zei Trump ook al weer wat de oorzaak van de problemen in de Reflection Pool was?

Contractor Blames Its Own Repairs, Not Vandals, for Reflecting Pool Failure
The contractor that renovated the Lincoln Memorial Reflecting Pool has told the Trump administration that errors in its own work and flaws in the repair plan, not vandalism, caused the pool’s new blue liner to peel and break loose, according to government documents reviewed by The New York Times.
Dus de door Trump uitgekozen partij die super goed was in het aanleggen van dit soort coatings zegt nu zelf dat het fouten gemaakt heeft.
Because of “human oversight,” workers in some areas did not spray enough of the primer that made the layers of the liner stick together, Atlantic said in the documents. But the bigger problem, the company said, was that the repair plan laid out in the contract called for the layers of liner to include two chemicals that turned out to be incompatible.
The chemical on top reached a temperature hotter than what the compound underneath could withstand, and the heat caused the bottom layer to blister and come loose, the documents show. The contractor said it had not expected that outcome because it was very uncommon to mix the two products in that way.
De reactie vanuit de overheid was weer zoals te verwachten:
Katie Martin, a spokeswoman for the Interior Department, did not directly address questions about the contractor’s findings but issued a statement that appeared to continue blaming vandals for the damage, saying that they had “repeatedly reached into the pool and ripped at the coating.”

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump probeert de polarisatie weer wat verder aan te jagen met zijn flauwekul:
Voor Amerikanen is er volgens president Trump geen andere keuze bij de tussentijdse verkiezingen in november: een stem op de Republikeinen is de enige manier om te voorkomen dat een communistische partij het land overneemt. "Ze noemen zichzelf socialisten, maar eigenlijk zijn het communisten", zegt Trump over de Democratische partij. Het is een frame dat de Republikeinen de laatste tijd opvallend vaak gebruiken.

Het woord communisme of communisten liet Trump deze week maar liefst vijftien keer vallen in een toespraak op een Republikeinse conventie. Andere Republikeinen waarschuwden voor een "bolsjewistische revolutie" of voor "de misère van mislukte arbeidersparadijzen zoals de Sovjet-Unie, Caracas of Havana", doelend op de linkse regimes in Venezuela en Cuba.
De conventie waar de uitspraken werden gedaan, was speciaal ingelast om kiezers te enthousiasmeren en te mobiliseren om bij de midterm-verkiezingen te gaan stemmen. Het Congres staat namelijk op het spel. Belangrijk voor Trump, die kampt met lage populariteitscijfers, om zijn agenda ook de komende twee jaar te kunnen uitvoeren. En dus is het zaak om de blauwe Democraten af te schilderen als het rode gevaar.
Bron en meer info: Republikeinen creëren rood schrikbeeld van blauwe Democraten

Virussen? Scan ze hier!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat is dat land toch ver gezakt zeg. Blijkbaar mag je roepen bij een conventie dat je politieke tegenstander doodgeschoten moet worden, Abdul Al-Sayed om precies te zijn. Walgelijk.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:03:
Trump probeert de polarisatie weer wat verder aan te jagen met zijn flauwekul:

[...]

[...]

Bron en meer info: Republikeinen creëren rood schrikbeeld van blauwe Democraten
De links is eng tactiek. Wordt ook in Nederland veel gebruikt door rechts.

• Pasteis
Als de Democraten niet de midterms winnen zie ik het wel erg somber in voor de VS. De peilingen lijken het nu wel goed te doen, maar Amerikaanse inwoner is toch een beetje gek volk.

Zeker nu Trump die 5000 dollar beloofd en de Amerikanen toch wel een beetje blind zijn voor realisme.

• TheBrut3
Ik mag toch hopen dat zelfs die mensen het signaal krijgen dat de staatsschuld al sky high is en bijna niet meer te betalen. Dat die mensen ook zien dat de boodschappen en brandstof bijna niet te betalen is daar. En dat die mensen ook merken dat ze de duizenden dollars die Trump eerder heeft beloofd ook nog niet binnen zijn.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
TheBrut3 schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:13:
Ik mag toch hopen dat zelfs die mensen het signaal krijgen dat de staatsschuld al sky high is en bijna niet meer te betalen. Dat die mensen ook zien dat de boodschappen en brandstof bijna niet te betalen is daar. En dat die mensen ook merken dat ze de duizenden dollars die Trump eerder heeft beloofd ook nog niet binnen zijn.
Je mag het hopen maar een deel van de bevolking wil nu eenmaal graag iets geloven, ook al zijn ze keer op keer voorgelogen.

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das een probleem voor later en/of anderen.

• wildhagen
  • Niet online
Die hoge dieselprijzen komen niet door Trump, zijn beleid, of de oorlog in Iran. De werkelijke schuldige van die hoge prijzen is, volgens Trump althans, Zelensky:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft Oekraïne opgeroepen om geen Russische dieselraffinaderijen meer aan te vallen. Dat verklaarde hij tijdens een persmoment in Ierland.

'Zelensky moet één ding doen. Hij moet stoppen met het uitschakelen van dieselraffinaderijen in Rusland', aldus Trump. 'Laat hem doelen aanvallen, maar niet diesel, want hij veroorzaakt een tekort aan diesel. Dit wordt niet veroorzaakt door het Midden-Oosten, dit wordt veroorzaakt door wat er gaande is met Rusland en Oekraïne.'
De uitspraken volgen op een reeks Oekraïense aanvallen op Russische oliefaciliteiten de afgelopen maanden, wat samenvalt met een escalatie van Russische aanvallen op Oekraïens grondgebied. Ondertussen probeert de VS de onderhandelingen over een vredesakkoord in oktober te hervatten.

Tegelijkertijd staat de internationale oliemarkt onder druk door het conflict in het Midden-Oosten.
Zie BNR liveblog (https://www.bnr.nl/nieuws...-brand-bij-wapenproducent)

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
Ondertussen in de verschillende rechtzaken rondom het stemmen via post:
Second federal judge freezes Trump mail ballot order with US Supreme Court poised to weigh in
“Plaintiffs have demonstrated that, absent an injunction, there is an increased risk that a significant number of otherwise appropriate absentee or mail-in ballots will ultimately not be counted in the upcoming elections,” Nichols wrote in issuing the preliminary injunction. “The public has a strong interest in ensuring that doesn’t happen.”
Voor uitgebreid leesvoer:
DSCC v. TRUMP, 1:26-cv-01114, (D.D.C.) Document 192

Dus dat is de tweede Federale rechter die de implementatie van de USPS van Trump zijn executive order blokeerd. De eerste blokkade ligt al bij het Hooggerechtshof .. deze zal daar vast ook wel terecht komen.

Misschien ook goed om te weten .. dit is rechter die de uitspraak doet:
Wikipedia: Carl J. Nichols
On June 7, 2018, President Donald Trump announced his intent to nominate Nichols to serve as a United States district judge of the United States District Court for the District of Columbia.
Dus een door Trump aangestelde rechter vind het ook niet een goed idee dat de USPS zich zo gaat bemoeien met de brief stemmen.

• Freak187

Freak187

geen

Pasteis schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:16:
Als de Democraten niet de midterms winnen zie ik het wel erg somber in voor de VS. De peilingen lijken het nu wel goed te doen, maar Amerikaanse inwoner is toch een beetje gek volk.

Zeker nu Trump die 5000 dollar beloofd en de Amerikanen toch wel een beetje blind zijn voor realisme.
Het volk krijgt wat het verdiend.

En daarbij verwacht ik nog wel een paar idiote acties om op een of andere manier de uitkomst van de midterms te beinvloeden. Het is Trump's enige 'get out of jail card'. Die man is tot alles in staat. Zeker met een regering en overheid die helemaal door MAGA's is bezet.

Kia Niro-EV 2024

• Pasteis
Tsja schulden hebben en krijgen is doodnormaal voor de Amerikaan. Ik ben vooral benieuwd wanneer het echt heel hard pijn doet...

Niemand wil de taak op zich nemen om echt te gaan bezuinigen en verantwoordelijk beleid te voeren (en nee niet die poging die Musk deed).

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Pasteis schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:16:

Zelfs als ze winnen zie ik het somber in.
Ik zie eerder dat rode en/of blauwe staten zich gaan afsplitsen omdat ze de plannen van de ander te extreem vinden.

Eigenlijk zou ik wel een test-divorce willen zien. Rode staten doen het op hun manier, blauwe staten op hun manier. Maar ook qua geld stoppen we dan he. Dus niet dat een California de armste staten helpt wat ze nu indirect doen. Nee, helemaal zelf de broek ophouden

Benieuwd hoe lang de rode staten het vol houden als ze echt de democraten de schuld niet meer kunnen geven.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• duvekot
Player1S schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:44:
Zelfs als ze winnen zie ik het somber in.
Ik zie eerder dat rode en/of blauwe staten zich gaan afsplitsen omdat ze de plannen van de ander te extreem vinden.
Formeel is er geen afsplitsing/uittreding/Cal-exit of wat dan ook mogelijk om uit de United States of America te stappen.

De enige mogelijkheid die er eventueel zou kunnen zijn is als ALLE andere staten het er mee eens zouden zijn dat een staat uit de unie stapt. Maar die route is nog nooit bewandeld en de vraag is of het überhaupt kan op die manier.

Dat is ook het gevolg van een uitspraak van het Hooggerechtshof uit 1869.
Wikipedia: Texas v. White

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

duvekot schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:48:
[...]

Formeel is er geen afsplitsing/uittreding/Cal-exit of wat dan ook mogelijk om uit de United States of America te stappen.
Formeel mag merendeel wat trump doet ook niet. Yet here we are....

Ik zie de VS hier niet van terug komen.
Als trump sterft zal de cult het niet accepteren. Of hij leeft stiekem nog. Of hij is vermoord door Vance want die is opeens ook deepstate (zie de mythe dat de paus enzo stierven vlak nadat ze hem ontmoet hebben. Dat komt dan weer naar boven).
Of hij is vermoord door de democraten.
Hij zal elk moment terugkeren.

Overleefd hij zn termijn en gaat hij zowaar vrijwillig weg en doet dus niet mee aan de 2028 verkiezingen dan vind zijn cult daar ook iets van.

Deze cult zal nog jaren blijven en zal echt niet na trump verdwijnen. Dus de verdeling blijft de VS nog decenia lang najagen.
De polarisering zal alleen maar erger worden.

• duvekot
Player1S schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:59:
Formeel mag merendeel wat trump doet ook niet. Yet here we are....
Blijkbaar mag het dan wel .. "hij" (zijn team om hem heen) weten de randjes prima op te zoeken. Maar ze zijn vooral bezig om de randen op te rekken .. en steeds verder op te rekken.

Zie de discussie over de "onafhankelijke" overheidsinstanties .. die zijn er behalve de Federal Reserve Bank niet meer .. omdat het Hooggerechtshof het prima volgens de wet vond passen dat Trump iedereen kan ontslaan van de uitvoerende tak.

Uiteindelijk is het samen te vatten in deze gedachte:
Wikipedia: Unitary executive theory

En dat in zijn meest extreme vorm .. waarbij de president dus feitelijk ook kan besluiten zelf te bepalen waar hij wel of niet geld of aandacht aan gaat besteden.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

duvekot schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:48:
[...]

De enige mogelijkheid die er eventueel zou kunnen zijn is als ALLE andere staten het er mee eens zouden zijn dat een staat uit de unie stapt. Maar die route is nog nooit bewandeld en de vraag is of het überhaupt kan op die manier.

Dat is ook het gevolg van een uitspraak van het Hooggerechtshof uit 1869.
Wikipedia: Texas v. White
Dat is de formele manier.
Er is nog een manier; gewoon doen. En mocht de federale overheid het daar niet mee eens zijn en de national guard sturen, dan heb je een burgeroorlog. Kan prima.
Zou ook een optie geven voor een flinke reset en opnieuw (duidelijker) schrijven van zaken als de grondwet.
Gezien de enorme politisering en cult-vorming de afgelopen 20 jaar en het gebrek tot op heden om dat te verminderen, is het niet eens onwaarschijnlijk. Zat uitspraken van Republikeinen lijken er wel op geent om het in gang te zetten, to incite.
Zie ook hoe er (niet) gereageerd wordt door deSantis wanneer een protester in de zaal is en meerderen openlijk oproepen om hem ter plekke te vermoorden "kill him kill him" en deSantis helemaal niks doet. Niet temperen, niet kalmeren, niet verbinden. Exact zoals Trump niks deed op 6 januari.

Wel jammer van de paar miljoen doden en natuurlijk het opblazen van de wereldhandel.

[ Voor 14% gewijzigd door DropjesLover op 14-09-2026 16:27 ]

BThGvNeOA

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

duvekot schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:17:
Ondertussen in de verschillende rechtzaken rondom het stemmen via post:
Second federal judge freezes Trump mail ballot order with US Supreme Court poised to weigh in

[...]

Voor uitgebreid leesvoer:
DSCC v. TRUMP, 1:26-cv-01114, (D.D.C.) Document 192

Dus dat is de tweede Federale rechter die de implementatie van de USPS van Trump zijn executive order blokeerd. De eerste blokkade ligt al bij het Hooggerechtshof .. deze zal daar vast ook wel terecht komen.

Misschien ook goed om te weten .. dit is rechter die de uitspraak doet:
Wikipedia: Carl J. Nichols

[...]

Dus een door Trump aangestelde rechter vind het ook niet een goed idee dat de USPS zich zo gaat bemoeien met de brief stemmen.
Supreme court heeft uitspraak gedaan en het verbod blijft in stand:
The Supreme Court on Monday rejected President Donald Trump’s controversial plan to change how mail ballots are sent to voters across the country, rebuffing a proposal that election officials warned would have had catastrophic consequences if allowed to take effect for this year’s midterms.

In one of the most significant cases to appear on the court’s quick-turn docket in years, a majority of the justices blocked the procedure that would have given the US Postal Service the unprecedented power to withhold potentially millions of mail ballots. Even some GOP election officials cautioned that the proposal could lead to chaos and mass disenfranchisement.
https://edition.cnn.com/2...ail-in-voting-in-midterms

YouTube: BREAKING: Supreme Court REJECTS Trump’s mail voting restrictions

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 25-09 22:22
DropjesLover schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:24:
[...]

Dat is de formele manier.
Er is nog een manier; gewoon doen. En mocht de federale overheid het daar niet mee eens zijn en de national guard sturen, dan heb je een burgeroorlog. Kan prima.
Zou ook een optie geven voor een flinke reset en opnieuw (duidelijker) schrijven van zaken als de grondwet.
Gezien de enorme politisering en cult-vorming de afgelopen 20 jaar en het gebrek tot op heden om dat te verminderen, is het niet eens onwaarschijnlijk. Zat uitspraken van Republikeinen lijken er wel op geent om het in gang te zetten, to incite.
Zie ook hoe er (niet) gereageerd wordt door deSantis wanneer een protester in de zaal is en meerderen openlijk oproepen om hem ter plekke te vermoorden "kill him kill him" en deSantis helemaal niks doet. Niet temperen, niet kalmeren, niet verbinden. Exact zoals Trump niks deed op 6 januari.

Wel jammer van de paar miljoen doden en natuurlijk het opblazen van de wereldhandel.
Als een burgeroorlog er voor kan zorgen dat de VS eens een keer minder oorlog gaat voeren in andere landen is het misschien geeneens zo gek.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

R_Zwart schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 06:01:
[...]

Als een burgeroorlog er voor kan zorgen dat de VS eens een keer minder oorlog gaat voeren in andere landen is het misschien geeneens zo gek.
Tegelijkertijd ontstaat er dan een machtsvacuum. Wie gaat daar in springen? Dat machtsvacuum is nu al 2 jaar aan het ontstaan, met de terugtrekking van de VS uit vele internationale organisaties.

De EU duidelijk niet.
Rusland is nagenoeg bankroet, maar heeft wel een paar miljoen soldaten tevreden te houden.
Sowieso China.

BThGvNeOA

• duvekot
Marc H schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 05:58:
Supreme court heeft uitspraak gedaan en het verbod blijft in stand:
Maar wel een belangrijke toevoeging .. twee rechters vonden het wel prima wat Trump met de USPS van plan was, en een derde rechter denkt dat de regels ook wel gewoon toegepast mogen worden maar dat het nu te dicht op de verkiezingen is.

Hier de volledige uitspraak en de vele extra paginas met de uitleg van de 3 rechters die hun redenering bekend gemaakt hebben

No. 26A305 UNITED STATES POSTAL SERVICE, ET AL. v. CALIFORNIA, ET AL.

Omdat het ging over het blokkeren van de voorlopige voorziening gaan de lopende rechtzaken gewoon verder. Het dan nog steeds dat die uitkomst is dat deze regels voor volgende verkiezingen gebruikt moeten gaan worden. Dus het is nog niet voorbij.

En ik denk ook dat ergens de USPS toch nog wat uit de hoge hoed gaat toveren op zo'n korte termijn dat het toch weer voor problemen gaat zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door duvekot op 15-09-2026 08:14 ]

• TheBrut3
Trump heeft zichzelf uitgesproken tegen de waarschuwingen rondom AI ontwikkelingen, want natuurlijk weet Trump het allemaal beter dan CEO's van grote AI bedrijven.

Zelfs in de reacties onder het Fox News artikel krijgt Trump er weer van langs.
https://www.foxnews.com/p...stry-whoever-wins-ai-wins

• gustaveau
Omdat Trump de mid-terms persoonlijk heeft gemaakt hoop je toch op een afslachting in november....

Maar zoals hier ook al eerder genoemd, is het alternatief wel beter? (of in ieder geval beter in de mensen overtuigen van hun plannen?)
Als ik naar Duitsland kijk waar ze in Saxen-Anhalt massaal op het AFD hebben gestemd, dan is dat deels als proteststem omdat de huidige partijen er maar niet uitkomen met elkaar. En dus de proteststem maar in de kaart blijven spelen.

Dus ik snap ook niet dat de Democratische partij vast lijkt te houden aan het normale proces en timing om een presidentskandidaat naar voren te schuiven. Waarom wordt daarmee gewacht? Je hebt nu een goede kandidaat nodig waar het publiek zich in kan vinden! Niet pas in de echte aanloop naar de volgende presidentsverkiezingen.

• TheBrut3
gustaveau schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:27:
Dus ik snap ook niet dat de Democratische partij vast lijkt te houden aan het normale proces en timing om een presidentskandidaat naar voren te schuiven. Waarom wordt daarmee gewacht? Je hebt nu een goede kandidaat nodig waar het publiek zich in kan vinden! Niet pas in de echte aanloop naar de volgende presidentsverkiezingen.
Zo werkt het spelletje niet, je hebt bijv. eerst nog voorverkiezingen om de kandidaat te bepalen. Dat gaat allemaal na de midterms pas lopen. Daarbij denk ik dat het veel te onrustig is binnen de Democraten.

• gustaveau
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:31:
[...]

Zo werkt het spelletje niet, je hebt bijv. eerst nog voorverkiezingen om de kandidaat te bepalen. Dat gaat allemaal na de midterms pas lopen. Daarbij denk ik dat het veel te onrustig is binnen de Democraten.
Ik weet hoe het spelletje werkt, maar zie ook hoe het momenteel dus niet goed werkt. Ik vind dat je alle processen naar voren moet halen om sneller de kandidaat te hebben!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
gustaveau schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:27:
Omdat de democratische partij nog altijd geen post-mortem heeft gedaan en maar blijft vasthangen aan de oude garde, die nu vooral veel tijd lijkt te spenderen om bv. 'the squad' en de meer socialistisch ingestelde democraten onder controle te houden.

Ook daar heeft men genoeg invloeden van 'big corp' en rijke donoren die net zo gretig worden bediend voor hun bijdrages.

Bedenk waarom een Pelosi of een Schumert daar nog zitten, of het nu vanwege hun leeftijd is of hun prestaties, beide schreeuwen 'pensioentijd'. Men kon na Trump 1 al niet iets anders bedenken dan Biden als kandidaat aandragen, maar er was nog altijd geen plan, geen actie waarom mensen uberhaubt minder bereid waren om op de democraten te stemmen en daardoor liet men zich weer verrassen door Trump 2.

Het is een incompetentie wat je ziet op een schandalig niveau en nog altijd hangt men vast in die manier van politiek. Ik verwacht daar ook weinig verandering in tot in de partij zelf afgerekend wordt met die oude garde. Tot die tijd zullen we nog lang beelden krijgen van symboolpolitiek die voor de rest geen bal doet om wat dan ook in te perken van de zooi die Trump aanricht.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

https://www.cnbc.com/2026...o-highest-since-2007.html

De 10-year bond staatsobligaties zijn over de 5% rente gegaan. De creatieve ingreep van de nieuwe FED Treausry Department heeft helemaal niks geholpen.

En de staatsschuld loopt nog steeds fors op.

Gaat helemaal goed komen daar d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 15-09-2026 11:26 ]

BThGvNeOA

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.