• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ArwinV schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:39:
Vind het overigens wel gaaf hoe de makers het voor elkaar krijgen om me aan een serie te binden waarbij ik achteraf denk “ waar heb ik eigenlijk naar gekeken “ 😂
Dat, maar ook dat ze eigenlijk wel netjes omgaan met bepaalde onderwerpen. Want ze hebben in principe een hele orgie met de rest van de hele wereld (op 13 na :+) laten zien, maar ze hebben het ook niet laten zien.

Iedere kijker zal het zich afvragen en zo hebben ze het toch afgehandeld :P

Dat zit wel Schnorr.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39
Stukfruit schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:08:
[...]

Er stond ook een Elvis-impersonator tussen :P
Heerlijke details :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y72ce5wIbpVhUtC7NcyH3tKRmHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gnbXEXzypMvVsPfPVQbiyMFs.png?f=fotoalbum_large

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik vond het wel bijna aandoenlijk hoe sommigen inderdaad reageerden, maar die overgang naar zombiemode blijft een emmer met koud water :X

Dan kunnen ze wel zeggen dat ze zo als hive optimaal, gelukkig, enz. zijn, maar hoe is zoiets zonder emotie haalbaar? Ze lopen duidelijk zonder gevoel rond wanneer het niet nodig is. Alleen de vertaling naar de 13 toe wordt gedaan met een toneelstukje om het vriendelijk te laten lijken.

En natuurlijk de spontane huilbuien door Carol. Maar is dat emotie vanuit de hive, emotie vanuit het individu dat tijdelijk losbreekt, een onbedwingbare reactie die weinig met emotie te maken heeft / een beschermfunctie tegen die enge normale mensen?

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:37
Truus01 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:53:
[...]

Ik ben het met je eens, maar om de een of andere reden blijf ik kijken. Misschien wel om mee te kunnen doen in dit topic.
Ik heb nog niet de intensie gehad om verder te kijken, wat ik lees hier wordt het er niet beter op.
Ben ik de enige die haar vind over acteren met haar boosheid? ja nu weet ik het al, je bent boos.
Mog schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:52:
[...]

Eicellen bevatten geen stamcellen van de moeder.

[...]

Carol is een pessimistische vrouw. Ze is depressief, heeft een alcoholprobleem, haar vrouw is net doodgegaan en de wereld staat op zijn kop. Waarom lacht ze niet?
Ik vind haar gewoon over acteren met haar boosheid, ze kan veel beter.

[ Voor 32% gewijzigd door Arjantje72 op 06-12-2025 22:25 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Van Reddit geleend:
https://old.reddit.com/r/...ke_im_taking_crazy_pills/
How is anyone watching this and not getting complete and total horror tones and nothing but dread out of this show?!?!? Am I the only one who sees this is a slow, suffocating realization humanity has already lost?

There are essentially 12 people left on the planet. 11 of them are gaslighting the fuck out of Carol for their own selfish reasons, and the the Plurbs themselves gaslight her at every turn even downplaying CONSUMING HUMAN FLESH. It's the ultimate act of dehumanization, presented as a quirky, minor dietary adjustment. It's grotesque!

The amount of people I see on here saying “Oh there’s no war there’s no class there’s no politics there’s no blah blah blah” WHAT ABOUT FUCKING AGENCY?!??? WHAT ABOUT THE HUMAN CONDITION?!?!?!? You are the exact audience the show is critiquing. You are so desperate for a simple, optimistic solution that you’re willing to ignore the absolute horror of the premise. You’re buying the lie, just like the 11 characters. You see a clean, sterile world and mistake it for peace, failing to understand that the price of that peace is your soul.

I am PRAYING this some kind of sick astroturfed ARG thing to make fans of this show feel as gaslit as everyone is making Carol feel.

Even Paraguay featuring a whole ten minutes in the latest episode and ending with him saying “You’re not my mother my mother was a bitch.” didn’t bring most of you back to reality and say “oh yeah they’re not human anymore” like what the fuck?!???

The show is a mirror, and it's showing a reflection of a world so desperate to escape its problems that it would happily erase its own identity to do so. The gaslighting isn't just a plot device; it's the central theme.

Ok. I’ve gotten that off my chest.

Now someone restore my sanity and tell me I’m not alone here.
Ik zit elke aflevering gebiologeerd te kijken en voor mijn gevoel duren ze maar 15 minuten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:37
True schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:36:
Van Reddit geleend:
https://old.reddit.com/r/...ke_im_taking_crazy_pills/

[...]

Ik zit elke aflevering gebiologeerd te kijken en voor mijn gevoel duren ze maar 15 minuten.
Saai dus, voegt totaal niks toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjantje72 op 06-12-2025 23:35 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste