Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik luister net de officiële podcast over aflevering 4. Degene die Zoisa reanimeerde was de crew member van Better Call Saul die Bob Odenkirk heeft gereanimeerd toen hij tijdens opnames een hartaanval kreeg. Vind dat een mooi eerbetoon.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:16
Dankje.
miicker schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:55:
De hele hive mind voelt elk gevoel van elk individu. De hive mind heeft dus ook de herinneringen en gevoelens die Helen aan Carol heeft, ik vermoed dat dat dan ook een van de redenen zou kunnen zijn dat ze haar niet zomaar afschieten.
Ik heb juist het idee dat ze wel de herinneringen, maar niet echt de gevoelens erbij hebben. Dat ze ook geen gevoel (als hive mind) kunnen hebben, buiten het 'bevredigende/gelukkige'.
Zodra er negatief gevoel komt kijken, van buitenaf, van Carol, beginnen ze te trillen en vallen er doden.
Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet.

En blijkbaar laten ze toch liever iemand doodgaan dan vertellen hoe iemand er weer een individu van kan maken.

Wat me ook nog opviel was dat ze het hadden over wezens, beings, en niet mensen, human beings. Ik meen met iets als 'we love al beings'. Maar ze hebben de (huis)dieren niet in hun hive mind zitten. Zou dit dan toch een toespeling zijn op aliens?

Wat ik wel interessant vond om even over na te denken was het dat Carol wel weet hoe ze zich nu voelt, maar niet weet hoe het zou voelen in de hive mind. Als Carol ze zou vertrouwen (dat doe ik in ieder geval nog niet), zou er wellicht een deal te maken zijn (tegen de tijd dat ze weten hoe ze Carol zouden kunnen toevoegen), dat ze het kan uitproberen. Maar dan wel dat ze pas een beslissing maakt als ze weer 'normaal' is en niet in de hive mind. Maar dat lijkt me een bridge too far.

En ze willen heel duidelijk geen enkele loskoppeling...

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Truus01 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:18:
Dankje.

[...]

Ik heb juist het idee dat ze wel de herinneringen, maar niet echt de gevoelens erbij hebben. Dat ze ook geen gevoel (als hive mind) kunnen hebben, buiten het 'bevredigende/gelukkige'.
Zodra er negatief gevoel komt kijken, van buitenaf, van Carol, beginnen ze te trillen en vallen er doden.
Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet.

En blijkbaar laten ze toch liever iemand doodgaan dan vertellen hoe iemand er weer een individu van kan maken.

Wat me ook nog opviel was dat ze het hadden over wezens, beings, en niet mensen, human beings. Ik meen met iets als 'we love al beings'. Maar ze hebben de (huis)dieren niet in hun hive mind zitten. Zou dit dan toch een toespeling zijn op aliens?

Wat ik wel interessant vond om even over na te denken was het dat Carol wel weet hoe ze zich nu voelt, maar niet weet hoe het zou voelen in de hive mind. Als Carol ze zou vertrouwen (dat doe ik in ieder geval nog niet), zou er wellicht een deal te maken zijn (tegen de tijd dat ze weten hoe ze Carol zouden kunnen toevoegen), dat ze het kan uitproberen. Maar dan wel dat ze pas een beslissing maakt als ze weer 'normaal' is en niet in de hive mind. Maar dat lijkt me een bridge too far.

En ze willen heel duidelijk geen enkele loskoppeling...
Ik vermoed dat je het detail hebt gemist dat iedereen om Zosia heen van de hive mind stond te huilen en dat hun lach compleet vergaan was toen ze herhaaldelijk "Please Carol" riepen. Lijkt er dus wel op dat ze wel degelijk verdriet kunnen voelen. Dit kan natuurlijk 2 oorzaken hebben:
1. Verdriet omdat Zosia pijn had/dood aan het gaan was
2. Omdat ze zich verraden voelen door Carol

Ik vermoed het tweede.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:16
miicker schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:21:
[...]

Ik vermoed dat je het detail hebt gemist dat iedereen om Zosia heen van de hive mind stond te huilen en dat hun lach compleet vergaan was toen ze herhaaldelijk "Please Carol" riepen. Lijkt er dus wel op dat ze wel degelijk verdriet kunnen voelen. Dit kan natuurlijk 2 oorzaken hebben:
1. Verdriet omdat Zosia pijn had/dood aan het gaan was
2. Omdat ze zich verraden voelen door Carol

Ik vermoed het tweede.
Nou, ik schrijf "Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet." Inderdaad, het dronerige 'Please Carol' en een 'geforceerde' traan.
Maar ik denk niet dat dat verdriet was.
Als het al een emotie was, was het angst. Maar ze (de hive mind) leken het te willen laten lijken op verdriet, dat Carol hun zo pusht en wellicht juist uit de hive mind en dus ongelukkig wil maken.
Mij gaf het juist eerder een 'fake gevoel' van emotie, dan echte emotie.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het was te verwachten dat Carol ook een keer breaking bad zou gaan :P

Naast het eerbetoon aan de crew member die Bob Odenkirk reanimeerde was de burgemeester trouwens ook een echte burgemeester die speelde dat hij een burgemeester was.

Bron: de podcast.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 2 Laatste