@
Grannd en @
Mog (en de rest), ik duik ook maar even in de discussie.
Volgens mij is het niet alleen hive mind, maar ook dat al het kwade en wat in onze huidige samenleving als minder goed wordt gezien (zoals vlees eten en dieren niet vrij laten) uitgebannen. 'Ze' hebben volgens mij ook gewoon geen gevoel meer, alleen een soort bevredigende verzadigdheid wat wij/zij aanzien voor 'gelukkig zijn'.
@
Grannd Dus er zit in de hive-mind geen kwaadaardige mensen. Althans, hun kwaadaardigheid is niet opgenomen, alleen hun kennis en ervaringen.
@
Mog En ze zullen dus ook geen mensen (of dieren) doodschieten.
Het is een 'live and let live'. Net zoals ze de consequenties van het vrijlaten van alle dierentuindieren (dat er mensen zijn opgegeten door een leeuw, of wat was het) ook ondergingen. Ik wilde schrijven accepteerden, maar het is meer een ondergaan.
Ook de doden door het toedoen van Carol zijn ze ondergaan.
Ik vraag me af waarom ze die 11 zo in de watten leggen. Is dat omdat ze zo bezorgd zijn om ze en ze dus ook graag 'gelukkig' willen maken? Is het omdat ze niet weer willen dat Carol (of een van die anderen) er per ongeluk 11 miljoen doodt?
En waarom maakt Carol zich eigenlijk zo druk erover (of juist niet drukmaken) dat door haar emoties er weer 11 miljoen dood kunnen gaan. Ze is dus al haar emoties aan het onderdrukken, iets wat uiteindelijk in de hive-mind tot extreme wordt doorgevoerd.
Ik ben heel benieuwd naar die niet Engelssprekende, die ze niet te pakken kreeg (of eigenlijk maar heel kort 'Cabrón').