Gezocht: iemand die de OpenQuatt Home Assistant-dashboards verder wil ontwikkelen
Voor OpenQuatt zoek ik iemand die het leuk vindt om zich bezig te houden met de Home Assistant-dashboards.Mijn eigen focus ligt tegenwoordig vooral op de OpenQuatt web-app en de firmware. Daardoor krijgen de HA-dashboards eigenlijk te weinig aandacht, terwijl daar volgens mij juist nog veel moois van te maken is.
Ik zoek daarom vooral iemand die enthousiast wordt van zaken als:
- een logische en overzichtelijke indeling van de dashboards;
- verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid;
- mooie en nuttige grafieken en visualisaties maken;
- informatie zo presenteren dat je in één oogopslag ziet wat de Quatt doet;
- bedenken welke informatie prominent in beeld moet en wat juist meer naar de achtergrond kan;
- de dashboards qua uitstraling en functionaliteit verder professionaliseren.
Het gaat dus niet zozeer om iemand die alleen af en toe een entitynaam aanpast als er iets verandert. Ik zou het juist leuk vinden als iemand eigen ideeën over dashboardontwerp en visualisatie meebrengt en dit onderdeel van OpenQuatt een beetje naar zich toe wil trekken.
Je hoeft daarvoor absoluut geen ESPHome/C++-ontwikkelaar te zijn. Ervaring met Home Assistant-dashboards, kaarten, grafieken en eventueel YAML/GitHub is veel relevanter.
Wellicht zijjn er ook verschillende varianten mogelijk. De mogelijkheden zijn eindeloos
https://github.com/OpenQuatt/home-assistant-openquatt
Vind je het leuk om mooie Home Assistant-dashboards te bouwen en lijkt het je wat om hieraan mee te werken? Laat het vooral weten.
:strip_exif()/f/image/KwsIs7K6A7qzEwh1J1InuQBR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nhew1YHYQZb2FMc41uKJuO6J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7LcS4DCWt9SS95Yy1Mm8v0nJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2TTNpRCrIPQ4NrE2fYY33zIc.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/r3w809KJDJzn51YCogqbviLK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wJXn9XGJ6cbHkYETG5rL8RFy.png?f=fotoalbum_large)