Het signaal van Kepler zal vast wel dat signaal zijn wat Manousos had opgepikt.
Wel apart dat ze allemaal bij elkaar slapen. Zouden ze ook op hetzelfde moment omrollen? Of is die zijligging het beste en meest efficiëntste houding? Of was dat hoe de meeste mensen sliepen en hebben ze daarom die houding overgenomen?
Op zich snap ik de efficiënte nog wel van het samen slapen, maar ik zou dan denken dat ze het op een efficiëntere plek zouden doen. Bij/in ziekenhuizen, of die lichaamverwerkende fabrieken of zo. Ergens waar ze toch al bezigheden hebben.
En waarom al die moeite voor Carol?! Ongevraagd. Waarom een heel restaurant opbouwen? En de hele straat er bedrijvig uit laten zien etc.
Was het wat Carol dacht, dat ze haar van haar pas proberen te brengen? Of zouden ze willen dat ze schrijft, zodat er iets nieuws aan de hive-mind kan worden ingebracht, een nieuw boek, wat nog niemand gelezen had.
Maar zouden de schrijvers die opgenomen zijn in de hive-mind niet ook nieuwe verhalen kunnen bedenken wat dan onmiddelijk gedeeld is.
Dus ik neig meer naar de redenatie van Carol, dat het is om haar in de luren te leggen en van haar pad af te houden.
En misschien daarom die afwezigheid van Zosia, over het aanstaande bezoek van Manousos. Want dan gaan ze waarschijnlijk met z'n tweeën de strijd aan en kunnen ze elkaar helpen de focus daarop te houden.
Leuke aflevering. En zoals @
miicker zei, Carol begon goede en interessante vragen te stellen.