• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:18

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb de serie nu pas gekeken (beter laat dan nooit) en ik vond hem geweldig. Ik vond helaas wel dat Carol wat traag van begrip lijkt voor zo'n ogenschijnlijk intelligente vrouw. Ik bedoel, ze stelt erg weinig vragen voor iemand die weet dat er niet tegen haar gelogen kan worden.
Raem schreef op donderdag 25 december 2025 @ 22:09:
Waarom vraagt Carol niet gewoon of ze haar eicellen vernietigen en stoppen met het onderzoek?
Of is dat iets waar de hive toch de grens trekt om niet alles voor haar te doen?
DNN!S schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 06:43:
Vernietigen denk ik niet, als ze nog geen appel van de boom mogen plukken. Het zal mij niets verbazen als het gewoon zo simpel is dat ze vergeet te vragen om met het onderzoek te stoppen, anders is het spannende lijntje van de komende 3 maanden meteen om zeep geholpen.
Als ik Carol was had ik de hive gevraagd om haar eicellen en al het biologische materiaal van haar wat nu en in de toekomst voorhanden komt onmiddellijk naar haar huis te brengen en daar achter te laten. Dan kan ze het zelf vernietigen en valt het hele plan voorgoed in duigen. Lijkt me geen opdracht die de hive kan weigeren. Daarnaast zou ze kunnen eisen dat ze haar altijd eerst om toestemming moeten vragen om haar op te nemen in de hive.
En ik denk eigenlijk dat de atoombom een metafoor is. Want wat wil je met een nuke op de stoep als ze die ook gewoon vanaf een lanceerstation zou kunnen laten richten...
Ik zag het meer als een stukje verzekering. Zo van, als ze me proberen te turnen dan pleeg ik zelfmoord op een manier die zeker weten slaagt. Je kan hem beter in de buurt hebben dan afvuren van een lanceerstation welke mogelijk weer afhankelijk is van anderen.

Een andere grappige vraag zou zijn of zij de hive kan opleggen om een contactverbod te hebben met de andere immune personen. Als dat mogelijk is zou ik die optie toepassen voordat iemand anders dat op jou toepast. De verstandhouding met de anderen was al niet best dus die zullen geen twee keer nadenken over die optie.

Maar al met al een hele goeie serie en ik zie uit naar seizoen 2.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Volgens mij is onduidelijk of Carol de hive onbeperkte opdrachten kan geven. Ze kunnen niet tegen haar liegen. Dat is heel wat anders. Dat ze een aantal dingen gedaan hebben die ze hen vroeg betekent niet dat ze ALLES doen wat Carol hen vraagt.

Maar dit is tot op heden niet expliciet gemaakt natuurlijk. Dus wie weet.

De zeecontainer kan van alles bevatten. Letterlijk een A-bom maar ik denk dat dat Carol is die mentaal richting zichzelf terug praat en verwijst naar dat gesprek waarin ze die hypothetische vraag stelde in het ziekenhuis. Doel van dat gesprek was dat ze ALLES mocht vragen. Wat me full circle brengt en ter discussie stelt hoever ze kan gaan met de hive in haar eisen. Maar ik denk dus dat het iets veel slimmerd is dan dat, nl. een onderdeel van Carol’s plan om haar assimilatie te vermijden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Ik heb de serie niet afgekeken. Te weinig actie.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:00:
Volgens mij is onduidelijk of Carol de hive onbeperkte opdrachten kan geven. Ze kunnen niet tegen haar liegen. Dat is heel wat anders. Dat ze een aantal dingen gedaan hebben die ze hen vroeg betekent niet dat ze ALLES doen wat Carol hen vraagt.

De zeecontainer kan van alles bevatten. Letterlijk een A-bom maar ik denk dat dat Carol is die mentaal richting zichzelf terug praat en verwijst naar dat gesprek waarin ze die hypothetische vraag stelde in het ziekenhuis. Doel van dat gesprek was dat ze ALLES mocht vragen. Wat me full circle brengt en ter discussie stelt hoever ze kan gaan met de hive in haar eisen. Maar ik denk dus dat het iets veel slimmerd is dan dat, nl. een onderdeel van Carol’s plan om haar assimilatie te vermijden.
Volgens mij heeft Vince Gilligan bevestigd dat het daadwerkelijk een atoombom is, maar dat ze nog geen duidelijk plan hebben voor de atoombom.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
miicker schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:50:
[...]

Volgens mij heeft Vince Gilligan bevestigd dat het daadwerkelijk een atoombom is, maar dat ze nog geen duidelijk plan hebben voor de atoombom.
S02E01, openingsscène. Helikopter vliegt weer weg met de atoombom :+

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Dr. Strangelove schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:00:

Van wat ik er van begreep is dat de hive alles doet wat haar gelukkig maakt. Daarom mocht ze zelfs om een atoombom vragen terwijl het me overduidelijk lijkt dat die niet ten goede komt van de hive zelf en zelfs de andere 12 normale mensen kan schaden. Dus als ze al toegeven op een atoombom dan lijkt het me sterk dat het teruggeven van haar genetisch materiaal een probleem zou zijn. Denk ook aan de aflevering waarin Zosia een hartstilstand krijgt en de hive aan Carol vraagt of ze haar mogen redden. Carols geluk staat boven al het andere zo lijkt het.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:09
3raser schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:23:
[...]

Van wat ik er van begreep is dat de hive alles doet wat haar gelukkig maakt. Daarom mocht ze zelfs om een atoombom vragen terwijl het me overduidelijk lijkt dat die niet ten goede komt van de hive zelf en zelfs de andere 12 normale mensen kan schaden. Dus als ze al toegeven op een atoombom dan lijkt het me sterk dat het teruggeven van haar genetisch materiaal een probleem zou zijn. Denk ook aan de aflevering waarin Zosia een hartstilstand krijgt en de hive aan Carol vraagt of ze haar mogen redden. Carols geluk staat boven al het andere zo lijkt het.
Maar de hive had al geredeneert dat voor haar eigen geluk het beter is als ze wordt geintegreerd in de hive, daar had de hive een synoniem op iets in de trend van "Je ziet iemand ongelukkig zijn zonder dat ze weten wat ze missen, laat je die iemand dan in zn sop garen of ga je diegene helpen ook al wil diegene dat niet".

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:40
Net Plur1bus afgekeken. Ben nog niet helemaal verkocht, maar de makers hebben erg veel krediet bij me. Hoe ze bcs hebben gemaakt, chapeau. En het einde was echt geweldig.
Rhea was ook super goed in bcs. In Plur1bus vind ik haar karakter maar irritant. En toch blijf ik kijken :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:16
Russel88 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:36:
Net Plur1bus afgekeken. Ben nog niet helemaal verkocht, maar de makers hebben erg veel krediet bij me. Hoe ze bcs hebben gemaakt, chapeau. En het einde was echt geweldig.
Rhea was ook super goed in bcs. In Plur1bus vind ik haar karakter maar irritant. En toch blijf ik kijken :)
Het is gewoon een i hoor, geen 1. :P
In het logo ziet het er wel uit als een 1. Ik denk een verwijzing naar Carol die alleen overblijft of zich alleen voelt tussen de rest van de hive.

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 13-02-2026 10:51 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:27

Nikeo

Jawelles

Ik vond eigenlijk weinig goed aan de serie. Allemaal gemiste kansen. Ik ga absoluut niet een seizoen 2 kijken en ik denk zelfs niks meer van deze maker. Ik hou heus van een slow burn maar dit was gewoon tijdverspilling.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:52
Russel88 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:36:
Haar karakter, of personage? ;)

Ik vond de traagheid best fijn in de serie. Op een of andere manier voelde elke aflevering alsof ik er 3 uur over had gedaan, op een goede manier. Sommige afleveringen voelden wel ietwat als opvulling, maar al met al toch wel een van de leukere series van afgelopen jaar.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:27

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Nikeo schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 06:53:
Ik vond eigenlijk weinig goed aan de serie. Allemaal gemiste kansen. Ik ga absoluut niet een seizoen 2 kijken en ik denk zelfs niks meer van deze maker. Ik hou heus van een slow burn maar dit was gewoon tijdverspilling.
Eerlijk gezegd snap ik de "hype" ook niet echt. Eerste aflevering was wel echt goed vond ik. Zit je helemaal in de OMG wat is er aan de hand fase. maar daarna.... het kabbelt wat voort. Er is geen spanning, die hive figuren zijn allemaal poeslief. Er zijn maar 13 andere 'Others'. Had er meer van verwacht.

Laatste aflevering toen Manousos die ene gast probeerde terug te laten keren was dan wel weer okee. Maar overall gezien vind ik het maar een matige serie eigenlijk.

• RobertMe
Qua verhaal is het zeker niet de beste serie. An zich prima maar geen must watch. (Heb ik hier eerder ook al eens geschreven, het is geen Westworld bv waarbij er elke week / na elke EP weer wilde theorieën rond gaan).

Qua cinematografie en zo vind ik het wel een serie die er, voor mij!, bovenuit springt. Maar anderen vinden het dan weer saai of langdradig.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afgelopen nacht zijn de Emmys weer uitgereikt. Eindelijk is Rhea Seehorn in de prijzen gevallen , nadat ze in het verleden er 2x naast gegrepen had voor haar rol in Better Call Saul. Ook Vince Gilligan mocht een Emmy in ontvangst nemen. (Dit neemt niet weg dat ik het nog steeds ongelofelijk vind dat Better Call Saul 53x genomineerd was in het verleden en 0x gewonnen heeft)

In de categorie drama:
  • Lead Actress: Rhea Seehorn — Pluribus
  • Writing: Vince Gilligan — Pluribus, “We Is Us”

Dat betekent, stam + t .

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Apache4u schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:29:
Afgelopen nacht zijn de Emmys weer uitgereikt. Eindelijk is Rhea Seehorn in de prijzen gevallen , nadat ze in het verleden er 2x naast gegrepen had voor haar rol in Better Call Saul. Ook Vince Gilligan mocht een Emmy in ontvangst nemen. (Dit neemt niet weg dat ik het nog steeds ongelofelijk vind dat Better Call Saul 53x genomineerd was in het verleden en 0x gewonnen heeft)

In de categorie drama:
  • Lead Actress: Rhea Seehorn — Pluribus
  • Writing: Vince Gilligan — Pluribus, “We Is Us”
Echt bizar inderdaad. Gelukkig zijn ze in de prijzen gevallen dit keer.

Al had ik gehoopt op nieuwe informatie over seizoen 2 van Pluribus :)

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Mog schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:58:
Al had ik gehoopt op nieuwe informatie over seizoen 2 van Pluribus :)
Volgens Forbes is het script voor seizoen 2 klaar en kan de productie beginnen.
Writing has finally finished for the new season, meaning production can begin. The writing start/end process has been more complicated than most shows, given that Vince Gilligan does not have grand arcs mapped out and has said he sometimes writes himself into corners. So figuring out what’s going to happen next can be tricky. Last month he said they were finally able to “break” season 2.
En de tijdlijn qua productie is slecht een schatting...
As for the Pluribus season 2 release date, which is no doubt still far away, we can track what happened with season 1:

Writing finished for season 1 finished roughly in January 2024, and the show was released on November 7, 2025. That’s a gap of 22 months, just under two years.

If writing for season 2 just finished in September 2026, 22 months from now would be a July 2028 premiere date. And that date would be 2 years and 8 months after season 1 of Pluribus aired. Woof.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ja, die gaps tussen seizoenen zijn echt niet normaal. Dat wordt voor mij steeds meer een reden om jaren te wachten en alles te bingen. Silo en Severance zijn hier andere voorbeelden van.Weliswaar geen 2 jaar en 8 maanden maar ik wist de details echt niet meer dus kon van vooraf aan beginnen toen het nieuwe seizoen begon.

Dat betekent, stam + t .

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Apache4u schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:20:
ja, die gaps tussen seizoenen zijn echt niet normaal. Dat wordt voor mij steeds meer een reden om jaren te wachten en alles te bingen. Silo en Severance zijn hier andere voorbeelden van.Weliswaar geen 2 jaar en 8 maanden maar ik wist de details echt niet meer dus kon van vooraf aan beginnen toen het nieuwe seizoen begon.
Misschien hoopt Apple daar ook op. Meer mensen die seizoen 1 nogmaals kijken vlak voordat seizoen 2 uit komt.

Afwachten zou ik sowieso niet doen, want dan zal je zien dat ze vlak voor seizoen 2 ook alvast bekend maken dat seizoen 3 er komt. En dan kom je dus nooit aan kijken toe. ;)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Pfff, dat duurt wel heel lang. Dan mogen ze wel een goeie recap doen, in 2028 :D

Haters everywhere but I don’t really care

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:42

The_Worst

Unox

The writing start/end process has been more complicated than most shows, given that Vince Gilligan does not have grand arcs mapped out and has said he sometimes writes himself into corners.
Voelt als Lost of Westworld: het zo vreemd en of mysterieus mogelijk maken en dan later maar zien hoe er een (on)logische verklaring voor geven of überhaupt er niet meer op terug komen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:16

Gundogan

Rip and tear, until it is done

The_Worst schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:59:
[...]

Voelt als Lost of Westworld: het zo vreemd en of mysterieus mogelijk maken en dan later maar zien hoe er een (on)logische verklaring voor geven of überhaupt er niet meer op terug komen.
Ik hoop het niet. :X

Waarom niet "gewoon" zo als Dark: vast aantal seizoenen, duidelijk wat de bedoeling is, klaar=klaar. En daarna uiteraard de nieuwe serie cancelen na 1 seizoen (RIP 1899).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Silo seizoen 4 komt anders in juli 2027 uit, dus tussen S3 en S4 zat dan maar 10 maanden. Nu zijn beide seizoenen wel tegelijkertijd gefilmd, maar toch.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:27

Shadow_Agent

miicker schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:48:
[...]

Silo seizoen 4 komt anders in juli 2027 uit, dus tussen S3 en S4 zat dan maar 10 maanden. Nu zijn beide seizoenen wel tegelijkertijd gefilmd, maar toch.
Ben net klaar met S1 en begonnen aan S2 dus dat valt mee :P

Pluribus vond ik aanzienlijk minder interessant dan Silo eigenlijk. Weet zelfs niet of ik wel begin aan een nieuw seizoen

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

The_Worst schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:59:
[...]

Ik krijg direct flashbacks naar de serie Lost. Man, wat een deceptie was dat. Maar naarmate de serie vorderde kreeg je ook al een beetje het gevoel dat er bijna geen uitleg meer mogelijk was voor wat er allemaal gebeurde. Als seizoen 2 van Pluribus zo gaat aanvoelen dan stop ik er liever direct mee en houdt ik het liever bij een heerlijk seizoen 1 zonder groot plot.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Tussen seizoenen van Silo zitten steeds ongeveer 18 maanden:

S1: 5 mei 2023
S2: 15 november 2024
S3: 3 juli 2026
S4: 9 juli 2027

Het volgende en tevens laatste seizoen komt dus een half jaartje eerder (yay!). Ze zijn dan ook al bezig met filmen, en de trailer staat ook al op AppleTV.

[ Voor 16% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-09-2026 09:55 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:34
Gundogan schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:04:
[...]

Ik hoop het niet. :X

Waarom niet "gewoon" zo als Dark: vast aantal seizoenen, duidelijk wat de bedoeling is, klaar=klaar. En daarna uiteraard de nieuwe serie cancelen na 1 seizoen (RIP 1899).
Dark was erg goed en 1899 super jammer, trage opbouw en een einde wat nog heel veel vragen oproept en helaas nooit antwoorden.
3raser schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:30:
[...]

Ik krijg direct flashbacks naar de serie Lost. Man, wat een deceptie was dat. Maar naarmate de serie vorderde kreeg je ook al een beetje het gevoel dat er bijna geen uitleg meer mogelijk was voor wat er allemaal gebeurde. Als seizoen 2 van Pluribus zo gaat aanvoelen dan stop ik er liever direct mee en houdt ik het liever bij een heerlijk seizoen 1 zonder groot plot.
Lost had destijds helaas een writers staking en vermoedelijk is het hierdoor wel mis gegaan. Destijds was er ook een script uitgelekt soort einde en zat extreem goed in elkaar helaas hebben ze een andere weg bewandeld. Qua meta icm de titel is de serie geniaal. Lost ook wel het gevoel na het seizoens einde nog nooit zo beroerd gevoelt na het afsluiten van een serie.

Met pluribus wacht ik af, zelf denk ik Apple neemt ook de tijd, maar ook de regiseur wordt ouder en daardoor nemen dingen extra tijd. Gelukkig deze maand nieuwe seizoen van Slow Horses en op netflix staan volledig 2 seizoenen van 100 years of solitude. Deze 2 series scoren in mijn ogen al hoger dan Pluribus.

Grootste nadeel destijds had ik dat ook met Dark als er lange tijd tussen zit, dan blijft je niet veel bij, deze had dan ook wel complexiteit met extreem veel personages, maar dan kost het wel veel inspanning om weer volledig opnieuw te beginnen.

• RobertMe
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:52:
[...]

Tussen seizoenen van Silo zitten steeds ongeveer 18 maanden:

S1: 5 mei 2023
S2: 15 november 2024
S3: 3 juli 2026
S4: 9 juli 2027

Het volgende en tevens laatste seizoen komt dus een half jaartje eerder (yay!). Ze zijn dan ook al bezig met filmen, en de trailer staat ook al op AppleTV.
offtopic:
Silo S04 is volgens hun zeggen al klaar v.w.b. filmen. Dus ze zijn er niet meer mee bezig.

Weet niet hoe het bij andere zit. Maar lijkt dat Apple dit vaker doet? Slow Horses S06 is vandaag begonnen, maar ook die was al opgenomen samen met S05 die vorig jaar uit kwam. En S03 & S04 hadden ze meen ik ook samen opgenomen.

Lijkt mij "voordelig" in filmen in dat je de groep maar 1x (per 2 seizoenen) bij elkaar hoeft te brengen. Ook gezien de korte seizoenen. Nu hoef je maar 1x bv 3 maanden de cast bij elkaar te hebben per 2 jaar. Anders moet je ze al elk jaar 1, 2 maanden bij elkaar zien te krijgen.
Iets dat vroeger al een probleem was bij Sherlock, met Cumberbatch & Freeman. "Te bekend" om bij elkaar te krijgen, en dat maar voor ~3 EPs per seizoen. De wil voor meer was er IIRC wel, maar het paste niet in voornamelijk de planning van die 2.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dagarkin schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:58:
[...]
Lost ook wel het gevoel na het seizoens einde nog nooit zo beroerd gevoelt na het afsluiten van een serie.
Dat had ik ook, maar ik had het nog meer met Game of Thrones (wat een rukeinde was dat zeg).

Als je als maker aan het begin van een serie geen goed beeld hebt van hoe het verhaal moet eindigen, en er maar plottwists aan toevoegt, dan verzand je in een complex web van verhaallijnen.

Nu staat Vince Gilligan erom bekend dat hij per seizoen schrijft, en dus geen gedetailleerd plan voor alle siezoenen heeft, maar hij weet gelukkig (tot nu toe in ieder geval) altijd het verhaal op de rit te houden.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste