Mistraller schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:29:
[...]
Ja maar dat zeg ik toch ook. Er zijn hier nu verschillende mensen die de oplevering proberen te vergoelijken omdat het materiaal en de oplevering volgens hen twee zaken zijn die los van elkaar gezien moeten worden. En daar ben ik het pertinent niet mee eens, en jij zo te lezen ook niet.
Ja, het is een triest verhaal en wens je niemand toe. Maar gradaties van afwerking lijken mij zeer moeilijk aan te vechten als je dat niet allemaal exact gespecifieerd hebt staan. Voor het bedrag verwacht je topkwaliteit.
je gaat uit van vakmanschap, zeker met zulke prijzen, maar zoals je ziet lijken het een stel beunhazen die maar wat aanmodderen. Maar een kitrand die afdicht is werkzaam, dat het er totaal niet uitziet kun je niet aanvechten. Want wanneer is het dan wel goed? Bij welke tolerantie?
Is er bijv. gespecificeerd hoe dik de voegen zijn? Waarschijnlijk niet, ervan uitgaande dan je een normale, zichzelf respecterende vakman krijgt, die bij zulke prijzen nog eens extra zijn best gaan doen verwacht je dat het er allemaal superstrak uitkomt te zien. Maar zulke verwachtingen zijn niet juridisch aan te vechten als het technisch er wel goed in ligt maar hier en daar een beetje scheef.
En gezien het gewoon oplichters zijn kun je wel 100 foto's van het belabberde werk laten zien, dat weten ze zelf ook dondersgoed wel. Maar ze doen er niks aan en lachen zich rot achter je rug hoe je zo stom kon zijn om dit soort bedragen neer te leggen en op hun eis van 90% aanbetaling in te gaan. Daarna wisten ze dat ze hun allergrootste klungelaar er wel heen konden sturen. Dat ze de laatste 10% niet gaan krijgen hebben ze al lang en breed ingecalculeerd.
Nogmaals in en intriest verhaal. Met als resultaat dat je zo langzamerhand niemand meer kunt vertrouwen.
Haastige spoed is zelden goed en dat hebben ze maximaal uitgebuit.