@
VonNickstein My 2 cents en wellicht heb je hier helemaal niets aan,
/sarcasme
Toen ik het bedrag zag en de gouden afwerking was ik in de verwachting dat het om massief gouden kranen ging maar dit lijkt niet het geval.
/sarcasme uit
Mijn vermoeden is dat er aardig misbruik is gemaakt van jullie wens om dit snel uitgevoerd te hebben i.v.m. de kleine die op komst is, en eerlijk is eerlijk, als je een fatsoenlijke afwerking en kwaliteit geleverd krijgt maar binnen een week i.p.v. 3-4 weken dan mag daar best een premium voor gerekend worden.
Dit is geen fatsoenlijke afwerking en kwaliteit in mijn optiek.
Nu is het even geleden dat ik de prijs van een badkamer heb meegekregen (en ik weet dat vooral arbeid de laatste jaren omhoog is gegaan) maar als voorbeeld:
Mijn ouders hebben ongeveer 4-5 jaar geleden de hele badkamer laten doen, dit ging om:
- Alles eruit inclusief de vloer het plafond het tegelwerk van de muren af
- Het gehele leidingwerk en elektra vervangen
- Volledig opnieuw betegeld
- Inbouw hangend toilet (met ingebouwde toiletpapier rol dispenser)
- Dubbele wasbak (inclusief kast eronder voor de handdoeken en een spiegelkast erboven)
- Plaats voor de wasmachine inclusief trekschakelaar
- Regendouche met douchewand (geen bad),
- Nieuwe vloer (grote tegels)
- Nieuw plafond en inbouwspots
- Handdoek radiator
- Nieuw klapraam (HR++ ongeveer 70x40cm)
Niet de meest hoogwaardige spullen maar wel kranen van Grohe en de toiletspullen van Villeroy&Boch dat soort kwaliteit.
De afwerking is super strak, alle lijnen recht alles waar nodig netjes gecentreerd en net kitwerk (geen opvulling of "hier wat dikker kitten om foutjes weg te werken")
Dit geintje heeft ongeveer 18K gekost en is door 1 zzp-er in 3 weken uitgevoerd mijn ouders hebben niets zelf hoeven doen zelfs geen afval afvoeren alles helemaal geregeld.
Met mijn wildste fantasie vind ik het dan ook moeilijk om (zelfs met een premium) hier 43,5K van te maken (en straks waarschijnlijk alsnog die 3-4 weken of erger bezig te zijn met alle bijkomende kopzorgen en stress).