Seizoensfinale net gezien en het was een interessante aflevering. Had misschien gehoopt op net iets meer vooruitgang, maar had het ook niet echt verwacht gezien ze 4 seizoenen willen uitbrengen.
Wel een aantal interessante ontdekkingen die sommige theorieën wegstrepen en andere misschien juist versterken:
- Ze lijken inderdaad via een specifieke radiofrequentie te communiceren;
- Ze reageren niet alleen wanneer Carol tegen ze schreeuwt (was een theorie dat dat alleen bij Carol zou gebeuren);
- Ze kunnen dus inderdaad de stamcellen die ze nodig hebben uit de ingevroren eitjes van Carol halen;
- Carol heeft nog 1 tot 3 maanden voordat ze klaar zijn.
Ben wel benieuwd of er echt een atoombom op de oprit van Carol staat nu

Waarschijnlijk wel, als fail safe voor als ze haar willen laten joinen.
Mijn voorspelling voor wat er uiteindelijk zal gaan gebeuren is dat Carol wel opgenomen gaat worden in de hive voordat Carol en Manousos de wereld kunnen redden. Dan zal Manousos Carol moeten redden. Ben verder natuurlijk benieuwd naar de afloop, maar met Vince Gilligan verwacht ik nou niet meteen een happy ending waarbij de hele wereld gered gaat worden.
De vrijwillige joining in het begin was ook mooi om te zien. Je ziet meteen de bevestiging dat het hele dorp en alles wat ze daar deden een grote theatervoorstelling was voor dat meisje. Zodra ze gejoined is stopt iedereen, laten ze de dieren los en gaat ieder zijn/haar eigen pad, waarschijnlijk werken aan een enorme schotel
Ook mooi om daarna te zien hoe de hive de drone inzet om Manousos te volgen. Manousos is zoals verwacht behoorlijk paranoia in het begin. Het feit dat Hellen een bewegingssensor in de drankkast heeft gebouwd doet ook wel wat met Helen.
Ben overigens wel benieuwd of Manousos verder was gekomen met "Rick" als Carol niet had ingegrepen, ik verwacht eerlijk gezegd dat er wel iets meer nodig zal zijn, maar wie zal het zeggen.
Dat was het dan, nu 2(?) jaar wachten op het volgende seizoen....
I haven’t slept for three days, because that would be too long.