Niet tevreden met afwerking badkamer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-03 18:41
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:39:Helaas moest er op dag van installatie 90% aanbetaald zijn.
Diep van binnen zou ik het liefste de gehele vadkamer kwalitatief opnieuw laten plaatsen, maar dat gaat dit bedrijf dat werkt met dergelijke installateurs vast niet lukken. Compleet ontbinden met rechtsbijstand lijkt mij ook te veeleisend?
Volgens artikel 7:26 lid 2 BW geldt het volgende:
“De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.”

Kortom: bij wet mag een verkoper je niet verplichten tot een aanbetaling van meer dan 50%. Je mag vrijwillig meer betalen, maar afdwingen mogen ze niet.
Zie ook ConsuWijzer:
https://www.consuwijzer.n...chten-bij-een-aanbetaling

Het is daarnaast verstandig dat je al een rechtsbijstandverzekering hebt. Zeker bij dit soort bedragen is het aan te raden om ruim vóór een verbouwing of woningkoop een rechtsbijstand af te sluiten. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een oplevering meegemaakt die volledig perfect was.

Als achteraf blijkt dat het werk niet deugt, is goede dossiervorming cruciaal:
  • maak foto’s - van je eigen installatie, maar ook van soortgelijke opstelling in de winkel
  • bewaar alle communicatie
  • bevestig afspraken per e-mail[ - bij deze stuur ik u een mailtje wat we net besproken hebben/li]
  • maak screenshots van (eventueel verdwijnende) WhatsApp-berichten
Geef bv. in eerdere communicatie wat je met hun heb besproken, om aan te geven dat je buiten de formele contract/handtekening wel degelijk bepaalde punten hebt gezeged, waarmee zij zouden rekening houden. B.v.:
  • I.v.m. met mijn vakantie hadden afgesproken om voor dat de werkzaamheden voor x datum klaar waren. Helemaal handig als je bv. hierdoor later op vakantie moest, meer vrije dagen moest opnemen etc.
  • Tijdens ons initiele gesprekken, gaf ik aan dat ik gebruik maak van een rolstoel en dat was geen probleem. Nu kan ik ..... niet door de slechte plaatsning van blablabla.
Achteraf bij de rechter gaan dit soort dingen vaak ontkend worden, in je dossier opbouwfase, als ze er niet op reageren "dat hebben jullie niet gezeged", dan gaan ze impliciet akkoord dat ze je ze dit verteld hebt.
Stel vervolgens duidelijke en redelijke termijnen voor herstel (enkele weken maximaal). Worden die niet nagekomen, dan kun je hen formeel in gebreke stellen en eventueel ontbinding van het contract en terugbetaling eisen.

De hoge aanbetaling is uiteraard vervelend, maar je kunt er ook voor kiezen om te wachten tot zij naar de rechter stappen voor de laatste 10%. In dat geval kun jij je dossier gebruiken om:
  1. ontbinding van de koop te vorderen,
  2. herstel af te dwingen (eventueel onder dwangsom),
    of eerst herstel te eisen en pas te ontbinden als dat uitblijft.
Bij bedragen boven de €25.000 is een advocaat verplicht, maar dit wordt normaal gesproken door je rechtsbijstandverzekering geregeld. Procederen is inhoudelijk niet extreem ingewikkeld, maar het kost wel veel tijd en de rechtbanken zijn druk.

Controleer ook of het bedrijf is aangesloten bij een brancheorganisatie met standaardvoorwaarden. Het komt regelmatig voor dat bedrijven zeggen volgens branchevoorwaarden te werken, maar daar in de praktijk van afwijken. Soms staat daarin bijvoorbeeld dat een aanbetaling maximaal 25% mag zijn, of zijn er andere bepalingen die je in je voordeel kunt gebruiken (in overleg met hun of later bij de rechter).

Tot slot: procederen is voor een bedrijf vaak aanzienlijk duurder dan voor jou. Zij moeten doorgaans een advocaat inhuren tegen tarieven van €200–€300 per uur, wat al snel kan oplopen tot €3.000–€10.000 extra kosten.
De enige situatie waarin je mogelijk alsnog achter het net vist, is bij faillissement. Maar in dat geval waren er waarschijnlijk al zulke financiële problemen dat jouw issue waarschijnlijk toch niet netjes zou zijn opgelost.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
@targaryanwolf
Als je niet met materialen werkt die langdurig moeten drogen is vier dagen mogelijk. Plak je over de bestaande tegels heen dan scheelt je dag een dag hakken en dag gladstrijken. Er zijn fabrikanten die volledig op deze manier van werken toegespitst, veelal actief in de renovatie van sociale huurwoningen waar niemand zin heeft om twee weken bij de sportschool of schoonouders te douchen.

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-03 20:01
jadjong schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:08:
@targaryanwolf
Als je niet met materialen werkt die langdurig moeten drogen is vier dagen mogelijk. Plak je over de bestaande tegels heen dan scheelt je dag een dag hakken en dag gladstrijken. Er zijn fabrikanten die volledig op deze manier van werken toegespitst, veelal actief in de renovatie van sociale huurwoningen waar niemand zin heeft om twee weken bij de sportschool of schoonouders te douchen.
Ik heb er geen verstand van, ik ben een gerenommeerde zaak binnen gestapt, via mond op mond reclame en geen grote keten. Die man gaf aan wij werken volgens deze manier alles eruit strippen incl leidingwerk etc dan alles er nieuw in. Dat de woningbouw zo werkt kan ik begrijpen maar ik hoop toch echt dat deze badkamer 40jaar mee gaat.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
VonNickstein schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:18:
Daarnaast ziet het er in de showroom allemaal veel beter uit, zo ook de kitranden en zijn de plaatdelen in verstek gezaagd.
Misschien handig om wat (detail) foto's daarvan te (laten) maken zodat je dat kan gebruiken in je case als het over 'verwachtingen' gaat.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kitten is een vak apart, niet iets wat handige harrie er eventjes bij doet.
Verder vind ik de prijs ook bijzonder hoog, zelfs met die platen. Wij waren afgelopen zomer hetzelfde bedrag kwijt voor leveren en plaatsen van 2 badkamers (waarvan 1 met bad en 1 met sunshower) en 1 toiletruimte.

Ik ben bang dat dit een welles nietes spelletje gaat worden waarbij de winkel de grootste troef in handen heeft (gewoon nee zeggen). Het lijk me idd tijd om nu verdere stappen te ondernemen icm een onafhaneklijke controle.

Tijd voor een nieuwe sig..

• heszol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-03 05:48
Rukapul schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:37:
Het ziet er afgrijselijk uit, maar:
• zaken die een paar cm anders uitgelijnd staan ga je niet gefixed krijgen normaal gesproken

Ik ben het hiermee eens. De prijs is echt absurd. Ik installeer zelf badkamers. Meestal zit een badkamer plus toilet zo rond €22,5k aan onzichtbare materialen en arbeid, incl btw, 2 jaar garantie en fabrieksgarantie. De klant zoekt dan zelf (a kwaliteit) spullen uit. Wat ik altijd doe overigens!:
-nooit over tegels heen tegelen. Is de goedkope oplossing nooit de beste. Slopen en uitvlakken is de juiste keuze.
-altijd tegels gebruiken, goede verf al dan niet met epoxy laag of beton cire. Voor deze prijs had ik nooit deze platen geaccepteerd. Dit materiaal is echt weer een hersenkronkel die ik niet snap, rommel.
-a merk spullen. De winkels (sanitairwinkel bijvoorbeeld) tegenwoordig verkopen naast de a merken echt rommel (Fortifura bijv.). Ik heb kranen gezien die geadviseerd werden voor €570,-. Precies dezelfde staat op Aliexpress voor €65,-. Geen diepte aanduiding op inbouwdelen, goedkoop plastic en weinig messing. Ook gewoon lastig te installeren.

Punt is je hebt hier akkoord voor gegeven dus dit valt niet onder een wanprestatie.

• VonNickstein
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-03 14:28
Dat wij achteraf gezien beter voor een alternatief hadden kunnen kiezen is ons wel duidelijk. De thuissituatie heeft ons doen kiezen voor een korte installatietijd en makkelijk te onderhouden badkamer. Op basis van onze ervaring vragen voegen steeds meer aandacht.
Alles bij elkaar, en onder het mom van happy wife happy life hebben we toch voor dit concept gekozen.
Nu natuurlijk spijt als we kijken naar het resultaat. Was alles strak opgeleverd, hadden we misschien teveel betaald, maar dat niet geweten en van de badkamer genoten.
Zeker dat we hier lering uittrekken.

Het dossier bij de rechtsbijstand is inderdaad aangemaakt.
Tegelijkertijd wachten we op het voorstel van de winkel, want alles van het gesprek gisteren bij elkaar opgeteld lijken we toch wel uit te komen op her-plaatsing van +- 60% van de badkamer. Als dat netjes gebeurt zijn we tevreden. We wachten nog even met druk zetten, op advies van de rechtsbijstand. Meewerkstand is beter dan achter te horen krijgen dat e.e.a. binnen marges valt.

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-03 14:54
VonNickstein schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:56:
Dat wij achteraf gezien beter voor een alternatief hadden kunnen kiezen is ons wel duidelijk. De thuissituatie heeft ons doen kiezen voor een korte installatietijd en makkelijk te onderhouden badkamer. Op basis van onze ervaring vragen voegen steeds meer aandacht.
Alles bij elkaar, en onder het mom van happy wife happy life hebben we toch voor dit concept gekozen.
Nu natuurlijk spijt als we kijken naar het resultaat. Was alles strak opgeleverd, hadden we misschien teveel betaald, maar dat niet geweten en van de badkamer genoten.
Zeker dat we hier lering uittrekken.

Tegelijkertijd wachten we op het voorstel van de winkel, want alles van het gesprek gisteren bij elkaar opgeteld lijken we toch wel uit te komen op her-plaatsing van +- 60% van de badkamer. Als dat netjes gebeurt zijn we tevreden. We wachten nog even met druk zetten, op advies van de rechtsbijstand. Meewerkstand is beter dan achter te horen krijgen dat e.e.a. binnen marges valt.
Dit is inderdaad het goede uitgangspunt! Dat je wat te veel betaald hebt kun je van balen, maar verander je toch niet. Wel kun je, in overleg met de winkel, zorgen dat alles er goed en volgens verwachting uitziet.
Als platen in de winkel inderdaad in verstek zijn gezaagd mag je dat thuis ook verwachten, net zo goed als een mooie afwerking. Hopelijk kom je er met de winkel uit, evt met hulp van je rechtsbijstand.
Succes!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:10

Thomg

Aww yiss

VonNickstein schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:56:
Laat hier vooral rechtsbijstand bepalen wat echt een redelijke oplevering is, zij zullen waarschijnlijk adviseren om te keuren door een expert.
Van wat ik zo zie lijkt de aannemer voor het minimale te willen gaan waar jij mee akkoord gaat zodat hij er toch nog met een flinke zak geld vandoor gaat.

• VonNickstein
Helaas vanuit de winkel en de hoofdmonteur geen reactie mogen ontvangen n.a.v. de schouwing. Ik heb daarom op advies van een tweaker een samenvatting gemaakt van de schouwing en per mail gedeeld, met daarin objectief de resultaten zoals:

- we hebben vastgesteld dat het toilet niet gecentreerd is geplaatst
- we hebben vastgesteld dat ...
- etc.

Inmiddels hebben we een volledig dossier, en is de organisatie in verzuim gezien het verlopen van de termijn in de ingebrekestelling.
We hebben nu het punt bereikt dat er voldoende flexibiliteit is getoond en laten de rest nu over aan de jurist.

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-03 12:16
Hou ons op de hoogte, ben benieuwd hoe het afloopt. Succes met de afwikkeling!

• VonNickstein
Update: terwijl we wachten op het toekennen van een jurist is er vanuit de onafhankelijk expert een reactie gekomen dat de afwerking zo op de foto's al als ondermaats te beoordelen is. Zij zien de opdracht wel zitten, in overleg met de rechtsbijstand willen we het onderzoekwerk laten uitvoeren.

Ondertussen hebben we vanuit het bedrijf een reactie ontvangen dat de onderdelen besteld zijn en dat ze graag nog een dag langs komen om e.e.a. "netjes" op te leveren.
Wanneer ik doorvraag naar het plan met beoogde eindresultaat blijft het dagen stil en volgt het bericht dat ze op kantoor geen plannen opstellen.
Nu maar eens gevraagd wat de servicepunten dan inhouden en aangegeven dat ik het gevoel heb dat we niet worden achtergelaten met een wenselijk eindresultaat.

Ik begrijp werkelijk niet waarom er geen moeite wordt gestoken in overleg om met elkaar te komen tot een plan van aanpak. Enige motivatie die ik kan bedenken is dat ze met zo min mogelijk inspanning een badkamer willen achterlaten.

Wat ik wil voorkomen is dat ze een deel van de punten herstellen en daarmee de casus vanuit onze kant zwakker wordt. Het wordt tijd dat de jurist ons komt helpen in de communicatie.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-03 00:15
VonNickstein schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:25:
Update: terwijl we wachten op het toekennen van een jurist is er vanuit de onafhankelijk expert een reactie gekomen dat de afwerking zo op de foto's al als ondermaats te beoordelen is. Zij zien de opdracht wel zitten, in overleg met de rechtsbijstand willen we het onderzoekwerk laten uitvoeren.

Ondertussen hebben we vanuit het bedrijf een reactie ontvangen dat de onderdelen besteld zijn en dat ze graag nog een dag langs komen om e.e.a. "netjes" op te leveren.
Wanneer ik doorvraag naar het plan met beoogde eindresultaat blijft het dagen stil en volgt het bericht dat ze op kantoor geen plannen opstellen.
Nu maar eens gevraagd wat de servicepunten dan inhouden en aangegeven dat ik het gevoel heb dat we niet worden achtergelaten met een wenselijk eindresultaat.

Ik begrijp werkelijk niet waarom er geen moeite wordt gestoken in overleg om met elkaar te komen tot een plan van aanpak. Enige motivatie die ik kan bedenken is dat ze met zo min mogelijk inspanning een badkamer willen achterlaten.

Wat ik wil voorkomen is dat ze een deel van de punten herstellen en daarmee de casus vanuit onze kant zwakker wordt. Het wordt tijd dat de jurist ons komt helpen in de communicatie.
Net de meeste berichten doorgelezen en de foto's bekeken en ik voel je pijn. Dit is om te janken ;( Zeker als je zo een premium prijs betaald, dan verwacht je ook premium service en constant overleg met de klant naar wat zijn wensen zijn. Al vind ik die platen wel echt extreem duur al staat er op de offerte niet gespecificeerd wat voor merk plaat het is en om hoeveel m2 het gaat. Dat is ook al vreemd. En het is al meerdere keren gezegd maar je moet nooit met een partij zaken doen die om 90% aanbetaling vraagt

Blijf volhouden en ik hoop echt dat dit alles tot een goed einde gaat komen. Teveel beunhazen tegenwoordig en bedrijven die er mee wegkomen

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:01
In principe moet je meewerken aan de poging van de winkel om het herstel uit te voeren. Doe je dat niet, dan kun je in schuldeisersverzuim raken. Maar:
  • Als de winkel van plan is zaken te slopen of te herstellen waardoor de huidige (gebrekkige) staat niet meer vast te stellen is, mag je eisen dat de situatie eerst wordt vastgelegd door een onafhankelijke expert.
  • Je moet de winkel schriftelijk laten weten dat je een expert de zaak wilt laten beoordelen. Zorg wel dat je de winkel uitnodigt om hierbij aanwezig te zijn (dat hoeven ze natuurlijk niet ook daadwerkelijk te doen).
  • Het is goed om schriftelijke afspraken te maken over de beoogde staat van de badkamer na het herstel. Als de winkel daaraan niet wil meewerken, versterkt dat jouw positie in een eventuele rechtszaak enorm. Je kunt dan immers niet controleren of het herstel geslaagd is. In dat geval kun je je beroepen op het opschortingsrecht: je wilt pas meewerken als duidelijk is wat de winkel gaat opleveren. Als ze dus niet verder reageren, zou ik ze een mail sturen in de trant van: "Om verdere misverstanden en herhaalde herstelwerkzaamheden te voorkomen, verzoek ik u uiterlijk [datum] schriftelijk te bevestigen dat het herstel zal voldoen aan de geldende bouwbesluit-normen en de specificaties uit de oorspronkelijke offerte. Zolang deze bevestiging uitblijft, kan ik u geen toegang verlenen tot de woning, daar ik mijn recht op een deugdelijk product moet bewaken".

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-03 14:04
VonNickstein schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:25:
Ja, daar kan je zeker nog even achteraan bellen. Even navragen wat je nu moet doen. Of anders wanneer ze van plan zijn je wel te gaan helpen.

Op zich hoeft je niet direct te reageren op een vraag vanuit de keukenboer, dus ik zou voorzichtig zijn met het al te impulsief reageren. Maar goed, wat vragen stellen kan waarschijnlijk geen kwaad. Voor wat het waard is. Persoonlijk zou ik gezegd hebben dat ik er op terug zal komen na overleg met mijn advocaat.

Het lijkt er op dat je niet de meest klantgerichte en voordelige keukenboer hebt getroffen. In zo'n geval is er misschien wat druk nodig om ze de juiste kant op te krijgen. Het moet duidelijk zijn welke kant dit opgaat als ze niet volledig meewerken en dat ze aan het kortste eind gaan trekken. Juristen weten prima wat de juiste stappen zijn. Dus ik zou vooral pushen op de rechtsbijstand.

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:42
Ik zou sowieso pas na het weekend reageren op ze....niet te veel haast maken. Wel meteen die RB erop

• VonNickstein
Update: vandaag een jurist van de rb gesproken. Conclusie: er is een expert nodig om de schade vast te stellen. De kosten hiervan dienen wel eerst zelf betaald te worden (een krappe 2k), pas wanneer er een duidelijk conflict of zaak is worden deze vergoed.
De jurist had het direct over bouwnormen en daardoor ben ik wel direct het vertrouwen verloren dat we hier uit gaan komen. Zoals eerder gemeld in dit topic zal eea binnen de norm vallen.

Morgen maar eens overleggen met van beek expertise hoe we hier pragmatisch mee om kunnen gaan. Er bestaat een grote kans dat de monteurs hier binnenkort op de stoep staan om weer een verbeterslag te maken.

Al met al geen goed gevoel na dit eerste gesprek. Advies om zoveel mogelijk te laten herstellen, een expert in te schakelen om de schade vast te stellen, en bouwnormen als maatstaaf.
De ingebrekestelling, fotos, mailwisseling en opnames lijken er vooralsog allemaal niet toe te doen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tja, "niet mooi" of "niet netjes" is natuurlijk subjectief, maar ook hier helpen bouw- en afwerknormen.
Kan het cbw nog iets voor je betekenen?

Wise enough to play the fool

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:35
VonNickstein schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:03:
Update: vandaag een jurist van de rb gesproken. Conclusie: er is een expert nodig om de schade vast te stellen. De kosten hiervan dienen wel eerst zelf betaald te worden (een krappe 2k), pas wanneer er een duidelijk conflict of zaak is worden deze vergoed.
De jurist had het direct over bouwnormen en daardoor ben ik wel direct het vertrouwen verloren dat we hier uit gaan komen. Zoals eerder gemeld in dit topic zal eea binnen de norm vallen.

Morgen maar eens overleggen met van beek expertise hoe we hier pragmatisch mee om kunnen gaan. Er bestaat een grote kans dat de monteurs hier binnenkort op de stoep staan om weer een verbeterslag te maken.

Al met al geen goed gevoel na dit eerste gesprek. Advies om zoveel mogelijk te laten herstellen, een expert in te schakelen om de schade vast te stellen, en bouwnormen als maatstaaf.
De ingebrekestelling, fotos, mailwisseling en opnames lijken er vooralsog allemaal niet toe te doen.
Herkenbaar. Ik had een dispuut over holle tegels. Ik begreep van mijn RB dat de aannemer zelf de oplossing mag kiezen voor het oplossen van het probleem. Nu zat het probleem bij ons onder de tegels en dus niet zichtbaar, maar mocht dat ook bij jou van toepassing zijn, even navragen of dat inderdaad klopt want het kan zo zijn dat wat je wenst niet het resultaat zou zijn.

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02:07
Welke rechtbijstand hebben jullie dan ts?

dit topic is niet bedoeld voor jouw persoonlijke negatieve ervaringen met rechtsbijstand.

[ Voor 76% gewijzigd door teacher op 02-02-2026 07:46 ]

• Funkymonk3y
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-03 12:27
Dit lijkt op onze badkamer die we zelf met 4 linkerhanden en geen ervaring getegeld hebben.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

@VonNickstein houd in gedachten dat RBV er bij gebaat is om hun klanten te laten afhaken (dus demotiveren met weinig slagingskans) of schikken. Dit is simpelweg het goedkoopste namelijk. Probeer dat in gedachten te houden wanneer je iets van hen ontvangt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:42
Ik zou juist bij dit bedrijf er wel behoorlijk gestrekt erin gaan. Je hebt echt een vermogen betaald en zou mij zeker door een RB niet uit het veld willen laten slaan. Die lui willen alleen maar zo goedkoop mogelijk "schikken" terwijl bij een badkamer van deze prijs je toch echt andere verwachtingen mag hebben dan een beun de haas niveau.

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-03 14:04

Als leek zou ik denken dat de volgorde is: 1) Laat het bedrijf de badkamer afmaken, want discussie over niet afgeronde werkzaamheden blijft lastig. Je kunt eventueel bij het bedrijf aangeven dat je na oplevering een rapport laat opmaken. 2) Zorg dat de oplevering een heel duidelijk moment is, waar jij en het bedrijf het over eens zijn. Geen restpunten e.d. Dan krijg je mogelijk alsnog discussie. Zorg dat het moment schriftelijk vast is gelegd. Maak ook foto's van de status bij oplevering. 3) Indien nodig, laat een expert een rapport opmaken. Waar alle gebreken uit blijken. 4) Neem weer contact op met de rechtsbijstand verzekering.

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:55

Je moet je echt niet vergissen in hoe veel je al gedaan kan krijgen. Ik heb er geen verstand van verder, dus zal niet strooien met harde conclusies, maar ken wel een positief verhaal. Die scheve kraan gaat bijvoorbeeld op zich niet tegen de bouwnormen in. Het kan echter wel tegen de montagevoorschriften van de fabrikant zelf in gaan, en dat is dan wel weer een overtreding van de bouwnormen. Daarnaast mag je gewoon van redelijk werk uit gaan. Als je geen meetlint nodig hebt om te laten zien dat er niets van klopt heb je al een redelijke basis. Tegelijkertijd denk ik dat mdf dan weer wel erdoorheen kan komen als het gewoon goed afgewerkt is, het kan echt zo krom zijn.

Dit soort verhalen maken mij echt extreem panisch om bij dit soort projecten alles tot de milimeter uitgetekend te hebben. Bij mijn eigen werk merk ik ook dat het veel lekkerder werkt als alles alleen nog maar gedaan hoeft te worden, zal voor de oost-Europese beunhazen niet heel anders zijn.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 11:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let op, over een aantal punten is al geen conflict meer. Je had immers al in gezamenlijkheid met de leverancier een aantal tekortkomingen vastgesteld.

Wat is je doel verder? Wil je herstelkosten uitbetaald krijgen, of wil je gewoon dat het opgelost wordt door de leverancier? (even los van de vertrouwenskwestie). Voor dat tweede hoef nl. geen schade vastgesteld te worden, maar puur een vaststelling van punten die opgepakt moeten worden. Dat lijkt mij een ander type rapport en vraagstelling. Als voorbeeld: de badkraan zit niet gecentreerd. Als hij op de aangeleverde tekening wel gecentreerd ingetekend zit, is dat een hele simpele constatering.

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 02-02-2026 14:55 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-03 15:10
Ik snap niet hoe de winkel dit durft te verkopen. Als je hier een review over schrijft bezorg je ze serieuze reputatieschade (en terecht). Dat willen ze vast niet, dus misschien is dat ook nog een interessante optie om wat druk op ze te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 02-02-2026 15:41 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

We zijn inmiddels alweer weken verder... Hoe staat alles er inmiddels voor?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:36
Been there, done that. Na ongeveer een jaar discussieren en procederen in onze zaak doen voor de rechter gekomen. Zitting van plusminius 2,5u, uiteindelijk wildd hij samen met zijn advocaat toch wel schikken. Toen de rechter overigens duidelijk liet doorschemeren wat ie ervan vond… als in: prutswerk.

Wij hebben overigens meteen een ‘echte’ advocaat in de arm genomen en ben zelf ook een beetje juridisch onderlegd. Ik vetrouwd RB sowieso niet, die hebben hele andere belangen en daar moet je maar net geluk hebben de goede te treffen.
Succes in ieder geval!!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:02
Wij staan op het punt van een badkamer uitkiezen, dus ik ben vooral benieuwd welke partij dit was :) Of mag je dat hier niet melden?
Hopelijk is het inmiddels goed afgerond of is er een oplossing in zicht...

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:16
Mag je hier niet melden, maar het is een badkamer boer die actief adverteert met binnen 1 dag een nieuwe badkamer dacht ik. Sowieso een badkamer binnen 1 dag is dikke onzin.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31

Reinier

\o/

Dat is bezopen wat mij betreft. Maar goed 8)7

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

BBBrt schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:47:
Wij staan op het punt van een badkamer uitkiezen, dus ik ben vooral benieuwd welke partij dit was :) Of mag je dat hier niet melden?
Hopelijk is het inmiddels goed afgerond of is er een oplossing in zicht...
Deze heeft de TS al zelf indirect genoemd in dit topic.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• teacher

teacher

Dysgaf!

Reinier schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:45:
[...]

Dat is bezopen wat mij betreft. Maar goed 8)7
Dit is geen reviewsite, maar een discussieforum: Het gaat dus niet zozeer om de poppetjes, maar om hulp bij oplossingen. En wat je ook niet wil is in een eventueel juridisch traject het deksel op je neus krijgen vanwege smaad of laster oid.

En nu weer ontopic

• VonNickstein
Aanstaande Maandag komt het klusteam een aantal geconstateerde gebreken verhelpen. Volgens het hoofdkantoor "alle" maar ik heb het idee dat de klussers daar anders over denken.
Voor nu zo lang mogelijk in de "reparatiemodus" houden omdat we al gemerkt hebben dat zelfs met een conflict alles lang gaat slepen en niet altijd in ons voordeel gaat werken.
De laatste 10% gaat door ons niet betaald worden, laat hen maar een zaak maken. We zijn voornemens deze in te zetten om door een professional de afwerking te laten bijwerken.

to be continued na maandag..

• teacher

teacher

Dysgaf!

Maak maar een afvinklijstje voor ze. Zet daar _alles_ op.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

VonNickstein schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:54:
Volgens het hoofdkantoor "alle" maar ik heb het idee dat de klussers daar anders over denken.
Is er al overeenstemming tussen jullie en de leverancier over de gebreken? Daar zou het nl. mee moeten beginnen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• VonNickstein
Question Mark schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:14:
[...]

Is er al overeenstemming tussen jullie en de leverancier over de gebreken? Daar zou het nl. mee moeten beginnen.
Nee, die blijft uit en ze blijven verwijzen naar "alle servicepunten". Maar wat die servicepunten dan zijn laat niemand zich over uit.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:36
VonNickstein schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:19:
[...]

Nee, die blijft uit en ze blijven verwijzen naar "alle servicepunten". Maar wat die servicepunten dan zijn laat niemand zich over uit.
Heb je wel een ingebrekestelling verstuurd met al die punten?
Dan hebben zij wettelijk gezien de kans om de gebreken binnen ‘redelijke termijn’ te herstellen, voldoen ze niet, kan er over gegaan worden tot ontbinding. Of het laten oplossen door ‘een derde’ en de kosten te verhalen.
Maar ja, dat wordt een juridisch gevecht. Zoals gezegd: been there, done that.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:32
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:40:
Ik snap niet hoe de winkel dit durft te verkopen. Als je hier een review over schrijft bezorg je ze serieuze reputatieschade (en terecht). Dat willen ze vast niet, dus misschien is dat ook nog een interessante optie om wat druk op ze te zetten.
En dat mag dus niet (wel een terechte kritische review schrijven, maar niet), dreigen hiermee om druk te zetten. Dat is afdreiging.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-03 15:10
coinman63 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:37:
[...]

En dat mag dus niet (wel een terechte kritische review schrijven, maar niet), dreigen hiermee om druk te zetten. Dat is afdreiging.
Is dan niet de logische weg om gewoon die review te schrijven? Dreigen is dan toch niet nodig. Die druk voelen ze vanzelf wel als ze de notificatie ontvangen dat er een nieuwe (zeer kritische) review is.

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23:05
coinman63 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:37:
[...]

Nou nee hoor. Je mist een aantal bestanddelen om dit als afdreiging te kunnen kwalificeren

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:32
Artikel 318 wetboek van strafrecht:

Hij die, met het oogmerk om zich ….. wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift ….. tot ….. hetzij het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, ….. wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Ik ga een slechte review schrijven (dreigen met smaadschrift) als jij niet mijn badkamer herstelt (aangaan van een schuld) of mij korting geeft (teniet doen van een inschuld). En ja, dat is wederrechtelijk, ook al is het voor jou overduidelijk dat hier een wanprestatie is geleverd, want dat dien je eerst aan te tonen.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-03 08:43
Er staan al genoeg slechte reviews over het desbetreffende bedrijf. Eentje meer of minder zal weinig indruk maken op het bedrijf.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:35
coinman63 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 03:13:

Hij die, met het oogmerk om zich ….. wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift ….. tot ….. hetzij het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, ….. wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Ik ga een slechte review schrijven (dreigen met smaadschrift) als jij niet mijn badkamer herstelt (aangaan van een schuld) of mij korting geeft (teniet doen van een inschuld). En ja, dat is wederrechtelijk, ook al is het voor jou overduidelijk dat hier een wanprestatie is geleverd, want dat dien je eerst aan te tonen.
Alleen verandert het de zaak nogal als de review volledig geschreven is naar aanleiding van het geleverde! Het voordeel ligt nu immers bij het nalatige bedrijf. Ik denk niet dat er ook maar 1 rechter in mee zal gaan dat je bestraft kunt worden door een review die feitelijk correct is.

Je schiet er alleen niks mee op, maar dat is een ander verhaal.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:37:
[...]

Alleen verandert het de zaak nogal als de review volledig geschreven is naar aanleiding van het geleverde! Het voordeel ligt nu immers bij het nalatige bedrijf. Ik denk niet dat er ook maar 1 rechter in mee zal gaan dat je bestraft kunt worden door een review die feitelijk correct is.

Je schiet er alleen niks mee op, maar dat is een ander verhaal.
Een review is geen probleem (al zal het ook niet helpen in deze fase). Dreigen met een slechte review als ze niet X doen, is wel een probleem. De waarschuwing dat niet te doen is terecht.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
indigo79 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:44:
[...]

Een review is geen probleem (al zal het ook niet helpen in deze fase). Dreigen met een slechte review als ze niet X doen, is wel een probleem. De waarschuwing dat niet te doen is terecht.
Dreigen? Door te zeggen dat je een review achter laat als de zaak spaak loopt is geen dreiging. Dat is een aankondiging.

Bewijs maar dat het een slechte review wordt.

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03 11:43
En hoe is het afgelopen gisteren?

• VonNickstein
Update: afgelopen Maandag is er een ander klusteam geweest samen met de mede eigenaar. De laatste hield zich bezig met herstellen van kitwerk, wat nog steeds nergens naar lijkt en de eerste hebben het toilet en de dakplaten hersteld.

Er is verbetering in de basis. De naden lopen nu netjes gelijk en het toilet is een heel stuk naar achteren geplaatst.

Maar met nieuwe installatie weer nieuwe gebreken.
Het kitwerk lijkt wederom nergens naar en is een smeerbende. Het toilet was verend bevestigd.

De eigenaar wist na 2 uur niet hoe snel deze weg moest zijn en weigerde samen door de badkamer te lopen nadat zijn werkzaamheden waren “afgerond”.

Nog steeds erg veel openstaande punten.
Donderdag komen ze de vloer leggen, dan zijn we weer een stap dichterbij, maar al met al is het resultaat niet naar verwachting.

We zoegen nu eerst voor zoveel mogelijk meewerkmodus om een leefbare situatie te krijgen. De stress bij de vrouw begint ook hoog op te lopen. En kijken vanuit deze stabiele situatie verder hoe we nog eea kunnen verhalen in samenwerking met de rechtsbijstand.

Fotos volgen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 21:06
Nog een tip: voor dit bedrag zou ik serieus overwegen om een gespecialiseerd advocatenkantoor in te schakelen. Dat kost je misschien een paar duizend euro (als het niet op een rechtszaak uitdraait), maar bij dit soort bedragen kan dat echt het verschil maken.

Mijn ervaring met rechtsbijstand is dat ze vaak binnen bepaalde interne budgetten moeten werken. Daardoor sturen ze relatief snel aan op schikken of genoegen nemen met een “redelijke oplossing”. Bij een geschil van een paar duizend euro is dat vaak prima, maar bij een badkamer van €43.500 praat je over een heel andere orde van grootte.

Een advocaat die je zelf inschakelt werkt op uurbasis (reken op €250 à €350 per uur), maar die heeft er ook belang bij om het maximale eruit te halen. Bovendien: als je in het gelijk wordt gesteld, worden de proceskosten vaak (deels) verhaald op de tegenpartij.

Ik zou in ieder geval niet wachten tot alles dicht zit (vloer erin etc.) zonder juridisch advies. Al is het maar een eerste gesprek om te bepalen waar je staat.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• jadjong
  • Niet online
Tja, het duurt al ruim twee maanden en met een advocaat er bij duurt het nog eens twee maanden. Al die tijd zonder badkamer(vloer) wordt je ook niet beter van.

• DutchKel
jadjong schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:51:
Tja, het duurt al ruim twee maanden en met een advocaat er bij duurt het nog eens twee maanden. Al die tijd zonder badkamer(vloer) wordt je ook niet beter van.
Het kan wel in je nadeel werken. Stel dat de rechter vraagt waarom heb je pas nadat alles klaar was een advocaat ingeschakeld? Waarom niet al eerder toen je zag dat het mis ging?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:58
DutchKel schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:58:
[...]

Het kan wel in je nadeel werken. Stel dat de rechter vraagt waarom heb je pas nadat alles klaar was een advocaat ingeschakeld? Waarom niet al eerder toen je zag dat het mis ging?
Die advocaat zou dit hebben voorkomen?
In alle redelijkheid moet je de tegenpartij de mogelijkheid geven om het op te lossen, ook met een advocaat. Dat die tegenpartij de zaak niet serieus neemt en gewoon wat gaat kloten is niet de schuld van TS of het inschakelen van rechtsbijstand ipv een advocaat.

• DutchKel
_JGC_ schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:21:
[...]

Die advocaat zou dit hebben voorkomen?
In alle redelijkheid moet je de tegenpartij de mogelijkheid geven om het op te lossen, ook met een advocaat. Dat die tegenpartij de zaak niet serieus neemt en gewoon wat gaat kloten is niet de schuld van TS of het inschakelen van rechtsbijstand ipv een advocaat.
Ja mogelijk wel. Je moet inderdaad de winkel de mogelijkheid geven om het op de lossen, maar je moet ook ingrijpen als je ziet dat het nog verder mis gaat. De winkel heeft naar mijn idee meer dan genoeg kansen gehad. Er gaat zoveel mis, dus hoe groot acht je de kans dat de vloer wel goed erin gaat? Zadel je de winkel nu niet met extra kosten op als je zo laat pas verdere stappen onderneemt? Die vloer moet erna wellicht weer helemaal eruit. De eigenaren willen blijkbaar de fouten niet zien, dus de kosten om dingen te repareren en netjes te doen lopen dan alleen maar op.

En daarbij even advies inwinnen van een advocaat betekend niet dat de winkel niks meer mag doen. Ook met een advocaat hoeven dingen niet lang te duren. Die zitten er ook niet om iets te vertragen, maar ze zijn er wel voor jou om het geschil op te lossen. Als er dingen vertragen dan komt dat alleen maar omdat de winkel prutswerk oplevert.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26
VonNickstein schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:41:
Update: afgelopen Maandag is er een ander klusteam geweest samen met de mede eigenaar. De laatste hield zich bezig met herstellen van kitwerk, wat nog steeds nergens naar lijkt en de eerste hebben het toilet en de dakplaten hersteld.

Maar met nieuwe installatie weer nieuwe gebreken.
Het kitwerk lijkt wederom nergens naar en is een smeerbende. Het toilet was verend bevestigd.

De eigenaar wist na 2 uur niet hoe snel deze weg moest zijn en weigerde samen door de badkamer te lopen nadat zijn werkzaamheden waren “afgerond”.

Ik zou dit direct vastleggen per mail naar ze, gewoon simpele mail:
- er is gewerkt aan het kitwerk. Ook na de werkzaamheden is het niet conform verwachtingen
- ik ging er van uit dat er gezamenlijk naar de huidige staat en manier van oplossen besproken zou worden, maar daar is geen tijd voor genomen.

Op die manier maak je alvast dossierstukken dat het zowel in de inhoud (niet kunnen kitten) als in het proces (afspraken maken, communicatie) prutsers zijn. Mocht het op een conflict uitlopen heb je zaken vastgelegd en je geïnformeerd.

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:45
Ik zal mijn meer zorgen maken over de riolering
Rechtszaak beginnen kost zeer veel geld
je weet nooit hoe het balletje gaat rollen
als de rechter dit allemaal acceptabel vindt.waarschijnlijk vindt hij dit ook want de toleranties in de bouw liggen zeer zeer ruim.
Geen Expert zal dit onacceptabel vinden.
Ik wil niet negatief klinken
maar dit is echt de werkelijkheid prijs kwaliteit staan niet in verhouding maar daar was je zelf bij.

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:47
Edje44magnum schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:54:
Ik zal mijn meer zorgen maken over de riolering
Rechtszaak beginnen kost zeer veel geld
je weet nooit hoe het balletje gaat rollen
als de rechter dit allemaal acceptabel vindt.waarschijnlijk vindt hij dit ook want de toleranties in de bouw liggen zeer zeer ruim.
Geen Expert zal dit onacceptabel vinden.
Het is daarom gebruikelijk dat de rechtbank een expert in schakeld van zaken waar zij geen verstand van hebben.
Het is misschien een idee om zelf een expert in te schakelen, als dit nog niet gebeurt is.

• Edje44magnum
De woorden van de Expert zijn
dat het allemaal best acceptabel is
buiten de riolering dan.
Dat wij hier op het forum het allemaal een groot schandaal vinden
inclusief mijzelf is hier geen zaak.
Dit zal allemaal binnen de norm vallen.
En zeker elke advocaat neemt deze zaak aan uurtje factuurtje die interesserend allemaal geen zier.
Ik weet hier een beetje van want mijn maat is advocaat.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Edje44magnum schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:59:
De woorden van de Expert zijn
dat het allemaal best acceptabel is
buiten de riolering dan.
Dat wij hier op het forum het allemaal een groot schandaal vinden
inclusief mijzelf is hier geen zaak.
En zeker elke advocaat neemt deze zaak aan uurtje factuurtje die interesserend allemaal geen zier.
De woorden van de expert zijn dat afgaande op de foto's het ondermaats is.

De enige die het acceptabel vindt is de hoofdmonteur die tevens mede eigenaar van de badkamerzaak is.

Als dat toilet nu opnieuw geplaatst is en speling op de pot zit is dat wederom ondermaats.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ah, en een advocaat is inhoudelijk deskundige op élk vlak...

Dit statement van je snijdt niet echt hout. Een rechter toetst op redelijkheid en billijkheid, en kijkt dus vooral wat TS mag verwachten. Wát is er afgesproken, wat is er geleverd, en wat had verwacht mogen worden?
Onderbouw dat eens? Er zijn gewoon normen en leidraden voor kitwerk, en hoe dit toegepast moet worden. Dat geeft een aardig toetskader om te bepalen of voldaan is wat verwacht mag worden. Daarnaast hanteert de bouw idd. normen, maar er zit wel verschil in de normen als het gaat om ruwbouw, of afbouw.

• Edje44magnum
De badkamer ziet er netjes uit .
close-ups van kit werk laten zien dat de oppervlakte van de kit niet helemaal gelijk
is dit zal niets afdoen aan de werking van de kitrand.
Iedereen hier heeft het over een kraantje scheef of minder scheef
of de kit maar de afvoer vind ik het meest Triest in dit verhaal.
Ga met deze casus aar een jurist en je zal hetzelfde horen als wat ik eerder gepost heb.
ik hoop echt voor TS dat het goed komt
ik gun dit jonge gezin het beste.
Maar vraag na bij mensen die een nieuw huis of appartement hebben gekocht maakt niet uit of het een getal is met 6 cijfers soms laat de afwerking te wensen over.
maar volgens bouwend Nederland en de gerechtelijke macht heb je geen poot om op te staan

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Edje44magnum schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:28:
maar volgens bouwend Nederland en de gerechtelijke macht heb je geen poot om op te staan
Maar onderbouw dat nu eens. Als op papier (de tekening) afgesproken staat dat de badkraan op positie X komt, en hij wordt neergezet op positie X + 20 cm, dan is dat aantoonbaar niet goed gerealiseerd.

Het is dan aan de rechter om te kijken of het navorderen van een aanpassing wel redelijk/billijk is, en of er alternatieve oplossingen zijn (zoals een financiele compensatie). Zomaar stellen dat je "geen poot heb om op te staan" is veel te kort door de bocht.

• Edje44magnum
Wat is er volgens jou mis aan de kit dan.
buiten hier en daar een cosmetisch dingetje de kid zal waarschijnlijk gewoon zijn werk doen .
dat wij het er niet uit vinden zien is
niet van belang voor de werking

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Alles is mis met de kit en de afwerking.
Geloof mij maar want een maat van mij is advocaat.
Volgens bouwend Nederland en de gerechtelijke macht heb je een poot om op te staan.

^^ zie je wat ik doe? ik draai het om, ik roep maar wat zonder onderbouwing.

39

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:39

paQ

Edje44magnum schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:12:
buiten hier en daar een cosmetisch dingetje de kid zal waarschijnlijk gewoon zijn werk doen .
dat wij het er niet uit vinden zien is
niet van belang voor de werking
Ook al doet het zijn werk (wellicht) Dan is er nog steeds het esthetische deel. Dat HOORT (moet) er gewoon beter uit te zien dan wanneer de 74 jarige buurvrouw van 3 huizen verderop het eens komt doen na het kijken van een youtube filmpje.
Daar betaal je gewoon voor. Daar hoeft geen (branche)norm voor te bestaan; boerenverstand is voldoende.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• DutchKel
@Edje44magnum blijkbaar ben jij een expert. Kun je dan ajb een rapport opstellen waar TS iets mee kan?

Veel mensen roepen iets zonder onderbouwing. Een monitor met 1 pixelfout is acceptabel toch? En met 2 pixelfouten is ook acceptabel, en met 3 pixelfouten is acceptabel. Maar vanaf 4 pixelfouten is het niet meer acceptabel. Dus hoeveel moet er bij een badkamer fout zijn om het niet meer acceptabel te vinden?

Als alles maar een beetje is aangeprutst dan vind ik de hele badkamer ondermaats. Ook al zijn het individueel maar kleine fouten.

En ook bij de rechtsbijstand zul je vast horen dat het acceptabel is, maar die hebben ook niet als doel om jou de helpen, die willen juist zo snel mogelijk de case gesloten hebben.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Edje44magnum schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:12:
Je geeft het zelf al aan... Dat de werking waarschijnlijk okay is, doet niks af aan het feit dat het gewoon niet afgekit is zoals verwacht mag worden bij de prijs die de TS betaald heeft.

Overigens, een kitrand hoort een bepaalde vorm te hebben zodat het water er snel af kan. Dit is een extra schimmelwerende maatregel (zie daarvoor ook de richtlijnen die ik eerder gepost heb). Dat lijkt nu op de foto's al onvoldoende. Het gebrek is dus iets meer dan alleen cosmetisch.

Maar goed, dat eindoordeel is op afstand lastig te maken. Het gaat mij vooral even om de stelling die je maakt dat je geen poot hebt om op te staan. Dat is veel te kort door de bocht.

• Rickardur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-02 19:24
Question Mark schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Je geeft het zelf al aan... Dat de werking waarschijnlijk okay is, doet niks af aan het feit dat het gewoon niet afgekit is zoals verwacht mag worden bij de prijs die de TS betaald heeft.

Overigens, een kitrand hoort een bepaalde vorm te hebben zodat het water er snel af kan. Dit is een extra schimmelwerende maatregel (zie daarvoor ook de richtlijnen die ik eerder gepost heb). Dat lijkt nu op de foto's al onvoldoende. Het gebrek is dus iets meer dan alleen cosmetisch.

Maar goed, dat eindoordeel is op afstand lastig te maken. Het gaat mij vooral even om de stelling die je maakt dat je geen poot hebt om op te staan. Dat is veel te kort door de bocht.
Ik denk dat geen poot om op te staan gedeelte meer komt omdat ook al worden deze mensen gestraft; je zit nog steeds met de gebakken peren, en, als je andere forum posts leest; ze hebben al heel slechte reviews. in mijn beleving gaan ze dan niet jou shit fixen, zelfs als de rechter zegt: JE MOET. gaan ze wel failliet en onder andere naam weer doorstarten, boeit hun geen ene flikker.

Dus in principe; je hebt inderdaad geen poot om op te staan, maar dat is meer omdat het rechtsysteem in nederland gewoon niet werkt.

tevens, 90% aanbetalen van 40k vind ik wel heel veel. dan is er nog niks gedaan en dan word er een werkje afgeleverd was ik met 15k ook nog wel had kunnen doen.

• Mistraller
Ik heb het gevoel dat er in dit topic iemand terecht is gekomen met relaties met het betreffende bedrijf....

---------------

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:33
DutchKel schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:58:
[...]

8)7

Het is een normale gang van zaken om pas juridische bijstand in te schakelen nadat je de tegenpartij meermaals dringend hebt verzocht om de gebreken te verhelpen. Want pas als er kansen geweest zijn om gebreken te verhelpen maar dat niet voldoende resultaat heeft opgeleverd, is er officieel sprake van een geschil. In het stadium daarvoor is er slechts sprake van één of meerdere klachten en bij een normaal functionerende klachtenprocedure- en afhandeling heb je als consument echt geen juridische bijstand nodig.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Wolly
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:04:
Ik heb het gevoel dat er in dit topic iemand terecht is gekomen met relaties met het betreffende bedrijf....
Omdat die een andere kijk op het eindresultaat geeft?

• Mistraller
Wolly schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 23:55:
[...]

Omdat die een andere kijk op het eindresultaat geeft?
Ik wil je even aan het feit herinneren dat er ruim 40k is afgetikt.

---------------

• VonNickstein
Hier de fotos van de vernieuwde toilethoek. Natuurlijk zijn we tevreden met het verminderen van de benodigde ruimte, en de tekeningen in de platen kome beter tot hun recht. Maar zoals ook te zien: de waas en glans van het belabberde smeerwerk (kit). Ik heb mij daar bij neergelegd. Als de basis/plaatwerk maar in orde is dan laat ik op de resterende 10% wel een kitter komen en kijken we samen met rb welke additionele kosten zoals riool, duur van werkzaamheden, en overige montagepunten kunne verhalen.

Het stoort mij ontzettend hoe de organisatie hier mee om gaat, nog even los van het resultaat. Ze zijn grotendeels actief bij ouderen en hulpbehoevenden. Dan met een grote mond binnen komen en veel geld rekenen voor dit kluswerk is schandalig. En misschien nog wel meer dat ze hier zo mee weg kunnen komen.

Misschien toch eens langs de action voor een mooi ruithamertje en even een rondje in de showroom doen op zoek naar een mooie douche glasplaat. Dan maar een dag zitten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9z8p7KdBSz9g_yfTK5gnY1-_fyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5XYfoHo4nOziPKag7PJa5Oi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEEIhlS9CC1sfjDYQkHp5gjr-XE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMyA5STkFFMKDMuzRTvHM9gk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1h7eLR_E2jQkyrhbey4sq6gjB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw6fB7T7P6DVeIiyKgpivK8L.jpg?f=fotoalbum_large

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scAT7f6qyrgEkbCSML6osAyHXrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oplXILTqixYUjl6BRHpGom4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch gewoon prutswerk?

Dat die dit zo durft af te leveren verbaast mij, dit is gewoon iemand die echt geen flauw benul heeft waarmee die bezig is.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:25
Mistraller schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 01:15:
[...]

Ik wil je even aan het feit herinneren dat er ruim 40k is afgetikt.
Zegt niks over de te verwachten kwaliteit van de montage. Dure materialen is dure badkamer maar dat maakt nog niet dat montage dan ook duur is

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:19
OP moet nooit meer 90% aanbetalen. Geld is je enige machtsmiddel als consument.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

squashedraven schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:09:
[...]

Zegt niks over de te verwachten kwaliteit van de montage. Dure materialen is dure badkamer maar dat maakt nog niet dat montage dan ook duur is
Dat blijkt nergens uit de offerte. Er staan eigenlijk helemaal geen merken bij de meeste zaken.

Overigens, ongeacht de prijs mag je wel gewoon een degelijke afwerking verwachten. Dit kitwerk kan echt niet. Dat er geen watervast hout gebruikt is kan ook echt niet. En zo nog wel veel meer.

Eenieder die met droge ogen anders durft te stellen: laten we zeggen dat jij en ik niet hetzelfde zijn :+

• squashedraven
LankHoar schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:16:
[...]

Dat blijkt nergens uit de offerte. Er staan eigenlijk helemaal geen merken bij de meeste zaken.

Overigens, ongeacht de prijs mag je wel gewoon een degelijke afwerking verwachten. Dit kitwerk kan echt niet. Dat er geen watervast hout gebruikt is kan ook echt niet. En zo nog wel veel meer.

Eenieder die met droge ogen anders durft te stellen: laten we zeggen dat jij en ik niet hetzelfde zijn :+
Ik doe nergens een uitspraak over het uitgevoerde werk, ik stel alleen dat de uitspraak dat de badkamer 40k totaal niet relevant is. Voor een badkamer van 20k mag je ook goede afwerking verwachten

• Wolly
  • Niet online
LankHoar schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:16:
[...]

Hoezo “blijkt nergens uit de offerte”? Die is hier gedeeld en de materialen zijn duur (verkocht). Dat maakt het nu eenmaal een dure badkamer, maar dat wil niets zeggen over de perfectie van montage die hier verwacht wordt.

En je mag inderdaad een degelijke afwerk verwachten, alleen is het lastig om je recht te krijgen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Wolly schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:27:
[...]

Hoezo “blijkt nergens uit de offerte”? Die is hier gedeeld en de materialen zijn duur (verkocht). Dat maakt het nu eenmaal een dure badkamer, maar dat wil niets zeggen over de perfectie van montage die hier verwacht wordt.

En je mag inderdaad een degelijke afwerk verwachten, alleen is het lastig om je recht te krijgen.
Ik betwist niet dat er veel betaald is voor de producten, dat lijkt me duidelijk. Er staan alleen bijna nergens merken bij, dus je hebt geen idee welke producten het precies zijn, kijkende naar de offerte. Grohe/Damixa vs Ben ofzo maakt nogal een verschil in kwaliteit (en prijskaartje).
squashedraven schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:19:
[...]

Ik doe nergens een uitspraak over het uitgevoerde werk, ik stel alleen dat de uitspraak dat de badkamer 40k totaal niet relevant is. Voor een badkamer van 20k mag je ook goede afwerking verwachten
Duidelijk, dan heb ik per ongeluk je post geïnterpreteerd als "het materiaal was duur, arbeid goedkoop, dus kun je niet teveel verwachten". Helemaal eens met wat je hier zegt :+

• DutchKel
TerminalNL schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:01:
[Afbeelding]

Dat die dit zo durft af te leveren verbaast mij, dit is gewoon iemand die echt geen flauw benul heeft waarmee die bezig is.
Ik schrik echt van dit kitwerk. Mijn vrouw heeft onlangs op zolder gekit (de randen bij een verlaagd plafond). Omdat het op zolder was en daar normaal niemand komt naast ons durfde we dat wel aan. Ook is daar niks van water dus als het niet helemaal goed is dan is dat helemaal niet erg.

Maar ik moet wel bekennen dat het amateuristische kitwerk van mijn vrouw er veel beter uit ziet dan het kitwerk wat ik op de foto's zie.

Maar mijn vrouw heeft het wel gedaan zoals mijn schoonvader (die is ook amateur maar heeft het wel al vaker gedaan) het zei: kit erin doen, proberen zo gelijkmatig mogelijk te verdelen (tijdens het spuiten zelf) en erna met een vinger die nat is van water+afwasmiddel eroverheen gaan om het goed aan te drukken en helemaal gelijkmatig te krijgen.

Zij heeft nergens van die vreemde gaten erin zitten of dat het ergens teveel is opgehoopt.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:43
DutchKel schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 10:13:
[...]

Ik schrik echt van dit kitwerk. Mijn vrouw heeft onlangs op zolder gekit (de randen bij een verlaagd plafond). Omdat het op zolder was en daar normaal niemand komt naast ons durfde we dat wel aan. Ook is daar niks van water dus als het niet helemaal goed is dan is dat helemaal niet erg.

Maar ik moet wel bekennen dat het amateuristische kitwerk van mijn vrouw er veel beter uit ziet dan het kitwerk wat ik op de foto's zie.

Maar mijn vrouw heeft het wel gedaan zoals mijn schoonvader (die is ook amateur maar heeft het wel al vaker gedaan) het zei: kit erin doen, proberen zo gelijkmatig mogelijk te verdelen (tijdens het spuiten zelf) en erna met een vinger die nat is van water+afwasmiddel eroverheen gaan om het goed aan te drukken en helemaal gelijkmatig te krijgen.

Zij heeft nergens van die vreemde gaten erin zitten of dat het ergens teveel is opgehoopt.
Die gaten zijn waterdruppels volgens mij. Geen happen uit de kit.

Ik vind he vreemder dat het zo scheef eruit ziet. Is het wel recht gemonteerd?

• Mistraller
VonNickstein schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 07:57:
. Maar zoals ook te zien: de waas en glans van het belabberde smeerwerk (kit).
Mijn god wat een broddelwerk. Dit doe ik als amateur die het hooguit 1x in de 5 jaar doet, netter.

---------------

• Mistraller
squashedraven schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:09:
[...]

We hebben het hier eerder in dit topic over gehad. De materialen zijn met forse marges verkocht.

Als jij een heel dure auto koopt, dan verwacht je toch ook premium service bij de aflevering? Of zou jij het accepteren dat er stof, vuil en krassen, wielen slecht uitgelijnd, op je nieuwe Porsche zitten. :P

Ik snap waar je heen wilt maar de aflevering is hier gewoon slecht want ook voor een "gemiddelde" prijs zou gelden dat er hier ondermaats werk is afgeleverd. Bij duurdere materialen geldt in mijn ogen dat je ook het vakmanschap dient te hebben om die met zorg en aandacht te kunnen plaatsen; anders moet je het niet verkopen.

---------------

• jadjong
  • Niet online
Dat kitwerk rond het toilet ziet er uit als de eerste keer dat ik zelf een kitspuit gebruikte. Na een Youtube filmpje van een paar minuten gekeken te hebben ging het al veel beter.

• squashedraven
Mistraller schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:10:
[...]

We hebben het hier eerder in dit topic over gehad. De materialen zijn met forse marges verkocht.

Als jij een heel dure auto koopt, dan verwacht je toch ook premium service bij de aflevering? Of zou jij het accepteren dat er stof, vuil en krassen, wielen slecht uitgelijnd, op je nieuwe Porsche zitten. :P

Ik snap waar je heen wilt maar de aflevering is hier gewoon slecht want ook voor een "gemiddelde" prijs zou gelden dat er hier ondermaats werk is afgeleverd. Bij duurdere materialen geldt in mijn ogen dat je ook het vakmanschap dient te hebben om die met zorg en aandacht te kunnen plaatsen; anders moet je het niet verkopen.
Zeg ik maar ook ergens dat ik het niet ondermaats vindt? Ik zeg alleen dat het irrelevant is of er 20k of of 40k etc. Is betaald je betaald voor montage en dan hoort het goed te zijn

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:39

paQ

Ik vind het broddelwerk onverkoopbaar en onverdedigbaar. Iedereen met ogen kan toch zien dat dit beneden een normaal verwachtingspatroon van een 'professional' is? Dat staat (idd) los van de totaalprijs.
Maar... voor 40k leg je de lat als verkopende partij wel echt serieus hoog. Je impliceert net iets harder dat het top of the bill is.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:18
Ik zou ze een voorstel doen, 5 of 10k oid terug, en je hebt het nergens meer over, doet afstand van garantie e.d.

Dan zit je het uit met deze badkamer en laat je hem over een paar jaar opnieuw doen.

Anders ga je een lang traject in waar je ook niet op zit te wachten...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-03 06:05
Mistraller schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:10:
[...]

met dat verschil dat je geen Porsche bij de Porsche dealer hebt gekocht, maar een 2ehands Trabantje bij een vaag figuur in een versleten loods. Die zo gewiekst was om jou, vanwege je onkunde en haast, er wel een Porsche prijs heeft weten uit te slepen en je dat nog voor levering liet betalen.

Dit zijn gewoon regelrechte oplichters. Niks meer en niks minder.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
Makrolon schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 19:10:
Ik zou ze een voorstel doen, 5 of 10k oid terug, en je hebt het nergens meer over, doet afstand van garantie e.d.

Dan zit je het uit met deze badkamer en laat je hem over een paar jaar opnieuw doen.

Anders ga je een lang traject in waar je ook niet op zit te wachten...
Over een paar jaar weer een nieuwe? Mijn badkamer zit er al 15 jaar in en ziet er nog uit als nieuw en was 1/4 van deze bizarre prijs en ook nog eens prachtig afgewerkt.

Ik zou ze al het tegelwerk laten oplossen, al moet het 10x opnieuw! En zelf een professionele loodgieter en kitter laten komen en die kosten verhalen op hun.

Alles kort en klein slaan in die zaak is meer dan een dag zitten en ook nog eens een dikke schadevergoeding betalen, zou ik niet doen. Wel kan je in de zaak gaan schreeuwen en andere mensen waarschuwen cq behoeden.

• Makrolon
iMode schreef op zondag 1 maart 2026 @ 10:50:
[...]

Over een paar jaar weer een nieuwe? Mijn badkamer zit er al 15 jaar in en ziet er nog uit als nieuw en was 1/4 van deze bizarre prijs en ook nog eens prachtig afgewerkt.

Ik zou ze al het tegelwerk laten oplossen, al moet het 10x opnieuw! En zelf een professionele loodgieter en kitter laten komen en die kosten verhalen op hun.

Alles kort en klein slaan in die zaak is meer dan een dag zitten en ook nog eens een dikke schadevergoeding betalen, zou ik niet doen. Wel kan je in de zaak gaan schreeuwen en andere mensen waarschuwen cq behoeden.
Jouw badkamer ja, niet deze.

Deze badkamer gaat geen 10 worden, en ook geen 8. Ook al laat je ze 20 keer terug komen. Je laat ze een keer of wat terug komen en dan heb je geen zin meer in het gezeik en neem je genoegen met minder. Zonder wat geld terug.

Daarom zou ik mn verlies nemen, zien dat je nog wat geld terug krijgt en over een paar jaar wel een mooie badkamer laten maken die inderdaad 20+ jaar mee gaat.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

TerminalNL schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:01:
[Afbeelding]

Zit er nog eens naar te kijken, en het kitwerk is echt prutswerk uiteraard. Maar los daarvan, dit hoor je normaliter met een tegelstrip te doen voor een strak resultaat. Gebruik je geen tegelstrip, dan voeg je het.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:00

Misschien toch eens langs de action voor een mooi ruithamertje en even een rondje in de showroom doen op zoek naar een mooie douche glasplaat. Dan maar een dag zitten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het met jullie te doen maar dit gaat je niet helpen. Wellicht kan je wel een veer reclamebord kopen/ergens lenen, daar een foto collage in ophangen en daarmee voor hun deur gaan zitten:

Afbeeldingslocatie: https://reclamematerialen.com/wp-content/uploads/2022/03/1-Grijs-verrijdbaar-stoepbord-waterdicht.jpg

• Makrolon
Hier de fotos van de vernieuwde toilethoek. Natuurlijk zijn we tevreden met het verminderen van de benodigde ruimte, en de tekeningen in de platen kome beter tot hun recht. Maar zoals ook te zien: de waas en glans van het belabberde smeerwerk (kit). Ik heb mij daar bij neergelegd. Als de basis/plaatwerk maar in orde is dan laat ik op de resterende 10% wel een kitter komen en kijken we samen met rb welke additionele kosten zoals riool, duur van werkzaamheden, en overige montagepunten kunne verhalen.

Het stoort mij ontzettend hoe de organisatie hier mee om gaat, nog even los van het resultaat. Ze zijn grotendeels actief bij ouderen en hulpbehoevenden. Dan met een grote mond binnen komen en veel geld rekenen voor dit kluswerk is schandalig. En misschien nog wel meer dat ze hier zo mee weg kunnen komen.

Misschien toch eens langs de action voor een mooi ruithamertje en even een rondje in de showroom doen op zoek naar een mooie douche glasplaat. Dan maar een dag zitten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ligt daar op de grond het beugeltje waarmee je de afvoer aan het inbouwreservoir vast zet?

• Mistraller
Guido7619 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 06:20:
[...]

met dat verschil dat je geen Porsche bij de Porsche dealer hebt gekocht, maar een 2ehands Trabantje bij een vaag figuur in een versleten loods. Die zo gewiekst was om jou, vanwege je onkunde en haast, er wel een Porsche prijs heeft weten uit te slepen en je dat nog voor levering liet betalen.

Dit zijn gewoon regelrechte oplichters. Niks meer en niks minder.
Ja maar dat zeg ik toch ook. Er zijn hier nu verschillende mensen die de oplevering proberen te vergoelijken omdat het materiaal en de oplevering volgens hen twee zaken zijn die los van elkaar gezien moeten worden. En daar ben ik het pertinent niet mee eens, en jij zo te lezen ook niet.

---------------

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-03 06:05
Mistraller schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:29:
[...]

Ja maar dat zeg ik toch ook. Er zijn hier nu verschillende mensen die de oplevering proberen te vergoelijken omdat het materiaal en de oplevering volgens hen twee zaken zijn die los van elkaar gezien moeten worden. En daar ben ik het pertinent niet mee eens, en jij zo te lezen ook niet.
Ja, het is een triest verhaal en wens je niemand toe. Maar gradaties van afwerking lijken mij zeer moeilijk aan te vechten als je dat niet allemaal exact gespecifieerd hebt staan. Voor het bedrag verwacht je topkwaliteit.

je gaat uit van vakmanschap, zeker met zulke prijzen, maar zoals je ziet lijken het een stel beunhazen die maar wat aanmodderen. Maar een kitrand die afdicht is werkzaam, dat het er totaal niet uitziet kun je niet aanvechten. Want wanneer is het dan wel goed? Bij welke tolerantie?

Is er bijv. gespecificeerd hoe dik de voegen zijn? Waarschijnlijk niet, ervan uitgaande dan je een normale, zichzelf respecterende vakman krijgt, die bij zulke prijzen nog eens extra zijn best gaan doen verwacht je dat het er allemaal superstrak uitkomt te zien. Maar zulke verwachtingen zijn niet juridisch aan te vechten als het technisch er wel goed in ligt maar hier en daar een beetje scheef.

En gezien het gewoon oplichters zijn kun je wel 100 foto's van het belabberde werk laten zien, dat weten ze zelf ook dondersgoed wel. Maar ze doen er niks aan en lachen zich rot achter je rug hoe je zo stom kon zijn om dit soort bedragen neer te leggen en op hun eis van 90% aanbetaling in te gaan. Daarna wisten ze dat ze hun allergrootste klungelaar er wel heen konden sturen. Dat ze de laatste 10% niet gaan krijgen hebben ze al lang en breed ingecalculeerd.

Nogmaals in en intriest verhaal. Met als resultaat dat je zo langzamerhand niemand meer kunt vertrouwen.

Haastige spoed is zelden goed en dat hebben ze maximaal uitgebuit.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@VonNickstein is een programma als Kassa of Radar niet in zoiets te betrekken? Neem aan dat dit wel in de smaak valt bij kijkers, getuige ook de 11 pagina's hier in dit topic :)

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Trichoglossus schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:33:
[...] Een doorsnee badkamer van een sociale huurwoning wordt netter opgeleverd. En daar gaan alle tegels wel gewoon van de vloeren en muren ;)
Dat verschilt dan toch echt; ik heb paar jaar terug met eigen ogen gezien dat er platen over de tegels werden geplakt; douche en toilet waren daarna merkbaar kleiner.
(was al niet groot, dus dan telt iedere centimeter extra)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• onetime
  • Niet online
coinman63 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 03:13:

Ik ga een slechte review schrijven (dreigen met smaadschrift) als jij niet mijn badkamer herstelt (aangaan van een schuld) of mij korting geeft (teniet doen van een inschuld). En ja, dat is wederrechtelijk, ook al is het voor jou overduidelijk dat hier een wanprestatie is geleverd,
Wat is er wederrechtelijk aan de problemen opgelost proberen te krijgen?
want dat dien je eerst aan te tonen.
Als je er problemen mee zou krijgen, dan zeker. Maar de foto's zijn er toch al.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• onetime
  • Niet online
DutchKel schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:24:
Nog een tip: voor dit bedrag zou ik serieus overwegen om een gespecialiseerd advocatenkantoor in te schakelen. Dat kost je misschien een paar duizend euro (als het niet op een rechtszaak uitdraait), maar bij dit soort bedragen kan dat echt het verschil maken.

Mijn ervaring met rechtsbijstand is dat ze vaak binnen bepaalde interne budgetten moeten werken. Daardoor sturen ze relatief snel aan op schikken of genoegen nemen met een “redelijke oplossing”. Bij een geschil van een paar duizend euro is dat vaak prima, maar bij een badkamer van €43.500 praat je over een heel andere orde van grootte.

Een advocaat die je zelf inschakelt werkt op uurbasis (reken op €250 à €350 per uur), maar die heeft er ook belang bij om het maximale eruit te halen. Bovendien: als je in het gelijk wordt gesteld, worden de proceskosten vaak (deels) verhaald op de tegenpartij.

Ik zou in ieder geval niet wachten tot alles dicht zit (vloer erin etc.) zonder juridisch advies. Al is het maar een eerste gesprek om te bepalen waar je staat.
Je kunt toch op kosten van de rechtsbijstand een advocaat naar keuze inschakelen? Kijk in de voorwaarden.

Pagina: 1 2 3 Laatste