Het feit dat Trump nú gas geeft, en druk zet, zegt mij dat men er in het Witte Huis toch echt anders over denkt. Bedenk goed dat je macht, zonder verdere maatregelen, drastisch wordt ingeperkt - wanneer er oprechte twijfels zijn aan het verkrijgen van die macht. De tweede helft van zijn termijn zal een stuk onrustiger en onstuimiger zijn wanneer men het nodig vindt aan de noodrem te trekken in november. Ik wil niet zeggen dat men er daar niet toe in staat is - maar je wil koste wat het kost voorkomen dat middel in te hoeven zetten.dawg schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:39:
Ik geloof hier niets van.
Die MAGA-kliek vertoont veel gelijkenissen met fundamentalistische orthodoxe gelovigen. Dus zodra Trump zegt dat de midterms niet eerlijk zijn verlopen, en reken maar dat hij dat zal zeggen mocht MAGA verliezen, dat slikt MAGA dat als zoete koek. En dat is als er al verkiezingen komen, wellicht tovert hij wel iets uit de hoge hoed, een noodtoestand o.i.d.
De druk op Jerome Powell kun je ook (deels) bezien in die trant. Als je nog wilt sleutelen aan de economie, dan moet je het nú doen, om voldoende uitwerking en effect te hebben in november.
Nee, ik verwacht geen inval of annexatie vlak voor of tijdens het WK. Wat je niet wilt is dat de controverse afdoet aan het evenement. Vergelijk het met de annexatie van de Krim - vijf dagen ná het sluiten van de Olympische Winterspelen in Sochi.En het WK? Wanneer hebben we sporters en/of sportbonden nou ooit eens zien acteren op basis van moraal? De vraag stellen is hem beantwoorden.
Zo'n toernooi is een miljardeninvestering, die mede als doel heeft je land nog eens flink in de boenwas te zetten. Dat alleen al ondermijn je op een ongelofelijke manier door een eigen doelpunt te maken door een bevriende natie binnen te vallen. Misschien heb je gelijk dat er niet één land zich zou terugtrekken. Denemarken kan zich nog plaatsen - misschien dat zij het wel welletjes vinden. Maar, het voetbalfeest zal wel flink verpest zijn voor minstens de helft van de deelnemende landen. Veel teams zullen onder druk worden gezet naar huis te komen. Het voetbalfeest zal volledig worden bedorven, daar ben ik van overtuigd.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000