Niet tevreden met afwerking badkamer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

• VonNickstein
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:03
hoi,
Ik had hier een heel verhaal maar door het uploaden van de fotos helaas verdwenen dus hier de kortere versie.

De vraag die wij hebben is of onze verwachtingen van een nieuwe badkamer a 43.500 te hoog zijn, of dat we hier te maken hebben met prutswerk (of beide) en wat een logische vervolgstap voor ons kan zijn.

Enige tijd geleden hebben wij een badkamer aangeschaft voor bovengenoemd bedrag, welke in enkele dagen geinstalleerd kon worden. Allerlei argumenten om met aluminium platen te werken ipv tegels, waaronder het makkelijk schoonmaken, maar ook de korte doorlooptijd van de installatie ivm een baby.

Al tijdens installatie merkte ik dat het vooral lange halen snel thuis was. Want de boel moest er in 4 dagen in. Dat is gelukt, maar niet naar tevredenheid. 2 harde werkers uit het verre oosten werden aangestuuurd door 2 zzp’ers. Installatienormen onbekend.

Zo hebben wij nu een badkamer waarvan:
- de kranen scheef zijn gemonteerd
- de kraan boven het bad niet is gecentreerd
- het toilet 4cm teveel naar links is gemonteerd ipv in het midden
- plaatwerk niet overal vlak en gelijk is, wat is geprobeerd weg te werken met kit
- slecht kitwerk in de gehele badkamer
- riool met afschot de verkeerde kant op en niet bevestigd aan de wand maar hangend.

De manusjes van alles hebben zowel het sloopwerk als kitwerk uitgevoerd.

Wij hebben onze onvrede bij de winkel benoemd en snel werd hetzelfde team teruggestuurd. Enkel de kitranden werden bijgewerkt, de rest is nog zoals het was.

Dus wederom contact met de winkel maar enige reactie blijft uit, ook op mail. Nogmaals aangegeven dat wij voor een dergelijk bedrag een perfect afgewerkte badkamer verwahten en we daar nog niet zijn.

Volgende week wordt de vloer geïnstalleerd en wordt het daarna lastiger om nog eea te herstellen aan het plaatwerk. De vloer is onderdeel van de totaalopdracht.

We zijn benieuwd hoe jullie naar de situatie kijken en wat een gepaste actie zou zijn, of dat we de lat moeten verlagen.
Zie hier wat fotos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubX3gPbpcAYOjtrAn8Im0Hv2kB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYerHfMq9ReH1W43ZnZRhflq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxomhqozeU5-7kxRyxPBaUsLcio=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSCyE9HnHPePdai39yNXTIED.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjJQxeuucJyA47fJj7lGReOXF-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKMPvgw49EVNtdokopx1dtXy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ualr7PlEykAw5H6TfpMrzLTDwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOIuqpNyuCSYJDlR5EEd0YqD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nYzsp_THZG628CdbhV56HObivw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgArQUaGY63jXFU24TAkDFqN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Utdx4OF2c9y5mzBBsJ1BhYKEFVM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eWTxQKhZO084wVhTaWBrlpP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OULW79rMC16ZFpKZGq97L01Aj88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LEYWQCrzt7Wyj4ZxHvEjapl3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cmpq56hqdgJiv2Nt0uAjpptrtc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXqSjvFlKPCgNa2HMWx45jaf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btrZfmwu8jtjPcvlGROdSb26IW0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vL1OEV5spQLAa6v8Weo7EWt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSytBNhY60OvQDdk9CUTnPLl6O4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xt2EzwhIqTcgN8BkT52WM8EX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIfoPw-a6okWHGqIqGrQxru60m0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q22UjKVTnG7L3K6bdQjnpWRV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsZ0WfNVrp47ZO6xRLx6it4a8ls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgEzZ2AV7TfZ5xFjIauN6vjm.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5UvQfhSl9Q-QXe_g5Ypmo4QS4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXWRmTlOEVbeFjBbOtg3madQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JceALPY3PZaNNyVLSSrAklQYDnY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUQzxha1QVKHoRVUTGQmY9Su.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0d30RvkQ3GO_Hyj-RRaIcacsE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdw5jxbSXYjeQMDnsxfZS8IM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOn41-P8qD4XIncyHDzM-iWZzxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDq0NeEjUZTrwPjoDWfmUibO.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:33
Ik zou je lat niet verlagen, ik had voor dit bedrag een perfecte badkamer met tegels verwacht, niet met die wandplaten...

Die kraan is natuurlijk geen porem zo uit t midden van t bad, meetfoutje is zo gemaakt, kan gebeuren, maar moeten ze gewoon herstellen als je t mij vraagt. De andere slordigheden mag je ook beter van verwachten vind ik.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ummmm wat??? dit is wat ze leveren?
Wauw... umm
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:03:

Zo hebben wij nu een badkamer waarvan:
1- de kranen scheef zijn gemonteerd
2- de kraan boven het bad niet is gecentreerd
3- het toilet 4cm teveel naar links is gemonteerd ipv in het midden
4- plaatwerk niet overal vlak en gelijk is, wat is geprobeerd weg te werken met kit
5- slecht kitwerk in de gehele badkamer
6- riool met afschot de verkeerde kant op en niet bevestigd aan de wand maar hangend.
1 oke, dat zal dus een nieuw paneel moeten worden.
2. oke dat zal dus een nieuw paneel moeten worden.
3. oke dat zal dus een nieuw paneel moeten worden.
4 okee dan zullen dus nieuwe panelen moeten worden
5. ok geen nood dat is het minst belangrijk op dit moment.
6. en dit is te fixen. het ziet er momenteel niet uit, en het functioneert niet. maar er kan nog zonder veel problemen aan gewerkt worden..

Maar dit ziet er freaking waardeloos uit.
heb je al betaald? rechtsbijstand? verzekering?
Laat ik het zo zeggen, als dit mijn badkamer was, en ik had nog niet betaald dan zou dat ook niet gebeuren. Maar je zit gewoon in het lastige probleem dat je niks hebt dat bruikbaar is als alles er weer uit gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door jack zomer op 18-12-2025 20:26 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• LtApocalypse
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11:32
Het lijkt me niet meer dan logisch dat je voor zoveel geld ook wel wat perfectie mag verwachten. Ik hoop maar dat je niet teveel hebt aanbetaald, want naar mijn idee moet dit er weer uit. Je maakt je terecht zorgen. Want dat riool kan zo toch nooit goed gaan.

• VonNickstein
Dank voor de snelle reacties en blij te horen dat we geen te hoge verwachtingen hebben. Helaas moest er op dag van installatie 90% aanbetaald zijn.
De rechtsbijstand hebben we geinformeerd en deze geeft ons aan eerst in gebreke te stellen.

Onze vraag is nu meer, wat willen we laten fixen. Gaan we inderdaad de scheve kranen ook meenemen, of enkel het plaatwerk, kitranden, toilet en riool.
Diep van binnen zou ik het liefste de gehele vadkamer kwalitatief opnieuw laten plaatsen, maar dat gaat dit bedrijf dat werkt met dergelijke installateurs vast niet lukken. Compleet ontbinden met rechtsbijstand lijkt mij ook te veeleisend?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:46

orf

Wat een prutswerk. Voor zo’n bedrag verwacht ik strak tegelwerk, inbouwkranen en strak stucwerk.

• jack zomer
  • Niet online
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:39:
Compleet ontbinden met rechtsbijstand lijkt mij ook te veeleisend?
in gebreken stellen is 1. en dan komt het aan op kunnen ze het oplossen..
Ja, maar dan moeten er ongeveer overal nieuwe platen in. willen ze dat gaan doen?
het zou mij niet verbazen als het compleet ontbinden de actie gaat worden.

ik denk dat je een beetje herrie in de winkel mag gaan schoppen om de verkoper en zijn baas bij jou op bezoek te krijgen..

En daarnaast blijf je met een gekloot zitten, dat het niet af is. Je niet weet wanneer het af is.
plus al het gezeik... en ik weet hoeveel dat is. heb bij de renovatie van mijn ouderlijk huis de bouwgroep uiteindelijk de toegang ontzegt en ben de afwerking zelf gaan doen. Kosten een hoop tijd maar het ging beter als die groep muppets die de zzper gebruikte..

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 18-12-2025 20:48 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:03
Doen wat rechtsbijstand zegt. Jij hebt betaald, laat de winkel het maar oplossen.
En dan ook werkelijk alles laten fixen, dit is niet conform wat je had mogen verwachten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:51
Dit is inderdaad niet conform wat je mag verwachten.
Zoals @Yaksa in gebreke stelling en dat ook meteen naar de rechtsbijstand leggen.

Ik denk dat je wel moet rekening houden dat je de komende tijd geen badkamer gaat hebben, zeker als ze de koop gaan ontbinden, want dan moet je dus een nieuwe aannemer zoeken.

Nog even een vraagje:
Zijn ze nou over de bestaande tegels heen gegaan, waarom de betreffende keuzen?

Wij hebben onze badkamer laten doen en de doorlooptijd was 3 weken.
Tegelzetter (tegels 120 / 60 en 60/60) is ongeveer 5 dagen bezig geweest, maar daardoor is het lijnspel in de badkamer wel echt perfect.
Hebben jullie ook een lijnenspel afgesproken?

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:37
Geen idee hoe groot je badkamer is, of dat je bepaald materiaal hebt dat echt heel kostbaar is. Maar 43k voor een badkamer ?!?!?!
En dan nog niet eens de moeite om oude tegelwerk er uit te slopen lijkt het?
En het oude plafond er nog in?

Voor zo'n bedrag (wat ik nooit zou uitgeven voor een badkamer) verwacht ik echt high end spul met naadloze afwerking.
Hier zie ik vooral allerlei slordigheden waar je misschien genoegen mee neemt als je low budget iemand hebt gevonden via werkspot o.i.d.

[ Voor 3% gewijzigd door pentaw1nz op 18-12-2025 21:33 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier grofweg de helft betaald. Sloopwerk zelf gedaan, maar de rest is werkelijk van uitstekende kwaliteit, en incl vloerverwarming. En dan vond ik 25k al veel, maar 43k....

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Heh maar nu ben ik ook wel benieuwd naar wat er allemaal in die badkamer zou moeten zitten voor 43k. Dat is echt heel veel geld voor een badkamer.

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-12 23:55
Dat rioolwerk lijkt ook werkelijk nergens naar.

Alle punten moeten ze opnieuw doen voor dat geld, dit lijkt werkelijk nergens naar.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:33
Dank voor de snelle reacties en blij te horen dat we geen te hoge verwachtingen hebben. Helaas moest er op dag van installatie 90% aanbetaald zijn.
De rechtsbijstand hebben we geinformeerd en deze geeft ons aan eerst in gebreke te stellen.

Onze vraag is nu meer, wat willen we laten fixen. Gaan we inderdaad de scheve kranen ook meenemen, of enkel het plaatwerk, kitranden, toilet en riool.
Diep van binnen zou ik het liefste de gehele vadkamer kwalitatief opnieuw laten plaatsen, maar dat gaat dit bedrijf dat werkt met dergelijke installateurs vast niet lukken. Compleet ontbinden met rechtsbijstand lijkt mij ook te veeleisend?
Dat er 90 procent aanbetaald moest zijn op dag van installatie zegt misschien al genoeg...

Ik zou inderdaad ook al puntje opgelost zien te krijgen of de koop laten ontbinden.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wauw! Wat een geld voor dìt werk.
Absoluut werk van maken!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:30
Ik vraag mij echt af waar die 43k in zit. Het lijkt alsof er weinig gesloopt moest worden en dat het gewoon over de tegels heen is geplakt.

Was jullie offerte zelf nog meer uitgesplitst in hoe die 43k verdeeld is?

Ik zou zeker dat leidingwerk netjes laten maken want dit geeft gewoon problemen. Voor de rest zou ik voor dat geld ook zeker kritisch blijven en perfectie verwachten

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00
Je toilet frame staat ook maar aan 1 kant vast in de grond trouwens.
Maar 43k voor een badkamer is ontzettend veel geld en hiervoor zou je echt top werk en top materiaal mogen verwachten.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35
Het ziet er afgrijselijk uit, maar:
• zaken die een paar cm anders uitgelijnd staan ga je niet gefixed krijgen normaal gesproken
• een voeg of rand die net een mm verspringt idem
• binnen zekere marge mag een fout hersteld worden zonder dat het compleet overnieuw gedaan wordt. Daar loop je mogelijk tegenaan bij enkele van de aansluitingen tussen 2 platen waar nu (slecht) met kit wat geprut is. Als je dat wilt betwisten dan heb je een deskundige nodig die bv onderbouwt dat dit niet volgens de gangbare norm of instructie van de fabrikant geplaatst is.
• perfectie valt moeilijk af te dwingen, 'redelijke' afwerking wel.

Punt per punt ga je dit mogelijk verliezen, maar in het totaal is dit natuurlijk totaal kansloos en aan wanprestatie grenzend non-conform.

Objectieve en goedkoop fixbare zaken zijn:
• leidingwerk beugelen
• afschot?
• kranen waterpas stellen (S-bochten)
• kitwerk

Onduidelijke zaken:
• huishoudstroomkabel achter toilet?
• hangtoilet slechts aan 1 kant vastgezet in vloer?
• electriciteit, aarding?

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:52
43k waar is dat geld in god$naam in gaan zitten? Wij hebben vorig jaar van een slaapkamer een badkamer laten maken met een bad, douche, wc, badmeubel. En waren ~20k kwijt...

• VonNickstein
Wanneer je zo naar de badkamer kijkt vraag je je inderdaad af waar het geld naar toe is. Nu zijn de aluminium olaten wel erg duur, in totaal ong 20k van het totaal. De ruimte is 500x300x250 en vanwege extra muurtje veel plaatwerk.

Niet weken in de puinhoop zitten was ons ook wat waard. Bij een doorsnee winkel zoals brugman kwamen we ook al op 30k zonder vloer. Waarschijnlijk vanwege de omvang en prijzen vandaag de dag. Ik verkijk me hier ook elke keer op.

Morgen leggen we de zaak aan de rechtsbijstand voor omdat elke vorm van communicatie uitblijft. We hopen een sterke casus te kunnen maken want zoals hier aangegeven zou eea zomaar binnen marges kunnen vallen.

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:47
Zo te zien hebben ze je bad gekit zonder dat het vol met water zat.
Reken maar dat je nu scheuren in je kitrand gaat krijgen op moment dat je je bad laat vollopen.

Het scheef plaatsen van de kranen en toilet zou ik nooit mee akkoord gaan. Hier blijf je je aan ergeren en behoort gewoon goed uitgelijnd te zijn.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die gasten hebben in korte tijd veel werk verzet, maar het gebrek aan liefde en vakmanschap is duidelijk zichtbaar.

Voor dat bedrag mag je beter verwachten

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik begrijp dat vele de kwaliteit relateren aan de betaalde prijs, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo spannend. Ook bij een badkamer van 10K mogen er bepaalde verwachtingen zijn. Ik zou het argument prijs in elk geval uit de discussie laten.

Wát is er exact afgesproken? Welke zaken zijn er los van optische kwaliteitsaspecten? Zijn er maatvoeringen die afwijken van de gemaakte installatietekening? Verzamel die concrete dingen, dat voorkomt een wellus/nietus discussie.

En voor de rest zou ik alvast een ingebreke stelling sturen, aangezien ze niet lijken te reageren. Los daarvan gewoon dagelijks gaan bellen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:37
pentaw1nz schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:30:
Geen idee hoe groot je badkamer is, of dat je bepaald materiaal hebt dat echt heel kostbaar is. Maar 43k voor een badkamer ?!?!?!
En dan nog niet eens de moeite om oude tegelwerk er uit te slopen lijkt het?
En het oude plafond er nog in?

Voor zo'n bedrag (wat ik nooit zou uitgeven voor een badkamer) verwacht ik echt high end spul met naadloze afwerking.
Hier zie ik vooral allerlei slordigheden waar je misschien genoegen mee neemt als je low budget iemand hebt gevonden via werkspot o.i.d.
Minimaal alles van goud voor die prijs

• Pejdref
  • Laatst online: 10:41
Is het een fysieke winkel? Dan ga er persoonlijk naartoe om verhaal te halen. Als dat niet bevredigend is ga je op een drukker moment en voer je de discussie in de showroom aan de balie waar andere klanten je kunnen horen. Dit klinkt wellicht een beetje triestig maar bij sommige partijen is dit de enige taal die ze spreken.

• PinusRigida
  • Laatst online: 19-12 11:01

PinusRigida

I put the p in pool.

Jeezes...

Ik zit HEEEEULEMAAL niet in het vak maar zelfs ik zie op bijna elke foto onmiddellijk wat niet klopt, scheef zit, of niet gecentreerd.

En ik vind het extra spijtig omdat de gouden details op de zwart-marmeren look echt wel "poppen"... maar het valt dan ook metéén op dat er vanalles niet klopt.
Die kraan niet gecentreerd, die toilet niet gecentreerd... het zou mij ook ma-te-loos irriteren élke keer dat ik m'n badkamer in kom.
...en dat afschot daar ga je nog problemen mee krijgen, wordt na een tijdje een bron van verstoppingen en schimmels.

Ik zou er ook mee verder gaan

Hoe?
Eerst met winkel uit trachten geraken, bewegen ze niet, ga horen waar je recht op hebt, gebruik de foto's voor je case, documenteer alles, en meet alles af, noteer alles.

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 19-12-2025 09:57 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Mijn ouders hebben ook zoiets gehad. Toen het af was zag het er allemaal totaal niet uit.

Die hebben alle foto's naar de winkel gestuurd en gevraagd hoe ze het wilde oplossen. Uiteindelijk is de manager van de winkel het persoonlijk komen bekijken en heeft de opdracht gegeven aan andere monteurs dat alles eruit moest en alles opnieuw gedaan moest worden. De Zzp-ers die het als eerste hadden geplaatst zijn erna eruit gezet bij dat bedrijf.

Zeg er overigens bij dat je niet meer dezelfde monteurs over de vloer wilt hebben aangezien je daar geen vertrouwen meer in hebt.

Houd de rechtsbijstandsverzekering hierbij achter de hand.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik leef met je mee, dit is niet iets wat je zou verwachten bij een professionele partij.

Maar is die achterplaat van de WC nu van MDF of lijkt dat maar zo?

• Master1971
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-12 17:22
Beste VonNickstein, als ervaren doe het zelver doen die foto's pijn aan mijn ogen. Ik kan enkel denken dat die grote prijs te verklaren is door de vele meters marmer in de volledige badkamer. Toilet en bad zijn van rap-rap afwerking. Zeker de asymmetrie zou ik niet mee kunnen leven. Dit zaakje corrigeren zal zeker doorzettingsvermogen vragen. Spijtig genoeg het leidingwerk boven bad aanpassen met nieuwe tegels als gevolg, toilet hetzelfde maar minder steen nodig. Dit is al advocaat materiaal. Normaals een bewijs dat JE NAAST DE WERKMENSEN MOET GAAN STAAN OM TE CONTROLEREN WAT ZE UITVOEREN! En als het de verkeerde richting uitgaat direct cordaat ingrijpen en de boel stil leggen. 2 keuzes : werk van maken, ombudsman - "ik ga uw brolwerk op elk forum puliceren" of ermee leren leven maar wel een schadevergoeding vragen.

• Panzer_V
  • Laatst online: 21-12 21:24
Mijn ogen doen pijn bij het zien van de foto's En het afschot van het riool.....loopt die nou gewoon omhoog weg? Binnen de kortste keren heb jij een flinke verstopping in je riool zitten. Ook mooi hoe het riool rust op een schuin gelegde oude buis. Echt broddelwerk.

En dan die prijs. OMG....ik ben bang dat jullie je hebben laten 'naaien' doordat je 'nog effe snel voor de baby' de badkamer wilde laten doen. Slecht planning van jezelf. Had je never nooit niet zo moeten doen.

Nu betaal je daar de hele dure rekening van........ die badkamer moet er in zijn geheel uit en opnieuw gedaan worden.

Sterkte.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Nyma
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-12 11:43
Poeh, wat een geld! Ik heb minder betaald voor maar liefst 3 badkamers en 1 toilet! Daarnaast minder dan 40K de allerduurste spullen gekocht zoals Hotbath Kranen, Hotbath regendouche etc.etc. + 1x1 tegels en mozaiek. (spullen zelf gekocht en uitvoering door een aantal ZZP'ers). Wel 1 duidelijke afspraak, ik betaal pas na oplevering, iemand die dit niet accepteert is meestal een prutser.

Je moet wel een beetje oppassen. Niet meteen in gebreke stellen. Eerst contacteren en praten, aangegeven dat dit prutswerk is en niet accepteert. Wellicht komen ze met een oplossing. In gebreke kan daarna altijd nog.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 16:32
Wat ben jij opgelicht man.

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-12 22:40
Mijn zwager is zzp-er en verbouwd badkamers, maar als hij 43K gaat rekenen voor dergelijke badkamers, zeg ik m'n baan op en ga hem helpen. Wat een geld :D

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-12 20:50
Jeetje, ik leef heel erg met jullie mee.

Voor 43K zou je in mijn ogen zeker mogen verwachten dat leidingwerk opnieuw wordt aangelegd (en degelijk), de afwerking is in mijn ogen bijna op niveau van een stagiair...

Wij hebben vorig jaar onze badkamer compleet laten verwijderen en opnieuw laten opbouwen inclusief tegelen, OK we konden de badkamer 6 weken niet gebruiken. Wij waren uiteindelijk 30K voor alles kwijt.

Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten, en inderdaad aanpassing eisen, indien zij niet over de brug komen rechtsbijstand inschakelen. Hopelijk ook binnen afzienbare tijd, je hebt tenslotte een meerprijs neergelegd om het op korte termijn (degelijk) te laten doen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:49
Die plaat achter de toilet lijkt MDF? 🤔

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-12 22:40
cverkooyen schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:32:
Die plaat achter de toilet lijkt MDF? 🤔
Dat is het ook, sparing voor de drukker is ook mooi netjes gezaagd :X

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:47:
Wanneer je zo naar de badkamer kijkt vraag je je inderdaad af waar het geld naar toe is. Nu zijn de aluminium olaten wel erg duur, in totaal ong 20k van het totaal. De ruimte is 500x300x250 en vanwege extra muurtje veel plaatwerk.
Zit hier niet een overschatting in?
Er zit ~50m2 aan plaatmateriaal in. Online zie ik prijs van <100EUR/m2 voor alu-design wandpanelen.

Van 5k naar 20k is een grote stap. En dan nog 20k voor de rest terwijl de veel van de kosten (materiaal + manuren) juist door de keuze voor die wandpanelen al geaddresseerd zijn.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006

lord_fh

PS5

maar even serieus, je kan toch niet met droge ogen in een natte ruimte een MDF plaat achter de wc gaan gebruiken van 2 euro ?! + het zit er volgens mij ook gewoon op gekliederd met kit.

43K € , wow. heel veel succes met de afhandeling, maar inderdaad, zeker niet laten zitten dit.

• Wolly
  • Niet online
Ik begrijp ook werkelijk niets van die riolering. Er loopt een buis bevestigd tegen de wand en die is ineens afgezaagd maar niet afgedopt.
Dan loopt er nu een buis die aan de verkeerde kant afloopt, maar die buit lijkt ook niet bepaald nieuw :?

Op zich heb ik wel respect dat iemand een badkamer in 4 (!) dagen compleet renoveert, maar het is wel duidelijk waar tijd wordt bespaard.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:55
De afwerking is ondermaats, maar denk dat dit ook veroorzaakt wordt door de onrealistische verwachting dat ze dit in 4 dagen moesten opleveren. De vraag gaat dus ook zijn of jij ge-eist hebt dat ze dit in 4 dagen moesten doen, of dat ze zelf hebben aangegeven dit ook in 4 dagen fatsoenlijk op te kunnen leveren, én wat hierover op papier staat.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:55
RobbieB schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:57:
De afwerking is ondermaats, maar denk dat dit ook veroorzaakt wordt door de onrealistische verwachting dat ze dit in 4 dagen moesten opleveren. De vraag gaat dus ook zijn of jij ge-eist hebt dat ze dit in 4 dagen moesten doen, of dat ze zelf hebben aangegeven dit ook in 4 dagen fatsoenlijk op te kunnen leveren, én wat hierover op papier staat.
Als ik eis dat het in 4 dagen moet, dan moet de professional zeggen dat dat kan of niet kan. Als het kan, maar dat het dan haastwerk wordt, dan moet ie dat vooraf aangeven. Niet achteraf miepen dat het de klant zijn schuld is met zijn onrealistische eisen.

Dus inderdaad, als op papier staat dat er wegens de korte installatietijd geen garanties op de kwaliteit mogelijk zijn, alleen dan, kan je haastwerk accepteren.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12 17:23
Waarom zijn die kosten zo hoog als het slechts een paar dagen werk was? Ik moest het merk KLUDI (drukplaat) opzoeken, maar dat lijkt redelijk budget te zijn. Wellicht dat de kranen en sanitair wel A-merk zijn, maar anders kan ik die kosten echt niet verklaren. Waarom kiezen voor aluplaten als dat 20K kost? Was die 4-dagen echt zo belangrijk?

Heb je een redelijk open calculatie gehad? Mijn aannemer had gewoon per post de kosten opgeschreven, zodat het heel duidelijk was waarom het geld moest kosten. Ik vond het in het begin duur, maar als ik zie hoeveel werk ze hebben gehad met de 120x120 tegels en hoe strak het er in zit, snap ik nu die kosten. De aannemer vond het ook prima als ik zelf sanitair, kranen, tegels, ... bestelde (mits het maar kwaliteitsspul was).

Daarbij vind ik ook dat er bij jou nogal wat "goedkope" keuzes zijn gemaakt. Tegels over tegels zou ik nooit willen en ik heb de oude tegels er bij mij ook uit laten slaan. Is meer werk, maar dan kan het wel strak. Nu krijg je het verhaal denk ik dat de ondergrond niet egaal was. Ook bij de deuren is het tegelwerk veel te dik en dat ziet er gewoon niet uit. Het lijkt wel of er strips aan de binnenkant zijn geplakt (en nog lelijk ook).

Het lijkt wel alsof op de buitenhoeken gewoon kit is gesmeerd. Een beetje tegelzetter doet dat in verstek. Mocht dat niet kunnen (vanwege kosten of kromme tegels), dan met een hoekprofiel. Daarbij is al het kitwerk ook heel slordig uitgevoerd. Goed kitten is best lastig en deze beunhaas kan het gewoon niet.

Die kraan uit het midden is fout, maar ik ben van mening dat het bad ook verkeerd om is geplaatst (als die symmetrisch is). Je zou de overloop namelijk liever aan de voorkant hebben, zodat die uit het zicht is.

Ik heb hier een aannemer bijna 6 weken aan het werk gehad voor het verbouwen van twee badkamers. Dat was 40K (excl. kranen, tegels, sanitair), maar is perfect uitgevoerd. Ik moet wel zeggen dat ik er 6 weken bij ben geweest, maar ik heb vrijwel niets hoeven bijsturen. Heren zelf waren ook precies en vonden het juist wel mooi dat ik het ook was. Gaf ook meer voldoening aan hun werk.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vrees dat er voor jou ook een stuk leergeld in gaat zitten. Want alles snel snel en dat voor het idiote bedrag van 43K... Dat had je gewoon never nooit moeten doen!

Ik kan mij voorstellen dat je nu overloopt van de emotie. Maar je moet het wel eerst netjes gaan spelen met de winkel/aannemer. Laat ze langskomen om te kijken. Maak vooraf een puntenlijst (Belangrijk! Want door alle emotie sla je misschien dingen over.
Loop alles met ze na, en eis (ja, eis) dat ze het corrigeren.

Gebeurd dit niet, of niet naar tevredenheid dan kun je ze in gebreke stellen en het moeilijkere pad bewandelen.

Ik wens je sterkte en succes.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-12 20:44
Waarom zit die wc zo ver van de muur af?
dit is toch zonde van de ruimte?
Wat een prutswerk.
Alles kan gewoon opnieuw.

• McMark
  • Laatst online: 21-12 13:29
Oh man! Dat is heel veel geld voor wat brul werk.
Is er iets van een eindkeuring of iets dergelijks geweest? Dat is best wel gebruikelijk, is daar iets uitgekomen?

Eens met al het bovenstaande. Maak een lijst van punten.
Als het een “gewone” winkel is, dan zullen die hoogstwaarschijnlijk ook een soort keurmerk hebben. Daar kan je ook aankloppen in geval van geschillen.

Ik heb mijn badkamer vorig jaar laten doen voor een kleine 20k. Ook duur, maar met high end tegels 120x120, kranen en meubel. En ja ook daar waren ze ruim 3 weken mee bezig, dit zonder slopen(zelf gedaan).
Om toch ook niet meteen alle moed weg te halen:
Echt heel blij mee, maar ook daar ging soms wel wat fout. Zo waren de vloertegels bol waardoor het gemaakte afschot niet afdoende was. Resultaat een drijfnatte badkamer na het douchen. Ipv te verschuilen kwam het bedrijf kijken, kwam met een goede oplossing en regelde dit binnen 2 weken.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-12 19:15

ozzynator

Nevermind.

Ik heb het donderbruine vermoeden dat hier de firma Picobello bezig is geweest. Zelf heb ik 2 linker handen en ben dan nog linkshandig ook, maar ik denk dat ik het nog beter had gedaan.

Wat een treurnis. Succes met de afwikkeling, alles mag er weer uit gok ik zo.

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• haya
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07:58
*knip* niet nodig

[ Voor 85% gewijzigd door twain4me op 19-12-2025 15:09 ]

• VonNickstein
Dank voor de uitgesproken steun en bevestiging.
Wij hebben niets ge-eist wat betreft installatiedagen.
Er werd ons in de winkel toegezegd dat alles netjes afgewerkt zou worden.
Achteraf hadden de alarmbellen natuurlijk moeten gaan rinkelen bij dergelijke aanbetalingen, maar tegelijkertijd zien we dat veel bedrijven dezelfde regels hanteren vandaag de dag, en goed personeel/vakmanschap steeds schaarser wordt.

Inmiddels hebben we de ingebrekestelling verstuurd omdat er niet wordt ingegaan om samen op locatie te beoordelen. Het bedrijf werkt met onderaannemers en voelt zich niet geroepen zelf te komen kijken.

We voelen ons belazerd en hopen hiermee ook iets te kunnen betekenen voor toekomstige badkamers. Er zijn vast genoeg mensen die hier wel genoegen mee nemen. Diep triest, met name bij kwetsbare en ouderen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Overigens ook fijn hoe ze bij het vastzetten van die douchekraan de coating beschadigd hebben...

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
43.500€ voor deze prutsbende ? Je bent enorm bedonderd. Voor het uitbesteden van een standaard badkamer verwacht ik eerder 10k a 15k. uitloper naar wat duurdere keuzes..

Dat riool onder je vloer is 1 grote bende. Waar zijn je ophangbeugels ? dit gaat doorhangen en verstoppen binnen no-time.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
VonNickstein schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:12:
Achteraf hadden de alarmbellen natuurlijk moeten gaan rinkelen bij dergelijke aanbetalingen, maar tegelijkertijd zien we dat veel bedrijven dezelfde regels hanteren vandaag de dag, en goed personeel/vakmanschap steeds schaarser wordt.
Wat was het aanbetalingspercentage? Degelijke badkamer boer vraagt alleen geld voor het materiaal wat hij moet bestellen. wat is het percetage tussen materiaal en installatie, dat zou op de offerte moeten staan.
TheWalrus schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:44:
43.500€ voor deze prutsbende ? Je bent enorm bedonderd. Voor het uitbesteden van een standaard badkamer verwacht ik eerder 10k a 15k. uitloper naar wat duurdere keuzes..
Oef dat is wel een hele basic badkamer. Als je wat meer degelijk spul wil zit je zo op 25K en dan doe je nog niet eens je best.

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 19-12-2025 16:03 ]

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 23:03
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:47:

Niet weken in de puinhoop zitten was ons ook wat waard. Bij een doorsnee winkel zoals brugman kwamen we ook al op 30k zonder vloer. Waarschijnlijk vanwege de omvang en prijzen vandaag de dag. Ik verkijk me hier ook elke keer op.

Morgen leggen we de zaak aan de rechtsbijstand voor omdat elke vorm van communicatie uitblijft. We hopen een sterke casus te kunnen maken want zoals hier aangegeven zou eea zomaar binnen marges kunnen vallen.
Tjah, zoals iedereen hier zegt mag je voor dat geld wel een betere afwerking verwachten hoger segment materiaal gebruik. Wat voor platen zijn dat dan? Staat dat op de offerte?

Zijn de platen echt van massief aluminium of "alupanel" want dat is niet hetzelfde. Als ze je alupanel hebben verkocht kom je bij een willekeurige websjop op ongeveer €325 per plaat van 250cm hoog en 140cm breed. Voor jouw afmeting badkamer (5 bij 3 meter) dan kom ik 16 meter en op 11 platen. Maar laten we het door het extra wandje en extreem veel snijverlies afronden op 20 platen, kom ik op €6500 voor de platen? Benieuwd waar hun dat inkopen en richting jou met droge ogen 20k rekenen :').

[ Voor 3% gewijzigd door Terrz op 19-12-2025 18:12 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:07
Wow. Hier heeft een volledige badkamer van 5 bij 3 inclusief alles nog niet eens de helft gekost. Was 3 weken rotzooi, maar dat had ik er graag voor over zie ik nu.

Inderdaad als de wiedeweerga de rechtsbijstand erop en zorgen dat je je centen terugkrijgt. Je zou 40k toe moeten krijgen op dit prutswerk.

20k voor deze platen ook.... Dat heb je toch zelf nagezocht voor je akkoord ging hoop ik? 1 van de unieke punten van deze platen zou moeten zijn dat je ze goedkoop over bestaande tegels heen plakt. Het resultaat daarvan ziet er sowieso altijd goedkoop uit, dan moeten ze dat ook zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Drardollan op 19-12-2025 16:14 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:31
Als je je rechtsbijstand inschakelt, dan niets meer aanraken in de badkamer tot een onafhankelijk inspecteur is geweest om te beoordelen en een rapport op te stellen. straks vernietig je nog bewijsmateriaal. Dus zeker niet al dingen gaan slopen!
Broddelwerk moet je je niet mee laten opschepen. Ik zou ze juridisch aanpakken. Dan hoef je het niet persoonlijk te maken en ka je wel je recht halen. Groot nadeel; dit kan heel veel tijd kosten. Hopelijk helpt je jurist je met het treffen van een schikking op welke wijze dan ook..

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:45
TheWalrus schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:44:

Dat riool onder je vloer is 1 grote bende. Waar zijn je ophangbeugels ? dit gaat doorhangen en verstoppen binnen no-time.
In de linkerhoek zit zelfs een bocht 110 die verloopt naar 50 en vervolgens weer naar 110 gaat.... Daar heeft echt iemand fanatiek zitten prutsen.

• Wolly
  • Niet online
El Capitan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:28:
Als je je rechtsbijstand inschakelt, dan niets meer aanraken in de badkamer tot een onafhankelijk inspecteur is geweest om te beoordelen en een rapport op te stellen. straks vernietig je nog bewijsmateriaal. Dus zeker niet al dingen gaan slopen!
Broddelwerk moet je je niet mee laten opschepen. Ik zou ze juridisch aanpakken. Dan hoef je het niet persoonlijk te maken en ka je wel je recht halen. Groot nadeel; dit kan heel veel tijd kosten. Hopelijk helpt je jurist je met het treffen van een schikking op welke wijze dan ook..
Afgezien van riool en slecht kitwerk, wat kan de inspecteur nog meer opmerken?

Dat zaken niet in een midden zijn uitgelijnd is geen gebrek tenzij dit ergens staat gespecificeerd. De platen die niet geheel recht o elkaar aansluiten dat zal ongetwijfeld “binnen de toleranties” zitten.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
VonNickstein schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:12:
Inmiddels hebben we de ingebrekestelling verstuurd omdat er niet wordt ingegaan om samen op locatie te beoordelen. Het bedrijf werkt met onderaannemers en voelt zich niet geroepen zelf te komen kijken.
Ben je eigelijk al fysiek langs de winkel gegaan met je verhaal?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:58

paQ

Wolly schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:03:
[...]

Afgezien van riool en slecht kitwerk, wat kan de inspecteur nog meer opmerken?

Dat zaken niet in een midden zijn uitgelijnd is geen gebrek tenzij dit ergens staat gespecificeerd. De platen die niet geheel recht o elkaar aansluiten dat zal ongetwijfeld “binnen de toleranties” zitten.
Sja al zou het rioolwerk in orde zijn en het kitwerk opnieuw gedaan worden, dan is 43k wel heel far fetched.
Voor een dergelijk bedrag verwacht ik niets dan perfectie.
Dat een badkraan in het midden van het bad gemonteerd moet worden, in elk geval geen 9 cm er naast, zou nieteens iets moeten zijn wat je moet specificeren.
Net zoals de douchekolom niet in de hoek wordt gepropt (laat staan scheef), of de WC pot op 34cm hoogte.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Wolly
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:32:
[...]

Sja al zou het rioolwerk in orde zijn en het kitwerk opnieuw gedaan worden, dan is 43k wel heel far fetched.
Voor een dergelijk bedrag verwacht ik niets dan perfectie.
Dat een badkraan in het midden van het bad gemonteerd moet worden, in elk geval geen 9 cm er naast, zou nieteens iets moeten zijn wat je moet specificeren.
Net zoals de douchekolom niet in de hoek wordt gepropt, of de WC pot op 34cm hoogte.
Wc pot hoogte is volgens mij wel vastgelegd in normen, maar dat een kraan niet in het midden zit kan natuurlijk.

En de prijs zou niet uit mogen maken bij zo’n inspectie, normen zij ln immers altijd gelijk onafhankelijk van prijs.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:58

paQ

Wolly schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:34:
[...]

Wc pot hoogte is volgens mij wel vastgelegd in normen, maar dat een kraan niet in het midden zit kan natuurlijk.

En de prijs zou niet uit mogen maken bij zo’n inspectie, normen zij ln immers altijd gelijk onafhankelijk van prijs.
Helemaal prima als je stelt: "Ik wil die kraan maximaal x cm vanuit de hoek." Ik bedoel meer dat als je een offerte van 43k tekent voor deze badkamer, daar een verwachting van uit mag gaan. Deze oplevering is gewoonweg niet conform (die gewekte verwachting).

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 19-12-2025 17:36 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Wolly
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:35:
[...]

Helemaal prima als je stelt: "Ik wil die kraan maximaal x cm vanuit de hoek." Ik bedoel meer dat als je een offerte van 43k tekent voor deze badkamer, daar een verwachting van uit mag gaan. Deze oplevering is gewoonweg niet conform (die gewekte verwachting).
Ben het met je eens hoor, maar ik voorzie wel problemen om dat hard te maken. Een hoog bedrag betalen zegt niets over de kwaliteit. Je kan voor 10k ook een prima badkamer kopen.

En die verwachtingen zijn idealiter ook ergens vastgelegd wil je het echt hard maken.

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:45
@VonNickstein My 2 cents en wellicht heb je hier helemaal niets aan,

/sarcasme
Toen ik het bedrag zag en de gouden afwerking was ik in de verwachting dat het om massief gouden kranen ging maar dit lijkt niet het geval.
/sarcasme uit

Mijn vermoeden is dat er aardig misbruik is gemaakt van jullie wens om dit snel uitgevoerd te hebben i.v.m. de kleine die op komst is, en eerlijk is eerlijk, als je een fatsoenlijke afwerking en kwaliteit geleverd krijgt maar binnen een week i.p.v. 3-4 weken dan mag daar best een premium voor gerekend worden.
Dit is geen fatsoenlijke afwerking en kwaliteit in mijn optiek.

Nu is het even geleden dat ik de prijs van een badkamer heb meegekregen (en ik weet dat vooral arbeid de laatste jaren omhoog is gegaan) maar als voorbeeld:
Mijn ouders hebben ongeveer 4-5 jaar geleden de hele badkamer laten doen, dit ging om:
- Alles eruit inclusief de vloer het plafond het tegelwerk van de muren af
- Het gehele leidingwerk en elektra vervangen
- Volledig opnieuw betegeld
- Inbouw hangend toilet (met ingebouwde toiletpapier rol dispenser)
- Dubbele wasbak (inclusief kast eronder voor de handdoeken en een spiegelkast erboven)
- Plaats voor de wasmachine inclusief trekschakelaar
- Regendouche met douchewand (geen bad),
- Nieuwe vloer (grote tegels)
- Nieuw plafond en inbouwspots
- Handdoek radiator
- Nieuw klapraam (HR++ ongeveer 70x40cm)

Niet de meest hoogwaardige spullen maar wel kranen van Grohe en de toiletspullen van Villeroy&Boch dat soort kwaliteit.
De afwerking is super strak, alle lijnen recht alles waar nodig netjes gecentreerd en net kitwerk (geen opvulling of "hier wat dikker kitten om foutjes weg te werken")

Dit geintje heeft ongeveer 18K gekost en is door 1 zzp-er in 3 weken uitgevoerd mijn ouders hebben niets zelf hoeven doen zelfs geen afval afvoeren alles helemaal geregeld.

Met mijn wildste fantasie vind ik het dan ook moeilijk om (zelfs met een premium) hier 43,5K van te maken (en straks waarschijnlijk alsnog die 3-4 weken of erger bezig te zijn met alle bijkomende kopzorgen en stress).

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit dat inbouwframe van het toilet nou werkelijk met 1 bout vast in de vloer? Allemachtig.

Voor dit geld en deze kwaliteit: In gebreke stellen (redelijke termijn stellen), laten herstellen tot de bijbehorende kwaliteit en zo niet dagvaarden. En vooral die laatste stap is belangrijk anders blijven ze er mee weg komen.

Ow, vergeet ook niet op diverse plaatsen reviews achter te laten. Laat je niet intimideren wanneer men wil dat je eerst de reviews gaat verwijderen voordat ze het werk herstellen. Eerst het werk herstellen en daarna pas reviews aanpassen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik word echt boos van dit soort beunhazen die lopen aan te klooien en mensen als TS veel geld afhandig maken.

Met al dit soort topics zou je bijna gaan pleiten voor een onafhankelijke toezichthouder en gecertificeerde uitvoerders…

Sterkte met de afhandeling hiervan, TS!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb je ook een offerte die je wil delen misschien? Dat dit prutswerk is, staat natuurlijk buiten kijf.
Maar ik ben wel benieuwd of je 40k voor materiaal hebt betaald bij wijze van, wat is de verdeling van materiaal, welke materialen zijn er gebruikt en wat is er voor arbeid gerekend? Heb je kranen van 2k per stuk of een badkuip van 8000 euro, welk aluminium plaatmateriaal is er specifiek gebruikt en hoeveel platen enzovoort?

Gaat het om een bekende winkelketen, gaat het om eenmanszaak, hoe kwam je bij deze toko uit?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• VonNickstein
Hoi,
Ja de specificatie is er.
Ik heb deze uit de offerte geknipt om voor nu nog discreet om te gaan met de naam van de winkel gezien het traject dat we nu in gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHOF8cWadRPjLkJ-sk7ubJGxJ1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4te7mDIDJGi6SWyfXC5Y6udQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je bent toch ergens goed genaaid vind ik. Zelfs met de meest luxe dure tegels kom je niet aan de prijzen voor je wand en vloer.

En de offerte sluit af met actiekorting van bijna 5k _/-\o_

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:35
Dit zijn flinke prijzen.

2k voor een spoelknop?

En ook voor 6k arbeid mag je verwachten dat men minsens 1 -1.5 week bezig is met 2 man.

Het feit dat geld niet relevant is en niets te maken heeft met verwachtingen ben ik het niet helemaal mee eens.

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:49
Kreeg je deze specificatie bij de offerte of achteraf bij de factuur? De prijzen voor het materiaal zijn ronduit belachelijk, maar als je er vooraf akkoord op hebt gegeven wordt het wel lastiger

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13

LankHoar

Langharig tuig

Deze specificatie vind ik weinig specifiek. Bij slechts enkele zaken staat een merk/type. Mag toch hopen dat het spul zelf ook nog een beetje kwaliteit is, en niet Ben of ander huismerk?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dank, voor mij persoonlijk allemaal te vage omschrijvingen om precies te weten om welke producten het gaat om eens een goede check te kunnen doen. Allemaal Kludi?

Ook allemaal op 'aantal 1' bij bijvoorbeeld die panelen zegt voor mij persoonlijk al genoeg, dat is gewoon even snel opgemaakt, klant heeft tijdnood, tekent en hop: kassa!

Succes met de afhandeling!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
Een snelle zoektocht naar de spoelknop.
https://www.sanitino.nl/k...product-page-product-info

Volgensmij ben je best wel erg afgezet met deze prijzen (beetje een understatement)

• VonNickstein
Volotactus schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:02:

Volgensmij ben je best wel erg afgezet met deze prijzen (beetje een understatement)
De prijs is voor het volledige toilet.
Het gevoel dat we afgezet zijn wordt steeds groter en we krijgen er ook steeds meer buikpijn van.
Dat we bewust hebben gekozen voor plaatwerk ipv tegels met een hoger prijskaartje was voor ons niet zozeer het probleem. We wilden geen schoonmaakwerk met voegen, dat is ons wat waard.
Daarnaast was de korte montagetijd ons ook wat waard. En hebben we moeten inleveren op wensen zoals vrijstaand bad.
Het is enorm veel geld, ook voor ons, maar met het idee dat de badkamer er weer 20-25 jaar tegen kan hadden we dit er wel voor over.

Dat vervolgens de communicatie en montage te wensen overlaat is natuurlijk een enorme domper. Was alles nu perfect en naar wens geweest dan had dit de prijs verzacht.

Nu zitten we met een badkamer die niet naar verwachting is, waarvan ik twijfels heb of we wel aannemelijk genoeg kunnen maken dat het “prutswerk” is, maar laten we van het positieve uitgaan.
En ondertussen is de wederhelft natuurlijk geemotioneerd want die heeft haar onve in a lifetime badkamer niet gekregen en vindt het lastiger dan ik dat we ons zoontje in deze bouwval (de vloer ligt er nog steeds niet in) moeten wassen.

We hopen op een goede afloop, maar verwachten ergens nu ook dat na ingebrekestelling de vloer misschien wel even gepauzeert gaat worden.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:32
Ik lees net je nieuwe reactie over de kosten van het toilet. Wat een vervelende situatie.

Ik zou eerst focussen op dat het correct wordt opgeleverd. Dan kan he daarna nog eens met een advocaat kijken naar misleiding. Als je daar nu al over begint is de kans klein dat je nog geholpen wordt.

[ Voor 74% gewijzigd door Dekaasboer op 19-12-2025 22:20 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-12 08:48
Jeetje wat een vervelende situatie zeg.
Hoe groot is de badkamer eigenlijk?
Als je voor 43.000 € á 100.000 gulden 😮 uitgeeft zou je toch verwachten dat ze het tip top afleveren.
Veel succes met het laten uitvoeren van een correcte badkamer en een vergoeding lijkt me wel op zn plaats.

• Wolly
  • Niet online
Arbeid voor 6k vind ik wel realistisch, tegenwoordig vragen ze gerust 100 euro of meer per uur.

In feit heb je gewoon enorm dure materialen gekocht tegen adviesprijs denk ik. Maarja, daar was je zelf bij.

• Freubel
  • Laatst online: 20-12 15:30
Ik doe dit werk al een tijdje maar 43K voor deze berg met meuk en dito installatie ? Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Ga er overigens maar vanuit dat als er achter een kraan "deluxe" staat het chinese meuk in een oververpakking is.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• BugBoy
Bij kranen moet het merk er bij staan. Er zit heel veel verschil tussen een kraan van Gessi of een B-merk kraan. Als er geen merk bij staat zal het geen Hotbath oid zijn. Ik heb de indruk dat jullie ietsje gemakkelijk hebben getekend. De hoofdprijs vragen is niet verboden. Daar Bente zelf bij. 6K voor arbeid valt nog wel mee. De materialen zijn gewoon extreem duur. Desondanks moet het wel netjes gebeuren. Ben onderhand wel benieuwd wie je dit heeft aangesmeerd. Lokaal bedrijf of grote keten?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• DutchKel
Ik schrik wel van de prijs van de wandpanelen. Volgens mij zijn het pvc wandpanelen, daar hebben wij de afgelopen zomer de hele woonkamer mee gedaan. Ik weet dat het heel apart is, de reden is zoals gezegd dat de wanden makkelijk af te doen zijn en met 2 honden waarvan er 1 heel graag in de modder rolt vonden we pcv wandpanelen ideaal hiervoor.

Ik geloof dat we voor de hele woonkamer nog geen 4500 euro kwijt waren. En ik denk dat er hier in de woonkamer veel meer panelen op de muur kunnen dan in jouw badkamer.

We hebben ze hier gekocht (inclusief het laten plaatsen): https://homewall.nl/collections/pvc-wandpanelen

Omdat het de woonkamer is hebben we ook een deel met een andere kleur gedaan als accent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyqOBP7YexBQhLP-Orx9v-DIT-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRrPVFmFS1481YYpxRanZf2x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMIK0DtJN5jCSPH1IBgFWxs-8G0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9zKmsAF57hyun2mXUycmxTU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbdoAYvRzfvdQ6XOGTjhJx4AJ4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFEhd1fYXnMyBtVkKbd5ofJi.jpg?f=fotoalbum_tile

• jack zomer
  • Niet online
DutchKel schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 07:51:
Volgens mij zijn het pvc wandpanelen,
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:03:
Allerlei argumenten om met aluminium platen te werken ipv tegels, waaronder het makkelijk schoonmaken,
als @VonNickstein hierna TS het heeft over aluminium waarom denk jij dan dat het pvc is?
Waarom denk je het beter te weten dan ts?

En als je nu twijfelt, Waarom vraag je het niet gewoon?
@VonNickstein Hee Ts, ik zie dat jij het aluminium panelen noemt, maar zijn ze niet van plastic?

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:52
Allereerst ontzettend vervelend. Ik ken dit gevoel en de situatie.
Zie: Afwerking badkamer niet tevreden

Uiteindelijk zelf ruim 3 jaar geduurd met alle ellende van dien. Enkele tips die ik je kan geven.

- Probeer je emotie niet de overhand te laten nemen.
- Documenteer alles, maar dan ook echt alles ook al gaat het om een schroefje waar ze weer voor terugkomen. Dit heeft voor ons echt vruchten afgeworpen.

Last but not least volhouden. Als het überhaupt zo ver komt wat niet te hopen is zijn er echt momenten dat je de handdoek in de ring wilt gooien. Je bent er op gegeven moment gewoon klaar mee om eeuwig je gelijk te halen. Uiteindelijk ga je je gelijk krijgen want dit is echt niet oké….

Ik zou zeggen, alles eruit en opnieuw beginnen. Snap sowieso niet dat voor dit bedrag de badkamer niet vrij is gemaakt.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• RobbieB
VonNickstein schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:47:
Hoi,
Ja de specificatie is er.
Ik heb deze uit de offerte geknipt om voor nu nog discreet om te gaan met de naam van de winkel gezien het traject dat we nu in gaan.

[Afbeelding]
Dit is geen specificatie, dit is een bierviltjesberekening.
Om je een idee te geven wat je wel mag verwachten, hier een deel van de specificatie van onze badkamer. Waarbij ook nog in de voorwaarden staat, dat als er minder gebruikt wordt, dit niet afgerekend hoeft te worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FriFN1lV_8e7MtKS522gfNpnY5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXlut1lIUmA8Nhx5dOmlTUWA.jpg?f=fotoalbum_large

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:37
Ik vind 90% aanbetalen op de dag van de installatie ook bizar veel? Alsof het bedrijf denkt: dat geld is alvast binnen.
Zonder namen te noemen, is het een bekend bedrijf? Lokaal? Of door heel Nederland?

Gelukkig heb je 4900 actiekorting gehad zie ik, op die factuur.. :X

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Trichoglossus schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:07:
[...]

Ik vind 90% aanbetalen op de dag van de installatie ook bizar veel? Alsof het bedrijf denkt: dat geld is alvast binnen.
Zonder namen te noemen, is het een bekend bedrijf? Lokaal? Of door heel Nederland?

Gelukkig heb je 4900 actiekorting gehad zie ik, op die factuur.. :X
Poeh 90% is bizar veel, dan is de prestatiemotivatie ver te zoeken en heb je zelf weinig drukmiddelen als ze de boel verprutsen wat dus is gebeurd.

Elect a clown, expect a circus.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iemand die de Nederlandse tweelingbroer van deze meneer kent?
\

Die heb je nodig.

• DutchKel
jack zomer schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 08:25:
[...]

[...]

als @VonNickstein hierna TS het heeft over aluminium waarom denk jij dan dat het pvc is?
Waarom denk je het beter te weten dan ts?

En als je nu twijfelt, Waarom vraag je het niet gewoon?
@VonNickstein Hee Ts, ik zie dat jij het aluminium panelen noemt, maar zijn ze niet van plastic?
Ik ging uit van de offerte, daar staat niet op welk materiaal het is. Het lijkt zo op de foto's exact hetzelfde eruit te zien zoals bij ons.

Maar ik zie dat aluminium wandpanelen ongeveer 100 tot 250 euro is per vierkante meter. Als ik het doorbereken met 19k (en dan neem ik de extreem dure van 250 euro per m²) dan heb je 76m² aan muur op de badkamer. Dat is wel een flinke badkamer dan.

• Panzer_V
  • Laatst online: 21-12 21:24
Is dit bedrijf of de keten aangesloten bij een vakgroep? Zo ja, die inschakelen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• VonNickstein
Ik meek toch veel vragen naar waar de badkamer is aangekocht. Het bedrijf is cbw erkend (maar lapt de voorwaarden wat betreft aanbetaling aan haar laars) en is gevestigd in nunspeet. Geeft veel geld uit aan marketing. Ik denk dat jullie nu zelf wel kunnen vinden om wie dit gaat. Zit in hetzelfde pand als het bekende fietsenmerk.

• DutchKel
VonNickstein schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:49:
Ik meek toch veel vragen naar waar de badkamer is aangekocht. Het bedrijf is cbw erkend (maar lapt de voorwaarden wat betreft aanbetaling aan haar laars) en is gevestigd in nunspeet. Geeft veel geld uit aan marketing. Ik denk dat jullie nu zelf wel kunnen vinden om wie dit gaat. Zit in hetzelfde pand als het bekende fietsenmerk.
De Google reviews liegen er niet om... Het lijkt er zelfs op dat ze de Google reviews zelfs nog hebben geprobeerd zoveel mogelijk te verbergen. Je ziet ze niet makkelijk in elk geval. TrustPilot reviews zijn wel makkelijk te openen en in te zien, maar volgens mij hebben ze daar meer de regie op.
Badkamertje van 1.5 x 2.5m.
Offerte17k. Gevraagd hoe dit in vredesnaam kan, blijkt dat alleen t badkamermeubeltje van 1 mtr breed al €3500 kost. En men verkoopt slechts 1 model. Dit model.
En korting op de offerte krijgen kan maar dan eerst "ja ik wil" zeggen.
Dit zijn de xxx methodes!
Ga naar n normale winkel of doe nog ff wat langer met je bestaande badkamer indien mogelijk.
De monteurs hebben prima werk geleverd uit Heemskerk, maar ze vertelde al dat de strip van de glazen deur was beschadigd en moest worden vervangen en de douche stang plus garnituur was geleverd in chroom en niet matzwart zoals besteld. Ze zouden dat doorgeven aan Nunspeet.
Dat was 23-9-25 nu dus 4-11-25 helemaal niets gehoord was besteld ect moet zeker met de boot komen .
De laatste betaling van 10 procent van het factuur uiteraard nog niet betaald.
Gisteren nog een mail aan gespendeerd van hoe het zit ! Gezegd crediteer dat bedrag maar besteld ik het bij de praxis .
Tot zover .,,,,,,
Het ging hier erg raar allemaal. Erg rommelig binnen. ruim 2 uur gezeten
Steeds wordt er gezegt je kan beter dat doen dat is goedkoper. Weinig kleur die je kan uitzoeken.
Uiteindelijk allemaal bij elkaar op geteld en echt een douche kast met kraan
Kast er naast .
Kwam op 38000 ruim ging de korting er af van 1500
Toen vertelde meneer dat ze vol zaten tot eind 2027
Maar ging even bellen of we er tussen door konden in februari 2026. telefoon op de luidspreker en ja hoor kon eerder en kregen ook nog korting maar moesten wel gelijk beslissing dat we het gingen doen .het leek wel een toneelstuk door de telefoon . Voor ons was een klant en ging ook het zelfde telefoon op tafel .dit nog nooit mee gemaakt .zo raar .dus gaat de telefoon op tafel dan weet u dat u in de maling genomen. wordt .
Eigenlijk geen eens een ster waardig: beweren trots te zijn op hun familiebedrijf maar de monteurs die het werk doen spreken amper Nederlands en komen hun afspraken niet na. Vanuit kantoor wordt beloofd dat er teruggebeld wordt wat uiteindelijk NOOIT gebeurt waardoor je continu zelf moet bellen maar met een oplossing komen ze niet: mijn douche stond na gebruik elke keer vol water wat simpel op te lossen zou zijn met een opstaand randje maar dit heeft uiteindelijk mijn vader gedaan. Dan kunnen de mensen wel vriendelijk zijn aan de telefoon maar dan heb ik toch liever telefoonhufters die wel goed werk leveren en hun belofte nakomen!
Paginagrote advertenties in de krant, maar ga niet in zee met XXX Badkamers uit Nunspeet. Ze verkopen je graag heel dure badkameronderdelen voor een doucherenovatie, maar ze leveren onvoldoende en gebrekkige service. Zo werden bij ons o.a. een regendouche geplaatst en een nieuwe douchevloer, waarvan de afvoer de hoeveelheid water echter niet aankan > onze badkamer stond blank!!! Ze laten vervolgens 4x een monteur langskomen om het probleem te constateren, maar er wordt geen enkele oplossing geboden voor de overstroming. Wij zitten dus met een dure onbruikbare regendouche! Op schriftelijke suggesties van onze kant om het probleem op te lossen, wordt noch per mail, noch telefonisch gereageerd. Zelfs op de aangetekende brief m.b.t. de ingebrekestelling ontvangen we geen reactie (We zijn er overigens vrij zeker van dat onze klacht gegrond verklaard zal worden). Hoe het ook zij: wij ontraden op basis van onze zeer slechte ervaringen iedereen XXX Badkamers.
Totale renovatie laten doen. Hoezo binnen een dag? Men beloofde dat we binnen een dag weer konden douchen. Dat werden er 10. Plannen bij XXX is iets waar men nog voor op cursus moet. Moest vaker bellen wanneer iets gemaakt/geleverd zou worden. Communicatie is ook een aandachtspunt.

Het kitwerk was niet OK. Ook hier een tweede ronde. De radiator werd verkeerd besteld. 2 keer stond een ploeg met een verkeerde radiator aan de deur. De uiteindelijk correcte radiator werd lekkend opgeleverd. Moest weer 2 keer iemand voor langskomen.
Tja, dan betaal je een vermogen voor de totale renovatie. Maar verkocht is verkocht. Nooit iets van after sales gemerkt.

Eigen personeel? Hier werd de badkamer door ZZP-ers gemonteerd. De nieuwe vloer werd ook door een extern bedrijf geleverd.

En tot slot: hoe kom je op de site van XXX Badkamers aan een 8,8 als je bij Google niet verder dan een 3,6 komt?

Kan XXX Badkamers niet aanbevelen.
Na een slechte ervaring bij XXX, kwamen we uit bij XXX. Helaas ook hier een slechte ervaring.
Een vertegenwoordiger kwam bij ons thuis en heeft onze wensen genoteerd, maten opgemeten en een tekening en voorstel gemaakt. Daarna een calculatie met en zonder plafond en dit kwam uit op €30.000 zonder en 33 000 met plafond. Veel te veel voor ons gevoel. Vertegenwoordiger ging even roken zodat wij samen konden overleggen. We kregen erg het gevoel, dat we tot een directe beslissing werden gedwongen en dat voelde niet goed. Daarnaast werd er een calculatie gemaakt met hele dure producten. Een standaard gunmetal regendouche kost bij XXX tegen de 3000 euro, bij een andere badkamerspecialist betaal je 600. Hier zal ongetwijfeld kwaliteitsverschil in zitten, maar mijn probleem is, dat er geen keus was om voor minder geld kranen en toiletpotten uit te zoeken. Een standaard wc pot kost bij XXX 2000 euro, bij andere badkamerspecialisten heb je rond de 500 euro een prima pot.
Wij hoeven geen dure producten, we vinden wandpanelen erg mooi en willen daar best voor betalen, maar als daarnaast de standaard producten ook enorm duur worden, begrijpen wij wel dat je op 30.000 euro uitkomt voor een badkamer. De vertegenwoordiger bleef naar onze mening erg doordrammen en vroeg of we makkelijker overstag zouden gaan als we onder de 30000 uit zouden komen incl. plafond. Toen waren we er wel klaar mee en hebben gezegd, dat we nu geen beslissing nemen en er volgende week op terug komen. We kregen hem met moeite ons huis uit, dat gaf me een vervelend gevoel.
We zijn er daarom ook niet meer op terug gekomen, omdat we deze agressieve verkoopvorm niet prettig vinden.
Ik hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt.

[ Voor 86% gewijzigd door DutchKel op 20-12-2025 12:48 ]

• bie100
Volotactus schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:02:

Die jongens maken een flinke winst op zo een spoelknopje 8)7 gekkenhuis

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
bie100 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 10:37:
[...]

Die jongens maken een flinke winst op zo een spoelknopje 8)7 gekkenhuis
Dat was het toilet.

• RobbieB
Kleine sidenote: je krijgt veel feedback, maar reken het jezelf ook niet te hard aan. Iedereen leert zo’n les een keer in z’n leven (voor mij was het mijn eerste auto reparatie) en het is gewoon altijd kut. Dit is duidelijk een ondernemer die misbruik heeft gemaakt van jullie situatie en helaas zijn er nog steeds veel van dit soort eikels (want dat zijn het). En ze weten precies hoe ze dit spel moeten spelen, dus een goede rechtsbijstand of zelfs advocaat zou ik serieus overwegen om in te zetten.

Ik hoop dat je, ondanks al het commentaar hier, niet jezelf teveel voor je kop gaat slaan, want dit overkomt heel veel mensen. Het belangrijkste is dat je er nu veel van leert voor de toekomst. Het is een dure les, niet alleen qua geld, ook qua tijd/energie/etc, maar wel een waardevolle. Ook al voelt dat nu nog niet zo.

• bie100
Ah oké als nog te veel :+

• BugBoy
RobbieB schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 10:43:
Ik hoop dat je, ondanks al het commentaar hier, niet jezelf teveel voor je kop gaat slaan, want dit overkomt heel veel mensen. Het belangrijkste is dat je er nu veel van leert voor de toekomst. Het is een dure les, niet alleen qua geld, ook qua tijd/energie/etc, maar wel een waardevolle. Ook al voelt dat nu nog niet zo.
Het is heel lastig om op dit moment goede mensen te krijgen. Wij hebben de aannemer via onze tegelhandel (waarvan ik wist dat het een goed bedrijf was). Wel zelf langsgegaan bij de aannemer, maar ook dan blijft het een beetje een gok. Het scheelde dat ze weinig praatjes hadden, geen marketing deden (ze hadden werk zat) en de offerte heel transparant was. Dat zou de les voor iedereen moeten zijn. Zorg dat je echt begrijpt wat in de offerte staat en dat het gespecificeerd is. Dan kan je ergens op terugvallen...

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:52
Achteraf heeft TS hier niks aan. Maar de andere weg is deze: Wij zijn ook bij aantal badkamer boeren geweest en vond ze allemaal onbeschoft. Je werd voor gek verklaard dat je van een slaapkamer een badkamer wilde maken, en tarieven die erbij hoorde sloegen nergens op. Vriendin kreeg zelfs keertje te horen "meisje hoe denken jullie dit te betalen"

Toen besloten om eens rond te kijken naar een aannemer in de buurt, want die gaat echt niet in zijn achtertuin schijten. Wij moesten alle spullen aanleveren (behalve dan installatiewerk) en hij maakte het er allemaal in. Helaas was zijn vaste kitter ziek en was er via die kitter een andere kitter die achteraf bij picobello b.v werkte... gevolg was dat onder de douche cabine rand niet gekit was. Daardoor raakte tegels los en na een jaar kon de hele vloer eruit, zonder gemopper heeft hij op zijn kosten de gehele vloer vervangen.

We hebben een mix van Hornbach, maxaro, en online onze spulletjes verzameld.

Aan TS: ik zou sowieso op Trustpilot en Google een review achter laten als ze dit niet willen oppakken.

• RobbieB
flaskk schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:16:
[...]
Aan TS: ik zou sowieso op Trustpilot en Google een review achter laten als ze dit niet willen oppakken.
Dit moet je wel pas doen nadat de hele zaak is afgesloten. De ondernemer is nu in gebreke gesteld en je moet hem wel de mogelijkheid geven om het naar redelijkheid te herstellen alvorens je je gal gaat spuien.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vanmorgen de reviews gelezen... een heleboel positieve die zorgen voor bijna 100% score en onderaan staat dan verhalen gelijk aan die van TS.

Dit soort bedrijven maken dat ik hier alles zelf doe, met inspiratie van filmpjes en topics op GoT. Mijn buren hebben tig jaar geleden ook een jaar in de rotzooi gezeten, badkamer toko schoof alles af op de zelfstandige die ze hadden ingehuurd.

Materiaal wat ze aan TS geleverd hebben is overigens gewoon fatsoenlijk A-merk spul, maar dan voor 3x te duur. Jammer dat het er dan zo vlugvlugvlug in wordt gekakt, want met een beetje meer aandacht hadden ze daar een hele mooie badkamer kunnen maken.

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:31
_JGC_ schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 16:50:
Vanmorgen de reviews gelezen... een heleboel positieve die zorgen voor bijna 100% score en onderaan staat dan verhalen gelijk aan die van TS.

Dit soort bedrijven maken dat ik hier alles zelf doe, met inspiratie van filmpjes en topics op GoT. Mijn buren hebben tig jaar geleden ook een jaar in de rotzooi gezeten, badkamer toko schoof alles af op de zelfstandige die ze hadden ingehuurd.

Materiaal wat ze aan TS geleverd hebben is overigens gewoon fatsoenlijk A-merk spul, maar dan voor 3x te duur. Jammer dat het er dan zo vlugvlugvlug in wordt gekakt, want met een beetje meer aandacht hadden ze daar een hele mooie badkamer kunnen maken.
ook die reviews gelezen. De positieve reviews opvallend vaak van mensen die ook maar 1 review in totaal hebben geschreven.

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ts.Ik heb medelijden met je. En hoop van harte voor je dat dit allemaal opgelost gaat worden.( heb wel een beangstegend gevoel)

Dat leidingwerk onder de vloer (afvoeren) is dat onder je badkamer ??
Zo ja zou ik zeker door een erkend loodgieter er naar laten kijken, ten eerste kruipt afvalwater niet omhoog, en lijkt er op, en dat hoop ik niet voor je , maar dat de afvoer van het toilet helemaal links zit , en die dus naar 50 mm buis even gaat, en daarna weer 110 .Wat dan ook door een ander al aangehaald was.
En ook wat al eerder gezegd is, je hangtoilet staat niet goed vast , ook mdf is echt not done .
Binnen een jaar staat dat echt los. Dit moet je echt op laten lossen. Boven staat het in iedergeval al niet vast.(of moet nadien gedaan zijn ??).
Nee ik ben geen loodgieter of badkamer specialist , maar heb in mijn werk verleden regelmatig wat afvoeren veranderd.

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
PotatoChip schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:31:
[...]

In de linkerhoek zit zelfs een bocht 110 die verloopt naar 50 en vervolgens weer naar 110 gaat.... Daar heeft echt iemand fanatiek zitten prutsen.
Je hebt gelijk dat had ik nog niet eens gezien. Hoop niet daar de WC op zit.

Ik had dit eerst zelf maar hersteld om erger te voorkomen.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Pagina: 1 2 Laatste