Ik heb ook niet de indruk dat TS ook maar een vinger wil uitsteken om de situatie te verbeteren. De indruk ontstaat dat hij vooral uit is op een geldelijke vergoeding waarmee hij een flink deel van de benodigde isolatie kan uitvoeren.Yaksa schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:32:
[...]
Dat hebben ik (en anderen) ook al ettelijke malen geopperd, maar TS wenst daar niet op in te gaan.
Ik merk een zekere frustratie bij hem, waarschijnlijk teveel gefocust op het energielabel en de verwachtingen die hij zich daarbij voorstelde. Maar het is de laatste weken nogal koud in Nederland en daar hoort dan eigenlijk bij dat je zelf aanvullende maatregelen gaat nemen om ervoor te zorgen dat je niet teveel warmte verliest. Vroeger deden ze dan de (dikke) gordijnen dicht, legden rollen voor de onderkant van deuren, hingen een dik gordijn voor de voordeur en stopten gaten en kieren dicht met wat ze maar voor handen hadden. Zolang de (beperkte) warmte maar niet naar buiten ging was alles geoorloofd.
Zelfs met een brandende kaars kun je, als het een beetje waait, kieren opsporen, heb je niet eens een dure IR camera voor nodig.
Op vragen hoe de inrichting voorheen was en of deze is gewijzigd is volgens mij geen antwoord gekomen. Vroeger deed men inderdaad alles potdicht met dikke gordijnen, tegenwoordig zie je als je geluk hebt een rolgordijntje, dat is natuurlijk wel even andere koek.