Het grote Volvo EX60 topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19
JustTrying schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:27:
Voor wie er nog in Stockholm komt binnenkort : YouTube: Volvo EX60 Electric. Stockholm 28 January 2026

wel grappige walkaround van een P10, uiteraard ook weer op 22"...
Lijkt eerst blauw, grijs, groen. Wel tof. Is dat die forest kleur?

Ik ga morgen naar Antwerpen voor de kennismaking. Ben benieuwd.

• marteltor
Ik heb net in de auto gezeten in Antwerpen. Ik ben erg positief. Het stuur is klein maar fijn. Kan er érg ver uit, naar je toe.
Stoelen zijn goed verstelbaar. Zodanig dat die extra steun voor je bijbenen ook echt wat toevoegt.

Mijn linkervoet paste net aan tussen rempedaal en rust-plateau. Dat was een voldoende zeg maar. Ik ben lang (1.95) en vind dat fijn, als ik mijn linkerbeen kan strekken.

Ook kan ik goed achter mezelf zitten. Zelfs met bestuurdersstoel op zijn laagst blijft er voor de inzittenden achter nog ruimte om je schoenen onder de stoel kwijt te kunnen.
Ook meer dan voldoende hoofdruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPzA6KiuzXF7RmWaStSrolBgnDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yi3owuIPn77nlJNWqIZyuhB0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CkCLALQdLF4S4ugqp4-kFOpuyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLfQEmyxWFh8Ae4tknsn0f7H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door marteltor op 05-02-2026 15:47 ]

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:15
Nice!
[b]marteltor schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:43:
Ook kan ik goed achter mezelf zitten. Zelfs met bestuurdersstoel op zijn laagst blijft er voor de inzittenden achter nog ruimte om je schoenen onder de stoel kwijt te kunnen.
Ook meer dan voldoende hoofdruimte.
Hoe was de zit achteren? Bij de ES90 ligt de vloer nogal hoog waardoor je benen opgetrokken zijn, dat zou bij de EX60 een stuk beter moeten zijn hoop ik.

• marteltor
Finwe schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:02:
Nice!

[...]

Hoe was de zit achteren? Bij de ES90 ligt de vloer nogal hoog waardoor je benen opgetrokken zijn, dat zou bij de EX60 een stuk beter moeten zijn hoop ik.
ik ben 1.95 en relatief lange benen, dus ik denk niet dat er een elektrische auto is waarvan ik zeg: wow wat zit ik lekker achterin. Maar ik vond het wel prima. Doordat je voeten altijd onder de stoel kunnen, kan je je benen wat meer strekken, waardoor je sowieso al in een fijnere hoek zit dan bij veel autos.
Ik stoorde me meer aan het feit dat de hoofdsteun achter niet verstelbaar leek. Die had van mij wel iets hoger gemogen.

Btw komende zaterdag 21u bij Volvo ACB Zaventem had ik ook plekje gereserveerd om te gaan kijken. Die annuleer ik, dus die plek komt denk ik zo vrij.

[ Voor 9% gewijzigd door marteltor op 05-02-2026 16:12 ]

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:25
marteltor schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:10:
[...]
ik ben 1.95 en relatief lange benen, dus ik denk niet dat er een elektrische auto is waarvan ik zeg: wow wat zit ik lekker achterin. Maar ik vond het wel prima. Doordat je voeten altijd onder de stoel kunnen, kan je je benen wat meer strekken, waardoor je sowieso al in een fijnere hoek zit dan bij veel autos.
Ik stoorde me meer aan het feit dat de hoofdsteun achter niet verstelbaar leek. Die had van mij wel iets hoger gemogen.

Btw komende zaterdag 21u bij Volvo ACB Zaventem had ik ook plekje gereserveerd om te gaan kijken. Die annuleer ik, dus die plek komt denk ik zo vrij.
Wel handig dat je net zo lang bent als ik, dan weet ik dat ik er ook goed in kan zitten :P

Had je toevallig ook nog tijd om met de bediening te spelen? Zoja wat vond je er van voor wat je kon zien (werkte het soepel en was het een beetje logisch ingedeeld)

Theflying

• Amedee7
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-02 18:25
Weet iemand of de pixel led koplampen (ultra versie) veel verschil maken met de matrix (plus versie) led koplampen?
Ik zou gaan voor de plus versie omwille van de 20" velgen (niet beschikbaar voor de ultra), maar dan kun je geen pixel koplampen kiezen... ;(

• marteltor
Theflying schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:56:
[...]

Wel handig dat je net zo lang bent als ik, dan weet ik dat ik er ook goed in kan zitten :P

Had je toevallig ook nog tijd om met de bediening te spelen? Zoja wat vond je er van voor wat je kon zien (werkte het soepel en was het een beetje logisch ingedeeld)
Niet echt mee gespeeld. Alleen stuurverstelling op het scherm, dat ging heel snel. Ook fijne knopjes op stuur.

Ik was al de echte 'ollander' door als eerste de auto in te stormen nadat de gordijntjes opzij gingen, dus ik wilde niet teveel tijd pakken.

[ Voor 12% gewijzigd door marteltor op 05-02-2026 19:16 ]

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
marteltor schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:36:
[...]

Lijkt eerst blauw, grijs, groen. Wel tof. Is dat die forest kleur?

Ik ga morgen naar Antwerpen voor de kennismaking. Ben benieuwd.
De kleur is Heather Bronze, erg mooi ook, welke kleur was de wagen in Antwerpen en ben jij dat op de laatste foto? Kofferbak lijkt nog best aardig voor 520 liter, best praktisch ook qua vormgeving.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:56
Amedee7 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:03:
Weet iemand of de pixel led koplampen (ultra versie) veel verschil maken met de matrix (plus versie) led koplampen?
Ik zou gaan voor de plus versie omwille van de 20" velgen (niet beschikbaar voor de ultra),
Daarover hadden we vorige week nog een discussie, omdat dat zou betekenen dat ook de all-seasons niet beschikbaar zijn voor de ultra. Wat zeggen de dealers hiervan?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Amedee7
Andrehj schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:32:
[...]

Daarover hadden we vorige week nog een discussie, omdat dat zou betekenen dat ook de all-seasons niet beschikbaar zijn voor de ultra. Wat zeggen de dealers hiervan?
Ik zal morgen avond op de voorstelling eens informeren, en zaterdag heb ik een proefrit met een EX90, daar zal ik ook de vraag stellen.
Maar zijn de pixel koplampen het verschil waard?
Wat ik al gevonden heb, is dat het niet zo veel zou schelen, en vooral zijn nut hebben in onverlichte landelijke gebieden, wat we hier nu niet zo veel hebben.

• marteltor
JustTrying schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:10:
[...]

De kleur is Heather Bronze, erg mooi ook, welke kleur was de wagen in Antwerpen en ben jij dat op de laatste foto? Kofferbak lijkt nog best aardig voor 520 liter, best praktisch ook qua vormgeving.
Kofferbak viel zeker niet tegen. En nee, ik sta niet op de foto :)

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:57
Amedee7 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:48:
[...]

Ik zal morgen avond op de voorstelling eens informeren, en zaterdag heb ik een proefrit met een EX90, daar zal ik ook de vraag stellen.
Maar zijn de pixel koplampen het verschil waard?
Wat ik al gevonden heb, is dat het niet zo veel zou schelen, en vooral zijn nut hebben in onverlichte landelijke gebieden, wat we hier nu niet zo veel hebben.
Dit vond ik in de prijslijst.

'HD Pixel LED koplampen
Onze geavanceerde hogeresolutie Pixel LED koplampen maken rijden in het donker veiliger en relaxter. De 25.600 pixels van de koplampmodules biedt vrijwel onbegrensde mogelijkheden om het lichtbeeld aan te
passen aan de heersende omstandigheden. De koplampen kunnen tegenliggers detecteren en het lichtbeeld hier exact op aanpassen, zodat u optimaal zicht hebt zonder anderen te verblinden. Het licht kan
automatisch voor maximaal vijf auto’s en drie andere objecten tegelijkertijd worden gedimd. Als u de auto nadert, kunnen de koplampen en achterlichten u verwelkomen met geavanceerde uitnodigende
lichtsequenties'

Het is ook zo dat als je Pixel hebt, je nog twee pixels per kant onderin de koplamp heb. Soort extra herkenningspunt in de binnenspiegel >:)

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Voor de volledigheid. Dit staat bij Matrix LED.

Active High Beam Matrix LED koplampen De koplampen kunnen tegenliggers detecteren en het lichtbeeld hier exact op aanpassen, zodat u optimaal zicht hebt zonder anderen te verblinden. Als u de auto nadert, kunnen de koplampen en achterlichten u verwelkomen met geavanceerde uitnodigende lichtsequenties.

• marteltor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Le_E-C2uc_yum9dPYGanGHwJyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g31si518TCnEduv6o4YnERjt.jpg?f=fotoalbum_largedit is een Belgische folder. Zodat u even weet hoe wij in Nederland genept worden. En dat is niet door de BPM.
De p6 plus met metallic lak en donkere ramen is zakelijk in België dus 56.144 euro.
In Nederland 64.230 euro.
Dit verklaart denk ik ook de hoge leasebedragen, want je kan over paar jaar ook een 2e hands uit België importeren en die zal een stuk voordeliger zijn dan een Nederlandse 2e hands.

[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 06-02-2026 15:57 ]

• Amedee7
BB72 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:25:

Active High Beam Matrix LED koplampen De koplampen kunnen tegenliggers detecteren en het lichtbeeld hier exact op aanpassen, zodat u optimaal zicht hebt zonder anderen te verblinden. Als u de auto nadert, kunnen de koplampen en achterlichten u verwelkomen met geavanceerde uitnodigende lichtsequenties.
Ik had dit ook al gelezen, en dus de bedenking gemaakt dat bij beide opties een optimaal zicht is zonder anderen te verblinden.
Daarom heb ik mijn twijfels bij de echte meerwaarde van de pixel led, ik laat weten wat de dealer hierover te zeggen heeft.

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:30
marteltor schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:51:
Dit verklaart denk ik ook de hoge leasebedragen, want je kan over paar jaar ook een 2e hands uit België importeren en die zal een stuk voordeliger zijn dan een Nederlandse 2e hands.
Dat en ook fiscaliteit speelt mee natuurlijk. Ik heb hier een aantal gesimuleerd met min of meer dezelfde specs en qua leaseprijs (incl laadkaart) zit dit allemaal vrij kort bij elkaar in BE.

IX3 50 xDrive € 865 p/m (Parking Assistant Pack+ / trekhaak / bekleding zwart)
EX60 P12 AWD Plus Launch Edition € 874 p/m (360° Park Assist / trekhaak)
EX60 P10 AWD Plus Launch Edition € 822 p/m (360° Park Assist / trekhaak)

• marteltor
HierarchyHero schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:21:
[...]

Dat en ook fiscaliteit speelt mee natuurlijk. Ik heb hier een aantal gesimuleerd met min of meer dezelfde specs en qua leaseprijs (incl laadkaart) zit dit allemaal vrij kort bij elkaar in BE.

IX3 50 xDrive € 865 p/m (Parking Assistant Pack+ / trekhaak / bekleding zwart)
EX60 P12 AWD Plus Launch Edition € 874 p/m (360° Park Assist / trekhaak)
EX60 P10 AWD Plus Launch Edition € 822 p/m (360° Park Assist / trekhaak)
Ja als de auto 8000 euro goedkoper is dan zit hij qua lease wel aardig gelijk met de bmw ja...maar dat is in Nederland dus heel anders.

• vdgger
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:12
Voor wie interesse zou hebben, afgelopen 2 weken verschillende offertes opgevraagd en door Athlon doorgerekend op 55mnd 45k km/jaar. Alles samengevat in tabel. Extra opties zijn het cruisepack en elektrochromisch glas. Trekhaak zat in beide offertes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiNBvaF3FwzALjG_63z82gx1Wfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgsz9Jhsu8TcvAWH7bed5U2S.jpg?f=fotoalbum_large

• marteltor
vdgger schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:20:
Voor wie interesse zou hebben, afgelopen 2 weken verschillende offertes opgevraagd en door Athlon doorgerekend op 55mnd 45k km/jaar. Alles samengevat in tabel. Extra opties zijn het cruisepack en elektrochromisch glas. Trekhaak zat in beide offertes.
[Afbeelding]
Is dit in België of NL?

• vdgger
  • Laatst online: 09:12
Dit is Be

• marteltor
Sja dan it makes sense. Volvo NL prijst zich de markt uit voor leaserijders lijkt het. Althans qua leasetarief.

• Amedee7
Andrehj schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:32:
[...]

Wat betreft de all-seasons, zei de dealer dat hij deze persoonlijk sterk afraadde. Op sneeuw zou er bijna geen verschil zijn met zomerbanden.
Of ze zouden beschikbaar komen voor de ultra, kon hij niet bevestigen.
Ikzelf ga starten met zomerbanden, en mocht ik tijdens de winter merken dat dit problemen geeft, een set winterbanden aanschaffen.

• Amedee7
BB72 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:25:

Advies van de dealer : pixel is in België niet nodig (of nuttig), matrix is ruim voldoende; het grote voordeel van pixel zou zijn in bv Duitsland, op totaal onverlichte landelijke wegen.

• marteltor
Amedee7 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:31:
[...]

Wat betreft de all-seasons, zei de dealer dat hij deze persoonlijk sterk afraadde. Op sneeuw zou er bijna geen verschil zijn met zomerbanden.
Ik zou niet alles geloven wat een dealer zegt. De praktijk in Nederlandse (en Belgische winters al helemaal) is dat het de helft van de tijd 10 graden boven 0 is. Dan zijn alle seasons beter dan winterbanden lijkt me. De dagen dat er echt sneeuw en ijs ligt is heel beperkt.

• Andrehj
Dat is echt de grootst mogelijke bull-shit. (Van de dealer dan).
Op sneeuw hebben de meeste allseasons ongeveer 80 tot soms wel 100 % van de grip van winterbanden (merkafhankelijk uiteraard), terwijl een zomerband in de sneeuw hooguit 20% van de grip van die alternatieven heeft. Dat tonen alle tests van allseasons waar ze ter referentie ook een zomer- en winterband meetesten steeds weer aan.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-02 19:19
Als je bv de video’s van Tyrereviews bekijkt weet je dat er ook all season banden zijn die op sneeuw beter presteren dan sommige winterbanden… En dat er genoeg all season banden zijn die op sneeuw prima presteren.
Elke band is een compromis en er bestaat geen enkele die op alle vlakken het beste is. Zaak is dan ook eentje proberen uit te zoeken die het beste past bij hetgeen jij belangrijk vindt. Mits je die keuze kunt maken natuurlijk.

Is er ook gezegd welke all season Volvo op de EX60 levert?

• mallekrummel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:52
[...]

Of ze zouden beschikbaar komen voor de ultra, kon hij niet bevestigen.
De dealer kletst, ik rijdt al jaren met all season banden en die hebben bij gladheid veel meer grip dan zomerbanden. Idd niet zo goed als winterbanden maar toch!
Ik kan online michelin crossclimate banden vinden in de maat voor de ultra op 22" velgen. trouwens.

• Theflying
Voor de geïnteresseerde over hoe de ontgrendeling van de deuren precies werkt, inclusief bij een noodsituatie: (originele bericht van Volvo op de Volvo EX60 Facebook groep)

From the inside, the door can always be opened using a deliberate double pull, which mechanically opens the door and works regardless of whether the vehicle is locked, or the occupant is wearing a seatbelt. This ensures that nothing prevents exiting the vehicle if needed. There are several redundant electrical systems for the door handles to ensure they can always be opened. In case of a crash we are unlocking the doors so they can be opened from the outside as a first step. Then we have “divided” the High Voltage battery in two areas with two dc/dc converters that are working independently (a left and right side). As a third power source we also have a 12 volt battery that also can support with power.

Ook nog wat informatie over de sensoren en camera's in het interieur: (originele bericht van Volvo op de Volvo EX60 Facebook groep)

The EX60 is equipped with a multitude of interior sensors. 5 radars covering the entire cabin including the trunk, one camera covering the interior (entire cabin) and two camera-based sensors focusing the driver. There are also seat positioning technologies that provide information of where the seat is located.
So yes while cameras are used, the in-cabin cameras are used only to detect. All data processing happens locally in the vehicle, in the on-board hardware where the camera is installed. No video is streamed, no images are stored, and nothing is recorded. The system’s sole purpose is to support safety-related functions inside the car

Theflying

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Amedee7 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:36:
[...]

Advies van de dealer : pixel is in België niet nodig (of nuttig), matrix is ruim voldoende; het grote voordeel van pixel zou zijn in bv Duitsland, op totaal onverlichte landelijke wegen.
Juist op drukkere wegen wil je pixel, zodat je auto’s beter kan uitlichten. Op rustige wegen maakt het allemaal een stuk minder uit.

Belangrijkste vind ik wel dat de lampen ook meesturen de bocht om, voegt even veel toe als matrix, en veel matrix setups doen dat niet meer.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Amedee7
marteltor schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:41:
[...]
Ik zou niet alles geloven wat een dealer zegt. De praktijk in Nederlandse (en Belgische winters al helemaal) is dat het de helft van de tijd 10 graden boven 0 is. Dan zijn alle seasons beter dan winterbanden lijkt me. De dagen dat er echt sneeuw en ijs ligt is heel beperkt.
Dit is net een argument om zomerbanden te kiezen, 270 tot 300 dagen per jaar komt de temperatuur niet onder de 7 graden, en Michelin geeft zelf aan dat all seasons slechter presteren dan zomerbanden wanneer de temperatuur boven de 7 graden is.
Voor die paar dagen dat er dan winterse omstandigheden zijn, let ik wel extra op.

• marteltor
Amedee7 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:09:
[...]

Dit is net een argument om zomerbanden te kiezen, 270 tot 300 dagen per jaar komt de temperatuur niet onder de 7 graden, en Michelin geeft zelf aan dat all seasons slechter presteren dan zomerbanden wanneer de temperatuur boven de 7 graden is.
Voor die paar dagen dat er dan winterse omstandigheden zijn, let ik wel extra op.
Ja dat ligt net aan je situatie. Ik heb op de leaseauto standaard zomer- en winterbanden.
Op de priveauto alleen zomerbanden, want die laat ik wel staan als er sneeuw ligt.
Maar om het enigszins on topic te houden; lijkt me dat er prima winter en all seasons komen voor de ex60...

• Andrehj
Amedee7 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:09:
en Michelin geeft zelf aan dat all seasons slechter presteren dan zomerbanden wanneer de temperatuur boven de 7 graden is.
Heb je daar een bron van? Want precies dat omslagpunt van 7 °C geven de bandenfabrikanten altijd op voor winterbanden. Het lijkt me stug dat precies hetzelfde omslagpunt ook zou gelden voor all-seasons, terwijl die qua profiel en rubbercompound toch echt ergens halverwege de zomer- en winterbanden zitten.

• Theflying
Dit zie ik zo staan op de website van Michelin:
1 - Nordic-banden
2 - Winterbanden
3 - All-seasonbanden met 3PMSF-markering (van -10°C tot +30°C)
4 - Zomerbanden

Afbeeldingslocatie: https://adzktgbqdq.cloudimg.io/https://dgaddcosprod.blob.core.windows.net/cxf-multisite/clsqc4dyx004r11jxcyy94j65/attachments/cl32r6pyi0euu01ib71kdxna6-tyre-temp.full.jpg

Wat ik zover weet (en lees op de michelin website)
Zomerbanden - +40°C tot 7°C
Winterbanden - 7°C tot -20°C
All Season - -10 tot +30°C

Presteren Winterbanden (A-Kwaliteit) beter in de sneeuw dan all-Season Banden (A-Kwaliteit) - Ja
Presteren Winterbanden (B-Kwaliteit) beter in de sneeuw dan all-Season Banden (A-Kwaliteit) - Nee
Presteren Zomerbanden (A-Kwaliteit) beter in de sneeuw dan all-Season Banden (A-Kwaliteit) - Nee
Presteren Zomerbanden (A-Kwaliteit) beter in de zomer dan all-Season Banden (A-Kwaliteit) - Ja
Presteren Zomerbanden (B-Kwaliteit) beter in de zomer dan all-Season Banden (A-Kwaliteit) - Nee

En ja je hebt B-Kwaliteit merken die soms goed kunnen presteren maar je hebt er ook een heleboel die ook ronduit gevaarlijk zijn. Dus er zit zeker wat nuances aan bovenstaande verhaal voor wat betreft de performance.

Voor mij zijn banden het belangerijkste aan heel de auto. Hier in kijk ik naar de grip, voorspelbaarheid en vertrouwen die de band geeft. Ik heb nog nooit bespaard om banden en ga dit ook nooit doen. Ik wil altijd kunnen vertrouwen op mijn banden, in elke situatie, zonder uitzondering. Ik wissel zelf altijd tussen zomerbanden en winterbanden maar ik denk dat, in het nederlandse klimaat, je ruimschoots weg komt met goede kwaliteit All-Season banden.

https://www.michelin.nl/a...-winter-all-season-banden
(Ik promoot geen michelin hier in of zeg ook niet dat dit beste is, bij hun vond ik de relevante info)

Theflying

• Amedee7
Andrehj schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:56:
[...]

Heb je daar een bron van? Want precies dat omslagpunt van 7 °C geven de bandenfabrikanten altijd op voor winterbanden. Het lijkt me stug dat precies hetzelfde omslagpunt ook zou gelden voor all-seasons, terwijl die qua profiel en rubbercompound toch echt ergens halverwege de zomer- en winterbanden zitten.
Zie https://www.michelin.be/n...zomer-of-all-seasonbanden :
"Dit is het grote voordeel van all-seasonbanden ten opzichte van zomerbanden. Ook al zijn ze niet zo effectief als winterbanden (de ultieme winterbanden), all-seasonbanden bieden mobiliteit en veiligheid in de meeste sneeuwsituaties. Dit voordeel heeft echter een keerzijde. Wanneer de temperatuur boven de 7°C stijgt, heeft zelfs de beste all-seasonband een iets langere remweg op droog of nat wegdek dan een zomerband."

• Amedee7
marteltor schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:45:
[...]

Ja dat ligt net aan je situatie. Ik heb op de leaseauto standaard zomer- en winterbanden.
Op de priveauto alleen zomerbanden, want die laat ik wel staan als er sneeuw ligt.
Maar om het enigszins on topic te houden; lijkt me dat er prima winter en all seasons komen voor de ex60...
Inderdaad, de bandenkwestie is breder dan het EX60 topic.
Ik heb wel gevraagd om te weten welke all-seasons ze voorzien voor de EX60, mocht ik de info krijgen laat ik het hier weten.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:13
Amedee7 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:43:
[...]

Zie https://www.michelin.be/n...zomer-of-all-seasonbanden :
"Dit is het grote voordeel van all-seasonbanden ten opzichte van zomerbanden. Ook al zijn ze niet zo effectief als winterbanden (de ultieme winterbanden), all-seasonbanden bieden mobiliteit en veiligheid in de meeste sneeuwsituaties. Dit voordeel heeft echter een keerzijde. Wanneer de temperatuur boven de 7°C stijgt, heeft zelfs de beste all-seasonband een iets langere remweg op droog of nat wegdek dan een zomerband."
Kun je het ook nog een keer in hoofdletters herhalen? Dan krijg je gelijk van me. |:(

Alles in het leven is een compromis, ook de EX 60 en ook je bandenkeuze.

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 08-02-2026 18:52 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Amedee7
guido66 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:47:
[...]

Kun je het ook nog een keer in hoofdletters herhalen? Dan krijg je gelijk van me. |:(

Alles in het leven is een compromis, ook de EX 60 en ook je bandenkeuze.
Ik hoef helemaal geen gelijk te krijgen, ik antwoordde gewoon op de vraag...

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:33
Theflying schreef op zondag 8 februari 2026 @ 10:42:
Voor de geïnteresseerde over hoe de ontgrendeling van de deuren precies werkt, inclusief bij een noodsituatie: (originele bericht van Volvo op de Volvo EX60 Facebook groep)

From the inside, the door can always be opened using a deliberate double pull, which mechanically opens the door and works regardless of whether the vehicle is locked, or the occupant is wearing a seatbelt. This ensures that nothing prevents exiting the vehicle if needed. There are several redundant electrical systems for the door handles to ensure they can always be opened. In case of a crash we are unlocking the doors so they can be opened from the outside as a first step. Then we have “divided” the High Voltage battery in two areas with two dc/dc converters that are working independently (a left and right side). As a third power source we also have a 12 volt battery that also can support with power.
Even meegeven: ik heb dit ook bij een IX3 getest - en daar moet je de hendel echt veer doorduwen - niet zeker of zoiets goed werkt in noodsituatie.

Ik ga morgen eens kijken bij launch event in luxemburg - als iemand een specifieke vraag heeft, dan kan ik trachten te stellen, als ze antwoord weten tenminste...

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:39
Afgelopen week heb ik via Ayvens een EX60 Plus besteld in de kleur Forest Lake met extra getint glas achter en het Dark exterieurthema. De levertijd is wel aan de lange kant, maar dat is voor mij geen probleem.

Ik heb nog gevraagd of de bekleding aangepast kan worden: Nordico Microtech bekleding met stoelventilatie Charcoa in plaats van de standaard Nordico Microtech bekleding Charcoal.

Overigens ben ik nog niet bij een dealer geweest, de bestelling is volledig op basis van de website gedaan. Zodra de order definitief is ga ik aan de slag met het aanvragen van 3 fasenstroom en een laadpaal (privé, op eigen kosten).

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:15
juwlez schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:16:
Afgelopen week heb ik via Ayvens een EX60 Plus besteld in de kleur Forest Lake met extra getint glas achter en het Dark exterieurthema. De levertijd is wel aan de lange kant, maar dat is voor mij geen probleem.
Nice! Ben benieuwd of je P6/P10/P12 hebt gekozen en wat de aangegeven levertijd dan is? Op de website zeggen ze P12 11-12 maanden geloof ik, maar dat kan misschien best nog wel eens langer worden.

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:39
Excuus, de P6! Heb te werken met een leasebudget van 1250 EUR en deze config was 1252 euro. Levertijd is volgens mij 9 maanden :)

• Theflying
Onderstaande de laad specificaties van de P6, P10 en P12.
Blijkbaar komt er in de P10 een andere omvormer van 400V naar 800V vanaf kw 17 in 2027. Van 120kW naar 150kW. De P12 wordt standaard geleverd met de 150kW en productie lijkt te starten in kw 46 in 2026.
Productie P6 en P10 start in kw 17
SpecificatieP6P10 AWDP12 AWD
Accucapaciteit (nominaal)83 kWh95 kWh117 kWh
Accucapaciteit (Bruikbaar)80 kWh91 kWh112 kWh
Maximale range620 km660 km810 km
Verbruik (vanaf)14,7 kWh/100 km15,7 kWh/100 km16,0 kWh/100 km
DC-laadsnelheid 800V (max.)320 kW370 kW370 kW
DC-laadsnelheid 400V (max.)120kW SoP 26w17120kW SoP 26w17 / 150kW SoP27w17SoP 26w46
DC-min (50 KW) 10-80% 20-35°C69N.B.N.B.
DC-min (150 KW) 10-80% 20-35°C26N.B.N.B.
DC-min (300 KW) 10-80% 20-35°C18N.B.N.B.
DC-min (400 KW) 10-80% 20-35°CN.B.1819
Bijgeladen range in 10 min305 km325 km340 km
Bidirectioneel laden AC22 kW22 kW22 kW
Bron: PDF naar cdn.motor1.com
https://cdn.motor1.com/pd...-for-launch-ex60-my27.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Theflying op 09-02-2026 21:27 ]

Theflying

• Andrehj
@marteltor Kun je bovenstaande (erg nuttige) post pinnen? Dan vinden we die wat makkelijker terug.

• Amedee7
Amedee7 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:45:
[...]

Inderdaad, de bandenkwestie is breder dan het EX60 topic.
Ik heb wel gevraagd om te weten welke all-seasons ze voorzien voor de EX60, mocht ik de info krijgen laat ik het hier weten.
Antwoord op mijn bovenstaande vraag door de verdeler :
Merk is afhankelijk, Pirelli, Michelin, Continental of Bridgestone (weten wij niet op voorhand).
Zullen sowieso het ‘sneeuwvlokje’ hebben.

• Andrehj
Amedee7 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:41:
Antwoord op mijn bovenstaande vraag door de verdeler :
Merk is afhankelijk, Pirelli, Michelin, Continental of Bridgestone (weten wij niet op voorhand).
Zullen sowieso het ‘sneeuwvlokje’ hebben.
Dat had je niet hoeven vragen (en je verdeler kent de bandenmarkt blijkbaar niet). Van de premium merken is Michelin de enige die een all-seasonsband kan leveren in 235/55R20 (zie bijvoorbeeld https://www.reifen-vor-or...facturer_id=&speed_index=)
Voor de achterbanden is wat meer keus (zie https://www.reifen-vor-or...ile=&speed_index=&sort=pa), maar Volvo gaat vast geen verschillende merken op voor- en achteras plaatsen, dus reken er maar op dat het Michelin wordt. Bovendien levert Volvo dat merk ook al jaren op op de XC60, dus dat maakt Michelin nog waarschijnlijker.

• Theflying
JustTrying schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:47:
[...]

Zeer benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien en of ik de standaard 20" velg dan wel mooi kan vinden..
De 20inch velgen hebben inderdaad inzetstuks (Dit geld ook voor de 21inch 6-Spoke Matt / Glossy Black Diamond Cut velgen en de 5-Spoke Glossy Black/ Matt Graphite Diamond Cut)

(80005155)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOGsRDBh2KwdZdDdGuXEWQvAfp8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tHQPEGZspOpmoGeJpIAUQLdN.jpg?f=user_large
(80051475)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHudJBmZwq4oPiVtZu7BWBVHjZY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pcPUZVD6zvO4hXMsNXN9GrSm.jpg?f=user_large

Hier een voorbeeld van een zilveren velg zonder inzet stukken. (80040559)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qnA87WwfHT0cEjYRxvahrZ_SIE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/M9qJnwcvVDrKDjWhX0Vq7SGu.jpg?f=user_large

Informatie van https://www.vstore.nl/

Theflying

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:04
Wat ik zelf niet helemaal begrijp, de P6 zou qua vermogen al meer dan genoeg zijn. Ik zie graag de p6 maar met het accupakket van de 12. Dan haal je misschien wel richting de 900km?
Ik heb het liefste een long range, 680 pk is toch complete onzin? Naast dat het particulier ook nog moeilijk te verzekeren is.

Ik vraag me af waarom je niet die combinatie zou kunnen kiezen.

• JustTrying
Theflying schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:35:
[...]

De 20inch velgen hebben inderdaad inzetstuks (Dit geld ook voor de 21inch 6-Spoke Matt / Glossy Black Diamond Cut velgen en de 5-Spoke Glossy Black/ Matt Graphite Diamond Cut)

(80005155)
[Afbeelding]
(80051475)
[Afbeelding]

Hier een voorbeeld van een zilveren velg zonder inzet stukken. (80040559)
[Afbeelding]

Informatie van https://www.vstore.nl/
Dat is eigenlijk al meteen een stuk mooier, dank voor de info!

• marteltor
De leasemaatschappij heeft mijn probleem met de leaseprijs van de ex60 opgelost: de concurrenten zijn allemaal opeens 100 euro duurder geworden per maand :')

• Andrehj
@HBO88 Helemaal mee eens. Ik zoek precies hetzelfde. Bovendien zou de achterwielaandrijver met grote accu ook nog eens een grotere range hebben dan de P12, omdat je de massa en de extra aandrijflijnverliezen van de voorwielaandrijving niet hebt.
De achterwielaandrijver met de grootste accu heeft wat mij betreft dus enkel voordelen:
  • Goedkoper dan de P12 in aanschaf
  • Goedkoper dan de P12 in de verzekering
  • Goedkoper dan de P12 in de wegenbelasting? (Kan misschien net in een lagere klasse vallen).
  • Grotere range dan de P12
  • Lager energiekosten dan de P12
  • Grotere frunk dan de P12

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-02 19:19
Eens met voorgaande berichten over de P6 met grotere batterij. Zelf zou ik wel graag vierwielaandrijving hebben maar de prestaties van de P12 vind ik zwaar overkill.
Hopelijk komen er tzt een soort van “extended range” versies van zowel de P6 als de P10 met daarin de batterij van de P12.

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:21

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik ben bij de lokale dealer geweest voor een offerte van de P12 ultra. Met heel veel moeite kreeg ik 3,5% korting. Wat zijn jullie ervaringen?

Systeem specs

• marteltor
Vincent Meijer schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:33:
Ik ben bij de lokale dealer geweest voor een offerte van de P12 ultra. Met heel veel moeite kreeg ik 3,5% korting. Wat zijn jullie ervaringen?
Prive aankoop of via leasemaatschappij?

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:21

Vincent Meijer

You better believe it!

marteltor schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:46:
[...]

Prive aankoop of via leasemaatschappij?
Privé aankoop.

Systeem specs

• Amedee7
Dit zouden de banden zijn de geleverd kunnen worden met de EX60.
De eerste twee lijnen zijn dus de zomerbanden van de plus, ik veronderstel dat lijnen 3 en 4 de all-seasons zijn.
Alle andere banden zouden dan voor alle modellen gelden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wthQ5DgJX1nbkUHz-nUAa3tgN48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hqEwZsl1c2hEfdwd9jW37fPU.png?f=fotoalbum_large

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:40
Ik heb het gevoel dat in dit segment er is weinig interesse van de fabrikanten voor privé kopers. Veel makkelijker auto's aan lease maatschappijen verkopen.

Als je als privé zo een auto wilt kopen dan moet je de volledige bedrag ophoesten. Wat ga je doen, een Kia kopen?

• Andrehj
@Amedee7
Regel 3+4 zijn idd de all seasons, inderdaad van Michelin zoals ik al had voorspeld.
Hoe kom je aan deze tabel?

• Amedee7
Andrehj schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:25:
@Amedee7
Regel 3+4 zijn idd de all seasons, inderdaad van Michelin zoals ik al had voorspeld.
Hoe kom je aan deze tabel?
Een configuratie aangemaakt (van de plus versie), en deze opgeslagen als pdf.
Tot mijn verbazing stond deze tabel onderaan in dit document.

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:09
Vandaag bij Celis in Hasselt geweest. Een p12 met wool interieur, aurora silver. 800 man op bezoek in 4 uur tijd, drukke boel maar toch kunnen proefzitten, voelen en kijken. Achterbank verstelbaar comfortabel, eigenlijk geen negatieve opmerkingen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_TAIRrGpDoAD79Sp2IC4OlyhBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TyLsut8ZQKe1bwSv5BHO69I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkxiWpXmA6H86UnqtocLj0ncEac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVcblhqU1x5nlVSZ9Jcd0ks2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2abtDcuakpi3TFlU5phtql1gGZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DQtJnXbsHtjtFngvm4ZW4EZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT3Q1jYxwv63pMpl9BTDFe5Zh-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkUbPvOERPmfTM6b1SeOyY1A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6PDvNYQcwws1LslsTNHizeVoFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xw1FUYACV0HRM67RMbx0adz.jpg?f=fotoalbum_large

Oh, en de frunk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTnZyY1QnN4vUlTbfYMQga8W0zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11ApvvI6iHsCMGTZeE7lXLH6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door dnhelle op 20-02-2026 17:18 ]

• JustTrying
dnhelle schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:45:
Vandaag bij Celis in Hasselt geweest. Een p12 met wool interieur, aurora silver. 800 man op bezoek in 4 uur tijd, drukke boel maar toch kunnen proefzitten, voelen en kijken. Achterbank verstelbaar comfortabel, eigenlijk geen negatieve opmerkingen!

[Afbeelding]
Zo op die eerste foto vind ik de achterkant van de wagen er nog niet eens heel saai uitzien.. blijft voor mij wel de saaiste kant om tegenaan te kijken..

Dank voor de foto's!

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:30
Morgen ga ik ook eens kijken, indien er speciale wensen zijn laat maar weten!

• Theflying
dnhelle schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh, en de frunk:
[Afbeelding]
Ik was er vanochtend ook. Inderdaad erg veel belangstelling. Ik vond het een zeer geslaagde auto.
Vooral de zitpositie voor de bestuurder heb ik nog niet eerder zo goed ervaren in een EV. Zowel ik (1,95 m) als mijn vrouw (1,65 m) konden allebei een goede zitpositie vinden. Dat is iets wat we niet vaak tegenkomen.

Ik kon ook goed achter mezelf zitten en mijn knieën zaten niet in mijn nek als ik achterin plaatsnam.
Het multimediasysteem (voor zover ik kon testen) werkte vlot. Opbergruimtes zijn er niet in overvloed, dus dat is even wennen. Met de kinderen hebben we altijd veel spullen bij ons die we onderweg in allerlei vakjes bewaren. Mijn vrouw was daarentegen erg blij met het middelste vak op de bodem voor haar tas.

De kofferruimte was erg ruim en dieper dan we hadden verwacht. De frunk biedt ook voldoende ruimte voor een laadkabel.
De deurontgrendeling met de “vinnen” werkt goed en ik was er snel aan gewend. Het stuur is klein, maar dat vond ik bij Peugeot ook prettig, en dat geldt voor mij ook bij Volvo. De Vilt-achtige inleg in de vakken van het interieur van de demo-auto zagen er al redelijk gehavend uit. Ik weet niet of dit kwam doordat het een prototype was, maar het viel wel op. Wij gaan sowieso voor een zwart interieur, welliicht dat het hier minder in opvalt.

We zijn daarna ook meteen doorgereden naar Zeekr in Zeist voor een proefrit in een 7X Privilege. Op zich geen verkeerde auto, maar de hele ervaring bij de dealer/locatie was op zijn zachtst gezegd bijzonder. Voor ons is Zeist 1,5 uur rijden en een servicepunt dichter bij huis (Nederweert) is voor ons belangrijk. Na wat doorvragen kwamen we er echter achter dat de auto bij problemen, buiten normaal onderhoud, alsnog naar Zeist moet. Heb je onderweg problemen en kunnen ze het niet direct oplossen, dan gaat de auto dus ook daarheen.

Verder kwam het personeel ongeïnteresseerd over (veel op de telefoon), en ze konden bijna geen antwoord geven op vragen, zelfs niet over zaken die letterlijk in hun eigen voorwaarden stonden (zoals de halfjaarlijkse lakinspectie om aan de lakgarantie te voldoen).

Vandaag hebben we daarom meteen een afspraak gemaakt om morgen langs te gaan bij de dealer om de bestelling van de Volvo EX60 in gang te zetten. We hebben toch meer vertrouwen in de service van Volvo, ondanks de kortere garantieperiode.

[ Voor 23% gewijzigd door Theflying op 20-02-2026 22:33 ]

Theflying

• dnhelle
Voor mij was dit ook de lakmoesproef of ik zou willen bestellen ja of nee. De klantvriendelijkheid en expertise van de volvo heren was prima, al ga ik gewoon leasen. Uiteindelijk twijfel ik nog tussen plus/ultra in P6 uitvoering, maar sowieso met Cardamom Nordico met ventilatie in het interieur Charcoal, Forest lake buitenkant, de 22" velgen én de extra getinte ruiten. Misschien nog pilot Assist..

Ik kom van een id4 met 400km range in praktijk dus ga er qua range en vermogen sowieso op vooruit.

• Theflying
dnhelle schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:43:
Voor mij was dit ook de lakmoesproef of ik zou willen bestellen ja of nee. De klantvriendelijkheid en expertise van de volvo heren was prima, al ga ik gewoon leasen. Uiteindelijk twijfel ik nog tussen plus/ultra in P6 uitvoering, maar sowieso met Cardamom Nordico met ventilatie in het interieur Charcoal, Forest lake buitenkant, de 22" velgen én de extra getinte ruiten. Misschien nog pilot Assist..

Ik kom van een id4 met 400km range in praktijk dus ga er qua range en vermogen sowieso op vooruit.
Wij gaan de Volvo EX60 aanschaffen voor de langere termijn (8–10 jaar). Daarom is garantie voor ons een belangrijk punt en stond de Zeekr 7X ook serieus op onze shortlist. Maar uiteindelijk heb je weinig aan een lange garantie als je geen vertrouwen hebt in de service erachter.

Wij gaan zelf voor de P10 Plus met Charcoal interieur, inclusief geventileerde stoelen in Nordico Charcoal. Daarnaast kiezen we voor 20 inch wielen, Pilot Assist, het Dark exterieurthema en een trekhaak. In een later stadium willen we de achterramen laten blinderen en mogelijk ook een zonwerende folie op het panoramadak aanbrengen. Andere velgen komen eventueel ook nog, maar dat zien we later wel. We proberen de cataloguswaarde bewust wat lager te houden in verband met de bijtelling.

Ik moet wel toegeven dat ik de kleur van de demo-auto eigenlijk het minst mooi vond van alle beschikbare kleuren. Forest Lake en Denim Blue vonden wij persoonlijk erg gaaf. Toch sprong het zwart (zoals op de EX40 die ernaast stond) er voor ons echt uit. Daarom wordt onze EX60 ook uitgevoerd in Onyx Black.

Theflying

• JustTrying
dnhelle schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:43:

Wanneer je dan van een ID4 af komt is de EX60 ook wel een auto die minimaal 1,5 zoveel kost dan de ID4. Wellicht een wat krom vergelijk.

Ik kom van een Enyaq 80 sportline uit 2021, die was destijds 50k, en dat was de mooiste uitvoeriing, voor de Ex60 ga ik tegen hogre bijtelling minimaal 68k kwijt zijn...

• mallekrummel
We hebben gistermiddag de P12 besteld als Ultra.
Kleur Forest Lake met als interieur Tailored wool blend Dawn.
Opties, voor zover mogelijk op de ultra uitvoering; Park Pilot Assist, Extra getint glas achter, Trekhaak.
We hadden graag all season banden mee besteld maar die kwamen volledig op eigen rekening.
Levering was mogelijk in januari maar in overleg op eind maart gezet, omdat onze huidige XC40 in mei ingeleverd moet worden.
De P12 wordt eigendom, geen lease meer.
Vincent Meijer schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:33:
Onze korting ivm geen inruil kwam, met moeite, op 4%.

• dnhelle
JustTrying schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 01:21:
[...]

Wanneer je dan van een ID4 af komt is de EX60 ook wel een auto die minimaal 1,5 zoveel kost dan de ID4. Wellicht een wat krom vergelijk.
Niet helemaal: na 5 jaar Audi etron oriënteer ik me al een tijdje. 6 maand xc40 recharge, en nu 3 maand id4 ;-)

• Theflying
Vandaag bij de dealer de Volvo EX60 P10 Plus bestelt. Verwachte levermoment is oktober (productie sloten zijn nog niet ingepland)

Theflying

• Joho82
  • Laatst online: 06:47
Afgelopen vrijdag de P6 bestelt. Verwachte levering eind november (23-29). Neem aan dat de bestellingen die vanaf deze week volgen in december vallen. Met leasemaatschappijen zal dat over december getild worden en dan in januari vallen.

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:57
Weet iemand wanneer er een (P12) model daadwerkelijk te testrijden is? Ik zou hem graag tegen de nieuwe iX3 afzetten.

• JustTrying
cd2013 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:04:
Weet iemand wanneer er een (P12) model daadwerkelijk te testrijden is? Ik zou hem graag tegen de nieuwe iX3 afzetten.
Door van Roosmalen werd ik helemaal platgespamd met overal reclame op de socials, toen maar eens ergens op geklikt en kon ik voor zaterdag (maar voor morgen ook) een proefrit inplannen met de EX60. Lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk omdat de wagen in Nederland nog niet eens in een showroom staat, of heb ik afgelopen weekend iets gemist?

• Theflying
JustTrying schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:08:
[...]

Door van Roosmalen werd ik helemaal platgespamd met overal reclame op de socials, toen maar eens ergens op geklikt en kon ik voor zaterdag (maar voor morgen ook) een proefrit inplannen met de EX60. Lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk omdat de wagen in Nederland nog niet eens in een showroom staat, of heb ik afgelopen weekend iets gemist?
Wat ik tot nu toe heb begrepen, is dat dit naar alle waarschijnlijkheid niet vóór de zomer zal zijn voor de P6 en P10. Wat je vaak ziet, is dat enkele weken of dagen voordat de eerste auto’s bij klanten worden afgeleverd, een select aantal dealers al een exemplaar in de showroom heeft staan. Dit zagen we bijvoorbeeld ook bij de BMW iX3 en de Mercedes-Benz CLA Shooting Brake. De vraag is dan nog of proefritten direct mogelijk zijn, want meestal duurt het daarna nog even voordat dealers de auto daadwerkelijk meegeven voor een proefrit.

Voor de P12 verwacht ik persoonlijk niet dat deze eerder dan november of december beschikbaar zal zijn omdat deze productie veel later start. Tegelijk denk ik dat je met de P10 al een redelijk goed beeld krijgt. Gewicht, vermogen en onderstel liggen immers niet heel ver uit elkaar.

De eerste persreviews verwacht ik ook niet eerder dan medio april of mei. Wel heb ik berichten gelezen dat de eerste Volvo EX60 inmiddels geproduceerd worden. Dit zijn dan auto’s voor showrooms en de pers. De EX60-modellen die nu rondrijden, zijn nog pre-productieauto’s. Deze zijn niet bedoeld voor verkoop of reviews en worden vaak deels met de hand geassembleerd.

Theflying

• marteltor
JustTrying schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:08:
[...]

Kan niet kloppen. Volvo Nederland doet pas introducties vanaf mid April, en dan is het nog niet eens een proefrit.

• mallekrummel
cd2013 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:04:
De productie van het P12 model start pas in week 51 2026.

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:57
Interessant item gister bij NOS Journaal en op hun site over het gebruik van duurzaam geproduceerd staal in de Volvo-fabriek in Goteborg. Met een rijdende EX60 in beeld! 8)

https://nos.nl/artikel/26...aalindustrie-verduurzamen

• Altijd mooi
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 12:55
mallekrummel schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:02:
[...]

De productie van het P12 model start pas in week 51 2026.
Ik heb de P12 plus bestelt en deze wordt in week 52 (is via lease, dus waarschijnlijk januari) geleverd.
Pagina: 1 2 Laatste