Dedicated dongle van de quest 3 ? Bestaat die ?Sissors schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:45:
[...]
Ik eet mijn sokken op als er na release van de Steam Frame geen klachten komen over slechte verbindingen, ook met de dongle.
En begrijp me niet verkeerd, ik denk dat een dedicated dongle een goed idee is om dit te standaardizeren. Tegelijk blijft het gewoon een Wifi AP, het is niet iets fundamenteel anders. Het primaire voordeel wat ik verwacht is dat je geen 6GHz AP hoeft te kopen. Al eerlijk is eerlijk, mijn 5GHz AP op mijn Q3 die in de meterkast hing werkte ook goed (in de meterkast van een appartement, dus niet zover weg). Daarna een 6GHz dedicated AP nog gekocht toen ik bij een nieuwe PC problemen kreeg (bleek uiteindelijk de ethernet drivers te zijn), en daarmee kreeg ik hogere bitrates, latency bleef hetzelfde.
[...]
Nou volgens mij waren de dedicated dongles helemaal niet zo populair bij Q3 gebruikers, en was dedicated AP / router de populairdere optie vanwege meestal betere performance.
[...]
En de meeste grotere titels, die meer opslag kosten, gaan toch voor geen meter lopen op een Steam Frame. Lokaal zal je meer de dingen als Beat Saber willen draaien en andere relatief simpele spellen. HL:Alyx is één van de best geoptimaliseerde VR spellen, en van reviews is mijn conclusie meer dat het kan om die lokaal te draaien, dan dat het een lekkere ervaring is.
Ben benieuwd of je dan met je wifi access points ook de bitrate gemaximeerd had ik de Oculus debug tool. Zonder ziet het er gewoon niet uit en dan ontstaan de meeste problemen. Our of de box is de bitrate conservatief omdat het anders te vaak niet werkt
Overigens zal ik niet ontkennen dat het kan werken maar mij is het ontzettend tegengevallen. Ik heb een vrij stevig Ubiquiti netwerk maar desondanks dat er een access point op 4 meter zit is het niet 100% stabiel
Met de frame heb je standaard hoge kwaliteit streaming zonder gezeur.
[ Voor 6% gewijzigd door Isniedood op 16-09-2026 08:57 ]
/f/image/zH624GrOMnQq9xyJQXeXfRiB.png?f=fotoalbum_large)