Niet tevreden met afwerking badkamer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• VonNickstein
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:03
De ingebrekestelling is per post onderweg, hopelijk wordt deze wél geaccepteerd. Op email en telefonisch contact wordt niet gereageerd. Ik zou verwachten dat met een dergelijke lijst aan gebreken, er een sterke zaak zou zijn in ons voordeel.
Toch bekruipt mij het gevoel dat afwerking van plaatdelen, kitwerk, en gebruik van MDF achter het toilet, dusdanige punten zijn dat (deels) slopen niet opweegt tegen de gebreken.
Viel mij overigens vanmorgen op dat de hele wastafel ook los op het meubel ligt, op de kitrand tegen de wand aan na dan.

Het is treurig allemaal en zorgt voor een hoop stress en spanning.
We hopen op een goede afloop maar zoals hierboven beschreven hebben ook wij een beangstigend gevoel.

Vooruitlopend zou het geen slecht idee zijn om een onafhankelijk rapport op te laten stellen. Bij wie kan ik voor zoiets terecht?

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:07
VonNickstein schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:00:
Het is treurig allemaal en zorgt voor een hoop stress en spanning.
We hopen op een goede afloop maar zoals hierboven beschreven hebben ook wij een beangstigend gevoel.
Het is heel zuur, maar probeer het een beetje van je af te zetten. Je hebt zaken gedaan met een CBW erkend bedrijf en je hebt een rechtsbijstandsverzekering. Dat wordt echt wel opgelost, al zal dat niet volgende week zijn.

Hoop dat een en ander wel werkt zodat je in ieder geval kunt douchen. Toilet en wastafel zijn van ondergeschikt belang meestal. Je hebt vast een ander toilet en een keukenkraan. Niet leuk, niet handig maar wel werkbaar.
Vooruitlopend zou het geen slecht idee zijn om een onafhankelijk rapport op te laten stellen. Bij wie kan ik voor zoiets terecht?
Goede vraag en goed idee. Ik zou beginnen met de rechtsbijstand hiervoor te bellen, wellicht kunnen ze vast iemand vooruit sturen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:37

Een kennis is van me hier geweest https://vanbeekexpertise....ers-en-sanitaire-ruimtes/

Heb geen idee wat het kost btw?

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:41
@VonNickstein Ben je al naar de winkel gegaan om verhaal te halen?

Verder, juridisch loket kun je proberen maar ik denk niet dat die voor dit soort zaken bedoeld zijn, wellicht kunnen ze je een richting geven. Er zijn ook partijen die rechtshulp on demand leveren, intake gesprek is meestal gratis. Fout gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pejdref op 22-12-2025 10:20 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:07
Pejdref schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:16:
Verder, juridisch loket kun je proberen maar ik denk niet dat die voor dit soort zaken bedoeld zijn, wellicht kunnen ze je een richting geven. Er zijn ook partijen die rechtshulp on demand leveren, intake gesprek is meestal gratis.
TS heeft een rechtsbijstandsverzekering, er is geen enkele noodzaak om naar een dergelijk loket te gaan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:32
..
Viel mij overigens vanmorgen op dat de hele wastafel ook los op het meubel ligt, op de kitrand tegen de wand aan na dan.
Allereerst even sterkte; ik leef net als alle anderen met je mee!

Ik heb de badkamer renovatie (was geen megaklus) zelf gedaan uiteindelijk, en toen vroeg ik mij ook af hoe je de wastafel op het meubel moest monteren. En dat is dus inderdaad gewoon kit op de bovenkanten van het meubel en de achterkant, en dan het blad erop leggen.

Maar goed, als er tussen meubel en blad ook geen kit zit, dan lijkt me dat niet goed. Maar mogelijk zie je die kit nu niet meer zitten.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

De ingebrekestelling is per post onderweg, hopelijk wordt deze wél geaccepteerd. Op email en telefonisch contact wordt niet gereageerd. Ik zou verwachten dat met een dergelijke lijst aan gebreken, er een sterke zaak zou zijn in ons voordeel.
Uit interesse, naar wie is die ingebrekestelling onderweg? Ik heb eens bij de mandemakers-groep een keuken afgenomen die ook 'door hen' geplaatst zou worden. Daar werd wel bij gezegd dat zij die opdracht zouden uitbesteden aan een zelfstandige maar goed, ik als destijds argeloze consument dacht dan zal het wel in orde zijn.

Die zelfstandige heeft vervolgens best goed werk geleverd maar wel schade gemaakt (waterleiding doorboord, elektra van de bovenburen doorboord) waardoor wij met extra kosten zaten. Toen begon het spelletje tussen wie nou precies aansprakelijk was voor die schades, want volgens de keukenzaak was dat de installateur en die wees naar de keukenzaak. Uiteindelijk is dat toen via een van onze eigen woonverzekeringen gegaan.

Bij jou is er (vooralsnog) geen sprake van (gevolg)schade, dus de casus is wel iets anders, maar zoek wel goed uit wie je nou precies in gebreke moet stellen. Sterkte met de afhandeling, we zijn zelf (ook een topic over gemaakt) bezig voor een nieuwe badkamer dus ik kijk weer met angst en beven naar de sector.

[ Voor 5% gewijzigd door Ugchel op 22-12-2025 11:31 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:55
Ugchel schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:29:
[...]

Uit interesse, naar wie is die ingebrekestelling onderweg? Ik heb eens bij de mandemakers-groep een keuken afgenomen die ook 'door hen' geplaatst zou worden. Daar werd wel bij gezegd dat zij die opdracht zouden uitbesteden aan een zelfstandige maar goed, ik als destijds argeloze consument dacht dan zal het wel in orde zijn.

Die zelfstandige heeft vervolgens best goed werk geleverd maar wel schade gemaakt (waterleiding doorboord, elektra van de bovenburen doorboord) waardoor wij met extra kosten zaten. Toen begon het spelletje tussen wie nou precies aansprakelijk was voor die schades, want volgens de keukenzaak was dat de installateur en die wees naar de keukenzaak. Uiteindelijk is dat toen via een van onze eigen woonverzekeringen gegaan.

Bij jou is er (vooralsnog) geen sprake van (gevolg)schade, dus de casus is wel iets anders, maar zoek wel goed uit wie je nou precies in gebreke moet stellen. Sterkte met de afhandeling, we zijn zelf (ook een topic over gemaakt) bezig voor een nieuwe badkamer dus ik kijk weer met angst en beven naar de sector.
Dit is heel makkelijk: met wie teken je het contract? de winkel of de zzp’er? Als zij het uitbesteden is het hun risico.

Wel een gevalletje van ‘gelijk hebben is anders dan gelijk krijgen’, maar een goede brief van een advocaat maakt hier zo gehakt van.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 22-12-2025 11:44 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

bie100 schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:15:
[...]

Een kennis is van me hier geweest https://vanbeekexpertise....ers-en-sanitaire-ruimtes/

Heb geen idee wat het kost btw?
Deze is geen verkeerde om uit te voeren (maar is ook afhankelijk van de reactie van de winkel).Ik heb eerder ook wel eens een reactie gezien, waarbij de manager de conclusie trok: dit moet helemaal overnieuw door anderen. Dan heeft een discussie met een schaderapport geen zin meer :).

Voor de topicstararter: aan de andere kant: De gebreken is wat je nu zelf ziet. Een expert kan nog veel meer zaken vinden, bijvoorbeeld (verborgen) lekkages door verkeerde aansluitingen of verkeerd materiaal, of missend afschot bij bepaalde gebieden. Aarding kan bijvoorbeeld ook nog iets zijn. Ik ben bang dat wat jij ziet, niet alles is. Wat je zelf niet noemde, maar anderen ook al noemden, was bijvoorbeeld het ogenschijnlijke gebruik van een standaard snoer wat achter het toilet te zien was.

Aan de materialen te zien, heb je een 'dure smaak'. Zonde dat het dan niet tot in de details is doorgevoerd.

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 22-12-2025 12:25 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:06
Heel erg dit allemaal. Behoorlijk prutswerk tegen een absurd hoog bedrag. Lijkt op oplichterij.

Haastige spoed is zelden goed. Voor dit soort bedragen ben je toch hopelijk ook nog wel bij andere badkamerzaken geweest? Zeker die in het wat hogere segment zitten.

En had er niet een alarmbel af moeten gaan dat ze dit wel in een paar dagen konden plaatsen? Heb je dan geen enkel vooronderzoek gedaan hoelang een badkamer verbouwing ongeveer duurt?

Hoe je hiermee verder moet zou ik niet precies weten. Ik zou er niet op vertrouwen dat je je geld terugkrijgt, en ik zou er evenmin op vertrouwen dat ze het nu ineens wel perfect gaan herstellen.

Alles is er een beetje ingeramd. En een plaatje mdf achter je toilet, welke nog niet eens van wand tot wand loopt is wel kenmerkend hiervoor. Wat kost nou een 1board toilet plaat? Ja, 20 euro duurder als dat plaatje mdf ja. Maar elk zichzelf respecterende klusser gaat geen plaatje mdf achter het toilet plaatsen in een badkamer als het echte spul kant en klaar beschikbaar is.

Ik heb met je te doen want dit is niet zomaar even opgelost en al zouden ze het nog netjes herstellen heb je alsnog veel te veel betaald.

Maar eerlijk gezegd is het ook wel een beetje naief van jezelf om zulke bedragen voor een badkamer neer te tellen want de getoonde materialen komen daar totaal niet bij in de buurt.

Vraag mij dan ook af hoeveel vergelijkend warenonderzoek je hebt gedaan voordat je hier deze offerte hebt ondertekent.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Vereniging eigen huis vond ik zeer waardevol om laagdrempelig kundig advies te krijgen.
Rechtsbijstand is meer de vervolgstap indien de wederpartij ook echt niet van zich laat horen. Ervaring is iig bij mijn verzekering dat er een paar weken over gaan voor iemand je zaak inhoudelijk oppakt.
VEH helpt je bij het snappen van hoe sterk je juridisch staat, rechtsbijstand voor als je dat ook wilt krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 22-12-2025 12:52 ]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Guido7619 schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:33:

Maar eerlijk gezegd is het ook wel een beetje naief van jezelf om zulke bedragen voor een badkamer neer te tellen want de getoonde materialen komen daar totaal niet bij in de buurt.

Vraag mij dan ook af hoeveel vergelijkend warenonderzoek je hebt gedaan voordat je hier deze offerte hebt ondertekent.
victim blaming is niet waar de TS op zit te wachten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:06
backupdevice schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:56:
[...]

victim blaming is niet waar de TS op zit te wachten.
Nee daar heb je gelijk in. Dat is ook niet mijn bedoeling maar vindt het gewoon wel frappant hoe iemand tot dit soort beslissingen komt.
Pagina: 1 2 Laatste