miicker schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:08:
Seizoensfinale net gezien en het was een interessante aflevering. Had misschien gehoopt op net iets meer vooruitgang, maar had het ook niet echt verwacht gezien ze 4 seizoenen willen uitbrengen.
Wel een aantal interessante ontdekkingen die sommige theorieën wegstrepen en andere misschien juist versterken:
- Ze lijken inderdaad via een specifieke radiofrequentie te communiceren;
- Ze reageren niet alleen wanneer Carol tegen ze schreeuwt (was een theorie dat dat alleen bij Carol zou gebeuren);
- Ze kunnen dus inderdaad de stamcellen die ze nodig hebben uit de ingevroren eitjes van Carol halen;
- Carol heeft nog 1 tot 3 maanden voordat ze klaar zijn.
Ben wel benieuwd of er echt een atoombom op de oprit van Carol staat nu

Waarschijnlijk wel, als fail safe voor als ze haar willen laten joinen.
Mijn voorspelling voor wat er uiteindelijk zal gaan gebeuren is dat Carol wel opgenomen gaat worden in de hive voordat Carol en Manousos de wereld kunnen redden. Dan zal Manousos Carol moeten redden. Ben verder natuurlijk benieuwd naar de afloop, maar met Vince Gilligan verwacht ik nou niet meteen een happy ending waarbij de hele wereld gered gaat worden.
De vrijwillige joining in het begin was ook mooi om te zien. Je ziet meteen de bevestiging dat het hele dorp en alles wat ze daar deden een grote theatervoorstelling was voor dat meisje. Zodra ze gejoined is stopt iedereen, laten ze de dieren los en gaat ieder zijn/haar eigen pad, waarschijnlijk werken aan een enorme schotel
Ook mooi om daarna te zien hoe de hive de drone inzet om Manousos te volgen. Manousos is zoals verwacht behoorlijk paranoia in het begin. Het feit dat Hellen een bewegingssensor in de drankkast heeft gebouwd doet ook wel wat met Helen.
Ben overigens wel benieuwd of Manousos verder was gekomen met "Rick" als Carol niet had ingegrepen, ik verwacht eerlijk gezegd dat er wel iets meer nodig zal zijn, maar wie zal het zeggen.
Dat was het dan, nu 2(?) jaar wachten op het volgende seizoen....

Dat is echt nu al bekend, dat het 4 seizoenen worden?!
En is het echt 2 jaar wachten op het volgende seizoen?!
Dan weet ik echt niet of ik het wel blijf volgen.
Deze aflevering was prima. Paar antwoorden, maar nog meer vragen.
Ja, ik denk wel dat het een atoombom is. Ze kreeg ook een handgranaat (en vroeg ze toen niet al of ze haar ook een atoombom zouden geven, of ze dat zou vragen?)
Doel snap ik nog niet. Overdreven zelfmoordactie met zoveel mogelijk andere meenemen? Je kan niet heel de wereld vernietigen met 1 atoombom.
Ik zat eerst nog te denken, op die manier dat Carol nu aan het genieten was met Zosia, zo zou ik misschien ook nog wel oud kunnen worden. Maar dat waren niet heel veel dagen, dat ze dat deed, toch?! Weekje?
Op zich nog wat eenzaam, met alleen maar 1 ander, maar misschien is dat ook wel genoeg.
Maar ja, nu ze nog maar 1 tot 3 maanden heeft.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ieder seizoen nu 1 maand is, dus het moet haast wel dat Carol in de hive-mind komt. Maar ik vraag me af hoe de serie dan zal zijn. Misschien krijgen we juist volgend seizoen meer vanuit de anderen gezien en dan af en toe de vorderingen van Carol en Manousos.
Misschien gebeuren er juist dingen waardoor die 1 tot 3 maanden drastisch verlengt worden.
Misschien krijgen ze via dat signaal ze in eerste instantie niet terug, maar juist dat ze ze wel op die manier kunnen controleren. Dan kunnen ze dus stoppen dat ze Carol en de anderen opnemen in de hive-mind.
Ik denk inderdaad niet dat Manousos veel verder was gekomen met 'Rick', maar dat er wel echt zal zitten in dat signaal. Het lijkt dus te blokkeren als de hive-mind in die trilstaat komt. Dus nu lijkt me de vraag, hoe werkt het andersom. als ze dat signaal kunnen blokkeren, wat gebeurd er dan met de hive-mind?
Daar zal het, zeker ook met wat Manousos uit aan het zoeken was, verder over gaan.
Oh, misschien is de atoombom om die zender die ze bouwen uit te schakelen?
Oh en hoeveel?! Hoeveel heeft Manousos vermoord? Of niet zo veel, omdat ze allemaal konden stoppen waar ze mee bezig waren en konden gaan liggen en zo?