4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Interessant verhaal, prachtige locaties, goed acteerwerk
XXXVI
En natuurlijk Albuquerque.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Samba Schutte, de acteur die Mr. Diabaté speelt is trouwens half Nederlands.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zou er nooit de mogelijkheid bestaan, dat onze herinneringen niet in ons brein zijn, maar daarbuiten. Het brein ontvanger en verzender.JvS schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:19:
En waarom vinden ze 10% sterven niet erg? Op een gegeven moment heb je teveel 'data' om in de overgebleven hoofden te stoppen zou je denken. Allemaal extreem fascinerend. Hoop dat het snel duidelijk is!
Ja volgens mij kan het zonder spoilers, doordat aflevering 2 al is uitgezonden.Mog schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:00:
Aflevering 2:spoiler:Ik vond hier het contrast tussen Carol en de andere normale mensen zo mooi. Mr. Diabaté is living the life. En het is natuurlijk compleet anders als je een gezin hebt.
Ben oprecht benieuwd hoe deze serie wordt geëindigd, als grote mind fuck of enigszins een kloppend einde. Hopelijk geen nieuwe lost.
[ Voor 17% gewijzigd door Dagarkin op 10-11-2025 12:48 ]
De kennis zit niet in "alle" hoofden maar wordt snel opgeroepen. Althans zo had ik het begrepen/aangenomen.JvS schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:19:
Zo de eerste twee afleveringen gezien en dit is echt enorm veelbelovend. Cool dat ze veel vertellen van hoe het gekomen is (Alles dat Carol vraagt wordt beantwoord). Ik hoop dat we nog wat meer van de start van de hivemind te zien krijgen. Hoe zijn alle meningen samengekomen tot een eensgezinde 'waarheid' bijvoorbeeld? En waarom vinden ze 10% sterven niet erg? Op een gegeven moment heb je teveel 'data' om in de overgebleven hoofden te stoppen zou je denken. Allemaal extreem fascinerend. Hoop dat het snel duidelijk is!
Carol vroeg eens aan de pirate lady iets, die ging toen even op pauze en kwam na een paar seconden met het antwoord.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maar waar wordt die data "opgeslagen"? Bijvoorbeeld het feit dat Raban in eerste instantie een vrouwelijk karakter was, wist alleen Helen. Die informatie heeft ze nog doorgegeven vlak voordat ze is gestorven, maar is nog wel beschikbaar voor de rest van de hive. Onthouden "ze" dat gewoon? Dan kun je je inderdaad afvragen of er een moment komt waarop er dan teveel kennis is om kwijt te kunnen over alle levenden.Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:15:
[...]
De kennis zit niet in "alle" hoofden maar wordt snel opgeroepen. Althans zo had ik het begrepen/aangenomen.
Carol vroeg eens aan de pirate lady iets, die ging toen even op pauze en kwam na een paar seconden met het antwoord.
Ook wel interessant wat er nu gebeurt als er een baby wordt geboren. Kan die direct in alle talen praten, direct zindelijk en kan die ook een vliegtuig besturen?
Komt overigens niet door de ontvangst, Apple had op voorhand al 2 seizoenen besteld.breew schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:31:
wellicht voor in de TS , @Dagarkin : Pluribus is al renewed voor een tweede seizoen.
Ah ja goeie, dat zijn toch wel toffe dingen om over te filosoferen, of beter nog te verwerken in de serie.Raem schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:09:
[...]
Maar waar wordt die data "opgeslagen"? Bijvoorbeeld het feit dat Raban in eerste instantie een vrouwelijk karakter was, wist alleen Helen. Die informatie heeft ze nog doorgegeven vlak voordat ze is gestorven, maar is nog wel beschikbaar voor de rest van de hive. Onthouden "ze" dat gewoon? Dan kun je je inderdaad afvragen of er een moment komt waarop er dan teveel kennis is om kwijt te kunnen over alle levenden.
Ook wel interessant wat er nu gebeurt als er een baby wordt geboren. Kan die direct in alle talen praten, direct zindelijk en kan die ook een vliegtuig besturen?
Ik ga verder kijken en ben wel benieuwd waar het heen gaat.
niet mee eens.stin00 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:18:
Aflevering 1 vond ik erg sterk, een perfecte eerste aflevering met bizarre momenten. Maar bij aflevering 2 vond ik het ineens zwaar inkakken, vooral de interactie tussen Carol en de rest. Het voelde heel erg gespeeld / slecht geacteerd aan. Voor nu rent Carol wat heen en weer, zwaait met haar armen en grijpt naar de fles. Een beetje een comedy karakter, haar versus de rest. De morele dilemma's eromheen begrijp ik wel, maar het kwam voor mij niet echt lekker uit de verf.
Ik ga verder kijken en ben wel benieuwd waar het heen gaat.
Juist de grote verschillen in instelling van
Daarnaast ook mooi om te zien dat de eerste haarscheurtjes van de perfecte wereld van de joined naar voren (lijken te) komen.
Same. Ik vroeg me op driekwart van de episode af waar zij gebleven was en toen viel het kwartje. Ik heb het moment van de overschakeling net teruggekeken en het had duidelijker gekund.Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:51:
Ik had dus helemaal niet gezien dat Pirate lady dezelfde vrouw was die aan het begin "vies" was en het vliegtuig bestuurde
Zeker. En ook de "als je boos wordt gaan we dood" is niet echt fraai. Dat is bij uitstek een hele zieke / treurige tactiek die in verziekte relaties terugkomt "als je het uitmaakt, pleeg ik zelfmoord" is gewoon misbruik.breew schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:37:
Daarnaast ook mooi om te zien dat de eerste haarscheurtjes van de perfecte wereld van de joined naar voren (lijken te) komen.
Die wilde dat gewoon doen. "ze" lijken er heel veel plezier in te hebben om de laatste 12 mensen die nog normaal zijn ook zo gelukkig mogelijk te maken en alles te geven. (PS: Ik haal de spoilers weg, is gewoon uitgezonden. Hoeft niet het hele topic zwarte balken te hebbenHoe fijn vond de pirate lady het nu eigenlijk om mee te gaan in de harem van Mr. Diabaté? Of is dat irrelavent, en is voor 'gevoel' geen plaats bij de joined? Is de vrije wil helemaal weg.. of toch niet? De twijfel en het wachten op de vliegtuigtrap van 'pirate lady' suggereert dat er misschien toch nog iets 'eigen' over is? Of is het onderdeel van 'het grote plan'
Dat vind ik juist wel mooi, dat je als je even niet perfect oplet je gelijk best wat mist. Niet dat het verpest wordt, maar wel zodat als je nog een keer kijkt, je veel meer zietMog schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:12:
[...]
Same. Ik vroeg me op driekwart van de episode af waar zij gebleven was en toen viel het kwartje. Ik heb het moment van de overschakeling net teruggekeken en het had duidelijker gekund.
Heeft iemand al leuke podcasts? Ik luister zelf altijd Bald Move en die bespreken deze ook.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
De officiële podcast van en door de makers zelf, is ook best aardig :-)JvS schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:09:
[...]
..Heeft iemand al leuke podcasts? Ik luister zelf altijd Bald Move en die bespreken deze ook.
https://podcasts.apple.co...cial-podcast/id1846198705
ik ben zeer benieuwd waar het naartoe gaat
In de startpost staat: Unieke mix van realisme, symboliek en mysterie.
Wat is de symboliek dan?
Zero compensation
Viel weg in de NL subs, maar lijkt me erg relevant.
De klok tikt….
Carol: And what else? Something that’s gonna make me turn into one of you? Pirate lady: No, we’re months away from knowing how to do that.
[ Voor 11% gewijzigd door breew op 10-11-2025 21:59 ]
Dat zegt die politicus aan het einde van aflevering 1 toch ook al? Dat ze er wel achter komen wat haar anders maakt, zodat ze zich alsnog kan samenvoegen met de rest.breew schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:57:
Jullie in ep2 ook opgevallen dat de joined blijkbaar bezig zijn met een project om de nog niet opgenomen personen alsnog op te nemen?
Viel weg in de NL subs, maar lijkt me erg relevant.
De klok tikt….
Carol: And what else? Something that’s gonna make me turn into one of you? Pirate lady: No, we’re months away from knowing how to do that.
Oh ja. Klopt.Raem schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:09:
[...]
Dat zegt die politicus aan het einde van aflevering 1 toch ook al? Dat ze er wel achter komen wat haar anders maakt, zodat ze zich alsnog kan samenvoegen met de rest.
Maar toen nog zonder tijdspad. Dacht dat dat meer een ‘geruststellende’ opmerking moest zijn voor Carol.
Verder wel mooi in beeld gebracht en vragen blijven, terwijl antwoorden worden gegeven. Ik zag direct dat Zohria (?) de dame in het vliegtuig was, maar had daar korter haar.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
E pluribus unumInternet Janny schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:02:
Rare en gekke serie. Ik weet niet zo goed of ik verder kijk.
In de startpost staat: Unieke mix van realisme, symboliek en mysterie.
Wat is de symboliek dan?
Dit is blijkbaar latijn voor “uit velen één”
Dit is uiteindelijk de kern. Je hebt nu de situatie dat iedereen gelukkig is. Dit heeft hedendaags ook wel weer raakvlakken met het transhumanisme. Wat zou er gebeuren als er een breinchip komt, die het mogelijk maakt om bv vrije wil uit te schakelen? De vraag of er uberhaupt vrije wil is laat ik nu wel achterwege.
Daarnaast zou ik deze serie niet direct afschrijven. De maker kan soms best de tijd nemen om iets op te zetten, maar als de ontlading komt, dan is de opbouw het volledig waard.
[ Voor 12% gewijzigd door Dagarkin op 10-11-2025 22:33 ]
Een man hangt aan een hijskraan: Carol zegt ‘hang on’, dus ‘blijf hangen’, wordt vertaald naar ‘hou vol’. Wat dus best klopt, maar de grap komt niet over.Dacuuu schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:30:
Vinden jullie de nl ondertiteling ook zo bagger slecht?
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Je zag in die badkamerscene dat een andere dame een pruik aan het voorbereiden was. Dat natuurlijk omdat Zosia wel op Raban moet lijken.THE_BASE schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:17:
Interessante serie en aflevering 1 smaakte naar meer. Aflevering twee vond ik teveel Carol vs de rest. Kwam niet echt reeël over, in mijn optiek is er vast wel iemand die aan haar kant staat. Misschien van de overige 5 normale mensen.
Verder wel mooi in beeld gebracht en vragen blijven, terwijl antwoorden worden gegeven. Ik zag direct dat Zohria (?) de dame in het vliegtuig was, maar had daar korter haar.
Verder ook vreemd dat ze het douchegordijn dichttrekt terwijl de hivemind natuurlijk alles al eens gezien heeft.
Dat bedacht ik me eerst ook, maar: je wil natuurlijk niet dat de vloer zeiknat wordtmarcelmg2 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:41:
[...]
Verder ook vreemd dat ze het douchegordijn dichttrekt terwijl de hivemind natuurlijk alles al eens gezien heeft.
AppleTV via Prime, weet niet of dat nog uitmaakt, maar ja typfouten incl. en te veel letterlijke vertalingen.Dacuuu schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:30:
Vinden jullie de nl ondertiteling ook zo bagger slecht?
Wat ik opmerkelijk vind is dat Diabate er schijnbaar zonder moeite zo seksueel op los gaat. Lichamelijk beperkt het zich misschien tot degene met wie hij op dat moment het bed deelt. Maar in het hoofd van diegene doet de hele wereld lekker mee. Inclusief dus nog eventueel levende familie, vrienden etc. Zou voor mij een behoorlijke afknapper zijn.marcelmg2 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:41:
[...]
Andere kant lijkt het ook wel op een vorm van verkrachting als je van mening bent dat de vrije wil van de persoon weg is. Als je dit overkomt, dan deze stap zetten en dan zonder na te denken wat je evt die anderen aandoet.Raem schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 01:43:
[...]
Wat ik opmerkelijk vind is dat Diabate er schijnbaar zonder moeite zo seksueel op los gaat. Lichamelijk beperkt het zich misschien tot degene met wie hij op dat moment het bed deelt. Maar in het hoofd van diegene doet de hele wereld lekker mee. Inclusief dus nog eventueel levende familie, vrienden etc. Zou voor mij een behoorlijke afknapper zijn.
Dat is het probleem van Carol toch ook. Ik vind het contrast tussen Diabaté en Carol het leukst van seizoen 2. Voor de een is het paradijs en voor de ander een horrorfilm.Dagarkin schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:26:
[...]
Andere kant lijkt het ook wel op een vorm van verkrachting als je van mening bent dat de vrije wil van de persoon weg is. Als je dit overkomt, dan deze stap zetten en dan zonder na te denken wat je evt die anderen aandoet.
Wat mij betreft is dat ook een beetje gek. Hoe kan het opeens dat de hele wereldbevolking het met elkaar eens is. Je zou verwachten dat die joined wat meer interne conflicten zouden hebben. Maar blijkbaar hebben ze daar opeens geen last meer van.THE_BASE schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:17:
Interessante serie en aflevering 1 smaakte naar meer. Aflevering twee vond ik teveel Carol vs de rest. Kwam niet echt reeël over, in mijn optiek is er vast wel iemand die aan haar kant staat. Misschien van de overige 5 normale mensen.
Dat is toch logisch? Ze opereren als één. Dus ze hebben alle kennis en wijsheid van de wereld (op 11 na). Dus die hebben juist geen conflicten. Alles loopt extreem soepel. Zie hoe Zosia in Marokko 'opgepikt' wordt omdat ze het meest van iedereen op aarde op Raban lijkt. Van lijken bergen in Marokko naar keurig opgemaakt op de stoep staan in een dag (gok ik) tijd.lasharor schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:13:
[...]
Wat mij betreft is dat ook een beetje gek. Hoe kan het opeens dat de hele wereldbevolking het met elkaar eens is. Je zou verwachten dat die joined wat meer interne conflicten zouden hebben. Maar blijkbaar hebben ze daar opeens geen last meer van.
Misschien is die epileptische aanval wel een soort synchronisatie met de hive server. Degene die het er niet mee eens zijn sterven. Vandaar de meer dan 800 miljoen doden.lasharor schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:13:
[...]
Wat mij betreft is dat ook een beetje gek. Hoe kan het opeens dat de hele wereldbevolking het met elkaar eens is. Je zou verwachten dat die joined wat meer interne conflicten zouden hebben. Maar blijkbaar hebben ze daar opeens geen last meer van.
Dat punt begrijp ik wel, alles loopt soepel omdat ze met elkaar in contact staan maar, mijn vraag is meer over hoe ze intern consensus bereiken. Ik denk dat Kim jong un heel andere ideen heeft over de wereld dan RutteMog schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:20:
[...]
Dat is toch logisch? Ze opereren als één. Dus ze hebben alle kennis en wijsheid van de wereld (op 11 na). Dus die hebben juist geen conflicten. Alles loopt extreem soepel. Zie hoe Zosia in Marokko 'opgepikt' wordt omdat ze het meest van iedereen op aarde op Raban lijkt. Van lijken bergen in Marokko naar keurig opgemaakt op de stoep staan in een dag (gok ik) tijd.
Mijn vermoeden is dat die mensen sterven omdat ze dan bijvoorbeeld in een auto zitten en gaan trillen. En dat zorgt voor een aanrijding en overlijden. Maar wellicht is dat weer vergezocht.Raem schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:21:
[...]
Misschien is die epileptische aanval wel een soort synchronisatie met de hive server. Degene die het er niet mee eens zijn sterven. Vandaar de meer dan 800 miljoen doden.
Goed punt. Hoe dat zit weten we nu nog niet. Mijn aanname is dat zij zich houden aan een soort code, een reeks principes of waarden hebt die hun gedrag, beslissingen en handelingen sturen en die fungeren als een persoonlijk ‘besturingssysteem’. Dat dat ingebakken zat in de RNA string die ze ontvingen. Want ze zijn allemaal veganistisch en rouwen om de dood van elk dier. Terwijl in werkelijkheid de meerderheid op aarde vlees eet.lasharor schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:23:
[...]
Dat punt begrijp ik wel, alles loopt soepel omdat ze met elkaar in contact staan maar, mijn vraag is meer over hoe ze intern consensus bereiken. Ik denk dat Kim jong un heel andere ideen heeft over de wereld dan Rutte
Die zullen er ook zijn. Maar dan vind ik het wel iets te toevallig dat de hele top van de Amerikaanse regering om het leven is gekomen. Degene met wie ze aan de telefoon sprak was een onderminister van landbouw ofzo?THE_BASE schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:24:
[...]
Mijn vermoeden is dat die mensen sterven omdat ze dan bijvoorbeeld in een auto zitten en gaan trillen. En dat zorgt voor een aanrijding en overlijden. Maar wellicht is dat weer vergezocht.
Ik denk dat er dus wel meer speelt dan enkel ongevallen.
Ze hadden het toch ook over weerstand van het leger? Dat daar doden bij zijn gevallen.Raem schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:07:
[...]
Die zullen er ook zijn. Maar dan vind ik het wel iets te toevallig dat de hele top van de Amerikaanse regering om het leven is gekomen. Degene met wie ze aan de telefoon sprak was een onderminister van landbouw ofzo?
Ik denk dat er dus wel meer speelt dan enkel ongevallen.
Maar goed. Daar doorheen kijkend verder benieuwd waar het allemaal naartoe gaat :-)
mijn signature is bewust leeg :-)
Heb je het chemtrails shot gemist? Zo is iedereen in razend tempo geïnfecteerd zonder speeksel infectie.Mog schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:29:
Wat ik me nog afvraag, hoe is Helen overleden? Hebben ze haar gekust toen Carol naar het ongeluk keek/liep? Waarom viel ze steil achterover?
Meerdere net geïnfecteerden vertoonden rare tremoren en een soort halve beroertes. Een deel kwam er daarna 'gehersenspoeld' uit, maar uit de dialogen lijken een aantal ook te overlijden door het proces.
Kan een reden zijn dat Helen omviel. Ze had ook rare rode kringen onder haar ogen.. dus wellicht werkte het virus niet goed op haar. Of ze was gewoon dronken van de cocktails, geen idee
Hoe is niet gezegd, enkel is gezegd dat een aantal mensen, 800 miljoen, is overleden tijdens de joining, maar dat ze op dat moment nog wel kortdurend deel zijn geweest van de joined. Bij die 800m zullen ook een aantal zitten vergelijkbaar aan die 11m die door ongevallen om het leven gekomen is door de kortsluiting zoals Carol die veroorzaakt.Mog schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:29:
Wat ik me nog afvraag, hoe is Helen overleden? Hebben ze haar gekust toen Carol naar het ongeluk keek/liep? Waarom viel ze steil achterover?
Ik gok erop dat de 800M overledenen niet compatible waren met "the hive". Een soort van Linux-gebruikersMog schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:29:
En nu ik toch aan het gokken ben, gok ik er op dat "the hive" wel degelijk toegang heeft tot de herinneringen van Carol (en daardoor dus weet waar de reservesleutel lag, en dat Pirate Boy eigenlijk een Pirate Lady had moeten zijn). Maar waar de hive bij de (bijna) iedereen read/write access heeft, heeft het bij Carol read only toegang. Hierdoor gaat the hoive ook over zijn nek bij emotionele uitbarstingen van Carol. Dat gaat niet via de andere hive-personen, maar via Carol's brein.
Dat... of Carol is eigenlijk de Queen Bee van the hive, maar weet dat zelf nog niet ;-)
Mogelijk, maar een alternatief is dat wat gewoon gezegd door is Zosia ook klopt: Helen was kortdurend deel van de joined en heeft haar gedachten gedeeld, hierdoor weet de joined ook van de sleutel en van de vrouwelijke Raban af.breew schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:20:
[...]
Ik gok erop dat de 800M overledenen niet compatible waren met "the hive". Een soort van Linux-gebruikers
En nu ik toch aan het gokken ben, gok ik er op dat "the hive" wel degelijk toegang heeft tot de herinneringen van Carol (en daardoor dus weet waar de reservesleutel lag, en dat Pirate Boy eigenlijk een Pirate Lady had moeten zijn). Maar waar de hive bij de (bijna) iedereen read/write access heeft, heeft het bij Carol read only toegang. Hierdoor gaat the hoive ook over zijn nek bij emotionele uitbarstingen van Carol. Dat gaat niet via de andere hive-personen, maar via Carol's brein.
Dat... of Carol is eigenlijk de Queen Bee van the hive, maar weet dat zelf nog niet ;-)
Bij Helen zie je dat ze pas dood ging na een tijdje, ze is onderdeel geweest van de hive en ze had van rode plekken onder haar ogen, Racoon Eyes genoemd. Blijkbaar een teken van trauma. Ze valt ook echt hard achterover, vol in beeld.breew schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:20:
[...]
Ik gok erop dat de 800M overledenen niet compatible waren met "the hive". Een soort van Linux-gebruikers
Ik denk dat hier weinig mysterie achter gaat zitten.
Jawel. Maar ik vatte dat meer op als vliegtuigen die dezelfde kant opvlogen. Niet als ‘besproeiers’. Hoe raakten de mensen binnen in het café dan allemaal tegelijk besmet?stin00 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:47:
[...]
Heb je het chemtrails shot gemist? Zo is iedereen in razend tempo geïnfecteerd zonder speeksel infectie.
Wel inderdaad een beetje een plothole. De bestuurder van de truck die als eerste voor Carol haar neus duidelijk een git merge ging op hetzelfde moment als Helen. Maar na een stukje rijden bij het ziekenhuis kwam hij weer op hetzelfde moment uit z'n coma als alle anderen daar terwijl dat wel echt een stukje rijden was.Mog schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:07:
[...]
Jawel. Maar ik vatte dat meer op als vliegtuigen die dezelfde kant opvlogen. Niet als ‘besproeiers’. Hoe raakten de mensen binnen in het café dan allemaal tegelijk besmet?
M.i. is dit een beetje semantisch discussiëren.
Ik denk dat ik ook vrij snel bepaalde zaken zou uitzoeken die voor mij altijd mysterieus zijn, zoals vragen wat er daadwerkelijk met Madeleine McCann is gebeurt en andere onopgelost (moord)zaken die heel veel mensen bezighielden. Vragen stellen over staatsgeheimen en wie er allemaal betrokken was bij Epstein etc.
Maar genoeg over mijn fantasie
Het enige waarvoor de pirate lady (Zosia) een pauze nodig had was om de anderen te vragen of ze openstonden om met Carol af te spreken. Overige informatie lijkt vrijwel instant beschikbaar en lijkt te zijn opgeslagen in de "collective mind".Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:15:
[...]
De kennis zit niet in "alle" hoofden maar wordt snel opgeroepen. Althans zo had ik het begrepen/aangenomen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik vond het antwoord op die vraag wel opvallend "That's kind of the best way to do it.", wat ik toch wel ergens lijkt alsof dit misschien al eerder is gedaan op eerdere planeten. Ik kom nu misschien heel vroeg met allemaal vergezochte theorieën, maar wat als de mensen die onderdeel zijn van de collective mind (zoals ik het maar even noem), ook in verbinding staan met buitenaardse wezens op andere planeten?
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar hoe snel iemand alles kan wat de collective mind kan. We zagen de zoon van Laxmi die antwoord kon geven op moeilijke vragen van Carol, maar kan een baby ook al meteen praten bijvoorbeeld, of is er eerst bepaalde mate van bewustwording nodig? We zagen Carol in EP1 natuurlijk wel in een maxi cosi kijken en verbaasd reageren (die baby leek dus ook mee te doen).
En dieren? Worden die beïnvloed? We hoorden natuurlijk dat ze alle dieren uit een dierentuin vrijlieten en dat daar ook doden en/of gewonden bij vielen, maar zijn die ook onderdeel van de collective mind? Of hebben die wel een vrij leven?
"kinda the best way to do it" kan ook gewoon refereren naar een luchtige manier van spreken dat er consensus is over wat de beste manier is, vanuit alle hoeken bekeken, maar dat alternatieven mogelijk ook wel zouden werken. Ik vind het meer slaan op dat joined een consensus bereikt en die deelt dan dat het al eerder gedaan is.miicker schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:11:
Oh trouwens, ik vond het wel leuk dat Carol vroeg of ook de bemanning van ISS en mensen in nucleaire onderzeeërs etc. besmet waren, dat vond ik wel een grappig detail, want dat is het eerste waar ik over nadacht.
Ik vond het antwoord op die vraag wel opvallend "That's kind of the best way to do it.", wat ik toch wel ergens lijkt alsof dit misschien al eerder is gedaan op eerdere planeten. Ik kom nu misschien heel vroeg met allemaal vergezochte theorieën, maar wat als de mensen die onderdeel zijn van de collective mind (zoals ik het maar even noem), ook in verbinding staan met buitenaardse wezens op andere planeten?
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar hoe snel iemand alles kan wat de collective mind kan. We zagen de zoon van Laxmi die antwoord kon geven op moeilijke vragen van Carol, maar kan een baby ook al meteen praten bijvoorbeeld, of is er eerst bepaalde mate van bewustwording nodig? We zagen Carol in EP1 natuurlijk wel in een maxi cosi kijken en verbaasd reageren (die baby leek dus ook mee te doen).
En dieren? Worden die beïnvloed? We hoorden natuurlijk dat ze alle dieren uit een dierentuin vrijlieten en dat daar ook doden en/of gewonden bij vielen, maar zijn die ook onderdeel van de collective mind? Of hebben die wel een vrij leven?
Volgens mij zijn dieren niet beïnvloed, want die zouden dan ook niet anderen verwonden. De rat van ep1 was wellicht een symptoomloze drager.
Hij was vanavond bij Lubach op TV.Mog schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:00:
Grappige gozer, heeft ook het Leids Cabaret festival al eens gewonnen. En hij werkte samen met Lubach aan de Nieuwste Show.
Edit: @Stukfruit bedankt! Ik kwam net even mijn post aanvullen met de YT video, maar zie dat jij hem al gepost hebt!
[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 13-11-2025 09:46 ]
Zie ook de clip uit de uitzending in kwestieWild Chocolate schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:54:
[...]
Hij was vanavond bij Lubach op TV.
Grappige gozer, heeft ook het Leids Cabaret festival al eens gewonnen. En hij werkte samen met Lubach aan de Nieuwste Show.
Dat zit wel Schnorr.
Die je ook mooi kunt embedden met[video]<link naar video>[/video]Stukfruit schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:13:
[...]
Zie ook de clip uit de uitzending in kwestie
Dat vond ik redelijk duidelijk nadat ze in het lab allemaal swabjes stonden af te nemen en in te pakkenMog schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:07:
[...]
Jawel. Maar ik vatte dat meer op als vliegtuigen die dezelfde kant opvlogen. Niet als ‘besproeiers’.
Daar zat ik inderdaad ook wel een beetje mee, maar dat geldt ook voor patient zero die door patient one uit het lab naar buiten wordt gedragen na een beet. Ik bedoel... huh?Hoe raakten de mensen binnen in het café dan allemaal tegelijk besmet?
Maar tot nu toe heeft het inderdaad wel een geweldige sfeer. Breaking Bad meets The X-Files met vrolijke kleurtjes
Dat zit wel Schnorr.
Heeft voor de overlevenden vast nog meer gevolgen, want voor informatieverstrekking zit Carol nu vast aan de geconverteerde mensen. Wat als ze niet altijd eerlijk blijken te zijn?
Dat zit wel Schnorr.
Kom op, je moet toegeven dat ie grappig is
Dat zit wel Schnorr.
@Dagarkin De episode-namen (voor in de TS) voor s1 (behalve de finale) zijn bekend..
https://thetvdb.com/series/wycaro/seasons/official/1
[ Voor 20% gewijzigd door breew op 14-11-2025 14:34 ]
Ik zou me er niet heel gemakkelijk door voelen als mensen dat in het echt zouden (kunnen) doen...
Dat zit wel Schnorr.
Ik blijf er bij dat zij/hen/hullie Carol's gedachten kunnen inzien. Steeds terugkerende opmerkingen over "Jullie mogen Helens herinneringen niet gebruiken!"... het bouwt imo ergens naartoe.Stukfruit schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:00:
Blijft ook leuk dat ze blijven benadrukken dat het "wij" is door steeds direct vanuit een andere "individual" te reageren
Ik zou me er niet heel gemakkelijk door voelen als mensen dat in het echt zouden (kunnen) doen...
Tot nu toe hebben ze volgens mij nog bij iedere herinnering een gerelateerde individual kunnen gebruiken. Eerst Helen, daarna een persoon die het huishouden had gedaan (ze wisten wat er in de koelkast zat), enz.breew schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:03:
[...]
Ik blijf er bij dat zij/hen/hullie Carol's gedachten kunnen inzien. Steeds terugkerende opmerkingen over "Jullie mogen Helens herinneringen niet gebruiken!"... het bouwt imo ergens naartoe.
Dus het kan nog beide kanten op
Dat zit wel Schnorr.
Ik denk het niet. Zou ineens van de serie een heel ander soort genre maken dan het nu is. Nu is het natuurlijk niet realistisch, maar als ze ineens gedachten kunnen lezen is het totaal onrealistisch.breew schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:03:
[...]
Ik blijf er bij dat zij/hen/hullie Carol's gedachten kunnen inzien. Steeds terugkerende opmerkingen over "Jullie mogen Helens herinneringen niet gebruiken!"... het bouwt imo ergens naartoe.
Hoeft niet persé. Kan zijn dat het virus bij de meesten read/write access op de hersenen heeft gekregen. Bij de 800M doden geen access, en dus dood.miicker schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:09:
Ik verwacht dat er misschien door de hersenschudding van Zosia gedachtes vanuit haar als individu naar boven kunnen komen (zoals toegeven dat ze inderdaad totaal niet gelukkig is of iets dergelijks).
[...]
Ik denk het niet. Zou ineens van de serie een heel ander soort genre maken dan het nu is. Nu is het natuurlijk niet realistisch, maar als ze ineens gedachten kunnen lezen is het totaal onrealistisch.
En bij de 12 'not-connected' (al-dan-niet beperkt) read only-access.
Is toch logisch? Het is gruwelijk irritant en confronterend. Ik zie dit helemaal niet. "ze" weten bijna alles van je eigenlijk. En "ze" zouden eens moeten snappen dat dat actief aanbieden van al die informatie en hulp op de zenuwen werkt.breew schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:03:
[...]
Er is wel echt iets menselijks weg bij iedereen. Herinneringen geoogst. Soort van drone behavior geplaatst. Blijft vaag.
Wat we wisten wat ging gebeuren:
/f/image/7gjHpHueIDy9spi7OYfI3ggu.png?f=fotoalbum_large)
Die knerpende schoenen van de DHL bezorger ook, dit geeft mij echt het gevoel dat we weer een prachtige serie voor de boeg hebben.
Maar 'ze' hebben ook geen sociaal vermogen omtrent ironie, sarcasme, gewenst of ongewenst gedrag. Daar past dit (zaken uit herinneringen aanbieden) perfect in.JvS schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:31:
[...]
Is toch logisch? Het is gruwelijk irritant en confronterend. Ik zie dit helemaal niet. "ze" weten bijna alles van je eigenlijk. En "ze" zouden eens moeten snappen dat dat actief aanbieden van al die informatie en hulp op de zenuwen werkt.
Er is wel echt iets menselijks weg bij iedereen. Herinneringen geoogst. Soort van drone behavior geplaatst. Blijft vaag.
Maar je ziet wél ongemak bij de bezorger, dus dat kan interessant wordenTrue schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:33:
Deze serie, ik zit er constant hardop om te lachen, de scene met de supermarkt opnieuw vullen, ik zat er heerlijk om te grinniken.
Wat we wisten wat ging gebeuren:
[Afbeelding]
Die knerpende schoenen van de DHL bezorger ook, dit geeft mij echt het gevoel dat we weer een prachtige serie voor de boeg hebben.
Dat zit wel Schnorr.
De gevulde supermarkt en dan vervolgens een magnetron maaltijd eten vond ik wel weer geestig.
Dat weten we niet. Carol zelf is zich daar wel van bewust dat haar Helen niet meer bestaat.Mog schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:31:
In theorie kan de mind hive Carol terug kunnen geven toch? Een lichaam laten doen alsof ze Helen is.
Zelf wel benieuwd hoe het verder gaat en welke richting ze uit gaan.
Er zijn nog genoeg vragen.
Het doel van de hive en ook de waarom
Waarom reageren ze zo heftig op de emoties van Carol.
Waarom willen ze Carol gelukkig maken, ze zijn druk bezig om te onderzoeken hoe ze haar ondertussen onderdeel kunnen maken van de hive. Ook weer met die grenaat ze mag haar zelf blijkbaar niks aan doen, maar een woede aanval naar hun toe miljoenen levens tot schade dat is blijkbaar geen probleem.
Toch een soort vermoeden, doordat ze al is bloot gesteld is aan het virus, dat ze wellicht wel bij de hive zit, maar nog steeds haar eigen identiteit heeft en wellicht, dat ze daarin zo extreem reageren en wellicht haar zelfmoord wellicht het einde van de hive is.
Waarom denk je dat? Ik heb volgens mij nog niks gezien wat ze niet uit herinneringen van iemand anders hebben kunnen halen.breew schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:03:
[...]
Misschien was dit al de Fly-episode?ppeterr schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:01:
Ik vond het eigenlijk een behoorlijke tegenvaller dat het begin van e03 niet in Vegas was. Ik heb het niet terug gekeken het einde van aflevering 2, maar aan het einde riep Koumba toch iets als "Ik ga naar Vegas, ga je mee" ......ik vond heel de aflevering een beetje tam... wel oke, maar niet zoals de afleveringen daarvoor. Maar goed, het is pas het begin
Dat zit wel Schnorr.
ik heb ondertussen al ergens een
Ik ben overigens begonnen met better call Saul, daar was ik ook nooit verder gekomen dan de 1e aflevering. Nu ben ik al toe aan s02 in 2 dagen tijd
[ Voor 32% gewijzigd door ppeterr op 16-11-2025 13:22 ]
Voor een relatief saaie aflevering zat er trouwens wel enorm veel regelwerk in deze laatste aflevering
Dat zit wel Schnorr.
Is het nu een slechte comedyshow of een serieuze show met paar humoristische opmerkingen.
Ik heb heel sterk het idee dat ik naar een soort "The Last Man on Earth" zit te kijken. Het is allemaal een beetje van net niet.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik vind het ook heel erg tegenvallen.Player1S schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:49:
Afgelopen zaterdag de eerste 3 afleveringen gekeken. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Is het nu een slechte comedyshow of een serieuze show met paar humoristische opmerkingen.
Ik heb heel sterk het idee dat ik naar een soort "The Last Man on Earth" zit te kijken. Het is allemaal een beetje van net niet.
De eerste aflevering ging nog wel, tweede was minder en de derde niks aan.
Ja, nu weten we het wel dat ze boos is
Overigens bedacht ik me het volgende wat ik later ook van iemand voorbij zag komen in de comments op YT:
Oftewel: wat als de aliens die het misschien verzonden zullen hebben zelf ook op die manier besmet zijn geweest?
Dat zit wel Schnorr.
Zero compensation
Ze werken aan een manier om Carol erbij te krijgen, maar vanuit het witte huis zei die kerel ook dat ze voorlopig een hele boel werk zouden gaan verrichten.
Ik verwacht nog wel een onthulling dat ze na een paar weken/maanden/jaren ook een zender ter grootte van Afrika hebben gebouwd om het signaal weer door te sturen bijvoorbeeld.
Ik vind het wel nog gek hoe de hive enerzijds 'do no harm' heel hoog in het vaandel heeft door bijvoorbeeld te stellen dat ze geen dieren vermoorden voor vlees. Maar vervolgens ze het geen probleem vinden om Carol een kernbom te geven.
ik vraag me dan ook af hoe zo'n hive-mind om gaat met kwaadaardige mensen. Hoe zou zo'n persoon de hive-mind beinvloeden? Of zijn dat juist de mensen die dood gaan tijdens de infectie?Grannd schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:51:
Ik vind het wel nog gek hoe de hive enerzijds 'do no harm' heel hoog in het vaandel heeft door bijvoorbeeld te stellen dat ze geen dieren vermoorden voor vlees. Maar vervolgens ze het geen probleem vinden om Carol een kernbom te geven.
Overigens snap ik Carol wel. Zou echt niet willen dat iedereen mijn diepste geheimen opeens kent.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat is het grote mysterie van de show denk ik. Waarom die 11, Carol incluis, niet gewoon doodschieten. Dan heb je de hele planet gehad. Er moet dus iets van waarde of speciaal zijn in/aan die 11 normale mensen.Grannd schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:51:
Volgens mij is het niet alleen hive mind, maar ook dat al het kwade en wat in onze huidige samenleving als minder goed wordt gezien (zoals vlees eten en dieren niet vrij laten) uitgebannen. 'Ze' hebben volgens mij ook gewoon geen gevoel meer, alleen een soort bevredigende verzadigdheid wat wij/zij aanzien voor 'gelukkig zijn'.
@Grannd Dus er zit in de hive-mind geen kwaadaardige mensen. Althans, hun kwaadaardigheid is niet opgenomen, alleen hun kennis en ervaringen.
@Mog En ze zullen dus ook geen mensen (of dieren) doodschieten.
Het is een 'live and let live'. Net zoals ze de consequenties van het vrijlaten van alle dierentuindieren (dat er mensen zijn opgegeten door een leeuw, of wat was het) ook ondergingen. Ik wilde schrijven accepteerden, maar het is meer een ondergaan.
Ook de doden door het toedoen van Carol zijn ze ondergaan.
Ik vraag me af waarom ze die 11 zo in de watten leggen. Is dat omdat ze zo bezorgd zijn om ze en ze dus ook graag 'gelukkig' willen maken? Is het omdat ze niet weer willen dat Carol (of een van die anderen) er per ongeluk 11 miljoen doodt?
En waarom maakt Carol zich eigenlijk zo druk erover (of juist niet drukmaken) dat door haar emoties er weer 11 miljoen dood kunnen gaan. Ze is dus al haar emoties aan het onderdrukken, iets wat uiteindelijk in de hive-mind tot extreme wordt doorgevoerd.
Ik ben heel benieuwd naar die niet Engelssprekende, die ze niet te pakken kreeg (of eigenlijk maar heel kort 'Cabrón').
Ik las van de week een theorie op Reddit;Truus01 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:51:
Ik vraag me af waarom ze die 11 zo in de watten leggen. Is dat omdat ze zo bezorgd zijn om ze en ze dus ook graag 'gelukkig' willen maken? Is het omdat ze niet weer willen dat Carol (of een van die anderen) er per ongeluk 11 miljoen doodt?
We weten dat het 'virus/DNA aanpassing' buitenaards is. Vermoedelijk dat de aliens die het gemaakt hebben, niet beïnvloed/besmet kan worden met het virus. Dus zijn alle mensen/wezens die niet in de hivemind zitten vergelijkbaar met de aliens die het gemaakt hebben.
En gaan we die aliens later nog een keer zien?
Ik vond het wel een interessant idee, maar het staat wel een beetje haaks op het feit dat de hivemind druk bezig is om Carol en de andere te 'genezen'.
Ik laat het hier even bij, omdat ik niet weet of ik het verder bespreken nu in spoilertags moet gaan zetten. Of mag ik er vanuit gaan dat nu iedereen die aflevering gezien heeft?
De hele hive mind voelt elk gevoel van elk individu. De hive mind heeft dus ook de herinneringen en gevoelens die Helen aan Carol heeft, ik vermoed dat dat dan ook een van de redenen zou kunnen zijn dat ze haar niet zomaar afschieten.Mog schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:32:
[...]
Dat is het grote mysterie van de show denk ik. Waarom die 11, Carol incluis, niet gewoon doodschieten. Dan heb je de hele planet gehad. Er moet dus iets van waarde of speciaal zijn in/aan die 11 normale mensen.
Over het algemeen mag je, wanneer de aflevering uit is gekomen er vanuit gaan dat mensen die geen spoiler willen lezen het topic vermijden tot ze de aflevering gezien hebben. Spoiler tags zijn dan ook niet nodig. Spoiler tags zijn enkel nodig voor zaken uit trailers, gelekte dingen etc. Zodra een aflevering is uitgezonden mag die zonder irritante zwarte balken besproken worden. Zo doen we het tenminste in andere topics.Truus01 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:13:
Ep 4. WTF? OK...![]()
Ik laat het hier even bij, omdat ik niet weet of ik het verder bespreken nu in spoilertags moet gaan zetten. Of mag ik er vanuit gaan dat nu iedereen die aflevering gezien heeft?
Dan over EP4. Ik vond het wat tegenvallen. De eerste twee afleveringen vond ik fantastisch, de derde iets minder en nu wordt het nog iets minder. Het idee van Carol van het drogeren van Zosia was wel leuk, maar ik had ook niet verwacht dat we in S01E04 al een antwoord zouden krijgen op de vraag hoe ze het hele hive mind gebeuren om zeep kan helpen.
Verder vond ik de intro wel leuk, alleen te langdradig. Ik had al voor deze scene gezien te hebben een idee van hoe de Spaanse man zou leven (omdat hij een aantal dagen het contact met de hive zou hebben vermeden), mijn idee bleek aardig te kloppen. Ook was mijn theorie dat hij juist door het telefoontje van Carol nu wel in contact met haar wil komen. Dat zal later dit seizoen vermoedelijk nog wel gaan gebeuren.
Ik hoop dat komende afleveringen weer wat beter worden, ik heb me in ieder geval nog wel prima vermaakt.
Ik heb juist het idee dat ze wel de herinneringen, maar niet echt de gevoelens erbij hebben. Dat ze ook geen gevoel (als hive mind) kunnen hebben, buiten het 'bevredigende/gelukkige'.miicker schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:55:
De hele hive mind voelt elk gevoel van elk individu. De hive mind heeft dus ook de herinneringen en gevoelens die Helen aan Carol heeft, ik vermoed dat dat dan ook een van de redenen zou kunnen zijn dat ze haar niet zomaar afschieten.
Zodra er negatief gevoel komt kijken, van buitenaf, van Carol, beginnen ze te trillen en vallen er doden.
Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet.
En blijkbaar laten ze toch liever iemand doodgaan dan vertellen hoe iemand er weer een individu van kan maken.
Wat me ook nog opviel was dat ze het hadden over wezens, beings, en niet mensen, human beings. Ik meen met iets als 'we love al beings'. Maar ze hebben de (huis)dieren niet in hun hive mind zitten. Zou dit dan toch een toespeling zijn op aliens?
Wat ik wel interessant vond om even over na te denken was het dat Carol wel weet hoe ze zich nu voelt, maar niet weet hoe het zou voelen in de hive mind. Als Carol ze zou vertrouwen (dat doe ik in ieder geval nog niet), zou er wellicht een deal te maken zijn (tegen de tijd dat ze weten hoe ze Carol zouden kunnen toevoegen), dat ze het kan uitproberen. Maar dan wel dat ze pas een beslissing maakt als ze weer 'normaal' is en niet in de hive mind. Maar dat lijkt me een bridge too far.
En ze willen heel duidelijk geen enkele loskoppeling...
Ik vermoed dat je het detail hebt gemist dat iedereen om Zosia heen van de hive mind stond te huilen en dat hun lach compleet vergaan was toen ze herhaaldelijk "Please Carol" riepen. Lijkt er dus wel op dat ze wel degelijk verdriet kunnen voelen. Dit kan natuurlijk 2 oorzaken hebben:Truus01 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:18:
Dankje.
[...]
Ik heb juist het idee dat ze wel de herinneringen, maar niet echt de gevoelens erbij hebben. Dat ze ook geen gevoel (als hive mind) kunnen hebben, buiten het 'bevredigende/gelukkige'.
Zodra er negatief gevoel komt kijken, van buitenaf, van Carol, beginnen ze te trillen en vallen er doden.
Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet.
En blijkbaar laten ze toch liever iemand doodgaan dan vertellen hoe iemand er weer een individu van kan maken.
Wat me ook nog opviel was dat ze het hadden over wezens, beings, en niet mensen, human beings. Ik meen met iets als 'we love al beings'. Maar ze hebben de (huis)dieren niet in hun hive mind zitten. Zou dit dan toch een toespeling zijn op aliens?
Wat ik wel interessant vond om even over na te denken was het dat Carol wel weet hoe ze zich nu voelt, maar niet weet hoe het zou voelen in de hive mind. Als Carol ze zou vertrouwen (dat doe ik in ieder geval nog niet), zou er wellicht een deal te maken zijn (tegen de tijd dat ze weten hoe ze Carol zouden kunnen toevoegen), dat ze het kan uitproberen. Maar dan wel dat ze pas een beslissing maakt als ze weer 'normaal' is en niet in de hive mind. Maar dat lijkt me een bridge too far.
En ze willen heel duidelijk geen enkele loskoppeling...
1. Verdriet omdat Zosia pijn had/dood aan het gaan was
2. Omdat ze zich verraden voelen door Carol
Ik vermoed het tweede.
Nou, ik schrijf "Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet." Inderdaad, het dronerige 'Please Carol' en een 'geforceerde' traan.miicker schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:21:
[...]
Ik vermoed dat je het detail hebt gemist dat iedereen om Zosia heen van de hive mind stond te huilen en dat hun lach compleet vergaan was toen ze herhaaldelijk "Please Carol" riepen. Lijkt er dus wel op dat ze wel degelijk verdriet kunnen voelen. Dit kan natuurlijk 2 oorzaken hebben:
1. Verdriet omdat Zosia pijn had/dood aan het gaan was
2. Omdat ze zich verraden voelen door Carol
Ik vermoed het tweede.
Maar ik denk niet dat dat verdriet was.
Als het al een emotie was, was het angst. Maar ze (de hive mind) leken het te willen laten lijken op verdriet, dat Carol hun zo pusht en wellicht juist uit de hive mind en dus ongelukkig wil maken.
Mij gaf het juist eerder een 'fake gevoel' van emotie, dan echte emotie.
Naast het eerbetoon aan de crew member die Bob Odenkirk reanimeerde was de burgemeester trouwens ook een echte burgemeester die speelde dat hij een burgemeester was.
Bron: de podcast.
Dat zit wel Schnorr.