Wil je de edele rugbysport niet zo beledigen door het met Argentinië te vergelijken. Als bij rugby de scheidsrechter wat zegt, dan is het "ja, meneer".Jerie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:50:
Trump die de prijzen uitreikte voor Spanje (niet zijn favoriet; hij sprak zich uit voor Argentinië maar die bakten er niets van, behalve rugby). Vervolgens gaat het team op de foto (want zij hebben gewonnen) en hij wil er ook op, soort van photobombing. Dan wordt hij door Infantino subtiel weggetrokken. Uiteindelijke foto die ik zag staat hij er niet op. Maar het is wel weer typisch hoe meneer zich met de winnaars wil associëren. En dat wilde ik toch even documenteren in het dossier alhier.
Offtopic. Behalve bij de Argentijnen.. Ziek de wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen Engeland maar op.... 😖R_Zwart schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:23:
[...]
Wil je de edele rugbysport niet zo beledigen door het met Argentinië te vergelijken. Als bij rugby de scheidsrechter wat zegt, dan is het "ja, meneer".
En de vervolg rechtzaak is gestart:duvekot schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:57:
[...]
Dat is wel een hele "nauwe" samenvatting van wat er gebeurt is ....
Deze Officier van Justitie is alleen maar aangesteld door de rechters .. juist omdat Trump geen formele nieuwe Officier van Justitie heeft aangesteld.
En .. zelfs tijdens de interviews door de rechters over wat er zou kunnen gaan gebeuren waren ze heel duidelijk dat dit een mogelijke uitkomst kon zijn.
Wat Trump eigenlijk niet wil is dat een Officier van Justitie via de formele route goedgekeurd moet worden ...hij wil de vrije hand hebben.
Maar hij speelt het ook niet heel hard .. want dan had hij al andere zaken gehad die hij verder had kunnen drukken.
En sommige aangewezen officieren van justitie door rechters zijn wel op hun plek mogen blijven ...
Dus nu afwachten of er een vervolg rechtzaak komt hier over...
U.S. Attorney Chosen by Judges Challenges Trump’s Power to Fire Him
Interessante rechtzaak .. omdat het uiteindelijk juist weer meer rechten aan Trump gaat geven .. en de invloed van het Congres (wetgevende macht) en de rechters (justitiële macht) weer kan laten verminderen.Roger Rogoff, who was fired last week less than an hour after a panel of district court judges unanimously appointed him, argues in his lawsuit that the president does not have the power to terminate judicially appointed U.S. attorneys, despite having done so several times in his second term.
Of .. het gaat tegen Trump in .. en wordt er een halt toe geroepen aan die machts uitbreiding.
Maar ja ... Het Hooggerechtshof heeft net gezegd dat Trump juiste veel macht heeft over de uitvoerende macht.Mr. Rogoff argues that by firing him, President Trump trod on a power explicitly granted to Congress, which plays a fundamental role regarding executive branch appointees. His lawyers interpret the law as saying that a judicially appointed U.S. attorney should serve until his or her position is filled by a Senate-confirmed nominee — placing a check on the president’s ability to circumvent the confirmation process.
“The outcome of any lawsuit is far from certain, even though the administration is thumbing its nose at the Constitution and the rule of law by firing Rogoff and trying to install their preferred candidates without bothering to follow the Appointments Clause,” said Elizabeth G. Porter, a law professor at the University of Washington, in an email prior to Mr. Rogoff’s filing.
Ondertussen rondom "waar kan ik mijn naam nog meer op zetten" .
End of the Line for Penn Station? A Trump Official Calls for a New Name.

In de officiële website over de verbouwing staat het plaatje niet (tenminste .. ik kan hem nu niet vinden). En daar wordt nog wel de huidige naam van Penn Station gebruikt.
Maar in het verleden is wel voorgesteld om het te vernoemen naar Trump Station.
Trump heeft begin dit jaar natuurlijk ontkent dat hij het graag hernoemd wil hebben naar Trump Station
End of the Line for Penn Station? A Trump Official Calls for a New Name.
Ooo dus de nieuwe naam is nog niet bekend ....toch?In a letter to the leaders of three Senate committees on Wednesday, the transportation secretary, Sean P. Duffy, listed renaming Penn Station as an administration priority.
His letter did not say what the station’s new name would be.
Oooo hoe verrassend ...Illustrations of the plans for overhauling the station did not indicate that it would be renamed. The plans call for a grand new entrance on Eighth Avenue that would allow light to stream into a redesigned main concourse and include a large engraving on an interior wall with Mr. Trump’s name on it.

In de officiële website over de verbouwing staat het plaatje niet (tenminste .. ik kan hem nu niet vinden). En daar wordt nog wel de huidige naam van Penn Station gebruikt.
Maar in het verleden is wel voorgesteld om het te vernoemen naar Trump Station.
Trump heeft begin dit jaar natuurlijk ontkent dat hij het graag hernoemd wil hebben naar Trump Station
Stem je als staat niet op Trump? Zeg dan maar 'dag!' tegen subsidies. Alleen staten die Trump stemmen krijgen nog subsidies:
Wat is de volgende stap? Het wettelijk verbieden om op iemand anders dan Trump te stemmen? Dus verkiezinge Noord-Korea style, waar je op het ballot kunt kiezen trussen Trump, Trump en Trump? En die dan met 99,5 procent van de stemmen wint?
Liveblog Trouw (https://www.trouw.nl/buit...p-trump-stemden~bbc0cf3d/)Amerikaanse overheidsfunctionarissen hebben in gerechtelijke documenten toegegeven dat ze miljarden dollars aan financiering voor energieprojecten in staten hebben stopgezet 'uitsluitend' op basis van het feit dat ze niet op Donald Trump hadden gestemd bij de presidentsverkiezingen van 2024. Dat melden Amerikaanse media, waaronder The New York Times.
Zo trok de regering-Trump in oktober federale subsidies ter waarde van ruim 7,5 miljard dollar (zo'n 6,6 miljard euro) uit het tijdperk van Trumps voorganger Joe Biden in voor schone energieprojecten. Daarvoor werd als reden opgegeven dat de regering daarmee verspilling van belastinggeld tegenging. Uit de gerechtelijke documenten blijkt nu dat de subsidies uitsluitend op basis van politieke criteria werden stopgezet.
Deze erkenning toont hoe Trump overheidssteun voor onderwijs, energie, gezondheidszorg, huisvesting en infrastructuur in zijn tweede ambtstermijn heeft misbruikt, stelt The New York Times. (ANP)
Wat is de volgende stap? Het wettelijk verbieden om op iemand anders dan Trump te stemmen? Dus verkiezinge Noord-Korea style, waar je op het ballot kunt kiezen trussen Trump, Trump en Trump? En die dan met 99,5 procent van de stemmen wint?
Virussen? Scan ze hier!
Okee, maar wat ik dus niet wist is dat wijlen Lindsay Graham blijkbaar onderdeel was van die Closetocracy?R_Zwart schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:38:
In het kader van de testosteron/gender discussie kwam ik dit tegen op Instagram: https://www.instagram.com/reel/Da9GicnNWeu/?igsh=MXR6cGl1ZzJyNjd1aQ==
Hunter Biden heeft het over een "closetocracy"... Zijn verklaring klinkt niet onlogisch (zeg ik met mijn beperkte kennis van de materie en psychologie in het algemeen).
Soms sta je als buitenstaander iets te ver af van de realiteit in DC om door te hebben hoe die vork in de steel past, maar achteraf zo gezegd denk ik dat het allemaal best voor de hand ligt...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Normaal zou ik zeggen dat ze een burgeroorlog proberen te speedrunnen maar de Amerikanen laten alles maar over zich heen komen. Trump heeft nu ook al "voor de grap" aangekondigd om voor een derde termijn te gaan...wildhagen schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 06:35:
Stem je als staat niet op Trump? Zeg dan maar 'dag!' tegen subsidies. Alleen staten die Trump stemmen krijgen nog subsidies:
[...]
Liveblog Trouw (https://www.trouw.nl/buit...p-trump-stemden~bbc0cf3d/)
Ik denk niet dat het een grap is. Steve Bannon, één van de mannen met de macht achter de troon (Trump is niet degene die het beleid bepaalt) heeft al vaker aangegeven te werken aan een plan om Trump een derde termijn te geven. En dat was géén grap, maar bloedserieus.ErikT738 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 09:29:
[...]
Normaal zou ik zeggen dat ze een burgeroorlog proberen te speedrunnen maar de Amerikanen laten alles maar over zich heen komen. Trump heeft nu ook al "voor de grap" aangekondigd om voor een derde termijn te gaan...
Bij het Correspondents Diner deze week zinspeelde Trump zelfs niet alleen op een derde, maar ook op een vierde termijn zelfs.
Virussen? Scan ze hier!
Dat wordt dan werken in dezelfde toestand als waarin McConnell op dit moment zijn taak uitoefent...wildhagen schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 09:58:
[...]
Bij het Correspondents Diner deze week zinspeelde Trump zelfs niet alleen op een derde, maar ook op een vierde termijn zelfs.
Hij noemde het vierde omdat hij volgens hem de tweede keer ook gewonnen hadwildhagen schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 09:58:
[...]
Ik denk niet dat het een grap is. Steve Bannon, één van de mannen met de macht achter de troon (Trump is niet degene die het beleid bepaalt) heeft al vaker aangegeven te werken aan een plan om Trump een derde termijn te geven. En dat was géén grap, maar bloedserieus.
Maar even serieus: stel dat hem dit lukt (want ik sta nergens meer van te kijken), dan mag Obama ook weer mee doen. Daar gaat hij nog een hele kluif aan krijgen.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Dat is een van de problemen die vaak niet goed wordt beseft in een democratie, als een autocratische partij eenmaal verkozen is dan is er binnen de democratie ook vrij weinig wat je kan doen ter correctie. Immers in een democratie is de macht weliswaar gefragmenteerd en verkozen, de macht wordt nog steeds centraal uitgeoefend. Neem de fragmentatie en de macht van de kiezer weg en je hebt al vrijwel direct een autocratisch systeem met alle machtsmiddelen in handen.ErikT738 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 09:29:
Normaal zou ik zeggen dat ze een burgeroorlog proberen te speedrunnen maar de Amerikanen laten alles maar over zich heen komen.
Het toelaten van autocratische partijen in het bestel is feitelijk al code rood voor de democratie, eenmaal de macht gaat het hakbijl zover men kan gaan altijd direct in de liberale democratische rechtstaat. Veel politici en media/journalistiek hebben zichzelf voor de gek laten houden door te denken dat het systeem van de liberale democratische rechtstaat zo robuust is dat het continue rake klappen kan doorstaan en alsnog fier overeind blijft staan. Niet is minder waar als je kijkt naar de geschiedenis en dat is ook waar historici zoals Timothy Snyder voor waarschuwde.
In een democratie komt een autocraat altijd in grote mate legitimiteit aan de macht en heeft hierdoor in het begin ook het mandaat van de achterban om de democratische rechtstaat af te breken, de autocratie ontstaat met de steun van de achterban. Dit zie je aan de steun die Trumps achterban nog steeds geeft. Zeker ook in kiesstelsel als in Amerika is dit nog gevaarlijker, omdat je in sommige verkiezingen geen absolute meerderheden nodig hebt om te winnen, zoals bij presidentverkiezingen, wat het risico ook nog eens vergroot.
Preventie van autocratische partijen is hierdoor dus essentieel en is juist de verantwoordelijkheid van politici en journalistiek/media, en uiteraard de burgers. De journalistiek/media zijn een van de belangrijkste ingangen voor autocraten om aan de macht te komen, van onafhankelijke journalistiek en media is Amerika is allang geen sprake en die zijn in combinatie met sociale media de belangrijkste ingangen voor de bevolking rijp maken voor accepteren en kiezen voor een autocratie.
En dat is een pijnlijke realiteit die vaak niet strookt hoe politici en media/journalistiek denken over de liberale democratische rechtstaat. Je ziet hierdoor ook dat er nauwelijks verzet is, men vind immers dat het systeem correct functioneert, terwijl tegenstanders van de democratische rechtstaat alle machtsmiddelen zonder verzet kunnen inzetten te ondermijning. Feitelijk gaat men impliciet akkoord dat binnen het systeem je het vrijelijk kan en mag ondermijnen.
Dit is ook waarom autocraten zoals Poetin/Xi Jinping de democratieën zoals de VS en EU minachten, als je al met weinig verzet het systeem kan afbreken en men vaak geeneens de moeite neemt om het te verdedigen, dan laat het vooral zien dat ze zelf gelijk hebben.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Obama veegt de vloer met hem aan.. tenminste, in de tijden van toen. Er is inmiddels een hoop afgebroken en vernietigd qua journalistiek en de democratische rechtsstaat (zie ook de post van defiant hiervoor).alexbl69 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:15:
[...]
Hij noemde het vierde omdat hij volgens hem de tweede keer ook gewonnen had.
Maar even serieus: stel dat hem dit lukt (want ik sta nergens meer van te kijken), dan mag Obama ook weer mee doen. Daar gaat hij nog een hele kluif aan krijgen.
En het belangrijkste speerpunt van de hele Trump kliek: rules for thee, but not for me. Dus nee, Obama mag niet meedoen.
[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 25-07-2026 13:02 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Accusation in a mirror?Helixes schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 09:16:
[...]
Okee, maar wat ik dus niet wist is dat wijlen Lindsay Graham blijkbaar onderdeel was van die Closetocracy?
Soms sta je als buitenstaander iets te ver af van de realiteit in DC om door te hebben hoe die vork in de steel past, maar achteraf zo gezegd denk ik dat het allemaal best voor de hand ligt...
Ik zoek het meer in de myth of the strongman in stand houden, wat te maken heeft met een scapegoat zoeken (zag je in andere autoritaire regimes ook, zoals nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie maak ook McCarthyism).
Bovendien wil Hegseth verdeeldheid zaaien binnen de eigen gelederen. Bij hoogste echelon faalt hij hierin. Weet je nog dat niemand klapte?
Dat alle witte Reps in Congress gay zijn vind ik vrij ver gaan. Je zult ook iets als gay moeten definiëren. Ik zie gay liever als een spectrum, met allerlei smaakjes/kleurtjes (zoals autisme, ADHD, & friends neurodiverseiteit heet). Dat geeft meer ruimte, en dan zit er wellicht een kern van waarheid in, die ik dan breder trek richting hoe een deel van Christendom zich hier tegen keert (terwijl je dan juist gay tegenkomt binnen celibaat).
Echter wil ik Christendom niet over één kam scheren. Want de verhalen die mij zijn bijgebleven over Jezus, waren lessen dat je juist mensen die anders zijn of specifieker: 'in nood zijn omdat ze anders zijn' kunt en misschien wel moet omarmen. Onvoorwaardelijke liefde. Daar zie ik bitter weinig van terug bij deze mensen die zich Christen durven te noemen.
Vervolgens heb je nog zo'n afleiding: satanische pedofielennetwerken. Ook hun deep-state BS was een accusation in a mirror, voorproefje on things to come. Het is het schoppen tegen de elite (met macht) door... de elite. Brood en spelen.
Ook hoe men tegen vrouwen aan kijkt en behandelt, past in bovenstaande plaatjes. Dat vereist eigenlijk ook op zichzelf een degelijke analyse. Inclusief een stukje verkenning voor IT sector, en Tweakers.net. Vrouwen kunnen op het internet met regelmaat niet eens zonder consequenties uiten dat ze vrouw zijn.
En als je er wel voor uitkomt niet aan de 7 privileges (volgens de theorie van Joris Luyendijk) te voldoen, scheert men je kaal. Dus men blijft in de kast. Over gender, seksualiteit, huiskleur, rijkdom van ouders, opleiding (VWO diploma), neurotypisch, 1 ouder geboren in Nederland. Men zit dan ook in zo'n bubbel, dat men enkel denkt dat de peers aan dit ideale plaatje voldoen. Terwijl peers bang zijn om er voor uit te komen.
Je krijgt dan geestige situaties als dat een Rep op zijn Apple iPhone (Jobs was half-Syrisch) op Facebook (Zuck is neurodivers) post. Terwijl de twee genoemde factoren niet aan dat ideale plaatje voldoen.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Het probleem met religie begint als het niet meer optioneel is. In Texas moeten kinderen bijvoorbeeld de Bijbel lezen.
Het is allemaal niet onoverkomelijk- als je 18 wordt verhuis je naar New York of California net zoals mensen in Nederland naar Amsterdam vertrekken. Maar het is niet zoals de Grondwet bedoeld is.
Het is allemaal niet onoverkomelijk- als je 18 wordt verhuis je naar New York of California net zoals mensen in Nederland naar Amsterdam vertrekken. Maar het is niet zoals de Grondwet bedoeld is.
Deze kwam ik tegen in Verdel's wekelijkse nieuwsbrief: "Trump reacts to White House Correspondents' Dinner award for reporting on Epstein relationship"Nou ben ik geen expert in lichaamstaal (on the spectrum
), dus YMMV. M.i. weet hij zich geen houding aan te nemen. In ieder geval doet hij aldaar niets destructiefs, en dat ik me genoodzaakt voel dat te melden is veelzeggend.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Hoeft niet. De progressieven wonen (zoals wel vaker) in de grote steden van Texas. Aldaar is de huur fatsoenlijker, en je kunt aldaar ook de IT in. Je hebt zelfs IT die naar Texas verhuist omdat SV stervensduur en vol is. Texas is niet enkel en alleen conservatief, en op den duur is de prognose dat deze staat blauw wordt. Nou, dan zijn de rapen wel gaar voor kamp Olifant.emeralda schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:12:
Het probleem met religie begint als het niet meer optioneel is. In Texas moeten kinderen bijvoorbeeld de Bijbel lezen.
Overigens ben ik ook gedwongen mee te doen met lezen bijbel. Daardoor had ik, ehhh... vragen. Ik beschouw het niet als verloren tijd; integendeel theologie en geschiedenis vind ik zelfs interessant. Destijds vond ik het natuurlijk niks, maar dat vond ik van zoveel dingen op school.
Ondertussen op Truth Social:
/f/image/n4ZLNWGtbRiEmzcvy64TV7yi.png?f=fotoalbum_large)
https://trumpstruth.org/statuses/40240
Hij is weer lekker Canada aan het trollen .. met een voorstel voor een nieuwe muur tussen Canada en Amerika.
Het blijft allemaal wel bijzonder hoe dit allemaal zo gebeurt ...
/f/image/n4ZLNWGtbRiEmzcvy64TV7yi.png?f=fotoalbum_large)
Hij is weer lekker Canada aan het trollen .. met een voorstel voor een nieuwe muur tussen Canada en Amerika.
I.p.v zeiken kun je ook je buren helpen met branden blussen. Heb je zelf ook profijt van, en zij helpen jou dan ook graag indien jij hulp nodig hebt. Hier in Europa doen we dat nu zo bij brand (ook op lokaal niveau), en met COVID ook. Eigenlijk raar dat men dat daar blijkbaar niet doet. Lekker op jezelf, individueel je eigen boontjes doppen. Tot je zelf hulp nodig hebt. Treurig.duvekot schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 20:23:
Ondertussen op Truth Social:
~[Afbeelding]
Ondertussen wordt Barron Trump in de US media aan de gebroeders Tate gelinkt...
YouTube: Barron Trump TARGETED in MAJOR INVESTIGATION!
YouTube: Barron Trump TARGETED in MAJOR INVESTIGATION!
Die lijkt me lastig te verbergen...Jerie schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:05:
[...]
En als je er wel voor uitkomt niet aan de 7 privileges (volgens de theorie van Joris Luyendijk) te voldoen, scheert men je kaal. Dus men blijft in de kast. Over gender, seksualiteit, huiskleur, rijkdom van ouders, opleiding (VWO diploma), neurotypisch, 1 ouder geboren in Nederland. Men zit dan ook in zo'n bubbel, dat men enkel denkt dat de peers aan dit ideale plaatje voldoen. Terwijl peers bang zijn om er voor uit te komen.(...)
Ook als je huidskleur bedoelt, trouwens 😉
Scott Bessent - secretary of treasury: homofielJerie schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:05:
[...]
Accusation in a mirror?
Ik zoek het meer in de myth of the strongman in stand houden, wat te maken heeft met een scapegoat zoeken (zag je in andere autoritaire regimes ook, zoals nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie maak ook McCarthyism).
Bovendien wil Hegseth verdeeldheid zaaien binnen de eigen gelederen. Bij hoogste echelon faalt hij hierin. Weet je nog dat niemand klapte?
Dat alle witte Reps in Congress gay zijn vind ik vrij ver gaan. Je zult ook iets als gay moeten definiëren. Ik zie gay liever als een spectrum, met allerlei smaakjes/kleurtjes (zoals autisme, ADHD, & friends neurodiverseiteit heet). Dat geeft meer ruimte, en dan zit er wellicht een kern van waarheid in, die ik dan breder trek richting hoe een deel van Christendom zich hier tegen keert (terwijl je dan juist gay tegenkomt binnen celibaat).
Echter wil ik Christendom niet over één kam scheren. Want de verhalen die mij zijn bijgebleven over Jezus, waren lessen dat je juist mensen die anders zijn of specifieker: 'in nood zijn omdat ze anders zijn' kunt en misschien wel moet omarmen. Onvoorwaardelijke liefde. Daar zie ik bitter weinig van terug bij deze mensen die zich Christen durven te noemen.
Vervolgens heb je nog zo'n afleiding: satanische pedofielennetwerken. Ook hun deep-state BS was een accusation in a mirror, voorproefje on things to come. Het is het schoppen tegen de elite (met macht) door... de elite. Brood en spelen.
Ook hoe men tegen vrouwen aan kijkt en behandelt, past in bovenstaande plaatjes. Dat vereist eigenlijk ook op zichzelf een degelijke analyse. Inclusief een stukje verkenning voor IT sector, en Tweakers.net. Vrouwen kunnen op het internet met regelmaat niet eens zonder consequenties uiten dat ze vrouw zijn.
En als je er wel voor uitkomt niet aan de 7 privileges (volgens de theorie van Joris Luyendijk) te voldoen, scheert men je kaal. Dus men blijft in de kast. Over gender, seksualiteit, huiskleur, rijkdom van ouders, opleiding (VWO diploma), neurotypisch, 1 ouder geboren in Nederland. Men zit dan ook in zo'n bubbel, dat men enkel denkt dat de peers aan dit ideale plaatje voldoen. Terwijl peers bang zijn om er voor uit te komen.
Je krijgt dan geestige situaties als dat een Rep op zijn Apple iPhone (Jobs was half-Syrisch) op Facebook (Zuck is neurodivers) post. Terwijl de twee genoemde factoren niet aan dat ideale plaatje voldoen.
Peter Thiel - Trump's (en anderen) grote backer/planner: homofiel
Richard Grenell - hoofd inlichtingendiensten: homofiel
Gek genoeg geld de meritocratie daar wel voor, maar niet voor vrouwen...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Huiskleur verbergen betreft bijzondere manieren om eigen afkomst te verdoezelen, en dan doel ik nog niet eens op hou Aziaten proberen witter te lijken met make-up want ik doel op Nederland. Mensen accepteren hun komaf niet, of proberen dit te verdoezelen. Bijv. een halfbloedje die zichzelf met blank identificeert (binnen extreemrechts voorbeeld: Michiel Smit), of een Geert Wilders die zich wil identificeren met blonde Nederlanders dus zijn haar maar blondeert, of iets als antisemitisme/jodenhaat van iemand met Joodse roots.Wild Chocolate schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:22:
[...]
Die lijkt me lastig te verbergen...
[Afbeelding]
![]()
Ook als je huidskleur bedoelt, trouwens 😉
Peter Thiel, tja. Nare meneer is dat, en openlijk gay. Maar ook nog eens geen Amerikaan maar een Duitser. Komt immers uit Frankfurt. Trump heeft Duitse roots via zijn opa.DropjesLover schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:13:
[...]
Scott Bessent - secretary of treasury: homofiel
Peter Thiel - Trump's (en anderen) grote backer/planner: homofiel
Richard Grenell - hoofd inlichtingendiensten: homofiel
Gek genoeg geld de meritocratie daar wel voor, maar niet voor vrouwen...
Ondertussen in de rechtbank:
Appeals court upholds injunction on President Trump’s mail-in voting order
Ook hier was de rechtbank vrij duidelijk in hun uitspraak.
En natuurlijk gaat het ministerie een beroep doen op het Hooggerechtshof.
Dat is de zoveelste tegenslag voor Trump rondom het brief stemmen.The 1st U.S. Circuit of Appeals declined to lift a lower-court injunction from June that ruled parts of President Trump’s order was unconstitutional after Democratic-led states, including California, Massachusetts and Washington, sued the administration.
Ook hier was de rechtbank vrij duidelijk in hun uitspraak.
Hier de volledige uitspraak.Talwani, in her ruling, said Trump had no authority to have the DHS to compile this data and the USPS equally had no authority to follow these orders about mail-in voting. She added that Trump had no power “to intimidate local election officials to use the necessarily incomplete confirmed citizenship lists as a resource, lest they face criminal prosecution.”
The Department of Justice (DOJ) has said that absent any ruling in its favor the administration may ask the U.S. Supreme Court to intervene.
Ik twijfelde tussen je post rapporteren danwel uitleg vragen… toch het laatste: wat is er mis met openlijk homo, hetero, bi zijn?Jerie schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:47:
Peter Thiel, tja. Nare meneer is dat, en openlijk gay.
@duvekot dat zal best, maar dat opent natuurlijk wel de weg om de zaak voor te leggen aan de SCOTUS. Dat zal uiteindelijk ook het doel zijn geweest.
Hoewel de letter van de grondwet helder is - verkiezingen zijn een aangelegenheid van de Staten - zullen we maar weer moeten afwachten wat De Zes uit hun hoge hoed toveren....
Hoewel de letter van de grondwet helder is - verkiezingen zijn een aangelegenheid van de Staten - zullen we maar weer moeten afwachten wat De Zes uit hun hoge hoed toveren....
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Och, rapporteer gerust. Toen ik het had gepost en nog eens doorlas, was ik al bang dat dit verkeerd zou kunnen worden uitgelegd. De denkfout die je maakt is dat een neutrale eigenschap (seksuele voorkeur), die zelfs positief gezien kan worden wanneer men er openlijk voor uit komt, best in dezelfde zin als een negatieve eigenschap genoemd mag worden, ook aan het einde van de zin. Daar hoef ik niet bang voor te zijn. Zie het meer als een volgorde van wat van belang is. Grammaticaal staat er: , en -> dat zegt eigenlijk voldoende.vanaalten schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:03:
[...]
Ik twijfelde tussen je post rapporteren danwel uitleg vragen… toch het laatste: wat is er mis met openlijk homo, hetero, bi zijn?
Dan gezien de context: op zichzelf vanuit ons oogpunt niets, maar gezien hij ontzettend conservatief, pro durf/groot-kapitaal, ronduit autoritair, is en achter de schermen de financier is van o.a. Trump? Behoorlijk veel. Het past niet in het straatje van de gemiddelde Rep stemmer. Daarom wil hij politiek ook graag op de achtergrond blijven. Maar zijn seksualiteit wordt hier inderdaad wel mee verbonden, ja. Ook zijn afkomst, zijn huiskleur, zijn geslacht, enz. Maar zijn huidskleur en geslacht zijn geen afwijkende eigenschappen, dus die benoemde ik niet. Zijn afkomst en seksuele voorkeur zijn dat wel, en in een context van de zeven privileges dan ook het benoemen waard. Bovendien was de discussie ook homoseksualiteit binnen de gelederen van GOP.
Tenslotte nog van belang te vermelden dat Thiel al behoorlijk lang openlijk gay is, ook nog toen dat nog meer controversieel was in de samenleving.
Wij kunnen en mogen dat hier op GoT in Nederland echter gewoon benoemen, daar hoeven wij niet bang of onzeker over te zijn.
In het geval van Thiel is er een groot verschil tussen verdraagzaamheid van de groep waar hij deel van maakt en de verdraagzaamheid die hijzelf voor andere groepen heeft. Dat verschil is enorm groot en maakt hem op z’n best hypochriet.vanaalten schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:03:
[...]
Ik twijfelde tussen je post rapporteren danwel uitleg vragen… toch het laatste: wat is er mis met openlijk homo, hetero, bi zijn?
Het is duidelijk dat de Closetocracy maar weinig opheeft met lhbtiq+-rechten. Of, zelfs maar homorechten. Het lijkt een manier om hun eigens seksualiteit te ontkennen, of af te geven op die mensen die ogenschijnlijk de wilskracht niet kunnen opbrengen hun 'slechte' kant te compartimenteren.Delerium schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:19:
In het geval van Thiel is er een groot verschil tussen verdraagzaamheid van de groep waar hij deel van maakt en de verdraagzaamheid die hijzelf voor andere groepen heeft. Dat verschil is enorm groot en maakt hem op z’n best hypochriet.
Als je kijkt naar Graham, dan denk ik dat je zult zien dat ook hij er ongeveer alles aan heeft gedaan om de gelijke behandeling- en rechten van de groep waartoe hijzelf behoorde af te breken.
[ Voor 8% gewijzigd door Helixes op 26-07-2026 13:12 ]
De overheid zou alles in het werk moeten stellen om zoveel mogelijk mensen te laten stemmen en het zo makkelijk mogelijk te maken. Dat brief stemmen is toch een geweldige uitvinding? Volgens mij doen Amerikaanse expats het ook zo.
Je moet er wel met een republikeinse blik naar kijken .. iedereen die makkelijk kan stemmen kan ook makkelijk op de democraten stemmen .. dus daarom willen ze er vanaf ...emeralda schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:39:
De overheid zou alles in het werk moeten stellen om zoveel mogelijk mensen te laten stemmen en het zo makkelijk mogelijk te maken. Dat brief stemmen is toch een geweldige uitvinding? Volgens mij doen Amerikaanse expats het ook zo.
Er staat:duvekot schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:09:
Ondertussen in de rechtbank:
[...]
[...]
"the administration may ask the U.S. Supreme Court to intervene"
Ja hoor, dat mogen ze. Dus nog niet zeker dat ze dat ook gaan doen.
Met andere woorden: is een verkapte bedreiging.
[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 27-07-2026 04:20 ]
US prosecutors charge Atlanta man after GrapheneOS phone wipes itself during airport search
US government targets Cop City protester over phone operating system
Het geheel speelde zich af Jan 2025, enkele dagen nadat Trump de grote baas was geworden.
Uit het artikel van The Guardian:
maar hoe dat in VS zit, weet ik niet.)
En uiteraard werd de CSAM (
De verleiding is dan om de verdachte om zijn onschuld 'dan maar te bewijzen'. Maar als jij in een organisatie zit die kritisch is op de politie (klaarblijkelijk een beweging tegen 'Cop City') dan wil je de tegenpartij geen fishing expedition geven. Ze zullen dus met een concrete aanklacht moeten komen, zonder misleiding, omdat je dan het gedrag van de tegenpartij rationeel kunt beoordelen. Ga je klooien met provocaties, leugens, dan is dat spelen met vuur, en ja ik weet dat verhoormethodes zo werken en verdachten zich ook (ogenschijnlijk) zo kunnen opstellen maar het monopolie op manipulatie ligt niet bij de autoriteiten wanneer de autoriteiten beginnen met. Iemand beschuldigen van bezit CSAM vind ik een zeer ernstige aantijging. Dan speel je het heel hoog.
Vd (VERDACHTE) vroeg tot vier keer toe naar een advocaat, geen miranda rechten, geen arrestatiebevel. Een verdachte van terrorisme heeft blijkbaar geen rechten.
In Catalonië is het niet veel beter:
Om het tegen te gaan: meerdere duress PINs instellen, en de tegenpartij de boel laten bruteforcen (dit werkt ook uitstekend tegen criminelen). Dan komen ze vanzelf, geheel vrijwillig, op de tripwire. En nooit meewerken aan het graven van je eigen graf.
Nog wel een troost: uiteindelijk gaat iedere smartphone die in beslag is genomen ook unlocked worden, zelfs met BFU. Dat is puur een kwestie van tijd. En ja, dat zie ik als troost: de druk is dan van de ketel, en met targetted surveillance i.p.v fishing expedition kan een dienst eigenlijk veel verder komen. Inclusief heterdaad, lekken PIN, enz. Het kost alleen wat meer moeite. Dat is eigenlijk ook prima: dan moet men ook een goede zaak hebben alvorens men zich er aan waagt.
De vraag is of Trump enige invloed heeft kunnen hebben op deze casus, gezien de korte termijn na zijn inauguratie. Dat dit bijvoorbeeld nieuw beleid was, of nog van Biden. Wie zich die tijd nog kan herinneren, herinnert zich de opbouw van FUD (FEAR, UNCERTAINTY, DOUBT) en move fast & break things, dus ik sluit ondanks korte tijdsbestek de invloed van Trump & Co zeker niet uit.
[mbr]Graag de volgende keer jargon-afkortingen in ieder geval één keer uitschrijven. Niet iedereen is ermee bekend.[/mbr]
Het geheel speelde zich af Jan 2025, enkele dagen nadat Trump de grote baas was geworden.
(Ik hoor meteen Engelfriet zeggen: data is geen bezit!The case, which had its first hearing on Monday, centers on a little-known US federal statute that makes it a crime to destroy property in an effort to prevent it from being seized.
En uiteraard werd de CSAM (
spoiler:
) kaart getrokken:KINDERPORNO
Pure gaslighting. Je weet zelf donders goed of jij dat op jouw telefoon hebt gezet (of een third party zoals een hacker zoiets erop heeft gezet, dat kun je niet weten, en dat is een doemscenario voor een ieder). Staat het er op, en vd weet dat: dan gaat een vd dat niet laten zien want dan is deze er gloeiend bij. Geeft vd geen toegang, dan maakt vd zichzelf gevoelsmatig verdacht, maar hij weet zelf ook wel dat de politie jokt over de aanklacht (doet men in de VS al snel) want hij weet: ik heb niets met CSAM.[...]
The interrogation, including the questions about child sexual abuse images, was “a pretext for a fishing expedition into Mr Tunick’s connections” to the movement against Cop City, according to the motion.
[...]
De verleiding is dan om de verdachte om zijn onschuld 'dan maar te bewijzen'. Maar als jij in een organisatie zit die kritisch is op de politie (klaarblijkelijk een beweging tegen 'Cop City') dan wil je de tegenpartij geen fishing expedition geven. Ze zullen dus met een concrete aanklacht moeten komen, zonder misleiding, omdat je dan het gedrag van de tegenpartij rationeel kunt beoordelen. Ga je klooien met provocaties, leugens, dan is dat spelen met vuur, en ja ik weet dat verhoormethodes zo werken en verdachten zich ook (ogenschijnlijk) zo kunnen opstellen maar het monopolie op manipulatie ligt niet bij de autoriteiten wanneer de autoriteiten beginnen met. Iemand beschuldigen van bezit CSAM vind ik een zeer ernstige aantijging. Dan speel je het heel hoog.
Vd (VERDACHTE) vroeg tot vier keer toe naar een advocaat, geen miranda rechten, geen arrestatiebevel. Een verdachte van terrorisme heeft blijkbaar geen rechten.
Vervolgens heeft hij zijn duress PIN (PERSONAL IDENTIFICATION NUMBER) gegeven, die zij zelf in hebben gevoerd:Tunick asked four times during the interrogation to speak with a lawyer, but was rebuffed each time, according to courtroom testimony. Additionally, the agents produced no warrant and did not read Tunick his rights.
Door de duress PIN is het toestel niet meer heet, en kan men bijv. geen cold boot attack meer uitvoeren, en zit het toestel weet in modus BFU (BEFORE FIRST UNLOCK). Dat maakt een toestel met GrapheneOS significant moeilijker om te kraken.Agent Findley and several others repeatedly asked Tunick to open his phone during the interrogation, telling him they would seize it if he did not. When he finally provided a passcode, “the screen went blank, flashed several times and the phone appeared to restart”, according to the motion.
Maar alle mensen die GrapheneOS gebruiken en geen crimineel zijn, daar komt de politie niet mee in aanraking; en zo ontstaat een bias.In Catalonia, Spain, police have been profiling people with Google Pixel phones, assuming they have GrapheneOS installed and are drug dealers or gang members.
Om het tegen te gaan: meerdere duress PINs instellen, en de tegenpartij de boel laten bruteforcen (dit werkt ook uitstekend tegen criminelen). Dan komen ze vanzelf, geheel vrijwillig, op de tripwire. En nooit meewerken aan het graven van je eigen graf.
Nog wel een troost: uiteindelijk gaat iedere smartphone die in beslag is genomen ook unlocked worden, zelfs met BFU. Dat is puur een kwestie van tijd. En ja, dat zie ik als troost: de druk is dan van de ketel, en met targetted surveillance i.p.v fishing expedition kan een dienst eigenlijk veel verder komen. Inclusief heterdaad, lekken PIN, enz. Het kost alleen wat meer moeite. Dat is eigenlijk ook prima: dan moet men ook een goede zaak hebben alvorens men zich er aan waagt.
De vraag is of Trump enige invloed heeft kunnen hebben op deze casus, gezien de korte termijn na zijn inauguratie. Dat dit bijvoorbeeld nieuw beleid was, of nog van Biden. Wie zich die tijd nog kan herinneren, herinnert zich de opbouw van FUD (FEAR, UNCERTAINTY, DOUBT) en move fast & break things, dus ik sluit ondanks korte tijdsbestek de invloed van Trump & Co zeker niet uit.
[mbr]Graag de volgende keer jargon-afkortingen in ieder geval één keer uitschrijven. Niet iedereen is ermee bekend.[/mbr]
[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 28-07-2026 19:31 . Reden: aanpassingen in HOOFDLETTERS ]
Natuurlijk gingen ze dat wel doen ...Jerie schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:42:
[...]
Er staat:
"the administration may ask the U.S. Supreme Court to intervene"
Ja hoor, dat mogen ze. Dus nog niet zeker dat ze dat ook gaan doen.
Met andere woorden: is een verkapte bedreiging.
DOJ asks Supreme Court to restore Trump’s mail-in voting executive order
Dus .. de voorlopige voorziening om het nadenken hoe deze executive order te implementeren moet van tafel... Omdat nog niet duidelijk is hoe ze het gaan inrichten 🤔 .dus is er nog geen probleem?Solicitor General D. John Sauer said the courts have no power to intervene yet because the U.S. Postal Service (USPS) and other involved agencies are still sorting out how they’ll implement Trump’s directive.
“And the injunction is especially indefensible because the agencies are still deliberating over how (if at all) to implement the Order, yet the district court preemptively decided that whatever the agencies may choose to do will necessarily be unlawful,” Sauer wrote.
Vertaling: je moet ons wel gewoon door laten gaan ... Omdat de tijd dringt .. en pas daarna mag je verder gaan procederen of het überhaupt wel mag .. maar dan is er waarschijnlijk geen tijd daarvoor.“That problem is even more acute because any such decisions will need to be implemented well before November—indeed, as soon as early to mid-August—given the timing of state election procedures concerning voter-roll verification and absentee or mail-in voting,” Sauer wrote to the high court.
Best een leuke cirkel redenatie.
Wil je het gehele document lezen . Dan staat die hierzo:
26A124 Donald J. Trump, President of the United States, et al., Applicants v. California, et al.
vd, CSAM, BFU, FUD...Jerie schreef op maandag 27 juli 2026 @ 04:15:
US prosecutors charge Atlanta man after GrapheneOS phone wipes itself during airport search
[...]
(Ik hoor meteen Engelfriet zeggen: data is geen bezit!maar hoe dat in VS zit, weet ik niet.)
En uiteraard werd de CSAM kaart getrokken:
[...]
Pure gaslighting. Je weet zelf donders goed of jij dat op jouw telefoon hebt gezet (of een third party zoals een hacker zoiets erop heeft gezet, dat kun je niet weten, en dat is een doemscenario voor een ieder). Staat het er op, en vd weet dat: dan gaat een vd dat niet laten zien want dan is deze er gloeiend bij. Geeft vd geen toegang, dan maakt vd zichzelf gevoelsmatig verdacht, maar hij weet zelf ook wel dat de politie jokt over de aanklacht (doet men in de VS al snel) want hij weet: ik heb niets met CSAM.
Vd vroeg tot vier keer toe naar een advocaat, geen miranda rechten, geen arrestatiebevel. Een verdachte van terrorisme heeft blijkbaar geen rechten.
[...]
Vervolgens heeft hij zijn duress PIN gegeven, die zij zelf in hebben gevoerd:
[...]
Door de duress PIN is het toestel niet meer heet, en kan men bijv. geen cold boot attack meer uitvoeren, en zit het toestel weet in modus BFU. Dat maakt een toestel met GrapheneOS significant moeilijker om te kraken.
[...]
Maar alle mensen die GrapheneOS gebruiken en geen crimineel zijn, daar komt de politie niet mee in aanraking; en zo ontstaat een bias.
De vraag is of Trump enige invloed heeft kunnen hebben op deze casus, gezien de korte termijn na zijn inauguratie. Dat dit bijvoorbeeld nieuw beleid was, of nog van Biden. Wie zich die tijd nog kan herinneren, herinnert zich de opbouw van FUD en move fast & break things, dus ik sluit ondanks korte tijdsbestek de invloed van Trump & Co zeker niet uit.
*knip*, dat kan ook wat vriendelijker.
[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 28-07-2026 19:31 ]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
BThGvNeOA
Ondertussen in de Senaat:
Senate GOP confirms Jay Clayton as spy chief, after 2020 comments spooked Dems
/f/image/NNjVPT3fGqxVf94rERrxx5UX.png?f=fotoalbum_large)
https://trumpstruth.org/statuses/40384
Eerder had Trump een snelle benoeming tegen gehouden om juist te zorgen dat Bill Pulte nog eventjes snel wat mensen kon ontslaan.
Voor meer details over Jay Clayton:
Wikipedia: Jay Clayton (attorney)
De belangrijkste reden waarom de Democraten hem eigenlijk ook niet zagen zitten:
De democraten zijn niet echt blij met hem. Maar het is beter dan de Bill Pulte. Die heeft in de korte tijd dat hij er zat naar eigen zeggen flink huis gehouden in de organisatieThe Senate on Tuesday voted 51-47 to confirm Jay Clayton as director of national intelligence, with Republicans overriding objections from skeptical Democrats who nonetheless remain eager to see the acting DNI replaced.
Trump is er iig wel blij met de benoeming.Pulte touted a 30 percent staff reduction Tuesday just hours before Clayton was confirmed.
/f/image/NNjVPT3fGqxVf94rERrxx5UX.png?f=fotoalbum_large)
Eerder had Trump een snelle benoeming tegen gehouden om juist te zorgen dat Bill Pulte nog eventjes snel wat mensen kon ontslaan.
De belangrijkste reden waarom de Democraten hem eigenlijk ook niet zagen zitten:
Clayton appeared before the Senate Select Committee on Intelligence on July 15. Several Democrats repeatedly asked Clayton who won the 2020 presidential election, gauging his ability to provide Trump with unbiased information; Clayton stated that Joe Biden had been "certified" as the winner, but did not say that Biden had won the election.
Bizar dat zo iemand zo'n positie mag bekleden. Heb de interviews gezien, absurd.duvekot schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:21:
Ondertussen in de Senaat:
[...]
De democraten zijn niet echt blij met hem. Maar het is beter dan de Bill Pulte. Die heeft in de korte tijd dat hij er zat naar eigen zeggen flink huis gehouden in de organisatie
[...]
Trump is er iig wel blij met de benoeming.
[Afbeelding]
[...]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ondertussen in het Congres .. een "hoorzitting" met Dr Fauci .. in zijn geheel opgezet door de Republikeinen.
Fauci was heel duidelijk over wat hij van de zitting vond:En de rest van de zitting was zijn reactie:
Hier het artikel van de New York Times over het verhoor.
Fauci Invokes the Fifth Amendment, Refusing to Answer Senate Committee Questions
Fauci was heel duidelijk over wat hij van de zitting vond:En de rest van de zitting was zijn reactie:
In totaal 90 keer volgens bepaalde tellingen. Zelfs op vragen wat voor een weekdag het was, of de kleur van het tapijt voor hem .. was het steeds het zelfde antwoord.“On the advice of counsel, I respectfully decline to answer based upon my rights under the Fifth Amendment of the Constitution.”
Fauci Invokes the Fifth Amendment, Refusing to Answer Senate Committee Questions
Een paar dagen na de uitspraak over het geboorterecht in Amerika schreef Trump op Truth Social:
Maar blijkbaar is hij dat toch vergeten door te geven aan iemand ...
Supreme Court deadline passes for Trump to ask for birthright citizenship reconsideration
Nu hebben ze waarschijnlijk ook wel door dat zo'n verzoek niet echt zou helpen .. en hoogstwaarschijnlijk tot de volgende negatieve uitspraak volgen.
Dus willen ze nu de wetgevende route gaan proberen te bewandelen. Omdat ze denken dat het via de route die Kavanaugh had beschreven in zijn opinie over de rechtzaak.
Maar een wet kan nooit in tegenspraak zijn met de grondwet of de amendementen. Dus dat zal wel weer allemaal verschillende rechtzaken veroorzaken mocht er een wet aangenomen gaan worden.
https://trumpstruth.org/statuses/39895the Supreme Court’s ruling is wrong. I will be asking for a Rehearing by the United States Supreme Court, IMMEDIATELY. This miscarriage of justice will destroy America if they don’t change their absolutely insane decision.
Maar blijkbaar is hij dat toch vergeten door te geven aan iemand ...
Supreme Court deadline passes for Trump to ask for birthright citizenship reconsideration
Die 25 dagen verliep gisteren .. en er is dus helemaal geen verzoek ingediend.The Trump administration had 25 days to petition the court for a rehearing regarding the president’s attempt to strip the U.S. of jus soli, or right of the soil privileges.
Nu hebben ze waarschijnlijk ook wel door dat zo'n verzoek niet echt zou helpen .. en hoogstwaarschijnlijk tot de volgende negatieve uitspraak volgen.
Dus willen ze nu de wetgevende route gaan proberen te bewandelen. Omdat ze denken dat het via de route die Kavanaugh had beschreven in zijn opinie over de rechtzaak.
Dus nu zijn er al weer twee verschillende wetten ingediend. Eentje vanuit het huis van afgevaardigden (Rep. John McGuire (R-Va.) ) en eentje vanuit de Senaat (Sen. Jim Banks (R-Ind.))Kavanaugh, in his opinion last month, wrote that Trump’s order doesn’t violate the Constitution but is illegal under current laws.
Maar een wet kan nooit in tegenspraak zijn met de grondwet of de amendementen. Dus dat zal wel weer allemaal verschillende rechtzaken veroorzaken mocht er een wet aangenomen gaan worden.
Mja... Dit is dus wat je krijgt wanneer je politieke tegenstanders aanklaagt voor zaken die gezegd zijn onder ede in een verhoor afgelegd door het congres. Ook als die zaak uiteindelijk wordt geseponeerd kost het je een rib uit je lijf, en 10 jaar van je leven.duvekot schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:51:
Ondertussen in het Congres .. een "hoorzitting" met Dr Fauci .. in zijn geheel opgezet door de Republikeinen.
Fauci was heel duidelijk over wat hij van de zitting vond:
[YouTube: Watch: Fauci claims Paul has "unhinged obsession" with him, invokes Fifth Amendment at COVID hearing]
En de rest van de zitting was zijn reactie:
[...]
In totaal 90 keer volgens bepaalde tellingen. Zelfs op vragen wat voor een weekdag het was, of de kleur van het tapijt voor hem .. was het steeds het zelfde antwoord.
Als ik de advocaat van die man was, had ik hem ook aangeraden de lippen stijf op elkaar te houden.
Ondertussen in de poging Blanche te benoemen:
Judiciary Committee cancels vote on Blanche AG nomination amid GOP opposition
Twee Republikeinen hebben een blokkade opgeworpen .. en die is nog steeds niet opgelost.
Dus er is nu een soort "stand off" ... En kijken wie er als eerste gaat knipperen. En allebei moeten overtuigd worden . Want 1 tegen stem is al voldoende om de nominatie te blokkeren.
Met andere woorden .. er zijn niet voldoende ja-stemmers om de nominatie van Blanche in de commissie goed te keuren ... zodat de volledige Senaat er daarna over kan gaan stemmen.“Tomorrow’s markup is postponed as work continues to secure sufficient support in committee to favorably report Attorney General-nominee Todd Blanche, who is highly qualified for the job.”
Twee Republikeinen hebben een blokkade opgeworpen .. en die is nog steeds niet opgelost.
Beiden hebben eigenlijk niets te verliezen omdat ze bij de komende mid terms niet meedoen in de senaats verkiezingen voor de Republikeinen.Blanche’s nomination has run aground with two Republicans, Sens. Thom Tillis (R-N.C.) and John Cornyn (R-Texas), over a dispute about whether the administration could revive a once-proposed $1.776 billion fund for victims of “weaponization” by the Department of Justice (DOJ). Both have said their vote was contingent on the fund being formally and permanently disbanded.
Dus er is nu een soort "stand off" ... En kijken wie er als eerste gaat knipperen. En allebei moeten overtuigd worden . Want 1 tegen stem is al voldoende om de nominatie te blokkeren.
Trump begint nu ook door te krijgen dat het er niet goed uit ziet:
/f/image/IQneQxoqFUEdM7e0Zm0FjN20.png?f=fotoalbum_large)
https://trumpstruth.org/statuses/40395
Maar .. als hij dat werkelijk doet .. en dus wacht tot januari .. dan gokt hij er dus wel op dat hij dan nog steeds een republikeinse meerderheid heeft in de Senaat.
Met de huidige regels zou Blanche voorlopig nog wel actief blijven als plaatsvervangend Minister van Justitie .. zelfs tot ergens midden 2027 .. totdat iemand het zat is ...en een rechtzaak start om aan te vechten dat het toch niet echt de bedoeling was om zo lang niet bevestigd te zijn door de Senaat. Wat er dan gebeurt is natuurlijk ook weer zeer onduidelijk.
/f/image/IQneQxoqFUEdM7e0Zm0FjN20.png?f=fotoalbum_large)
https://trumpstruth.org/statuses/40395
Maar .. als hij dat werkelijk doet .. en dus wacht tot januari .. dan gokt hij er dus wel op dat hij dan nog steeds een republikeinse meerderheid heeft in de Senaat.
Met de huidige regels zou Blanche voorlopig nog wel actief blijven als plaatsvervangend Minister van Justitie .. zelfs tot ergens midden 2027 .. totdat iemand het zat is ...en een rechtzaak start om aan te vechten dat het toch niet echt de bedoeling was om zo lang niet bevestigd te zijn door de Senaat. Wat er dan gebeurt is natuurlijk ook weer zeer onduidelijk.
Voor wat ik er van begrijp, geldt dat ministersposten tot 210 dagen een tijdelijke vervanger kunnen hebben. Maar, zolang de benoemingsprocedure loopt voor een vervanger, wordt die klok gepauzeerd. Mocht er toch een andere kandidaat naar voren worden geschoven, dan start de klok opnieuw.duvekot schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:31:
Kortom, genoeg geitenpaadjes voor iemand als Trump om het hele proces te omzeilen voor zolang hij dat nodig vindt.
bron
Ondertussen in het Kennedy Center in Washington:
Trump Gutted the Kennedy Center. A Tour Guide Wants You to See It Anyway.
Kennedy Center Halts Free Public Tours After Five Decades of Service
Oo en vandaag moeten de bestuurders van het Kennedy Center uiterlijk uitleggen aan de rechtbank waarom de stijgers en doeken nog steeds voor de gevel hangen waar de naam van het Kennedy Center staat. De letters voor de toevoeging van Trump zijn naam zouden al weg zijn (er is een foto van gemaakt onder het doek door) . Maar de stijgers staan er nog steeds.
Trump Gutted the Kennedy Center. A Tour Guide Wants You to See It Anyway.
Je kan nog steeds een tour krijgen in het Kennedy Center. Vrijwilligers geven deze tours al vele jaren.In the Opera House, which no longer has an opera, there is an empty orchestra pit scattered with trash. On the grand terrace overlooking the Potomac River, the flower beds are wilting and weedy. In the corridors and lounges, artwork has disappeared.
And yet Sandy Weiswasser, a retired sixth grade teacher who for 18 years has given hundreds of people free tours of the John F. Kennedy Center for the Performing Arts, keeps reporting for duty.
In de hoogtijdagen waren er meer dan 400.000 bezoekers per jaar voor de tours. En waren er meer dan 140 vrijwilligers en kon je een tour krijgen in 10 verschillende talen.Ms. Weiswasser keeps coming to give tours, she said, to bear witness, to tell her dwindling visitors that the shabby emptiness they see is not what the Kennedy Center was. For more than half a century it was a grand democratic project, she tells them, bringing the beauty and inspiration of the arts to everyone.
En die laatste zin is belangrijk .. want er was nooit wat gezegd over deze tours .. totdat dit artikel in de New York Times kwam te staan .. en plotseling:Last week on her Monday shift, only five out of more than a dozen tour guides showed up, and only three people took a tour. A spokesman for the center declined to say how many guides still volunteer. Ms. Weiswasser said her plan is to turn up until she is told otherwise.
Kennedy Center Halts Free Public Tours After Five Decades of Service
Toen de NY Times vragen ging stellen voelde ze zich een beetje betrapt:In a memo viewed by the The New York Times, Brooks Boeke, the director of the volunteer program, said the center was putting a “temporary pause” on the tour program, effective Friday. Volunteers serve in a variety of roles at the Kennedy Center, but only tour guides were mentioned, instructed to stop reporting for duty “until further notice.”
En een woordvoerder gaf er natuurlijk de gebruikelijke PR twist aan:Reached by phone, Ms. Boeke asked, “How did you find out?” before declining to give further comment.
Maar als je het mij vraagt . Willen ze gewoon geen extra pottenkijkers.“We are conducting a review of campuswide tour routes to ensure they provide the best possible experience for our visitors,” a Kennedy Center spokesman, P.J. Elliott, said in an emailed statement.
Oo en vandaag moeten de bestuurders van het Kennedy Center uiterlijk uitleggen aan de rechtbank waarom de stijgers en doeken nog steeds voor de gevel hangen waar de naam van het Kennedy Center staat. De letters voor de toevoeging van Trump zijn naam zouden al weg zijn (er is een foto van gemaakt onder het doek door) . Maar de stijgers staan er nog steeds.
Ondertussen rondom de Reflection Pool:
Trump schreef (oa) deze post over de Reflection Pool een tijdje terug:
Maar dat Fake News blijkt toch wel correct te zijn ... En dat zegt nu zelf Jeanine Pirro tegen de rechtbank.
Voor wat meer achtergrondinformatie:
Charges Dropped in Reflecting Pool Case as Prosecutors Say Work Was ‘Botched’
https://trumpstruth.org/statuses/40020ABC Fake News and its shaky anchor, David Muir, said that the Reflecting Pool was drained to address Peeling Paint (there is no paint, it was slashed with a knife, or box cutter, high grade colored waterproofing liner - it was VANDALISM!) and Algae Blooms (also caused by Vandals, but removed long ago!). In other words, the story was FAKE NEWS, but heavily slanted away from the real cause of the problem, Vandalism. It will be fixed soon, and better than ever. 60 monuments and fountains have been cleaned and fully renovated in D.C., and crime is at record lows! Washington has never looked better, or been safer! President DJT
Maar dat Fake News blijkt toch wel correct te zijn ... En dat zegt nu zelf Jeanine Pirro tegen de rechtbank.
the DOI provided additional documents to the USAO-DC indicating that damage to the Lincoln Memorial Reflecting Pool in June 2026 was the result of flawed installation by the contractor, Atlantic Industrial Coatings (“AIC”), and the rush to complete the project prior to events associated with the America 250 celebration in the weeks surrounding Independence Day 2026.
https://www.documentcloud...4-hearn-dismissal-motion/It was not until after these documents were produced that USAO-DC first became aware of information showing that the damage was the result of a botched installation and not vandalism as initially represented by DOI. Indeed, USAO-DC could only rely (on the information provided by DOI that the damage was entirely caused by vandals, including the defendant in this case, David Hearn
Zoom uit.. het gaat totaal niet om deze feiten... Het gedoe dat het vandalisme was, was voorpagina nieuws. Dit is geneuzel op pagina 8 links onderin.. De show is verder, de schade is gedaan en de feiten zijn bijzaak. Patroon zie je voortdurend terug.duvekot schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:04:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
En ondertussen, gewoon helemaal openbaar, kan je als je 100kUSD per maand aan Trump betaalt zijn truth social berichten over wat hij gaat doen eerder krijgen dan de rest van de wereld.... Er zijn mensen voor minder uit hun functie gezet.
Wij kunnen er hier niet veel tegen doen anders dan bij volgende verkiezingen even goed kijken welke partijen nog steeds fan van Trump zijn....
Wij kunnen er hier niet veel tegen doen anders dan bij volgende verkiezingen even goed kijken welke partijen nog steeds fan van Trump zijn....
Jij hebt kennelijk kiesrecht in de VS?R_Zwart schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:36:
En ondertussen, gewoon helemaal openbaar, kan je als je 100kUSD per maand aan Trump betaalt zijn truth social berichten over wat hij gaat doen eerder krijgen dan de rest van de wereld.... Er zijn mensen voor minder uit hun functie gezet.
Ik kan er helemaal niets tegen doen, en denk alleen dat de Amerikaanse kiezers na de eerste termijn van Trump wisten waar ze voor stemden. Ze krijgen waar ze om gevraagd hebben.
Toch vind ik het hoopvol dat zelfs het ministerie van justitie het nu waagt om te zeggen dat Trump onzin beweerde. Er zijn steeds meer instanties die zo nu en dan afstand doen van hem. Mogelijk om hun eigen hachje te redden als de midterms verloren worden.Cyberpope schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:20:
[...]
Zoom uit.. het gaat totaal niet om deze feiten... Het gedoe dat het vandalisme was, was voorpagina nieuws. Dit is geneuzel op pagina 8 links onderin.. De show is verder, de schade is gedaan en de feiten zijn bijzaak. Patroon zie je voortdurend terug.
Dit had geen rechtszaak moeten zijn. Het OM had voor deze zaak moeten gaan liggen. Dat het wel een zaak is geworden toont de huidige staat van corruptie aan.marana schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:58:
Toch vind ik het hoopvol dat zelfs het ministerie van justitie het nu waagt om te zeggen dat Trump onzin beweerde. Er zijn steeds meer instanties die zo nu en dan afstand doen van hem. Mogelijk om hun eigen hachje te redden als de midterms verloren worden.
Dat er in de rechtszaal dan uiteindelijk blijkt dat de zaak onhoudbaar is, toont ook aan dat de corruptie van de rechtsstaat nog niet volledig is. Maar dat het tot een zaak heeft moeten komen stemt me weinig hoopvol.
Ik hoop dat de rechter nog reden ziet om de stukken van de Grand Jury op te vragen. Ik denk dat het belangrijk is dat duidelijk wordt hoe deze zaak überhaupt van de grond is kunnen komen.
Vind het altijd wel bemoedigend dat een enkel individu de hele Trump machine verslaat. Ik hoop dat hij doorzet en 10 miljard aan reputatie schade gaat eisen.Helixes schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:59:
[...]
Dit had geen rechtszaak moeten zijn. Het OM had voor deze zaak moeten gaan liggen. Dat het wel een zaak is geworden toont de huidige staat van corruptie aan.
Dat er in de rechtszaal dan uiteindelijk blijkt dat de zaak onhoudbaar is, toont ook aan dat de corruptie van de rechtsstaat nog niet volledig is. Maar dat het tot een zaak heeft moeten komen stemt me weinig hoopvol.
Ik hoop dat de rechter nog reden ziet om de stukken van de Grand Jury op te vragen. Ik denk dat het belangrijk is dat duidelijk wordt hoe deze zaak überhaupt van de grond is kunnen komen.
Wordt ook nog leuk als ooit de democraten weer aan de macht komen. De overheid gaat overal zover buiten hun boekje dat je ook daar tot in vele decennia schade claims kan verwachten.
Net als de tarrifs waar inmiddels meer aan herstel betaald wordt dan dat er op gehaald wordt.
@HEY_DUDE ik ben dat met je eens.
Ik herhaal nog maar weer eens dat de huidige administratie handelt alsof er nooit meer verkiezingen zullen zijn, alsof de VS nooit meer van koers zal wijzigen. Alsof voor deze periode nooit verantwoording hoeft worden afgelegd.
Ik hoop dat de mensen die nu aan de macht zijn daarin een gigantische vergissing maken. Ik hoop dat ze ongelijk hebben. Maar, het feit dat dát hun houding is baart me grote zorgen.
Ik herhaal nog maar weer eens dat de huidige administratie handelt alsof er nooit meer verkiezingen zullen zijn, alsof de VS nooit meer van koers zal wijzigen. Alsof voor deze periode nooit verantwoording hoeft worden afgelegd.
Ik hoop dat de mensen die nu aan de macht zijn daarin een gigantische vergissing maken. Ik hoop dat ze ongelijk hebben. Maar, het feit dat dát hun houding is baart me grote zorgen.
Dat is juist de clou van de GOP, de overheid op dit spoor zetten zodat ze nooit meer iets anders kunnen doen. De federale overheid is gewoon toast.
Dat is toch ook wat Trump herhaaldelijk (!) geroepen heeft richting zijn aanhang, dat men nooit meer zou hoeven stemmen, en dat dat hij daarvoor ging zorgen.Helixes schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:42:
@HEY_DUDE ik ben dat met je eens.
Daar past dit allemaal dus gewoon in.
Virussen? Scan ze hier!
Een van de doelen van dit soort regimes is mensen te laten denken dat de overheid toast is, of compleet incapabel etc zodat men onverschillig wordt.Delerium schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:59:
Dat is juist de clou van de GOP, de overheid op dit spoor zetten zodat ze nooit meer iets anders kunnen doen. De federale overheid is gewoon toast.
Duitsland was na de tweede wereldoorlog vrij snel weer een functionerende democratie. Nu zijn de zaken in d V.S. nog lang niet zo erg als daar. Er zijn zeker wel mogelijkheden om van Trump en meer algemeen de elite capture praktijken te herstellen.
Niets onverschilligs aan. Denk je echt dat er in de toekomst een rechter vervolgd wordt wegens rare uitspraken? De Scotus blijft gewoon zitten, ondanks alle openlijke corruptie. Ook politici in het congress gaan niet vervolgd worden, de Dems zijn als de dood dat ze 4 jaar later zelf vervolgd worden. De politie zal hooguit een hervorming krijgen, maar iets als ICE bestaat al te lang. Obama en Biden kregen Gitmo niet dicht en kregen Epstein niet vervolgd.
Van het huidige systeem zullen alleen de scherpste kantjes afgehaald worden, maar of de GOp er zit of de Dem’s, beide zullen vrijwel niets dat noodzakelijk is uitvoeren. Beide partijen denken het zich te kunnen permitteren deze richting aan te houden. En de media bepaald daar de windrichting. De kiezers krijgen exact wat ze elke keer opnieuw stemmen, na Bush en zijn recessie kwam Trump met COVID en nog eens Trump. Ik ben niet benieuwd naar de volgende republikeinse president.
Pas als mensen daadwerkelijk voor een vuurpeleton verschijnen heeft de VS misschien een kansje op koersverandering.
Van het huidige systeem zullen alleen de scherpste kantjes afgehaald worden, maar of de GOp er zit of de Dem’s, beide zullen vrijwel niets dat noodzakelijk is uitvoeren. Beide partijen denken het zich te kunnen permitteren deze richting aan te houden. En de media bepaald daar de windrichting. De kiezers krijgen exact wat ze elke keer opnieuw stemmen, na Bush en zijn recessie kwam Trump met COVID en nog eens Trump. Ik ben niet benieuwd naar de volgende republikeinse president.
Pas als mensen daadwerkelijk voor een vuurpeleton verschijnen heeft de VS misschien een kansje op koersverandering.
[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 01-08-2026 15:29 ]
Als je met tien miljoen mensen naar Washington trekt veranderen er vanzelf zaken. Het begint bij de burgers en zoiets moet bottom up veranderen. En zolang de burger denkt dat ze geen impact kunnen maken worden ze apathischer en dat is een doel an sich.Delerium schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:28:
Niets onverschilligs aan. Denk je echt dat er in de toekomst een rechter vervolgd wordt wegens rare uitspraken? De Scotus blijft gewoon zitten, ondanks alle openlijke corruptie. Ook politici in het congress gaan niet vervolgd worden, de Dems zijn als de dood dat ze 4 jaar later zelf vervolgd worden. De politie zal hooguit een hervorming krijgen, maar iets als ICE bestaat al te lang. Obama en Biden kregen Gitmo niet dicht en kregen Epstein niet vervolgd.
Trump zit in Florida. En de politici van de Deep-South hebben een stevige machtsbasis. Washington DC als stad is al half gesloopt en dat kon makkelijk omdat de burgers 99% Dem waren maar het beleid en uitvoering absoluut bij de GOP zit. Er is een vermeende hersendode senator in Kentucky en de toevallig democratische gouverneur heeft niet eens de mogelijkheid om te bewijzen of die leeft of dood is. Wie vertegenwoordigd de staat daar nu in DC?
Een sloopbedrijf die ff de vleugel sloopt zonder het circus rond vergunningen en commissies af te wachten laat zien hoe de macht daar werkt; allemaal bange burgers die toch niet doorpakken. Je zal niet eens 10 miljoen mensen kunnen vinden die op een doordeweekse dag bereid zijn om mee te lopen. Je zal wel makkelijk 10 miljoen mensen kunnen vinden die bereidt zijn met scherp te schieten als het noodzakelijk wordt. De machtsbasis zit toch niet in DC
Een sloopbedrijf die ff de vleugel sloopt zonder het circus rond vergunningen en commissies af te wachten laat zien hoe de macht daar werkt; allemaal bange burgers die toch niet doorpakken. Je zal niet eens 10 miljoen mensen kunnen vinden die op een doordeweekse dag bereid zijn om mee te lopen. Je zal wel makkelijk 10 miljoen mensen kunnen vinden die bereidt zijn met scherp te schieten als het noodzakelijk wordt. De machtsbasis zit toch niet in DC
[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 01-08-2026 15:58 ]
Trump is het er niet mee eens:duvekot schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:04:
[...]
https://trumpstruth.org/statuses/40020
[...]
[...]
https://www.documentcloud...4-hearn-dismissal-motion/
/f/image/lmfKGFkEooXjULYQYlyWGW0j.png?f=fotoalbum_large)
https://trumpstruth.org/statuses/40410
En Secretary Doug Burgum is het er ook niet mee eens:
Dus Jeanine Pirro heeft geen vrienden gemaaktThe evidence is clear, vandals have repeatedly caused damage to the Reflecting Pool. Some of these acts were even caught on camera. We also provided the U.S. Attorney's office expert and eyewitness testimony to the damage done by vandals and provided every piece of evidence they…
— Secretary Doug Burgum (@SecretaryBurgum) 1 augustus 2026
De zoveelste FOX News presentator die jarenlang Trump propaganda heeft verspreid en nog veel langer pure haat televisie de Amerikaanse huiskamers heeft ingeslingerd. En uiteindelijk krijgen ook deze sujetten ruzie met Trump. Het blijft toch een circus van ongekende proporties.duvekot schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:30:
[...]
Trump is het er niet mee eens:
[Afbeelding]
[...]
Dus Jeanine Pirro heeft geen vrienden gemaakt
Gras maaien voor een activistische boodschap (welke zelf niet verboden is), lijkt me geen vandalisme. Je zou het wel zo kunnen noemen.duvekot schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:30:
[...]
Trump is het er niet mee eens:
~[Afbeelding]
[...]
Dus Jeanine Pirro heeft geen vrienden gemaakt
Wat in die tweet staat klopt, maar staat hier geheel los van. Er worden zaken gecombineerd die niet gerelateerd zijn, en dat lijkt ook de rechterlijke uitspraak te zijn.
Lijkt een beetje op dat ene trucje: belabberde beveiliging hebben, achterstallig onderhoud -> iemand breekt digitaal in (computervredebreuk) -> 'de hacker heeft alles gesloopt, kosten verhalen op de hacker!'
[ Voor 12% gewijzigd door Jerie op 01-08-2026 23:52 ]
Omdat dit zich allemaal afspeelt in de VS, ook in dit topic en niet het M.O.-gevolgen-voor-regio.
CISA Alert: Water Sector PLC Targeting, 30 Jul 2026.
(CISA = US Cybersecurity and Infrastructure Security Agency, Wikipedia: Programmable logic controller)
NYT refereert naar het Wired artikel van 30 Jul 2026 (A Leaked Memo Ties Cyberattacks on Minnesota Water Utilities to Iran), en die refereren weer naar het CISA artikel, plus deze:
Wired vat ook het CISA advies mooi samen:
Daarnaast is de CISA advisory een update van een eerdere uit Apr 2026.
(CISA = US Cybersecurity and Infrastructure Security Agency, Wikipedia: Programmable logic controller)
NYT: Scope of Hacks on U.S. Water Supply Widens as Evidence Points to Iran, 1 Aug 2026CISA issued an alert on July 30, 2026 warning that threat actors are increasingly targeting internet-exposed programmable logic controllers (PLCs) in the Water and Wastewater Systems (WWS) sector, in some cases modifying passwords to lock out operators and disconnecting devices by changing their IP addresses, resulting in boil-water notices and sustained manual operations. CISA named Rockwell Automation/Allen-Bradley, Siemens, and Schneider Electric equipment and flagged cellular modems as a common blind spot in routine attack-surface scans. This report characterizes current Censys-observed internet exposure for each named vendor: 4,148 Rockwell/Allen-Bradley EtherNet/IP hosts, 4,117 Siemens SIMATIC S7-1200 hosts, and 2,072 Schneider Electric hosts (vendor-wide, not PLC-scoped), all as of the 2026-07-30 snapshot. This is an exposure characterization only: it does not confirm that any specific host is a victim of the activity CISA describes.
[...]
Echt heel erg dom, om maar te schieten op de messenger. Beetje hoe men in de jaren '90 voor de tijd van open/responsible disclosure omging met het vinden en rapporteren van lekken.[...]
Despite growing concerns, President Trump sought to downplay the matter on Friday by blaming Minnesota — which was early to spot and report the recent surge in malicious hacking activity, helping to prompt other states to probe their own water systems — for suffering intrusions his own intelligence agencies believe were highly likely carried out by Iran, officials familiar with the assessment said.
“I think Minnesota is behind it,” Mr. Trump said on Friday in response to a reporter’s question about Iran’s possible involvement, which The New York Times earlier reported. “I don’t think there was an Iranian cyberattack.”
The state’s Democratic governor, Tim Walz, dismissed the accusation, warning in a social media post that this “is what modern warfare looks like.”
[...]
NYT refereert naar het Wired artikel van 30 Jul 2026 (A Leaked Memo Ties Cyberattacks on Minnesota Water Utilities to Iran), en die refereren weer naar het CISA artikel, plus deze:
(Links overgenomen in quote.)[...] In a report published Monday, cybersecurity firm Tenable wrote that signs suggested CyberAv3ngers, an Iranian hacker group tied to the Iranian Revolutionary Guard Corps, may be responsible for the water utility breaches, noting that “the operational pattern is consistent with” the group or hacking groups associated with it. [...]
Wired refereert ook nog naar de hack op Stryker, en de hack op Kash Patel's privé email.A new CISA advisory related to the attacks released Thursday warns that “these threat actors are targeting water entities of all sizes” and warns utilities to disconnect PLCs from the internet, password-protect access with strong passwords, and “allow-list” only trusted devices to connect to them.
Men is niet zeker of het CyberAv3ngers of Handala (de groep achter Stryker & Patal hack), maar beide groepen zijn Iraans.The CISA advisory that was updated last week, which specifically cited water and wastewater systems operators as part of the “intended audience” of its warning, noted that the attackers were exfiltrating and manipulating the project files that govern automated industrial systems. The alert, which issued with a consortium of US federal agencies including the FBI, the National Security Agency, Cyber Command, the Environmental Protection Agency, and the Department of Energy, originally warned in April that likely Iranian hackers were tampering with PLCs to change information on the displays of industrial control systems, which can in some scenarios cause system disruption, damage, or dangerous conditions for utilities. “In a few cases, this activity has resulted in operational disruption and financial loss,” the advisory reads.
In ieder geval heeft CyberAv3ngers de naam en de kundigheid om water systemen te saboteren:[...]
Whether CyberAv3ngers is behind the cyberattacks on the Minnesota water utilities remains far from clear. In an interview with WIRED, Yhonatan Harari, a researcher at the cybersecurity firm Claroty, said the company had found other evidence that the attacks might have been carried out by Handala, a distinct hacker group that claimed responsibility for the Stryker cyberattack in March, the breach of Kash Patel’s email later the same month, and numerous other disruptive hacking incidents.
Despite that uncertainty, Harari says that all signs point to Iran as the culprit. “We’re not sure yet if it’s CyberAv3ngers or Handala,” Harari says, “but in a very high likelihood we can say it’s Iranian actors.”
[...]
The string of attacks on the Minnesota utilities does, however, closely fit the modus operandi of CyberAv3ngers, which has established itself as a rare state-sponsored hacker group that has shown its willingness to not only target but also sabotage industrial control systems—and water in particular.
Zoals ik het lees zit het cybersecurity probleem dus niet in de PLC's / industriële computers zelf, maar in hoe en hoe veilig dat ze aan het internet hangen.Jerie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 04:31:
Omdat dit zich allemaal afspeelt in de VS, ook in dit topic en niet het M.O.-gevolgen-voor-regio.
[...]
NYT: Scope of Hacks on U.S. Water Supply Widens as Evidence Points to Iran, 1 Aug 2026
[...]
Echt heel erg dom, om maar te schieten op de messenger. Beetje hoe men in de jaren '90 voor de tijd van open/responsible disclosure omging met het vinden en rapporteren van lekken.
[...]
(Links overgenomen in quote.)
[...]
Wired refereert ook nog naar de hack op Stryker, en de hack op Kash Patel's privé email.
[...]
Men is niet zeker of het CyberAv3ngers of Handala (de groep achter Stryker & Patal hack), maar beide groepen zijn Iraans.
[...]
In ieder geval heeft CyberAv3ngers de naam en de kundigheid om water systemen te saboteren:
[...]
Dat is al jaren wereldwijd een punt van zorg, ook in Nederland.
Maar door nu de namen van de fabrikanten te noemen wordt het hun probleem, niet dat van de implementatie-eigenaar (de overheid).
Typisch.
https://www.reuters.com/l...er-anti-money-2026-08-01/
Capital One had 2 jaar geleden 300 bankrekeningen van de Trump organisatie gesloten.
Trump hop de rechtszaal in, illigal debanking op basis van politieke gronden.
Capital One zegt nu, op basis van aantoonbaar lang onderzoek, dat de reden witwassen is.
De rechter heeft de mogelijkheid gegeven om tussentijds de aanklacht aan te passen op basis hiervan.
Overigens is Deutsche Bank er ook bij betrokken.
Het verbaast niet
BThGvNeOA
Zoals de jaren '90 ons leren: defaults matter. Je kunt ook gewoon niets toestaan, tot men de firewall adequaat configureert. Daar kun je gewoon een netwerk engineer voor inhuren; besparen us achteraf mogelijk duur grapje.DropjesLover schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:00:
[...]
Zoals ik het lees zit het cybersecurity probleem dus niet in de PLC's / industriële computers zelf, maar in hoe en hoe veilig dat ze aan het internet hangen.
Dat is al jaren wereldwijd een punt van zorg, ook in Nederland.
Maar door nu de namen van de fabrikanten te noemen wordt het hun probleem, niet dat van de implementatie-eigenaar (de overheid).
Typisch.
Het klopt dat Rijkswaterstaat hier bij ons ook mee bezig is. Dat speelt al eventjes. Ze hebben hun eigen SOC voor monitoring. Ook de Amerikanen staan niet stil.
Daar komt nog bij: 1) Censys is een zoekmachine voor periodieke portscanner die complete publieke IPv4 address space scant (dat duurt niet eens zo lang) 2) Men stelt: This is an exposure characterization only: it does not confirm that any specific host is a victim of the activity CISA describes. Ze hebben het enkel over eigenschappen van de apparatuur, ze stellen niet of het ook kwetsbaar is en/of gehackt is, en in geval van het laatste: als onderdeel van deze campagne ja/nee.
Via Censys kun je nog veel meer dingen doen. IP cameras vinden, bijvoorbeeld, zoals 4k AI cameras van Flock. Je kunt zelfs zoeken op nieuwe hits, dat geeft mogelijk nieuwe beelden/inzichten, en daarbij is de kans groter dat niemand ze (nog) heeft gehackt, en in geval van slechte defaults (daar is-ie weer) is de kans dan ook groter dat dat makkelijk te hacken is.
En er wordt geknipperd ... Door Blanche zelf:duvekot schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:55:
Ondertussen in de poging Blanche te benoemen:
[...]
Er zijn dus twee extra documenten opgesteld nu :My team and I have met with committee members and Senators over the past several weeks and addressed any concerns or outstanding questions. We have enjoyed good faith discussions, and as a result issue the following order and update with regard to the May IRS settlement. The… pic.twitter.com/U6hs15kw2D
— Acting AG Todd Blanche (@DAGToddBlanche) 3 augustus 2026
![]() | ![]() |
Dus daarmee is hij een stapje verder in het proces ... Nu eens kijken of in de Senaat er voldoende stemmen te vinden zijn on voor zijn benoeming te stemmen ..🤔
Wat er met de lopende rechtszaken over die settlement gaat gebeuren is nog onduidelijk. En ook de door verwijzing van Blanche naar de New York Bar Association staat er ook nog steeds.
Hierbij nog een bron met wat meer informatie over de technieken van die groep: Het MITRE ATT&CK framework dat APT's (Advanced Persistent Threats, grote geavanceerde hackergroeperingen) in kaart brengt: https://attack.mitre.org/groups/G1027/Jerie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 04:31:
In ieder geval heeft CyberAv3ngers de naam en de kundigheid om water systemen te saboteren:
[...]
Uiteraard worden daar alleen activiteiten in opgenomen die echt herleidbaar zijn naar zo'n groep, het kan best zijn dat ze meer vaardigheden hebben dan daar beschreven staat maar in de cyber is het nou eenmaal niet altijd duidelijk wie er achter zit en wordt er ook een hoop false-flag gespeeld.
Zo'n groep moet ook best wel serieus zijn om op die lijst terecht te komen. Handala vind ik er niet op terug momenteel. Maar die zal wellicht nu ook wel op de radar komen, MITRE is op papier een internationale organisatie maar vooral in Amerika actief.
[ Voor 31% gewijzigd door Llopigat op 03-08-2026 08:37 ]
Trump is weer eens boos op de "Fake Media":
/f/image/Fdjih9J0LsqEA4XSYLLBVwks.png?f=fotoalbum_large)
Dus .. we luisteren naar Trump .. en gaan kijken naar de polls zoals die bij Fox News gepubliceerd worden:
/f/image/KzZWZuXmA5VDZp5pxovWzvAZ.png?f=fotoalbum_large)
Exact Date Period: July 16–19, 2026
Approve: 39%
Disapprove: 61%
Don't Know: 0%
Onder de democraten is het slechts 5% approval .. onder de Republikeinen is het toch nog steeds 80% 🤔 .. maar ook de rode lijn voor de Republikeinen zie ik toch wel een geleidelijke daling. Dus ook daar niet "The best they have ever been". Je zou bijna denken dat Trump die Iraakse Minister van Informatie in dienst heeft genomen.
/f/image/Fdjih9J0LsqEA4XSYLLBVwks.png?f=fotoalbum_large)
Dus .. we luisteren naar Trump .. en gaan kijken naar de polls zoals die bij Fox News gepubliceerd worden:
/f/image/KzZWZuXmA5VDZp5pxovWzvAZ.png?f=fotoalbum_large)
Onder de democraten is het slechts 5% approval .. onder de Republikeinen is het toch nog steeds 80% 🤔 .. maar ook de rode lijn voor de Republikeinen zie ik toch wel een geleidelijke daling. Dus ook daar niet "The best they have ever been". Je zou bijna denken dat Trump die Iraakse Minister van Informatie in dienst heeft genomen.
Maar de independent lijn is degene die de verkiezingen bepaald, dat is degene die omhoog gaat. De Democraten en Republikeinen stemmen toch wel op de eigen vertegenwoordigers.
Maar goed, de midterms worden nog steeds ook bepaald door degene waar op gekozen moet worden en dat is geen president.
Is de afkeer van Trump onder de Independents groot genoeg, dat ze lokale republikeinse politici daarvoor gaan afstraffen? Of gaat de: "Ik haat Trump, maar Senator X doet het wel goed" toch uiteindelijk winnen.
Ik ben helemaal niet gerust op de midterms.
Is de afkeer van Trump onder de Independents groot genoeg, dat ze lokale republikeinse politici daarvoor gaan afstraffen? Of gaat de: "Ik haat Trump, maar Senator X doet het wel goed" toch uiteindelijk winnen.
Ik ben helemaal niet gerust op de midterms.
De vraag is niet of Trump verkiezingen gaat verliezen, maar of hij de verkiezingen voldoende weet te kunnen traineren.
Of dat hij gewoon "fraude!" schreeuwt en alles met noodverordeningen illegaal verklaart
Trump ziet hoe G.W. Bush zijn approval rating van 50% naar 90% omhoog is geschoten direct na 9/11.
Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken maar er staat die Amerikanen nog wat te wachten de komende 3 maanden.
Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken maar er staat die Amerikanen nog wat te wachten de komende 3 maanden.
Yup. Ik ben benieuwd welke crisis c.q. oorlog wordt aangeraden door chatgpt of claude...jaapstobbe schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 07:29:
Trump ziet hoe G.W. Bush zijn approval rating van 50% naar 90% omhoog is geschoten direct na 9/11.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Vannacht de uitslag tussen de 2 democratische kandidaten in Michigan.
Kiest men opnieuw voor de incumbent van de established dems of voor de opkomende socialistische kandidaat uit de DSA hoek? Michigan is geen New York City, dus ik vraag me af of er een opnieuw een 'Mamdani' mogelijk is daar.
Wel zeer interessant om de uitslag straks te zien en een indruk te krijgen of de gevestigde democraten inderdaad een duidelijke identiteitscrisis hebben. De support voor Israel brokkelt behoorlijk af daar, niet vreemd dus dat AIPAC Stevens sponsort met 30 miljoen dollar.
Kiest men opnieuw voor de incumbent van de established dems of voor de opkomende socialistische kandidaat uit de DSA hoek? Michigan is geen New York City, dus ik vraag me af of er een opnieuw een 'Mamdani' mogelijk is daar.
Wel zeer interessant om de uitslag straks te zien en een indruk te krijgen of de gevestigde democraten inderdaad een duidelijke identiteitscrisis hebben. De support voor Israel brokkelt behoorlijk af daar, niet vreemd dus dat AIPAC Stevens sponsort met 30 miljoen dollar.
Je bent wel de titel vergeten: National Job Approval Ratings.duvekot schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:00:
[Afbeelding]
De Economist (obv Yougov peilingen) laat dit zien:
:strip_exif()/f/image/4xy8LmofjnF080CbJ43djB4K.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/NUNQz8LkplA6fNQTrgVK5bTr.png?f=user_large)
Maar goed peilingen zijn palingen, zeker in midterms moet je echt naar elke race individueel kijken. Landelijke gemiddeldes doen er dan weinig toe.
Tja, ik denk dat het hele Israel-Palestina verhaal (wat je er ook van vindt of mee wil) uiteindelijk je niet het presidentschap gaat opleveren, of een meerderheid in het senaat, of in het huis van afgevaardigden. In Nederland heeft PvdA/Groen-Links daar ook een thema van proberen te maken, leverde ook weinig op. "it's the economy stupid".kazuka schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:27:
Vannacht de uitslag tussen de 2 democratische kandidaten in Michigan.
Maar dat is wel juist 1 van de talking points van Al-Sayed: "Wil je dat we elk jaar 3.3 miljard overmaken naar het IDF of wil je dat we (een groot gedeelte van) dat bedrag gebruiken voor sociale zorg en huisvesting hier?"PolarBear schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:50:
[...]
Tja, ik denk dat het hele Israel-Palestina verhaal (wat je er ook van vindt of mee wil) uiteindelijk je niet het presidentschap gaat opleveren, of een meerderheid in het senaat, of in het huis van afgevaardigden. In Nederland heeft PvdA/Groen-Links daar ook een thema van proberen te maken, leverde ook weinig op. "it's the economy stupid".
Grappig genoeg is dat ook 1 van de weinige argumenten die in lijn is met een groep MAGA aanhangers die onlangs buitenspel zijn gezet door Trump.

Feest van herkenning in deze foto met o.a. Marjorie Taylor Green, Joe Kent, Tucker Carlson en Thomas Massie. Ze willen hun eigen beweging starten, of het ergens toe lijdt betwijfel ik maar ze sorteren alvast voor op het einde van de periode Trump en zijn loyalisten.
De DSA beweging is groeiende maar waarschijnlijk op dit moment ook nog wel te klein om echt een verschil te kunnen maken verwacht ik.
Trump 's avonds tegen Melania: 'dit wordt niks meer met die herverkiezing, we gaan vol inzetten op plan B, onze schaamteloze zelfverrijking'. Waarop Melania met haar ogen rolt, en zegt: OK Donald.PolarBear schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:44:
[...]
Je bent wel de titel vergeten: National Job Approval Ratings.
De Economist (obv Yougov peilingen) laat dit zien:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar goed peilingen zijn palingen, zeker in midterms moet je echt naar elke race individueel kijken. Landelijke gemiddeldes doen er dan weinig toe.
Dat was plan A toch al? 😬Jerie schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:17:
[...]
Trump 's avonds tegen Melania: 'dit wordt niks meer met die herverkiezing, we gaan vol inzetten op plan B, onze schaamteloze zelfverrijking'. Waarop Melania met haar ogen rolt, en zegt: OK Donald.
Allemaal prima, maar 3,3 miljard (waarvan een groot deel ook weer in de Amerikaanse economie land bij wapenproducenten) is op een federale overheidsbegroting van zo'n 36.000.000.000.000 dollar is het een druppel op de gloeiende plaat.kazuka schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:16:
[...]
Maar dat is wel juist 1 van de talking points van Al-Sayed: "Wil je dat we elk jaar 3.3 miljard overmaken naar het IDF of wil je dat we (een groot gedeelte van) dat bedrag gebruiken voor sociale zorg en huisvesting hier?"
Ik wil voor de rest hier geen Israel/Palestina disscussie van maken, het is een belangrijk onderwerp voor veel mensen, het krijgt veel aandacht maar de vraag is wel of het hét onderwerp is waar het verschil op gemaakt wordt. Het is toch een buitenlands onderwerp en dat staat bij veel kiezers (niet alleen in de VS) laag op het priorteitenlijstje. De economie staat daar met vlag en wimpel boven aan, gevolgd op afstand door zaken als zorg, criminaliteit, burgerrechten.
Een aanval op iets in een blauwe staat zal voor Trump natuurlijk geweldig zijn. En ik weet niet hoe de gevluchte Cubanen zijn verdeeld over de verschillende US staten, maar een aanval op Cuba zou ook nog wel kunnen helpen (mits er genoeg Cubanen in blauwe staten wonen).jaapstobbe schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 07:29:
Die zitten met name in Flordia:R_Zwart schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:28:
[...]
Een aanval op iets in een blauwe staat zal voor Trump natuurlijk geweldig zijn. En ik weet niet hoe de gevluchte Cubanen zijn verdeeld over de verschillende US staten, maar een aanval op Cuba zou ook nog wel kunnen helpen (mits er genoeg Cubanen in blauwe staten wonen).

Wikipedia: Cuban Americans
De toekomst van de VS hangt af van deze verkiezingen. Houd het stand tegen het dictatoriale gedrag van trump dan is er nog een kansje.Alex_79 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:17:
Of dat hij gewoon "fraude!" schreeuwt en alles met noodverordeningen illegaal verklaart
Weet trump de verkiezingen ongeldig te verklaren of te beïnvloeden dan is dat het definitieve einde.
Een Margaret Atwood blijkt dan opeens zeer profetisch te zijn vrees ik.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De commissie heeft zoals verwacht helemaal volgens de partij lijnen uiteindelijk voor gestemd om Blanche verder voor te dragen als kandidaat voor de gehele Senaat.duvekot schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:51:
[...]
En er wordt geknipperd ... Door Blanche zelf:
[...]
Dus daarmee is hij een stapje verder in het proces ... Nu eens kijken of in de Senaat er voldoende stemmen te vinden zijn on voor zijn benoeming te stemmen ..🤔
Blanche Clears Crucial Vote, Paving Way for Confirmation as Attorney General
De democraten waren er natuurlijk op tegen:After a week of uncertainty, Mr. Blanche was confirmed by a 12-to-10 vote along party lines, exemplifying a widening schism over the direction of a department at the center of Mr. Trump’s effort to punish and humiliate his perceived enemies.
Nu afwachten wat er dus in de Senaat gaat gebeuren ... Collins is misschien nog tegen .. en ze hebben natuurlijk 1 Republiek minder vanwege de afwezigheid van Mitch McConnell”Instead of serving the American people and upholding the rule of law and the Constitution, Mr. Blanche has aided and abetted the most corrupt administration in the history of the United States,” said Senator Richard J. Durbin of Illinois, the top Democrat on the committee.
Mr. Durbin accused Mr. Blanche of perjuring himself by denying during his confirmation hearing that he had told Mr. Durbin and his staff that creating the fund was a “mistake” during a private meeting.
De vorige, in ‘24 was dat. Nu is hun grondwet gewoon WC-papier. De komende verkiezingen worden gewoon gestolen.Player1S schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:38:
[...]
De toekomst van de VS hangt af van deze verkiezingen. Houd het stand tegen het dictatoriale gedrag van trump dan is er nog een kansje.
Hier werkt het anders prima tijdens verkiezingen om het over een paar miljoen hier en daar te hebben, om de publieke opinie over besteding overheidsgeld een bepaalde kant op te sturen.PolarBear schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:28:
[...]
Allemaal prima, maar 3,3 miljard (waarvan een groot deel ook weer in de Amerikaanse economie land bij wapenproducenten) is op een federale overheidsbegroting van zo'n 36.000.000.000.000 dollar is het een druppel op de gloeiende plaat.
Ik wil voor de rest hier geen Israel/Palestina disscussie van maken, het is een belangrijk onderwerp voor veel mensen, het krijgt veel aandacht maar de vraag is wel of het hét onderwerp is waar het verschil op gemaakt wordt. Het is toch een buitenlands onderwerp en dat staat bij veel kiezers (niet alleen in de VS) laag op het priorteitenlijstje. De economie staat daar met vlag en wimpel boven aan, gevolgd op afstand door zaken als zorg, criminaliteit, burgerrechten.
Alles meer dan 10 miljoen is voor Jan Modaal heul veul geld. Percentages op het totaal zijn voor velen al te abstract.
De uitslag is iets voor de Democraten. Maar daarna komt de echte verkiezing, tegen een ex FBI law&order figuur. En uiteindelijk, de bange* Amerikaan kiest voor veiligheid.
Amerikanen worden al decennia bang gemaakt door de media. Bang voor verkrachters, bang voor moordenaars, bang voor school shootings, bang voor immigranten die hun huisdier opeten. Terwijl het gros van binnenshuis komt, misbruik, vuurwapen-doden, mental disorders, etc.
BThGvNeOA
Dat is ook het bijzondere, op de flanken van beide partijen zeggen ze eigenlijk niet veel te verschillen van elkaar.kazuka schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:16:
[...]
Maar dat is wel juist 1 van de talking points van Al-Sayed: "Wil je dat we elk jaar 3.3 miljard overmaken naar het IDF of wil je dat we (een groot gedeelte van) dat bedrag gebruiken voor sociale zorg en huisvesting hier?"
Grappig genoeg is dat ook 1 van de weinige argumenten die in lijn is met een groep MAGA aanhangers die onlangs buitenspel zijn gezet door Trump.
[Afbeelding]
Feest van herkenning in deze foto met o.a. Marjorie Taylor Green, Joe Kent, Tucker Carlson en Thomas Massie. Ze willen hun eigen beweging starten, of het ergens toe lijdt betwijfel ik maar ze sorteren alvast voor op het einde van de periode Trump en zijn loyalisten.
De DSA beweging is groeiende maar waarschijnlijk op dit moment ook nog wel te klein om echt een verschil te kunnen maken verwacht ik.
Maar die ander is wel van de verkeerde kant natuurlijk.
Sanders wil ook werkgelegenheid brengen in de Rust Belt, bijv.
BThGvNeOA
Daar ben ik idd bang voor. De staten zelf zullen zich nog wel verzetten. Zie een California waar de gouverneur zich al uit spreekt. Maar of het op nationaal niveau ook gaat lukken?Delerium schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:06:
[...]
De vorige, in ‘24 was dat. Nu is hun grondwet gewoon WC-papier. De komende verkiezingen worden gewoon gestolen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het was een nagelbijter maar Abdul El-Sayed wint de primary van de door AIPAC gesponsorde incumbent Haley Stevens in Michigan. Nu het echte werk in de general tegen Republikein Mike Rogers voor een plek in de senaat. Hopelijk scharen de established dems zich vol achter El-Sayed, anders hebben ze een groot probleem.
https://www.nbcnews.com/p...notching-midwe-rcna589750
[ Voor 35% gewijzigd door kazuka op 05-08-2026 09:11 ]
Met name belangrijke conclusie is dat verkiezingen toch niet helemaal te koop zijn. Stevens had, dankzij de Joodse AIPAC wel 7x meer budget (30+ miljoen) dan El-Sayed. Ongehoorde hoeveelheden geld zijn er tegenaan gesmeten voor een dergelijke voorverkiezing.kazuka schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:01:
Het was een nagelbijter maar Abdul El-Sayed wint de primary van de door AIPAC gesponsorde incumbent Haley Stevens in Michigan. Nu het echte werk in de general tegen Republikein Mike Rogers voor een plek in de senaat. Hopelijk scharen de established dems zich vol achter El-Sayed, anders hebben ze een groot probleem.
Ik hoop dat die conclusie door de Democraten ook getrokken wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 05-08-2026 16:30 ]
BThGvNeOA
Het NOS schrijft dat er 30 miljoen volledig afkomstig is van pro Israël organisatie.DropjesLover schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:09:
[...]
Met name belangrijke conclusie is dat verkiezingen toch niet helemaal te koop zijn. Stevens had, dankzij de Joodse AIPAC wel 7x meer budget (30+ miljoen) dan El-Sayed. Ongehoorde hoeveelheden geld zijn er tegenaan gesmeten voor een dergelijke voorverkiezing.
Ik hoop dat die conclusie door de Democraten ook getrokken wordt.
De steun aan Israël in de V.S. zie ik op middellange termijn niet als vanzelfsprekend
Ongelovelijk hoe Israel zichzelf in de voet aan het schieten is.HEY_DUDE schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:00:
De steun aan Israël in de V.S. zie ik op middellange termijn niet als vanzelfsprekend
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Hoezo? In dit geval hebben ze geprobeerd dat te mitigeren, en dat is mislukt. Gezien ze een domino-effect tegen willen gaan, kan 30 miljoen USD om de verkiezingen VS te beïnvloeden in jouw voordeel een schijntje zijn.Cyberpope schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:21:
[...]
Ongelovelijk hoe Israel zichzelf in de voet aan het schieten is.
Net zoals met Rusland... Wel als Israël weer normaal chill gaat doen, en geen oorlogen begint en andere misdaden tegen de menselijkheid (Gaza, westelijke Jordaan oever) doet / terugtrekt...HEY_DUDE schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:00:
[...]
Het NOS schrijft dat er 30 miljoen volledig afkomstig is van pro Israël organisatie.
BThGvNeOA
Exact, dit is een pleister nadat je zelf met 10‑gauge in de voet hebt geschoten. Ze zijn alle steun zo hard aan het verliezen met gevoerde beleid.Jerie schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:37:
Hoezo? In dit geval hebben ze geprobeerd dat te mitigeren, en dat is mislukt. Gezien ze een domino-effect tegen willen gaan, kan 30 miljoen USD om de verkiezingen VS te beïnvloeden in jouw voordeel een schijntje zijn.
John Fetterman, 1 van de meest bekritiseerde democraten van het moment, was te gast in Jon Stewart's podcast deze week. Kan enkel zeggen dat Stewart ontzettend veel geduld heeft maar jeetje, het is een gesprek dat echt alle kanten op gaat
Sommige antwoorden van Fetterman hebben echt niks te maken met wat Stewart hem vraagt.
Wel de moeite om te beluisteren.
Wel de moeite om te beluisteren.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
:strip_exif()/f/image/EZ1f11p8UokIM4TXPmcnmU1A.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gEBMXbVwdr4lJfqaDgBSD4wO.jpg?f=fotoalbum_tile)