Het grote Volvo EX60 topic

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
Stroot schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:24:
[...]

Ik niet. In maart P12 besteld. Dealer zegt dat hij op leveren in januari staat (ruim begrip), maar Volvo NL heeft op Insta aangegeven dat het zomer 2027 wordt....die auto's bestaan dus nog helemaal niet. Het is nog maar theorie, een ontwerp, verwachte prestaties op basis van modellen etc. Ik ben heel benieuwd wanneer het tot levering gaat komen. Wel erg jammer allemaal. Had ik dit geweten, dan was het zeker weten een IX3 geworden.
Die P12 gaat natuurlijk nooit komen in januari. Volvo heeft al moeite om de P10 bij te benen. De P6 is verschoven, dus de P12 is nog (veel) verder vertraagd. Denk zelfs dat zomer 2027 te optimistisch is voor de P12. Mijn gok, eind 2027.

Limbids

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:56

Mga1600

Volvo’s sinds 1981

Stroot schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:24:
[...]

Ik niet. In maart P12 besteld. Dealer zegt dat hij op leveren in januari staat (ruim begrip), maar Volvo NL heeft op Insta aangegeven dat het zomer 2027 wordt....die auto's bestaan dus nog helemaal niet. Het is nog maar theorie, een ontwerp, verwachte prestaties op basis van modellen etc. Ik ben heel benieuwd wanneer het tot levering gaat komen. Wel erg jammer allemaal. Had ik dit geweten, dan was het zeker weten een IX3 geworden
Zo dramatisch als je schrijft over theorie en ontwerp is het niet want de P12 is precies dezelfde auto als de P10, zelfs de motoren zijn identiek- alleen is het vermogen niet softwarematig geknepen zoals bij de P10. Wel een grotere accu, da’s het enige echte verschil en software tuning dus.

Volvo heeft gekozen .zo heb ik me laten vertellen, om zich qua productie eerst even te concentreren op de P10 wat de bulk van de orders is om zo het hele productieproces ongestoord te kunnen finetunen. P6 en P12 werden daarom iets naar achteren gezet. Dat was de aanpak heb ik begrepen. Geen technische onduidelijkheden over de P12 op zichzelf maar gewoon willen kunnen doorstampen. Toen ik in eind mei begon te praten met de dealer was al bekend dat de P12 later zou komen dan de P10.

Dat het ‘hele treintje’ nu wat langzamer draait dan was voorzien door een onverwachte bottle neck in het proces is heel vervelend voor iedereen, maar ik zou me geen zorgen maken over de techniek van de auto zelf .

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride en ‘straks’ een EX60 P10 Ultra

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
Hoe weet jij dat het dezelfde motoren zijn?

Het is sowieso niet dezelfde accu.

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:43
Praktijkverbruik met 3 andere EV's van Kris Rifa.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 60000km

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
Note: de ex60 stond op 22 inch, de andere autos niet.

Over algemeen vonden ze de ex60 het fijnst rijden.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:56

Mga1600

Volvo’s sinds 1981

marteltor schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 10:27:
Hoe weet jij dat het dezelfde motoren zijn?

Het is sowieso niet dezelfde accu.
Van de accu schreef ik ook. Kijk maar in de folder dan zie je dezelfde specs van de motoren. Ook hetzelfde vermogen. Alleen het opgetelde vermogen van de beide motoren samen is bij de P10 wat geknepen.

Van de prijzen van de p6, p10 en p12 kun je ook wel afleiden dat de focus vanuit volvo op de p10 gelegd is. De stap p6 naar p10 is 3000 euro en dan heb je een grotere accu, twee monteren ipv 1, adaptieve vering.De stap van p10 naar p12 kost 6000 en dat is alleen een grotere accu en wat software tuning. Ik vermoed dan ook da f de p10 “ het lokkertje” moet zijn ook ten opzichte vsn de concurrentie en dat ‘straks’ de p10 prijs flink omhoog gaat als een marktpositor bereikt is. Dan is her gat p10 naar p12 kleiner en logischer…..

[ Voor 42% gewijzigd door Mga1600 op 19-09-2026 13:56 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride en ‘straks’ een EX60 P10 Ultra

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
marteltor schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:35:
[...]

Note: de ex60 stond op 22 inch, de andere autos niet.
Om het nog wat specifieker te maken: de BMW en Mercedes op 20" en de Xpeng op 21".
Over algemeen vonden ze de ex60 het fijnst rijden.
Dat is te kort door de bocht en klopt alleen qua score. Qua score kwam de EX60 met de gecombineerde score van 4 personen met 377 op de eerste plek, maar de BMW iX3 kwam met 363 punten op plek 2 en de Mercedes GLC met 361 op plek 3.

En Kris gaf zelf de Volvo 100 punten, wat gelijk al een groot deel van die punten verklaart, tegelijkertijd was er 1 iemand die zowel de Volvo als BMW 90 punten gaf en 1 iemand die de BMW juist 95 punten gaf en de Volvo 90 punten.

Hij zegt ook: het komt uiteindelijk aan op persoonlijke voorkeur, want de BMW is sportiever terwijl de Volvo meer op comfort gericht is.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste