bighead schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:06:
[...]
Er wordt hier niet zo vaak gedoucht als het tapwater verwarmt word, maar een vertraging van 10 minuten zou juist die momenten ook kunnen tackelen. Of misschien een instelbare tijd, dan zou iedereen dat voor zichzelf kunnen afstellen. Bijvoorbeeld van 0 t/m 20 minuten?
Met Amber 120 kan ik oneindig warm water maken op 61hz dacht ik eco-mode. ik heb liever niet dat het element aanspringt buiten de restricties die Amber zelf oplegt:
BTW volgens mij is dit relevant?
Impossibl3 in "Itho Daalderop Amber"
samen met dit?
Impossibl3 in "Uitlezen en aansturen Itho Daalderop HP-S + Amber warmtepomp"
In principe gaat de WP dus de BUH gebruiken boven een bepaalde ambient temperature.. Ik weet niet of OpenAmber dit nu omzeilt of deze bescherming hopelijk nog steeds in de buitenunit zit ?
Op zich een toffe feature (mits deze beperkingen er nog steeds zijn) dat OpenAmber bijv met een vinkje kan zeggen: * Nooit met BUH verwarmen. Waardoor warmwater uitgesteld wordt of uitgesloten wordt om te draaien op die momenten, of dat er slim omgegaan kan worden met set-point. ?
Samenvatting via AI:
Hier is hoe die curve in elkaar zit op basis van de buitentemperatuur (Ta):
Ideale omstandigheden (-10°C tot 20°C): De compressor kan perfect functioneren en veilig een aanvoertemperatuur van maximaal 70°C leveren.
Kouder dan -10°C: Bij strenge vorst kost het de compressor veel meer moeite. Om zichzelf te beschermen, bouwt de maximale temperatuur snel af. Bij -15°C kan hij nog maar 55°C leveren, en bij -25°C zakt dit naar 50°C.
Warmer dan 20°C: Ook als het buiten heel warm is, kan de compressor zijn eigen hitte minder goed kwijt (risico op oververhitting). Dus boven de 20°C zakt de maximale aanvoertemperatuur ook langzaam in, tot 50°C bij een buitentemperatuur van 35°C.
Extreme temperaturen: Bij alles onder de -25°C of boven de 35°C begrenst de code de pomp keihard op een veilige 50°C.
[
Voor 13% gewijzigd door
shadylog op 02-04-2026 14:36
]