OpenQuatt: zelf je Quatt warmtepomp aansturen

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Duidelijk!! Bedankt.

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:25
Eskimootje schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:04:
[...]

Bij deze. [Afbeelding]ik heb nu de pomp maar een handmatige snelheid gegeven en en nu bezig met een run van 25 minuten. Dat is nog niet eerder gelukt. Dus het probleem lijkt wel hier ergens te zitten.

Edit: 45 minuten en nu pas klaar!
Even nog geen verklaring voor je hoge flow. Zie je nog bijzonderheden in de logs? Kun je ook eens een korte debug recording maken?

Op de CiC gaat de flow wel goed?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:14
jj85 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

Even nog geen verklaring voor je hoge flow. Zie je nog bijzonderheden in de logs? Kun je ook eens een korte debug recording maken?

Op de CiC gaat de flow wel goed?
De CiC is nu niet meer aangesloten. Als ik dit doe, hoe kan ik dan de flowmeter testen?

• jj85
Eskimootje schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:14:
[...]

De CiC is nu niet meer aangesloten. Als ik dit doe, hoe kan ik dan de flowmeter testen?
Enkel de flowmeter weer in de cic.
Cic Json polling inschakelen op OpenQuatt
jj85 in "OpenQuatt: zelf je Quatt warmtepomp aansturen"

Dan bij bronnen en integraties de cic Json als bron kiezen voor flow

• Alaksandus
  • Laatst online: 18:59

Alaksandus

Vae puto deus fio

jj85 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:25:
[...]

Enkel de flowmeter weer in de cic.
Cic Json polling inschakelen op OpenQuatt
jj85 in "OpenQuatt: zelf je Quatt warmtepomp aansturen"

Dan bij bronnen en integraties de cic Json als bron kiezen voor flow
Bij mij is de flowmeter naar verwachting defect en gaat de opstelling niet koelen/verwarmen. Maar als ik de flow uit CiC laat komen dan gaat het naar verwachting wel werken gok ik?

Als een god in Nijmegen.

• jj85
Alaksandus schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:03:
[...]

Bij mij is de flowmeter naar verwachting defect en gaat de opstelling niet koelen/verwarmen. Maar als ik de flow uit CiC laat komen dan gaat het naar verwachting wel werken gok ik?
Het is het proberen waard. Maar dan moeten we dat ook wel aan de OQ kant kunnen realiseren.

Wat is, samengevat, ook alweer het issue? En dan in relatie met verwarmen en koelen

[ Voor 5% gewijzigd door jj85 op 10-08-2026 18:15 ]

• Alaksandus
  • Laatst online: 18:59

Alaksandus

Vae puto deus fio

Alaksandus schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:23:
Ok duidelijk, dauwpunt kan exact of bij benadering worden berekend. Dan doe ik dat voor nu maar even bij benadering.

Ik heb nu alles mooi aangesloten en ingesteld. Quatt Duo 1.5, laatste firmware, wifi etc. Maar ik krijg de melding: Flowverschil tussen warmtepomp 1 en 2.

Dit heeft aandacht nodig blijkbaar, maar wat voor aandacht precies? O+

In de diagram zie ik dat HP2 geen flow heeft.

[Afbeelding]

Bovenstaande is reeds in Discord besproken: flowmeter defect.
Dit is het probleem en om deze reden doet OQ niets. Op Discord is een oplossing geopperd om een dummy flowmeter te maken, maar dan moet ik met claude, bit etc en dat is niet helemaal mijn ding.

Maar toen las ik je reactie om de flow uit de CiC te halen (en die zorgt corrigeert dit intern zodat via de Quatt app de setup wel gaat werken), dus gok ik erop dat OQ met de gecorrigeerde flow uit de CiC wel gaat werken.

Als een god in Nijmegen.

• jj85
Alaksandus schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:21:
[...]

Dit is het probleem en om deze reden doet OQ niets. Op Discord is een oplossing geopperd om een dummy flowmeter te maken, maar dan moet ik met claude, bit etc en dat is niet helemaal mijn ding.

Maar toen las ik je reactie om de flow uit de CiC te halen (en die zorgt corrigeert dit intern zodat via de Quatt app de setup wel gaat werken), dus gok ik erop dat OQ met de gecorrigeerde flow uit de CiC wel gaat werken.
Maar je zegt dat OQ niks doet. Hoe kom je bij die conclusie? (Mogelijk heb je het al eens genoemd en heb ik het gemist😇)

Kun je eens een debug recording starten en vervolgens koelen of verwarmen? Of via instellingen -service de Handmatige flow opstarten.

Edit:
Ik stuur je even een PB via Discord

[ Voor 6% gewijzigd door jj85 op 10-08-2026 19:20 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste