Ik wilde absoluut geen EV en wel een station ... Voor mijn huidige wagen heb ik omwille van een gebrek aan keuze dan maar een sedan genomen. (qua break kon ik toen kiezen voor een Taycan of een MG ??? , de taycan was me te duur en de MG is voor mij ondermaats qua comfort, range, prestaties).Tommie12 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:03:
@MooDyBLueS
Ik had geenszins de bedoeling aan te vallen hoor.
Maar wat jij mooi met cijfers onderbouwt had ik al als buikgevoel.
De 105,5 vs 106 km/h zegt alles toch.
Nu ja, als range je absolute prio is, dan moet je naar de niet-SUV's gaan kijken.
Als een ES60 als station uit zou komen die vlot rijdt (en dat doet bijna elke EV nu) met pakweg 85kWh, dan zou ik die ook sterk overwegen als de auto niet te laag is. Die gaat efficienter zijn, en waarschijnlijk ook heel goed rijden. Beetje als een id7, maar dan van VOLVO en iets minder lang....
Nu ik aan een nieuwe wagen toe ben zijn er 4 extra stations op de markt. Zeekr 7GT (die teveel inherente problemen en irritaties heeft) en de Audi A6. De A6 heb ik nog overwogen, maar ik ben niet echt aan die wagen (looks, verbruik kan beter en ik wil niet bij die garagegroep kopen). De ID.7 is niet slecht, maar saai en laadt trager op. Daarnaast is de prijs als je geen conventie hebt (kleine zelfstandige) echt te hoog. Voor die prijs heb je een EX60 P10 plus. De Mercedes CLA is bij verre de beste, maar ik wil toch iets substantieler en comfortabeler.
Dus omdat ik een practischere auto wil toch moeten kiezen voor de SUV. Verbruik is niet goed, maar de range is er door de grote batterij.
De volvo dealer wist me te vertellen dat er een elektrische break uitkomt. De BMW i3 komt er normaalgezien als touring en mercedes wist me te zeggen dat er een E break electric aankomt. Maar die zijn er vermoedelijk allemaal pas over 2 jaar en mijn leasing is Q2 2027 ten einde.