Niet tevreden met afwerking badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VonNickstein
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:52
hoi,
Ik had hier een heel verhaal maar door het uploaden van de fotos helaas verdwenen dus hier de kortere versie.

De vraag die wij hebben is of onze verwachtingen van een nieuwe badkamer a 43.500 te hoog zijn, of dat we hier te maken hebben met prutswerk (of beide) en wat een logische vervolgstap voor ons kan zijn.

Enige tijd geleden hebben wij een badkamer aangeschaft voor bovengenoemd bedrag, welke in enkele dagen geinstalleerd kon worden. Allerlei argumenten om met aluminium platen te werken ipv tegels, waaronder het makkelijk schoonmaken, maar ook de korte doorlooptijd van de installatie ivm een baby.

Al tijdens installatie merkte ik dat het vooral lange halen snel thuis was. Want de boel moest er in 4 dagen in. Dat is gelukt, maar niet naar tevredenheid. 2 harde werkers uit het verre oosten werden aangestuuurd door 2 zzp’ers. Installatienormen onbekend.

Zo hebben wij nu een badkamer waarvan:
- de kranen scheef zijn gemonteerd
- de kraan boven het bad niet is gecentreerd
- het toilet 4cm teveel naar links is gemonteerd ipv in het midden
- plaatwerk niet overal vlak en gelijk is, wat is geprobeerd weg te werken met kit
- slecht kitwerk in de gehele badkamer
- riool met afschot de verkeerde kant op en niet bevestigd aan de wand maar hangend.

De manusjes van alles hebben zowel het sloopwerk als kitwerk uitgevoerd.

Wij hebben onze onvrede bij de winkel benoemd en snel werd hetzelfde team teruggestuurd. Enkel de kitranden werden bijgewerkt, de rest is nog zoals het was.

Dus wederom contact met de winkel maar enige reactie blijft uit, ook op mail. Nogmaals aangegeven dat wij voor een dergelijk bedrag een perfect afgewerkte badkamer verwahten en we daar nog niet zijn.

Volgende week wordt de vloer geïnstalleerd en wordt het daarna lastiger om nog eea te herstellen aan het plaatwerk. De vloer is onderdeel van de totaalopdracht.

We zijn benieuwd hoe jullie naar de situatie kijken en wat een gepaste actie zou zijn, of dat we de lat moeten verlagen.
Zie hier wat fotos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubX3gPbpcAYOjtrAn8Im0Hv2kB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYerHfMq9ReH1W43ZnZRhflq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxomhqozeU5-7kxRyxPBaUsLcio=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSCyE9HnHPePdai39yNXTIED.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjJQxeuucJyA47fJj7lGReOXF-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKMPvgw49EVNtdokopx1dtXy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ualr7PlEykAw5H6TfpMrzLTDwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOIuqpNyuCSYJDlR5EEd0YqD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nYzsp_THZG628CdbhV56HObivw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgArQUaGY63jXFU24TAkDFqN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Utdx4OF2c9y5mzBBsJ1BhYKEFVM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eWTxQKhZO084wVhTaWBrlpP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OULW79rMC16ZFpKZGq97L01Aj88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LEYWQCrzt7Wyj4ZxHvEjapl3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cmpq56hqdgJiv2Nt0uAjpptrtc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXqSjvFlKPCgNa2HMWx45jaf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btrZfmwu8jtjPcvlGROdSb26IW0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vL1OEV5spQLAa6v8Weo7EWt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSytBNhY60OvQDdk9CUTnPLl6O4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xt2EzwhIqTcgN8BkT52WM8EX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIfoPw-a6okWHGqIqGrQxru60m0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q22UjKVTnG7L3K6bdQjnpWRV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsZ0WfNVrp47ZO6xRLx6it4a8ls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgEzZ2AV7TfZ5xFjIauN6vjm.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5UvQfhSl9Q-QXe_g5Ypmo4QS4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXWRmTlOEVbeFjBbOtg3madQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JceALPY3PZaNNyVLSSrAklQYDnY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUQzxha1QVKHoRVUTGQmY9Su.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0d30RvkQ3GO_Hyj-RRaIcacsE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdw5jxbSXYjeQMDnsxfZS8IM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOn41-P8qD4XIncyHDzM-iWZzxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDq0NeEjUZTrwPjoDWfmUibO.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:58
Ik zou je lat niet verlagen, ik had voor dit bedrag een perfecte badkamer met tegels verwacht, niet met die wandplaten...

Die kraan is natuurlijk geen porem zo uit t midden van t bad, meetfoutje is zo gemaakt, kan gebeuren, maar moeten ze gewoon herstellen als je t mij vraagt. De andere slordigheden mag je ook beter van verwachten vind ik.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ummmm wat??? dit is wat ze leveren?
Wauw... umm
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:03:

Zo hebben wij nu een badkamer waarvan:
1- de kranen scheef zijn gemonteerd
2- de kraan boven het bad niet is gecentreerd
3- het toilet 4cm teveel naar links is gemonteerd ipv in het midden
4- plaatwerk niet overal vlak en gelijk is, wat is geprobeerd weg te werken met kit
5- slecht kitwerk in de gehele badkamer
6- riool met afschot de verkeerde kant op en niet bevestigd aan de wand maar hangend.
1 oke, dat zal dus een nieuw paneel moeten worden.
2. oke dat zal dus een nieuw paneel moeten worden.
3. oke dat zal dus een nieuw paneel moeten worden.
4 okee dan zullen dus nieuwe panelen moeten worden
5. ok geen nood dat is het minst belangrijk op dit moment.
6. en dit is te fixen. het ziet er momenteel niet uit, en het functioneert niet. maar er kan nog zonder veel problemen aan gewerkt worden..

Maar dit ziet er freaking waardeloos uit.
heb je al betaald? rechtsbijstand? verzekering?
Laat ik het zo zeggen, als dit mijn badkamer was, en ik had nog niet betaald dan zou dat ook niet gebeuren. Maar je zit gewoon in het lastige probleem dat je niks hebt dat bruikbaar is als alles er weer uit gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door jack zomer op 18-12-2025 20:26 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• LtApocalypse
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18-12 22:32
Het lijkt me niet meer dan logisch dat je voor zoveel geld ook wel wat perfectie mag verwachten. Ik hoop maar dat je niet teveel hebt aanbetaald, want naar mijn idee moet dit er weer uit. Je maakt je terecht zorgen. Want dat riool kan zo toch nooit goed gaan.

• VonNickstein
Dank voor de snelle reacties en blij te horen dat we geen te hoge verwachtingen hebben. Helaas moest er op dag van installatie 90% aanbetaald zijn.
De rechtsbijstand hebben we geinformeerd en deze geeft ons aan eerst in gebreke te stellen.

Onze vraag is nu meer, wat willen we laten fixen. Gaan we inderdaad de scheve kranen ook meenemen, of enkel het plaatwerk, kitranden, toilet en riool.
Diep van binnen zou ik het liefste de gehele vadkamer kwalitatief opnieuw laten plaatsen, maar dat gaat dit bedrijf dat werkt met dergelijke installateurs vast niet lukken. Compleet ontbinden met rechtsbijstand lijkt mij ook te veeleisend?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:58

orf

Wat een prutswerk. Voor zo’n bedrag verwacht ik strak tegelwerk, inbouwkranen en strak stucwerk.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:39:
Compleet ontbinden met rechtsbijstand lijkt mij ook te veeleisend?
in gebreken stellen is 1. en dan komt het aan op kunnen ze het oplossen..
Ja, maar dan moeten er ongeveer overal nieuwe platen in. willen ze dat gaan doen?
het zou mij niet verbazen als het compleet ontbinden de actie gaat worden.

ik denk dat je een beetje herrie in de winkel mag gaan schoppen om de verkoper en zijn baas bij jou op bezoek te krijgen..

En daarnaast blijf je met een gekloot zitten, dat het niet af is. Je niet weet wanneer het af is.
plus al het gezeik... en ik weet hoeveel dat is. heb bij de renovatie van mijn ouderlijk huis de bouwgroep uiteindelijk de toegang ontzegt en ben de afwerking zelf gaan doen. Kosten een hoop tijd maar het ging beter als die groep muppets die de zzper gebruikte..

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 18-12-2025 20:48 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:51
Doen wat rechtsbijstand zegt. Jij hebt betaald, laat de winkel het maar oplossen.
En dan ook werkelijk alles laten fixen, dit is niet conform wat je had mogen verwachten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:52
Dit is inderdaad niet conform wat je mag verwachten.
Zoals @Yaksa in gebreke stelling en dat ook meteen naar de rechtsbijstand leggen.

Ik denk dat je wel moet rekening houden dat je de komende tijd geen badkamer gaat hebben, zeker als ze de koop gaan ontbinden, want dan moet je dus een nieuwe aannemer zoeken.

Nog even een vraagje:
Zijn ze nou over de bestaande tegels heen gegaan, waarom de betreffende keuzen?

Wij hebben onze badkamer laten doen en de doorlooptijd was 3 weken.
Tegelzetter (tegels 120 / 60 en 60/60) is ongeveer 5 dagen bezig geweest, maar daardoor is het lijnspel in de badkamer wel echt perfect.
Hebben jullie ook een lijnenspel afgesproken?

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:56
Geen idee hoe groot je badkamer is, of dat je bepaald materiaal hebt dat echt heel kostbaar is. Maar 43k voor een badkamer ?!?!?!
En dan nog niet eens de moeite om oude tegelwerk er uit te slopen lijkt het?
En het oude plafond er nog in?

Voor zo'n bedrag (wat ik nooit zou uitgeven voor een badkamer) verwacht ik echt high end spul met naadloze afwerking.
Hier zie ik vooral allerlei slordigheden waar je misschien genoegen mee neemt als je low budget iemand hebt gevonden via werkspot o.i.d.

[ Voor 3% gewijzigd door pentaw1nz op 18-12-2025 21:33 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier grofweg de helft betaald. Sloopwerk zelf gedaan, maar de rest is werkelijk van uitstekende kwaliteit, en incl vloerverwarming. En dan vond ik 25k al veel, maar 43k....

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:07
Heh maar nu ben ik ook wel benieuwd naar wat er allemaal in die badkamer zou moeten zitten voor 43k. Dat is echt heel veel geld voor een badkamer.

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
Dat rioolwerk lijkt ook werkelijk nergens naar.

Alle punten moeten ze opnieuw doen voor dat geld, dit lijkt werkelijk nergens naar.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:58
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:39:
Dank voor de snelle reacties en blij te horen dat we geen te hoge verwachtingen hebben. Helaas moest er op dag van installatie 90% aanbetaald zijn.
De rechtsbijstand hebben we geinformeerd en deze geeft ons aan eerst in gebreke te stellen.

Onze vraag is nu meer, wat willen we laten fixen. Gaan we inderdaad de scheve kranen ook meenemen, of enkel het plaatwerk, kitranden, toilet en riool.
Diep van binnen zou ik het liefste de gehele vadkamer kwalitatief opnieuw laten plaatsen, maar dat gaat dit bedrijf dat werkt met dergelijke installateurs vast niet lukken. Compleet ontbinden met rechtsbijstand lijkt mij ook te veeleisend?
Dat er 90 procent aanbetaald moest zijn op dag van installatie zegt misschien al genoeg...

Ik zou inderdaad ook al puntje opgelost zien te krijgen of de koop laten ontbinden.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wauw! Wat een geld voor dìt werk.
Absoluut werk van maken!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:42
Ik vraag mij echt af waar die 43k in zit. Het lijkt alsof er weinig gesloopt moest worden en dat het gewoon over de tegels heen is geplakt.

Was jullie offerte zelf nog meer uitgesplitst in hoe die 43k verdeeld is?

Ik zou zeker dat leidingwerk netjes laten maken want dit geeft gewoon problemen. Voor de rest zou ik voor dat geld ook zeker kritisch blijven en perfectie verwachten

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-12 22:35
Je toilet frame staat ook maar aan 1 kant vast in de grond trouwens.
Maar 43k voor een badkamer is ontzettend veel geld en hiervoor zou je echt top werk en top materiaal mogen verwachten.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:54
Het ziet er afgrijselijk uit, maar:
• zaken die een paar cm anders uitgelijnd staan ga je niet gefixed krijgen normaal gesproken
• een voeg of rand die net een mm verspringt idem
• binnen zekere marge mag een fout hersteld worden zonder dat het compleet overnieuw gedaan wordt. Daar loop je mogelijk tegenaan bij enkele van de aansluitingen tussen 2 platen waar nu (slecht) met kit wat geprut is. Als je dat wilt betwisten dan heb je een deskundige nodig die bv onderbouwt dat dit niet volgens de gangbare norm of instructie van de fabrikant geplaatst is.
• perfectie valt moeilijk af te dwingen, 'redelijke' afwerking wel.

Punt per punt ga je dit mogelijk verliezen, maar in het totaal is dit natuurlijk totaal kansloos en aan wanprestatie grenzend non-conform.

Objectieve en goedkoop fixbare zaken zijn:
• leidingwerk beugelen
• afschot?
• kranen waterpas stellen (S-bochten)
• kitwerk

Onduidelijke zaken:
• huishoudstroomkabel achter toilet?
• hangtoilet slechts aan 1 kant vastgezet in vloer?
• electriciteit, aarding?

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:19
43k waar is dat geld in god$naam in gaan zitten? Wij hebben vorig jaar van een slaapkamer een badkamer laten maken met een bad, douche, wc, badmeubel. En waren ~20k kwijt...

• VonNickstein
Wanneer je zo naar de badkamer kijkt vraag je je inderdaad af waar het geld naar toe is. Nu zijn de aluminium olaten wel erg duur, in totaal ong 20k van het totaal. De ruimte is 500x300x250 en vanwege extra muurtje veel plaatwerk.

Niet weken in de puinhoop zitten was ons ook wat waard. Bij een doorsnee winkel zoals brugman kwamen we ook al op 30k zonder vloer. Waarschijnlijk vanwege de omvang en prijzen vandaag de dag. Ik verkijk me hier ook elke keer op.

Morgen leggen we de zaak aan de rechtsbijstand voor omdat elke vorm van communicatie uitblijft. We hopen een sterke casus te kunnen maken want zoals hier aangegeven zou eea zomaar binnen marges kunnen vallen.

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:40
Zo te zien hebben ze je bad gekit zonder dat het vol met water zat.
Reken maar dat je nu scheuren in je kitrand gaat krijgen op moment dat je je bad laat vollopen.

Het scheef plaatsen van de kranen en toilet zou ik nooit mee akkoord gaan. Hier blijf je je aan ergeren en behoort gewoon goed uitgelijnd te zijn.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die gasten hebben in korte tijd veel werk verzet, maar het gebrek aan liefde en vakmanschap is duidelijk zichtbaar.

Voor dat bedrag mag je beter verwachten

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik begrijp dat vele de kwaliteit relateren aan de betaalde prijs, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo spannend. Ook bij een badkamer van 10K mogen er bepaalde verwachtingen zijn. Ik zou het argument prijs in elk geval uit de discussie laten.

Wát is er exact afgesproken? Welke zaken zijn er los van optische kwaliteitsaspecten? Zijn er maatvoeringen die afwijken van de gemaakte installatietekening? Verzamel die concrete dingen, dat voorkomt een wellus/nietus discussie.

En voor de rest zou ik alvast een ingebreke stelling sturen, aangezien ze niet lijken te reageren. Los daarvan gewoon dagelijks gaan bellen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:45
pentaw1nz schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:30:
Geen idee hoe groot je badkamer is, of dat je bepaald materiaal hebt dat echt heel kostbaar is. Maar 43k voor een badkamer ?!?!?!
En dan nog niet eens de moeite om oude tegelwerk er uit te slopen lijkt het?
En het oude plafond er nog in?

Voor zo'n bedrag (wat ik nooit zou uitgeven voor een badkamer) verwacht ik echt high end spul met naadloze afwerking.
Hier zie ik vooral allerlei slordigheden waar je misschien genoegen mee neemt als je low budget iemand hebt gevonden via werkspot o.i.d.
Minimaal alles van goud voor die prijs

• Pejdref
  • Nu online
Is het een fysieke winkel? Dan ga er persoonlijk naartoe om verhaal te halen. Als dat niet bevredigend is ga je op een drukker moment en voer je de discussie in de showroom aan de balie waar andere klanten je kunnen horen. Dit klinkt wellicht een beetje triestig maar bij sommige partijen is dit de enige taal die ze spreken.

• PinusRigida
  • Laatst online: 11:01

PinusRigida

I put the p in pool.

Jeezes...

Ik zit HEEEEULEMAAL niet in het vak maar zelfs ik zie op bijna elke foto onmiddellijk wat niet klopt, scheef zit, of niet gecentreerd.

En ik vind het extra spijtig omdat de gouden details op de zwart-marmeren look echt wel "poppen"... maar het valt dan ook metéén op dat er vanalles niet klopt.
Die kraan niet gecentreerd, die toilet niet gecentreerd... het zou mij ook ma-te-loos irriteren élke keer dat ik m'n badkamer in kom.
...en dat afschot daar ga je nog problemen mee krijgen, wordt na een tijdje een bron van verstoppingen en schimmels.

Ik zou er ook mee verder gaan

Hoe?
Eerst met winkel uit trachten geraken, bewegen ze niet, ga horen waar je recht op hebt, gebruik de foto's voor je case, documenteer alles, en meet alles af, noteer alles.

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 19-12-2025 09:57 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59
Mijn ouders hebben ook zoiets gehad. Toen het af was zag het er allemaal totaal niet uit.

Die hebben alle foto's naar de winkel gestuurd en gevraagd hoe ze het wilde oplossen. Uiteindelijk is de manager van de winkel het persoonlijk komen bekijken en heeft de opdracht gegeven aan andere monteurs dat alles eruit moest en alles opnieuw gedaan moest worden. De Zzp-ers die het als eerste hadden geplaatst zijn erna eruit gezet bij dat bedrijf.

Zeg er overigens bij dat je niet meer dezelfde monteurs over de vloer wilt hebben aangezien je daar geen vertrouwen meer in hebt.

Houd de rechtsbijstandsverzekering hierbij achter de hand.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik leef met je mee, dit is niet iets wat je zou verwachten bij een professionele partij.

Maar is die achterplaat van de WC nu van MDF of lijkt dat maar zo?

• Master1971
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Beste VonNickstein, als ervaren doe het zelver doen die foto's pijn aan mijn ogen. Ik kan enkel denken dat die grote prijs te verklaren is door de vele meters marmer in de volledige badkamer. Toilet en bad zijn van rap-rap afwerking. Zeker de asymmetrie zou ik niet mee kunnen leven. Dit zaakje corrigeren zal zeker doorzettingsvermogen vragen. Spijtig genoeg het leidingwerk boven bad aanpassen met nieuwe tegels als gevolg, toilet hetzelfde maar minder steen nodig. Dit is al advocaat materiaal. Normaals een bewijs dat JE NAAST DE WERKMENSEN MOET GAAN STAAN OM TE CONTROLEREN WAT ZE UITVOEREN! En als het de verkeerde richting uitgaat direct cordaat ingrijpen en de boel stil leggen. 2 keuzes : werk van maken, ombudsman - "ik ga uw brolwerk op elk forum puliceren" of ermee leren leven maar wel een schadevergoeding vragen.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:02
Mijn ogen doen pijn bij het zien van de foto's En het afschot van het riool.....loopt die nou gewoon omhoog weg? Binnen de kortste keren heb jij een flinke verstopping in je riool zitten. Ook mooi hoe het riool rust op een schuin gelegde oude buis. Echt broddelwerk.

En dan die prijs. OMG....ik ben bang dat jullie je hebben laten 'naaien' doordat je 'nog effe snel voor de baby' de badkamer wilde laten doen. Slecht planning van jezelf. Had je never nooit niet zo moeten doen.

Nu betaal je daar de hele dure rekening van........ die badkamer moet er in zijn geheel uit en opnieuw gedaan worden.

Sterkte.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Nyma
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:43
Poeh, wat een geld! Ik heb minder betaald voor maar liefst 3 badkamers en 1 toilet! Daarnaast minder dan 40K de allerduurste spullen gekocht zoals Hotbath Kranen, Hotbath regendouche etc.etc. + 1x1 tegels en mozaiek. (spullen zelf gekocht en uitvoering door een aantal ZZP'ers). Wel 1 duidelijke afspraak, ik betaal pas na oplevering, iemand die dit niet accepteert is meestal een prutser.

Je moet wel een beetje oppassen. Niet meteen in gebreke stellen. Eerst contacteren en praten, aangegeven dat dit prutswerk is en niet accepteert. Wellicht komen ze met een oplossing. In gebreke kan daarna altijd nog.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
Wat ben jij opgelicht man.

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:44
Mijn zwager is zzp-er en verbouwd badkamers, maar als hij 43K gaat rekenen voor dergelijke badkamers, zeg ik m'n baan op en ga hem helpen. Wat een geld :D

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:52
Jeetje, ik leef heel erg met jullie mee.

Voor 43K zou je in mijn ogen zeker mogen verwachten dat leidingwerk opnieuw wordt aangelegd (en degelijk), de afwerking is in mijn ogen bijna op niveau van een stagiair...

Wij hebben vorig jaar onze badkamer compleet laten verwijderen en opnieuw laten opbouwen inclusief tegelen, OK we konden de badkamer 6 weken niet gebruiken. Wij waren uiteindelijk 30K voor alles kwijt.

Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten, en inderdaad aanpassing eisen, indien zij niet over de brug komen rechtsbijstand inschakelen. Hopelijk ook binnen afzienbare tijd, je hebt tenslotte een meerprijs neergelegd om het op korte termijn (degelijk) te laten doen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32
Die plaat achter de toilet lijkt MDF? 🤔

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:44
cverkooyen schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:32:
Die plaat achter de toilet lijkt MDF? 🤔
Dat is het ook, sparing voor de drukker is ook mooi netjes gezaagd :X

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:54
VonNickstein schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:47:
Wanneer je zo naar de badkamer kijkt vraag je je inderdaad af waar het geld naar toe is. Nu zijn de aluminium olaten wel erg duur, in totaal ong 20k van het totaal. De ruimte is 500x300x250 en vanwege extra muurtje veel plaatwerk.
Zit hier niet een overschatting in?
Er zit ~50m2 aan plaatmateriaal in. Online zie ik prijs van <100EUR/m2 voor alu-design wandpanelen.

Van 5k naar 20k is een grote stap. En dan nog 20k voor de rest terwijl de veel van de kosten (materiaal + manuren) juist door de keuze voor die wandpanelen al geaddresseerd zijn.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49

lord_fh

PS5

maar even serieus, je kan toch niet met droge ogen in een natte ruimte een MDF plaat achter de wc gaan gebruiken van 2 euro ?! + het zit er volgens mij ook gewoon op gekliederd met kit.

43K € , wow. heel veel succes met de afhandeling, maar inderdaad, zeker niet laten zitten dit.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik begrijp ook werkelijk niets van die riolering. Er loopt een buis bevestigd tegen de wand en die is ineens afgezaagd maar niet afgedopt.
Dan loopt er nu een buis die aan de verkeerde kant afloopt, maar die buit lijkt ook niet bepaald nieuw :?

Op zich heb ik wel respect dat iemand een badkamer in 4 (!) dagen compleet renoveert, maar het is wel duidelijk waar tijd wordt bespaard.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
De afwerking is ondermaats, maar denk dat dit ook veroorzaakt wordt door de onrealistische verwachting dat ze dit in 4 dagen moesten opleveren. De vraag gaat dus ook zijn of jij ge-eist hebt dat ze dit in 4 dagen moesten doen, of dat ze zelf hebben aangegeven dit ook in 4 dagen fatsoenlijk op te kunnen leveren, én wat hierover op papier staat.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1