Toon posts:

Afwerking badkamer niet tevreden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52
Beste Tweakers,

Ik zit helaas een beetje met mijn handen in mijn haar betreft een nieuw geplaatste badkamer en toilet.

Begin januari hadden we de sleutels gekregen van ons nieuwe huis, na flink verbouwen is het nu eindelijk allemaal een beetje op orde. De badkamer en toilet hebben we direct meegenomen. Gezien we bij meerdere partijen zijn langs geweest is ons gevoel het beste gebleken bij *snip* bedrijfsnaam verwijderd.

In augustus / september getekend en de door hun gekozen aannemer is 10 januari bij ons gestart. Nu is het contact tussen ons en de aannemer wel goed geweest tijdens de verbouwingsperiode. Tot we een opmerking maakten over de verwarmde spiegel, waar is het elektra hiervoor. Toen kregen we een hele discussie dat dit niet overlegd was etc. Na het laten zien van de offerte waarop natuurlijk de verwarmde spiegel staat is er vanuit de andere kamer een elektra de punt gepakt…. (Zie foto’s) dit ging niet van harte en hebben we nog even over om tafel gezeten.

Toen de lucht eenmaal geklaard was is de rest van de verbouwing vrij snel gegaan. Maar nu we enkele weken in ons nieuwe huis zitten. Zien we toch best veel dingen die gewoon echt niet goed zijn naar ons inzien.

- kitwerk, zie foto’s dat zegt denk ik genoeg.
- scheve tegels, vooral in de wc goed te zien, badkamer daarintegen ziet er netjes uit.
- luchtafvoer naar buiten, de aannemer vertelde dat als we een buis van diameter 100mm ophaalden hij dit wel in orde zou maken met het bestaande gat. Wij hebben zelfs koppelstukjes gehaald want we zagen ook wel dat het niet 1 rechte lijn naar boven was. (Zie foto’s hoe dit is opgelost, er is ook vocht doorgeslagen in het nieuwe plafond….)
- plintjes op het plafond die zo te zien niet echt netjes zijn afgewerkt.

We hebben contact gezocht met *snip* bedrijfsnaam verwijderd, die boden snel excuses aan en komen als het goed is binnenkort met de aannemer langs om te kijken.

Ik ben echter helemaal geen badkamer expert, maar dat ze langs willen komen zal vast niet voor niks zijn. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb nog nooit in zo’n situatie gezeten en wil me zeker niet makkelijk laten aftroeven.

Naar mijn inzien in *snip* bedrijfsnaam verwijderd hoofd aansprakelijk. Echter konden die mij aan de telefoon al vertellen dat montage door een externe aannemer gebeurde. Oké prima maar die is toch geregeld door jullie. Wij hebben namelijk er speciaal voor gekozen deze klus uit te besteden.

Wij hebben trouwens extra kosten moeten maken om het elektra netjes te maken in de andere kamer plus het stucwerk natuurlijk. (Dit is letterlijk hoe de aannemer het had achtergelaten, wij hebben zelf het stuc flex en de las doos netjes gemaakt en goed vastgemaakt in de muur.) De aannemer deed dit af dat er straks toch niks meer van te zien was gezien deze kamer nog gestuct werd.

Toen de badkamer opgeleverd was, de eerste week deed het stopcontact het niet, wij gebeld. Meneer kwam langs, zonder de groep eraf te halen draait hij het stopcontact los en krijgt een schok. Direct werd er boos gereageerd dat wij niet goed hadden gemeten. Ik pak mijn meter erbij en liet hem hierna zien dat er geen spanning te meten is. Uiteindelijk heeft hij ook dit stopcontact dus op de groep van de andere kamer gezet…. Ik heb zelf de bestaande elektra maar afgedopt want die draden zaten nog los in de wandcontactdoos.

Ben ik ook realistisch als je de foto’s zo ziet?

[Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:17. Reden: Bedrijfsnaam is niet relevant voor de discussie]

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:03
Dat had ik zelfs beter kunnen afleveren... wat een prutswerk
Helemaal je 'luchtafvoer'... djeezzz....

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45
Eerst even rustig afwachten.

Daarnaast heb jij een contract met *snip* bedrijfsnaam verwijderd dus dat is je aanspreekpunt.

Veel bouwwerk is haastwerk helaas. En elke idioot kan daar in aan de slag. Veel goede aannemers hebben ook pruters in dienst, vaak zijn mensen blij dat het op tijd gebeurd en dat het dan een beetje scheef is vinden ze niet erg.

[Voor 58% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:19]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:11
Er schiet mij 1 naam te binnen, Picobello BV.

Wat een ramp, ik hoop voor je dat dit z.s.m. word opgelost.

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:41
Dark Master schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:12:
Ben ik ook realistisch als je de foto’s zo ziet?

[Afbeelding]
Dit is ook heel bijzonder, kan me niet voorstellen dat dit mag van die lasdoosjes in de muur? Neem aan dat hier overheen gestuct/getegeld is nu?

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:12
Die kwamen bij mij niet meer binnen.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Criminelen, hey... Zelfs de gemiddelde hobby-bob thuisklusser doet dat netter.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Let er op dat wanneer men de boel gaat herstellen dat er géén nieuwe kit over de oude wordt gesmeerd maar dat een hele kitnaad wordt vervangen en verbeterd.

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 10:36
Als er hoogteverschil te zien is met het tegelwerk, dan is dat prutswerk. Algemene indruk is gewoon slecht en zou ik NOOIT accepteren.
En netjes kitten was er ook niet bij (kans op lekkages, is aanwezig).

En *snip* bedrijfsnaam verwijderd dus dat is inderdaad je aanspreekpunt.

[Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:19]

• Dark Master
Dankje voor de eerste reacties. Ik ben gelukkig niet de enige die hierover struikelt. Ik was er al bang voor dat ik een zeikerd was….

De luchtafvoer is inderdaad wel heel slecht. Ik vraag me ook af of misschien niet door de storm er vocht tegen het plafond is gekomen. Alsnog als je ziet hoe de buis is gemonteerd. Als je het monteren kan noemen….

Het elektra in de andere kamer is inderdaad nu dichtgestuct. De lasdoosjes hebben we vantevoren zelf netjes gemaakt inclusief de loshangende flex. Wat naar mijn inzien helemaal niet nodig was.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Dark Master
Wat extra foto’s, volgens mij hoort de rand tussen het meubel en tegels ook afgekit te zijn?

De verschillen van de tegels zijn vooral zichtbaar in de wc. De badkamer lijkt hier erg netjes bij.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:34
Dark Master schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:32:
Wat extra foto’s, volgens mij hoort de rand tussen het meubel en tegels ook afgekit te zijn?
Dat klopt, anders kan spetterend water in je meubel komen en het hout van je lades bijvoorbeeld te zijner tijd splijten.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:17
Ik zou meteen even kijken achter de rozetten van de kranen en wat doet die losse draad+wago op je plafond naast de ventilatiebuis? 30/60 tegels (of wat er op lijkt) zijn bijna altijd krom. Soms zijn ongelijke voegen daardoor niet te voorkomen, even je tegels nameten op vlakheid dus voordat je daar te hard over gaat zeuren.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:04
Bakema schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:18:
[...]

Dit is ook heel bijzonder, kan me niet voorstellen dat dit mag van die lasdoosjes in de muur? Neem aan dat hier overheen gestuct/getegeld is nu?
Ik ben geen expert, maar hoop dat dat niet is gebeurd. Volgens mij is dat niet eens toegestaan confom NEN1010 (Ik meen dat verbindingspunten alstijd toegankelijk moeten zijn voor het opsporen van storingen etc...)
De algemene eis voor bereikbaarheid kan ook worden opgemaakt uit NEN 1010 bepaling 132.12, hoofdstuk 1 Fundamentele uitgangspunten: Elektrisch materieel moet zo zijn opgesteld dat:
  • er voldoende ruimte is voor de eerste aanleg en latere vervanging van afzonderlijke onderdelen van de installatie
  • het voldoende toegankelijk is voor bediening, inspectie en het opsporen van fouten, beproevingen, reparaties en onderhoud.
bron: https://www.sbkopleidinge...elektrische-verbindingen/
In NEN 1010:2015 bepaling 526.3 staat het volgende: Alle verbindingen moeten toegankelijk zijn voor inspectie, beproeving en onderhoud, met uitzondering van:
a) verbindingsconstructies die zijn ontworpen om in de grond te worden gelegd;
b) met compound gevulde of omhulde verbindingsconstructies;
c) verbindingsconstructies tussen een koude uitloper en het verwarmingselement van plafond-, vloer- en lintverwarmingssystemen;
d) een verbindingsconstructie gemaakt door lassen, solderen of hardsolderen of met hiervoor geschikt persgereedschap;
e) een verbindingsconstructie die deel uitmaakt van materieel dat voldoet aan de van toepassing zijnde productnorm.
f) Met compound gevulde of omhulde constructies zijn verbindingsconstructies zijn eenmalig te maken verbindingsconstructies die slechts destructief te verwijderen zijn
Je zou het even kunnen navragen bij een electricien...

[Voor 34% gewijzigd door breew op 24-02-2022 15:46]

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:45
Ziet er uit als slecht afgeleverd werk. En jij hebt een opdracht bij *snip* bedrijfsnaam verwijderd lopen. Zij dienen jou verder te helpen. Desnoods met een andere aannemer die alles hersteld. En die kosten zijn dan voor *snip* bedrijfsnaam verwijderd. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan.

Geef in ieder geval *snip* bedrijfsnaam verwijderd de kans om een oplossing aan te bieden

[Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:19]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• Dark Master
twain4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:42:
Ik zou meteen even kijken achter de rozetten van de kranen en wat doet die losse draad+wago op je plafond naast de ventilatiebuis? 30/60 tegels (of wat er op lijkt) zijn bijna altijd krom. Soms zijn ongelijke voegen daardoor niet te voorkomen, even je tegels nameten op vlakheid dus voordat je daar te hard over gaat zeuren.
Die heb ik er even uitgehaald, zit alleen een aarde draad in. Betreft de 2 (kromme) tegels dit zijn 60/60 tegels. Ik moet zeggen dat ik dit nog het minst erge vind.

Ik ben er namelijk bang voor dat het plafond er in de badkamer gedeeltelijk al uit moet i.v.m. De vocht.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:17
breew schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Ik ben geen expert, maar hoop dat dat niet is gebeurd. Volgens mij is dat niet eens toegestaan confom NEN1010 (Ik meen dat verbindingspunten alstijd toegankelijk moeten zijn voor het opsporen van storingen etc...)

[...]
Hangt volgens mij een beetje af welke nen je zou volgen dus of die nieuwste of het op basis van rechtens verkregen niveau. wat in sommige gevallen de nen van het bouwjaar van de woning zal betekenen.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:04
twain4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Hangt volgens mij een beetje af welke nen je zou volgen dus of die nieuwste of het op basis van rechtens verkregen niveau. wat in sommige gevallen de nen van het bouwjaar van de woning zal betekenen.
Ik zou het toch voor de zekerheid even navragen bij een (erkende) electriciën.
Aanleg conform NEN1010 is bij sommige verzekeraars wel een verplicht puntje in hun inboedel/brandverzekering dacht ik...

• Dark Master
Hugo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:44:
Ziet er uit als slecht afgeleverd werk. En jij hebt een opdracht bij *snip* bedrijfsnaam verwijderd lopen. Zij dienen jou verder te helpen. Desnoods met een andere aannemer die alles hersteld. En die kosten zijn dan voor *snip* bedrijfsnaam verwijderd. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan.

Geef in ieder geval *snip* bedrijfsnaam verwijderd de kans om een oplossing aan te bieden
Yes dat was mijn idee ook. De bedoeling is dat er met zowel iemand van *snip* bedrijfsnaam verwijderd en de aannemer gekeken word naar de punten. Maar ik ben helemaal geen badkamer expert, dus wil me zeker niet laten aftroeven door een vlotte babbel.

[Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:19]

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:29
Zeker niet accepteren. Als leek zie ik inderdaad een hoop punten die niet kloppen:
  • Slecht tegelwerk
  • Tussen meubel en wand niet gekit. Dat gaat geheid voor problemen zorgen, zoals rottend of splijtend hout
  • Die ingelaste doosjes lijken me ook niet helemaal de bedoeling
  • Bar slecht kitwerk
Daarnaast hoop ik van harte dat de inbouwkranen wél goed zijn aangesloten. Als je daar een probleem mee krijgt, ben je verder van huis.

• Dark Master
Sito schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:56:
Zeker niet accepteren. Als leek zie ik inderdaad een hoop punten die niet kloppen:
  • Slecht tegelwerk
  • Tussen meubel en wand niet gekit. Dat gaat geheid voor problemen zorgen, zoals rottend of splijtend hout
  • Die ingelaste doosjes lijken me ook niet helemaal de bedoeling
  • Bar slecht kitwerk
Daarnaast hoop ik van harte dat de inbouwkranen wél goed zijn aangesloten. Als je daar een probleem mee krijgt, ben je verder van huis.
Nou zo voel ik me precies, als een leek zie ik punten die ik niet kan accepteren.

Net even de rozetjes van de kranen afgehaald, die zitten trouwens niet vastgedraaid en kan op 1 kant ook niet geheel tegen de muur aan.

Lijkt wel in gekit te zijn, weet niet of dit netjes is?

• Dark Master
Om nog maar enkele toevoegingen te doen. We waren even een lijstje aan het maken gezien ze hier maandag met 2 man van *snip* bedrijfsnaam verwijderd en de aannemer komen kijken. Dan kom je natuurlijk altijd meer tegen dan je wilt….

- horen de voeg lijnen van de vloer niet gelijk te zijn met die van de wand?
- aluminium afwerk plint op de koof loopt aan 1 kant mooi vlak af. De kant van de wc loopt die schuin af.
- tegelwerk op de grond in de badkamer, zie foto’s enkele hoogteverschillen, kan dit kloppen of hoort dit compleet gelijk te zijn?
- wandmeubel is niet waterpas….. is ook te zien als je er goed naar kijkt. Spiegel zit er ook niet mooi recht voor.

Is dit überhaupt nog te redden? Of zal er voor een groot gedeelte weer gebroken moeten worden om daarna weer opnieuw op te bouwen.

[Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:20]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:28
Nee, de voegen tussen vloer en wand hoeven niet uitgelijnd te zijn. Maar zorg dan wel dat ze flink verspringen. Hoe het daar gedaan is slaat nergens op.

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-02 08:52
Joris748 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:24:
Nee, de voegen tussen vloer en wand hoeven niet uitgelijnd te zijn. Maar zorg dan wel dat ze flink verspringen. Hoe het daar gedaan is slaat nergens op.
Eens, dit hoeft niet op elkaar aan te sluiten. Vaak zijn vloertegels een ander formaat, dus dan is het uberhaupt niet mogelijk. Het is wel duidelijk dat hier echt zwaar prutswerk is afgeleverd. Ik zou dan ook zeker aansturen op vervangen / herstellen van alles wat niet goed gedaan is. Mijn neefje van 5 kan nog beter klussen, echt bedroefend dit.

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:49
Woon zelf in een huurhuis dus ik weet wat een "gehaaste" afwerking is, maar dit is gewoon onvervalst prutswerk :X
Je geeft aan dat je na de oplevering ook nog wat dingen zelf hebt gedaan.
Heb jij hier überhaupt akkoord op gegeven richting de aannemer toen dit opgeleverd werd?

• Dark Master
donnie1992 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:33:
Woon zelf in een huurhuis dus ik weet wat een "gehaaste" afwerking is, maar dit is gewoon onvervalst prutswerk :X
Je geeft aan dat je na de oplevering ook nog wat dingen zelf hebt gedaan.
Heb jij hier überhaupt akkoord op gegeven richting de aannemer toen dit opgeleverd werd?
Helaas wel, het was ook een rumoerige paar weken waarin je echt geleefd word natuurlijk.

Het zag er in eerste instantie ook goed uit. Tot je een paar weken erin zit, dan ga je wat kritischer naar dingen kijken. Een fout die ik nu natuurlijk nooit meer zal maken.

Dit is ook de eerste keer dat ik überhaupt een badkamer laat verbouwen, jammer dat het dan direct zo is gegaan.

Hopelijk lossen ze het goed op. Vertrouwen in die aannemer heb ik sowieso niet meer.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:34
Ik zal als startpunt wanneer ze langskomen alles eruit en opnieuw proberen, maar dan goed.. wat een prutswerk.

You only live once, so enjoy the ride.

• Rolfie
  • Laatst online: 17:49
Dark Master schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:26:

Het elektra in de andere kamer is inderdaad nu dichtgestuct. De lasdoosjes hebben we vantevoren zelf netjes gemaakt inclusief de loshangende flex. Wat naar mijn inzien helemaal niet nodig was.
Even een dubbel check, jullie hebben zelf deze lasdozen zo geplaatst? Ik heb namelijk heel ernstig mijn twijfels of dit zo mag. Ik had mijn elektrotechnische diploma 20 jaar geleden hiermee niet gehaald.

• Dark Master
Rolfie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:41:
[...]

[...]

Even een dubbel check, jullie hebben zelf deze lasdozen zo geplaatst? Ik heb namelijk heel ernstig mijn twijfels of dit zo mag. Ik had mijn elektrotechnische diploma 20 jaar geleden hiermee niet gehaald.
Nee zoals je het op de foto ziet is precies hoe het door de aannemer is geplaatst. Mijn schoonvader is elektricien en die heeft alles netjes volgens norm gemaakt + de flexbuis netjes in de muur verwerkt alvorens erover heen gestuct is.

Maar die gaf ook wel direct aan dat dit echt een knaken oplossing is.

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
Qua elektra wil je echt niet doorlussen in de wand. Daar kom je nooit meer bij. Normaal gaat alles via de centraaldoos. Op een wand mag je binnen de regels wel doorlussen tussen wcd hoek links en rechts. Maar dan gaat er altijd van een van die dozen een buis rechtstreeks na de centraaldoos.

In Duitsland lassen ze in de wand maar dan is de doos bereikbaar door een lelijk wit afdekklepje.

Ik kan niks positiefs ontdekken op de door jou gegeven foto’s. Naja kitten achter de rozetten. Das normaal ivm met lekwater achter rozet. Maar dan kit je het wel netter af.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
Het is niet voor het eerst dat ik een topic zie over deze leverancier en de kwaliteit van het werk.

Los van alles wat genoemd is, de drain van de douche plaats je normaliter niet tegen de muur volgens mij. Daar zie je over het algemeen een centimeter of 5 aan tegel die flink afschot heeft.

En de keuze voor zwart, die staat los van de leverancier, zal je ook wel spijt van hebben. Als het er na enkele weken al zo uit ziet (bv WC pot) dan staat je een hoop boenwerk te wachten ben ik bang.

• Rofdof
Btw mag ik vragen wat je betaald hebt of moet betalen en wat daarvoor gedaan is?

• Dark Master
Drardollan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:22:
Het is niet voor het eerst dat ik een topic zie over deze leverancier en de kwaliteit van het werk.

Los van alles wat genoemd is, de drain van de douche plaats je normaliter niet tegen de muur volgens mij. Daar zie je over het algemeen een centimeter of 5 aan tegel die flink afschot heeft.

En de keuze voor zwart, die staat los van de leverancier, zal je ook wel spijt van hebben. Als het er na enkele weken al zo uit ziet (bv WC pot) dan staat je een hoop boenwerk te wachten ben ik bang.
Het zwart zijn we eigenlijk heel blij mee. Als je doelt op het witte in het toilet, dat is van het toiletblokje. 1 keer spoelen en het is weg. Toiletblokje lekt een beetje. ;)

We maken de badkamer 1 keer per week schoon en zien om eerlijk te zijn geen verschil in extra schoonmaakwerk met onze oude witte badkamer.

Betreft het afschot, inloop douche loopt af. Dat is dan weer iets wat de aannemer wel mooi heeft gedaan want het water loopt wel heel netjes naar de drain tijdens het douchen en ook absoluut niet verder in de ruimte.

Om dan toch maar iets positiefs te benoemen.

[Voor 12% gewijzigd door Dark Master op 24-02-2022 18:43]

• Dark Master
Rofdof schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:34:
Btw mag ik vragen wat je betaald hebt of moet betalen en wat daarvoor gedaan is?
Dat mag zeker, materialen waren rond de 10000€ en montage ruim 12000€.

Je begrijpt de flinke domper natuurlijk als ik jullie allemaal zo hoor.

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ken amateurs die beter tegelen dan dat.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• Rofdof
Dark Master schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Dat mag zeker, materialen waren rond de 10000€ en montage ruim 12000€.

Je begrijpt de flinke domper natuurlijk als ik jullie allemaal zo hoor.
Heb je nog iets als een offerte met werk, materialen en afmetingen?
Van deze bedragen schrik ik. Jullie badkamer ziet er niet uit als een 5x5 luxe iets met alle faciliteiten maar meer een normale badkamer.

[Voor 16% gewijzigd door Rofdof op 24-02-2022 18:50]

• Dark Master
Rofdof schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Heb je nog iets als een offerte met werk, materialen en afmetingen?
Van deze bedragen schrik ik. Jullie badkamer ziet er niet uit als een 5x5 luxe iets met alle faciliteiten maar meer een normale badkamer.
Dit zijn de offertes van de montage, even de bedrijfsnaam weggestreept.

Wij hebben bij meerdere badkamer specialisten gekeken, ze zaten allemaal rond hetzelfde of duurder voor een identieke badkamer inclusief montage.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:47
Ik hoop dat het bezoek de juiste oplossing brengt, dit is echt prutswerk. Dat plafond lijkt me niet een geschikte materiaalkeuze.
Die voegen...de uitlijning...
Sterkte!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ter info vooraf: het betreft hier overduidelijk een overeenkomst voor aanneming van werk, aangezien bouw en renovatie de meest klassieke voorbeelden daarvan zijn. Maar aanneming van werk kan ook het in elkaar zetten van een computer zijn bijvoorbeeld. Aanneming van werk kan verder samenlopen met consumentenkoop. Mochten de bepalingen voor aanneming van werk conflicteren met die voor consumentenkoop, dan gaan de artikelen voor consumentenkoop voor. Dat staat bepaalt in artikel 7:5 lid 4 BW:
4 Indien de te leveren roerende zaak nog tot stand moet worden gebracht en de overeenkomst krachtens welke deze zaak moet worden geleverd voldoet aan de omschrijving van artikel 750, dan wordt de overeenkomst mede als een consumentenkoop aangemerkt indien de overeenkomst wordt gesloten door een aannemer die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een opdrachtgever, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. De bepalingen van deze titel en die van afdeling 1 van titel 12 zijn naast elkaar van toepassing. In geval van strijd zijn de bepalingen van deze titel van toepassing.
Veel bepalingen voor aanneming van werk in het Burgerlijk Wetboek zijn van regelend recht. Daar mag dus in een overeenkomst vanaf worden geweken. Maar als het bijvoorbeeld aankomt op de eerder genoemde consumentenkoop vaak niet. Denk bijvoorbeeld aan een onderdeel dat je ook zelf had kunnen kopen en niet werkt na installatie, terwijl het wel goed is geïnstalleerd.

Enkele vragen die na bovenstaande bij mij opkomen:
- Zijn er algemene voorwaarden van toepassing?
- Zo ja, zijn dat standaardvoorwaarden zoals de AVA, AVV, COVO of anderszins?
- Hebben jullie een oplevering gehad waarbij je akkoord gaf nadat je het werk hebt kunnen beoordelen?
- Hoeveel overeenkomsten zijn er? Het kan lastig zijn om dat te beoordelen overigens.
- Heb je met de verkoper ook een overeenkomst voor aanneming van werk gesloten en zo ja, zijn daar ook algemene voorwaarden van toepassing?
- Zijn dat ook standaard voorwaarden zoals hierboven genoemd?

Een aannemer (die dus ook een verkoper van computeronderdelen of meubels kan zijn die het vervolgens in elkaar zet of laat zetten) mag het werk overigens uitbesteden aan een derde, maar blijft zelf doorgaans aansprakelijk voor de nakoming van de overeenkomst. Dat staat bepaald in artikel 7:751 BW:
De aannemer is bevoegd het werk onder zijn leiding door anderen te doen uitvoeren, en ten aanzien van onderdelen ook de leiding aan anderen over te laten, zulks onverminderd zijn aansprakelijkheid voor de deugdelijke nakoming van de overeenkomst.
Maar dat wordt dus weer anders als je met de installateur een aparte overeenkomst hebt gesloten, waarbij de verkoper dus echt enkel de verkoper was.

Verder geldt op al dit soort fora dat anderen nooit alles kunnen overzien en het risico voor wat je met deze informatie doet uiteraard bij jou blijft. Overweeg dus nu of later om zelf advies in te winnen. Misschien had je voor de verbouwing al een rechtsbijstandverzekering lopen die je kunt bellen? Alternatieven zijn het Juridisch Loket of uiteraard zelf betaald advies inschakelen mocht je dat (op een gegeven moment) nodig vinden.

• Dark Master
tcw82 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:31:
Ik hoop dat het bezoek de juiste oplossing brengt, dit is echt prutswerk. Dat plafond lijkt me niet een geschikte materiaalkeuze.
Die voegen...de uitlijning...
Sterkte!
Ik hoop het ook, bedankt voor je meelevende woorden.

• Dark Master
Real schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:08:
Ter info vooraf: het betreft hier overduidelijk een overeenkomst voor aanneming van werk, aangezien bouw en renovatie de meest klassieke voorbeelden daarvan zijn. Maar aanneming van werk kan ook het in elkaar zetten van een computer zijn bijvoorbeeld. Aanneming van werk kan verder samenlopen met consumentenkoop. Mochten de bepalingen voor aanneming van werk conflicteren met die voor consumentenkoop, dan gaan de artikelen voor consumentenkoop voor. Dat staat bepaalt in artikel 7:5 lid 4 BW:

[...]

Veel bepalingen voor aanneming van werk in het Burgerlijk Wetboek zijn van regelend recht. Daar mag dus in een overeenkomst vanaf worden geweken. Maar als het bijvoorbeeld aankomt op de eerder genoemde consumentenkoop vaak niet. Denk bijvoorbeeld aan een onderdeel dat je ook zelf had kunnen kopen en niet werkt na installatie, terwijl het wel goed is geïnstalleerd.

Enkele vragen die na bovenstaande bij mij opkomen:
- Zijn er algemene voorwaarden van toepassing?
- Zo ja, zijn dat standaardvoorwaarden zoals de AVA, AVV, COVO of anderszins?
- Hebben jullie een oplevering gehad waarbij je akkoord gaf nadat je het werk hebt kunnen beoordelen?
- Hoeveel overeenkomsten zijn er? Het kan lastig zijn om dat te beoordelen overigens.
- Heb je met de verkoper ook een overeenkomst voor aanneming van werk gesloten en zo ja, zijn daar ook algemene voorwaarden van toepassing?
- Zijn dat ook standaard voorwaarden zoals hierboven genoemd?

Een aannemer (die dus ook een verkoper van computeronderdelen of meubels kan zijn die het vervolgens in elkaar zet of laat zetten) mag het werk overigens uitbesteden aan een derde, maar blijft zelf doorgaans aansprakelijk voor de nakoming van de overeenkomst. Dat staat bepaald in artikel 7:751 BW:

[...]

Maar dat wordt dus weer anders als je met de installateur een aparte overeenkomst hebt gesloten, waarbij de verkoper dus echt enkel de verkoper was.

Verder geldt op al dit soort fora dat anderen nooit alles kunnen overzien en het risico voor wat je met deze informatie doet uiteraard bij jou blijft. Overweeg dus nu of later om zelf advies in te winnen. Misschien had je voor de verbouwing al een rechtsbijstandverzekering lopen die je kunt bellen? Alternatieven zijn het Juridisch Loket of uiteraard zelf betaald advies inschakelen mocht je dat (op een gegeven moment) nodig vinden.
Dankje voor het advies, rechtsbijstand heb ik helaas al 2 jaar niet meer. Zul je natuurlijk net zien in zo’n situatie. Juridisch advies is wel de laatste stap die ik wil nemen mochten we er niet uitkomen. Hopelijk komt het niet zo ver.

Rechtstreeks vanaf de *snip bedrijfsnaam website.

*snip* quote de tekst of haal de namen uit het plaatje. :)

Ik sta dus vrij sterk, laten ze maar mooi met een goede oplossing komen.

[Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 17:09]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:06
Drardollan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:22:
dat zegt niet zoveel klagers hoor je eerder dan mensen die tevreden zijn maar dat het prutswerk is dat is zeker zo

maar zo als eerder aangegeven die toko's werken vaak met onderaannemers en dan moet je maar hopen dat je de goede treft

• Xqlusive
  • Laatst online: 21:55
Dark Master schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:04:
[...]

Wij hebben bij meerdere badkamer specialisten gekeken, ze zaten allemaal rond hetzelfde of duurder voor een identieke badkamer inclusief montage.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
12.000 euro alleen al voor montage vind ik ook wel erg veel! Is de aannemer 2 maanden aan de slag geweest ofzo?!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:09
En de spullen? Heb je van die Aliexpress kranen of echte kranen?

• Rofdof
ik heb nu de foto's op de pc bekeken.
Ik hoop dat je nog een groot deel niet betaald hebt of helemaal niks....

Van mij mochten ze weer overnieuw beginnen.
En waarom agnesplaten in een badkamer, of überhaupt in huis.
gipsplaten en dan heb je die lelijke plinten ook niet nodig.
Afvoerbuis.... als je veel bochten hebt of moeilijke positie danpak je air ubbink. (sowieso topspul).

en de kranen zijn die wel haaks uit de muur? volgensmij zitten ze scheef. dat verklaard dan ook waarom rozet niet netjes aansluit. richting de wasbak moet de kraan wel iets schuiner zijn. zeg 91 graden zodat water weg loopt.

je ziet dit wel vaker bij die badkamer toko's.

een ZZP-er die eer van zijn werk heeft zou dit nooit zo durven op te leveren.
En dan was je ook stukken goedkoper uit geweest.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Dark Master schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]
Die aanbetaling bij de WC offerte, is dat echt een aanbetaling of kreeg je 'korting'?
Want over die € 50 is geen BTW gerekend, dus als je echt een aanbetaling hebt gedaan dan heb je dat 'zwart' betaald. ;) Maar dat is niet jouw probleem verder.
Kitwerk zal sowieso opnieuw moeten, afvoerbuis in het plafond ook en misschien wel het hele plafond.

Als dat goed wordt hersteld heb je m.i. een prima badkamer, een paar tegels die niet helemaal recht zijn houd je vrijwel altijd met die grote tegels. En zo'n wasbak die niet waterpas is, tjah, dat is echt super slordig en zou zelfs mij niet overkomen zijn maar in een beetje huis zijn maar weinig zaken echt waterpas.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

BazzH

Kei-goed...

Voor dat bedrag mag je best wat verwachten, vind ik. Maar iemand die zijn werk heel serieus neemt, had in ieder geval niet structureel over "invrezen" gesproken op zijn offerte. Tenzij dat heel veel meer werk is als "infrezen".

Maar richt je vooral tot degene onder wiens verantwoordelijkheid de opdracht uitgevoerd wordt. Als jij een overeenkomst voor de uitvoering hebt met de sanitair-toko, dan mogen ze er daar voor gaan zorgen dat het gefixt wordt.

Wij hadden hier een tegelzetter (via de aannemer die het sanitair ging doen) en die was dus kritisch op zijn eigen werk. Op een bepaalde dag was hij een stukje muur aan het tegelen. Kom ik een paar uur later even kijken (zat op kantoor te werken), alles er weer af. Hij was er niet tevreden over, moest anders. Hoeveel man is er eigenlijk in totaal betrokken geweest bij het werk? Bij mij:
- 1 sloper (gewoon een spierbonk)
- 1 electricien
- 1 tegelzetter
- 1 loodgieter + hulpje
- 1 stukadoor
- 1 de aannemer deed zelf het grootste deel van het bouw- en installatiewerk.
- 1 kitter

8 man dus.

Think smart........ Act stupid........

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:29
Xqlusive schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:11:
[...]

12.000 euro alleen al voor montage vind ik ook wel erg veel! Is de aannemer 2 maanden aan de slag geweest ofzo?!
Inderdaad dat is al snel 200 manuren met een ruim tarief van 60 euro per uur. Een beetje badkamer zet je toch wel in 2 weken met 2 man (150/160 manuren) en dat is dan nog ruim. Dan nog is 12k echt buitensporig voor het werk en zeker voor de geleverde kwaliteit. 100% onacceptabel. Ik hoop voor jouw dat de winkel dit ook wel inziet en met een passende oplossing komt.

HD4Life @ Full-HD

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Uurtarieven van 60 vind je niet meer, eerder 80 en dan zit je wel aan die 12k..en het zal wel inclusief btw zijn.

[Voor 17% gewijzigd door BCC op 25-02-2022 09:14]

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:54
Nou nou, vond onze aannemer een prutser met dit is wel even een ander niveau.
Kan me niet voorstellen dat *snip* bedrijfsnaam verwijderd dit gaat/kan goed praten.

[Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:21]

• ColeJ
Zou je willen delen wat je voor je spullen hebt betaald? Heb even gekeken op de website gekeken maar dan schrik ik toch alweer. Dit lijkt op een dozenschuiver die seperaat een ZZP'er inhuurt.

https://www.sani4all.nl/p...endouche-round-flat-20cm/

Deze douche bijvoorbeeld, komt rechtstreeks van Aliexpress af voor waarschijnlijk 20% van wat jij hebt betaald.

Misschien zit ik er naast... maar ben er bang voor.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Davidshadow13 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Inderdaad dat is al snel 200 manuren met een ruim tarief van 60 euro per uur. Een beetje badkamer zet je toch wel in 2 weken met 2 man (150/160 manuren) en dat is dan nog ruim. Dan nog is 12k echt buitensporig voor het werk en zeker voor de geleverde kwaliteit. 100% onacceptabel. Ik hoop voor jouw dat de winkel dit ook wel inziet en met een passende oplossing komt.
Ligt er ook wel een beetje aan wat er allemaal gedaan is. Wij waren een jaartje geleden ook zeker dat bedrag wel kwijt voor het werk + klein materiaal, maar het was hier ook wel best een ingrijpende klus. Onze badkamer was van voor de oorlog met een enkele upgrade in de jaren 60 en een stro-plafond. En er is boven ook een separaat toilet gerealiseerd in wat eerst een slaapkamer was. Daar is een wandje in gezet en de rest van de kamer wordt een inloopkast aan onze slaapkamer (doorbraak gemaakt). Dan tikt het snel aan. Maar voor "oud spul eruit, nieuw spul erin" vind ik het ook een hoop geld. Dan zou ik ook zeker wel een hoogwaardige afwerking verwachten. En dan zou ik ook niet blij zijn met gaten in de kitranden, slecht voegwerk en een meer dan minimale afwijking op de waterpas voor een plateautje. Maar dat laatste is ook wel weer een beetje afhankelijk van de situatie. Soms is gewoon niets waterpas in een ruimte en dan moet je sommige dingen dus "recht" doen in plaats van "waterpas" om een mooi samenhangend geheel te krijgen. Een plateautje hang je dan "recht" ten opzichte van de voegen. Dat is dan ook niet erg, tenzij je op dat plateautje nou net je knikkers wilde bewaren.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:07

Agent47

I always close my contracts.

Uit ervaring kan ik zeggen dat ik alleen naar *snip* bedrijfsnaam verwijderd ga voor de 3D tekening.

*snip* bedrijfsnaam verwijderd heeft vaak heel veel opdrachten en wordt alles snel snel snel gedaan.

Mijn broertje heeft gekit voor die lui en is er ook niet over te spreken. Die badkamers moeten er bewijs van spreken a la woningbouw style ingeramd worden.

[Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:21]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
BazzH schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:24:
[...]
Soms is gewoon niets waterpas in een ruimte en dan moet je sommige dingen dus "recht" doen in plaats van "waterpas" om een mooi samenhangend geheel te krijgen. Een plateautje hang je dan "recht" ten opzichte van de voegen. Dat is dan ook niet erg, tenzij je op dat plateautje nou net je knikkers wilde bewaren.
Misschien is het mijn hobby-leken-klusverstand, maar als je aan de gang gaat dan zorg je er toch juist voor dat alles weer recht en waterpas wordt? Ik bedoel bijv. met tegelen, oke de vloer is niet helemaal waterpas dat vang je toch op in de onderste rij tegels? Waarvan de onderkant misschien afwijkend is voor de aansluiting maar de bovenkant van die eerste rij tegels zou bij mij gegarandeerd waterpas komen te liggen. Kitrand onderaan en je ziet er als het goed is niks meer van. (Edit: ik had het over wandtegels hierboven :) )

En als de vloer zoveel afwijkt van waterpas, dan begin ik daar opnieuw zodat het wel juist erin ligt.

• Drardollan
bie100 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:49:
[...]

dat zegt niet zoveel klagers hoor je eerder dan mensen die tevreden zijn maar dat het prutswerk is dat is zeker zo
Klopt. Het is echter wel opvallend dat deze leverancier wat vaker langskomt met identieke problemen (tegelwerk, kitten, communicatie, e.d.).

• Drardollan
Dark Master schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Het zwart zijn we eigenlijk heel blij mee. Als je doelt op het witte in het toilet, dat is van het toiletblokje. 1 keer spoelen en het is weg. Toiletblokje lekt een beetje. ;)
Ook de WC bril en rand vind ik er erhm.. iets minder netjes uitzien ;) Maar gelukkig hebben we allemaal een andere smaak :)
Betreft het afschot, inloop douche loopt af. Dat is dan weer iets wat de aannemer wel mooi heeft gedaan want het water loopt wel heel netjes naar de drain tijdens het douchen en ook absoluut niet verder in de ruimte.

Om dan toch maar iets positiefs te benoemen.
Gelukkig dat het afschot die kant op goed loopt, maar ik zou even opzoeken welke drain je hebt. Als deze tegen de wand gemonteerd wordt zoals bij jou het geval is dan moet je een andere versie hebben lees ik her en der. Onder andere op de site van EasyDrain:
Houdt er rekening mee dat je speciale wandmodellen hebt, wanneer je de drain tegen de muur wil installeren (eenzijdige of driezijdige montage).
https://www.easydrain.nl/...leren-van-een-douchegoot/

Hoe het nu zit kan er water achter de drain tegen de kitrand blijven staan. Als daar een centimeter of 5 aan tegel op afschot achter zit dan heb je dat probleem niet.

Maar mogelijk heb je gewoon de juiste versie drain waarbij dit wel kan en zwets ik uit de nek ;)

• bie100
Drardollan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Klopt. Het is echter wel opvallend dat deze leverancier wat vaker langskomt met identieke problemen (tegelwerk, kitten, communicatie, e.d.).
tja dat ligt er ook aan hoeveel badkamers die gasten verbouwen je kan niet iedereen tevreden stellen en ook of ze goede onderaannemers hebben of niet

ken ook het hele bedrijf niet hoor btw het is alleen te hopen dat ze de klachten op een goede manier oplossen

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bie100 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:09:
…je kan niet iedereen tevreden stellen…
Maar als onderaannemer kun je wel naar je eigen werk kijken en bedenken dat kitranden zo niet horen, dat je een plafond zoals deze thuis ook niet wilt hebben en dat het kanalenwerk gewoon niet uit te leggen is naar de klant.

• bie100
sypie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:29:
[...]
Maar als onderaannemer kun je wel naar je eigen werk kijken en bedenken dat kitranden zo niet horen, dat je een plafond zoals deze thuis ook niet wilt hebben en dat het kanalenwerk gewoon niet uit te leggen is naar de klant.
praat het ook niet goed maar je heb er gewoon prutsers bij lopen en die bedrijven kunnen ook niet anders dan die gasten aannemen want er zijn gewoon weg te weinig vaklui

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

marcelcee schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:32:
[...]

Misschien is het mijn hobby-leken-klusverstand, maar als je aan de gang gaat dan zorg je er toch juist voor dat alles weer recht en waterpas wordt? Ik bedoel bijv. met tegelen, oke de vloer is niet helemaal waterpas dat vang je toch op in de onderste rij tegels? Waarvan de onderkant misschien afwijkend is voor de aansluiting maar de bovenkant van die eerste rij tegels zou bij mij gegarandeerd waterpas komen te liggen. Kitrand onderaan en je ziet er als het goed is niks meer van. (Edit: ik had het over wandtegels hierboven :) )

En als de vloer zoveel afwijkt van waterpas, dan begin ik daar opnieuw zodat het wel juist erin ligt.
Als je huis bijvoorbeeld een beetje scheef staat, dan kun je de vloer wel waterpas maken maar dan krijg je dus weer scherpe en stompe hoeken ten opzichte van de muren en moet je daar toch weer gaan sjoemelen met het tegelwerk. Maak je dan de muren ook weer helemaal recht door ze aan te smeren, dan staat je kozijn weer scheef ten opzichte van de rest van de ruimte. Je moet "netjes sjoemelen" om er 1 mooi geheel van te maken. Dan kan een kleine afwijking best acceptabel zijn. Maar op de waterpas van TS zie ik toch wel meer dan een heel kleine afwijking, dus ik denk dat het wel terecht is om daar op zijn minst een opmerking over te maken. Maar je moet zaken wel bekijken in het geheel.

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52
Wat ik nog het ergste vind is dat geen enkele lijn op de muur overeenkomt met die op de vloer, ik zou echt alles eruit laten halen en opnieuw laten tegelen, en dan wel uitgelijnd op elkaar.

Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn inloop douche, daar liep het als enige niet gelijk aan de muur, alle tegels zijn van de muur afgehaald en opnieuw besteld en ook weer opnieuw geplaatst zodat de uitlijning wel klopt.

Ik zou hier zeker niet mee akoord gaan, de slechte afwerking noem ik dan nog niet eens.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Facenoise schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:44:
Wat ik nog het ergste vind is dat geen enkele lijn op de muur overeenkomt met die op de vloer, ik zou echt alles eruit laten halen en opnieuw laten tegelen, en dan wel uitgelijnd op elkaar.

Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn inloop douche, daar liep het als enige niet gelijk aan de muur, alle tegels zijn van de muur afgehaald en opnieuw besteld en ook weer opnieuw geplaatst zodat de uitlijning wel klopt.

Ik zou hier zeker niet mee akoord gaan, de slechte afwerking noem ik dan nog niet eens.
Het is of uitlijnen, of juist zorgen dat het flink verspringt. Wat je mooi vind, is persoonlijk. Bij ons zijn de maten van de tegels afwijkend en de tegelzetter heeft er dan ook voor gezorgd dat het nergens uitgelijnd is. Maar ik zie ook niet in waarom je, als de maten van de tegels hetzelfde zijn, zou kiezen voor 1 of 2 cm verspringen. Dat slaat zoals iemand eerder opmerkte inderdaad nergens op. Dan laat je het of structureel flink verspringen, of je lijnt het uit (en dan kies je natuurlijk gewoon voor wat de klant het mooiste vindt).

• Rofdof
BCC schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:13:
Uurtarieven van 60 vind je niet meer, eerder 80 en dan zit je wel aan die 12k..en het zal wel inclusief btw zijn.
mijn broertje rekent 42,50 of 45 ex.
dacht grote bedrijven 50 ex hier in de buurt (twente).
Maar ik vind mijn broertje zelf al te goedkoop. ik ga hem helpen met de administratie straks en dan word het wel wat duurder.

• Rofdof
BazzH schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Het is of uitlijnen, of juist zorgen dat het flink verspringt. Wat je mooi vind, is persoonlijk. Bij ons zijn de maten van de tegels afwijkend en de tegelzetter heeft er dan ook voor gezorgd dat het nergens uitgelijnd is. Maar ik zie ook niet in waarom je, als de maten van de tegels hetzelfde zijn, zou kiezen voor 1 of 2 cm verspringen. Dat slaat zoals iemand eerder opmerkte inderdaad nergens op. Dan laat je het of structureel flink verspringen, of je lijnt het uit (en dan kies je natuurlijk gewoon voor wat de klant het mooiste vindt).
wand en vloertegels zijn verschillend.
en 60 cm is geen 60cm, zeker niet tussen verschillende tegels.
Op de doos staat ook altijd een percentage afwijking die tegels hebben.

uitlijnen kan wel maar dan heb je hele strakke tegels nodig.
als vloer en wandegels 1 mm of 0,5 mm verschillen dan ga je dat op 3 meter zien.
dan kies je ervoor om juist de voegen ver uit elkaar te hebben.

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:22
Mijn god, dat is niet een klein beetje scheef! :o
Je ziet het ook aan de orientatie wasbak en voeg achterzijde?

[Voor 7% gewijzigd door barry86 op 25-02-2022 13:39]

• ColeJ
bie100 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:37:
[...]

praat het ook niet goed maar je heb er gewoon prutsers bij lopen en die bedrijven kunnen ook niet anders dan die gasten aannemen want er zijn gewoon weg te weinig vaklui
Nee, nee en nog eens nee. Dan plan je dus gewoon te veel klussen in. Kan nooit een excuus zijn dat er prutsers worden ingehuurd omdat er te weinig vaklui zijn.

• Rofdof
ColeJ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:24:
[...]

Nee, nee en nog eens nee. Dan plan je dus gewoon te veel klussen in. Kan nooit een excuus zijn dat er prutsers worden ingehuurd omdat er te weinig vaklui zijn.
Dat soort bedrijven willen alleen verkopen. In principe kan elke idioot zich aanmelden als badkamer installateur.
Zo’n bedrijf verkoopt alle spullen en een aannemer knalt het erin. En dan moet je geluk hebben dat je een goede treft.

Beter is om zelf een ontwerp van je badkamer te maken. Een goede zzper zoeken en dan laten uitvoeren. Mijn broertje doet heel veel badkamers. Meestal zoeken de klanten zelf hun spullen uit. Mijn broertje geeft geen garantie op de door klanten gekochte spullen. Geeft wel advies. Knakenmerken wijst die af. Dus als jij aankomt met een Ali expres kraan dan is het jouw verantwoordelijkheid. Meeste mensen doen dat trouwens niet.
En soms wijst die ook klussen af omdat mensen met te grote troep aankomen of zeggen “ ja dat aardnetje en aarding badkamer hoeven wij niet”.
Dat is dus echt een no go. Alles volgens de regels.
En als je zeg 200 euro teveel vind voor veiligheid…

Mijn broertje heeft geen website. Maakt geen reclame maar zit helemaal vol. Evenals zijn maatje die tegelwerk/metselen/etc doet.
Hij heeft overal diploma’s/certificatie voor. En perstangen/installatietester worden conform reglementen gekeurd.
En zelfs als dan er onverhoopt iets fout gaat heeft die een goede verzekering.

Probleem is dat je nu heel veel geld kunt verdienen in de techniek. Ik zag hier uurlonen van 60 tot 80 euro. Dat trekt cowboys aan.

• bie100
ColeJ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:24:
[...]

ja tuurlijk plannen ze te veel klussen in massa is kassa als ik een mooie badkamer wil geplaatst door vaklui kan ik anderhalf jaar wachten voor dat ze aan de klus beginnen zo liggen de feiten nou eenmaal

• ColeJ
Rofdof schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Dat soort bedrijven willen alleen verkopen. In principe kan elke idioot zich aanmelden als badkamer installateur.
Zo’n bedrijf verkoopt alle spullen en een aannemer knalt het erin. En dan moet je geluk hebben dat je een goede treft.

Beter is om zelf een ontwerp van je badkamer te maken. Een goede zzper zoeken en dan laten uitvoeren. Mijn broertje doet heel veel badkamers. Meestal zoeken de klanten zelf hun spullen uit. Mijn broertje geeft geen garantie op de door klanten gekochte spullen. Geeft wel advies. Knakenmerken wijst die af. Dus als jij aankomt met een Ali expres kraan dan is het jouw verantwoordelijkheid. Meeste mensen doen dat trouwens niet.
En soms wijst die ook klussen af omdat mensen met te grote troep aankomen of zeggen “ ja dat aardnetje en aarding badkamer hoeven wij niet”.
Dat is dus echt een no go. Alles volgens de regels.
En als je zeg 200 euro teveel vind voor veiligheid…

Mijn broertje heeft geen website. Maakt geen reclame maar zit helemaal vol. Evenals zijn maatje die tegelwerk/metselen/etc doet.
Hij heeft overal diploma’s/certificatie voor. En perstangen/installatietester worden conform reglementen gekeurd.
En zelfs als dan er onverhoopt iets fout gaat heeft die een goede verzekering.

Probleem is dat je nu heel veel geld kunt verdienen in de techniek. Ik zag hier uurlonen van 60 tot 80 euro. Dat trekt cowboys aan.
Helemaal mee eens maar die sanitairzaken verkopen ook allemaal Ali kranen. Al die B merken komen rechtstreeks van Ali af.

Welke regio zit je broertje? Ik zoek nog een badkamer monteur (noord-holland). En ik ben bereid om voor kwaliteit gewoon te betalen :)

• Dark Master
Sorry Tweakers, ik heb een druk dagje op het werk gehad. Dank voor alle reacties!

Hier heb ik wat aan, we wachten de reactie van *snip* bedrijfsnaam verwijderd even af maandag. Ben vooral benieuwd naar de reactie van de aannemer die het gemonteerd heeft. Die zal vast een babbeltje klaar hebben.

Wij laten ons in ieder geval niet aftroeven en zullen mits nodig juridische hulp zoeken, hopelijk komt het niet zo ver.

[Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:21]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 01:08
Die dozen daar is alles behalve handig als je er overheen stuct. Als er wat mee is kun je niks zonder je muur te slopen.

Ik zou dan eerder kiezen voor een enkele doos waar alles op uit komt. Daar een blind plaat voor, of evt een extra stopcontact van maken.

[edit]
Ik zie dat er al wat meer mensen over vielen :).

Gezien de ernst van de puinhoop, bijna een gevalletje "stop maar, begin maar helemaal op nieuw", zou ik even juridisch advies inwinnen wat het juiste stappenplan is. Ik verwacht dat het begint met formeel in gebreke stellen, door middel van een aangetekende brief waarbij je alle problemen beschrijft en een (redelijke) tijdsduur benoemd waarin het moet worden opgelost. Dit is noodzakelijk voor eventuele vervolgstappen (ontbinding van de overeenkomst).

Andere vraag: heb je al betaald?

[Voor 26% gewijzigd door M14 op 25-02-2022 23:41]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
ColeJ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:17:
Zou je willen delen wat je voor je spullen hebt betaald? Heb even gekeken op de website gekeken maar dan schrik ik toch alweer. Dit lijkt op een dozenschuiver die seperaat een ZZP'er inhuurt.

https://www.sani4all.nl/p...endouche-round-flat-20cm/

Deze douche bijvoorbeeld, komt rechtstreeks van Aliexpress af voor waarschijnlijk 20% van wat jij hebt betaald.

Misschien zit ik er naast... maar ben er bang voor.
Niet via aliexpress maar wiesbaden, ook chinees. Serie is caral.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Dark Master
M14 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:29:
[...]

Die dozen daar is alles behalve handig als je er overheen stuct. Als er wat mee is kun je niks zonder je muur te slopen.

Ik zou dan eerder kiezen voor een enkele doos waar alles op uit komt. Daar een blind plaat voor, of evt een extra stopcontact van maken.

[edit]
Ik zie dat er al wat meer mensen over vielen :).

Gezien de ernst van de puinhoop, bijna een gevalletje "stop maar, begin maar helemaal op nieuw", zou ik even juridisch advies inwinnen wat het juiste stappenplan is. Ik verwacht dat het begint met formeel in gebreke stellen, door middel van een aangetekende brief waarbij je alle problemen beschrijft en een (redelijke) tijdsduur benoemd waarin het moet worden opgelost. Dit is noodzakelijk voor eventuele vervolgstappen (ontbinding van de overeenkomst).

Andere vraag: heb je al betaald?
Ja we hebben helaas al wel betaald. Een deel vooraf en een deel achteraf. Dit was ook een vreemd geval, want toen de badkamer net af was kregen we wel 5 keer een berichtje over wanneer de betaling kwam.

Nu snappen we wel waarom…

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13

Reacher

oldschool

Je hebt besloten om de betaling uit te voeren nadat je dit hebt gezien ? Of heb je het eind resultaat niet zelf gezien?

Het lijkt mij dat iemand het resultaat heeft moeten accepteren? Was je dit zelf ? Iemand anders?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Dark Master
Reacher schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:27:
Je hebt besloten om de betaling uit te voeren nadat je dit hebt gezien ? Of heb je het eind resultaat niet zelf gezien?

Het lijkt mij dat iemand het resultaat heeft moeten accepteren? Was je dit zelf ? Iemand anders?
Ja nadat we het zelf hebben gezien. Het is nou ook niet alsof de badkamer 1 grote bouwval is. Daarbij ik heb geen verstand van tegelen. Ik heb al eerder gezegd als je er naar kijkt als je binnenkomt is het een mooie badkamer om te zien. Tot je echt alle hoekjes gaat bekijken, waterpas erbij haalt. Of de luchtafvoerbox eraf haalt.

De punten kwamen ook aan het licht nadat we erin zijn getrokken.

Dit is ook de eerste keer überhaupt dat wij een nieuwe badkamer laten installeren, verwacht gewoon dat als je het uitbesteed bij een zaak dat het dan goed gebeurd en bij problemen er aanspraak op garantie kan worden gemaakt.

• Rofdof
Maak iig een lijstje met punten. En je vader komt uit de bouw? Laat je niet afschepen want eigenlijk moet heel veel opnieuw.

• Rofdof
Dark Master schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:06:
Sorry Tweakers, ik heb een druk dagje op het werk gehad. Dank voor alle reacties!

Hier heb ik wat aan, we wachten de reactie van *snip* bedrijfsnaam verwijderd even af maandag. Ben vooral benieuwd naar de reactie van de aannemer die het gemonteerd heeft. Die zal vast een babbeltje klaar hebben.

Wij laten ons in ieder geval niet aftroeven en zullen mits nodig juridische hulp zoeken, hopelijk komt het niet zo ver.
en hoe ging het gesprek?

[Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 01-03-2022 09:21]

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-01 14:18
ik ben nu ook wel benieuwd naar het gesprek..
als dit bij mij was gebeurd, zeker voor dat bedrag (vind oprecht dat je veel te veel hebt betaald) dan was alles eruit gehaald en waren ze opnieuw begonnen...
vooral dat scheve meubel, ondeuglijke luchtafvoer en slechte kitnaden zouden voor mij genoeg reden zijn..
en dat kun je dan makkelijk zien.. god weet hoe ze het hebben gedaan op de plekken die je niet kan zien

60 TB can not be enough

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-02 22:22
Ok, ik heb even je foto's bekeken en je prijzen en ergernissen gezien. Zoals iedereen hier zegt, puur prutswerk. Wij hebben recent ook de badkamer laten doen (bekende badkamerzaak met aannemer via de winkel i.v.m. tijdsdruk en gebrek aan vrije aannemers) .

Ik ben ook erg benieuwd wat er uit het gesprek is gekomen, want wat ze bij jullie gedaan hebben...
Ter indicatie, zo zijn bij ons de naden aangesloten of juist niet aangesloten van de tegels, netjes vanuit het midden of direct aangesloten.

Verder qua kosten... 12.000 euro voor dit prutswerk? Wij hebben via de winkel de helft betaalt van het bedrag van de aannemer dat je noemde (ok afgerond iets meer, maar goed). Ik hoop dat ze je begrijpen en zelf ook inzien dat dit echt niet kan.

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:32
Ik weet niet of het aan de kwaliteit van de foto's ligt, maar ik vind het er prima uitzien.
Wat is er bijvoorbeeld mis op foto 1? Ik zie het niet zo snel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:22
tonny147 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:59:
Ik weet niet of het aan de kwaliteit van de foto's ligt, maar ik vind het er prima uitzien.
Ik heb het idee dat @Tarz wil laten zien hoe het wel hoort. Dus zijn foto's zijn inderdaad wel prima.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:38
Deze is niet echt te vergelijken in het geval van OT. Wat je laat zien zijn vloertegels die verticaal geplaatst werden. Veelal hebben wandtegels een net iets afwijkende maat waardoor je de naden nooit netjes kan laten aansluiten.

Wel een nette badkamer overigens, vooral dat donker doucheglas heb ik nooit eerder gezien en vind ik erg netjes!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:32
My mistake, dacht dat het foto's waren van
Prutswerk.
Wat ik ook nergens zag, ziet er keurig uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rofdof
tonny147 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:35:
My mistake, dacht dat het foto's waren van
Prutswerk.
Wat ik ook nergens zag, ziet er keurig uit.
De foto’s op pagina 1 al gezien 😯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rofdof
Tarz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:48:
Ok, ik heb even je foto's bekeken en je prijzen en ergernissen gezien. Zoals iedereen hier zegt, puur prutswerk. Wij hebben recent ook de badkamer laten doen (bekende badkamerzaak met aannemer via de winkel i.v.m. tijdsdruk en gebrek aan vrije aannemers) .

Ik ben ook erg benieuwd wat er uit het gesprek is gekomen, want wat ze bij jullie gedaan hebben...
Ter indicatie, zo zijn bij ons de naden aangesloten of juist niet aangesloten van de tegels, netjes vanuit het midden of direct aangesloten.

Verder qua kosten... 12.000 euro voor dit prutswerk? Wij hebben via de winkel de helft betaalt van het bedrag van de aannemer dat je noemde (ok afgerond iets meer, maar goed). Ik hoop dat ze je begrijpen en zelf ook inzien dat dit echt niet kan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie douchewand. Vind zoiets mooier dan een transparante.

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-01 18:45
Rofdof schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:07:
[...]

Mooie douchewand. Vind zoiets mooier dan een transparante.
Ben wel benieuwd hoe het met kalkaanslag zit,

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-02 06:26
twain4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:42:
Dat dus... Hebben hier hele partijen gehad van 30x60 en 60x60, bleken allemaal een kleine kromming te hebben. En dan hebben we het over dik 100m2 tegels :p

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50

decramy

root@birdie:~#

Hey gesprek is inmiddels geweest, maar besef je dat als je met advocaten en/of juridische stappen gaat dreigen, de tegenpartij vaak ook de hakken in het zand zet. Geef hem. De kans op herstel en vermijd in dit vroege stadium de confrontatie. Met vriendjes kom je verder dan de vijand. Hij (of zij) moet het leuk vinden om voor je te werken...

Als hey herstel niet naar behoren is kun je alsnog stappen nemen.

En aan alle tweakers hier de oproep om niet te pushen naar juridische stappen in dergelijke gevallen. Zaait alleen maar kwaad bloed.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net

• Kaffe
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-07-2022
Wie heeft er de tegels gekozen/besteld? Want oké, sommige tegels zijn bol, maar dan laat je dat weten aan de klant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rofdof
decramy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:28:
Hey gesprek is inmiddels geweest, maar besef je dat als je met advocaten en/of juridische stappen gaat dreigen, de tegenpartij vaak ook de hakken in het zand zet. Geef hem. De kans op herstel en vermijd in dit vroege stadium de confrontatie. Met vriendjes kom je verder dan de vijand. Hij (of zij) moet het leuk vinden om voor je te werken...

Als hey herstel niet naar behoren is kun je alsnog stappen nemen.

En aan alle tweakers hier de oproep om niet te pushen naar juridische stappen in dergelijke gevallen. Zaait alleen maar kwaad bloed.
euh....als de aannemer het goed wil doen moet die de hele badkamer weer opnieuw doen.
"een vriend" is het al niet meer.

Ik ben heel benieuwd wat er nu uit het gesprek is gekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KorneelB
ik hoopniet dat dit zo'n verhaal gaat worden van wel advies halen en vervolgens nooit meer updaten...

60 TB can not be enough

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 19:56
KorneelB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:06:
ik hoopniet dat dit zo'n verhaal gaat worden van wel advies halen en vervolgens nooit meer updaten...
De TS heeft meer forumposts dan jij ;) . Ik vermoed dat hij druk is met het probleem op te lossen. We zullen een beetje geduld moeten hebben.

• tcw82
mcsluis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:11:
[...]

De TS heeft meer forumposts dan jij ;) . Ik vermoed dat hij druk is met het probleem op te lossen. We zullen een beetje geduld moeten hebben.
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ts heeft er net geen 80... Tegen 1200 of zo van die andere persoon. Ik ben op het verkeerde been gezet. Door de eerste regel in de statistieken...
Maar ook ik ben rete nieuwsgierig naar het vervolg.

[Voor 9% gewijzigd door tcw82 op 02-03-2022 19:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KorneelB
mcsluis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Ik ben nu eenmaal meer kwalitatief dan quantitatief.

60 TB can not be enough

• Dark Master
Sorry dames en heren, ik was inderdaad zoals hierboven benoemd is vrij druk.
Kleine update, zowel het bedrijf waar de badkamer is gekocht (De vestigingsmanager) + de aannemer zijn maandag vroeg langsgekomen. Zoals we hadden verwacht de aannemer had overal smoesjes voor. Bizar gewoon.

De vestigingsmanager schrok zich wel dood en wilt graag werken naar een oplossing. Gezien we wettelijk verplicht zijn om ze die kans te bieden zullen ze vandaag of morgen (Eind van de week) met een oplossing komen. Wij hebben al wel gezegd dat we niet willen dat dezelfde aannemer dit komt fixen. (In hoeverre dit mogelijk is.)

Dus ik zal zeker een update geven als ik meer weet.

Betreft de prijs, ik zie dat meer mensen hierover vallen. Wij zijn bij 3 badkamerspeciaal zaken geweest. Allen gaven rond dezelfde prijs waarbij het bedrijf waar we mee in zee zijn gegaan ertussen in zat.

Zowel de badkamer als WC zijn compleet aangepakt. (Al dan niet goed helaas....) Wij hebben zelf niks gedaan aan zowel de badkamer als wc, ook geen sloopwerk. Misschien om iets meer perspectief te bieden?

• tcw82
Bedankt voor de update. Succes met de afhandeling.

• Rofdof
Dark Master schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:53:
Sorry dames en heren, ik was inderdaad zoals hierboven benoemd is vrij druk.
Kleine update, zowel het bedrijf waar de badkamer is gekocht (De vestigingsmanager) + de aannemer zijn maandag vroeg langsgekomen. Zoals we hadden verwacht de aannemer had overal smoesjes voor. Bizar gewoon.

De vestigingsmanager schrok zich wel dood en wilt graag werken naar een oplossing. Gezien we wettelijk verplicht zijn om ze die kans te bieden zullen ze vandaag of morgen (Eind van de week) met een oplossing komen. Wij hebben al wel gezegd dat we niet willen dat dezelfde aannemer dit komt fixen. (In hoeverre dit mogelijk is.)

Dus ik zal zeker een update geven als ik meer weet.

Betreft de prijs, ik zie dat meer mensen hierover vallen. Wij zijn bij 3 badkamerspeciaal zaken geweest. Allen gaven rond dezelfde prijs waarbij het bedrijf waar we mee in zee zijn gegaan ertussen in zat.

Zowel de badkamer als WC zijn compleet aangepakt. (Al dan niet goed helaas....) Wij hebben zelf niks gedaan aan zowel de badkamer als wc, ook geen sloopwerk. Misschien om iets meer perspectief te bieden?
Benieuwd. Moest je de aannemer direct betalen of word de aannemer betaald door de sanitair zaak. In laatste geval zal wellicht de aannemer niet betaald zijn en zou het bedrijf een ander kunnen sturen.

• mcsluis
  • Laatst online: 19:56
Dark Master schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:53:
Zoals we hadden verwacht de aannemer had overal smoesjes voor. Bizar gewoon.
Wat voor smoezen kan je hier uberhaupt voor bedenken?

• Tarz
tonny147 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:59:
Juist niks mis, ziet er keurig uit vinden we zelf. Zou zou het idd horen

• Tarz
SBTweaker schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Ben wel benieuwd hoe het met kalkaanslag zit,
Tot nu toe (vanaf kerst) geen probleem. Na het douchen ff droogmaken met een trekker en op tijd schoonmaken.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee