Door de manier hoe het terugkomen van Vincent/Abigail was bedacht kan Abigail prima de mol zijn. De Mol weet natuurlijk prima de antwoorden.
Was een heftige aflevering voor de helft van de groep. Wel een leuke aflevering! En volgende week gaat er weer veel gebeuren zo te zien.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Abigail als mol zou wel antwoord geven op de vraag hoe ze bij het spel met de pijl en boog op het strand zeker konden weten dat de envelop van de mol in het spel zou blijven: dat wisten ze wellicht niet zeker.Pendora schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:21:
Door de manier hoe het terugkomen van Vincent/Abigail was bedacht kan Abigail prima de mol zijn. De Mol weet natuurlijk prima de antwoorden.
Waarmee de terugkeer van Abigail een plan-B variant is. (Of een vooraf al gepland scenario, waardoor de kandidaten aan dat spel minder kunnen afleiden waar de mol zich moest bevinden…).
Ik vond het wel weer opvallend hoe Yannis zijn subgroep stuurt naar ‘niemand van ons, en twee van hen er uit’. Deze strategie levert onherroepelijk 0 euro voor de pot op.
Onbegrijpelijk trouwens van de andere groep dat men daar zo snel voor de pasvragen is gegaan. De eigen kansen waren beter geweest als ze geprobeerd hadden met de spellen op gelijke stand (of winst) te komen.
Van het spel met het bevrijden van de ingegraven deelnemers kan ik weinig maken qua verdachten.
I like my men like I like my coffee
Het spel uit gaan levert je ook 0 euro op.
Abigail had denk ik toch wel een joker gepakt, dus ik vind de acties niet zo gek.
Lullig voor Karla, vond ik een leuke kandidaat. Had liever Dries en Abigail zien gaan.
Abigail had denk ik toch wel een joker gepakt, dus ik vind de acties niet zo gek.
Lullig voor Karla, vond ik een leuke kandidaat. Had liever Dries en Abigail zien gaan.
Battle.net Spud#2543
Door deze opdracht toe te voegen zoals die nu iig is gespeeld is de kans erg groot dat de mol niet Yannis of Yann de mol is. Van de rest is het 100% zeker dat de mol weer terug kan komen. Bij Yannis en Yann was de kans zeer groot maar niet 100%. Lijkt me als programma makers toch wel een te groot risico.Sebas1979 schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:03:
[...]
Abigail als mol zou wel antwoord geven op de vraag hoe ze bij het spel met de pijl en boog op het strand zeker konden weten dat de envelop van de mol in het spel zou blijven: dat wisten ze wellicht niet zeker.
Waarmee de terugkeer van Abigail een plan-B variant is. (Of een vooraf al gepland scenario, waardoor de kandidaten aan dat spel minder kunnen afleiden waar de mol zich moest bevinden…).
Of veel bellen of (zoals Abigail) eraf vallen en de ander meenemen. Geen feedback terug en tijdrekken en daarmee hopen dat het net niet gehaald wordt.Van het spel met het bevrijden van de ingegraven deelnemers kan ik weinig maken qua verdachten.
Hier dan toch maar de poll voor jouw verdachte na aflevering 2:
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 2)
• Abigail
• Dries
• Isabel
• Julie
• Maxim
• Wout
• Yana
• Yannis

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 2)
• Abigail
• Dries
• Isabel
• Julie
• Maxim
• Wout
• Yana
• Yannis
edit:
De resultaten van de poll willen weer niet altijd refreshen. Hier had ik vorig jaar ook last van. Het is een soort caching issue. Uitslag kan je via deze link raadplegen: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407525&layout=2&sort=prc (bedankt @Quad !)
Oei oei, ik zie net dat ik Maïté nog als optie heb staan... Niet meer op stemmen
De resultaten van de poll willen weer niet altijd refreshen. Hier had ik vorig jaar ook last van. Het is een soort caching issue. Uitslag kan je via deze link raadplegen: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407525&layout=2&sort=prc (bedankt @Quad !)
Oei oei, ik zie net dat ik Maïté nog als optie heb staan... Niet meer op stemmen
[ Voor 20% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-04-2026 14:02 ]
@Admiral Freebee paste de link naar de uitslag, deze verwijst naar dezeserver en zal wel de laatste uitslag zien. Caching idd van Tweakers.
https://poll.dezeserver.n...=407525&layout=2&sort=prc
https://poll.dezeserver.n...=407525&layout=2&sort=prc
nggyu nglyd
Deze nieuwste aflevering van de Mol is wel echt precies waarom de Mol zo goed is, vind ik. Onrust in de groep brengen, en dan zien wat er weer gebeurd. Wat een heerlijke aflevering was het. Ben benieuwd wat we hier van gaan merken de komende afleveringen.
Ja, dit is echt genieten. Gecontroleerde chaos, (drie)dubbele lagen en kandidaten die vol voor zichzelf gaan en volledig schijt aan de groep in zijn geheel hebben. Dit moet toch voer zijn voor psychologen, maar ik vind het heerlijke tv.
Precies! Hierom kijk ik De Mol! Dat zoetsappige WIDM met BN'ers op een snoepreisje hoef ik niet te zien.
Vond het overigens enorm dom / naïef dat groepje niet alsnog voor de overwinning zou willen gaan. Ik bedoel: nee heb je, ja kun je krijgen. 8.4 seconden was absoluut haalbaar geweest. Maar goed
Vond die mini graafmachine ook heerlijk bedacht
Al lijkt het mij gek dat je de mol bij deze twee personen zet. Dries speelt de Mol maar is het niet. Karla #neverforget viel af helaas.
Vond het overigens enorm dom / naïef dat groepje niet alsnog voor de overwinning zou willen gaan. Ik bedoel: nee heb je, ja kun je krijgen. 8.4 seconden was absoluut haalbaar geweest. Maar goed
Vond die mini graafmachine ook heerlijk bedacht
Do { Ping } while ( LOL )
Met de kennis van de huidige aflevering: de mol had prima bij de boogschutters kunnen zitten. Met de kleine kans dat de mol eruit zou gaan zou hij/zij zich altijd kunnen terug kunnen halen, want de test in de auto maakt de mol natuurlijk altijd het beste.Vld1989 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:54:
Toffe aflevering. De opdrachten zijn toch altijd wel heel tof bij de Belg hoor. Mooie dubbele lagen, vleugje humor en prima haalbaar cq. niet zo ingewikkeld dat het ook zonder mol wel zou mislukken.
Zelf schrijf ik de nieuwelingen wel af als ik eerlijk ben. Hoewel de kans klein is dat alle 10 de molboekjes gered zouden worden, acht ik het risico toch te groot om er niet bij te zitten. Ben ook wel benieuwd naar hoe het risico dat het boekje van de mol gepakt zou worden is ondervangen, maar de Belg kennende gaan ze dat in de laatste aflevering ongetwijfeld laten zien. Daarom is Maxim wel een eerste verdachte voor me, die heeft z'n eigen molboekje losgemaakt waarna het eenvoudig veilig kon worden gesteld. M'n vrouw vond hem na de eliminatie van Maite ook een onoprechte houding hebben. Ze gebruikte zelfs de woorden dat ie zichzelf verraden heeft daar.
Geloof overigens ook niet zo dat Abbigail of Vincent de mol gaat zijn, dan heb je al te veel gemist zo.
Baal trouwens wel dat het niet op NPO Start staat dit seizoen. Daar kon ik tenminste ondertitels aan zetten. Ik begrijp soms geen zak van wat ze zeggen
Die snapte ik ook niet. Door de joker te pakken ga je voor 40% kans om er uit te gaan (ok, net iets minder vanwege de joker), terwijl bij spelen je die kans makkelijk naar 0% kunt brengen. Dus waarom pak je daar de jokerShadow_Agent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:08:
[removed]
Uiteindelijk viel er nog iemand met pasvraag af.redwing schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:22:
[...]
Die snapte ik ook niet. Door de joker te pakken ga je voor 40% kans om er uit te gaan (ok, net iets minder vanwege de joker), terwijl bij spelen je die kans makkelijk naar 0% kunt brengen. Dus waarom pak je daar de jokerDaarbij was na de 1e proef wel duidelijk dat er 1 team voor de winst aan het gaan was, dus ook daarom zou je als ander team altijd ook moeten overstappen naar de winst pakken.
Precies, en zeker met die 8.4s moet je makkelijk dichterbij kunnen komen en dan sta je met 2-1 voor in plaats van dat je achter staat. Als het nu om een paar tienden was gegaan zou ik het nog snappen, maar in dit geval was de kans wel heel groot dat je het beter kunt doen.stijn014 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:10:
[...]
Uiteindelijk viel er nog iemand met pasvraag af.
[removed]
Ja.. dat is inderdaad de rationele benadering. In dat moment, dan denk ik dat het emotioneel wordt.. en dan krijgen ze de paniek van "oh shit, we gaan in het team zitten waar 2 mensen uit moeten.. ik pak elk voordeel dat ik kan pakken.".. denk ik.redwing schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:22:
[...]
Die snapte ik ook niet. Door de joker te pakken ga je voor 40% kans om er uit te gaan (ok, net iets minder vanwege de joker), terwijl bij spelen je die kans makkelijk naar 0% kunt brengen. Dus waarom pak je daar de jokerDaarbij was na de 1e proef wel duidelijk dat er 1 team voor de winst aan het gaan was, dus ook daarom zou je als ander team altijd ook moeten overstappen naar de winst pakken.
Hij mocht er ook boven zitten. Misschien was hij dat vergeten?redwing schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:16:
[...]
Precies, en zeker met die 8.4s moet je makkelijk dichterbij kunnen komen en dan sta je met 2-1 voor in plaats van dat je achter staat. Als het nu om een paar tienden was gegaan zou ik het nog snappen, maar in dit geval was de kans wel heel groot dat je het beter kunt doen.
Kristof zijn redenatie dat dat scheuren niet sneller kon kan ik wel volgen.
Ik vond het ook enorm gek dat Dries daar niet voluit voor het punt gaat en dan zijn team probeert zover te krijgen om ook 100% voor de winst te spelen. Een pasvraag gaat je op dat moment niet redden vrees ik. Ik roep niet vaak naar mijn TV, maar toen welShadow_Agent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:08:
Vond het overigens enorm dom / naïef dat groepje niet alsnog voor de overwinning zou willen gaan. Ik bedoel: nee heb je, ja kun je krijgen. 8.4 seconden was absoluut haalbaar geweest. Maar goed![]()
Vond die mini graafmachine ook heerlijk bedachtAl lijkt het mij gek dat je de mol bij deze twee personen zet. Dries speelt de Mol maar is het niet. Karla #neverforget viel af helaas.
Bij het zand werd de focus erg gelegd op hoe knullig Dries het aanpakte. Maar de communicatie liep op veel andere vlakken ook nog slecht. Ik denk ook dat de telefoonlijn erg slecht van kwaliteit was als je zag hoe ze aan de ene kant een oude telefoon gebruikte en aan de andere kant een soort werktelefoon.
Heerlijke aflevering weer. Moet nog beetje processen. In het groepsduel ging de groep wel snel voor pasvragen. Ik denk dat het prima had gekunt om dat te redden. Al is het thuis op de bank natuurlijk makkelijker dan daar. Maar goed. Ben even kwijt hoe ze daar geld konden verdienen. Dat de andere groep hun best deed om te winnen is logisch. Je wilt immers doorgaan. Liever dat jouw groep helemaal niet eruit gaat. Dat vind ik niet zo vreemd. Dus weet niet zo goed wat de moltactiek hier zou zijn.
En die opdracht om die 2 in het zand te bevrijden. Behalve dan 2 keer de antwoorden in verkeerde volgorde te noemen (vertragen..) leken hun niet zoveel fout te doen. Wat we zagen vond ik wel gewoon hun best doen. Dat sturen van het kraantje had makkelijker veel klungeliger gekund. Benoemen wat die gast in beeld zag ook. Ze leken hun best wel te doen. Maar als Mol kun je op de boot natuurlijk ook maar 1 keer iets fout zeggen als je zelf niet vast kunt houden is dat ook maar 1 keer effectief. Of je moet hopen dat jij en je medekandidaat er daarna allebei afvallen dan weet de rest niet welk antwoord sowieso fout was. Weet dus ook hier niet zo goed wat wijsheid was.
Wat ik wel weet is dat dit smullen was 🤣
En die opdracht om die 2 in het zand te bevrijden. Behalve dan 2 keer de antwoorden in verkeerde volgorde te noemen (vertragen..) leken hun niet zoveel fout te doen. Wat we zagen vond ik wel gewoon hun best doen. Dat sturen van het kraantje had makkelijker veel klungeliger gekund. Benoemen wat die gast in beeld zag ook. Ze leken hun best wel te doen. Maar als Mol kun je op de boot natuurlijk ook maar 1 keer iets fout zeggen als je zelf niet vast kunt houden is dat ook maar 1 keer effectief. Of je moet hopen dat jij en je medekandidaat er daarna allebei afvallen dan weet de rest niet welk antwoord sowieso fout was. Weet dus ook hier niet zo goed wat wijsheid was.
Wat ik wel weet is dat dit smullen was 🤣
Exact expert nodig?
De mol-tactiek: zorgen dat er gedrukt wordt (want dan gaat er geen 500 in de pot).. dus het team een beetje ophitsen "We gaan toch wel voor ons team, he!!?" en hoppa.. hoeft ook alleen maar de 1e keer, want bij alle rondes daarna gaat het vanzelf.Crazy D schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:59:
Heerlijke aflevering weer. Moet nog beetje processen. In het groepsduel ging de groep wel snel voor pasvragen. Ik denk dat het prima had gekunt om dat te redden. Al is het thuis op de bank natuurlijk makkelijker dan daar. Maar goed. Ben even kwijt hoe ze daar geld konden verdienen. Dat de andere groep hun best deed om te winnen is logisch. Je wilt immers doorgaan. Liever dat jouw groep helemaal niet eruit gaat. Dat vind ik niet zo vreemd. Dus weet niet zo goed wat de moltactiek hier zou zijn.
Grote kans dat de mol niet eens moet ophitsen. Er is vaak wel iemand die het initiatief neemtChrisM schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:43:
[...]
De mol-tactiek: zorgen dat er gedrukt wordt (want dan gaat er geen 500 in de pot).. dus het team een beetje ophitsen "We gaan toch wel voor ons team, he!!?" en hoppa.. hoeft ook alleen maar de 1e keer, want bij alle rondes daarna gaat het vanzelf.
Muziek bij de car chase:
Mamma Mia - ABBA
Rolling In The Deep - Adele
Atlas - Pommelien Thijs
Als je de eerste letter neemt van titel en uitvoerder dan kan je M A P A R A krijgen.
En wie van onze kandidates is er toevallig mama en heeft er een brevet als junior paracommando? (Yana)
Mamma Mia - ABBA
Atlas - Pommelien Thijs
Als je de eerste letter neemt van titel en uitvoerder dan kan je M A P A R A krijgen.
En wie van onze kandidates is er toevallig mama en heeft er een brevet als junior paracommando? (Yana)
Volgens mij zat de Mol bij de schapen. Daar kon je elke poging beinvloeden.
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 3)
• Dries
• Isabel
• Julie
• Maxim
• Wout
• Yana
• Yannis

Resultaten hier raad te plegen: https://poll.dezeserver.n...=407532&layout=2&sort=prc
• Dries
• Isabel
• Julie
• Maxim
• Wout
• Yana
• Yannis
Resultaten hier raad te plegen: https://poll.dezeserver.n...=407532&layout=2&sort=prc
[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-04-2026 20:27 ]
Heerlijk hoe het brein bij sommige mensen werktmasauri schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:50:
Muziek bij de car chase:
Mamma Mia - ABBA
Atlas - Pommelien Thijs
Aan de andere kant, het zijn zulke random nummers dat het bijna niet random meer is voor dit programma
Je kunt er ook RAAMPA van maken welke vader is een actieve bezoeker van de Vlaamse red light?masauri schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:50:
Muziek bij de car chase:
Mamma Mia - ABBA
Atlas - Pommelien Thijs
Als je nog verder zoekt, zowel Pommelien en Abba hebben een lied Cassandra. De versie van Abba gaat over een vrouw die Troje waarschuwde voor "het paard van Troje" die we ook al hebben gezien. Weet alleen niet hoe ver je moet gaan zoeken
Wat een onwijs vette aflevering was dit.
De elementen bij elkaar die niet onmogelijk zijn, maar wel de nodige twists (foto schieten, Dr bibber, decibellen produceren, muziek in de auto's) hebben voor een extra spelelement.
Ik heb bijna een uur lang genoten van het spel.
De elementen bij elkaar die niet onmogelijk zijn, maar wel de nodige twists (foto schieten, Dr bibber, decibellen produceren, muziek in de auto's) hebben voor een extra spelelement.
Ik heb bijna een uur lang genoten van het spel.
nggyu nglyd
Ik zit halverwege de aflevering dus dr bibber heb ik nog geen oordeel over, maar bij de schapen zat je denk ik ook wel het makkelijkste qua mol. Maar, ook het dapperste. Dan sta je daar dapper het schaap met de rode stip buiten het vlak te houden terwijl er 3 naast staan. Bij de zip line kon je wel makkelijk die ene poging verpesten maar niet de rest. Ik denk dus ook dat de schapen wel de meest logische zijn. Maar als Mol zou ik denk ik alez, fuck it, zeggen, en de zipline doen. Supervet! De kans dat bij alle deelnemers beide antwoorden goed waren is ook niet heel groot. Dan maar m'n best doen om het bij mij te verknallen, maar wel supervette ervaring. En volgende opdracht wat extra mollenstijn014 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:54:
Volgens mij zat de Mol bij de schapen. Daar kon je elke poging beinvloeden.
Exact expert nodig?
Ondertussen de rest ook gekeken. Lastig. Iedereen kwam die tekst tegen dat ze zo hard mogelijk moesten toeteren. Natuurlijk doet iedereen dat. Daar hoef je niet veel voor te mollen. En zo makkelijk was het dr bibberen ook niet blijkbaar, en je moest wel echt minimaal 2 dingen eruit halen om het muziekje herkenbaar te maken. Dus misschien zat de mol daarbij, misschien niet. Maar daarmee haalde je als mol maximaal 1000 uit de pot. Dus dat schiet niet op. En bij de andere duo's die muziek moesten herkennen kun je als mol ook maar 1000 voorkomen. Dus ook niet zo interessant.
Ik denk dat de beste plek voor de mol het laatste duo was, die te vertrouwen waren. Die gingen voor het geld, alleen, ach wat jammer nu, niet gelukt. Dubbelpech, geen info over de mol en ook geen geld... :-D Dat lijkt mij als mol de enige echt logische plek: in 1 klap 3000 wegspelen. Nog even kleine discussie wel of niet voor het geld gaan. Ja, maar wij zijn immers "te vertrouwen". Ok dan gaan we voor het geld. Hoppa. Easy 3k misgelopen.
Ik denk dat de beste plek voor de mol het laatste duo was, die te vertrouwen waren. Die gingen voor het geld, alleen, ach wat jammer nu, niet gelukt. Dubbelpech, geen info over de mol en ook geen geld... :-D Dat lijkt mij als mol de enige echt logische plek: in 1 klap 3000 wegspelen. Nog even kleine discussie wel of niet voor het geld gaan. Ja, maar wij zijn immers "te vertrouwen". Ok dan gaan we voor het geld. Hoppa. Easy 3k misgelopen.
Exact expert nodig?
In de laatste auto was idd veruit de beste plek voor de mol. Liefst natuurlijk achter het stuur, maar het viel me op dat Yana degene is die als het laatste groepje bepaald moet worden, naar Wout wijst als 'meest betrouwbaar'. Toevallig degene waar zij een groepje mee vormt.
Benieuwd of (en zo ja hoe) je zou kunnen mollen in de laatste auto als je niet achter het stuur zit.
Wat "oh's", "ah's", "allez manneke", "fuck" er tegenaan gooien ter afleiding? Of er vanuit gaan dat 10 rondes voorsprong houden sowieso niet gaat gebeurenSebas1979 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:47:
[...]
In de laatste auto was idd veruit de beste plek voor de mol. Liefst natuurlijk achter het stuur, maar het viel me op dat Yana degene is die als het laatste groepje bepaald moet worden, naar Wout wijst als 'meest betrouwbaar'. Toevallig degene waar zij een groepje mee vormt.
Benieuwd of (en zo ja hoe) je zou kunnen mollen in de laatste auto als je niet achter het stuur zit.
Exact expert nodig?
misschien zat er een geheim pedaal ingebouwd waarmee ze kon remmen ofzoCrazy D schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:15:
[...]
Wat "oh's", "ah's", "allez manneke", "fuck" er tegenaan gooien ter afleiding? Of er vanuit gaan dat 10 rondes voorsprong houden sowieso niet gaat gebeuren
Wout gaf aan dat de auto op bepaalde momenten steeds uit de versnelling schoot, misschien heeft ze daar nog een rol in gehadShadow_Agent schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:58:
[...]
misschien zat er een geheim pedaal ingebouwd waarmee ze kon remmen ofzo![]()
Na aflevering 3 ziet de evolutie van wie jullie verdenken er zo uit:
Geen resultaten van na aflevering 1 want door tijdgebrek heb ik de aflevering pas erg laat kunnen zien en kon ik dus geen poll maken. Geen spoilers voor mezelf
Geen resultaten van na aflevering 1 want door tijdgebrek heb ik de aflevering pas erg laat kunnen zien en kon ik dus geen poll maken. Geen spoilers voor mezelf
Er zit dus wel een mol in dit topic 
Fijne shout-out in de Trust Nobody podcast
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 4)
• Isabel
• Julie
• Maxim
• Wout
• Yana
• Yannis

Poll resultaten via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407547&layout=2&sort=prc
• Isabel
• Julie
• Maxim
• Wout
• Yana
• Yannis
Poll resultaten via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407547&layout=2&sort=prc
[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-04-2026 22:44 ]
Link met time stamp?ralpje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:13:
Er zit dus wel een mol in dit topic
Die vond ik ook heel tof en beide locaties waren geschikt voor de mol. Chaos alom.Shadow_Agent schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:48:
Wc/Terras opdracht was echt heel tof! Genoten wederom.
Ik vond het een top aflevering!Shadow_Agent schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:48:
Wc/Terras opdracht was echt heel tof! Genoten wederom.
De Dictee/ Boekenzoek opdracht was ook erg leuk.
Wc/Terras opdracht, escaperoom in Mol vorm, super
tussendoor nog een dingetjes met "info over de Mol"
en een executie met een twist
van begin tot eind leuk!
Leeg - Sinds 20180907
Leuke opdrachten weer! Alleen jammer dat er nu ook in de Belg een potplunderopdracht in zat, ik vond het juist zo sterk dat ze dat daar vrijwel nooit deden. Je weet gewoon dat dat gedoemd is te mislukken, zelfs als de Mol niets doet. De opdracht an sich vond ik wel erg leuk overigens, maar toch vind ik onder de streep 5k mislopen al straf genoeg, dat hoeft dan niet ook nog eens eruit te gaan.
Wat dat betreft was de opdracht met de blinddoeken wat mij betreft veel sterker, daar ging het geld de pot niet uit raakte je gewoon het verdiende geld van de opdracht kwijt. Ook sterk dat daar niemand dat ding afzette, ik had verwacht dat binnen 5 seconden iedereen zou zitten te kijken.
Verder ook wel benieuwd of er op een of andere manier een seintje is gegeven dat er iemand naar het toilet moest gaan of dat ze zo lang mogelijk met dat café moesten blijven zitten ofzo. Dadelijk gaan ze alleen even snel 1 drankje drinken en weer er vandoor zonder dat er iemand naar het toilet gaat
Wat dat betreft was de opdracht met de blinddoeken wat mij betreft veel sterker, daar ging het geld de pot niet uit raakte je gewoon het verdiende geld van de opdracht kwijt. Ook sterk dat daar niemand dat ding afzette, ik had verwacht dat binnen 5 seconden iedereen zou zitten te kijken.
Verder ook wel benieuwd of er op een of andere manier een seintje is gegeven dat er iemand naar het toilet moest gaan of dat ze zo lang mogelijk met dat café moesten blijven zitten ofzo. Dadelijk gaan ze alleen even snel 1 drankje drinken en weer er vandoor zonder dat er iemand naar het toilet gaat
Er zijn toch altijd plunderopdrachten geweest? In Duitsland mocht de Mol zelfs 10.000 EUR uit de pot halen. Zijn medekandidaten vonden dat zelfs verdiend.
Vorig jaar was de laatste opdracht voor de finale ook: veel geld erbij of veel geld er uit.
Dat naar het toilet gaan zal wel uitgelegd worden in de aflevering na de finale.
Vorig jaar was de laatste opdracht voor de finale ook: veel geld erbij of veel geld er uit.
Dat naar het toilet gaan zal wel uitgelegd worden in de aflevering na de finale.
Ik vond het wel apart hoe Julie aangaf even naar de WC te moeten eerlijk gezegd. Maar ik sluit haar uit als mol.
@Vld1989 vond ik eerlijk gezegd ook wel iets te heftig om gewoon 5k uit de pot te spelen zo. Mijn idee zou trouwens zijn dat de mol sowieso wil drukken in ronde 2 of 3 want je weet dat er sowieso geld uit de pot gaat. Als je in ronde 2 al drukt weet je 100% zeker dat er in ronde 3 ook gedrukt gaat worden. Dus 2K extra eruit. Misschien hoopte Wout dat er nog minimaal 1 iemand zou drukken in ronde 2? Hij was nu de enige. Stel dat de mol niet Wout is, dan wil je in ronde 3 niet als eerste drukken ljikt mij. Dus daarom schrijf ik Julie 100% af als mol.
Wout of Yara is mijn mol
@Vld1989 vond ik eerlijk gezegd ook wel iets te heftig om gewoon 5k uit de pot te spelen zo. Mijn idee zou trouwens zijn dat de mol sowieso wil drukken in ronde 2 of 3 want je weet dat er sowieso geld uit de pot gaat. Als je in ronde 2 al drukt weet je 100% zeker dat er in ronde 3 ook gedrukt gaat worden. Dus 2K extra eruit. Misschien hoopte Wout dat er nog minimaal 1 iemand zou drukken in ronde 2? Hij was nu de enige. Stel dat de mol niet Wout is, dan wil je in ronde 3 niet als eerste drukken ljikt mij. Dus daarom schrijf ik Julie 100% af als mol.
Wout of Yara is mijn mol
Bij de Belgische mol is er in mijn beleving bijna nooit een plunderopdracht (buiten idd die met die 10k). Meestal is het "dit kunnen jullie verdienen met de volgende opdracht", maar dan kan je dat tijdens de opdracht uitgeven aan bepaalde zaken. Dat vind ik wel prima, maar ik ben gewoon echt geen fan van plunderopdrachten. Vooral niet omdat je dan als Mol niet enorm je best hoeft te doen in het begin omdat je weet dat je het er later toch weer uit kunt gaan spelen.stijn014 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:01:
Er zijn toch altijd plunderopdrachten geweest? In Duitsland mocht de Mol zelfs 10.000 EUR uit de pot halen. Zijn medekandidaten vonden dat zelfs verdiend.
Al was de psychologie achter die 10k en ook deze aflevering weer wel erg goed en daar hou ik dan weer wel van. De opdracht an sich is ook echt wel tof, alleen de gevolgen vind ik iets te veel van het goede.
Hmmm ik had gereageerd, dacht ik, maar die reactie is er niet. Zal wel gedroomd hebben 
In BE hebben ze voor mijn gevoel juist vrij vaak plunderopdrachten, alleen hebben ze ook flinke bedragen die verdient kunnen worden. Dat heft het sowieso een beetje op. Ik vind ze ook niet leuk trouwens. Verbaasde me dat in de bios niemand z'n blinddoek afdeed, maar aan het eind was gewoon een nobrainer dat dat ging gebeuren. Helemaal toen Wout bij de 2e ronde dat deed, dan was het gewoon zeker dat die 3e ronde er ook gedrukt zou worden.
Julie die naar de wc ging zat op zich daar wel goed, die kon op d'r gemakje de deksel op de wc diverse keren omhoog doen. Aan de andere kant, buiten kon je goed vertragen. Wachten met de volgende naar binnen laten gaan. De geopende achterdeur van de auto "oh ja die had ik inderdaad gezien" maar niets doen. Ik weet niet waar je echt beter kon mollen. En dat vond ik eigenlijk sowieso bij deze aflevering. Ook bij de boeken was er niet 1 plek waar je heel veel geld uit de pot kon houden. Gepakt worden, dat was 1 boek. Veel schrijffouten waardoor die pieper af ging, maar die blinden waren ook wel weer makkelijk te omzeilen.
In BE hebben ze voor mijn gevoel juist vrij vaak plunderopdrachten, alleen hebben ze ook flinke bedragen die verdient kunnen worden. Dat heft het sowieso een beetje op. Ik vind ze ook niet leuk trouwens. Verbaasde me dat in de bios niemand z'n blinddoek afdeed, maar aan het eind was gewoon een nobrainer dat dat ging gebeuren. Helemaal toen Wout bij de 2e ronde dat deed, dan was het gewoon zeker dat die 3e ronde er ook gedrukt zou worden.
Julie die naar de wc ging zat op zich daar wel goed, die kon op d'r gemakje de deksel op de wc diverse keren omhoog doen. Aan de andere kant, buiten kon je goed vertragen. Wachten met de volgende naar binnen laten gaan. De geopende achterdeur van de auto "oh ja die had ik inderdaad gezien" maar niets doen. Ik weet niet waar je echt beter kon mollen. En dat vond ik eigenlijk sowieso bij deze aflevering. Ook bij de boeken was er niet 1 plek waar je heel veel geld uit de pot kon houden. Gepakt worden, dat was 1 boek. Veel schrijffouten waardoor die pieper af ging, maar die blinden waren ook wel weer makkelijk te omzeilen.
Exact expert nodig?
Mooie opdrachten weer. Idd jammer van de potplunderopdracht: daarmee is eigenlijk alles uit de vorige opdrachten niet meer relevant.
Ik had na het boeken verzamelen Julie en Isabel afgeschreven als mol - want waarom zou je daar geld verdienen als je geloofwaardig jezelf kan laten uitschakelen?
Maar ja: de mol weet wat er komt…
Ik begreep Isabel overigens niet bij de eliminatie-opdracht: waarom zou je zo openlijk twijfel gaan zaaien over drukken in de derde ronde? Als je vindt dat je nu ‘mag’, dan hou je toch je mond en druk je gewoon? Nu had ze de slechtste optie: minder geld, en geen voordeel.
Tenzij ze echt 3 zetten vooruit schaakt en het haar 3k waard is om zelf enorm verdacht te worden.
Ik had na het boeken verzamelen Julie en Isabel afgeschreven als mol - want waarom zou je daar geld verdienen als je geloofwaardig jezelf kan laten uitschakelen?
Ik begreep Isabel overigens niet bij de eliminatie-opdracht: waarom zou je zo openlijk twijfel gaan zaaien over drukken in de derde ronde? Als je vindt dat je nu ‘mag’, dan hou je toch je mond en druk je gewoon? Nu had ze de slechtste optie: minder geld, en geen voordeel.
Tenzij ze echt 3 zetten vooruit schaakt en het haar 3k waard is om zelf enorm verdacht te worden.
Dat is nog steeds geen reden om je niet te laten pakken, of met een verkeerd boek terug te komen. Ja bij die laatste werkte dat natuurlijk nietSebas1979 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:07:
Mooie opdrachten weer. Idd jammer van de potplunderopdracht: daarmee is eigenlijk alles uit de vorige opdrachten niet meer relevant.
Nepmollen is niet leuk voor de kijker maar kan best een goede tactiek zijn, in ieder geval in deze fase van het spel. Ik had ook eigenlijk wel verwacht dat Gilles ging zeggen wie er allemaal gedrukt hadden, en/of hoeveel sneller de eerste was. Ik denk namelijk dat er minimaal wel 3 gedrukt hebben bij die laatste, en dat doe je wanneer Gilles "nu" zegt. Maar ja, is dat wanneer hij begint met praten of wanneer hij klaar is...Misschien was ze wel net 0,1 sec te vroegIk begreep Isabel overigens niet bij de eliminatie-opdracht: waarom zou je zo openlijk twijfel gaan zaaien over drukken in de derde ronde? Als je vindt dat je nu ‘mag’, dan hou je toch je mond en druk je gewoon? Nu had ze de slechtste optie: minder geld, en geen voordeel.
Exact expert nodig?
Ik begreep de actie van Isabel ook niet. Door te zeggen dat ze ging drukken zorgde ze er net voor dat er sowieso meer concurrentie zou zijn. Dus is ze de mol. Of doet ze alsof ze de mol is. Of de gevoelens nemen de ratio over. Genoeg optiesSebas1979 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:07:
Keihard nepmollen ben ik precies nog niet vaak tegengekomen. Soms gaat een kandidaat zich wel even wat verdacht gedragen maar over het algemeen zijn de opdrachten moeilijk en chaotisch genoeg om vanalles verkeerd te doen zonder te mollen. Denk maar aan Philippe van een paar seizoenen geleden
Naast het plunderen van de pot deed de laatste opdracht nog iets meer, het vertrouwen onderling aantasten. Ik vond dit nogal heftig zo.
Alee, leuke opdrachten wederom! Was genieten.
nggyu nglyd
Goh ja, er zitten altijd wel wat dingen in om het wantrouwen wat aan te wakkeren. Het mag ook niet te gemoedelijk worden natuurlijk. Dat gezegd zijnde ben ik ook geen fan van opdrachten waarbij de pot zo extreem geplunderd kan worden.Quad schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:10:
Naast het plunderen van de pot deed de laatste opdracht nog iets meer, het vertrouwen onderling aantasten. Ik vond dit nogal heftig zo.
Klopt, maar ik denk dat ze zelf ook wel weten dat het 'part of the game' is.Admiral Freebee schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:11:
[...]
Goh ja, er zitten altijd wel wat dingen in om het wantrouwen wat aan te wakkeren. Het mag ook niet te gemoedelijk worden natuurlijk. Dat gezegd zijnde ben ik ook geen fan van opdrachten waarbij de pot zo extreem geplunderd kan worden.
Idealiter hadden ze ronde 1 en 2 laten gaan, en op ronde 3 met elkaar gokken wie als eerste drukt. Bleef pot op niveau.
De mol heeft goede zaken gedaan dus.
nggyu nglyd
Ik vind dat persoonlijk de verkeerde insteek. Ja, met plunderopdrachten kan de mol goed scoren, maar het geld wat eerder verdiend is, is gewoon verdiend. De pot had dichter bij 0 (of daaronder) kunnen zijn als het geld niet verdiend was.Vld1989 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:27:
[...]
Vooral niet omdat je dan als Mol niet enorm je best hoeft te doen in het begin omdat je weet dat je het er later toch weer uit kunt gaan spelen.
[...]
Was het logisch? Nee. Speltechnisch handig? Ook niet. Maar bij de speluitleg kon ik al voorspellen dat de eerste keer niet gedrukt ging worden en de keren daarna wel. Eerst 1000 verdienen om vertrouwen uit te stralen en daarna worden de individuele belangen te groot en gaat men drukken. Volgens mij doorzag ze dat, en gaf ze daarom aan dat ze ging drukken. Ook omdat Wout al had gedrukt, en de persoonlijke winst alleen maar groter werd.Admiral Freebee schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:39:
[...]
Ik begreep de actie van Isabel ook niet. Door te zeggen dat ze ging drukken zorgde ze er net voor dat er sowieso meer concurrentie zou zijn. Dus is ze de mol. Of doet ze alsof ze de mol is. Of de gevoelens nemen de ratio over. Genoeg opties![]()
[...]
Ik blijf in de Maxim-tunnel. Vooral omdat er over werd gesproken dat hij al een paar keer had laten vallen totaal niet op z'n broer te lijken.
Hoe kon je nu niet zien dat dat wel degelijk de dochter van Isabel was? Ze leken op elkaar en de stem was bijna identiek.
Dat vind ik wel wat dunnetjesVld1989 schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:27:
Ik blijf in de Maxim-tunnel. Vooral omdat er over werd gesproken dat hij al een paar keer had laten vallen totaal niet op z'n broer te lijken.
Oh ja en het was gewoon weer een superleuke aflevering
Exact expert nodig?
Ik had moeten zeggen dat het m'n tunnel versterkte denk ik, want ik zat er toch al inCrazy D schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:48:
[...]
Dat vind ik wel wat dunnetjesIk denk dat er superveel is gesproken. Als ik het over mijn broers heb zeg ik ook dat we amper op elkaar lijken. Dat lijkt me zeker in een programma als de mol ook gewoon gespreksstof. Dus dat hij dat blijkbaar heeft gezegd vind ik nou weer niet heel opvallend te noemen. Vond zijn gedrag bij de tennisballen wel opvallender. 1 balletje pakken en dan nog een tijdje blijven staan om te bepraten of ze al stoppen of niet. Dat vond ik meer een vreemde zet. Al was dat voor een mol misschien wel weer opvallender. Als mol doe je misschien liever je best, om dan net toch nog geraakt te worden.. Net zoals dat dinges (naam kwijt, verschillende molseizoenen kijken is niet handig...) op de kledinglijn: wel alle kledingstukken pakken, maar vervolgens wel je evenwicht verliezen. Ben je 'goed bezig maar putain dat is pech hebben'
Oh ja en het was gewoon weer een superleuke afleveringSokken vouwen en in een mand gooien om met je hoofd in de droger te kijken naar wat foto's van kledingstukken die ze niet moet pakken, die makers hebben echt een hele leuke middag gehad tijdens het bedenken
![]()
Die beelden met zo'n ronddraaiend hoofd moest ik wel even twee keer zien voordat ik snapte wat daar gebeurde overigens
Hoofd in een wasdroger; doe dit niet thuis mannekes!
Isabel was wel erg duidelijk door op het koord eraf te vallen. Maar aangezien ze aangaf mee te spelen voor het spel kan het ook nep mollen zijn natuurlijk..
Wout was deze aflevering niet erg Mols bezig. Julie had ik wel afgeschreven als mol. Yannis idem dito. Blijft over de ietwat onzichtbare Maxim.
Ik dacht echter dat de plek in aflevering 1 op de brug moest zijn (finding Wally) en dat stond Maxim niet . Isabel en Wout wel. Blijft toch nog maar even bij hun twee voor nu.verder weer genoten!
Wout was deze aflevering niet erg Mols bezig. Julie had ik wel afgeschreven als mol. Yannis idem dito. Blijft over de ietwat onzichtbare Maxim.
Ik dacht echter dat de plek in aflevering 1 op de brug moest zijn (finding Wally) en dat stond Maxim niet . Isabel en Wout wel. Blijft toch nog maar even bij hun twee voor nu.verder weer genoten!
Op de brug as in "naar de boot roepen' of op de brug as in 'wally spotten' ? Want in het 2de geval stond Maxim daar wel. Wout zat bij de proef om porto te vangen met zijn hoofd.
Van degenen die Wally moesten spotten zitten Maxim en Isabel nog in het spel, van de portovangers Julie en Wout, en Yanis is degene die op de boot zat en er nog in zit.
Van degenen die Wally moesten spotten zitten Maxim en Isabel nog in het spel, van de portovangers Julie en Wout, en Yanis is degene die op de boot zat en er nog in zit.
@rouchken11 ahhhh dank voor de verbetering! Ik bedoelde de Wally spotters. Dat leek mij dè beste locatie voor de Mol!
Waar ik zei Wout bedoelde ik Maxim. Stop de tijd. Ik zet 1 joker in
Waar ik zei Wout bedoelde ik Maxim. Stop de tijd. Ik zet 1 joker in
[ Voor 23% gewijzigd door Shadow_Agent op 29-04-2026 21:47 ]
Maar ze wisten op voorhand al dat ze moesten doen alsof met hun 'geliefde'? Of wisten ze dat pas kort voor de opdracht? Want als je het al vooraf wist dan kan je gemakkelijk casual laten vallen dat je broer niet op je lijkt.Vld1989 schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:27:
Ik neem aan dat de Mol op de hoogte is van de opdracht, dus vandaar vind ik het verdacht dat Maxim dat idd al eens had laten vallen.Admiral Freebee schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:15:
[...]
Maar ze wisten op voorhand al dat ze moesten doen alsof met hun 'geliefde'? Of wisten ze dat pas kort voor de opdracht? Want als je het al vooraf wist dan kan je gemakkelijk casual laten vallen dat je broer niet op je lijkt.
Hm ik kan het niet vinden op NLziet. Iemand enig idee wanneer het huidige seizoen op NLziet komt? Zie het antwoord ook niet als ik er op googleChrisM schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:20:
Normaal is het de volgende dag via NPO te zien (in ieder geval bij NLZiet)
Edit; vanaf 25 mei zie ik
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-05-2026 20:10 ]
Drink anders ne Tripel?Piet_Piraat7 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:06:
[...]
Hm ik kan het niet vinden op NLziet. Iemand enig idee wanneer het huidige seizoen op NLziet komt? Zie het antwoord ook niet als ik er op google
Dan moet ge zolang niet wachten 😅
Wout is het niet
Mooie aflevering wederom.
Mooie aflevering wederom.
Je kunt op play.tv gewoon terugkijken zonder VPN, even account aanmaken met random postcode uit BE en klaar. Niets spannends. Of wachten natuurlijk en dan in een weekend alles er doorheen jagenPiet_Piraat7 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:06:
[...]
Hm ik kan het niet vinden op NLziet. Iemand enig idee wanneer het huidige seizoen op NLziet komt? Zie het antwoord ook niet als ik er op google
Exact expert nodig?
Zeker leuke aflevering weer. Ze weten er toch steeds weer leuke twists of extra laagjes in te stoppen. Tof in beeld gebracht, goede nuttige graphics. Wel jammer dat bij het maken van de foto's er niet een limiet op zat, ze konden gewoon net zo lang foto's maken totdat ze er allemaal op stonden. Maar goed, te lang wachten betekende weer dat de tram dichterbij kwam dus helemaal 'kosteloos' konden ze dat ook niet doen. En weer een keertje blufpokeren, en dan nog een leuke verrassende wending aan het einde. Top tv!
Exact expert nodig?
Thuis op de bank is het vast een stuk eenvoudiger, maar tijdens de tramopdracht verdoen ze wel heel veel tijd om een paar gerechten naar binnen te werken voor slechts 400 euro. Een simpele foto maken was ook 400 euro, als ik me niet vergis. Dat stond niet echt in verhouding tot elkaar.
Verder wel weer een steengoede aflevering hoor. Chapeau
Helemaal mee eens, en dat was volledig aan Isabel te danken die alles bestelde.scrappy.doo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:15:
Thuis op de bank is het vast een stuk eenvoudiger, maar tijdens de tramopdracht verdoen ze wel heel veel tijd om een paar gerechten naar binnen te werken voor slechts 400 euro. Een simpele foto maken was ook 400 euro, als ik me niet vergis. Dat stond niet echt in verhouding tot elkaar.
Ja en vervolgens niets atPendora schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:26:
[...]
Helemaal mee eens, en dat was volledig aan Isabel te danken die alles bestelde.
Maar daarna wel bij de tramhalte stopte. Daarmee ontnam ze ook de kans om meer geld uit de pot te houden. Dus weet niet of dat een top-mol-plek was.
[ Voor 25% gewijzigd door Crazy D op 05-05-2026 09:52 ]
Exact expert nodig?
Als "oude" dame kon ze ook moeilijk verkopen dat ze nog door zou lopen natuurlijk.Crazy D schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:51:
[...]
Ja en vervolgens niets at
Maar daarna wel bij de tramhalte stopte. Daarmee ontnam ze ook de kans om meer geld uit de pot te houden. Dus weet niet of dat een top-mol-plek was.
Hm ja hoewel ik niet eens per se met een speurdersbril bekijk en vooral gewoon enorm geniet van het programma, en meer neig naar Isabel, zat Wout gisteren wel op twee cruciale posities om 8.000 euro uit de pot te houden.
Verder inderdaad wel weer genoten, wat een heerlijk programma. Zonde dat Yannis naar huus is!
Vanaf moment 1 neig ik naar Maxim en aangezien die er nog steeds in zit weiger ik daar vanaf te stappen 
Wout zou ook een goede zijn. Iedereen aangewakkerd bij die opdracht met de knoppen bij de eliminatie een paar afleveringen geleden en nu een lekker fanatieke kandidatenactie met die spidermanactie naar die knop hoog op de muur, maar uiteindelijk faalt die opdracht toch. Al vond ik daar de grootste fout dat Julie in haar eentje de eieren ging splitsen en dat kwam echt voor 95% door haarzelf.
Wout zou ook een goede zijn. Iedereen aangewakkerd bij die opdracht met de knoppen bij de eliminatie een paar afleveringen geleden en nu een lekker fanatieke kandidatenactie met die spidermanactie naar die knop hoog op de muur, maar uiteindelijk faalt die opdracht toch. Al vond ik daar de grootste fout dat Julie in haar eentje de eieren ging splitsen en dat kwam echt voor 95% door haarzelf.
En lekker wat aan haar haar prutsen. Dat kan je vaak even doen zonder dat Wout kijkt. De klok stond ook buiten hun zichtsveld dus het valt niet op.Vld1989 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:27:
Vanaf moment 1 neig ik naar Maxim en aangezien die er nog steeds in zit weiger ik daar vanaf te stappen
Het eieren splitsen konden ze ook veel sneller doen door tegelijk te werken. Van zodra Julie de tafel losliet ging de tijd lopen. Geen reden voor Wout om ook niet mee te werken.
Precies dat laatste inderdaad. En in z'n totaliteit vond ik Julie een stuk verdachter doen dan Wout in die opdracht, maar ik verdenk Julie verder echt totaal niet.Admiral Freebee schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:55:
[...]
En lekker wat aan haar haar prutsen. Dat kan je vaak even doen zonder dat Wout kijkt. De klok stond ook buiten hun zichtsveld dus het valt niet op.
Het eieren splitsen konden ze ook veel sneller doen door tegelijk te werken. Van zodra Julie de tafel losliet ging de tijd lopen. Geen reden voor Wout om ook niet mee te werken.
Bij de tafel vond ik Wout echt niet verdacht.
- Toen ze beide knoppen tegelijk in moesten drukken zei Julie gelijk "oh, dan moeten we loslaten". Als hij mol was geweest had hij daar heel makkelijk op in kunnen haken en had het weer een paar seconden gekost, maar hij kwam met een oplossing.
- Zo ook voor de hoge knop. Hij kwam met een oplossing waarbij ze niet los hoefden laten.
Julie daarintegen zat opvallend even een paar keer aan haar haar.
Als je een van hun twee van mollen zou moeten verdenken, dan zou het Julie zijn.
Het zou ook een goede opdracht zijn voor de Mol, want daar was het meeste geld mis te lopen (3000€), terwijl het bij de tram om steeds kleine bedragen ging.
(maargoed, uiteindelijk zou ik eerder nog Maxim of Isabelle verdenken als mol, dan Julie of Wout)
- Toen ze beide knoppen tegelijk in moesten drukken zei Julie gelijk "oh, dan moeten we loslaten". Als hij mol was geweest had hij daar heel makkelijk op in kunnen haken en had het weer een paar seconden gekost, maar hij kwam met een oplossing.
- Zo ook voor de hoge knop. Hij kwam met een oplossing waarbij ze niet los hoefden laten.
Julie daarintegen zat opvallend even een paar keer aan haar haar.
Als je een van hun twee van mollen zou moeten verdenken, dan zou het Julie zijn.
Het zou ook een goede opdracht zijn voor de Mol, want daar was het meeste geld mis te lopen (3000€), terwijl het bij de tram om steeds kleine bedragen ging.
(maargoed, uiteindelijk zou ik eerder nog Maxim of Isabelle verdenken als mol, dan Julie of Wout)
Leeg - Sinds 20180907
Ik heb plat gelegen met Yanis die maar moest blijven eten (en dan nog moest lopen).
Ik blijf bij Maxim, zit toch altijd net wat te klooien/stoken.
Ik blijf bij Maxim, zit toch altijd net wat te klooien/stoken.
Maxim vind ik te opvallend, zeker bijvoorbeeld met de bijnaam voor de gele tram waar hij het antwoord van Yannis dat bijna juist was naast zich neer legt om met iets totaal anders te komen. Ik vermoed dat hij expres Mollerige dingen doet om de anderen te verwarren. Yannis is mogelijk all-in gegaan op Maxim hierdoor en daarom rood scherm gekregen.
Ik blijf bij Julie. Ze zit vaak subtiel in sleutelposities en een tikkeltje verdacht maar niet te veel.
Ik blijf bij Julie. Ze zit vaak subtiel in sleutelposities en een tikkeltje verdacht maar niet te veel.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ook een leuke vondst uit de Mollengroep op Facebook:
3 van de 3 keer is juist geantwoord en 2 van de 3 keer moest Wout antwoorden. Zeker 1 van de 3 keer heb ik gedacht dat de keuze contra intuïtief was -> bij de eerste ronde bij de langste tijd op de stier zitten wordt 26 jarige paardrijdster Julie gekozen met de slechtste tijd in plaats van 51 jarige bankier Isabel. Volgens mij was het Wout die de keuze heeft gemaakt.
Helaas een hele rationele theorie die me dringt om mijn buikgevoel rond Julie opzij te schuiven
Telkens Gilles "blinddoeken af" zei, sprak hij nog enkele woorden. Door het aantal woorden te tellen, kon de mol elke ronde weten van wie de rode lap kwam wanneer men vanaf Wout als '1' zou beginnen tellen met de klok mee.
Scherp opgemerkt!
3 van de 3 keer is juist geantwoord en 2 van de 3 keer moest Wout antwoorden. Zeker 1 van de 3 keer heb ik gedacht dat de keuze contra intuïtief was -> bij de eerste ronde bij de langste tijd op de stier zitten wordt 26 jarige paardrijdster Julie gekozen met de slechtste tijd in plaats van 51 jarige bankier Isabel. Volgens mij was het Wout die de keuze heeft gemaakt.
Helaas een hele rationele theorie die me dringt om mijn buikgevoel rond Julie opzij te schuiven
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ik denk Wout. Hij zit telkens op de juiste plek om het meeste geld uit de pot te houden, wat die ook doet. Tenzij het er daarna af kan, en die net een opmerking geeft of op de knop drukt wat geld kost.
maar wat vinden we ervan dat een 26 jarige paardrijdster eerder van de stier afvalt dan de 51 jarige bankier?Malantur schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:46:
bij de eerste ronde bij de langste tijd op de stier zitten wordt 26 jarige paardrijdster Julie gekozen met de slechtste tijd in plaats van 51 jarige bankier Isabel. Volgens mij was het Wout die de keuze heeft gemaakt.
De bankier is vaak naar Bobbejaanland geweest
(wat trouwens wel kan want dat is niet ver van haar woonplaats)
(wat trouwens wel kan want dat is niet ver van haar woonplaats)
Voor de laatste keer dit seizoen:
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 7)
• Maxim
• Julie
• Wout

Binnenkort komt er nog een grafiekje van jullie stemgedrag. Het is een erg drukke periode en ik heb niet altijd tijd voor updates...
Resultaten van deze poll via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407574&layout=2&sort=prc
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 7)
• Maxim
• Julie
• Wout
Binnenkort komt er nog een grafiekje van jullie stemgedrag. Het is een erg drukke periode en ik heb niet altijd tijd voor updates...
Resultaten van deze poll via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407574&layout=2&sort=prc
[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-05-2026 22:25 ]
Ik stem julie maar verwacht wout 😆.
Was weer een heerlijk aflevering.
Wout of Julie, één van deze twee denk ik nu. Julie was mega verdacht deze aflevering bij zowel het voetballen als fietsen. Misschien nep mollen? Op basis van deze aflevering zeg ik Julie.
Maxim toch afgeschreven vandaag als mol. Wout in reserve nog even.
Fucking heftig die vrije val zeg.... Nooo way dat ik dat zou doen! Geniaal dat ze dit gewoon doen
Maxim toch afgeschreven vandaag als mol. Wout in reserve nog even.
Fucking heftig die vrije val zeg.... Nooo way dat ik dat zou doen! Geniaal dat ze dit gewoon doen
Julie is jouw wensmol?masauri schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:08:
Ik stem julie maar verwacht wout 😆.
Julie is wel echt een mooie vrouw zeg!
Maar Walk like an Egyptian niet kennen vond ik heeeeel verdacht
Wel, ze legt het er wat dik op en komt veel in beeld op tv.
De mol is subtieler en komt minder op tv.
Maar echt, wat een vette aflevering weer. En super-props voor hoe het uitgelegd wordt: stukje graphic, stukje voice over. Echt waanzinnig. "Jullie balgevoel testen"
En met zoveel kleine opdrachtjes voelt het alsof ze 15 opdrachten deze week 
Maar ben ook wel bang dat haar mol-gedrag te duidelijk is, en dat de regie dat nooit zo in beeld zou brengen als ze echt de mol is. En/maar volgens mij was ze in de rest van het seizoen nou weer niet echt heel aanwezig als mol. Opdrachten goed gedaan. Of, leek dat maar zo? Ik denk dat zij gaat winnen, en dat blijkt dat ze al heel lang op de juiste mol zit. Zo'n type speler lijkt ze me. Als mol zou het vooral leuk zijn want dan is ze langer in beeld
Maar echt een goede mol was ze dan denk ik niet. Teveel opgehaald.
Tijdens de uitzending dacht ik eigenlijk steeds Wout of Isabel. Nou, die laatste is het niet, dus is het toch Wout. Ondanks dat die bij het telefoongesprek in de lucht nog best wel wat knaken verdient heett, wat op zich niet nodig was. Julie hing ook wel onnodig lang in de lucht trouwens dus daar schrijf ik haar dan weer op af... Maxim viel wel heel snel, goed als mol, maar zijn algehele gedrag vind ik dan toch weer iets te goed. Bij die foto had ie dan ook prima net de vlieger kunnen laten vallen of zoiets. En dat Wout niet in beeld stond daar, was dat Wout die toch verplaatst was of Julie die iets draaide toen iedereen naar hun plek liepen.
Julie is mijn wens
Maar ben ook wel bang dat haar mol-gedrag te duidelijk is, en dat de regie dat nooit zo in beeld zou brengen als ze echt de mol is. En/maar volgens mij was ze in de rest van het seizoen nou weer niet echt heel aanwezig als mol. Opdrachten goed gedaan. Of, leek dat maar zo? Ik denk dat zij gaat winnen, en dat blijkt dat ze al heel lang op de juiste mol zit. Zo'n type speler lijkt ze me. Als mol zou het vooral leuk zijn want dan is ze langer in beeld
Tijdens de uitzending dacht ik eigenlijk steeds Wout of Isabel. Nou, die laatste is het niet, dus is het toch Wout. Ondanks dat die bij het telefoongesprek in de lucht nog best wel wat knaken verdient heett, wat op zich niet nodig was. Julie hing ook wel onnodig lang in de lucht trouwens dus daar schrijf ik haar dan weer op af... Maxim viel wel heel snel, goed als mol, maar zijn algehele gedrag vind ik dan toch weer iets te goed. Bij die foto had ie dan ook prima net de vlieger kunnen laten vallen of zoiets. En dat Wout niet in beeld stond daar, was dat Wout die toch verplaatst was of Julie die iets draaide toen iedereen naar hun plek liepen.
Exact expert nodig?
Ja helemaal als later in de auto blijkt dat ze wel naar muziek van voor 2000 luistertShadow_Agent schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:30:
Julie is wel echt een mooie vrouw zeg!![]()
Exact expert nodig?
macht der gewoonte denk ikShadow_Agent schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:06:
[Afbeelding]
Dit was ook een bizar fragmentWaarom kijkt Maxim niet gewoon even de andere kant op in plaats van recht in het gezicht van Julie alles eruit te kwakken
Hoe vaak heb je die kansShadow_Agent schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:06:
[Afbeelding]
Dit was ook een bizar fragmentWaarom kijkt Maxim niet gewoon even de andere kant op in plaats van recht in het gezicht van Julie alles eruit te kwakken
Exact expert nodig?
2x ookShadow_Agent schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:06:
[Afbeelding]
Zo, nog even de tijd genomen om de pollresultaten te verwerken. Duidelijk is dat Julie na de laatste aflevering een stuk meer verdacht is geworden! Julie is al een lange tijd mijn mol, maar nu twijfel ik net weer omdat ze in de meest recente aflevering nogal verdacht in beeld kwam. Een truuk van de regie om de verdenking naar Julie af te leiden? Of probeert Julie op het laatste nog de aandacht af te leiden als kandidaat? Of is ze toch gewoon overmoedig als mol?
:strip_exif()/f/image/hymIWNbs7yj9171puFuoP7BI.png?f=user_large)
Ik heb ook even de links naar de polls in de TS gezet en een linkje naar de resultaten. De prentjes van de polls updaten niet meer mooi. Ze worden gecached. Maar de TS bevat nu dus ook de rechtstreekse link naar de resultaten.
:strip_exif()/f/image/hymIWNbs7yj9171puFuoP7BI.png?f=user_large)
Ik heb ook even de links naar de polls in de TS gezet en een linkje naar de resultaten. De prentjes van de polls updaten niet meer mooi. Ze worden gecached. Maar de TS bevat nu dus ook de rechtstreekse link naar de resultaten.
[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-05-2026 21:44 ]
/f/image/SlzKJcp1CkqAf3v8poPjRAdE.png?f=fotoalbum_large)