• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik luister net de officiële podcast over aflevering 4. Degene die Zoisa reanimeerde was de crew member van Better Call Saul die Bob Odenkirk heeft gereanimeerd toen hij tijdens opnames een hartaanval kreeg. Vind dat een mooi eerbetoon.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:31
Dankje.
miicker schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:55:
De hele hive mind voelt elk gevoel van elk individu. De hive mind heeft dus ook de herinneringen en gevoelens die Helen aan Carol heeft, ik vermoed dat dat dan ook een van de redenen zou kunnen zijn dat ze haar niet zomaar afschieten.
Ik heb juist het idee dat ze wel de herinneringen, maar niet echt de gevoelens erbij hebben. Dat ze ook geen gevoel (als hive mind) kunnen hebben, buiten het 'bevredigende/gelukkige'.
Zodra er negatief gevoel komt kijken, van buitenaf, van Carol, beginnen ze te trillen en vallen er doden.
Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet.

En blijkbaar laten ze toch liever iemand doodgaan dan vertellen hoe iemand er weer een individu van kan maken.

Wat me ook nog opviel was dat ze het hadden over wezens, beings, en niet mensen, human beings. Ik meen met iets als 'we love al beings'. Maar ze hebben de (huis)dieren niet in hun hive mind zitten. Zou dit dan toch een toespeling zijn op aliens?

Wat ik wel interessant vond om even over na te denken was het dat Carol wel weet hoe ze zich nu voelt, maar niet weet hoe het zou voelen in de hive mind. Als Carol ze zou vertrouwen (dat doe ik in ieder geval nog niet), zou er wellicht een deal te maken zijn (tegen de tijd dat ze weten hoe ze Carol zouden kunnen toevoegen), dat ze het kan uitproberen. Maar dan wel dat ze pas een beslissing maakt als ze weer 'normaal' is en niet in de hive mind. Maar dat lijkt me een bridge too far.

En ze willen heel duidelijk geen enkele loskoppeling...

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Truus01 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:18:
Dankje.

[...]

Ik heb juist het idee dat ze wel de herinneringen, maar niet echt de gevoelens erbij hebben. Dat ze ook geen gevoel (als hive mind) kunnen hebben, buiten het 'bevredigende/gelukkige'.
Zodra er negatief gevoel komt kijken, van buitenaf, van Carol, beginnen ze te trillen en vallen er doden.
Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet.

En blijkbaar laten ze toch liever iemand doodgaan dan vertellen hoe iemand er weer een individu van kan maken.

Wat me ook nog opviel was dat ze het hadden over wezens, beings, en niet mensen, human beings. Ik meen met iets als 'we love al beings'. Maar ze hebben de (huis)dieren niet in hun hive mind zitten. Zou dit dan toch een toespeling zijn op aliens?

Wat ik wel interessant vond om even over na te denken was het dat Carol wel weet hoe ze zich nu voelt, maar niet weet hoe het zou voelen in de hive mind. Als Carol ze zou vertrouwen (dat doe ik in ieder geval nog niet), zou er wellicht een deal te maken zijn (tegen de tijd dat ze weten hoe ze Carol zouden kunnen toevoegen), dat ze het kan uitproberen. Maar dan wel dat ze pas een beslissing maakt als ze weer 'normaal' is en niet in de hive mind. Maar dat lijkt me een bridge too far.

En ze willen heel duidelijk geen enkele loskoppeling...
Ik vermoed dat je het detail hebt gemist dat iedereen om Zosia heen van de hive mind stond te huilen en dat hun lach compleet vergaan was toen ze herhaaldelijk "Please Carol" riepen. Lijkt er dus wel op dat ze wel degelijk verdriet kunnen voelen. Dit kan natuurlijk 2 oorzaken hebben:
1. Verdriet omdat Zosia pijn had/dood aan het gaan was
2. Omdat ze zich verraden voelen door Carol

Ik vermoed het tweede.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Truus01
miicker schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:21:
[...]

Ik vermoed dat je het detail hebt gemist dat iedereen om Zosia heen van de hive mind stond te huilen en dat hun lach compleet vergaan was toen ze herhaaldelijk "Please Carol" riepen. Lijkt er dus wel op dat ze wel degelijk verdriet kunnen voelen. Dit kan natuurlijk 2 oorzaken hebben:

Ik vermoed het tweede.
Nou, ik schrijf "Nu ook, ze leken wel doodongelukkig, waren ze aan het huilen?, maar veel meer dan die fysieke traan en geen glimlach was het niet." Inderdaad, het dronerige 'Please Carol' en een 'geforceerde' traan.
Maar ik denk niet dat dat verdriet was.
Als het al een emotie was, was het angst. Maar ze (de hive mind) leken het te willen laten lijken op verdriet, dat Carol hun zo pusht en wellicht juist uit de hive mind en dus ongelukkig wil maken.
Mij gaf het juist eerder een 'fake gevoel' van emotie, dan echte emotie.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het was te verwachten dat Carol ook een keer breaking bad zou gaan :P

Naast het eerbetoon aan de crew member die Bob Odenkirk reanimeerde was de burgemeester trouwens ook een echte burgemeester die speelde dat hij een burgemeester was.

Bron: de podcast.

Dat zit wel Schnorr.

• miicker
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 06:13:
Het was te verwachten dat Carol ook een keer breaking bad zou gaan :P

Naast het eerbetoon aan de crew member die Bob Odenkirk reanimeerde was de burgemeester trouwens ook een echte burgemeester die speelde dat hij een burgemeester was.

Bron: de podcast.
Klopt, was ook nog eens de burgemeester van Albuquerque, waar Carol woont. In een van de eerste afleveringen hing er ook al ergens een poster van zijn hoofd met iets van "Bedankt voor je stem", wel grappig dat het de echte burgemeester is.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:28
Eerste 4 eps gezien.
Leuke serie, keer wat anders d:)b

Haters everywhere but I don’t really care

• Stukfruit
  • Niet online
Een korte servicemelding:

De volgende aflevering van Pluribus komt eenmalig uit op een woensdag. Op 26 november.

Je zal dus moeten kiezen tussen Pluribus en Stranger Things :Y

Dat zit wel Schnorr.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:59
Stukfruit schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:46:
Een korte servicemelding:

De volgende aflevering van Pluribus komt eenmalig uit op een woensdag. Op 26 november.

Je zal dus moeten kiezen tussen Pluribus en Stranger Things :Y
Kleine correctie 25 op dinsdag. Wel benieuwd waarom opeens deze verandering.

Goed nieuws voor Stranger Things

Edit the movie db geeft foutieve data aan mijn fout.

[ Voor 7% gewijzigd door Dagarkin op 23-11-2025 09:55 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:55
miicker schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:21:
[...]

Ik vermoed het tweede.
Of zou het de echte Zosia zijn die in een soort limbo zit door de drugs en via de hive Carol probeert aan te spreken, maar niet verder komt dan "Please Carol"... (help me?). Je ziet haar lippen iets bewegen en vanaf dat moment begint de hive te praten. Zodra ze in elkaar zakt stoppen ze ook weer.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• miicker
  • Niet online
Raem schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:31:
[...]

Of zou het de echte Zosia zijn die in een soort limbo zit door de drugs en via de hive Carol probeert aan te spreken, maar niet verder komt dan "Please Carol"... (help me?). Je ziet haar lippen iets bewegen en vanaf dat moment begint de hive te praten. Zodra ze in elkaar zakt stoppen ze ook weer.
Kan ook. Dan zal de hive het waarschijnlijk wel moeten vertalen, want ik vermoed dat het individu Zosia geen Engels spreekt, al is dat speculatie natuurlijk. Maar ze kwam met het vliegtuig uit Marocco leek het. Dus de kans is aannemelijk dat ze geen Engels spreekt.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik vond de intro van Manousos Oviedo zo goed. Ik houd echt van Vince zijn stijl. De tijd die hij neemt, de verschillende camerahoeken, de vibe. Het likken van het deksel van dat blik. Het eten van het hondenvoer. Ik werd er misselijk van. Zo knap gedaan.

Ik hoop dat we Mr. Diabaté volgende aflevering weer gaan zien!

• Truus01
Raem schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:31:
[...]

Interessant idee. Leuk om daar eens over na te denken.

• Stukfruit
  • Niet online
Dagarkin schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:53:
[...]

Kleine correctie 25 op dinsdag. Wel benieuwd waarom opeens deze verandering.

Goed nieuws voor Stranger Things

Edit the movie db geeft foutieve data aan mijn fout.
Kleine correctie erbij: de bijbehorende aflevering van de podcast staat wel vandaag online.

Je kan 'm morgen beluisteren, want als ik de omschrijving moet geloven zouden er spoilers in kunnen staan. Ik heb geen idee wat hier mis is gegaan. Je zou denken dat er met zo'n hive-mind wel wat coördinatie zou moeten bestaan :+

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Ep5.
Ze zijn in ieder geval niet meer vrolijk...
En die gecrashte drone kan ik niet verklaren, met een hive-mind. (En van dat soort kleine dingetjes zijn me meer opgevallen.) Heeft ze geen QR/barcode scanner op d'r mobiel?! Maar wel toevallig dezelfde zak vinden bij het hondenvoer!
Het einde, het zullen wel menselijke lichaamsdelen zijn, toch?!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:58
Truus01 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:34:
Ep5.
Ze zijn in ieder geval niet meer vrolijk...
En die gecrashte drone kan ik niet verklaren, met een hive-mind. (En van dat soort kleine dingetjes zijn me meer opgevallen.) Heeft ze geen QR/barcode scanner op d'r mobiel?! Maar wel toevallig dezelfde zak vinden bij het hondenvoer!
De drone is wel verklaarbaar toch? De vuilniszak was toch iets te zwaar voor de drone waardoor hij lastig bestuurbaar werd? Maar goed ik heb nog nooit een te zwaar beladen drone gevlogen.

En ik vermoed ook menselijke lichaamsdelen, in de 2e aflevering waren ze bezig met lijken inladen een een melk/koelauto.
En de hive is met alles enorm efficient, dus waarom zou je de lijken niet op andere manieren gebruiken?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• miicker
  • Niet online
Leuke aflevering, jammer dat alleen de eerste twee wat langer waren en nu allemaal 45 minuten.
Leuk detail: de stem van de voicemail die ze elke keer aan de lijn krijgt is de stem van Patrick Fabian (Howard Hamlin uit BCS). Herkende zijn stem direct en vond het wel leuk.

• Truus01
Remy!!!! schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:49:
[...]

De drone is wel verklaarbaar toch? De vuilniszak was toch iets te zwaar voor de drone waardoor hij lastig bestuurbaar werd? Maar goed ik heb nog nooit een te zwaar beladen drone gevlogen.

En ik vermoed ook menselijke lichaamsdelen, in de 2e aflevering waren ze bezig met lijken inladen een een melk/koelauto.
En de hive is met alles enorm efficient, dus waarom zou je de lijken niet op andere manieren gebruiken?
Ik heb er ook nooit een bestuurd, maar juist met zo'n hove mind zullen ze dat toch door hebben, dat het gewicht te groot is. En dan alsnog die lantaarnpaal weten te ontwijken. ;)

Ja, en vooral als ze niks willen doden, dat wil je dat wat dood is wel effciënt gebruiken.
Net als ze wel dode dieren voor het eten wilden bereiden, maar ze niet zelf doden.

• Stukfruit
  • Niet online
Heeft ze geen QR/barcode scanner op d'r mobiel?!
Geen internet ;)

Dat is niet meer nodig met een hive-mind. En de data voor die code moet toch ergens opgehaald worden.
Soylent Green is people... :X

Zou wel te logisch zijn met zo'n cliffhanger :p Op zich is het wel een goede oplossing, want als je allemaal dezelfde "persoon" bent en lichamen heel afstandelijk duidt als individu, dan is zo'n behandeling van lichamen denk ik wel een logisch gevolg?

Als gedeeld "persoon" kun je tenslotte ook niet echt overlijden. Hoe erg de sneeuwvlokjes in kwestie dat ook lijken te vinden :+

Dat zit wel Schnorr.

• Raem
Wel grappig dat Carol ook aanhaalt dat er geen kinderen meer zijn. Ik ben nog steeds benieuwd hoe een baby nu functioneert in de hive. :P

• Stukfruit
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 27 november 2025 @ 00:58:
Wel grappig dat Carol ook aanhaalt dat er geen kinderen meer zijn.
Wat is het kind van die ene uit de 13 dan? Een visioen? :P

Dat zit wel Schnorr.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heeft ze geen QR/barcode scanner op d'r mobiel?!
Zover ik weet heeft ze geen mobiel. Is nooit in beeld gekomen. Helen had er wel een.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:37

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Stukfruit schreef op donderdag 27 november 2025 @ 01:49:
[...]

Lichamelijk een kind, net als de baby in het ziekenhuis in ep 1 (in de Maxi-Cosi op de balie) die overschreven wordt, maar natuurlijk onderdeel van de hivemind. Zie ook de vraag die Carol dat "kind" stelde over zijn voorkeur voor een type speculum bij een baarmoederonderzoek (dat antwoord op die vraag kwam niet van het kind, maar uit de hivemind) om aan Laxmi te bewijzen dat het niet echt haar zoontje is.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Raem
Stukfruit schreef op donderdag 27 november 2025 @ 01:49:
[...]

Fysiek een kind ja. Maar binnen de hive mind zal denk ik geen plek meer zijn voor het gedrag en de ontwikkelingen van een kind van zijn leeftijd.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Stukfruit schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:32:
[...]

Soylent Green is people... :X

Zou wel te logisch zijn met zo'n cliffhanger :p Op zich is het wel een goede oplossing, want als je allemaal dezelfde "persoon" bent en lichamen heel afstandelijk duidt als individu, dan is zo'n behandeling van lichamen denk ik wel een logisch gevolg?

Als gedeeld "persoon" kun je tenslotte ook niet echt overlijden. Hoe erg de sneeuwvlokjes in kwestie dat ook lijken te vinden :+
Mee eens - dat het lichamen zijn is wel erg voor de hand liggend en is een horrortrope. Maar het zou wel passen in de wereld waar Carol zich in bevindt, omdat de hivemind het eerder over "opruimen van de resten" had toen Helen nog begraven moest worden, en ook op andere vlakken erg efficient te werk gaat.

Persoonlijk valt me op dat er wel eg weinig dieren zijn. Ja, de raven en de wolven in deze aflevering en de vliegen in de vorige zijn me wel opgevallen, maar je zou verwachten dat de straten overspoeld zouden zijn door katten, honden en allerlei wilde dieren die uit de dierentuinen vrijgelaten zijn door de hivemind.

Wellicht zijn het dierenlichamen die Carol ziet, en is haar schrikreactie "shit - ze kunnen dus wél liegen, mijn theorie klopt van geen kanten".

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raem schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:37:
[...]

Fysiek een kind ja. Maar binnen de hive mind zal denk ik geen plek meer zijn voor het gedrag en de ontwikkelingen van een kind van zijn leeftijd.
ik bedenk me net dat er ook in deze aflevering een kind zit: dat loopt in het ziekenhuis rond aan het begin van de aflevering met een karretje.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:38:
[...]

Wellicht zijn het dierenlichamen die Carol ziet, en is haar schrikreactie "shit - ze kunnen dus wél liegen, mijn theorie klopt van geen kanten".
Interessante theorie. Dat zou meer sense maken dan mensen. Ik denk dat de schok meer door de realisatie van iets komt, dan dat ze schrikt door het zien van een bevroren lijk. Ze lijkt achter een mindhive geheim te komen.

• Raem
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:40:
[...]

ik bedenk me net dat er ook in deze aflevering een kind zit: dat loopt in het ziekenhuis rond aan het begin van de aflevering met een karretje.
Klopt ja. Blijft toch wel komisch om te zien hoe apart uitziende mensen die functie dan hebben. Volgens mij liep er ook nog iemand in een zwembroek door het ziekenhuis met een klembord in z'n handen.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:21
Ik denk niet dat er lichaamsdelen liggen.
Je ziet haar kijken, nadenken, tot een conclusie komen en dan schrikken. Dat was niet nodig geweest als visueel direct duidelijk was wat onder de tarp ligt.

Dat.. of
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x09zLaFltbobKZXAFl1-vCvzCtM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8tSPjXrYqwwGcRyBMLU2vJHN.png?f=user_large,

maar dat zou me eigenlijk wat tegenvallen. Dit omdat dat de 'voor de hand liggende'-conclusie is.
Juist omdat Carol dat ook al vermoedt (vermoed ik), zou de schok toch niet zo groot moeten zijn?

De coyotes in ep5 proberen het lichaam van Helen op te eten (=aaseters), en blijkbaar zijn de 'joined' mensen dat dan ook? Maar wat doen ze dan zodra de 800M lijken 'op' zijn? Als iedereen wereldwijd (>7 miljard zijn er nog over) op een mensen-dieet is overgestapt, dan gaat die stapel lichamen er hard doorheen. Zelfs als je het mengt met andere bestandsdelen.

[ Voor 41% gewijzigd door breew op 27-11-2025 08:56 ]

• breew
haha.. easteregg in google als je zoekt op 'pluribus' _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgrTmDwfs43Sw59ZPDT06-daaIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/haJ41sCL4QtkE81XKumlVw98.png?f=fotoalbum_large

• Raem
breew schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:09:
haha.. easteregg in google als je zoekt op 'pluribus' _/-\o_

[Afbeelding]
Altijd leuk dat soort eastereggs. Heb je al eens op 'Welcome to Derry' gezocht? :)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-12 11:54
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:38:
[...]

Zou best goed kunnen of menselijk.
Betekend niet dat de 'hive' heeft gelogen overigens. Ze zijn er duidelijk over, ze doden niet.
Hebben daarnaast ook nooit expliciet gezegd dat ze volledig vegetarisch zijn. Dat ze vegetarisch zijn is enkel een aanname van Carol.
Roadkill? Of mens (natuurlijke dood)
Tevens is de hive heel erg van efficiëntie. Dus ja, waarom mensen begraven als je ze ook anders kan gebruiken? Prima grondstof voor andere toepassingen.

[ Voor 3% gewijzigd door osmosis op 27-11-2025 09:34 ]

• breew
Als het 'simpelweg' mensen zijn, dan zou (imo) Carols reactie iets zijn in de trant van "I fucking knew it!". Wellicht is de geschokte reactie dan wel dat het (een deel van) Zoisa is wat er ligt?

Het contrast tussen Helen Carol, die het lichaam van Helen beschermt tegen de coyotes, en de joined, die één van henzelf 'verwerken' zodra de connectie is verbroken.

[ Voor 4% gewijzigd door breew op 27-11-2025 10:31 ]

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-12 11:54
breew schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:41:
Als het 'simpelweg' mensen zijn, dan zou (imo) Carols reactie iets zijn in de trant van "I fucking knew it!". Wellicht is de geschokte reactie dan wel dat het (een deel van) Zoisa is wat er ligt?

Het contrast tussen Helen, die het lichaam van beschermt tegen de coyotes, en de joined, die één van henzelf 'verwerken' zodra de connectie is verbroken.
Ik denk omdat ze vanaf het eerste moment een sterke argwaan heeft tegen de hive, het gevoel dat er achter de vriendelijkheid en please gedrag van de hivemind iets duisters zit. Echter ze kon dat nooit bewijzen.
Wat ze ook deed, de hive reageerde zorgzaam, aardig, zacht.
Dit duist er op tegen, ze heeft eindelijk bewijs dat niet alles 'mooi,lief,perfect' is

Edit: Bedenk mij, eigenlijk heeft de 'hivemind' een sterke INFJ persoonlijkheid met daarbij een vermijdende hechtingsstijl, o.a. het pleasen lijkt niet effectief dus het neemt op dramatische wijze afstand van Carol wanneer gekwetst. Het pleasen werkt niet, probeert op schuldgevoel te werken bij Carol. Als laatste redmiddel

[ Voor 16% gewijzigd door osmosis op 27-11-2025 09:56 ]

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raem schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:19:
[...]

Altijd leuk dat soort eastereggs. Heb je al eens op 'Welcome to Derry' gezocht? :)
wat offtopic, maar bij de volgende zoektermen doet google ook iets (ik heb me beperkt tot popculture, maar er zijn ook dergelijke easter eggs op andere vlakken, zoals wanneer je naar bepaalde diersoorten zoekt).

Stranger Things: upsidedown-versie van Google
KPop demon hunters: een reference naar de lore scrollt langs (net als bij Pluribus)
Superman: Krypto-de-superhond voorkomt dat je ergens op klikt

• Truus01
breew schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:41:

Het contrast tussen Helen Carol, die het lichaam van Helen beschermt tegen de coyotes, en de joined, die één van henzelf 'verwerken' zodra de connectie is verbroken.
Misschien juist die contrast Carol/hive-mind. Ik denk niet dat ze verwacht dat er lichaamsdelen liggen, omdat zij net nog Helens lichaam beschermt. En omdat ze er vanuit gaan dat ze vegetarisch zijn.

We zullen zien.

En inderdaad, als lichamen inderdaad worden verwerkt tot zo'n (vast en zeker zeer gezond, effectief en efficiënt drankje), wat als dan de lijken op zijn.

• breew
Truus01 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:07:
[...]wat als dan de lijken op zijn.
Dan maken ze Carol even boos, voor de volgende batch ;-)

[ Voor 45% gewijzigd door breew op 27-11-2025 11:19 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:37:
[...]

Dat is inderdaad wel een goede ja. Daar dacht ik vannacht met m'n suffe slaaphoofd niet aan :p

Wel superefficiënt voor alle fasen in een kinderperiode waarin dingen geleerd moeten worden om bv. met dat vreemde lichaam om te gaan. Geen blokjes meer in gaten duwen, geen tenen meer in de mond stoppen, ...

Ben wel benieuwd of ze ook op dat soort details hebben gelet als er hive-baby's in beeld gaan komen.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
breew schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:10:
Ik denk niet dat er lichaamsdelen liggen.
Je ziet haar kijken, nadenken, tot een conclusie komen en dan schrikken. Dat was niet nodig geweest als visueel direct duidelijk was wat onder de tarp ligt.
Dat dus inderdaad. Als er mensen liggen dan zou je volgens mij niet eerst even uitgebreid staren en dan zodra de realisatie van waar je naar kijkt inkickt schrikken.

Dat zit wel Schnorr.

• Remy!!!!
Stukfruit schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:26:
[...]

Dat dus inderdaad. Als er mensen liggen dan zou je volgens mij niet eerst even uitgebreid staren en dan zodra de realisatie van waar je naar kijkt inkickt schrikken.
Misschien duurde het even voordat ze het herkende als mensen/lichaamsdelen? Als er alleen een onderarm ligt (dus zonder bovenarm, hand etc.), dan is het best lastig herkenbaar. Maar goed, aan de andere kant, als er alleen een onderarm ligt, dan zou je het mogelijk niet eens herkennen als een menselijke onderarm?

Het zou wel grappig zijn als er gewoon totaal iets anders ligt, bevroren Lego oid 8)

• Raem
Remy!!!! schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:44:
[...]

Misschien duurde het even voordat ze het herkende als mensen/lichaamsdelen? Als er alleen een onderarm ligt (dus zonder bovenarm, hand etc.), dan is het best lastig herkenbaar. Maar goed, aan de andere kant, als er alleen een onderarm ligt, dan zou je het mogelijk niet eens herkennen als een menselijke onderarm?

Het zou wel grappig zijn als er gewoon totaal iets anders ligt, bevroren Lego oid 8)
Misschien is het wel Mr. Diabate. Waren ze hem helemaal zat. :P

• Stukfruit
  • Niet online
Bevroren legoblokjes die voor haar ogen een woord vormen: "Hi Carol!".

Dan zou ik ook wel even schrikken na het interpreteren daarvan. Verklaart gelijk de wachttijd tussen het ontdekken en het schrikken #flawlesslogic :+

Maar je zou toch denken dat het iets gaat zijn waar al hints voor gedropt zijn, aangezien ze best veel aan o.a. foreshadowing doen.

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Of zouden het juist dierlijke delen zijn en geeft dat een groter schokeffect voor Carol dan menselijke?
Of het zijn schimmels?
Of...

• Raem
Truus01 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:43:
Of zouden het juist dierlijke delen zijn en geeft dat een groter schokeffect voor Carol dan menselijke?
Of het zijn schimmels?
Of...
Bij dieren zou ik het shock effect niet zo begrijpen. Dieren gaan ook op natuurlijke wijze dood, dus zou helemaal niet gek zijn dat ze die bewaren. Zou niet perse direct suggereren dat ze de dieren ook doden.

Ik denk toch eerdere lichaamsdelen, maar dan al in kleine stukken gehakt om het makkelijker te kunnen verwerken. Moeilijk herkenbaar waardoor Carol een paar keer moet kijken, dan ziet dat het lichaamsdelen zijn en daarna het besef komt dat ze dit gebruiken om de poeder te maken.

• Stukfruit
  • Niet online
Ze hebben het misschien voor zichzelf kunnen goedpraten (of via een andere vorm van "evolutie", aangezien ze bezig zijn met o.a. "verbetering" voor de 13) dat ze haar moesten redden van de wolven, die daar nu in stukjes liggen?

"we just want to help, Carol..."

Dat zit wel Schnorr.

• miicker
  • Niet online
Ik ben er vrij zeker van dat het menselijke resten zijn. Het goedje wat ze drinken, daar zullen die wel in verwerkt worden. De hive is efficient en dood zelf niet, maar moet wel 7 miljard mensen voorzien van eten. Toevallig zijn er net iets van 800 miljoen om het leven gekomen en bij Carols eerste outburst nog eens 11 miljoen. Bij haar 2e outburst misschien wel weer +-10 miljoen.

Daarnaast zou het me ook niet verbazen als we er later achter gaan komen dat de hive zich niet/nauwelijks voorplant. Waarom zouden ze? Iedereen is een en dezelfde persoon. Mensen gaan daardoor niet echt dood. De hive wil duidelijk geen dieren vermoorden, zal dus ook geen pesticide gebruiken etc. wat ervoor zorgt dat het vrijwel onmogelijk is om 7 miljard mensen van voedsel te voorzien. Als die hoeveelheid mensen slinkt naar een minimum om te kunnen overleven dan zal dat voor de hive prima zijn, lijkt me.

Daarnaast is het ook wel interessant om te bedenken wat er gebeurt als de hive zich wel voorplant, er komt dan een lichaam bij, maar ik neem aan dat er dan geen gedachtes/ervaringen/etc. bijkomen.

• Stukfruit
  • Niet online
Was die 800 miljoen niet een gevolg van de verspreiding ipv Carol's outburst?

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 27-11-2025 15:34 ]

Dat zit wel Schnorr.

• miicker
  • Niet online
Stukfruit schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:17:
Was die 800 miljoen niet een gevolg van de verspreiding ipv Carol's outburst?
Klopt, ik zeg ook niet dat het door Carol kwam.

• Stukfruit
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:32:
[...]

Klopt, ik zeg ook niet dat het door Carol kwam.
edit:
Sjeez, ik ben vandaag echt slecht in begrijpend lezen :X Excuus. Volgende keer zal ik eerst even m'n hive-mind aanzetten :+

Dat zit wel Schnorr.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nog eens gekeken.

- Die "wolven", zijn geen wolven maar coyotes. Wolven komen niet voor in New Mexico, maar coyotes zijn er juist een ware plaag die (in het echt dus) regelmatig woonwijken in Albuquerque onveilig maken.

- Op Carol's nachtkastje ligt een boek van Agatha Christie, "And Then There Were None". In dat boek worden 10 misdadigers (die nooit veroordeeld zijn voor hun daden) naar een eiland gelokt door een gefrustreerde rechter, die ze vervolgens een-voor-een omlegt.

- De stem op de opname die Carol hoort als ze belt, is vrijwel zeker die van Howard Hamlin uit Better Call Saul (acteur Patrick Fabian), en dat personage is in Better Call Saul
spoiler:
ook onder een laag beton geëindigd, net als Helen in deze aflevering van Pluribus
. Waarschijnlijk gewoon een easter egg. net als dat "de burgemeester" die in in de vorige aflevering meehelpt met opruimen na de granaat, gespeeld word door Tim Keller (écht de burgemeester van Albuquerque).

• Stukfruit
  • Niet online
Volgens de podcast waren de wolven honden die na de opnames vertroeteld werden :P

Dat zit wel Schnorr.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

miicker schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:15:
Ik ben er vrij zeker van dat het menselijke resten zijn. Het goedje wat ze drinken, daar zullen die wel in verwerkt worden. De hive is efficient en dood zelf niet, maar moet wel 7 miljard mensen voorzien van eten. Toevallig zijn er net iets van 800 miljoen om het leven gekomen en bij Carols eerste outburst nog eens 11 miljoen. Bij haar 2e outburst misschien wel weer +-10 miljoen.

Daarnaast zou het me ook niet verbazen als we er later achter gaan komen dat de hive zich niet/nauwelijks voorplant. Waarom zouden ze? Iedereen is een en dezelfde persoon. Mensen gaan daardoor niet echt dood. De hive wil duidelijk geen dieren vermoorden, zal dus ook geen pesticide gebruiken etc. wat ervoor zorgt dat het vrijwel onmogelijk is om 7 miljard mensen van voedsel te voorzien. Als die hoeveelheid mensen slinkt naar een minimum om te kunnen overleven dan zal dat voor de hive prima zijn, lijkt me.

Daarnaast is het ook wel interessant om te bedenken wat er gebeurt als de hive zich wel voorplant, er komt dan een lichaam bij, maar ik neem aan dat er dan geen gedachtes/ervaringen/etc. bijkomen.
Stond op Reddit wel een berekening dat gebaseerd op de voedingswaarden van en mens nog geen twee weken aan voeding is.
Daarnaast is ineens niemand meer inefficient een vleeseter, dus maximaal efficiëntie op plantaardige voedingsbronnen, dan kun je de hele wereld wel voeden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

True schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:48:
[...]

Stond op Reddit wel een berekening dat gebaseerd op de voedingswaarden van en mens nog geen twee weken aan voeding is.
Daarnaast is ineens niemand meer inefficient een vleeseter, dus maximaal efficiëntie op plantaardige voedingsbronnen, dan kun je de hele wereld wel voeden.
We zijn in het verhaal ook pas op dag 8, dus wellicht is dat een plotpoint.

• Truus01
Ik bedacht ineens, wat als het een soort levertraan is. Komt wel wat overeen met vettige substantie en de kleur.
Maar wat ziet Carol dan? Allerlei menselijke en dierlijke levers die nog geperst moeten worden?
Of worden gewoon álle menselijke (en dierlijke) lichaamsdelen geperst voor dat goedje? Lekker efficiënt

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:41

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben er vrij zeker van dat het menselijke resten zijn.
Dat ligt toch teveel voor de hand en daarnaast ook een cheap "soylent green are people" ripoff.
En ook reageert ze niet direct geschokt. Ze kijkt onder het doek, doet na paar tellen pas stap naar achter en dan opeens is ze geschokt.
Het is ook niet dat haar brein traag is en die tijd nodig heeft om de boel te verwerken.

Los daarvan, moet wel zeggen dat de serie me begint te bekoren waar ik in het begin nog even twijfelde wat ik er van moest vinden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:31:

- Op Carol's nachtkastje ligt een boek van Agatha Christie, "And Then There Were None".
Ook natuurlijk referentie dat ze haar helemaal alleen hebben gelaten O-)

Ben overigens wel teleurgesteld dat Carol niet op gegeven moment boos terugbelde na een telefoontje met opmerking van "Ja nu weet ik het wel, maak je bandje wat korter...."

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• breew
Ja, en carol heeft in de aflevering ook ‘geleerd’ even rustig na te denken.

Shotgun zit vast met een knopje, sleutels handboeien zitten aan de autosleutels van de politieauto.

Nu ze ‘alleen’ is, moet ze leren eerst te denken, dan pas te doen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stukfruit schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:33:
Volgens de podcast waren de wolven honden die na de opnames vertroeteld werden :P
Wolfhonden om precies te zijn. Dit moesten wel wolven voorstellen :)

Edit: komen ook gewoon voor in NM in de buurt van ABQ:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqMsnIZstKRBBuyL5uDi2hk0uOc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JNbq8MdfX2OoaUnMe118Znqw.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 28-11-2025 12:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bold prediction. We moeten 2 weken wachten op antwoord.
De volgende aflevering zal over die kerel in de opslag gaan (mijn voorspelling).

De titel voor episode 6 is "HDP". Als ik google op die term kom ik hier uit: https://acronyms.thefreedictionary.com/HDP
En daar valt mij dit gelijk op: Hijo de Puta (Spanish: Son of a Bitch)
Lijkt me perfecte reactie van hem als hij de videos van Carol ziet.

• Truus01
Player1S schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:46:
Ben overigens wel teleurgesteld dat Carol niet op gegeven moment boos terugbelde na een telefoontje met opmerking van "Ja nu weet ik het wel, maak je bandje wat korter...."
Dat zat ik ook te denken! :+

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Player1S schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:03:
Bold prediction. We moeten 2 weken wachten op antwoord.
De volgende aflevering zal over die kerel in de opslag gaan (mijn voorspelling).

De titel voor episode 6 is "HDP". Als ik google op die term kom ik hier uit: https://acronyms.thefreedictionary.com/HDP
En daar valt mij dit gelijk op: Hijo de Puta (Spanish: Son of a Bitch)
Lijkt me perfecte reactie van hem als hij de videos van Carol ziet.
Dát, of dít: Wikipedia: Hydroxypropyl distarch phosphate

Ik denk dat jouw verklaring waarschijnlijker is.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zit natuurlijk wel met de compute/storage om het maar in cloudtermen te passen. De mens gebruikt eigenlijk het volledige brein, nu kun je dat optimaliseren in een hive (een deel van de activiteit wordt overbodig, oplossingen zoeken is veel makkelijker), maar je zult alsnog de data moeten opslaan in al die breinen :)

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

De Nederlandse titel van de volgende aflevering is overigens "PMO":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y29aA9TEvQJiRNcyA9UaZpCdcTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8EZ0bWOJiv8PCyokeIy4yCO.jpg?f=fotoalbum_large

In het Nederlands staat die afkorting (in de wetenschap dan) voor "poly(morpholine oxide)", oftewel morfolino's (link), wat "chemisch gesynthetiseerde moleculen gebaseerd op de structuur van natuurlijke nucleïnezuren als DNA en RNA" zijn (aldus Wikipedia).

• Apeiron
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-12 12:11

Apeiron

moonlight sonata

Wat ik denk is dat Carol stoffelijke overschotten zag van dieren, maar dat daar ook iets van een mens tussen zat. Vandaar dat het even duurde voordat ze echt schrok, maar we gaan het zien.
Ik vind het ook een geweldige serie, maar of dat zo blijft gaat wel van het einde afhangen denk ik.

Project Kaizo

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat zou er gebeuren als Carol de "hive-mensen" dit specifieke voedsel zou ontzeggen op 1 of andere manier? Zouden ze dan weer normaal worden? Of is dit alleen maar een gevalletje van zeer efficient omgaan met resources?

Anyway, zoals hierboven genoemd vind ik die subtiele crossovers tussen de verschillende series wel een grappig detail. Zo was ook , aan de logo's op de vliegtuigstoelen, te zien dat Carol met "wayfarer" vloog een paar afleveringen geleden. Dit is de fictieve airline die, zonder te spoileren, ook in Breaking Bad aan bod komt.

Dat betekent, stam + t .

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Apache4u schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:10:
Wat zou er gebeuren als Carol de "hive-mensen" dit specifieke voedsel zou ontzeggen op 1 of andere manier? Zouden ze dan weer normaal worden? Of is dit alleen maar een gevalletje van zeer efficient omgaan met resources?

Anyway, zoals hierboven genoemd vind ik die subtiele crossovers tussen de verschillende series wel een grappig detail. Zo was ook , aan de logo's op de vliegtuigstoelen, te zien dat Carol met "wayfarer" vloog een paar afleveringen geleden. Dit is de fictieve airline die, zonder te spoileren, ook in Breaking Bad aan bod komt.
Klopt - die viel me ook al meteen op. Wellicht is Wayfarer een dochtermaatschappij van Oceanic Airlines.

Voor de liefhebbers:
https://forums.x-plane.or...-airlines-boeing-737-800/

• breew
it's JOOOOOOHN CENAAAAAAAAAAAAA !!!

• miicker
  • Niet online
Nou zoals voorspeld, het zijn menselijke resten die ze in hun voeding verwerken. Niet omdat ze dat willen, maar omdat ze efficient zijn. En wat ik ook al eerder had gedacht is dat de hive mensen vrij snel flink zullen uitsterven doordat ze geen vlieg (en zelfs geen appel) kwaad willen doen.

Benieuwd hoe het verder gaat. Volgende aflevering zal denk ik de man uit Paraguay wel onderweg zijn naar Carol/daar aan komen. Zij twee zullen waarschijnlijk wel willen samenwerken.

Misschien dat uiteindelijke een van de andere overlevenden ook tot inkeer komt en terug wil naar hoe het was, maar dat is nog koffiedik kijken.

• Stukfruit
  • Niet online
breew schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:49:
it's JOOOOOOHN CENAAAAAAAAAAAAA !!!
Ik ga pas vanavond kijken, maar gelukkig heb ik deze spoiler niet gezien :+

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-12 17:56
Stukfruit schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:42:
[...]

Ik ga pas vanavond kijken, maar gelukkig heb ik deze spoiler niet gezien :+
Dan moet je de reactie hierboven zeker niet lezen,

• Stukfruit
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:49:
[...]

Dan moet je de reactie hierboven zeker niet lezen,
Heb ik ook niet gedaan. Het werkt als een filter ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:59:
[...]
Heb ik ook niet gedaan. Het werkt als een filter ;)
Goed dat ik die uitleg even bekeken heb, ik kende hem niet.

• Truus01
miicker schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:25:
Nou zoals voorspeld, het zijn menselijke resten die ze in hun voeding verwerken. Niet omdat ze dat willen, maar omdat ze efficient zijn. En wat ik ook al eerder had gedacht is dat de hive mensen vrij snel flink zullen uitsterven doordat ze geen vlieg (en zelfs geen appel) kwaad willen doen.

Benieuwd hoe het verder gaat. Volgende aflevering zal denk ik de man uit Paraguay wel onderweg zijn naar Carol/daar aan komen. Zij twee zullen waarschijnlijk wel willen samenwerken.

Misschien dat uiteindelijke een van de andere overlevenden ook tot inkeer komt en terug wil naar hoe het was, maar dat is nog koffiedik kijken.
Inderdaad!

Ik vraag me wel af hoe lang het rijden is voor die man uit Paraguay en/of Carol. Want Carol zal niet kunnen vliegen, omdat de hive mind heeft afstand nodig van d'r. En die uit Paraguay vertrouwt ook niemand van de hive mind.

Ergens verwacht ik dat Mr. Diabaté nog wel bijtrekt.
Ik denk dat ik in eerste instantie als Carol zou reageren. Dan juist een tijdje het ervan nemen, zoals Mr. Diabaté. En omdat hij de mensen liet acteren, bedacht ik me ineens dat ik waarschijnlijk bekende acteurs bij mij in de hottub zou uitnodigen... En bekende personen bij het diner. En dat soort dingen.
Maar dan zou ik vast na een maandje of 2 moe zijn, en dan zou ik weer in die Carol-modus van de wereld willen redden, stappen.
Daarom denk ik dat Mr. Diabaté vast ook nog wel overstag gaat. En misschien die anderen ook wel.

Wel apart dat Carol het uithoudingsvermogen heeft om niet te schreeuwen dat ze dat bandje in kunnen korten...
En ik had gevraagd of er al waren die toestemming hebben gegeven voor die stamcellen. Die Indiase moeder bv, zie ik dat wel doen.

• miicker
  • Niet online
Voor zover ik kan zien op maps kun je niet rijden van Paraguay naar Albuquerque. Maar ik las ergens dat als je een rechte lijn trekt het +- 4000 miles (+-6.500 km) zou zijn. Dus daar komt nog heel wat bij omdat je nooit een rechte lijn rijd. Carol vertrekt rond dag 13 vanuit Las Vegas weer naar Albuquerque, dus de kans is groot dat ze er eerder is dan de man uit Paraguay die naar Albuquerque vertrekt op dag 9.

Ben trouwens wel benieuwd naar die frequentie, wellicht dat dat toch nog iets belangrijks gaat zijn.

• cbr600f4i
  • Laatst online: 12-12 16:22
miicker schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:29:
Ben trouwens wel benieuwd naar die frequentie, wellicht dat dat toch nog iets belangrijks gaat zijn.
Denk meer om de verhaallijn sluitend te maken, man is nu door de frequenties heen, wat moet ie nu, hey een band van Carol. Next.

Wat betreft de consent, ik denk dat het een tijdelijk ding is en de hive wel door gaat zoeken en waarschijnlijk iets nieuws gaan vinden. Velen zullen uiteindelijk toch omgeturnd worden, endgame Carol en Paraguay man en wellicht Diabate zullen weerstaan en het virus verslaan maar dat is pas in S08E10 als de hive bijna is verhongerd.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• breew
@Truus01 en @miicker Je kan (inderdaad) niet mer de auto van Paragauy naar Alberquerque.. tenzij je ergens de boot neemt..
De Darian Gap loopt geen weg doorheen. Boot of vliegtuig zijn de enige opties. Het is wel off-road doorkruist met 4x4 of motoren, maar dan zijn ze weken/maanden bezig. Te voet kan ook.. maar dan zijn we al in seizoen 4 :)

[ Voor 21% gewijzigd door breew op 05-12-2025 22:27 ]

• Remy!!!!
Voor Carol is er geen consent nodig want ze heeft haar 'eggs frozen' :o >:)

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-12 17:56
Dus het wordt niet beter na aflevering 2? En ze blijft tot het irritante overacteren dat ze boos is?

• miicker
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:11:
[...]

Denk meer om de verhaallijn sluitend te maken, man is nu door de frequenties heen, wat moet ie nu, hey een band van Carol. Next.

Wat betreft de consent, ik denk dat het een tijdelijk ding is en de hive wel door gaat zoeken en waarschijnlijk iets nieuws gaan vinden. Velen zullen uiteindelijk toch omgeturnd worden, endgame Carol en Paraguay man en wellicht Diabate zullen weerstaan en het virus verslaan maar dat is pas in S08E10 als de hive bijna is verhongerd.
Wat ik bedoel is dat die man 1 frequentie had waar hij een vraagteken bij had staan. Daar was ook duidelijk iets anders te horen dan alle andere frequenties, dus misschien blijkt het later nog wel betekenisvol.
Arjantje72 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:57:
Dus het wordt niet beter na aflevering 2? En ze blijft tot het irritante overacteren dat ze boos is?
Als je aflevering 1 en 2 niet leuk vond kun je best wel concluderen dat het niet jouw serie is.

• Stukfruit
  • Niet online
Wat als die frequentie te vergelijken is met number stations?

Zelfde idee, maar dan voor de hive-mind...

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 06-12-2025 07:33 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Het zou me niets verbazen als die frequentie een draaggolf is voor de hivemind.

Dat, of ze horen de zender die de hivemind als het bouwen is (de zijdelings genoemde "transmitter the size of Africa" uit episode 1).

Ik ben ook wel benieuwd hoe de man uit Paraguay bij Carol gaat komen zonder hulp te accepteren van de hivemind. Wellicht blijkt hij, naast een gave klassieke auto, ook een zeewaardig bootje te hebben in een haven, of komt hij erachter dat hij alles kan pakken wat hij nodig heeft (net als Carol).

Ik vond de "Soylent Green is people!" cliffhanger overigens wel een beetje jammer, ook al zag iedereen hem van mijlenver aankomen. Maar goed, het past ook wel goed in het verhaal, en het feit dat de andere overlevenden het al wisten, maakt het dan wel weer grappig - een soort van "dit speelt er ook, maar dat is niet waar onze serie over gaat. Move along, people"

• Truus01
breew schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:20:
@Truus01 en @miicker Je kan (inderdaad) niet mer de auto van Paragauy naar Alberquerque.. tenzij je ergens de boot neemt..
De Darian Gap loopt geen weg doorheen. Boot of vliegtuig zijn de enige opties. Het is wel off-road doorkruist met 4x4 of motoren, maar dan zijn ze weken/maanden bezig. Te voet kan ook.. maar dan zijn we al in seizoen 4 :)
Het was ook van mij uit meer bedoeld, dat het lang kon duren. En ze juist waarschijnlijk niet zonder hulp van de hive mind bij elkaar kunnen komen.

• Truus01
Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:07:
Het zou me niets verbazen als die frequentie een draaggolf is voor de hivemind.
Zoiets dacht ik ook.

• Truus01
Ik ben het met je eens, maar om de een of andere reden blijf ik kijken. Misschien wel om mee te kunnen doen in dit topic.

• Truus01
cbr600f4i schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:11:
Velen zullen uiteindelijk toch omgeturnd worden, endgame Carol en Paraguay man en wellicht Diabate zullen weerstaan en het virus verslaan maar dat is pas in S08E10 als de hive bijna is verhongerd.
Ik hoop toch niet dat dit 8 seizoenen lang duurt. Dan kijk ik het zeer waarschijnlijk allang niet meer.

• cbr600f4i
miicker schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 00:28:
[...]

Wat ik bedoel is dat die man 1 frequentie had waar hij een vraagteken bij had staan. Daar was ook duidelijk iets anders te horen dan alle andere frequenties, dus misschien blijkt het later nog wel betekenisvol.
Zit ook wel weer wat in inderdaad want er wordt in zijn verhaallijn veel aandacht aan geschonken. Wellicht dat de hive die frequentie gebruikt op een of andere manier en dat hij dusdanig technisch is dat hij de communicatie kan/gaat verstoren (ik verzin maar wat :) )

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• cbr600f4i
Truus01 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:53:
[...]

Ik hoop toch niet dat dit 8 seizoenen lang duurt. Dan kijk ik het zeer waarschijnlijk allang niet meer.
Nee, het mag van mij wel een paar seizoenen duren, 4 ofzo want ik kan momenteel nog weinig interessants vinden om naar te kijken.

• Stukfruit
  • Niet online
Better Call Saul liet zien dat het prima minstens 6 seizoenen kan duren ;)

Je ziet nu al dat ze flink voortgang maken en niet treuzelen of steeds op dezelfde locatie of onderwerpen blijven hangen ("Je hebt je eigen onderzoek gedaan? Good for you, Carol!" :p) dus dat komt deze keer ook wel weer goed.

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
cbr600f4i schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:18:
Nee, het mag van mij wel een paar seizoenen duren, 4 ofzo want ik kan momenteel nog weinig interessants vinden om naar te kijken.
Daarom moet het snel interessanter worden. Ik ga echt geen 4 seizoenen kijken in de hoop dat het interessant(er) wordt.

Als het wordt als Lost, ben ik weg. Goed eerste seizoen, maar werd al snel veel te verwarrend en dingen bijgehaald en ging maar door om het doorgaan. Nee, dank je, niet voor mij.
Er is te veel te zien op TV, dat ik niet (meer) kan blijven hangen in iets in de hoop dat het (weer) beter wordt.

• Stukfruit
  • Niet online
Lost had last van o.a. een writer's strike en een station dat meer afleveringen wilde hebben om het oneindig te rekken voor reclameinkomsten.

Dat zit wel Schnorr.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Remy!!!! schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:32:
Voor Carol is er geen consent nodig want ze heeft haar 'eggs frozen' :o >:)
Eicellen bevatten geen stamcellen van de moeder.
Carol is een pessimistische vrouw. Ze is depressief, heeft een alcoholprobleem, haar vrouw is net doodgegaan en de wereld staat op zijn kop. Waarom lacht ze niet?
Truus01 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:31:
[...]

Daarom moet het snel interessanter worden. Ik ga echt geen 4 seizoenen kijken in de hoop dat het interessant(er) wordt.

Als het wordt als Lost, ben ik weg. Goed eerste seizoen, maar werd al snel veel te verwarrend en dingen bijgehaald en ging maar door om het doorgaan. Nee, dank je, niet voor mij.
Er is te veel te zien op TV, dat ik niet (meer) kan blijven hangen in iets in de hoop dat het (weer) beter wordt.
Ik houd juist van die trage stijl. Heel langzaam de wereld en de personages introduceren en dan uitbouwen. Elke aflevering een paar puzzelstukjes geven, niet meer. Breaking Bad, Better Call Saul, The Sopranos, The Wire. Ik ben zo blij dat dit soort series nog gemaakt worden in de dopamine-pompen-netflix-met-je-telefoon-ernaast-wereld.
Stukfruit schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:39:
Lost had last van o.a. een writer's strike en een station dat meer afleveringen wilde hebben om het oneindig te rekken voor reclameinkomsten.
Ze hadden de serie kunnen redden met dit alternatieve einde. Dat was zo legendarisch geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Mog op 06-12-2025 10:54 ]

• miicker
  • Niet online
Mog schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:52:
[...]

Carol is een pessimistische vrouw. Ze is depressief, heeft een alcoholprobleem, haar vrouw is net doodgegaan en de wereld staat op zijn kop. Waarom lacht ze niet?

[...]
Op de meeste punten eens, maar in de flashbacks en in de tijd voordat de hive het overneemt wordt ook al een beeld geschetst van iemand die al tijden depressief is, wat haar wel een minder 'likable' karakter maakt. Bij de laatste aflevering begint dat iets meer als je merkt hoe alleen ze is en zelfs wordt buitengesloten door de 12 enig ander overgeblevenen.

• Stukfruit
  • Niet online
Depressief of gewoon niet zo van het communiceren om het communiceren?

Dat zit wel Schnorr.

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Kan iemand me uitleggen waarom je Carol de deur uit ziet gaan, weer terugkomen en vervolgens met een scherm voor het tapijt stofzuigen?
Heb dat stukje een paar keer teruggekeken maar kom er niet achter.

• Stukfruit
  • Niet online
ArwinV schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:49:
Kan iemand me uitleggen waarom je Carol de deur uit ziet gaan, weer terugkomen en vervolgens met een scherm voor het tapijt stofzuigen?
Heb dat stukje een paar keer teruggekeken maar kom er niet achter.
Ze wilde geen stoffelijk overschot van mensen inademen. Zie begin van de episode :Y

Of als je de actie in kwestie bedoelde: misschien omdat ze niet wilde dat ze haar huis vol met dat spul zouden vinden? Ze wist tenslotte nog niet of zij ook zo zou gaan eindigen.

[ Voor 17% gewijzigd door Stukfruit op 06-12-2025 17:04 ]

Dat zit wel Schnorr.

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Mmm dan moet ik het begin dus nog maar een keer goed kijken want had zo 1,2,3 niet de link gelegd dat ze dat spul op het tapijt had gekregen.

Vind het overigens wel gaaf hoe de makers het voor elkaar krijgen om me aan een serie te binden waarbij ik achteraf denk “ waar heb ik eigenlijk naar gekeken “ 😂

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Dus Mr. Diabaté loopt weg van de poker tafel, en roept nog even dat de verliezer en dames wel in hun rol moeten blijven......zie ik nou de beveiliging zwaaien, zo van wij willen ook wel mee naar de hotel kamer, waarop Mr. Diabaté iets zegt als "not today guys". ;)

Ik vind het een heerlijke serie tot nu toe. Wat ik wel weet, is dat als er een s02 komt. En die komt er, ik wacht tot alles te bekijken is.

• Truus01
ArwinV schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:39:
Mmm dan moet ik het begin dus nog maar een keer goed kijken want had zo 1,2,3 niet de link gelegd dat ze dat spul op het tapijt had gekregen.

Vind het overigens wel gaaf hoe de makers het voor elkaar krijgen om me aan een serie te binden waarbij ik achteraf denk “ waar heb ik eigenlijk naar gekeken “ 😂
Het zit niet in het begin van deze aflevering, maar meer in de vorige, waar ze dat poeder heeft, waar ze die drank van maken. Dat poeder is dat PMO/HDP, dus gemaakt van menselijke resten, dus dat heeft ze over d'r vloer.

Ik denk dat ze het mede daarom weg wilde hebben, plus dat ze niet weet of in haar aanwezigheid de hive mind langskomt en erachter komt wat ze weet. Want ze wist nog niet dat ze het al wisten en ze dacht dat het een groot geheim was.

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:52:
[...]

Het zit niet in het begin van deze aflevering, maar meer in de vorige, waar ze dat poeder heeft, waar ze die drank van maken.
Mijn referentie was naar het waarom, niet wanneer :)
Maar dat was inderdaad ook nog een mogelijkheid inderdaad.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:00:
Dus Mr. Diabaté loopt weg van de poker tafel, en roept nog even dat de verliezer en dames wel in hun rol moeten blijven......zie ik nou de beveiliging zwaaien, zo van wij willen ook wel mee naar de hotel kamer, waarop Mr. Diabaté iets zegt als "not today guys". ;)

Ik vind het een heerlijke serie tot nu toe. Wat ik wel weet, is dat als er een s02 komt. En die komt er, ik wacht tot alles te bekijken is.
Er stond ook een Elvis-impersonator tussen :P

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 2 3 Laatste