Je mag wel uit een gerechtelijke uitspraak iets citeren, maar in dit specifieke geval is de eis van de huurder (zijnde 40% aftrek van huur vanwege dat een kamer niet warm genoeg zou kunnen worden) gewoon afgewezen. Bovendien kan ik mij voorstellen (ik ben geen jurist op het gebied 'verborgen gebreken') dat in het geval van een koophuis het toch ook deels aan de koper is om te (laten) beoordelen of een (deel van een) woning in een zeer koude periode nog 'bewoonbaar' is.FirePuma142 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:10:[...]Ik kan me die frustratie wel voorstellen. Een huis is geen pakje boter tenslotte. Volgens mij heeft de TS ook hele normale verwachtingen. Een huis dat een verwarmingsinstallatie heeft, die het huis op een maatschappelijk acceptabele norm warm houdt. En die norm, voor de woonkamer, zal DIN4701 zijn. Zie ook deze uitspraak:
[ Voor 32% gewijzigd door Yaksa op 10-01-2026 14:16 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l7ovza65pIC0y18aisLVSysH.jpg?f=user_large)