Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
• Isabel
• Julie
• Maxim
• Wout
• Yana
• Yannis
Ook een poll maken? Klik hier
Poll resultaten via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407547&layout=2&sort=prc
[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-04-2026 22:44 ]
Link met time stamp?ralpje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:13:
Er zit dus wel een mol in dit topic
Fijne shout-out in de Trust Nobody podcast
Do { Ping } while ( LOL )
Die vond ik ook heel tof en beide locaties waren geschikt voor de mol. Chaos alom.Shadow_Agent schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:48:
Wc/Terras opdracht was echt heel tof! Genoten wederom.
Ik vond het een top aflevering!Shadow_Agent schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:48:
Wc/Terras opdracht was echt heel tof! Genoten wederom.
De Dictee/ Boekenzoek opdracht was ook erg leuk.
Wc/Terras opdracht, escaperoom in Mol vorm, super
tussendoor nog een dingetjes met "info over de Mol"
en een executie met een twist
van begin tot eind leuk!
Leeg - Sinds 20180907
Wat dat betreft was de opdracht met de blinddoeken wat mij betreft veel sterker, daar ging het geld de pot niet uit raakte je gewoon het verdiende geld van de opdracht kwijt. Ook sterk dat daar niemand dat ding afzette, ik had verwacht dat binnen 5 seconden iedereen zou zitten te kijken.
Verder ook wel benieuwd of er op een of andere manier een seintje is gegeven dat er iemand naar het toilet moest gaan of dat ze zo lang mogelijk met dat café moesten blijven zitten ofzo. Dadelijk gaan ze alleen even snel 1 drankje drinken en weer er vandoor zonder dat er iemand naar het toilet gaat
Vorig jaar was de laatste opdracht voor de finale ook: veel geld erbij of veel geld er uit.
Dat naar het toilet gaan zal wel uitgelegd worden in de aflevering na de finale.
@Vld1989 vond ik eerlijk gezegd ook wel iets te heftig om gewoon 5k uit de pot te spelen zo. Mijn idee zou trouwens zijn dat de mol sowieso wil drukken in ronde 2 of 3 want je weet dat er sowieso geld uit de pot gaat. Als je in ronde 2 al drukt weet je 100% zeker dat er in ronde 3 ook gedrukt gaat worden. Dus 2K extra eruit. Misschien hoopte Wout dat er nog minimaal 1 iemand zou drukken in ronde 2? Hij was nu de enige. Stel dat de mol niet Wout is, dan wil je in ronde 3 niet als eerste drukken ljikt mij. Dus daarom schrijf ik Julie 100% af als mol.
Wout of Yara is mijn mol
Bij de Belgische mol is er in mijn beleving bijna nooit een plunderopdracht (buiten idd die met die 10k). Meestal is het "dit kunnen jullie verdienen met de volgende opdracht", maar dan kan je dat tijdens de opdracht uitgeven aan bepaalde zaken. Dat vind ik wel prima, maar ik ben gewoon echt geen fan van plunderopdrachten. Vooral niet omdat je dan als Mol niet enorm je best hoeft te doen in het begin omdat je weet dat je het er later toch weer uit kunt gaan spelen.stijn014 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:01:
Er zijn toch altijd plunderopdrachten geweest? In Duitsland mocht de Mol zelfs 10.000 EUR uit de pot halen. Zijn medekandidaten vonden dat zelfs verdiend.
Vorig jaar was de laatste opdracht voor de finale ook: veel geld erbij of veel geld er uit.
Dat naar het toilet gaan zal wel uitgelegd worden in de aflevering na de finale.
Al was de psychologie achter die 10k en ook deze aflevering weer wel erg goed en daar hou ik dan weer wel van. De opdracht an sich is ook echt wel tof, alleen de gevolgen vind ik iets te veel van het goede.
In BE hebben ze voor mijn gevoel juist vrij vaak plunderopdrachten, alleen hebben ze ook flinke bedragen die verdient kunnen worden. Dat heft het sowieso een beetje op. Ik vind ze ook niet leuk trouwens. Verbaasde me dat in de bios niemand z'n blinddoek afdeed, maar aan het eind was gewoon een nobrainer dat dat ging gebeuren. Helemaal toen Wout bij de 2e ronde dat deed, dan was het gewoon zeker dat die 3e ronde er ook gedrukt zou worden.
Julie die naar de wc ging zat op zich daar wel goed, die kon op d'r gemakje de deksel op de wc diverse keren omhoog doen. Aan de andere kant, buiten kon je goed vertragen. Wachten met de volgende naar binnen laten gaan. De geopende achterdeur van de auto "oh ja die had ik inderdaad gezien" maar niets doen. Ik weet niet waar je echt beter kon mollen. En dat vond ik eigenlijk sowieso bij deze aflevering. Ook bij de boeken was er niet 1 plek waar je heel veel geld uit de pot kon houden. Gepakt worden, dat was 1 boek. Veel schrijffouten waardoor die pieper af ging, maar die blinden waren ook wel weer makkelijk te omzeilen.
Exact expert nodig?
Ik had na het boeken verzamelen Julie en Isabel afgeschreven als mol - want waarom zou je daar geld verdienen als je geloofwaardig jezelf kan laten uitschakelen?
Maar ja: de mol weet wat er komt…
Ik begreep Isabel overigens niet bij de eliminatie-opdracht: waarom zou je zo openlijk twijfel gaan zaaien over drukken in de derde ronde? Als je vindt dat je nu ‘mag’, dan hou je toch je mond en druk je gewoon? Nu had ze de slechtste optie: minder geld, en geen voordeel.
Tenzij ze echt 3 zetten vooruit schaakt en het haar 3k waard is om zelf enorm verdacht te worden.
I like my men like I like my coffee
Dat is nog steeds geen reden om je niet te laten pakken, of met een verkeerd boek terug te komen. Ja bij die laatste werkte dat natuurlijk nietSebas1979 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:07:
Mooie opdrachten weer. Idd jammer van de potplunderopdracht: daarmee is eigenlijk alles uit de vorige opdrachten niet meer relevant.
Ik had na het boeken verzamelen Julie en Isabel afgeschreven als mol - want waarom zou je daar geld verdienen als je geloofwaardig jezelf kan laten uitschakelen?
Nepmollen is niet leuk voor de kijker maar kan best een goede tactiek zijn, in ieder geval in deze fase van het spel. Ik had ook eigenlijk wel verwacht dat Gilles ging zeggen wie er allemaal gedrukt hadden, en/of hoeveel sneller de eerste was. Ik denk namelijk dat er minimaal wel 3 gedrukt hebben bij die laatste, en dat doe je wanneer Gilles "nu" zegt. Maar ja, is dat wanneer hij begint met praten of wanneer hij klaar is...Misschien was ze wel net 0,1 sec te vroegIk begreep Isabel overigens niet bij de eliminatie-opdracht: waarom zou je zo openlijk twijfel gaan zaaien over drukken in de derde ronde? Als je vindt dat je nu ‘mag’, dan hou je toch je mond en druk je gewoon? Nu had ze de slechtste optie: minder geld, en geen voordeel.
Tenzij ze echt 3 zetten vooruit schaakt en het haar 3k waard is om zelf enorm verdacht te worden.
Exact expert nodig?
Ik begreep de actie van Isabel ook niet. Door te zeggen dat ze ging drukken zorgde ze er net voor dat er sowieso meer concurrentie zou zijn. Dus is ze de mol. Of doet ze alsof ze de mol is. Of de gevoelens nemen de ratio over. Genoeg optiesSebas1979 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:07:
Mooie opdrachten weer. Idd jammer van de potplunderopdracht: daarmee is eigenlijk alles uit de vorige opdrachten niet meer relevant.
Ik begreep Isabel overigens niet bij de eliminatie-opdracht: waarom zou je zo openlijk twijfel gaan zaaien over drukken in de derde ronde? Als je vindt dat je nu ‘mag’, dan hou je toch je mond en druk je gewoon? Nu had ze de slechtste optie: minder geld, en geen voordeel.
Keihard nepmollen ben ik precies nog niet vaak tegengekomen. Soms gaat een kandidaat zich wel even wat verdacht gedragen maar over het algemeen zijn de opdrachten moeilijk en chaotisch genoeg om vanalles verkeerd te doen zonder te mollen. Denk maar aan Philippe van een paar seizoenen geleden
Alee, leuke opdrachten wederom! Was genieten.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Goh ja, er zitten altijd wel wat dingen in om het wantrouwen wat aan te wakkeren. Het mag ook niet te gemoedelijk worden natuurlijk. Dat gezegd zijnde ben ik ook geen fan van opdrachten waarbij de pot zo extreem geplunderd kan worden.Quad schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:10:
Naast het plunderen van de pot deed de laatste opdracht nog iets meer, het vertrouwen onderling aantasten. Ik vond dit nogal heftig zo.
Alee, leuke opdrachten wederom! Was genieten.
Klopt, maar ik denk dat ze zelf ook wel weten dat het 'part of the game' is.Admiral Freebee schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:11:
[...]
Goh ja, er zitten altijd wel wat dingen in om het wantrouwen wat aan te wakkeren. Het mag ook niet te gemoedelijk worden natuurlijk. Dat gezegd zijnde ben ik ook geen fan van opdrachten waarbij de pot zo extreem geplunderd kan worden.
Idealiter hadden ze ronde 1 en 2 laten gaan, en op ronde 3 met elkaar gokken wie als eerste drukt. Bleef pot op niveau.
De mol heeft goede zaken gedaan dus.
nggyu nglyd
Ik vind dat persoonlijk de verkeerde insteek. Ja, met plunderopdrachten kan de mol goed scoren, maar het geld wat eerder verdiend is, is gewoon verdiend. De pot had dichter bij 0 (of daaronder) kunnen zijn als het geld niet verdiend was.Vld1989 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:27:
[...]
Vooral niet omdat je dan als Mol niet enorm je best hoeft te doen in het begin omdat je weet dat je het er later toch weer uit kunt gaan spelen.
[...]
Was het logisch? Nee. Speltechnisch handig? Ook niet. Maar bij de speluitleg kon ik al voorspellen dat de eerste keer niet gedrukt ging worden en de keren daarna wel. Eerst 1000 verdienen om vertrouwen uit te stralen en daarna worden de individuele belangen te groot en gaat men drukken. Volgens mij doorzag ze dat, en gaf ze daarom aan dat ze ging drukken. Ook omdat Wout al had gedrukt, en de persoonlijke winst alleen maar groter werd.Admiral Freebee schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:39:
[...]
Ik begreep de actie van Isabel ook niet. Door te zeggen dat ze ging drukken zorgde ze er net voor dat er sowieso meer concurrentie zou zijn. Dus is ze de mol. Of doet ze alsof ze de mol is. Of de gevoelens nemen de ratio over. Genoeg opties![]()
[...]
Dat vind ik wel wat dunnetjesVld1989 schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:27:
Ik blijf in de Maxim-tunnel. Vooral omdat er over werd gesproken dat hij al een paar keer had laten vallen totaal niet op z'n broer te lijken.
Oh ja en het was gewoon weer een superleuke aflevering
Exact expert nodig?
Ik had moeten zeggen dat het m'n tunnel versterkte denk ik, want ik zat er toch al inCrazy D schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:48:
[...]
Dat vind ik wel wat dunnetjesIk denk dat er superveel is gesproken. Als ik het over mijn broers heb zeg ik ook dat we amper op elkaar lijken. Dat lijkt me zeker in een programma als de mol ook gewoon gespreksstof. Dus dat hij dat blijkbaar heeft gezegd vind ik nou weer niet heel opvallend te noemen. Vond zijn gedrag bij de tennisballen wel opvallender. 1 balletje pakken en dan nog een tijdje blijven staan om te bepraten of ze al stoppen of niet. Dat vond ik meer een vreemde zet. Al was dat voor een mol misschien wel weer opvallender. Als mol doe je misschien liever je best, om dan net toch nog geraakt te worden.. Net zoals dat dinges (naam kwijt, verschillende molseizoenen kijken is niet handig...) op de kledinglijn: wel alle kledingstukken pakken, maar vervolgens wel je evenwicht verliezen. Ben je 'goed bezig maar putain dat is pech hebben'
Oh ja en het was gewoon weer een superleuke afleveringSokken vouwen en in een mand gooien om met je hoofd in de droger te kijken naar wat foto's van kledingstukken die ze niet moet pakken, die makers hebben echt een hele leuke middag gehad tijdens het bedenken
![]()
Die beelden met zo'n ronddraaiend hoofd moest ik wel even twee keer zien voordat ik snapte wat daar gebeurde overigens
Wout was deze aflevering niet erg Mols bezig. Julie had ik wel afgeschreven als mol. Yannis idem dito. Blijft over de ietwat onzichtbare Maxim.
Ik dacht echter dat de plek in aflevering 1 op de brug moest zijn (finding Wally) en dat stond Maxim niet . Isabel en Wout wel. Blijft toch nog maar even bij hun twee voor nu.verder weer genoten!
Van degenen die Wally moesten spotten zitten Maxim en Isabel nog in het spel, van de portovangers Julie en Wout, en Yanis is degene die op de boot zat en er nog in zit.
Waar ik zei Wout bedoelde ik Maxim. Stop de tijd. Ik zet 1 joker in
[ Voor 23% gewijzigd door Shadow_Agent op 29-04-2026 21:47 ]
Maar ze wisten op voorhand al dat ze moesten doen alsof met hun 'geliefde'? Of wisten ze dat pas kort voor de opdracht? Want als je het al vooraf wist dan kan je gemakkelijk casual laten vallen dat je broer niet op je lijkt.Vld1989 schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:27:
Ik blijf in de Maxim-tunnel. Vooral omdat er over werd gesproken dat hij al een paar keer had laten vallen totaal niet op z'n broer te lijken.
Ik neem aan dat de Mol op de hoogte is van de opdracht, dus vandaar vind ik het verdacht dat Maxim dat idd al eens had laten vallen.Admiral Freebee schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:15:
[...]
Maar ze wisten op voorhand al dat ze moesten doen alsof met hun 'geliefde'? Of wisten ze dat pas kort voor de opdracht? Want als je het al vooraf wist dan kan je gemakkelijk casual laten vallen dat je broer niet op je lijkt.
Hm ik kan het niet vinden op NLziet. Iemand enig idee wanneer het huidige seizoen op NLziet komt? Zie het antwoord ook niet als ik er op googleChrisM schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:20:
Normaal is het de volgende dag via NPO te zien (in ieder geval bij NLZiet)
Edit; vanaf 25 mei zie ik
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-05-2026 20:10 ]
Drink anders ne Tripel?Piet_Piraat7 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:06:
[...]
Hm ik kan het niet vinden op NLziet. Iemand enig idee wanneer het huidige seizoen op NLziet komt? Zie het antwoord ook niet als ik er op google
Dan moet ge zolang niet wachten 😅
Mooie aflevering wederom.
Je kunt op play.tv gewoon terugkijken zonder VPN, even account aanmaken met random postcode uit BE en klaar. Niets spannends. Of wachten natuurlijk en dan in een weekend alles er doorheen jagenPiet_Piraat7 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:06:
[...]
Hm ik kan het niet vinden op NLziet. Iemand enig idee wanneer het huidige seizoen op NLziet komt? Zie het antwoord ook niet als ik er op google
Exact expert nodig?
Exact expert nodig?
Verder wel weer een steengoede aflevering hoor. Chapeau
Helemaal mee eens, en dat was volledig aan Isabel te danken die alles bestelde.scrappy.doo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:15:
Thuis op de bank is het vast een stuk eenvoudiger, maar tijdens de tramopdracht verdoen ze wel heel veel tijd om een paar gerechten naar binnen te werken voor slechts 400 euro. Een simpele foto maken was ook 400 euro, als ik me niet vergis. Dat stond niet echt in verhouding tot elkaar.
Verder wel weer een steengoede aflevering hoor. Chapeau
Ja en vervolgens niets atPendora schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:26:
[...]
Helemaal mee eens, en dat was volledig aan Isabel te danken die alles bestelde.
Maar daarna wel bij de tramhalte stopte. Daarmee ontnam ze ook de kans om meer geld uit de pot te houden. Dus weet niet of dat een top-mol-plek was.
[ Voor 25% gewijzigd door Crazy D op 05-05-2026 09:52 ]
Exact expert nodig?
Als "oude" dame kon ze ook moeilijk verkopen dat ze nog door zou lopen natuurlijk.Crazy D schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:51:
[...]
Ja en vervolgens niets at
Maar daarna wel bij de tramhalte stopte. Daarmee ontnam ze ook de kans om meer geld uit de pot te houden. Dus weet niet of dat een top-mol-plek was.
Hm ja hoewel ik niet eens per se met een speurdersbril bekijk en vooral gewoon enorm geniet van het programma, en meer neig naar Isabel, zat Wout gisteren wel op twee cruciale posities om 8.000 euro uit de pot te houden.
Verder inderdaad wel weer genoten, wat een heerlijk programma. Zonde dat Yannis naar huus is!
Wout zou ook een goede zijn. Iedereen aangewakkerd bij die opdracht met de knoppen bij de eliminatie een paar afleveringen geleden en nu een lekker fanatieke kandidatenactie met die spidermanactie naar die knop hoog op de muur, maar uiteindelijk faalt die opdracht toch. Al vond ik daar de grootste fout dat Julie in haar eentje de eieren ging splitsen en dat kwam echt voor 95% door haarzelf.
En lekker wat aan haar haar prutsen. Dat kan je vaak even doen zonder dat Wout kijkt. De klok stond ook buiten hun zichtsveld dus het valt niet op.Vld1989 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:27:
Vanaf moment 1 neig ik naar Maxim en aangezien die er nog steeds in zit weiger ik daar vanaf te stappen
Wout zou ook een goede zijn. Iedereen aangewakkerd bij die opdracht met de knoppen bij de eliminatie een paar afleveringen geleden en nu een lekker fanatieke kandidatenactie met die spidermanactie naar die knop hoog op de muur, maar uiteindelijk faalt die opdracht toch. Al vond ik daar de grootste fout dat Julie in haar eentje de eieren ging splitsen en dat kwam echt voor 95% door haarzelf.
Het eieren splitsen konden ze ook veel sneller doen door tegelijk te werken. Van zodra Julie de tafel losliet ging de tijd lopen. Geen reden voor Wout om ook niet mee te werken.
Precies dat laatste inderdaad. En in z'n totaliteit vond ik Julie een stuk verdachter doen dan Wout in die opdracht, maar ik verdenk Julie verder echt totaal niet.Admiral Freebee schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:55:
[...]
En lekker wat aan haar haar prutsen. Dat kan je vaak even doen zonder dat Wout kijkt. De klok stond ook buiten hun zichtsveld dus het valt niet op.
Het eieren splitsen konden ze ook veel sneller doen door tegelijk te werken. Van zodra Julie de tafel losliet ging de tijd lopen. Geen reden voor Wout om ook niet mee te werken.
- Toen ze beide knoppen tegelijk in moesten drukken zei Julie gelijk "oh, dan moeten we loslaten". Als hij mol was geweest had hij daar heel makkelijk op in kunnen haken en had het weer een paar seconden gekost, maar hij kwam met een oplossing.
- Zo ook voor de hoge knop. Hij kwam met een oplossing waarbij ze niet los hoefden laten.
Julie daarintegen zat opvallend even een paar keer aan haar haar.
Als je een van hun twee van mollen zou moeten verdenken, dan zou het Julie zijn.
Het zou ook een goede opdracht zijn voor de Mol, want daar was het meeste geld mis te lopen (3000€), terwijl het bij de tram om steeds kleine bedragen ging.
(maargoed, uiteindelijk zou ik eerder nog Maxim of Isabelle verdenken als mol, dan Julie of Wout)
Leeg - Sinds 20180907
Ik blijf bij Maxim, zit toch altijd net wat te klooien/stoken.
Ik blijf bij Julie. Ze zit vaak subtiel in sleutelposities en een tikkeltje verdacht maar niet te veel.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Telkens Gilles "blinddoeken af" zei, sprak hij nog enkele woorden. Door het aantal woorden te tellen, kon de mol elke ronde weten van wie de rode lap kwam wanneer men vanaf Wout als '1' zou beginnen tellen met de klok mee.
Scherp opgemerkt!
3 van de 3 keer is juist geantwoord en 2 van de 3 keer moest Wout antwoorden. Zeker 1 van de 3 keer heb ik gedacht dat de keuze contra intuïtief was -> bij de eerste ronde bij de langste tijd op de stier zitten wordt 26 jarige paardrijdster Julie gekozen met de slechtste tijd in plaats van 51 jarige bankier Isabel. Volgens mij was het Wout die de keuze heeft gemaakt.
Helaas een hele rationele theorie die me dringt om mijn buikgevoel rond Julie opzij te schuiven
maar wat vinden we ervan dat een 26 jarige paardrijdster eerder van de stier afvalt dan de 51 jarige bankier?Malantur schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:46:
bij de eerste ronde bij de langste tijd op de stier zitten wordt 26 jarige paardrijdster Julie gekozen met de slechtste tijd in plaats van 51 jarige bankier Isabel. Volgens mij was het Wout die de keuze heeft gemaakt.
(wat trouwens wel kan want dat is niet ver van haar woonplaats)
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 7)
• Maxim
• Julie
• Wout
Ook een poll maken? Klik hier
Binnenkort komt er nog een grafiekje van jullie stemgedrag. Het is een erg drukke periode en ik heb niet altijd tijd voor updates...
Resultaten van deze poll via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407574&layout=2&sort=prc
[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-05-2026 22:25 ]
Was weer een heerlijk aflevering.
Maxim toch afgeschreven vandaag als mol. Wout in reserve nog even.
Fucking heftig die vrije val zeg.... Nooo way dat ik dat zou doen! Geniaal dat ze dit gewoon doen
Julie is jouw wensmol?masauri schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:08:
Ik stem julie maar verwacht wout 😆.
Maar Walk like an Egyptian niet kennen vond ik heeeeel verdacht
Wel, ze legt het er wat dik op en komt veel in beeld op tv.
De mol is subtieler en komt minder op tv.
Julie is mijn wens
Maar ben ook wel bang dat haar mol-gedrag te duidelijk is, en dat de regie dat nooit zo in beeld zou brengen als ze echt de mol is. En/maar volgens mij was ze in de rest van het seizoen nou weer niet echt heel aanwezig als mol. Opdrachten goed gedaan. Of, leek dat maar zo? Ik denk dat zij gaat winnen, en dat blijkt dat ze al heel lang op de juiste mol zit. Zo'n type speler lijkt ze me. Als mol zou het vooral leuk zijn want dan is ze langer in beeld
Tijdens de uitzending dacht ik eigenlijk steeds Wout of Isabel. Nou, die laatste is het niet, dus is het toch Wout. Ondanks dat die bij het telefoongesprek in de lucht nog best wel wat knaken verdient heett, wat op zich niet nodig was. Julie hing ook wel onnodig lang in de lucht trouwens dus daar schrijf ik haar dan weer op af... Maxim viel wel heel snel, goed als mol, maar zijn algehele gedrag vind ik dan toch weer iets te goed. Bij die foto had ie dan ook prima net de vlieger kunnen laten vallen of zoiets. En dat Wout niet in beeld stond daar, was dat Wout die toch verplaatst was of Julie die iets draaide toen iedereen naar hun plek liepen.
Exact expert nodig?
Ja helemaal als later in de auto blijkt dat ze wel naar muziek van voor 2000 luistertShadow_Agent schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:30:
Julie is wel echt een mooie vrouw zeg!![]()
Maar Walk like an Egyptian niet kennen vond ik heeeeel verdacht
Exact expert nodig?
macht der gewoonte denk ikShadow_Agent schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:06:
[Afbeelding]
Dit was ook een bizar fragmentWaarom kijkt Maxim niet gewoon even de andere kant op in plaats van recht in het gezicht van Julie alles eruit te kwakken
Hoe vaak heb je die kansShadow_Agent schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:06:
[Afbeelding]
Dit was ook een bizar fragmentWaarom kijkt Maxim niet gewoon even de andere kant op in plaats van recht in het gezicht van Julie alles eruit te kwakken
Exact expert nodig?
2x ookShadow_Agent schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:06:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/hymIWNbs7yj9171puFuoP7BI.png?f=user_large)
Ik heb ook even de links naar de polls in de TS gezet en een linkje naar de resultaten. De prentjes van de polls updaten niet meer mooi. Ze worden gecached. Maar de TS bevat nu dus ook de rechtstreekse link naar de resultaten.
[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-05-2026 21:44 ]
Winnaar dus juist, en mijn verwachting ingelostmasauri schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:08:
Ik stem julie maar verwacht wout 😆.
Nu zelf maar weer eens proberen mee te doen...
Even mijzelf quoten
Was weer
Dit was echt prachtig ranzig.Shadow_Agent schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:06:
[Afbeelding]
-
Wat een heerlijk seizoen, goede mol die ontzettend veel geld (on)zichtbaar uit de pot gehaald heeft. Na de foto op het strand en de wedstrijd tegen Gilles wist ik wel zeker dat het Wout moest zijn. Die zorgde telkens voor zoveel verlies van het geld, kon niet anders.
Overigens, leuke twist dat Gilles een opdracht deed tegen de kandidaten!
Nu uitkijken naar de laatste aflevering, altijd leuk om te zien hoe het ook al weer ging en wat Wout dan heeft uitgespookt.
nggyu nglyd
Queridos amigos,
Daar is mijn favoriete tijd van het jaar weer! De zon schijnt (nou ja), de vogeltjes fluiten, en ergens komt uit de grond alweer een mol te voorschijn. In dit geval de Portugese grond, en het is voorwaar een zicht: met zijn bijna dubbele meter valt en viel er moeilijk naast Wout te kijken. En dat hebben Vlaanderen en Nederland dan ook niet gedaan.
Aan allen die hem ontmaskerd hebben: proficiat! Aan allen die dat niet hebben gedaan: evenzeer proficiat!
Om te beginnen wens ik iedereen mijn excuses aan te bieden voor de vreselijke Macarena-beelden. Daar had, en dat beseffen we zeer goed, een waarschuwing aan vooraf moeten gaan zoals in het Journaal: “Opgelet - harde beelden, niet geschikt voor gevoelige kijkers”.
Ik hoop dat de schade aan jullie ogen meevalt en beloof plechtig het nooit meer te zullen doen.
Over onze boomlange mol Wout is intussen veel goeds gezegd, en het is allemaal waar. Hij was slim, hij was sluw, hij was lief en tegelijk brutaal. Hij was sympathiek, meedogenloos, vertederend en gewiekst. Hij was iedereens beste vriend en nog betere vijand. Wat heb ik genoten van zijn parcours! (De enige kleine smet op zijn blazoen is dat hij meent te moeten zeggen dat hij mij moedwillig heeft laten winnen op het strand. Daar is uiteraard geen enkel bewijs voor.)
Maar voorts niets dan lof, net als voor zijn elf medereizigers. Misschien wel de luidste kandidatengroep ooit in De mol, en dat bedoel ik als een zeer groot compliment. Altijd goedgezind, altijd enthousiast en genietend van elk moment. Ze hebben ons verrast en ontroerd, en ons veel doen lachen. Ik kan iedereen alleen maar aanraden ze ook eens op reis mee te nemen. Wel uit de buurt blijven van drukknoppen. En van stiltegebieden.
En de mol, die torende er dus vrolijk bovenuit. Geloof me: Wout kan een molpalmares voorleggen om u tegen te zeggen, en toch werd hij in de kandidatengroep nauwelijks verdacht. Hoe hij dat allemaal voor mekaar bracht, zie je volgende week in de laatste aflevering.
Als aperitiefje laat ik, zoals elk jaar, nog enkele weetjes achter.
• We hebben een relatief vlotte opnameperiode gehad, en toch zijn we voor sommige opdrachten naar plan B moeten uitwijken. Zo was het in Porto oorspronkelijk de bedoeling dat de kandidaten Porto zouden opvangen op een sup op de Douro, varend onder een brug. Daar kregen we geen toelating voor, waarop een deel van de opdracht is omgegooid. De Kampioenen waren een lastminute-toevoeging.
• Ook de zipline-opdracht met de Fadozangeres zag er in eerste instantie anders uit. Het eerste idee was dat de zipliners boven het schapenveld zouden zoeven, en zo rechtstreeks de informatie konden zien over het Fadonummer. Maar dat bleek echt niet mogelijk. De dronefoto bracht een oplossing.
• Wally stond wel in alle scenario’s, en die rol werd met glans vertolkt door niet één maar twee roodwit gestreepte kwibussen: ex-mol Gilles Van Bouwel en Jan De Troij, de man die jullie dit seizoen voorzag van behind the scenes-entertainment. Hun armspieren doen naar verluidt nog steeds pijn van het vruchteloze zwaaien.
• Veel kijkers vroegen zich waarom in de rallyopdracht plots met een andere wagen werd gereden. Het antwoord telt drie woorden: Julie Den Hondt. Zij besloot het een prima idee te vinden om de hele tijd plankgas te blijven geven… in eerste versnelling. Julie noch die eerste auto haalden die dag de eindmeet.
• Neen, ik kan niet hoelahoepen. Neen, ik ga het ook niet proberen.
• We letten op elk detail, maar er zijn ook veel details die ons blijven verrassen. Je kan het amper verzinnen: de oldtimer van de finalisten in de laatste autorit had een wel heel speciale nummerplaat, want ze begon met de initialen van Maxim (MQ). Dat was dus louter toeval, en we konden er ook niks aan doen.
• Er zaten natuurlijk wel enkele echte tips in de reeks die naar Wout verwezen. Zijn daar enkele van opgemerkt door molloten? Ja. Zijn er tips onopgemerkt gebleven? Ook ja. Ga ik nu zeggen dat daar zondag alles over wordt verteld? Driewerf ja!
• We hebben Dries gisteren op de finale geen enkele keer zien of horen niezen. Ik weet het, nauwelijk te geloven. Aan glamourevenementen op de rode loper is hij alvast niet allergisch!
• De reis was voor mij een aaneenschakeling van hoogtepunten, maar enkele dagen staken er toch bovenuit. De dubbele eliminatie op de binnenplaats, van een ijzingwekkende intensiteit. De valse bezoekers, het sluitstuk van heel veel organisatie en kopzorgen: wat waren we blij dat dat gelukt was! Het voetballen tegen de kleine Ronaldo’s, waarbij we allemaal met kippenvel op de armen stonden te kijken naar hun overgave en de pret waarmee ze voetbalden. En het bellen naar huis in Albufeira, waar je de mol éven ziet breken als hij zijn geliefde ziet en hoort. Een moment dat me nog steeds ontroert als ik het terugzie.
It’s just a game, zei Isabel zeer terecht, maar wat is en blijft het een hele eer dit programma te mogen maken. Ik sluit dus af, lieve vrienden, met een enorm gevoel van dankbaarheid. Voor de hele crew en iedereen die bij deze fijne reeks betrokken was. Voor iedereen die heeft gekeken, in Vlaanderen en daarbuiten. Voor jullie in het bijzonder, onze trouwe community boordevol vindingrijke, alerte, en vooral enthousiaste speurders. We zien, lezen en bespreken jullie theorieën met veel plezier.
Voor mijn twaalf nieuwste vrienden, alweer stuk voor stuk geweldige kandidaten met wie ik zonder twijfel morgen graag opnieuw op reis zou vertrekken.
En voor Wout, natuurlijk, het meest van allemaal. Grote grote meneer.
Tot volgend jaar! ❤️
Gilles
Vond dit echt een leuk seizoen met leuke kandidaten en opdrachten!
Had totaal niet op Wout gerekend als mol.
Vond het weer een heerlijk seizoen.
Gilles is een geweldige presentator en is inderdaad voor mij zeer hard verbonden met De Mol België. Hij komt zeer naturel over en lijkt altijd wel een goede klik met de kandidaten te hebben.Shadow_Agent schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:16:
Dat maakt voor mij ook het verschil met WIDM: Gilles = De Mol. Rick (met alle respect) is een totaal ander persoon. Afstandelijker voor mijn gevoel en veel minder één met de groep. Sowieso vind ik Rick niet echt een goede presentator voor WIDM maar dat is mijn persoonlijke mening. Vond Art veel leuker
Vond dit echt een leuk seizoen met leuke kandidaten en opdrachten!![]()
Ik leerde hem kennen in 2008 bij De Ochtend op radio1, een actualiteitsprogramma waar hij bijzonder opviel door zijn scherpe interviewstijl van politici. Een mooie stem, en verfijnd wanneer hij de humaninterestitems voor zich nam. Ik was ontgoocheld toen hij de overstap zette naar Woestijnvis en de commerciële tv-zender Vier, ik weet het, boomeriaans oordelen van mij, maar vanaf 2016 als presentator van De Mol en met zijn onvolprezen een-op-eengesprekkenreeks op Canvas met ondermeer misdaaddokters, strafpleiters en -rechters, oorlogsjournalisten én sekswerkers, glorieerde hij des te meer.Admiral Freebee schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:51:
[...]
Gilles is een geweldige presentator en is inderdaad voor mij zeer hard verbonden met De Mol België. Hij komt zeer naturel over en lijkt altijd wel een goede klik met de kandidaten te hebben.
Ongetwijfeld een geweldige ervaring maar los van het feit dat er heel veel concurrentie is denk ik ook wel dat het een heel grote tijdsinvestering is om heel het intakeproces te doorlopen, de reis te maken en dan nog alle events achteraf te doen.stijn014 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:38:
Ieder jaar denk ik: zou ik me inschrijven voor een volgend seizoen? Maar dan zie ik ze vanaf 50 meter naar beneden vallen en denk ik "laat maar".
Haha ja die opdracht zou ik ook no way doenstijn014 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:38:
Ieder jaar denk ik: zou ik me inschrijven voor een volgend seizoen? Maar dan zie ik ze vanaf 50 meter naar beneden vallen en denk ik "laat maar".
Mee mogen doen hangt ook af van je TV likeability, nu kun jij dat vast beter beoordelen dan wij maar dat speelt ook een grote rol
Afvallers gaan direct weer terug naar huis, die stoppen ze niet voor de duur van de opnames in een hotel?3_s schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:56:
Meedoen lijkt me geweldig, maar het lijkt me absurd moeilijk om te liegen over die drie weken weg. Vooral als je na een week al terug bent.
Dat is toch bijna niet te doen, dat lekt dan toch uit tijdens de looptijd van de uitzendingen? Je kunt moeilijk 2 weken in je eigen huis binnen blijven toch?
De 'trust nobody' podcast (voor zowel de BE als de NL versie van De Mol), en dan zeker de afleveringen met interviews met (oud)deelnemers, biedt altijd wel een leuk inkijkje in deze dingen.
[ Voor 30% gewijzigd door ralpje op 20-05-2026 12:29 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Zo’n smoes werkt dan alleen als excuus om niet te hoeven vertellen dat je mee deed.ralpje schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:28:
Veel afvallers hebben een reserve-scenario voor als ze eerder afvallen (bijvoorbeeld door er een vakantie aan vast te plakken) of bedenken als smoes voor afwezigheid iets waarbij het geloofwaardig is dat ze eerder terug zijn.
De 'trust nobody' podcast (voor zowel de BE als de NL versie van De Mol), en dan zeker de afleveringen met interviews met (oud)deelnemers, biedt altijd wel een leuk inkijkje in deze dingen.
Zodra de uitzendingen beginnen is het voor je buren en bekenden toch heel snel duidelijk dat jij niet de winnaar of mol bent als je maar 1 week weggeweest bent? En dat lekt dan toch uit?
Gisteren beantwoordde Gilles vragen in een livechat. Een van die vragen was: wat nu als je door ziekte, blessures niet mee kan doen aan bijv die hardloopproef: blijf de gele tram voor. Dan voorzien ze in een alternatief. Zoals bak een pastel de nata binnen een minuut.stijn014 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:38:
En zo'n vrije val opdracht, of die slinger naar beneden op tijd bij de fado zangeres: het alternatief was dus bij de schapen zitten. Waar alle finalisten bleken te staan trouwens. En ook bij wie is de mol zie je of abseilen en telefoons opnemen of juist de abseiler instrueren de telefoons niet op te nemen. Kortom voor ieder wat wils. Daredevils en niet.
Maar gezien er (ik was in Kinepolis zondag om de live finale te zien in Antwerpen) zo'n 9940 inschrijvingen waren voor het laatste seizoen is de kans sowieso klein om überhaupt erdoor te komen. Ga gemakshalve uit van 10k inschrijvingen en je moet de laatste 100 halen om zoveel interviews te doorlopen. Minder dan 1% kans.
Die gaan inderdaad recht naar huis, direct de volgende dag op het vliegtuig.Sebas1979 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:35:
[...]
Afvallers gaan direct weer terug naar huis, die stoppen ze niet voor de duur van de opnames in een hotel?
Dat is toch bijna niet te doen, dat lekt dan toch uit tijdens de looptijd van de uitzendingen? Je kunt moeilijk 2 weken in je eigen huis binnen blijven toch?
En ja, als uw buurman na een halfjaar nog exact weet hoe lang je bent weggeweest, kan dat uitlekken. Maar kan me niet voorstellen dat mijn buren dat zouden onthouden. En van uw eigen gezin mag je wel wat discretie verwachten/eisen, lijkt me.
@Joosie200 1 promille, dus
Precies ja.Joosie200 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:15:
[...]
Gisteren beantwoordde Gilles vragen in een livechat. Een van die vragen was: wat nu als je door ziekte, blessures niet mee kan doen aan bijv die hardloopproef: blijf de gele tram voor. Dan voorzien ze in een alternatief. Zoals bak een pastel de nata binnen een minuut.
De kandidaten hebben natuurlijk een keus. Of een alternatief.
Ze gaan heus niet iemand die angst heeft dwingen om iets toch te doen. Of wie niet de conditie heeft een stuk te rennen/ fietsen dwingen om dat toch door te zetten. (misschien hooguit lichtjes aanmoedigen
Het zal voor hen als makers ook juist een blijvende goede uitdaging zijn om proeven te maken die zowel uitdagend zijn, maar ook een goede backup/ alternatieve uitvoering hebben wanneer het op de een of andere manier niet uit te voeren is
Leeg - Sinds 20180907
Maar ze duiken wel onder voor de volledige duur van de opnames.3_s schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:18:
[...]
Die gaan inderdaad recht naar huis, direct de volgende dag op het vliegtuig.
En ja, als uw buurman na een halfjaar nog exact weet hoe lang je bent weggeweest, kan dat uitlekken. Maar kan me niet voorstellen dat mijn buren dat zouden onthouden. En van uw eigen gezin mag je wel wat discretie verwachten/eisen, lijkt me.
@Joosie200 1 promille, dus.
Zo was er bv een kandidaat die de rest van die periode in het tweede verblijf aan de zee was.
Maar dat is volgens 3_s helemaal niet nodig want de buurman en je vrienden weten een half jaar later niet meer dat je maar een week weg was. En daar gaan ze ook helemaal niet over nadenken als blijkt dat hun buurman/bekende ineens mee blijkt te doen aan De Mol.stijn014 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:01:
[...]
Maar ze duiken wel onder voor de volledige duur van de opnames.
Zo was er bv een kandidaat die de rest van die periode in het tweede verblijf aan de zee was.
Gelukkig heeft iedere Vlaming een 2e huis in Oostende/Knokke/Blankenberge waar je even 2 weken onder kan duiken.
Ach, vergeef me mijn sarcasme. Maar ik vraag me nog steeds af waarom dat blijkbaar niet uitlekt, als kandidaten direct weer naar huis gaan.
NDA's oa, en veel steun van het productiehuis.Ach, vergeef me mijn sarcasme. Maar ik vraag me nog steeds af waarom dat blijkbaar niet uitlekt, als kandidaten direct weer naar huis gaan.
24u lijn van support die je kan bellen als je het moeilijk hebt bv.
Aangezien het nog nooit uitgelekt is, zullen ze toch iets goed doen.Sebas1979 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 23:28:
[...]
Maar dat is volgens 3_s helemaal niet nodig want de buurman en je vrienden weten een half jaar later niet meer dat je maar een week weg was. En daar gaan ze ook helemaal niet over nadenken als blijkt dat hun buurman/bekende ineens mee blijkt te doen aan De Mol.
Gelukkig heeft iedere Vlaming een 2e huis in Oostende/Knokke/Blankenberge waar je even 2 weken onder kan duiken.
Ach, vergeef me mijn sarcasme. Maar ik vraag me nog steeds af waarom dat blijkbaar niet uitlekt, als kandidaten direct weer naar huis gaan.
Bekende personen liggen toch al meer onder een vergrootglas in de (sociale) media.
Er wordt al actief gekeken in de verwachte opnameperiode naar welke personen minder of niet actief zijn op de socials of afspraken verschoven hebben, etc.
Voor de onbekenden wordt er vooraf niet massaal op gelet hoe actief je bent.
Dus degenen waarbij jouw afwezigheid (en terugkomst) kan opvallen is al een veel kleiner clubje (wat familie, buren, collega's). En dus zal men daarbij ook veel minder rekening gaan houden met de optie "dat het misschien wel met De Mol te maken heeft"
Leeg - Sinds 20180907
Erg benieuwd naar alle mol acties.
Exact expert nodig?
Knappe score van Julie, 29/30 vragen goed.
En ook echt een mega goede groep met elkaar, die hebben echt wel een aantal vrienden erbij gekregen.
[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 25-05-2026 21:53 ]
nggyu nglyd
Exact expert nodig?
Daarnaast gewacht om onze dochter het mee te geven, maar die vond het niks. Serieus! Scheer je weg vlegel! Maar goed, we hebben rustig kunnen kijken.
Man, echt top dit seizoen en vooral die opdracht op het strand! Totally awesome en Gilles was sowieso lekker bezig dit seizoen met opmerkingen en alles. Heerlijk weggekeken. Goede mol ook dit jaar. Zat wel in het groepje waarvan we dachten dat het 1 van de 3 moest zijn.
Voor mij het beste seizoen als ik heel eerlijk ben.
[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 28-05-2026 16:27 ]
Toch wel ont-erft zeker?Arunia schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:27:
Wij zijn pas vrij laat ingestapt met De Mol dit jaar door WidM omdat deze vrij laat begon.
Daarnaast gewacht om onze dochter het mee te geven, maar die vond het niks. Serieus! Scheer je weg vlegel! Maar goed, we hebben rustig kunnen kijken.
Exact expert nodig?
Of zit ondertussen onder de grond als een mol?
Absoluut. Ze moet nu buiten slapen. Dat is geen kind van ons hoor.
Snap ik!Piet_Piraat7 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:37:
Nu alles online staat kijk ik alles in één keer, maar vond het toch leuker toen er elke week een aflevering kwamtelkens naderhand op Tweakers met jullie discussiëren wat mogelijke tips zijn. Dat mist nu volledig. Ik kan dit topic ook helaas niet verder kijken omdat ik pas bij aflevering 4 of 5 ben.
Voordeel voor jou is: je hebt nog een aantal afleveringen in het verschiet, "wij" moeten weer een jaar wachten
/f/image/SlzKJcp1CkqAf3v8poPjRAdE.png?f=fotoalbum_large)