• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 13:57

Crazy D

I think we should take a look.

stijn014 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:54:
Volgens mij zat de Mol bij de schapen. Daar kon je elke poging beinvloeden.
Ik zit halverwege de aflevering dus dr bibber heb ik nog geen oordeel over, maar bij de schapen zat je denk ik ook wel het makkelijkste qua mol. Maar, ook het dapperste. Dan sta je daar dapper het schaap met de rode stip buiten het vlak te houden terwijl er 3 naast staan. Bij de zip line kon je wel makkelijk die ene poging verpesten maar niet de rest. Ik denk dus ook dat de schapen wel de meest logische zijn. Maar als Mol zou ik denk ik alez, fuck it, zeggen, en de zipline doen. Supervet! De kans dat bij alle deelnemers beide antwoorden goed waren is ook niet heel groot. Dan maar m'n best doen om het bij mij te verknallen, maar wel supervette ervaring. En volgende opdracht wat extra mollen :D

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Ondertussen de rest ook gekeken. Lastig. Iedereen kwam die tekst tegen dat ze zo hard mogelijk moesten toeteren. Natuurlijk doet iedereen dat. Daar hoef je niet veel voor te mollen. En zo makkelijk was het dr bibberen ook niet blijkbaar, en je moest wel echt minimaal 2 dingen eruit halen om het muziekje herkenbaar te maken. Dus misschien zat de mol daarbij, misschien niet. Maar daarmee haalde je als mol maximaal 1000 uit de pot. Dus dat schiet niet op. En bij de andere duo's die muziek moesten herkennen kun je als mol ook maar 1000 voorkomen. Dus ook niet zo interessant.
Ik denk dat de beste plek voor de mol het laatste duo was, die te vertrouwen waren. Die gingen voor het geld, alleen, ach wat jammer nu, niet gelukt. Dubbelpech, geen info over de mol en ook geen geld... :-D Dat lijkt mij als mol de enige echt logische plek: in 1 klap 3000 wegspelen. Nog even kleine discussie wel of niet voor het geld gaan. Ja, maar wij zijn immers "te vertrouwen". Ok dan gaan we voor het geld. Hoppa. Easy 3k misgelopen.

Exact expert nodig?

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51
In de laatste auto was idd veruit de beste plek voor de mol. Liefst natuurlijk achter het stuur, maar het viel me op dat Yana degene is die als het laatste groepje bepaald moet worden, naar Wout wijst als 'meest betrouwbaar'. Toevallig degene waar zij een groepje mee vormt.
Benieuwd of (en zo ja hoe) je zou kunnen mollen in de laatste auto als je niet achter het stuur zit.

I like my men like I like my coffee

• Crazy D

Crazy D

Sebas1979 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:47:
[...]

In de laatste auto was idd veruit de beste plek voor de mol. Liefst natuurlijk achter het stuur, maar het viel me op dat Yana degene is die als het laatste groepje bepaald moet worden, naar Wout wijst als 'meest betrouwbaar'. Toevallig degene waar zij een groepje mee vormt.
Benieuwd of (en zo ja hoe) je zou kunnen mollen in de laatste auto als je niet achter het stuur zit.
Wat "oh's", "ah's", "allez manneke", "fuck" er tegenaan gooien ter afleiding? Of er vanuit gaan dat 10 rondes voorsprong houden sowieso niet gaat gebeuren :D

Exact expert nodig?

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:17

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Crazy D schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:15:
[...]

Wat "oh's", "ah's", "allez manneke", "fuck" er tegenaan gooien ter afleiding? Of er vanuit gaan dat 10 rondes voorsprong houden sowieso niet gaat gebeuren :D
misschien zat er een geheim pedaal ingebouwd waarmee ze kon remmen ofzo :D >:)

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:47
Shadow_Agent schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:58:
[...]

misschien zat er een geheim pedaal ingebouwd waarmee ze kon remmen ofzo :D >:)
Wout gaf aan dat de auto op bepaalde momenten steeds uit de versnelling schoot, misschien heeft ze daar nog een rol in gehad

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Na aflevering 3 ziet de evolutie van wie jullie verdenken er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZMT-lbXY1Ch10-wYHb5WMK4aJ4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/W2xn4GpzucZA1gqrHVYyoG20.png?f=user_large

Geen resultaten van na aflevering 1 want door tijdgebrek heb ik de aflevering pas erg laat kunnen zien en kon ik dus geen poll maken. Geen spoilers voor mezelf :)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19

ralpje

Deugpopje

Er zit dus wel een mol in dit topic :/

Fijne shout-out in de Trust Nobody podcast :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 4)
Isabel
Julie
Maxim
Wout
Yana
Yannis
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407547&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll resultaten via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407547&layout=2&sort=prc

[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-04-2026 22:44 ]

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

ralpje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:13:
Er zit dus wel een mol in dit topic :/

Fijne shout-out in de Trust Nobody podcast :+
Link met time stamp? ;)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Wc/Terras opdracht was echt heel tof! Genoten wederom.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:48:
Die vond ik ook heel tof en beide locaties waren geschikt voor de mol. Chaos alom.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 21:12
Shadow_Agent schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:48:
Ik vond het een top aflevering!

De Dictee/ Boekenzoek opdracht was ook erg leuk.
Wc/Terras opdracht, escaperoom in Mol vorm, super
tussendoor nog een dingetjes met "info over de Mol"
en een executie met een twist
van begin tot eind leuk!

Leeg - Sinds 20180907

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:38
Leuke opdrachten weer! Alleen jammer dat er nu ook in de Belg een potplunderopdracht in zat, ik vond het juist zo sterk dat ze dat daar vrijwel nooit deden. Je weet gewoon dat dat gedoemd is te mislukken, zelfs als de Mol niets doet. De opdracht an sich vond ik wel erg leuk overigens, maar toch vind ik onder de streep 5k mislopen al straf genoeg, dat hoeft dan niet ook nog eens eruit te gaan.
Wat dat betreft was de opdracht met de blinddoeken wat mij betreft veel sterker, daar ging het geld de pot niet uit raakte je gewoon het verdiende geld van de opdracht kwijt. Ook sterk dat daar niemand dat ding afzette, ik had verwacht dat binnen 5 seconden iedereen zou zitten te kijken.

Verder ook wel benieuwd of er op een of andere manier een seintje is gegeven dat er iemand naar het toilet moest gaan of dat ze zo lang mogelijk met dat café moesten blijven zitten ofzo. Dadelijk gaan ze alleen even snel 1 drankje drinken en weer er vandoor zonder dat er iemand naar het toilet gaat :D

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 13:07
Er zijn toch altijd plunderopdrachten geweest? In Duitsland mocht de Mol zelfs 10.000 EUR uit de pot halen. Zijn medekandidaten vonden dat zelfs verdiend.
Vorig jaar was de laatste opdracht voor de finale ook: veel geld erbij of veel geld er uit.

Dat naar het toilet gaan zal wel uitgelegd worden in de aflevering na de finale.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik vond het wel apart hoe Julie aangaf even naar de WC te moeten eerlijk gezegd. Maar ik sluit haar uit als mol.

@Vld1989 vond ik eerlijk gezegd ook wel iets te heftig om gewoon 5k uit de pot te spelen zo. Mijn idee zou trouwens zijn dat de mol sowieso wil drukken in ronde 2 of 3 want je weet dat er sowieso geld uit de pot gaat. Als je in ronde 2 al drukt weet je 100% zeker dat er in ronde 3 ook gedrukt gaat worden. Dus 2K extra eruit. Misschien hoopte Wout dat er nog minimaal 1 iemand zou drukken in ronde 2? Hij was nu de enige. Stel dat de mol niet Wout is, dan wil je in ronde 3 niet als eerste drukken ljikt mij. Dus daarom schrijf ik Julie 100% af als mol.

Wout of Yara is mijn mol

• Vld1989
stijn014 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:01:
Er zijn toch altijd plunderopdrachten geweest? In Duitsland mocht de Mol zelfs 10.000 EUR uit de pot halen. Zijn medekandidaten vonden dat zelfs verdiend.
Vorig jaar was de laatste opdracht voor de finale ook: veel geld erbij of veel geld er uit.

Dat naar het toilet gaan zal wel uitgelegd worden in de aflevering na de finale.
Bij de Belgische mol is er in mijn beleving bijna nooit een plunderopdracht (buiten idd die met die 10k). Meestal is het "dit kunnen jullie verdienen met de volgende opdracht", maar dan kan je dat tijdens de opdracht uitgeven aan bepaalde zaken. Dat vind ik wel prima, maar ik ben gewoon echt geen fan van plunderopdrachten. Vooral niet omdat je dan als Mol niet enorm je best hoeft te doen in het begin omdat je weet dat je het er later toch weer uit kunt gaan spelen.
Al was de psychologie achter die 10k en ook deze aflevering weer wel erg goed en daar hou ik dan weer wel van. De opdracht an sich is ook echt wel tof, alleen de gevolgen vind ik iets te veel van het goede.

• Crazy D

Crazy D

Hmmm ik had gereageerd, dacht ik, maar die reactie is er niet. Zal wel gedroomd hebben :P

In BE hebben ze voor mijn gevoel juist vrij vaak plunderopdrachten, alleen hebben ze ook flinke bedragen die verdient kunnen worden. Dat heft het sowieso een beetje op. Ik vind ze ook niet leuk trouwens. Verbaasde me dat in de bios niemand z'n blinddoek afdeed, maar aan het eind was gewoon een nobrainer dat dat ging gebeuren. Helemaal toen Wout bij de 2e ronde dat deed, dan was het gewoon zeker dat die 3e ronde er ook gedrukt zou worden.

Julie die naar de wc ging zat op zich daar wel goed, die kon op d'r gemakje de deksel op de wc diverse keren omhoog doen. Aan de andere kant, buiten kon je goed vertragen. Wachten met de volgende naar binnen laten gaan. De geopende achterdeur van de auto "oh ja die had ik inderdaad gezien" maar niets doen. Ik weet niet waar je echt beter kon mollen. En dat vond ik eigenlijk sowieso bij deze aflevering. Ook bij de boeken was er niet 1 plek waar je heel veel geld uit de pot kon houden. Gepakt worden, dat was 1 boek. Veel schrijffouten waardoor die pieper af ging, maar die blinden waren ook wel weer makkelijk te omzeilen.

Exact expert nodig?

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51
Mooie opdrachten weer. Idd jammer van de potplunderopdracht: daarmee is eigenlijk alles uit de vorige opdrachten niet meer relevant.

Ik had na het boeken verzamelen Julie en Isabel afgeschreven als mol - want waarom zou je daar geld verdienen als je geloofwaardig jezelf kan laten uitschakelen?

Maar ja: de mol weet wat er komt…

Ik begreep Isabel overigens niet bij de eliminatie-opdracht: waarom zou je zo openlijk twijfel gaan zaaien over drukken in de derde ronde? Als je vindt dat je nu ‘mag’, dan hou je toch je mond en druk je gewoon? Nu had ze de slechtste optie: minder geld, en geen voordeel.

Tenzij ze echt 3 zetten vooruit schaakt en het haar 3k waard is om zelf enorm verdacht te worden.

I like my men like I like my coffee

• Crazy D

Crazy D

Sebas1979 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:07:
Mooie opdrachten weer. Idd jammer van de potplunderopdracht: daarmee is eigenlijk alles uit de vorige opdrachten niet meer relevant.

Ik had na het boeken verzamelen Julie en Isabel afgeschreven als mol - want waarom zou je daar geld verdienen als je geloofwaardig jezelf kan laten uitschakelen?

Dat is nog steeds geen reden om je niet te laten pakken, of met een verkeerd boek terug te komen. Ja bij die laatste werkte dat natuurlijk niet :D
Ik begreep Isabel overigens niet bij de eliminatie-opdracht: waarom zou je zo openlijk twijfel gaan zaaien over drukken in de derde ronde? Als je vindt dat je nu ‘mag’, dan hou je toch je mond en druk je gewoon? Nu had ze de slechtste optie: minder geld, en geen voordeel.

Tenzij ze echt 3 zetten vooruit schaakt en het haar 3k waard is om zelf enorm verdacht te worden.
Nepmollen is niet leuk voor de kijker maar kan best een goede tactiek zijn, in ieder geval in deze fase van het spel. Ik had ook eigenlijk wel verwacht dat Gilles ging zeggen wie er allemaal gedrukt hadden, en/of hoeveel sneller de eerste was. Ik denk namelijk dat er minimaal wel 3 gedrukt hebben bij die laatste, en dat doe je wanneer Gilles "nu" zegt. Maar ja, is dat wanneer hij begint met praten of wanneer hij klaar is...Misschien was ze wel net 0,1 sec te vroeg :D

Exact expert nodig?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sebas1979 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:07:

Ik begreep de actie van Isabel ook niet. Door te zeggen dat ze ging drukken zorgde ze er net voor dat er sowieso meer concurrentie zou zijn. Dus is ze de mol. Of doet ze alsof ze de mol is. Of de gevoelens nemen de ratio over. Genoeg opties :)

Keihard nepmollen ben ik precies nog niet vaak tegengekomen. Soms gaat een kandidaat zich wel even wat verdacht gedragen maar over het algemeen zijn de opdrachten moeilijk en chaotisch genoeg om vanalles verkeerd te doen zonder te mollen. Denk maar aan Philippe van een paar seizoenen geleden :D

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hierbij ook nog eens de evolutie van wie jullie verdenken vanaf aflevering 2 tot en met aflevering 4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTbukpFshUT3NYkKaU9YLy0TRa4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rt0HU6q9tc8DXpZTr9z2ibRL.png?f=user_large

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:57

Quad

Doof

Naast het plunderen van de pot deed de laatste opdracht nog iets meer, het vertrouwen onderling aantasten. Ik vond dit nogal heftig zo.

Alee, leuke opdrachten wederom! Was genieten.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Admiral Freebee
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:10:
Naast het plunderen van de pot deed de laatste opdracht nog iets meer, het vertrouwen onderling aantasten. Ik vond dit nogal heftig zo.

Alee, leuke opdrachten wederom! Was genieten.
Goh ja, er zitten altijd wel wat dingen in om het wantrouwen wat aan te wakkeren. Het mag ook niet te gemoedelijk worden natuurlijk. Dat gezegd zijnde ben ik ook geen fan van opdrachten waarbij de pot zo extreem geplunderd kan worden.

• Quad

Quad

Doof

Admiral Freebee schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:11:
[...]

Goh ja, er zitten altijd wel wat dingen in om het wantrouwen wat aan te wakkeren. Het mag ook niet te gemoedelijk worden natuurlijk. Dat gezegd zijnde ben ik ook geen fan van opdrachten waarbij de pot zo extreem geplunderd kan worden.
Klopt, maar ik denk dat ze zelf ook wel weten dat het 'part of the game' is.
Idealiter hadden ze ronde 1 en 2 laten gaan, en op ronde 3 met elkaar gokken wie als eerste drukt. Bleef pot op niveau.
De mol heeft goede zaken gedaan dus.

nggyu nglyd

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Vld1989 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:27:
[...]
Vooral niet omdat je dan als Mol niet enorm je best hoeft te doen in het begin omdat je weet dat je het er later toch weer uit kunt gaan spelen.
[...]
Ik vind dat persoonlijk de verkeerde insteek. Ja, met plunderopdrachten kan de mol goed scoren, maar het geld wat eerder verdiend is, is gewoon verdiend. De pot had dichter bij 0 (of daaronder) kunnen zijn als het geld niet verdiend was.
Admiral Freebee schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:39:
[...]

Ik begreep de actie van Isabel ook niet. Door te zeggen dat ze ging drukken zorgde ze er net voor dat er sowieso meer concurrentie zou zijn. Dus is ze de mol. Of doet ze alsof ze de mol is. Of de gevoelens nemen de ratio over. Genoeg opties :)
[...]
Was het logisch? Nee. Speltechnisch handig? Ook niet. Maar bij de speluitleg kon ik al voorspellen dat de eerste keer niet gedrukt ging worden en de keren daarna wel. Eerst 1000 verdienen om vertrouwen uit te stralen en daarna worden de individuele belangen te groot en gaat men drukken. Volgens mij doorzag ze dat, en gaf ze daarom aan dat ze ging drukken. Ook omdat Wout al had gedrukt, en de persoonlijke winst alleen maar groter werd.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 5)
Isabel
Julie
Maxim
Wout
Yannis
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407554&layout=2&sort=prc

Ik blijf in de Julie tunnel!

• Vld1989
Ik blijf in de Maxim-tunnel. Vooral omdat er over werd gesproken dat hij al een paar keer had laten vallen totaal niet op z'n broer te lijken.

• stijn014
Hoe kon je nu niet zien dat dat wel degelijk de dochter van Isabel was? Ze leken op elkaar en de stem was bijna identiek.

• Quad

Quad

Doof

Hoe dan ook, hele gave plottwists weer.

nggyu nglyd

• Crazy D

Crazy D

Vld1989 schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:27:
Ik blijf in de Maxim-tunnel. Vooral omdat er over werd gesproken dat hij al een paar keer had laten vallen totaal niet op z'n broer te lijken.
Dat vind ik wel wat dunnetjes ;) Ik denk dat er superveel is gesproken. Als ik het over mijn broers heb zeg ik ook dat we amper op elkaar lijken. Dat lijkt me zeker in een programma als de mol ook gewoon gespreksstof. Dus dat hij dat blijkbaar heeft gezegd vind ik nou weer niet heel opvallend te noemen. Vond zijn gedrag bij de tennisballen wel opvallender. 1 balletje pakken en dan nog een tijdje blijven staan om te bepraten of ze al stoppen of niet. Dat vond ik meer een vreemde zet. Al was dat voor een mol misschien wel weer opvallender. Als mol doe je misschien liever je best, om dan net toch nog geraakt te worden.. Net zoals dat dinges (naam kwijt, verschillende molseizoenen kijken is niet handig...) op de kledinglijn: wel alle kledingstukken pakken, maar vervolgens wel je evenwicht verliezen. Ben je 'goed bezig maar putain dat is pech hebben' :P

Oh ja en het was gewoon weer een superleuke aflevering :D Sokken vouwen en in een mand gooien om met je hoofd in de droger te kijken naar wat foto's van kledingstukken die ze niet moet pakken, die makers hebben echt een hele leuke middag gehad tijdens het bedenken :9B :+

Exact expert nodig?

• Vld1989
Crazy D schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:48:
[...]

Dat vind ik wel wat dunnetjes ;) Ik denk dat er superveel is gesproken. Als ik het over mijn broers heb zeg ik ook dat we amper op elkaar lijken. Dat lijkt me zeker in een programma als de mol ook gewoon gespreksstof. Dus dat hij dat blijkbaar heeft gezegd vind ik nou weer niet heel opvallend te noemen. Vond zijn gedrag bij de tennisballen wel opvallender. 1 balletje pakken en dan nog een tijdje blijven staan om te bepraten of ze al stoppen of niet. Dat vond ik meer een vreemde zet. Al was dat voor een mol misschien wel weer opvallender. Als mol doe je misschien liever je best, om dan net toch nog geraakt te worden.. Net zoals dat dinges (naam kwijt, verschillende molseizoenen kijken is niet handig...) op de kledinglijn: wel alle kledingstukken pakken, maar vervolgens wel je evenwicht verliezen. Ben je 'goed bezig maar putain dat is pech hebben' :P

Oh ja en het was gewoon weer een superleuke aflevering :D Sokken vouwen en in een mand gooien om met je hoofd in de droger te kijken naar wat foto's van kledingstukken die ze niet moet pakken, die makers hebben echt een hele leuke middag gehad tijdens het bedenken :9B :+
Ik had moeten zeggen dat het m'n tunnel versterkte denk ik, want ik zat er toch al in :P

Die beelden met zo'n ronddraaiend hoofd moest ik wel even twee keer zien voordat ik snapte wat daar gebeurde overigens :D

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Hoofd in een wasdroger; doe dit niet thuis mannekes! :D

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Isabel was wel erg duidelijk door op het koord eraf te vallen. Maar aangezien ze aangaf mee te spelen voor het spel kan het ook nep mollen zijn natuurlijk..

Wout was deze aflevering niet erg Mols bezig. Julie had ik wel afgeschreven als mol. Yannis idem dito. Blijft over de ietwat onzichtbare Maxim.

Ik dacht echter dat de plek in aflevering 1 op de brug moest zijn (finding Wally) en dat stond Maxim niet . Isabel en Wout wel. Blijft toch nog maar even bij hun twee voor nu.verder weer genoten! :)

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-05 20:25
Op de brug as in "naar de boot roepen' of op de brug as in 'wally spotten' ? Want in het 2de geval stond Maxim daar wel. Wout zat bij de proef om porto te vangen met zijn hoofd.
Van degenen die Wally moesten spotten zitten Maxim en Isabel nog in het spel, van de portovangers Julie en Wout, en Yanis is degene die op de boot zat en er nog in zit.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

@rouchken11 ahhhh dank voor de verbetering! Ik bedoelde de Wally spotters. Dat leek mij dè beste locatie voor de Mol!

Waar ik zei Wout bedoelde ik Maxim. Stop de tijd. Ik zet 1 joker in :+

[ Voor 23% gewijzigd door Shadow_Agent op 29-04-2026 21:47 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vld1989 schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:27:
Maar ze wisten op voorhand al dat ze moesten doen alsof met hun 'geliefde'? Of wisten ze dat pas kort voor de opdracht? Want als je het al vooraf wist dan kan je gemakkelijk casual laten vallen dat je broer niet op je lijkt.

• Vld1989
Admiral Freebee schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:15:
[...]

Maar ze wisten op voorhand al dat ze moesten doen alsof met hun 'geliefde'? Of wisten ze dat pas kort voor de opdracht? Want als je het al vooraf wist dan kan je gemakkelijk casual laten vallen dat je broer niet op je lijkt.
Ik neem aan dat de Mol op de hoogte is van de opdracht, dus vandaar vind ik het verdacht dat Maxim dat idd al eens had laten vallen.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:16
ChrisM schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:20:
Normaal is het de volgende dag via NPO te zien (in ieder geval bij NLZiet)
Hm ik kan het niet vinden op NLziet. Iemand enig idee wanneer het huidige seizoen op NLziet komt? Zie het antwoord ook niet als ik er op google

Edit; vanaf 25 mei zie ik

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-05-2026 20:10 ]

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:46

masauri

aka qwybyte

Piet_Piraat7 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:06:
[...]
Hm ik kan het niet vinden op NLziet. Iemand enig idee wanneer het huidige seizoen op NLziet komt? Zie het antwoord ook niet als ik er op google

Drink anders ne Tripel?
Dan moet ge zolang niet wachten 😅

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 6)
Julie
Maxim
Wout
Isabel
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407562&layout=2&sort=prc
Uitslag via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407562&layout=2&sort=prc

Mijn mol zit er nog in... :)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Wout is het niet ;)

Mooie aflevering wederom.

• Crazy D

Crazy D

Piet_Piraat7 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:06:
[...]

Je kunt op play.tv gewoon terugkijken zonder VPN, even account aanmaken met random postcode uit BE en klaar. Niets spannends. Of wachten natuurlijk en dan in een weekend alles er doorheen jagen :D

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Zeker leuke aflevering weer. Ze weten er toch steeds weer leuke twists of extra laagjes in te stoppen. Tof in beeld gebracht, goede nuttige graphics. Wel jammer dat bij het maken van de foto's er niet een limiet op zat, ze konden gewoon net zo lang foto's maken totdat ze er allemaal op stonden. Maar goed, te lang wachten betekende weer dat de tram dichterbij kwam dus helemaal 'kosteloos' konden ze dat ook niet doen. En weer een keertje blufpokeren, en dan nog een leuke verrassende wending aan het einde. Top tv! :D

Exact expert nodig?

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 08:44
Thuis op de bank is het vast een stuk eenvoudiger, maar tijdens de tramopdracht verdoen ze wel heel veel tijd om een paar gerechten naar binnen te werken voor slechts 400 euro. Een simpele foto maken was ook 400 euro, als ik me niet vergis. Dat stond niet echt in verhouding tot elkaar.
Verder wel weer een steengoede aflevering hoor. Chapeau

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39
scrappy.doo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:15:
Thuis op de bank is het vast een stuk eenvoudiger, maar tijdens de tramopdracht verdoen ze wel heel veel tijd om een paar gerechten naar binnen te werken voor slechts 400 euro. Een simpele foto maken was ook 400 euro, als ik me niet vergis. Dat stond niet echt in verhouding tot elkaar.
Verder wel weer een steengoede aflevering hoor. Chapeau
Helemaal mee eens, en dat was volledig aan Isabel te danken die alles bestelde.

• Crazy D

Crazy D

Pendora schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:26:
[...]

Helemaal mee eens, en dat was volledig aan Isabel te danken die alles bestelde.
Ja en vervolgens niets at :P

Maar daarna wel bij de tramhalte stopte. Daarmee ontnam ze ook de kans om meer geld uit de pot te houden. Dus weet niet of dat een top-mol-plek was.

[ Voor 25% gewijzigd door Crazy D op 05-05-2026 09:52 ]

Exact expert nodig?

• scrappy.doo
Crazy D schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:51:
[...]

Ja en vervolgens niets at :P

Maar daarna wel bij de tramhalte stopte. Daarmee ontnam ze ook de kans om meer geld uit de pot te houden. Dus weet niet of dat een top-mol-plek was.
Als "oude" dame kon ze ook moeilijk verkopen dat ze nog door zou lopen natuurlijk.

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:16:
Wout is het niet ;)

Mooie aflevering wederom.
Hm ja hoewel ik niet eens per se met een speurdersbril bekijk en vooral gewoon enorm geniet van het programma, en meer neig naar Isabel, zat Wout gisteren wel op twee cruciale posities om 8.000 euro uit de pot te houden.

Verder inderdaad wel weer genoten, wat een heerlijk programma. Zonde dat Yannis naar huus is!

• Vld1989
Vanaf moment 1 neig ik naar Maxim en aangezien die er nog steeds in zit weiger ik daar vanaf te stappen :P

Wout zou ook een goede zijn. Iedereen aangewakkerd bij die opdracht met de knoppen bij de eliminatie een paar afleveringen geleden en nu een lekker fanatieke kandidatenactie met die spidermanactie naar die knop hoog op de muur, maar uiteindelijk faalt die opdracht toch. Al vond ik daar de grootste fout dat Julie in haar eentje de eieren ging splitsen en dat kwam echt voor 95% door haarzelf.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vld1989 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:27:
Vanaf moment 1 neig ik naar Maxim en aangezien die er nog steeds in zit weiger ik daar vanaf te stappen :P

Wout zou ook een goede zijn. Iedereen aangewakkerd bij die opdracht met de knoppen bij de eliminatie een paar afleveringen geleden en nu een lekker fanatieke kandidatenactie met die spidermanactie naar die knop hoog op de muur, maar uiteindelijk faalt die opdracht toch. Al vond ik daar de grootste fout dat Julie in haar eentje de eieren ging splitsen en dat kwam echt voor 95% door haarzelf.
En lekker wat aan haar haar prutsen. Dat kan je vaak even doen zonder dat Wout kijkt. De klok stond ook buiten hun zichtsveld dus het valt niet op.

Het eieren splitsen konden ze ook veel sneller doen door tegelijk te werken. Van zodra Julie de tafel losliet ging de tijd lopen. Geen reden voor Wout om ook niet mee te werken.

• Vld1989
Admiral Freebee schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:55:
[...]

En lekker wat aan haar haar prutsen. Dat kan je vaak even doen zonder dat Wout kijkt. De klok stond ook buiten hun zichtsveld dus het valt niet op.

Het eieren splitsen konden ze ook veel sneller doen door tegelijk te werken. Van zodra Julie de tafel losliet ging de tijd lopen. Geen reden voor Wout om ook niet mee te werken.
Precies dat laatste inderdaad. En in z'n totaliteit vond ik Julie een stuk verdachter doen dan Wout in die opdracht, maar ik verdenk Julie verder echt totaal niet.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 21:12
Bij de tafel vond ik Wout echt niet verdacht.
- Toen ze beide knoppen tegelijk in moesten drukken zei Julie gelijk "oh, dan moeten we loslaten". Als hij mol was geweest had hij daar heel makkelijk op in kunnen haken en had het weer een paar seconden gekost, maar hij kwam met een oplossing.
- Zo ook voor de hoge knop. Hij kwam met een oplossing waarbij ze niet los hoefden laten.

Julie daarintegen zat opvallend even een paar keer aan haar haar.

Als je een van hun twee van mollen zou moeten verdenken, dan zou het Julie zijn.
Het zou ook een goede opdracht zijn voor de Mol, want daar was het meeste geld mis te lopen (3000€), terwijl het bij de tram om steeds kleine bedragen ging.

(maargoed, uiteindelijk zou ik eerder nog Maxim of Isabelle verdenken als mol, dan Julie of Wout)

Leeg - Sinds 20180907

• stijn014
Ik heb plat gelegen met Yanis die maar moest blijven eten (en dan nog moest lopen).

Ik blijf bij Maxim, zit toch altijd net wat te klooien/stoken.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Maxim vind ik te opvallend, zeker bijvoorbeeld met de bijnaam voor de gele tram waar hij het antwoord van Yannis dat bijna juist was naast zich neer legt om met iets totaal anders te komen. Ik vermoed dat hij expres Mollerige dingen doet om de anderen te verwarren. Yannis is mogelijk all-in gegaan op Maxim hierdoor en daarom rood scherm gekregen.

Ik blijf bij Julie. Ze zit vaak subtiel in sleutelposities en een tikkeltje verdacht maar niet te veel.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Ook een leuke vondst uit de Mollengroep op Facebook:
Telkens Gilles "blinddoeken af" zei, sprak hij nog enkele woorden. Door het aantal woorden te tellen, kon de mol elke ronde weten van wie de rode lap kwam wanneer men vanaf Wout als '1' zou beginnen tellen met de klok mee.

Scherp opgemerkt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9ky4Z4s0_zJJveuIg6Tam2xnLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XbPN01RIWj0Ni1BHOi6nzcJ.jpg?f=fotoalbum_large

3 van de 3 keer is juist geantwoord en 2 van de 3 keer moest Wout antwoorden. Zeker 1 van de 3 keer heb ik gedacht dat de keuze contra intuïtief was -> bij de eerste ronde bij de langste tijd op de stier zitten wordt 26 jarige paardrijdster Julie gekozen met de slechtste tijd in plaats van 51 jarige bankier Isabel. Volgens mij was het Wout die de keuze heeft gemaakt.

Helaas een hele rationele theorie die me dringt om mijn buikgevoel rond Julie opzij te schuiven :X

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik denk Wout. Hij zit telkens op de juiste plek om het meeste geld uit de pot te houden, wat die ook doet. Tenzij het er daarna af kan, en die net een opmerking geeft of op de knop drukt wat geld kost.

• scrappy.doo
Malantur schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:46:
bij de eerste ronde bij de langste tijd op de stier zitten wordt 26 jarige paardrijdster Julie gekozen met de slechtste tijd in plaats van 51 jarige bankier Isabel. Volgens mij was het Wout die de keuze heeft gemaakt.
maar wat vinden we ervan dat een 26 jarige paardrijdster eerder van de stier afvalt dan de 51 jarige bankier? 8)7

• stijn014
De bankier is vaak naar Bobbejaanland geweest ;)

(wat trouwens wel kan want dat is niet ver van haar woonplaats)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Voor de laatste keer dit seizoen:

Poll: Wie is de Mol 2026? (na aflevering 7)
Maxim
Julie
Wout
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407574&layout=2&sort=prc

Binnenkort komt er nog een grafiekje van jullie stemgedrag. Het is een erg drukke periode en ik heb niet altijd tijd voor updates...

Resultaten van deze poll via deze link: https://poll.dezeserver.n...=407574&layout=2&sort=prc

[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-05-2026 22:25 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik stem julie maar verwacht wout 😆.

Was weer een heerlijk aflevering.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Wout of Julie, één van deze twee denk ik nu. Julie was mega verdacht deze aflevering bij zowel het voetballen als fietsen. Misschien nep mollen? Op basis van deze aflevering zeg ik Julie.

Maxim toch afgeschreven vandaag als mol. Wout in reserve nog even.

Fucking heftig die vrije val zeg.... Nooo way dat ik dat zou doen! Geniaal dat ze dit gewoon doen :D

• Admiral Freebee
  • Niet online
masauri schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:08:
Ik stem julie maar verwacht wout 😆.

Was weer een heerlijk aflevering.
Julie is jouw wensmol? :+

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Julie is wel echt een mooie vrouw zeg! :$

Maar Walk like an Egyptian niet kennen vond ik heeeeel verdacht

• masauri

masauri

aka qwybyte

Wel, ze legt het er wat dik op en komt veel in beeld op tv.

De mol is subtieler en komt minder op tv.

Pagina: 1 2 Laatste