Afwerking badkamer niet tevreden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 18:29
Tarz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Tot nu toe (vanaf kerst) geen probleem. Na het douchen ff droogmaken met een trekker en op tijd schoonmaken.
Moet je dan iedere keer als je klaar bent met douchen met een trekker over de ruiten? Dat is niet heel ontspannend douchen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:44
SBTweaker schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:32:
[...]

Moet je dan iedere keer als je klaar bent met douchen met een trekker over de ruiten? Dat is niet heel ontspannend douchen lijkt me.
hier ook zo'n scherm... welgeteld kost het mij 10 seconden om het scherm schoon te maken. Dat heeft dus helemaal niets met douchecomfort te maken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02

BTS

[...]

Net als @107mb is het 10 seconden werk, tevens doe ik dan ook de wanden en vloer. Des te minder vocht er blijft liggen des te minder kalkaanslag en belangrijker: minder kans op schimmel.

www.highflow.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 11:45
BTS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:44:
[...]

Net als @107mb is het 10 seconden werk, tevens doe ik dan ook de wanden en vloer. Des te minder vocht er blijft liggen des te minder kalkaanslag en belangrijker: minder kans op schimmel.
Dit dus. Gewoon preventief onderhoud haha. En kost idd een paar tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 08:48
Dark Master schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:53:
Sorry dames en heren, ik was inderdaad zoals hierboven benoemd is vrij druk.
Kleine update, zowel het bedrijf waar de badkamer is gekocht (De vestigingsmanager) + de aannemer zijn maandag vroeg langsgekomen. Zoals we hadden verwacht de aannemer had overal smoesjes voor. Bizar gewoon.

De vestigingsmanager schrok zich wel dood en wilt graag werken naar een oplossing. Gezien we wettelijk verplicht zijn om ze die kans te bieden zullen ze vandaag of morgen (Eind van de week) met een oplossing komen. Wij hebben al wel gezegd dat we niet willen dat dezelfde aannemer dit komt fixen. (In hoeverre dit mogelijk is.)

Dus ik zal zeker een update geven als ik meer weet.

Betreft de prijs, ik zie dat meer mensen hierover vallen. Wij zijn bij 3 badkamerspeciaal zaken geweest. Allen gaven rond dezelfde prijs waarbij het bedrijf waar we mee in zee zijn gegaan ertussen in zat.

Zowel de badkamer als WC zijn compleet aangepakt. (Al dan niet goed helaas....) Wij hebben zelf niks gedaan aan zowel de badkamer als wc, ook geen sloopwerk. Misschien om iets meer perspectief te bieden?
top dat er een reactie is..
my 2 cents;
-fijn dat je leverancier (met wie je zaken hebt gedaan) alvast eens is dat dit een bende is. uiteindelijk (Zoals ik het las) heb jij bij je leverancier de spullenboel gekocht. de leverancier heeft een subcontracter en dat is verder zijn probleem. jouw issue is met de leverancier, niet met de aannemer.
-correct met oplossing moet geboden worden door leverancier. denk dat het een zeer terecht en niet onredelijk punt is dat je de aannemer niet meer wil. ben zeer benieuwd naar het voorstel
-je zou zelf al een gerespecteerd klusjesman of aannemer om een offerte kunnen vragen om dit te fixen.. als ze dan terugkomen met joh het is wel okay, of we doen deze paar dingen, dan weet jij ook wat een ander zegt... uiteindelijk gaan ze verlies draaien hierop en dat willen ze inperken. dat betekend dat ze naar een oplossing gaan zoeken die niet de perfecte badkamer oplevert, maar die het minste geld kost, en nog net door jou geaccepteerd wordt... en daar zou ik voor oppassen.
-je hebt alles al betaald en of dat slim is.. tja.. ik snap het. ik had het zelf niet gedaan tot ik zeker wist dat alles goed was maar kan me ook voorstellen dat je zoiets doet.. dat komt ook weer terug bij de prijs. ik vind de prijs hoog, maar jij bent er tevreden over en je had ontzorgd moeten zijn. dat is belangrijk.. als het voor jou acceptabel is en geeft wat je witl, wat boeit het dan wat anderen vinden? kan me dus heel prima voorstellen dat je blij was dat het af was en je daarom meteen hebt betaald..

maargoed, ben benieuwd naar de update

60 TB can not be enough

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MausV
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08-2024
Het begint wel erg spannend te worden nu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 23:25
Het heeft even geduurd, maar ondertussen is er contact geweest. Alle problemen die we besproken hebben worden opgepakt. We moeten nog even een mail typen met alle punten. Maar beloofd is dat het hersteld wordt.

Helaas moet het wel door de zelfde aannemer gebeuren, daar zijn we natuurlijk al het vertrouwen in verloren, Dit ook duidelijk aangegeven en bij problemen moeten we direct contact opnemen. Dus ik ben erg benieuwd of het nu wel goed gaat. Iedereen verdient natuurlijk ook een 2de kans.

Enkele tegels worden vervangen waarvan op de WC een stuk of 3 grote tegels + de badkamer 1 grondtegel die niet recht ligt. Wij hebben een andere tegelaar laten kijken en die gaf aan dat de wanden van de badkamer mooi getegeld zijn, maar hij wees direct de 3 tegels aan die vervangen moeten worden. Ook het verspringen van de voegen vond hij niet heel netjes maar niet iets waarvoor alles er speciaal uit zou moeten. (Het kan altijd erger dus.)

Ik hou jullie allen even op de hoogte betreft het herstel! Wij zijn in ieder geval wel heel blij dat het zo serieus word opgepakt door het bedrijf.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:25
Het is echt om te janken, werkelijk alles. Het tegelwerk, de kraanrozetten, kitwerk etc. Ze gaan het nu hapsnap oplossen maar wat als jij over 3 jaar lekkage hebt? Want als ik hier naar kijk ga je dat gegarandeerd krijgen, die drain zal ook wel erin gebeunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
ColeJ schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:57:
Het is echt om te janken, werkelijk alles. Het tegelwerk, de kraanrozetten, kitwerk etc. Ze gaan het nu hapsnap oplossen maar wat als jij over 3 jaar lekkage hebt? Want als ik hier naar kijk ga je dat gegarandeerd krijgen, die drain zal ook wel erin gebeunt zijn.
Een groot gedeelte word ook opnieuw gedaan, het is voor ons dus afwachten wat het resultaat wordt. Niet tevreden dan moet er maar iemand anders komen.

Het tegelwerk is beoordeeld door een externe partij en afgezien van de paar niet rechte tegels zit het er netjes in. Wat best bijzonder is niet mijn woorden maar van de tegelaar. De wandtegels zijn heel netjes terwijl dit juist moeilijk is om netjes vlak te krijgen i.v.m. De structuur. Maar de grote 60/60 tegels die vlak zijn zitten op enkele punten scheef. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Dark Master schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:48:
[...]

Een groot gedeelte word ook opnieuw gedaan, het is voor ons dus afwachten wat het resultaat wordt. Niet tevreden dan moet er maar iemand anders komen.

Het tegelwerk is beoordeeld door een externe partij en afgezien van de paar niet rechte tegels zit het er netjes in. Wat best bijzonder is niet mijn woorden maar van de tegelaar. De wandtegels zijn heel netjes terwijl dit juist moeilijk is om netjes vlak te krijgen i.v.m. De structuur. Maar de grote 60/60 tegels die vlak zijn zitten op enkele punten scheef. :/
Werd er geen level-fix gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 19:18
Nog updates? Zijn ze al begonnen met herstelwerkzaamheden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dark Master
Beste Tweakers, ondertussen hebben we besloten om het juridische traject te gaan volgen. Deze zaak die ik helaas niet hier mag noemen heeft het alleen maar verder verprutst.

Hoop dat jullie zelf nooit voor een degelijke situatie zullen staan, ons vertrouwen is in ieder geval beschaamd…

Een klein stukje van een review die geplaatst is zodat jullie het verhaal een beetje kunnen volgen “bedrijfsnaam weggehaald”

Bij deze wil ik met jullie onze ontzettend slechte ervaring met “bedrijf” delen en waarschuwen voor de gang van zaken binnen dit bedrijf. We willen hiermee anderen ervoor behoeden om in een mogelijk zelfde situatie terecht te komen.

In augustus 2021 hebben we een mooie badkamer en een nieuwe wc uitgezocht bij “bedrijf”. Wat in eerste instantie goed begon, is nu na anderhalf jaar verder alsnog een lopende slepende zaak...

Waar moet ik beginnen; De montage is door een beunhaas gedaan, aangestuurd door “bedrijf”, waar de eigenaar overigens alle vertrouwen in had: "Het is een perfectionist.", werd ons nog zo mooi gezegd. Resultaat is echter slecht tegelwerk, levensgevaarlijke electra, slecht kitwerk en een ongelooflijk slechte afwerking.

Waar is “bedrijf” in dit hele verhaal: De eigenaar is een keer langsgeweest om de zaak te bekijken na montage. Het begon goed en we hadden het gevoel serieus genomen te worden. Helaas was de beunhaas er ook bij en alles werd ontkend. Het leek er echter wel op dat “bedrijf” graag tot een oplossing wilde komen.

Nu een klein jaar verder: 3 bezoeken verder, waarvan 2 compleet nutteloos, 2 keer werd het gewoon slechter achtergelaten dan het überhaupt al was met de oorspronkelijke monteur. Vervolgens eindeloos geprobeerd contact op te nemen met de eigenaar van “bedrijf”, ons contactpersoon destijds, zonder enig resultaat. Mails gericht aan de eigenaar werden niet beantwoord, hij was telefonisch nooit te bereiken, nooit aanwezig wanneer wij belden en na talloze terugbelverzoeken, zijn we nooit door hem teruggebeld. Uiteindelijk nam een andere collega van deze vestiging onze zaak over om op te lossen, wat maandenlang geduurd heeft. Hij heeft een externe partij ingeschakeld om een tegel met kit te repareren die überhaupt niet kapot geplaatst had mogen worden. Er zouden nog talloze andere punten opgepakt en geregeld worden door hem, maar na maandenlang geduld te hebben, bleken dit allemaal loze beloften te zijn.

Het is allemaal 1 grote teleurstelling. Ondertussen is de zaak wederom overgedragen naar een 3e contactpersoon bij “bedrijf” in 1 jaar tijd.... We voelen ons namelijk enorm aan het lijntje gehouden door dit bedrijf. Gezien de 3de contactpersoon helaas blanco in het verhaal stapt en we kregen te horen dat er niks geregeld was hebben wij uit pure frustratie en boosheid zowel een review op Google als op trustpilot gezet. (De review op Google is niet meer zichtbaar plots voor andere mensen…)

Daarna ineens weer contact gehad met de eigenaar, wat best bijzonder is aangezien we hem voorheen nooit konden bereiken. Hij vermeldde dat alles opgelost zou worden in januari, maar wel met de harde eis dat de review dan offline gehaald zou moeten worden, anders zou er helemaal niks geregeld worden. Pure chantage dus, waar wij natuurlijk echt niet mee akkoord gaan. Hij heeft geen begrip voor de situatie en geeft enkel de monteur de schuld van alle problemen, terwijl er na de montage maandenlang fouten zijn gemaakt door “bedrijf” zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 19:13

Freakie1NL

Grote Baas

Dark Master schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:17:
Beste Tweakers, ondertussen hebben we besloten om het juridische traject te gaan volgen. Deze zaak die ik helaas niet hier mag noemen heeft het alleen maar verder verprutst.

Hoop dat jullie zelf nooit voor een degelijke situatie zullen staan, ons vertrouwen is in ieder geval beschaamd…

Een klein stukje van een review die geplaatst is zodat jullie het verhaal een beetje kunnen volgen “bedrijfsnaam weggehaald”

Bij deze wil ik met jullie onze ontzettend slechte ervaring met “bedrijf” delen en waarschuwen voor de gang van zaken binnen dit bedrijf. We willen hiermee anderen ervoor behoeden om in een mogelijk zelfde situatie terecht te komen.

In augustus 2021 hebben we een mooie badkamer en een nieuwe wc uitgezocht bij “bedrijf”. Wat in eerste instantie goed begon, is nu na anderhalf jaar verder alsnog een lopende slepende zaak...

Waar moet ik beginnen; De montage is door een beunhaas gedaan, aangestuurd door “bedrijf”, waar de eigenaar overigens alle vertrouwen in had: "Het is een perfectionist.", werd ons nog zo mooi gezegd. Resultaat is echter slecht tegelwerk, levensgevaarlijke electra, slecht kitwerk en een ongelooflijk slechte afwerking.

Waar is “bedrijf” in dit hele verhaal: De eigenaar is een keer langsgeweest om de zaak te bekijken na montage. Het begon goed en we hadden het gevoel serieus genomen te worden. Helaas was de beunhaas er ook bij en alles werd ontkend. Het leek er echter wel op dat “bedrijf” graag tot een oplossing wilde komen.

Nu een klein jaar verder: 3 bezoeken verder, waarvan 2 compleet nutteloos, 2 keer werd het gewoon slechter achtergelaten dan het überhaupt al was met de oorspronkelijke monteur. Vervolgens eindeloos geprobeerd contact op te nemen met de eigenaar van “bedrijf”, ons contactpersoon destijds, zonder enig resultaat. Mails gericht aan de eigenaar werden niet beantwoord, hij was telefonisch nooit te bereiken, nooit aanwezig wanneer wij belden en na talloze terugbelverzoeken, zijn we nooit door hem teruggebeld. Uiteindelijk nam een andere collega van deze vestiging onze zaak over om op te lossen, wat maandenlang geduurd heeft. Hij heeft een externe partij ingeschakeld om een tegel met kit te repareren die überhaupt niet kapot geplaatst had mogen worden. Er zouden nog talloze andere punten opgepakt en geregeld worden door hem, maar na maandenlang geduld te hebben, bleken dit allemaal loze beloften te zijn.

Het is allemaal 1 grote teleurstelling. Ondertussen is de zaak wederom overgedragen naar een 3e contactpersoon bij “bedrijf” in 1 jaar tijd.... We voelen ons namelijk enorm aan het lijntje gehouden door dit bedrijf. Gezien de 3de contactpersoon helaas blanco in het verhaal stapt en we kregen te horen dat er niks geregeld was hebben wij uit pure frustratie en boosheid zowel een review op Google als op trustpilot gezet. (De review op Google is niet meer zichtbaar plots voor andere mensen…)

Daarna ineens weer contact gehad met de eigenaar, wat best bijzonder is aangezien we hem voorheen nooit konden bereiken. Hij vermeldde dat alles opgelost zou worden in januari, maar wel met de harde eis dat de review dan offline gehaald zou moeten worden, anders zou er helemaal niks geregeld worden. Pure chantage dus, waar wij natuurlijk echt niet mee akkoord gaan. Hij heeft geen begrip voor de situatie en geeft enkel de monteur de schuld van alle problemen, terwijl er na de montage maandenlang fouten zijn gemaakt door “bedrijf” zelf.
Heel veel sterkte, lijkt mij een erg nare ervaring.
Over dat van die review. Gewoon zeggen dat je daar aan meewerkt, soms is het makkelijker om je in die zin te laten chanteren.

Een nieuwe review is immers binnen een paar minuten weer geplaatst. ;)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:42

DDX

En kan dan altijd nog erger teruggeplaatst worden.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Freakie1NL schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:04:
[...]

Heel veel sterkte, lijkt mij een erg nare ervaring.
Over dat van die review. Gewoon zeggen dat je daar aan meewerkt, soms is het makkelijker om je in die zin te laten chanteren.

Een nieuwe review is immers binnen een paar minuten weer geplaatst. ;)
Bedankt voor het advies, zeker iets om over na te denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dark Master
Nou druk leggen heeft zo te zien geholpen, planning op 23 januari gaat door net nog een extra mail gestuurd betreft extra punten die nog niet opgepakt zijn.

Vanochtend telefonisch contact gehad met de nieuwe compagnon van de eigenaar, die kon wel begrip voor de situatie opbrengen. Ze komen beide ook over 2 weken langs om de boel uit te praten. Ik heb het gevoel dat we ze bij de ballen hebben spreekwoordelijk gezegd.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte, mits jullie nog tips hebben hoor ik het uiteraard graag, ik wil jullie sowieso allen danken voor de inzichten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thirza85
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg, zo te lezen zijn ze afgelopen januari langs geweest.
Erg benieuwd omdat wij in bijna exact dezelfde situatie zitten, (met een aannemer die de nieuwe badkamer heeft verprutst, t.w.v. 21.000,-)
Bij ons rechtsbijstand ingeschakeld maar we zijn ook vooral benieuwd of ons "kritische oog" terecht is. Scheven voegen, slordige kitranden, barst(je) in nieuwe tegel, krassen in het bad, cement in de douchegoot, cement in de wastafel etc..
m.a.w. ik hoop te leren van jullie traject :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:17
Thirza85 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:48:
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg, zo te lezen zijn ze afgelopen januari langs geweest.
Erg benieuwd omdat wij in bijna exact dezelfde situatie zitten, (met een aannemer die de nieuwe badkamer heeft verprutst, t.w.v. 21.000,-)
Bij ons rechtsbijstand ingeschakeld maar we zijn ook vooral benieuwd of ons "kritische oog" terecht is. Scheven voegen, slordige kitranden, barst(je) in nieuwe tegel, krassen in het bad, cement in de douchegoot, cement in de wastafel etc..
Natuurlijk is dat terecht. Een badkamer waar je 21k voor betaald hoort perfect te zijn tot op de laatste puntjes. Scheve voegen, slordige kitranden dat zou ik accepteren mocht je dit zelf gedaan hebben. We zijn immers geen experts.

Maar krassen in het bad, cement in de douchegoot ( hoe dan? hak het weg voor je de goot plaatst ) zou ik zelf niet eens accepteren als ik het zelf gedaan had. Dan was ik dit of weg gaan werken met speciaal spul of het verlies dan maar nemen / product omruilen als de schade echt erg is 8)7

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dark Master
Thirza85 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:48:
Sorry voor de vrij late reactie. Vorige week is de klus afgerond, duurde iets langer dan verwacht.
Jullie kritische oog is zeker terecht. Je betaald immers veel geld voor een degelijke klus.

- tegels zijn vervangen die scheef waren.
- ventilatie is op kosten van de leverancier compleet vernieuwd. (Mechanische ventilatie inplaats van een buizenventilator.)
- toilet fonteintje inclusief kraan vernieuwd en verlaagd ook stucwerk hersteld waar nodig.
- kitwerk waar nodig vernieuwd.
- elektra is geheel vernieuwd en netjes afgewerkt.
- plafond is geheel vervangen, er zat ook schimmel onder het verlaagd plafond…. Fijn dat we daar een jaar in hebben gedoucht.

Zal ik ooit hier weer een badkamer kopen, nee absoluut niet. Is het netjes opgelost. Ja zeker helaas wel pas na een jaar.

Tip neem alles op en documenteer alles. Heeft ons ontzettend geholpen en belangrijker hou vol.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dark Master
Beste Tweakers,

Ik schop dit topic nog even omhoog, afgelopen jaar is onze badkamer hersteld waar dit mogelijk was. De compagnon die dit heeft opgepakt heeft erg zijn best gedaan maar eerlijk is eerlijk de badkamer was nog steeds niet wat het moest zijn.

Vorige week is er toch contact met ons gelegd over het gehele traject, met een knipoog naar de reviews waar ze dus klandizie aan verloren zijn.

We hebben vrij hard maar wel netjes en terecht ons gevoel geuit en dat tja hoe je het ook went of keert als er nu iemand langs zou komen die in gesprek is voor een nieuwe badkamer, na het zien van onze ellende toch echt niet kiezen voor “bedrijf”

Er was alsnog ontzettend veel begrip en we zijn nu tot een overeenkomt gekomen om de gehele badkamer plat te gooien, echt alles uit de ruimte ook de tegels waar over heen zijn getegeld en vanaf de basis alles opnieuw op te bouwen voor 1/5 van de originele badkamer kosten.

Kort gezegd we krijgen een splinternieuwe badkamer voor 5000 euro.

Ik zal jullie meenemen in het avontuur als het weer opnieuw begint. Ben benieuwd naar de ellende die naar de oppervlakte komt van de oorspronkelijke monteur…..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dark Master
Beste Tweakers,

Na jullie adviezen en contacten met de “badkamerspecialist” hebben we toch besloten de gehele badkamer te vervangen in goed overleg en gedeelde kosten.

Ik laat nu maar enkele foto’s zien hoe de badkamer vervangen is 3 jaar geleden. Mijn eis was sowieso dat alles gestript werd tot de binnenmuur. Ik zal zeggen amuseer jullie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkc_dhKlC6dBvrMk9c6m4I6NcxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLwkxrHdOYaBiuGgprkDtp8B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyZZxbXwr1VYAnwXlyOb-YF_fyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIOzL4tYhzIAsBCiOnkEQfdW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4MwHLUigdHzUII70HSa5dGMaPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7078fLYvsaUYYeHxxv4PWk7D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-foZytleKBDXf8BrjVHPVQMHGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwjmlQarTd8jjJagDROIiIQg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRA_IHM7GO0oZXxz4sqoZK4aHL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qvLYKQs2mijnKAOxaHUDgSW.jpg?f=fotoalbum_large

En zaten maar liefst 4 lagen tegels over de tegels die 3 jaar geleden geplaatst waren. Het leidingwerk en elektra zal ik maar geen woorden over vuil maken….

Ik hou jullie op de hoogte van het vervolgtraject en hoop dat het mensen inspireert niet zomaar op te geven….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42
Oef wat een ellende dit!! Heel veel sterkte. Hopelijk komt het nu wel echt goed. Ze moeten zich echt kapot schamen zeg….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:43

FreakNL

Well do ya punk?

Rofdof schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:10:
Qua elektra wil je echt niet doorlussen in de wand. Daar kom je nooit meer bij. Normaal gaat alles via de centraaldoos. Op een wand mag je binnen de regels wel doorlussen tussen wcd hoek links en rechts. Maar dan gaat er altijd van een van die dozen een buis rechtstreeks na de centraaldoos.

In Duitsland lassen ze in de wand maar dan is de doos bereikbaar door een lelijk wit afdekklepje.

Ik kan niks positiefs ontdekken op de door jou gegeven foto’s. Naja kitten achter de rozetten. Das normaal ivm met lekwater achter rozet. Maar dan kit je het wel netter af.
Soms kom je er niet onderuit, ik heb dat op zolder ook. Daar heb ik een wand opgetrokken maar vroeger zat daar een spant met een opbouwdoos waar doorgelast is (verlichting, hotelschakeling vanaf beneden). Spant zit er uiteraard nog maar zit nu in de muur. Ik moest iets met die opbouwdoos, dus daar heb ik een hollewanddoos van gemaakt met een blindplaat (wel netjes met een raam). Is niet eens heel lelijk. Zit ook vlak bij de grond. Wilde niet opnieuw kabels trekken. Timmerman wilde het ook dichtmaken maar ik wilde het echt bereikbaar houden.

In het geval van de TS zijn het echter wel veel doosjes om met blindplaatjes te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Tehh schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:50:
[...]

Die aanbetaling bij de WC offerte, is dat echt een aanbetaling of kreeg je 'korting'?
Want over die € 50 is geen BTW gerekend, dus als je echt een aanbetaling hebt gedaan dan heb je dat 'zwart' betaald. ;) Maar dat is niet jouw probleem verder.
Kitwerk zal sowieso opnieuw moeten, afvoerbuis in het plafond ook en misschien wel het hele plafond.

Als dat goed wordt hersteld heb je m.i. een prima badkamer, een paar tegels die niet helemaal recht zijn houd je vrijwel altijd met die grote tegels. En zo'n wasbak die niet waterpas is, tjah, dat is echt super slordig en zou zelfs mij niet overkomen zijn maar in een beetje huis zijn maar weinig zaken echt waterpas.
Hier is bijna alles waterpas. Als ik ergens niet tegenkan…. Behalve mijn schuur maar die verzakt een paar mm per 5 jaar…

Ik vind het bij de TS overigens wel erg scheef.

Wel eens met de opmerking dat je soms moet sjoemelen met “waterpas zijn”. Maar in een nieuwe badkamer zou dat toch onnodig moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 11-03-2025 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

SBTweaker schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Ben wel benieuwd hoe het met kalkaanslag zit,
Dat heb je op elk glas en stiekem ook op tegels :)

/edit!

Zie nu pas dat dit een oud topic is. Succes @Dark Master

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 11-03-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dark Master schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:53:
Sorry dames en heren, ik was inderdaad zoals hierboven benoemd is vrij druk.
Kleine update, zowel het bedrijf waar de badkamer is gekocht (De vestigingsmanager) + de aannemer zijn maandag vroeg langsgekomen. Zoals we hadden verwacht de aannemer had overal smoesjes voor. Bizar gewoon.

De vestigingsmanager schrok zich wel dood en wilt graag werken naar een oplossing. Gezien we wettelijk verplicht zijn om ze die kans te bieden zullen ze vandaag of morgen (Eind van de week) met een oplossing komen. Wij hebben al wel gezegd dat we niet willen dat dezelfde aannemer dit komt fixen. (In hoeverre dit mogelijk is.)

Dus ik zal zeker een update geven als ik meer weet.

Betreft de prijs, ik zie dat meer mensen hierover vallen. Wij zijn bij 3 badkamerspeciaal zaken geweest. Allen gaven rond dezelfde prijs waarbij het bedrijf waar we mee in zee zijn gegaan ertussen in zat.

Zowel de badkamer als WC zijn compleet aangepakt. (Al dan niet goed helaas....) Wij hebben zelf niks gedaan aan zowel de badkamer als wc, ook geen sloopwerk. Misschien om iets meer perspectief te bieden?
De prijs is (helaas) marktconform voor 2025.

Wij waren voor badkamer en wc ook al 12-14k kwijt in 2014 en dat was nog met tegels via een outlet, meubelen en kranen (wel Grohe) via de Praxis in de aanbieding en een kerel van werkspot. Wel keurig gedaan overigens, 10 jaar later ziet het er nog super uit (beter dan jouw badkamer, no offense). Alleen keer de boel opnieuw laten kitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Dat moet je sowieso doen. Je moet zelfs eigenlijk je douche gewoon ff uitdrogen als je klaar bent. Mits je het netjes wilt houden. Maar veel mensen zijn daar te lui voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

BTS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:44:
[...]

Dat dus. Trekker over de vloer is niet genoeg.

Mijn kitranden hoefde ik pas na 10 jaar te vervangen en mijn voegen zijn nog als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Vind dit wel een leuke. Wij hebben veel donkere tinten in (onze vorige) badkamer. Nooit problemen gehad met kalk. Dit terwijl er overal gezegd werd ow succes met de kalk vlekken etc.

Gewoon goed schoonhouden en met een trekker over het glas en vloer is meer dan genoeg. Is inderdaad enkele seconde werk na je douchebeurt.

Leuk detail trouwens in de nieuwe badkamer komt een spanplafond met infrarood verwarming.
We wouden sowieso geen radiator en elektrische vloerverwarming is leuk voor erbij.

We hebben dit ook afgenomen bij een separaat bedrijf die hierin kon voorzien. De hele houten ombouw erboven is ook weg. (Thank god)

Ik hou jullie op de hoogte tweakers. Hopelijk na 3 jaar eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:17
Dark Master schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:20:
Vind dit wel een leuke. Wij hebben veel donkere tinten in (onze vorige) badkamer. Nooit problemen gehad met kalk. Dit terwijl er overal gezegd werd ow succes met de kalk vlekken etc.

Gewoon goed schoonhouden en met een trekker over het glas en vloer is meer dan genoeg. Is inderdaad enkele seconde werk na je douchebeurt.

Leuk detail trouwens in de nieuwe badkamer komt een spanplafond met infrarood verwarming.
We wouden sowieso geen radiator en elektrische vloerverwarming is leuk voor erbij.

We hebben dit ook afgenomen bij een separaat bedrijf die hierin kon voorzien. De hele houten ombouw erboven is ook weg. (Thank god)

Ik hou jullie op de hoogte tweakers. Hopelijk na 3 jaar eind goed al goed.
Verschilt heel erg. Bij mij thuis heb ik erg veel kalk in het water zitten en dat merk ik nu dus ook overal. Ook in de badkamer krijg ik aanslag op de voegen en tegels waar, net naast de kitrand, toch altijd een klein randje water blijft staan na het trekken. Ik ga er dus toch ook over nadenken om een klein handdoekje erbij te pakken en ff snel die randjes mee pak :9

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Dark Master
Nou heren, na een lange 3 weken en compleet op de vingers te hebben meegekeken zit de badkamer erin!

En wat zijn we blij met het resultaat. Eindelijk is het goed gebeurd. Er moet nog een houten ombouw om de wc komen. Die word over 6 weken geplaatst i.v.m. maatwerk. Ook het kitwerk is even tijdelijk voor de douche en word helemaal opnieuw gedaan als de ombouw erop zit.

- Leidingwerk is vernieuwd tot in de meterkast. De afvoer van de wc was verkeerd…. Er zat ook nog een oud gesoldeerde waterleiding in de muur die naar zolder liep en verstopt zat…. Die is netjes verwijderd.
- Elektra is compleet opnieuw gedaan. Aparte groep vanaf de meterkast naar de badkamer. De groep die vanaf de andere kamer is gepakt is hersteld naar de orginele situatie.
- de vloer is ruim 20cm naar onder gezakt…. Ze zijn een volle 4 dagen bezig geweest met slopen. Er zaten maar liefst 4 lagen tegels op de muren….
- muren zijn weer netjes afgestuct voor er werd getegeld.

Dan wat foto’s van de huidige situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Xf5KuUYy6OhwR57btl1f-bCzfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxInJFPYuAaFWwp27CmP0LpM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5PqYgavRw3-78c6Wq_bGFz8AGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmEIAekKviHwSPvjy8oDlK2f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbLm6GpVF6DuflAxwsFEHWa0nHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mDRHFAofjqjvYVAiwlviSnX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWptZbYAxcQln6uNG0m_-xLA01s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMMibFGt2X36nKDIJdRYOq9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:07
Dit ziet er er toch wel heel erg veel beter uit dan de vorige poging.

Kan je direct de topictitel aanpassen ;-)

Geniet er van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stealther
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 01:15
Fijn dat het na alle ellende het er nu goed inzit. Zit er ook prachtig uit.
Ongelofelijk hoe een stel prutsers zulke dingen kunnen opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:18

John Doos

ClaudZaque

Ik heb vanaf de zijlijn meegelezen, maar @Dark Master je mag trots zijn op je volhardendheid.
Knap dat je voor die 5k de gok nog eens bent aan gegaan. Het resultaat mag er wezen!
Het ziet er nu vanaf deze laatste foto's super uit.

Enkel die omkasting nog, maar wat zijn 6weken nou op dit hele verhaal :+

Chapeau!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:08
hollandnick schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:46:
[...]

Verschilt heel erg. Bij mij thuis heb ik erg veel kalk in het water zitten en dat merk ik nu dus ook overal. Ook in de badkamer krijg ik aanslag op de voegen en tegels waar, net naast de kitrand, toch altijd een klein randje water blijft staan na het trekken. Ik ga er dus toch ook over nadenken om een klein handdoekje erbij te pakken en ff snel die randjes mee pak :9
Om je douche snel droog te maken, kan ik een microvezel droogdoek van harte aanraden. Echt ideaal _/-\o_
Ik heb zelf deze: https://www.neweco.nl/mic...-droogdoek-antraciet.html

@Dark Master wat een mega mooi resultaat! Eind goed, al goed..

[ Voor 4% gewijzigd door died89 op 31-03-2025 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Had er persoonlijk geen stuiver extra voor betaald dus geen gedeelde kosten. Schrik trouwens wel van de prijs van de badkamer. Die van ons is vrijwel hetzelfde, zelfde tegels, douchekop etc etc 15k allin

Wel mooi geworden uiteindelijk :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dark Master
CryptoNL schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:03:
Had er persoonlijk geen stuiver extra voor betaald dus geen gedeelde kosten. Schrik trouwens wel van de prijs van de badkamer. Die van ons is vrijwel hetzelfde, zelfde tegels, douchekop etc etc 15k allin

Wel mooi geworden uiteindelijk :)
Ja je hebt zeker gelijk. Maar het is wat het is uiteindelijk zijn we gezien het resultaat ontzettend blij dat we het hebben gedaan.

Het vorige was zoals hier eerder is gezegd “onvervalst prutswerk”

Ik wil trouwens alle Tweakers die hebben gereageerd ontzettend bedanken voor zowel de steun als het meedenken. 😊

Pagina: 1 2 Laatste