Je hebt ook nog de optie om er een SD kaartje in te doen, met kleinere spellen zal dat prima werken. Dat is mijn ervaring op de steam deck in ieder geval
Ik denk dat ik voor de 256 gb versie ga, aangezien de geheugenprijzen zo gestoord zijn, ik al een steam machine heb en idd microsd kaart mogelijkheden.. daarnaast zijn vr games vaak niet zo groot
Ja, dat is natuurlijk ook weer zo.Altamyr schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:17:
Je hebt ook nog de optie om er een SD kaartje in te doen, met kleinere spellen zal dat prima werken. Dat is mijn ervaring op de steam deck in ieder geval
Als er verder geen verschillen zijn tussen beide systemen, dan is de 256GB wellicht genoeg.
Moeten de games in de toekomst alleen niet absurd groot gaan worden. Maar ook game producenten zullen met alle stijgende geheugen / SSD prijzen hier hopelijk rekening mee houden.
Mijn muziek: Spotify
Als dit waar is dan kunnen we vandaag de aankondiging verwachten? Bij de Steam Machine werd dit ook 7 dagen van te voren gedaan. Maar he... langer wachten bij Valve is niet echt nieuwsM3llow schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:45:
Volgens SadlyItsBradly is het waarschijnlijk dat de Frame 14 september uitkomt en de review units al in omgang zijn. Interessante podcast van Gamertag VR en SadlyItsBradly. Wie weet morgen al de prijs onthulling?
Ik denk eerder de 14e de aankondiging, reviews, prijs etc en dan een paar dagen later de reserveringen openklaw schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:00:
[...]
Als dit waar is dan kunnen we vandaag de aankondiging verwachten? Bij de Steam Machine werd dit ook 7 dagen van te voren gedaan. Maar he... langer wachten bij Valve is niet echt nieuws
mijn vermoeden is deze week nog.Altamyr schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:06:
[...]
Ik denk eerder de 14e de aankondiging, reviews, prijs etc en dan een paar dagen later de reserveringen open
ook is vanaf 14 sept een VR sale op steam.
[ Voor 18% gewijzigd door Dirtyrockers op 10-09-2026 14:46 ]
Waarom deze week?Dirtyrockers schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:44:
[...]
mijn vermoeden is deze week nog.
ook is vanaf 14 sept een VR sale op steam.
De unboxing video van Linus Tech Tips is uitgelekt, het kan nu in ieder geval niet lang meer duren :)
YouTube: Our first 30 mins with the steam frame
Aand it's gone.Kiwi schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:43:
De unboxing video van Linus Tech Tips is uitgelekt, het kan nu in ieder geval niet lang meer duren :)
https://archive.org/details/our-first-30-mins-with-the-steam-frame-u-8-r-bnz-1-mpu
Verder niet echt nieuwe informatie ofzo
Geen prijs voor de Frame, wel voor de comfort kit: 60$. Dit zou dan gaan om de hoofdstrap, de controller straps en het grotere stukje neusrubber om licht te stoppen als je een kleinere neus hebt
Die neusrubber zat toch bij de Frame zelf? De comfortkit is drie straps een per hand en een boven op het hoofd, maar die lijken ze in de video niet te missen.Altamyr schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:55:
Geen prijs voor de Frame, wel voor de comfort kit: 60$. Dit zou dan gaan om de hoofdstrap, de controller straps en het grotere stukje neusrubber om licht te stoppen als je een kleinere neus hebt
Geen linux ondersteuning (op het moment) vind ik wel kwalijk, Hoop dat ze dat bij de release toch echt opgelost hebben.
Verder heeft de video wel heel erg een vibe van "jeej we kunnen draadloos en ... uhh ..., kijk eens hoe ver weg draadloos!".
Wat mij enorm verbaasd is dat je (nog) niet kan streamen vanaf de steam machine. Ik hoop dat dat bij launch gefixed is.
De video was opgenomen op 24 augustus en we hebben nog een boel Steam VR en andere updates gezien sinds toen. Ik mag hopen dat het streamen vanaf linux wel werkt want anders wordt het lastig met mijn pc
Blijft het niet een matige spec bump voor echte ‘next gen’? Ik verwacht dat Meta er met de Quest 4 misschien vlak erna weer overheen gaat, voor een lagere prijs.
Er zijn veel (waaronder ikzelf) die nooit iets van meta zullen kopen, iets dat betaald wordt uit het stelselmatig vernietigen van onze privacy, en alle gevolgen van dien is geen alternatief.Navi schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:15:
Blijft het niet een matige spec bump voor echte ‘next gen’? Ik verwacht dat Meta er met de Quest 4 misschien vlak erna weer overheen gaat, voor een lagere prijs.
Geen Linux ondersteuning? SteamOS is Linux?FiscBiker schreef op zondag 13 september 2026 @ 00:39:
[...]
Die neusrubber zat toch bij de Frame zelf? De comfortkit is drie straps een per hand en een boven op het hoofd, maar die lijken ze in de video niet te missen.
Geen linux ondersteuning (op het moment) vind ik wel kwalijk, Hoop dat ze dat bij de release toch echt opgelost hebben.
Verder heeft de video wel heel erg een vibe van "jeej we kunnen draadloos en ... uhh ..., kijk eens hoe ver weg draadloos!".
Dat verbaasde mij ook zo. Hopelijk fixed bij release.PdeBie schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:44:
[...]
Geen Linux ondersteuning? SteamOS is Linux?
Ik ben eerlijk gezegd ook niet meer op zoek naar de next gen hierin. Ik vind mijn Valve Index in principe heerlijk, behalve dat de kabel alles gewoon lastiger maakt, zeker nu in mijn nieuwe woning. Dus voor mij is alles meer dan een draadloze Index eigenlijk al mooi meegenomen.Navi schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:15:
Ben ook benieuwd of mijn Unifi U7 Pro genoeg signaal levert voor alle ruimtes, dat zou helemaal mooi meegenomen zijn. Simracing setup staat in mijn kantoor dus daar zal ik waarschijnlijk wel gewoon de streaming adapter voor gebruiken.
LTT heeft een unboxing + setup review video van de Frame per ongeluk online gezet en weer verwijderd. Hier te kijken: https://archive.org/detai...eam-frame-u-8-r-bnz-1-mpu
Geen prijsinfo, behalve voor de Ergononics Kit: $60. En, op moment van filmen, blijkbaar nog geen ondersteuning voor streamen vanaf een Steam Machine.
(Bron: Reddit)
Geen prijsinfo, behalve voor de Ergononics Kit: $60. En, op moment van filmen, blijkbaar nog geen ondersteuning voor streamen vanaf een Steam Machine.
(Bron: Reddit)
edit:
Ook hier de unboxing video gekeken dus
Ook hier de unboxing video gekeken dus
[ Voor 18% gewijzigd door jacobras op 14-09-2026 12:24 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
De vakantie heeft alweer heimwee naar mij
Aiii, vakantie heeft me goed gedaan! Excuus, niet ver genoeg teruggelezenRoom42 schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:14:
[...]
Hier, nog een bron voor je: Kiwi in "[VR] Steam Frame"
Nou ja, hopelijk vandaag dan eindelijk officieel nieuws
[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 14-09-2026 12:23 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Met een groot verschil, jouw link verwijst naar een afgeschermde privé YT video en de nieuwere post heeft een werkende link?Room42 schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:14:
[...]
Hier, nog een bron voor je: Kiwi in "[VR] Steam Frame"
Ik neem aan dat de dingen 12:00 lokale tijd bij Valve online gaan, of hoe laat liften de embargoes meestal/zijn de announcements meestal? 7.5 uur nog?
Als je 3 posts omlaag scrollt zie je hetMatthiasL schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:21:
[...]
Met een groot verschil, jouw link verwijst naar een afgeschermde privé YT video en de nieuwere post heeft een werkende link?
Hun huidige sale loopt tot 10am PT en dat is 19:00 bij ons.. Ik verwacht dat ALS de Frame vandaag komt dit gelijktijdig met het begin van VR games sale zal zijn.
We do what we must because we can.
Alle vorige steam hardware announcements waren ook om 19:00. Deze verwacht ik ook.
Ik snap alleen niet waarom mensen denken dat er dan direct een VR sale is, ik kan dat nergens terugvinden. En als vanavond de aankondiging is dan zal volgende week de reservering (waarschijnlijk) plaatsvinden waarna dan pas de producten opgestuurd worden.
Waarom zou valve dan nu al een sale doen voor een product wat je waarschijnlijk nog niet eens hebt kunnen kopen.
Ik snap alleen niet waarom mensen denken dat er dan direct een VR sale is, ik kan dat nergens terugvinden. En als vanavond de aankondiging is dan zal volgende week de reservering (waarschijnlijk) plaatsvinden waarna dan pas de producten opgestuurd worden.
Waarom zou valve dan nu al een sale doen voor een product wat je waarschijnlijk nog niet eens hebt kunnen kopen.
De hele reden dat mensen hopen dat de Frame vandaag komt is dat ontwikkelaars (van VR games) werd gevraagd of ze mee wilden doen met een Steam VR sale die 14 sept zou starten. Althans dat heb ik gelezen.Joeri4Real schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:39:
Ik snap alleen niet waarom mensen denken dat er dan direct een VR sale is, ik kan dat nergens terugvinden.
We do what we must because we can.
schijnt een mail naar developers gegaan te zijn met de vraag om voor de sale te registreren:Joeri4Real schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:39:
Alle vorige steam hardware announcements waren ook om 19:00. Deze verwacht ik ook.
https://www.theshortcut.com/p/steam-frame-release-date-narrowed-down-thanks-to-upcoming-sale
Ik dacht dat dat uiteindelijk ook maar 1 bron was en dat er verder geen andere ontwikkelaars waren die diezelfde mail hebben gehad. Ik zou het zelf ook niet zo'n sterke aanwijzing vinden, had mij logischer geleken als ze zo'n sale zouden doen op het moment dat mensen ook daadwerkelijk de Frame in huis hebben.
Maar verschillende leakers zitten al 1-2 weken te hinten op vandaag (of deze week), en het feit dat de LTT video ook al klaar staat (plus dat ze hem dus al 3 weken in bezit hebben) geeft mij in ieder geval flink wat hoop.
Als ik hiervoor verantwoordelijk was bij Valve zou ik overigens ervoor kiezen om het morgen te doen en een uurtje later dan gebruikelijk, puur om nog even een laatste keertje die chaos op te stoken
Maar verschillende leakers zitten al 1-2 weken te hinten op vandaag (of deze week), en het feit dat de LTT video ook al klaar staat (plus dat ze hem dus al 3 weken in bezit hebben) geeft mij in ieder geval flink wat hoop.
Als ik hiervoor verantwoordelijk was bij Valve zou ik overigens ervoor kiezen om het morgen te doen en een uurtje later dan gebruikelijk, puur om nog even een laatste keertje die chaos op te stoken
De laatste nieuwtjes:
Veel updates aan Steam Frame packages!
Een bundle voor Great on Steam Frame spellen! linkje
Laatste 37 minuten countdown!
Veel updates aan Steam Frame packages!
Een bundle voor Great on Steam Frame spellen! linkje
Laatste 37 minuten countdown!
Het schijnt wat Mods op Reddit wel bevestigd te zijn.Kiwi schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:56:
Ik dacht dat dat uiteindelijk ook maar 1 bron was en dat er verder geen andere ontwikkelaars waren die diezelfde mail hebben gehad. Ik zou het zelf ook niet zo'n sterke aanwijzing vinden, had mij logischer geleken als ze zo'n sale zouden doen op het moment dat mensen ook daadwerkelijk de Frame in huis hebben.
Ik zit er klaar voor
€1049, voor de 256GB neem ik aanEDIT: je kan je al inschrijven voor de reservationlist ook: https://store.steampowered.com/hardware/steamframe
€1279 voor de 1TB versie
Inschrijven is mogelijk tot donderdag 19:00 NL tijd, daarna wordt de lijst net als bij de Machine gerandomiseerd en krijg je te horen of je geselecteerd bent. Verschil met de Machine is volgens mij wel dat je hier dus maar voor één variant kan inschrijven, en niet voor beide en het beste resultaat kan laten gelden.
[ Voor 69% gewijzigd door Kiwi op 14-09-2026 18:58 ]
Valt me mee, had op 1300 gerekend! Nu weet ik niet welke ik moet kiezen
.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ik heb zelf voor de 1TB ingeschreven puur in de hoop dat daar minder vraag naar is en mijn kansen dus beter zijnP5ycho schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:57:
Valt me mee, had op 1300 gerekend! Nu weet ik niet welke ik moet kiezen.
Ik vind 230 euro voor 750GB wel een hoop geld anders...
Is het ook zeker, je kan hem sowieso ook uitbreiden met een Micro SD kaart (al weet ik niet of dit voor elke game ook geschikt zal zijn qua performance).
De volledige review van LTT: YouTube: The Steam Frame Changes Everything - Full Review
De volledige review van LTT: YouTube: The Steam Frame Changes Everything - Full Review
[ Voor 32% gewijzigd door Kiwi op 14-09-2026 19:02 ]
Cool, ingeschreven voor de 1tb versie. Prijs valt me mee, gezien de markt.
Hoe groot zou de Best on Steam Frame Verified Bundel qua storage?
Je had gelijkAltamyr schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:06:
[...]
Ik denk eerder de 14e de aankondiging, reviews, prijs etc en dan een paar dagen later de reserveringen open
Ingeschreven voor de 1 TB versie omdat het kan, kan ik erover nadenken tot donderdag :)
Half life alyx zit erbij. scheelt het... Kijkt in store, 14,74 euro (sale)
Hopelijk valt die loterij een beetje gunstig...
Zeer weinig, meeste games daarin zitten volgens mij in de 1-5GB per game rangeP5ycho schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:07:
Hoe groot zou de Best on Steam Frame Verified Bundel qua storage?
Lastige keuze! 256 gb klinkt wel als erg weinig maar meer dan 200 euro meer is ook wel veel.. Maar denk dat ik toch voor de 1 tb ga, want upgraden is niet mogelijk. En vraag me af of een microsd wel ideaal is. Aan de andere kant is 1 tb ook wel erg veel, vooral met vr games
Ingeschreven voor de 256GB versie. Als het langer duurt dan hebben we wat meer tijd voor de verbouwing
.
Mocht ik iets willen doen met een cockpit in flightsims dan kan ik voor 157 euro de Arcturus Vision Camera erbij kopen ipv veel geld uitgeven aan een beetje flash.
edit: en de ergo kit komt er ook nog bovenop a €69, dan zit je nog steeds onder de prijs van een 1TB
.
Mocht ik iets willen doen met een cockpit in flightsims dan kan ik voor 157 euro de Arcturus Vision Camera erbij kopen ipv veel geld uitgeven aan een beetje flash.
edit: en de ergo kit komt er ook nog bovenop a €69, dan zit je nog steeds onder de prijs van een 1TB
[ Voor 20% gewijzigd door P5ycho op 14-09-2026 19:21 ]
knip, voegt niks toe aan je antwoord
Heel benieuwd naar de frame, nog steeds erg tevreden met de Steam Machine.
[ Voor 32% gewijzigd door Linksquest op 14-09-2026 20:59 ]
Lelijk, maar het is jouw karma i guessAMDLegion schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:17:
Nou... heb weer wat reserveringen geplaatst, 35 dit keer![]()
Hoe doe je dat, heel veel clone accounts?
Ik hoop dat ze er allemaal uitgefilterd wordenAMDLegion schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:17:
Nou... heb weer wat reserveringen geplaatst, 35 dit keer![]()
Yep, elke keer als je iets wil kopen voor je main account maak je een extra account aan en gift je jezelf wat je wou kopen waardoor het nieuwe account een unlocked account word.P5ycho schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:18:
[...]
Lelijk, maar het is jouw karma i guess.
Hoe doe je dat, heel veel clone accounts?
Vervolgens farm ik er ook nog trading cards op met cheap keys en stuur ik die weer door naar mn main account waarmee ik de Steam Deck LCD, OLED en Machine heb kunnen kopen. Dat de accounts nu ook bruikbaar zijn voor extra reserveringen te plaatsen is een bonus.
Met de Steam Machine niet gebeurtKiwi schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:19:
[...]
Ik hoop dat ze er allemaal uitgefilterd worden
Tsjah, je hebt vast al genoeg shit over je heen gehad bij het Steam Machine topic... ik ga dat niet herhalen. Veel plezier met je Frame, dat je je kleine teen mogen breken op de keukentafel
.
[ Voor 184% gewijzigd door Linksquest op 14-09-2026 22:34 ]
Meer dan 1000 euro is helaas wel een no-go voor mij. Ik heb nu een Quest 3 en die heeft Steam Link. Dat is voor mij goed genoeg om dit voor mezelf niet te kunnen verantwoorden, helaasch. Ik heb best wel wat over om van Meta af te komen, maar er zijn grenzen. Het is vast voor een flink deel toe te schrijven aan de idiote hardwareprijzen overal, maarja, dat helpt niemand verder.
Saved by the buoyancy of citrus
Thanks hahaP5ycho schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:25:
Tsjah, je hebt vast al genoeg shit over je heen gehad bij het Steam Machine topic... ik ga dat niet herhalen. Veel plezier met je Frame, dat je je kleine teen mogen breken op de keukentafelpoot.
Cyphax schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:27:
Meer dan 1000 euro is helaas wel een no-go voor mij. Ik heb nu een Quest 3 en die heeft Steam Link. Dat is voor mij goed genoeg om dit voor mezelf niet te kunnen verantwoorden, helaasch. Ik heb best wel wat over om van Meta af te komen, maar er zijn grenzen. Het is vast voor een flink deel toe te schrijven aan de idiote hardwareprijzen overal, maarja, dat helpt niemand verder.
Hopelijk houd je niet van snipen:
YouTube: Steam Frame vs Quest 3 – Controller Accuracy Tested
[ Voor 10% gewijzigd door P5ycho op 14-09-2026 19:36 ]
Nog een review: YouTube: Tested: Valve Steam Frame VR Headset Review!
Niet heel positief erover. Comfort en FoV als de primaire pluspunten. Daar buiten een beetje de vraag wat je nou voor dat geld krijgt. Ja je kan 2D games erop spelen die geprojecteerd worden, maar tja, als je een TV hebt is dat toch de betere optie. En zeker als je 3D spellen in een virtuele bioscoop gaat spelen met een standaard render target van 720p, dan ziet dat er gewoon niet uit op een gigantisch (virtueel) scherm.
En wel is hij onder de indruk van dat je Alyx erop kan spelen. Maar vanuit mijn oogpunt: Met foveated rendering (prima!), maar ook 36Hz die gereprojected wordt op 72Hz. Dat is voor mij echt onder wat acceptabel is. Helaas niet een grotere overview van welke spellen fatsoenlijk lokaal draaien (imo moet het op minstens 80Hz). En streaming werkt goed, hij heeft zal niet veel problemen met een kabel, voor mij zou het meer zijn dat de Q3 ook prima streamt. Of nou ja, dat werkt niet voor iedereen even soepel, de vraag is of het met dedicated USB wifi stick voor in je PC wel voor iedereen soepel gaat werken.
Niet heel positief erover. Comfort en FoV als de primaire pluspunten. Daar buiten een beetje de vraag wat je nou voor dat geld krijgt. Ja je kan 2D games erop spelen die geprojecteerd worden, maar tja, als je een TV hebt is dat toch de betere optie. En zeker als je 3D spellen in een virtuele bioscoop gaat spelen met een standaard render target van 720p, dan ziet dat er gewoon niet uit op een gigantisch (virtueel) scherm.
En wel is hij onder de indruk van dat je Alyx erop kan spelen. Maar vanuit mijn oogpunt: Met foveated rendering (prima!), maar ook 36Hz die gereprojected wordt op 72Hz. Dat is voor mij echt onder wat acceptabel is. Helaas niet een grotere overview van welke spellen fatsoenlijk lokaal draaien (imo moet het op minstens 80Hz). En streaming werkt goed, hij heeft zal niet veel problemen met een kabel, voor mij zou het meer zijn dat de Q3 ook prima streamt. Of nou ja, dat werkt niet voor iedereen even soepel, de vraag is of het met dedicated USB wifi stick voor in je PC wel voor iedereen soepel gaat werken.
Aaaahhh. Het is toch wat. Maandenlang zitten wachten. Nu is het zover en nu slaat de twijfel toe of ik het de prijs wel waard vind.
Linus zegt het wel goed: YouTube: The Steam Frame Changes Everything - Full Review
De Steam Frame is imho het juiste compromis om mensen geinteresseerd te houden in VR op het Steam platform. Met deze nieuwe hardware hebben developers ook weer een platform voor de komende 7 jaar.
Dat is wat de Steam Deck ook gedaan heeft.
edit:
Dit interview geeft een idee van de mogelijkheden van de Arcturus color camera addon welke geschikt is voor spatial recordings:
YouTube: Steam Frame 5K 3D 60FPS Video & Color Passthrough Accessory - Arctur...
De Steam Frame is imho het juiste compromis om mensen geinteresseerd te houden in VR op het Steam platform. Met deze nieuwe hardware hebben developers ook weer een platform voor de komende 7 jaar.
Dat is wat de Steam Deck ook gedaan heeft.
edit:
Dit interview geeft een idee van de mogelijkheden van de Arcturus color camera addon welke geschikt is voor spatial recordings:
YouTube: Steam Frame 5K 3D 60FPS Video & Color Passthrough Accessory - Arctur...
[ Voor 39% gewijzigd door P5ycho op 14-09-2026 21:34 ]
Duidelijke review en duidelijk waarom de Quest 3 zoveel goedkoper is:
YouTube: Valve Steam Frame VR Review vs. Meta Quest 3 | Privacy, Latency, & B... (Gamers Nexus)
YouTube: Valve Steam Frame VR Review vs. Meta Quest 3 | Privacy, Latency, & B... (Gamers Nexus)
Ik ben ook benieuwd of we een indicatie kunnen zien van hoeveel Frames er worden gebruikt de komende maanden in de Steam Hardware survey
Wordt dat inmiddels al een beetje fatsoenlijk gemeten? Ik dacht dat mijn Index nooit werd meegenomen omdat die niet gekoppeld was op het moment van de surveyAltamyr schreef op maandag 14 september 2026 @ 23:24:
Ik ben ook benieuwd of we een indicatie kunnen zien van hoeveel Frames er worden gebruikt de komende maanden in de Steam Hardware survey
Is 256gb voldoende vinden jullie? Gemiddelde game is rond de 50gb? Ik twijfel nog een beetje maar neig naar de 256gb versie.
Grambit? Ik zou de GigaByte-variant nemen.outlandos schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 00:23:
Is 256gb voldoende vinden jullie? Gemiddelde game is rond de 50gb? Ik twijfel nog een beetje maar neig naar de 256gb versie.
Ok, ik ben om. Het is niet alleen een VR bril.
Ik heb helaas geen gaming pc meer omdat ik er te weinig mee deed. Heb wel een hele snelle NAS van Ugreen met 2TB aan SSD er in. Geen idee of ik die als storage folder zou kunnen aanmerken voor de Steam Frame.Room42 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 00:27:
[...]
Grambit? Ik zou de GigaByte-variant nemen.Ik heb ook de 256GB-variant gekozen aangezien je altijd nog een MicroSD-kaart toe kan voegen. Plus er zullen wel andere mods beschikbaar komen. En als streaming vanaf (Linux-) PC op gang komt, heb je de local storage ook niet meer nodig.
Niet om te gamen.outlandos schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:14:
[...]
Ik heb helaas geen gaming pc meer omdat ik er te weinig mee deed. Heb wel een hele snelle NAS van Ugreen met 2TB aan SSD er in. Geen idee of ik die als storage folder zou kunnen aanmerken voor de Steam Frame.
Hangt er vanaf of je van plan bent veel vanaf de pc te streamen of dat juist niet te doen.outlandos schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 00:23:
Ik lees nu meerdere verhalen over de accuduur, maar LTT had het over max 1.5 uur standalone bij games als HL:Alyx. Ik ben geen VR kenner, maar dat lijkt mij erg krap. En laden tot 95% zou 2.5 uur duren. Is dat slecht t.o.v. de concurrentie? Of is dat gebruikelijk?
Denk dat het redelijk gebruikelijk is. Het eerste wat ik bij de Quest 3 heb gekocht is een aftermarket headstrap incl. 2 accu's. Deze werken met een magneet, dus verwisselen tijdens het gebruik is heel makkelijk.
Verwacht dat er ook alternatieve accessoires via "derden" snel komen
Verwacht dat er ook alternatieve accessoires via "derden" snel komen
Nu praat ik uit eigen ervaring met een Meta Quest. Na 1,5 uur was ik er wel even klaar mee, tijd voor een pauze en back to reality. Dus qua batterijduur voor één sessie zie ik het probleem niet zo. Het nadeel is echter dat het klaarblijkelijk enkele uren duurt voordat hij weer is opgeladen waardoor je minder snel weer aan de slag zou kunnen. Ik zou persoonlijk eerst even proberen voordat je diverse accessoires koopt.PdeBie schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:37:
Ik lees nu meerdere verhalen over de accuduur, maar LTT had het over max 1.5 uur standalone bij games als HL:Alyx. Ik ben geen VR kenner, maar dat lijkt mij erg krap. En laden tot 95% zou 2.5 uur duren. Is dat slecht t.o.v. de concurrentie? Of is dat gebruikelijk?
[ Voor 5% gewijzigd door Elvir90 op 15-09-2026 09:55 ]
Ik heb dus geen game pc meer. Doe ik er dan wel goed aan de frame te kopen? Ik wil voornamelijk die VR Half Life spelen en wat indie games.HikariMisako schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:33:
[...]
Hangt er vanaf of je van plan bent veel vanaf de pc te streamen of dat juist niet te doen.
Jij bedoelt hier voornamelijk stand-alone, denk ik. Dat klopt, hij heeft eigen compute en zou kan dus zelf spellen draaien.lordgandalf schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:24:
In principe is de Steam Frame offline te gebruiken, zover ik altijd heb begrepen. Zal even kijken of dat in een review wordt getoond.
Ik denk dat je in ieder geval een stuk lagere verwachtingen moet hebben van games die je kan spelen in standalone modus. Ja, Half-Life: Alyx draait standalone, maar ik weet niet of dit ook echt een geweldige ervaring gaat zijn, er is echt veel gesneden om het werkend te krijgen op die Snapdragon...outlandos schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:55:
[...]
Ik heb dus geen game pc meer. Doe ik er dan wel goed aan de frame te kopen? Ik wil voornamelijk die VR Half Life spelen en wat indie games.
Ik zal hem zelf voornamelijk voor PCVR gebruiken, maar ik verwacht dat de eenvoudigere VR games ook prima standalone kunnen draaien. VR games van 50GB zie ik niet zo snel draaien.
Ik heb mij toch ingeschreven voor de 256GB versie. Wil nu toch wel een keer ervaren hoe VR is en dan met name met race games (met Assetto Corsa in m'n sim rig over de ring knallen
).
Hoop wel dat het comfortabel is met mijn bril. Ze hebben een gasket om het voor brildragers ook mogelijk te maken. Het is mij alleen niet duidelijk of deze er standaard bij zit of dat je die ook nog los moet bestellen.
Hoop wel dat het comfortabel is met mijn bril. Ze hebben een gasket om het voor brildragers ook mogelijk te maken. Het is mij alleen niet duidelijk of deze er standaard bij zit of dat je die ook nog los moet bestellen.
Ik zat al een hele tijd te wachten op een nieuwe headset. De Frame valt me een beetje tegen, had gehoopt op echt een "leap forward", maar het is meer een stapje.
Heb me wel ingeschreven voor het 1TB model, zal de straps er straks ook wel bij pakken, camera wellicht later.
Ik vind de Quest3 veel interesanter, maar ik wil geen meta device met camera's in huis. Tenzij er een manier is om alles van meta uit de Q3 te slopen zal het toch de frame worden denk ik.
Heb me wel ingeschreven voor het 1TB model, zal de straps er straks ook wel bij pakken, camera wellicht later.
Ik vind de Quest3 veel interesanter, maar ik wil geen meta device met camera's in huis. Tenzij er een manier is om alles van meta uit de Q3 te slopen zal het toch de frame worden denk ik.
Ik heb me ingeschreven maar ik speel bijna alleen nog maar rhythm en fitness games op mijn Quest 3. Na 9 jaar heb ik alles gespeeld wat ik wilde spelen. Toch probeer ik in de reviews redenen te vinden om de Frame te kopen. Ik focus bewust alleen maar op de positieve punten want eigenlijk wilde ik een draadloze Index 2 met OLED en niet een Quest 3 Valve edition.
Universal foveated rendering in combinatie met foveated streaming zou voor mij een reden zijn om de Frame zonder nadenken te kopen. Valve schijnt bezig te zijn met het ontwikkelen van deze tech maar het moet ondersteunt worden door de games/apps. Als dit goed werkt is het voor mij een game changer.
Na het verkopen van mijn Index miste ik magische off ear speakers het meest. Gelukkig is er een add-on module met deze speakers is in de maak. Deze speakers zijn zo goed dat mijn hersenen weigerden te geloven dat de geluiden van The Exorcist game niet uit mijn eigen kamer kwamen. Ik moest het einde op youtube kijken.
De tracking en lage latency van de Index controllers was ook iets wat ik moest opgeven voor de vrijheid van draadloze VR. De controllers van de Frame schijnen beter en met een hogere updaterate te tracken dan de controllers van de Quest 3.
Foveated streaming gebruikt Wifi en de dongle tegelijkertijd voor optimale latency.
Tip:
Neem voor 15 euro een maandje de Xbox Gamepass van VR: Viveport. Het is eigenlijk voor de Chinese markt gemaakt waar het gemak en lage prijs de piraterij moeten tegengaan. Duizenden euros aan games voor deze prijs is niet te toppen.
Universal foveated rendering in combinatie met foveated streaming zou voor mij een reden zijn om de Frame zonder nadenken te kopen. Valve schijnt bezig te zijn met het ontwikkelen van deze tech maar het moet ondersteunt worden door de games/apps. Als dit goed werkt is het voor mij een game changer.
Na het verkopen van mijn Index miste ik magische off ear speakers het meest. Gelukkig is er een add-on module met deze speakers is in de maak. Deze speakers zijn zo goed dat mijn hersenen weigerden te geloven dat de geluiden van The Exorcist game niet uit mijn eigen kamer kwamen. Ik moest het einde op youtube kijken.
De tracking en lage latency van de Index controllers was ook iets wat ik moest opgeven voor de vrijheid van draadloze VR. De controllers van de Frame schijnen beter en met een hogere updaterate te tracken dan de controllers van de Quest 3.
Foveated streaming gebruikt Wifi en de dongle tegelijkertijd voor optimale latency.
Tip:
Neem voor 15 euro een maandje de Xbox Gamepass van VR: Viveport. Het is eigenlijk voor de Chinese markt gemaakt waar het gemak en lage prijs de piraterij moeten tegengaan. Duizenden euros aan games voor deze prijs is niet te toppen.
Oef wat een prijs. Zelf nooit wat met VR gedaan en sinds de aankondiging van de Frame had ik zoiets van "hey dat klinkt goed dat wil ik wel proberen". Maar die prijs is me toch wel even een dingetje... Heb me wel ingeschreven voor de 256GB (duur zat) maar ik twijfel nog heel erg. Aan de andere kant, als ik hem een week of 2 test en ik vind het niks zal ik er ook niet heel veel verlies op hebben gok ik.
En ach de kans dat ik in de eerste batch ga zitten is wel klein denk ik. Benieuwd hoeveel van die dingen ze in de eerste batch gemaakt hebben
En ach de kans dat ik in de eerste batch ga zitten is wel klein denk ik. Benieuwd hoeveel van die dingen ze in de eerste batch gemaakt hebben
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Blijkbaar niet te koop in Noorwegen. Eigenlijk wel blij om, dan hoef ik ook niet na te denken of het misschien toch wat voor me is.
Kom op, Valve, maak een opvolger van de Index, die zou ik zo bestellen, wat die ook kost
Kom op, Valve, maak een opvolger van de Index, die zou ik zo bestellen, wat die ook kost
All your base are belong to us
ik heb dus een Steam Machine hier staan. Ik ga er van uit dat dit toch ook wel als een pcvr source kan worden gezien voor de Frame? Ik vind er maar weinig over
jazeker... en dat werkt als het goed is ook met die dongel.Yzord schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:17:
ik heb dus een Steam Machine hier staan. Ik ga er van uit dat dit toch ook wel als een pcvr source kan worden gezien voor de Frame? Ik vind er maar weinig over
Nog niet, werkt atm alleen nog maar met Windows. Maar support voor de Steam Machine komt er wel aan.Yzord schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:17:
Waarom roep je dingen die niet kloppen? Het kan helemaal niet, in de toekomst wel.Dirtyrockers schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:20:
[...]
jazeker... en dat werkt als het goed is ook met die dongel.
Oef, ik zag gisteren het bericht en vandaag ook daadwerkelijk de optie. Laat ik nu net veel geld hebben uitgegeven aan de Switch 2.
Maar hierna zal ik zeker gaan bestellen. Toen al mijn Index verkocht en buiten allerlei leuzen ben ik totaal niet bekend hoe het zich verhoud. Als het maar goed werkt zal ik maar zeggen.
Qua kwaliteit verwacht ik zelf in ieder geval dat het zo zal zijn zoals met de Index. Dat voelde gewoon stevig aan. Heb gemerkt dat mijn dochter het ook wel interessant vind en het draadloze. Geen idee hoe het zich van 1gbit bekabeld naar whichever AP gaat verhouden wanneer ik vanaf de pc op zolder in de woonkamer zou willen rondlopen. Kan er altijd een betere AP voor bij aanschaffen of degene beneden vervangen ervoor.
Maar hierna zal ik zeker gaan bestellen. Toen al mijn Index verkocht en buiten allerlei leuzen ben ik totaal niet bekend hoe het zich verhoud. Als het maar goed werkt zal ik maar zeggen.
Qua kwaliteit verwacht ik zelf in ieder geval dat het zo zal zijn zoals met de Index. Dat voelde gewoon stevig aan. Heb gemerkt dat mijn dochter het ook wel interessant vind en het draadloze. Geen idee hoe het zich van 1gbit bekabeld naar whichever AP gaat verhouden wanneer ik vanaf de pc op zolder in de woonkamer zou willen rondlopen. Kan er altijd een betere AP voor bij aanschaffen of degene beneden vervangen ervoor.
Zal de Frame ook 3D films (3D mvc geript van disc) goed af kunnen spelen? Dus geen gecomprimeerde SBS versie van de film. Wordt mij niet duidelijk of daar software voor is en of de Frame de 23,976fps juist kan behandelen. Zou wel mooi zijn om zo m'n 3D blu-rays weer te kunnen gebruiken nu er geen 3D televisies meer gemaakt worden. Hoop dat iemand deze info voorbij heeft zien komen.
Zijn er nadelen om een microsdkaart te gebruiken als extra opslag? Het lukt me niet om te kiezen tussen de 1 tb en de 256 gb versie. Ik wil niet later nog spijt hebben dat ik heb beknibbeld op mijn eerste VR headset. Maar als er geen nadelen zijn aan een microsd kaart, waarom kiest niet iedereen de 256 gb versie?
Ik weet niet of het de bedoeling is dat je dat doet. Het moet kunnen, maar dan ga je wel congestie en latency en dergelijk introduceren. De headset komt met een 6GHz draadloze adapter om te voorkomen dat mensen hun eigen netwerk gaan gebruiken.Arunia schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:08:
Misschien is een USB-kabel trekken een betere oplossing. Maar zou het gewoon eerst gaan proberen. Als je 3 keer dingen hebt omgegooid in de woonkamer wil je misschien alsnog op zolder blijven gamen
Gewoon de 256GB kopen, ik bedoel, iedere koper minder in de 1TB que is er 1 minder die potentieel voor mij in de rij komtM3llow schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:26:
Zijn er nadelen om een microsdkaart te gebruiken als extra opslag? Het lukt me niet om te kiezen tussen de 1 tb en de 256 gb versie. Ik wil niet later nog spijt hebben dat ik heb beknibbeld op mijn eerste VR headset. Maar als er geen nadelen zijn aan een microsd kaart, waarom kiest niet iedereen de 256 gb versie?
Eigen netwerk kan gewoon, en je kunt zelfs je eigen netwerk en de dongle parallel/mixed gebruiken. Zie de Gamers Nexus review voor benchmarks.Ample Energy schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:32:
[...]
Ik weet niet of het de bedoeling is dat je dat doet. Het moet kunnen, maar dan ga je wel congestie en latency en dergelijk introduceren. De headset komt met een 6GHz draadloze adapter om te voorkomen dat mensen hun eigen netwerk gaan gebruiken.
Misschien is een USB-kabel trekken een betere oplossing. Maar zou het gewoon eerst gaan proberen. Als je 3 keer dingen hebt omgegooid in de woonkamer wil je misschien alsnog op zolder blijven gamen
[ Voor 3% gewijzigd door P5ycho op 15-09-2026 17:36 ]
Niet dat we weten. En de 1TB-versie heeft een lagere meerprijs dan een losse 1TB-SD-kaart, dus iedereen die nu al denkt aan veel opslag kan net zo goed direct de uitgave doen voor een paar tientjes besparing.M3llow schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:26:
Geen idee. Dacht dat Linus wel iets in zijn video of stereoscopic zei, maar of dat is wat je bedoelt weet ik niet.korenjw schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:15:
Zal de Frame ook 3D films (3D mvc geript van disc) goed af kunnen spelen? Dus geen gecomprimeerde SBS versie van de film. Wordt mij niet duidelijk of daar software voor is en of de Frame de 23,976fps juist kan behandelen. Zou wel mooi zijn om zo m'n 3D blu-rays weer te kunnen gebruiken nu er geen 3D televisies meer gemaakt worden. Hoop dat iemand deze info voorbij heeft zien komen.
Voor zover ik begrijp is het wel mogelijk. Mensen raden voor zover ik weet een eigen AP voor de Frame zou betere latentie moeten geven. Ach, kan het inderdaad tzt proberen.Ample Energy schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:32:
[...]
Ik weet niet of het de bedoeling is dat je dat doet. Het moet kunnen, maar dan ga je wel congestie en latency en dergelijk introduceren. De headset komt met een 6GHz draadloze adapter om te voorkomen dat mensen hun eigen netwerk gaan gebruiken.
Qua omgooien valt wel mee. Bij mijn pc heb ik überhaupt geen bewegingsruimte voor vr. De woonkamer kan ik van de rubberen matjes leggen om daar binnen te blijven. Die dingen voor kleinere kinderen met cijfers erop.
Hoeveel toffe VR games zijn er nou feitelijk? Er zijn wat grotere titels, wat bekendere indie titels. Maar verder vind ik het aanbod enorm tegenvallen. En non-VR games spelen via de Frame vind ik nogal dystopisch
Het voelt een beetje niche allemaal.
Thanks, goede aanvulling!Ample Energy schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:35:
[...]
Niet dat we weten. En de 1TB-versie heeft een lagere meerprijs dan een losse 1TB-SD-kaart, dus iedereen die nu al denkt aan veel opslag kan net zo goed direct de uitgave doen voor een paar tientjes besparing.
Oh, ik heb nog van die matten liggen van toen ik veel sportte binnenshuis. Leuke tip!Arunia schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:30:
[...]
Voor zover ik begrijp is het wel mogelijk. Mensen raden voor zover ik weet een eigen AP voor de Frame zou betere latentie moeten geven. Ach, kan het inderdaad tzt proberen.
Qua omgooien valt wel mee. Bij mijn pc heb ik überhaupt geen bewegingsruimte voor vr. De woonkamer kan ik van de rubberen matjes leggen om daar binnen te blijven. Die dingen voor kleinere kinderen met cijfers erop.
En bij de setup moet je waarschijnlijk tekenen waar de muren beginnen en dan krijg je een soort digitaal hekwerk te zien als je in-game er in de buurt dreigt te komen. Dat werkt best oké. Dus heel veel ruimte is er nou ook weer niet nodig voor VR. Is meer dat je soms uit enthousiasme net even verder weg duikt dan in de praktijk verstandig was
Je kan het ook als een mooi einde van je speelveld van maken. Zodat je met je voeten voelt wanneer je de zone verlaat en dat je borders minder nodig hebt.Ample Energy schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:48:
[...]
Oh, ik heb nog van die matten liggen van toen ik veel sportte binnenshuis. Leuke tip!
En bij de setup moet je waarschijnlijk tekenen waar de muren beginnen en dan krijg je een soort digitaal hekwerk te zien als je in-game er in de buurt dreigt te komen. Dat werkt best oké. Dus heel veel ruimte is er nou ook weer niet nodig voor VR. Is meer dat je soms uit enthousiasme net even verder weg duikt dan in de praktijk verstandig was
Ik heb zelf een beetje hetzelfde probleem dat ik waarschijnlijk ga streamen via het wifi netwerk. Van zolder naar een kamer beneden. Kantoor kamer is te klein al kan ik daar wel racen in vr met de dongel. Daar is stabiliteit meer een issue.
Foveated streaming zal nog steeds beter werken over wifi dan de quest 3 nu
In het verleden vaker gewerkt met van die usb 3.1 verlengkabels die glasvezel gebruiken voor de data, dat werkt prima voor camera's enz. Wellicht dat het ook werkt voor zulke dongles zodat je de dongle dichterbij kunt krijgen?Isniedood schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:51:
[...]
Je kan het ook als een mooi einde van je speelveld van maken. Zodat je met je voeten voelt wanneer je de zone verlaat en dat je borders minder nodig hebt.
Ik heb zelf een beetje hetzelfde probleem dat ik waarschijnlijk ga streamen via het wifi netwerk. Van zolder naar een kamer beneden. Kantoor kamer is te klein al kan ik daar wel racen in vr met de dongel. Daar is stabiliteit meer een issue.
Maar wat is het probleem met streamen via het wifi netwerk? Dat is precies waar die hele Frame voor gebouwd is. Die adapter is ook niets meer dan een dedicated 6GHz netwerk.
Die moet je vaak versterken met stroom dan toch ? Dan moet ik eerst naar de meterkast en daarna naar de kamer of een rechtstreekse loze leiding aan laten leggen.eltweako schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:54:
[...]
In het verleden vaker gewerkt met van die usb 3.1 verlengkabels die glasvezel gebruiken voor de data, dat werkt prima voor camera's enz. Wellicht dat het ook werkt voor zulke dongles zodat je de dongle dichterbij kunt krijgen?
Dat kan iedereen met een quest 3 je vertellen. Het is simpelweg minder stabiel dan een dedicated dongel. Latency is ook beter blijkt uit de gamer Nexus review . Uit mijn hoofd 4 tiende om 7 a 8 tiendeKiwi schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:43:
Maar wat is het probleem met streamen via het wifi netwerk? Dat is precies waar die hele Frame voor gebouwd is. Die adapter is ook niets meer dan een dedicated 6GHz netwerk.
Vooral dat niet iedereen een goed wifi 6 netwerk heeft, en via de dongle heb je GEGARANDEERD een perfecte verbinding binnen 10 meter direct zicht van de dongle.Kiwi schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:43:
Je kan via een ingebouwd menu zien hoe goed de verbinding is per netwerk (wifi en dongle) en dan precies hoeveel data/s en packet loss er plaats vindt. Als je een geweldig wifi netwerk hebt zou je in principe rond moeten kunnen lopen door heel je huis terwijl je streamt
Dat bedoelde ik inderdaad. Dan voel je met je voeten waar het eindigd. Dan moet je wel heel lomp of hard gaan wil je dat niet meekrijgen.Isniedood schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:51:
[...]
Je kan het ook als een mooi einde van je speelveld van maken. Zodat je met je voeten voelt wanneer je de zone verlaat en dat je borders minder nodig hebt.
Ik eet mijn sokken op als er na release van de Steam Frame geen klachten komen over slechte verbindingen, ook met de dongle.Altamyr schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:38:
[...]
Vooral dat niet iedereen een goed wifi 6 netwerk heeft, en via de dongle heb je GEGARANDEERD een perfecte verbinding binnen 10 meter direct zicht van de dongle.
Je kan via een ingebouwd menu zien hoe goed de verbinding is per netwerk (wifi en dongle) en dan precies hoeveel data/s en packet loss er plaats vindt. Als je een geweldig wifi netwerk hebt zou je in principe rond moeten kunnen lopen door heel je huis terwijl je streamt
En begrijp me niet verkeerd, ik denk dat een dedicated dongle een goed idee is om dit te standaardizeren. Tegelijk blijft het gewoon een Wifi AP, het is niet iets fundamenteel anders. Het primaire voordeel wat ik verwacht is dat je geen 6GHz AP hoeft te kopen. Al eerlijk is eerlijk, mijn 5GHz AP op mijn Q3 die in de meterkast hing werkte ook goed (in de meterkast van een appartement, dus niet zover weg). Daarna een 6GHz dedicated AP nog gekocht toen ik bij een nieuwe PC problemen kreeg (bleek uiteindelijk de ethernet drivers te zijn), en daarmee kreeg ik hogere bitrates, latency bleef hetzelfde.
Nou volgens mij waren de dedicated dongles helemaal niet zo populair bij Q3 gebruikers, en was dedicated AP / router de populairdere optie vanwege meestal betere performance.Isniedood schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 20:42:
[...]
Dat kan iedereen met een quest 3 je vertellen. Het is simpelweg minder stabiel dan een dedicated dongel. Latency is ook beter blijkt uit de gamer Nexus review . Uit mijn hoofd 4 tiende om 7 a 8 tiende
En de meeste grotere titels, die meer opslag kosten, gaan toch voor geen meter lopen op een Steam Frame. Lokaal zal je meer de dingen als Beat Saber willen draaien en andere relatief simpele spellen. HL:Alyx is één van de best geoptimaliseerde VR spellen, en van reviews is mijn conclusie meer dat het kan om die lokaal te draaien, dan dat het een lekkere ervaring is.Orangelights23 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:41:
Hoeveel toffe VR games zijn er nou feitelijk? Er zijn wat grotere titels, wat bekendere indie titels. Maar verder vind ik het aanbod enorm tegenvallen. En non-VR games spelen via de Frame vind ik nogal dystopischHet voelt een beetje niche allemaal.
Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Frame VR Headet:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Machine en de controller: [Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.
Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.
Deftig doen hoeveel je er gereserveerd hebt is nergens voor nodig, want dat lokt alleen maar onnodige discussies op.
Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.
Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Frame VR Headet:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Machine en de controller: [Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.
Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.
Deftig doen hoeveel je er gereserveerd hebt is nergens voor nodig, want dat lokt alleen maar onnodige discussies op.
Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.
Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.