• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ArwinV schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:39:
Vind het overigens wel gaaf hoe de makers het voor elkaar krijgen om me aan een serie te binden waarbij ik achteraf denk “ waar heb ik eigenlijk naar gekeken “ 😂
Dat, maar ook dat ze eigenlijk wel netjes omgaan met bepaalde onderwerpen. Want ze hebben in principe een hele orgie met de rest van de hele wereld (op 13 na :+) laten zien, maar ze hebben het ook niet laten zien.

Iedere kijker zal het zich afvragen en zo hebben ze het toch afgehandeld :P

Dat zit wel Schnorr.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:50
Stukfruit schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:08:
[...]

Er stond ook een Elvis-impersonator tussen :P
Heerlijke details :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y72ce5wIbpVhUtC7NcyH3tKRmHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gnbXEXzypMvVsPfPVQbiyMFs.png?f=fotoalbum_large

• Stukfruit
  • Niet online
Ik vond het wel bijna aandoenlijk hoe sommigen inderdaad reageerden, maar die overgang naar zombiemode blijft een emmer met koud water :X

Dan kunnen ze wel zeggen dat ze zo als hive optimaal, gelukkig, enz. zijn, maar hoe is zoiets zonder emotie haalbaar? Ze lopen duidelijk zonder gevoel rond wanneer het niet nodig is. Alleen de vertaling naar de 13 toe wordt gedaan met een toneelstukje om het vriendelijk te laten lijken.

En natuurlijk de spontane huilbuien door Carol. Maar is dat emotie vanuit de hive, emotie vanuit het individu dat tijdelijk losbreekt, een onbedwingbare reactie die weinig met emotie te maken heeft / een beschermfunctie tegen die enge normale mensen?

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:18
Truus01 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:53:
[...]

Ik ben het met je eens, maar om de een of andere reden blijf ik kijken. Misschien wel om mee te kunnen doen in dit topic.
Ik heb nog niet de intensie gehad om verder te kijken, wat ik lees hier wordt het er niet beter op.
Ben ik de enige die haar vind over acteren met haar boosheid? ja nu weet ik het al, je bent boos.
Mog schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:52:
[...]

Eicellen bevatten geen stamcellen van de moeder.

[...]

Carol is een pessimistische vrouw. Ze is depressief, heeft een alcoholprobleem, haar vrouw is net doodgegaan en de wereld staat op zijn kop. Waarom lacht ze niet?
Ik vind haar gewoon over acteren met haar boosheid, ze kan veel beter.

[ Voor 32% gewijzigd door Arjantje72 op 06-12-2025 22:25 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Van Reddit geleend:
https://old.reddit.com/r/...ke_im_taking_crazy_pills/
How is anyone watching this and not getting complete and total horror tones and nothing but dread out of this show?!?!? Am I the only one who sees this is a slow, suffocating realization humanity has already lost?

There are essentially 12 people left on the planet. 11 of them are gaslighting the fuck out of Carol for their own selfish reasons, and the the Plurbs themselves gaslight her at every turn even downplaying CONSUMING HUMAN FLESH. It's the ultimate act of dehumanization, presented as a quirky, minor dietary adjustment. It's grotesque!

The amount of people I see on here saying “Oh there’s no war there’s no class there’s no politics there’s no blah blah blah” WHAT ABOUT FUCKING AGENCY?!??? WHAT ABOUT THE HUMAN CONDITION?!?!?!? You are the exact audience the show is critiquing. You are so desperate for a simple, optimistic solution that you’re willing to ignore the absolute horror of the premise. You’re buying the lie, just like the 11 characters. You see a clean, sterile world and mistake it for peace, failing to understand that the price of that peace is your soul.

I am PRAYING this some kind of sick astroturfed ARG thing to make fans of this show feel as gaslit as everyone is making Carol feel.

Even Paraguay featuring a whole ten minutes in the latest episode and ending with him saying “You’re not my mother my mother was a bitch.” didn’t bring most of you back to reality and say “oh yeah they’re not human anymore” like what the fuck?!???

The show is a mirror, and it's showing a reflection of a world so desperate to escape its problems that it would happily erase its own identity to do so. The gaslighting isn't just a plot device; it's the central theme.

Ok. I’ve gotten that off my chest.

Now someone restore my sanity and tell me I’m not alone here.
Ik zit elke aflevering gebiologeerd te kijken en voor mijn gevoel duren ze maar 15 minuten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:18
True schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:36:
Van Reddit geleend:

[...]

Ik zit elke aflevering gebiologeerd te kijken en voor mijn gevoel duren ze maar 15 minuten.
Saai dus, voegt totaal niks toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjantje72 op 06-12-2025 23:35 ]

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:48
Arjantje72 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:19:
Ik heb nog niet de intensie gehad om verder te kijken, wat ik lees hier wordt het er niet beter op.
Ben ik de enige die haar vind over acteren met haar boosheid? ja nu weet ik het al, je bent boos.

Ik vind haar gewoon over acteren met haar boosheid, ze kan veel beter.
Als het je alleen om het acteren gaat, ben ik het niet met je eens. Ze is ook niet (alleen) boos, maar oo verdrietig, teleurgesteld, machteloos, dat uit zich in d'r boosheid.

Maar mocht je het een kans willen geven, dan wacht tot de serie af is, dan krijg je eerst betere, meer volledige, reviews en zou je het achtermekaar kunnen bekijken.
En ik laat het je wel weten als ik toch al eerder gestopt ben. ;)

• Stukfruit
  • Niet online
Plus: het mooie van niet verplicht aangesloten zijn bij een hive-mind houdt in dat je ook niet verplicht bent om door te gaan met kijken ;)

Wat op zichzelf dan weer een interessant concept is voor de serie. Houdt iedereen in die wereld nu van Michael Bay-films omdat er misschien onevenredig veel individuen waren die daar goed op gingen?

Hoe wordt daar het gewicht in verdeeld? :p

Vragen...

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Inderdaad, dit.
Hoe zit de kennis 'verdeeld'? Hebben ze constant toegang tot alles, of moet het opgevraagd worden? Soms lijkt het het eerste, soms het tweede.
Hoe vergaren ze nieuwe kennis? Dat doen ze wel, want dat is ook met dat uitvinden hoe ze de rest nog in de hive mind krijgen. Maar welke nieuwe kennis willen ze wel vergaren en welke niet?
Etc...

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien dat daar die frequentie om de hoek komt kijken. Soms lijkt het alsof ze inderdaad eerst even moeten "downloaden".

Zou dat betekenen dat er actief een beslissing genomen moet worden om dat wel of niet te doen?

Plotgat of uitweg? :p

Dat zit wel Schnorr.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mog schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:20:
[...]

Dat is toch logisch? Ze opereren als één. Dus ze hebben alle kennis en wijsheid van de wereld (op 11 na). Dus die hebben juist geen conflicten. Alles loopt extreem soepel.
Ik ben 1 persoon met 1 hoofd en 1 set kennis en kan niet zeggen dat ik nooit over mezelf twijfel of nooit mezelf corrigeer. Dat zou ook in de hive mind misschien kunnen, des te meer als er geen instant communicatie is. Misschien is het te zien als iemand die (gemiddeld 40 jaar x 8 miljard mensen) 320 miljard jaar oud is. Alles heeft gezien en bedacht.
Raem schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:21:
[...]

Misschien is die epileptische aanval wel een soort synchronisatie met de hive server. Degene die het er niet mee eens zijn sterven. Vandaar de meer dan 800 miljoen doden.
Leuke theorie ja :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

ArwinV schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:39:
Mmm dan moet ik het begin dus nog maar een keer goed kijken want had zo 1,2,3 niet de link gelegd dat ze dat spul op het tapijt had gekregen.
Ze had bij het opnemen van haar tweede filmpje die zak met poeder bij zich op de bank. Die donderde er af en toen ging er wat van dat kristalspul over de vloer. Dat was zals gezegd de aflevering voor deze.
ppeterr schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:00:
Ik vind het een heerlijke serie tot nu toe. Wat ik wel weet, is dat als er een s02 komt. En die komt er, ik wacht tot alles te bekijken is.
Ik niet, ik vind 'live' meelezen met theorieen en discussieren zoals dit en op reddit wel echt een meerwaarde.

Ik kijk het daarna gewoon nog een keer allemaal achter elkaar.
Arjantje72 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:19:
[...]

Ik voel die niet zo. Ik kan moeilijk onder woorden brengen waarom ik gefascineerd blijf. Maar het uitgangspunt vind ik erg interessant. De afleveringen hebben een geweldige film en muziek schoonheid en ik denk dat ik Vince en Rea ook enorme credits geef waardoor ik erg vergevingsgezind ben. Het eerste seizoen better call saul pakte me ook minder dan later. Breaking bad had ik hetzelfde mee. Deze pilot was van die drie het beste voor mij zelfs :).

Dus ja, een heel klein beetje saai / langzaam, maar wel enorm genieten en vertrouwen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Truus01 schreef op zondag 7 december 2025 @ 10:14:
[...]

Inderdaad, dit.
Hoe zit de kennis 'verdeeld'? Hebben ze constant toegang tot alles, of moet het opgevraagd worden? Soms lijkt het het eerste, soms het tweede.
Volgens mij is het altijd het eerste. De enige keer dat je iets opgevraagd ziet worden, is als ze de andere normale mensen een verzoek doen.

• ppeterr
JvS schreef op zondag 7 december 2025 @ 10:23:
[...]
Ik niet, ik vind 'live' meelezen met theorieen en discussieren zoals dit en op reddit wel echt een meerwaarde.

Ik kijk het daarna gewoon nog een keer allemaal achter elkaar.
Ja, daar heb je opzich wel een punt. Ik vind het fantastisch om hier van sommigen de theorieën te lezen, echt enorm creatief. En dan soms klopt het ook nog eens. Ja dat is leuk. Maar ja, na iedere aflevering wil ik er gewoon nog een zien. Dus misschien wacht ik niet tot het hele seizoen afgelopen is. Maar om de 2 afleveringen dan :) Dan kan ik er iig 2 achter elkaar kijken.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb nog een interessante theorie voorbij zien komen. Wat als Mr. Diabatéeen leugen heeft verteld en de hive helemaal geen consent nodig heeft. De theorie is: Mr. Diabaté wil niet dat Carol verder gaat met haar zoektocht naar een oplossing. Hij verzint dat de hive toestemming nodig heeft om haar te laten aansluiten bij de hive. De hive kan niet liegen, maar hij heeft bijvoorbeeld afgesproken dat de hive een tekst verzint en hij verstuurd die tekst naar het scherm. Op die manier hoeft de hive niet te liegen (kunnen ze niet). Nu denkt Carol dat ze toestemming moet geven en zal ze het niet nodig vinden om op een snel tempo een cure te vinden.

Overigens ben ik zelf niet overtuigd van deze theorie, maar vond het wel een grappig idee.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:23

Damian

Insane Obtrusion

le dot.

Ik volg deze serie met veel plezier en vind het heerlijk om lekker te theoriseren. Valt me wel op dat vaak de simpelste theorie ook waar is.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hmmmm... dus de hive kan niet liegen, maar wel acteren (zie het toneelstukje dat ze voor Diabete opvoerden).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:36
hadden ze niet gezegd dat pluribus 4 seizoenen zou zijn? met hoe het nu gaat vraag ik mij toch echt af hoe ze dit willen halen?

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:17
fuqua schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:50:
hadden ze niet gezegd dat pluribus 4 seizoenen zou zijn? met hoe het nu gaat vraag ik mij toch echt af hoe ze dit willen halen?
:+
ze geven Carol een atoombom.

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/hPX364lWoOsAAAAd/tenor.gif

[ Voor 5% gewijzigd door breew op 08-12-2025 14:20 ]

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:36
breew schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:17:
[...]

:+
ze geven Carol een atoombom.

[Afbeelding]
:9~ ja dan word het helemaal geen 4 seizoenen he. er moet toch iets van een mysterie komen dat zich langzaam ontrafeld

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Niet te vroeg oordelen. Misschien komt er wel een enorme twist en een cliffhanger, waardoor het zomaar ineens vier seizoenen kan worden.

Misschien ontdekken de un-joined in de laatste aflevering van dit seizoen wel dat het toch om een alien-invasie gaat, ze nog een jaar hebben voordat de aliens er zijn, en moeten ze in S2 alles op alles zetten om de joined weer un-joined te maken zodat we een fighting chance tegen die aliens hebben.

Of is Carol straks echt de enig overgebleven un-joined, en wordt ze waar dan ook ter wereld achterna gezeten door de joined.

Of komen ze erachter dat het signaal helemaal niet uit de ruimte komt, maar dat dat alleen zo leek, en dat het een mislukt controle experiment is van een/de overheid. En dat ze de bron van het signaal moeten zoeken en uitschakelen om iedereen weer un-joined te krijgen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:27

Internet Janny

He does it for free

True schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:36:
Van Reddit geleend:

[...]

Ironisch natuurlijk want Reddit is de ultieme hivemind.

Anyway, ik zie nog niet in waar de serie heen moet gaan en veel interessanter wordt het er ook niet op.

Zero compensation

• Truus01
Internet Janny schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:53:
Anyway, ik zie nog niet in waar de serie heen moet gaan en veel interessanter wordt het er ook niet op.
Op zich mee eens, daarom hoop ik op verrassingen. En niet dat iets 4 seizoenen moet duren.
Ik ben nog te nieuwsgierig om te stoppen met kijken.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-12 07:51

Player1S

Probably out in the dark

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 07:43:
Niet te vroeg oordelen. Misschien komt er wel een enorme twist en een cliffhanger, waardoor het zomaar ineens vier seizoenen kan worden.

Misschien ontdekken de un-joined in de laatste aflevering van dit seizoen wel dat het toch om een alien-invasie gaat, ze nog een jaar hebben voordat de aliens er zijn, en moeten ze in S2 alles op alles zetten om de joined weer un-joined te maken zodat we een fighting chance tegen die aliens hebben.

Of is Carol straks echt de enig overgebleven un-joined, en wordt ze waar dan ook ter wereld achterna gezeten door de joined.

Of komen ze erachter dat het signaal helemaal niet uit de ruimte komt, maar dat dat alleen zo leek, en dat het een mislukt controle experiment is van een/de overheid. En dat ze de bron van het signaal moeten zoeken en uitschakelen om iedereen weer un-joined te krijgen.
Denk niet dat zij als enigste overblijft. Die Paraguayaan blijft zeker nog wel. Ook verwacht ik dat die moeder op gegeven moment een helder moment krijgt en beseft dat haar zoon haar zoon niet meer is en met hangende pootjes bij Carol gaat aankloppen.

Vraag me wel af hoe ze hier 4 seizoenen van willen gaan maken. Op gegeven moment ga je de boel onnodig oprekken en vullen met filler-episiodes.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ppeterr

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zonder spoilers: wat een mooie aflevering!

Het leek wel een reisprogramma met al die vista's.

• miicker
  • Niet online
Het was een aflevering met prachtige shots, etc. maar man man man, wat een filler aflevering. Dit had in 5 minuten gekund.

Het was mooi om te zien hoe Carol denkt zelfstandig te zijn tegenover Manousos die echt zelfstandig is (totdat hij tegen die boom viel). Ik vond dit veruit de minste aflevering tot nu toe. Zo snap ik wel dat ze 4 seizoenen vol gaan krijgen ja.

• Khun41
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:18
miicker schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:23:
Het was een aflevering met prachtige shots, etc. maar man man man, wat een filler aflevering. Dit had in 5 minuten gekund.

Het was mooi om te zien hoe Carol denkt zelfstandig te zijn tegenover Manousos die echt zelfstandig is (totdat hij tegen die boom viel). Ik vond dit veruit de minste aflevering tot nu toe. Zo snap ik wel dat ze 4 seizoenen vol gaan krijgen ja.
Onmogelijk om dit in 5 minuten te laten zien. Je moet als kijker voelen wat het is om alleen te zijn. Je hebt toegang tot alles, zoals een Bentley Rolls Royce of een tafel in een goed restaurant. Dit betekent echter niet dat je daar direct gelukkig van wordt. Dit is iets wat zij moet meemaken en waar wij als kijker bij moeten stilstaan. In 5 minuten creëer je die emotie niet. Het einde van de aflevering laat ook zien dat ze mensen om zich heen nodig heeft. Al heeft het alleen een menselijk uiterlijk en menselijke trekjes.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ga je mond spoelen :D
Dat was een Rolls-Royce. Ze laten zelfs de Spirit of Ecstacy een paar keer vol in beeld komen.

Om precies te zijn is het een Rolls-Royce Phantom VIII.

[ Voor 10% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 12-12-2025 15:05 ]

• Khun41
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:18
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:02:
[...]

Ga je mond spoelen :D
Dat was een Rolls-Royce. Ze laten zelfs de Spirit of Ecstacy een paar keer vol in beeld komen.

Om precies te zijn is het een Rolls-Royce Phantom VIII.
Haha, ja klopt. Eerst dacht ik een Bentley te zien, maar de sleutels en het logo wat uit de voorkant van de auto komt tonen een RR. Heb denk ik liever een Bentley dan het vierkante blok van een RR :P

• Truus01
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:21:
Zonder spoilers: wat een mooie aflevering!

Het leek wel een reisprogramma met al die vista's.
miicker schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:23:

Mooi ja, maar ik kreeg toch ook een sterk filler-gevoel.

• Truus01
Khun41 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:29:
[...]

Onmogelijk om dit in 5 minuten te laten zien. Je moet als kijker voelen wat het is om alleen te zijn. Je hebt toegang tot alles, zoals een Bentley Rolls Royce of een tafel in een goed restaurant. Dit betekent echter niet dat je daar direct gelukkig van wordt. Dit is iets wat zij moet meemaken en waar wij als kijker bij moeten stilstaan. In 5 minuten creëer je die emotie niet. Het einde van de aflevering laat ook zien dat ze mensen om zich heen nodig heeft. Al heeft het alleen een menselijk uiterlijk en menselijke trekjes.
Oh, de meeste mensen kunnen zich dat dus niet voorstellen als dat in maar 5 minuten wordt gebracht?! OK, misschien was het dan wel nodig ja.

En op zich, aan het begin van de aflevering zitten we pas op 12 dagen en wat vanaf DE dag.
Nu, moeten we denk ik toch al rond dag 40 of zo zitten... Het schijnt dat het proberen door te komen van die Darién Gap zo'n 20 dagen is en het lijkt mij dat Manousos best ver is gekomen. Dan nog de autorit tot dat punt, zo'n 6 dagen non-stop, dus maak daar maar een dikke week van. Zijn we zo een maand verder.
En om een maand in deze ene aflevering zo te brengen ipv in 5 minuten, ja, daar kan ik me dan ook nog wel iets bij voorstellen.

• Truus01
Zonde van de MG. En ik had toch echt gedacht dat Carol nu wel zou aangeven dat ze het bandje mochten inkorten, maar het leek wel of dat steeds een soort zen-momentje creëerde (waarin ze even snel een scratcher kon doen, niet echt zen...).
En tja, het grootse gebaar om het met verf op de weg te schrijven dan om het via de telefoon te doen, tja. Misschien dat dat na een maand beter voelde.
(Oh en ik had me never nooit niet sjiek gekleed om in een leeg restaurant te gaan eten.)

• miicker
  • Niet online
Truus01 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:46:
[...]

Oh, de meeste mensen kunnen zich dat dus niet voorstellen als dat in maar 5 minuten wordt gebracht?! OK, misschien was het dan wel nodig ja.

En op zich, aan het begin van de aflevering zitten we pas op 12 dagen en wat vanaf DE dag.
Nu, moeten we denk ik toch al rond dag 40 of zo zitten... Het schijnt dat het proberen door te komen van die Darién Gap zo'n 20 dagen is en het lijkt mij dat Manousos best ver is gekomen. Dan nog de autorit tot dat punt, zo'n 6 dagen non-stop, dus maak daar maar een dikke week van. Zijn we zo een maand verder.
En om een maand in deze ene aflevering zo te brengen ipv in 5 minuten, ja, daar kan ik me dan ook nog wel iets bij voorstellen.
Het verscheen ook in beeld dat we op het eind op dag 42 zaten.

• Truus01
miicker schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:47:
[...]

Het verscheen ook in beeld dat we op het eind op dag 42 zaten.
Keek ik zeker net weg... Wel mooi dat mijn berekening klopt.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-12 12:18

fv

-------------------> hiero

Geweldige aflevering (ep. 7)!
Zo mooi hoe de tijd genomen wordt om het verhaal te vertellen en haar gevoel uit te drukken en de struggle van de Peruaan Paraguayaan... Niet geschikt voor dopamine-snellebevrediging-junkies ;)

[ Voor 4% gewijzigd door fv op 13-12-2025 18:19 ]

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Deze ep scheid het kaf van het koren })
De kijkers die mogelijk al afgehaakt waren, zullen door zich deze aflevering te laten spoilen Pluribus uit hun watchlist halen. En de twijfelende kijkers zullen wellicht ook afhaken. Ik heb weer 45 minuten gekeken zonder dat ik het door had.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

True schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 23:47:
Deze ep scheid het kaf van het koren })
De kijkers die mogelijk al afgehaakt waren, zullen door zich deze aflevering te laten spoilen Pluribus uit hun watchlist halen. En de twijfelende kijkers zullen wellicht ook afhaken. Ik heb weer 45 minuten gekeken zonder dat ik het door had.
Haha, ik heb ook wel genoten van deze episode, maar ben het ook wel mee eens dat het de minst leuke tot nu toe was.

Vince Gilligan is denk ik fan van George o'Keefe denk ik :). Daar gingen Jane en Jesse in Breaking bad ook naar kijken.

• miicker
  • Niet online
Eens met @JvS. De aflevering was oké, ik heb me niet zitten vervelen of zo, maar het feit is gewoon dat het een filler ep. was. Misschien had het niet letterlijk in 5 minuten gekund, dan had je als kijker niet het gevoel van eenzaamheid van Carol gehad bijvoorbeeld, maar dit had zeker in een kwartier gekund.

Wil niet zeggen dat ik niet van de shots genoten heb verder. En ik vind het een top serie, met dit als minste aflevering tot nu toe, maar ik zou hem alsnog een voldoende geven.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is wel echt extreem goed bekeken, beste ooit op Apple TV bljkbaar. Dat vind ik wel verrassend :).

https://www.instagram.com/reel/DSLeyJjE3Lx/

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

miicker schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:25:
Eens met @JvS. De aflevering was oké, ik heb me niet zitten vervelen of zo, maar het feit is gewoon dat het een filler ep. was. Misschien had het niet letterlijk in 5 minuten gekund, dan had je als kijken niet het gevoel van eenzaamheid van Carol gehad bijvoorbeeld, maar dit had zeker in een kwartier gekund.

Wil niet zeggen dat ik niet van de shots genoten heb verder. En ik vind het een top serie, met dit als minste aflevering tot nu toe, maar ik zou hem alsnog een voldoende geven.
Ik snap niet dat men dit een filler ep kan noemen. Er was zeer duidelijk character development voor ons als kijker bij zowel Carol waar je bij haar de eenzaamheid zag bekruipen en bij Manousus die eigenlijk gevoed wordt door eenzaamheid. Daarbij zat er ook zeer zeker een stuk verhaal in deze ep.

Als laatste kun je iets pas echt een filler ep noemen als je achteraf kunt zeggen dat het er uit kon zonder iets te missen.

• miicker
  • Niet online
True schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 13:08:
[...]

Ik snap niet dat men dit een filler ep kan noemen. Er was zeer duidelijk character development voor ons als kijker bij zowel Carol waar je bij haar de eenzaamheid zag bekruipen en bij Manousus die eigenlijk gevoed wordt door eenzaamheid. Daarbij zat er ook zeer zeker een stuk verhaal in deze ep.

Als laatste kun je iets pas echt een filler ep noemen als je achteraf kunt zeggen dat het er uit kon zonder iets te missen.
In mijn ogen hadden ze ook in 10 minuten kunnen laten zien hoe eenzaam Carol was. Ze hadden in 5 á 10 minuten wat van de reis van Manousus kunnen laten zien totdat hij tegen die boom viel. Ik wil niet zeggen dat het per se beter was geweest, maar toch.

Sterker nog, ik denk dat als ze van Carol even het begin (de euforie dat ze zelfbeschikking heeft) hadden laten zien (á 1 minuut), vervolgens een timejump maken naar dag 42 en het contrast lieten zien, dan was het ook duidelijk en had je dat gedeelte letterlijk binnen 3 minuten kunnen tonen.

Nogmaals, ik wil niet zeggen dat dat beter was geweest, maar filler was het wel. Ik kijk ook altijd verschillende YouTube kanalen die de afleveringen van Pluribus nabespreken etc. en de eerste die ik keek opende zijn video met de tekst "How do you recap an episode where not much is happening".

• Truus01
Absoluut met @miicker eens, dat is precies hoe ik er ook over denk.
Niet eens met @True over kaf/koren, want dan was ik waarschijnlijk afgehaakt tijdens/na deze aflevering, maar dat is (nog) niet.

En op zich, dit is nu een maand in een aflevering, terwijl we dus eerst 12 dagen hebben gehad in 6 afleveringen. Dus op zich valt het wel mee, het werd ook wel tijd dat we wat verder vooruit sprongen.
Ben bv ook wel benieuwd of Mr. Diabaté het 'uitbuiten' van het leven ondertussen ook niet moe is.
Het duurde even voordat Carol dat ook is gaan doen, maar is het snel moe geworden. Wel voornamelijk door eenzaamheid, terwijl Mr. Diabaté zich wel omgeeft met de hive-mind.

Misschien gaan ze, de hive-mind, eenzaamheid inzetten om de andere tot de 'vrijwilige keuze' te 'dwingen' om toch toestemming te geven en zich aan de hive-mind toe te voegen.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het nog steeds prachtig. En dat langzame dient een doel en is typisch Gilligan lijkt t. De eerste seizoenen BCS waren ook traag volgens sommigen. Het verhaal vertellen in minder tijd is altijd mogelijk maar het niet haasten en proberen echte emoties op te wekken dmv de vertel- en event-snelheid is nou juist iets wat ik erg waardeer. Ook de cinematografie vind ik exceptioneel goed. Die trip van de Paraguyaan, echt mooi in beeld gebracht. Kortom, ik kan niet wachten tot volgende week.

Dat betekent, stam + t .

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
- foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Apache4u op 13-12-2025 16:41 ]

Dat betekent, stam + t .

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33
fv schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 22:38:
Geweldige aflevering (ep. 7)!
Zo mooi hoe de tijd genomen wordt om het verhaal te vertellen en haar gevoel uit te drukken en de struggle van de Peruaan... Niet geschikt voor dopamine-snellebevrediging-junkies ;)
De struggle van de Peruaan? Of ik of jij moet de serie of aflevering 1 opnieuw gaan kijken ;) want voor zover ik weet is het een Paraguayaan. Hij komt op z'n reis wel door Peru.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-12 12:18

fv

-------------------> hiero

Haha, klopt. Hij komt uit Paraquay. My bad :+

[ Voor 5% gewijzigd door fv op 13-12-2025 18:21 ]

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit was misschien een van de beste afleveringen tot nu toe. Weinig dialoog, maar we leren Carol en Manousos zoveel beter kennen. Prachtig gefilmd en dat nummer wat @ppeterr hierboven deelde is zo mooi. Het deed me denken aan Far Away van José Gonzalez toen je in Red Dead Redemption voor het eerst Mexico binnen reed.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik denk dat deze aflevering een beetje te vergelijken is met The Fly van Breaking Bad. Qua verhaal gebeurt er misschien niet zoveel, al is dat hier nu wel meer dan bij The Fly. Maar er wordt wel meer verdieping gegeven in de karakters en ik vind het mooi hoe ze daar deze aflevering voor gebruikt hebben.
Ik zou het in ieder geval geen filler noemen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Stukfruit
  • Niet online
Dat is juist waarom je naar een serie van Vince Gilligan kijkt, toch?

Verdieping en een camera op een verdieping van de verdieping.

Dat zit wel Schnorr.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Raem schreef op zondag 14 december 2025 @ 01:36:
Ik denk dat deze aflevering een beetje te vergelijken is met The Fly van Breaking Bad. Qua verhaal gebeurt er misschien niet zoveel, al is dat hier nu wel meer dan bij The Fly. Maar er wordt wel meer verdieping gegeven in de karakters en ik vind het mooi hoe ze daar deze aflevering voor gebruikt hebben.
Ik zou het in ieder geval geen filler noemen.
The fly was er deels ook omdat die ep erg goedkoop was om te maken. Ik geloof niet dat deze ep nu zo goedkoop was.

• Stukfruit
  • Niet online
Met de uitspraken die in de bijbehorende podcast worden gedaan geloof ik inderdaad ook niet dat dit een bottle episode was.

Misschien alleen om geld van de bodem van de fles te schrapen... :p

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op zondag 14 december 2025 @ 02:55:
Dat is juist waarom je naar een serie van Vince Gilligan kijkt, toch?

Verdieping en een camera op een verdieping van de verdieping.
Ik kijk nooit een serie vanwege een schrijver/producent/regisseur. Ik kijk een serie omdat de plot me aanstaat. Dan kijk ik een aflevering om te zien of het echt wel voor mij is. En blijf het volgen als het op een of andere manier interessant genoeg is.
Heel soms dat ik een serie een (extra) kans geef omdat er een acteur inzit die ik goed vind.
Wel kom ik er soms achter, tijdens het volgen van een serie, dat het bv van Taylor Sheridan is en vind ik het logisch wat ik zie en dat ik het goed vind. Of ik zie soms in de aftiteling andere bekende namen.

Van Vince Gilligan had ik nog niet eens gehoord. Ondanks dat ik Breaking Bad heel goed vond. (En/Maar Better Call Saul niet.)
(Nu ben ik sowieso niet zo heel goed in het onthouden van namen.)

• Stukfruit
  • Niet online
Ik kijk niet per se vanwege een regisseur, maar vooral omdat ik dan weet wat ik mag verwachten.

Als ik Michael Bay-films opzet dan weet ik dat de avond niet compleet is zonder popcorn :p

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:09:
Ik kijk niet per se vanwege een regisseur, maar vooral omdat ik dan weet wat ik mag verwachten.

Als ik Michael Bay-films opzet dan weet ik dat de avond niet compleet is zonder popcorn :p
Wie? Dat bedoel ik dus.
Acteurs lukt me soms nog, maar verder...

*Edit: Oh en vergeten doe ik dat soort namen ook allemaal heel snel...

[ Voor 9% gewijzigd door Truus01 op 14-12-2025 12:22 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:11:
[...]

Wie? Dat bedoel ik dus.
Acteurs lukt me soms nog, maar verder...
offtopic:
Deze man. Ik kan niet geloven dat ik nu link naar de ultieme popcornfilmmaker in een topic voor fijnproevers, dus laten we dit maar snel vergeten :p

Dat zit wel Schnorr.

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-12 17:06
Het schijnt dat het proberen door te komen van die Darién Gap zo'n 20 dagen is en het lijkt mij dat Manousos best ver is gekomen.
Die Darién Gap is erg interessant, zijn goede documentaires met de geschiedenis van dat gebied en de migratiestromen etc. te vinden op youtube, ik ga hier een paar avonden lekker mee bezig samen met mijn kaarten / naslagwerken / geschiedenisboeken, ben ik weer even zoet met mijn interesses.

Op Reddit heeft iemand een tijd terug gevraagd naar films over de Darién Gap, daar ga ik ook naar kijken, is wel een ideaal gebied voor films, zo is er een gebergte dat de death mountain heet en nog meer van dat moois. Ik hoop dat de volgende aflevering niet opeens een hele knip zit naar Amerika, maar dat we nog even mogen genieten van deze reis.

[ Voor 22% gewijzigd door krijtbord op 14-12-2025 21:51 ]

• miicker
  • Niet online
krijtbord schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:45:
[...]

Die Darién Gap is erg interessant, zijn goede documentaires met de geschiedenis van dat gebied en de migratiestromen etc. te vinden op youtube, ik ga hier een paar avonden lekker mee bezig samen met mijn kaarten / naslagwerken / geschiedenisboeken, ben ik weer even zoet met mijn interesses.

Op Reddit heeft iemand een tijd terug gevraagd naar films over de Darién Gap, daar ga ik ook naar kijken, is wel een ideaal gebied voor films, zo is er een gebergte dat de death mountain heet en nog meer van dat moois. Ik hoop dat de volgende aflevering niet opeens een hele knip zit naar Amerika, maar dat we nog even mogen genieten van deze reis.
Hij is door de Hive meegenomen per heli, dus ik vermoed dat we misschien nog wel iets van een reis te zien krijgen, maar ik acht de kans groot dat het dan wellicht vanuit Panama zal zijn (omdat hij wellicht daar naar een ziekenhuis gebracht is).

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:13
Hmm Manousos is in z'n rug 'geprikt' door die boom en is naar het ziekenhuis vervoerd om hem te redden. Kan het zijn dat de Plurbs stamcellen bij hem hebben afgenomen tijdens de operatie/genezing?
Dus dat we in S2 (of als cliffhanger voor S1), dat Manousos ineens geturned is?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• miicker
  • Niet online
Remy!!!! schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:44:
Hmm Manousos is in z'n rug 'geprikt' door die boom en is naar het ziekenhuis vervoerd om hem te redden. Kan het zijn dat de Plurbs stamcellen bij hem hebben afgenomen tijdens de operatie/genezing?
Zou op zich wel een goede plot twist zijn. Iedereen gaat er nu vanuit dat hij bij Carol gaat aankomen en ze samen gaan werken. Stel dat hij om wat voor reden dan ook onder narcose zou moeten, dan zou hij waarschijnlijk niet expliciet toestemming hoeven geven, want dan doet het hem geen pijn.

Ik denk overigens niet dat dit gaat gebeuren, maar het zou wel leuk zijn.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

miicker schreef op zondag 14 december 2025 @ 23:13:
[...]

Zou op zich wel een goede plot twist zijn. Iedereen gaat er nu vanuit dat hij bij Carol gaat aankomen en ze samen gaan werken. Stel dat hij om wat voor reden dan ook onder narcose zou moeten, dan zou hij waarschijnlijk niet expliciet toestemming hoeven geven, want dan doet het hem geen pijn.

Ik denk overigens niet dat dit gaat gebeuren, maar het zou wel leuk zijn.
Volgens mij gaat het niet alleen om de pijn maar ook om de bodily integrity. Maarja, als ze opereren en het lichaam is al open, dan kunnen de advocaten van de hivenmind het wellicht goed lullen :P.
Stukfruit schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:32:
Met de uitspraken die in de bijbehorende podcast worden gedaan geloof ik inderdaad ook niet dat dit een bottle episode was.

Misschien alleen om geld van de bodem van de fles te schrapen... :p
15 miljoen budget per aflevering. Echt insane. Breaking bad was 3 - 3,5m per aflevering en dat was al veel :). The fly werd ook in context gezien als matige episode (op enkle uitzonderingen na die er artisitieke of karakterstudies in zagen en van konden genieten).

Deze episode heb ik nog een keer gezien na luisteren van wat podcasts en hier lezen en ik kom terug van mn eerste oordeel (goed, maar saaiste). Ik vond hem gewoon mooi en goed en niet saai :). Ik denk niet dat deze episode in context gaat lijken op de fly waarin echt niets gebeurde in plot en weinig in karakter en weinig interessant visueel gebeurde.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En ik had toch echt gedacht dat Carol nu wel zou aangeven dat ze het bandje mochten inkorten, maar het leek wel of dat steeds een soort zen-momentje creëerde (waarin ze even snel een scratcher kon doen, niet echt zen...).
Het is een min of meer interactieve (i.t.t. een bluray opzetten) mensenstem. De enige die ze die dag of week hoort. Het is niet veel, maar beter dan niets.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Remy!!!! schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:44:
Ik hoop het niet, want dan ben je gewoon weer terug bij af: Carol vs de rest.
Daarnaast denk ik dat de impact daarvan op Carol helemaal niet zo groot is. Zij kent Manousos niet en weet ook helemaal niet dat hij naar haar onderweg is om te helpen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mensen die de The Gap een filler episode noemen mogen wat mij betreft stoppen met kijken, want dat is gewoon de stijl van Vince Gilligan, en dit soort afleveringen zullen er vast nog meer gaan komen, al mogelijk in mindere mate.

Ik heb echt genoten van deze aflevering. Verdieping van karakters en mooie beelden. Veel psychologie.

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-12 16:30
Damian schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:26:
Mensen die de The Gap een filler episode noemen mogen wat mij betreft stoppen met kijken, want dat is gewoon de stijl van Vince Gilligan, en dit soort afleveringen zullen er vast nog meer gaan komen, al mogelijk in mindere mate.

Ik heb echt genoten van deze aflevering. Verdieping van karakters en mooie beelden. Veel psychologie.
Pfff ik zit me zo aan haar te ergeren, zo ongelooflijk gemiscast. Had tenminste nog een lekker wijf in de hoofdrol gedaan dan had je tenminste nog iets om naar te kijken ipv naar die zak zout. Bijv Zosia :9~

Ik vind trouwens die Franse gast echt goed spelen, die Mr Diabate. Wat mij betreft had hij de hoofdrol mogen krijgen, en zagen we juist een Pluribus over zijn leven, waar hij het alleen maar voor zijn persoonlijke voordeel gebruikt. Veel leuker >:)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Marve79 schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:31:
[...]

Pfff ik zit me zo aan haar te ergeren, zo ongelooflijk gemiscast. Had tenminste nog een lekker wijf in de hoofdrol gedaan dan had je tenminste nog iets om naar te kijken ipv naar die zak zout.

Ik vind bij die Franse gast echt goed spelen, die Mr Diabate. Wat mij betreft had hij de hoofdrol mogen krijgen, en zagen we juist een Pluribus over zijn leven, waar hij het alleen maar voor zijn persoonlijke voordeel gebruikt. Veel leuker >:)
Ik geef je wel een klein beetje gelijk qua Rhea Seehorn. Ik heb een beetje het zelfde gevoel met haar als karakter in de series waar ze in zit (wellicht kan ze wel anders spelen) als met Claire Danes in de series waar die in speelt. Standaard altijd in de "ik heb het zwaar en ben zielig en daardoor cynisch op alles" stand. Nu is het bij Claire vooral de "ik heb het heel zwaar met alles" stand, (The Best in Me, Homeland) maar Rhea gaat wat mij betreft door in dezelfde rol als die ze had in Better Call Saul. Ik kan niet in haar kop kijken ondanks dat we haar steeds beter leren kennen, maar ik vind haar gedrag nog steeds niet 100% verklaarbaar, wellicht dat dit later in de serie wat logischer gaat worden. Maar het standje standaard cynisme is inderdaad lichtelijk irriterend ;) Ik zou het echter niet op een miscast gooien. Qua acteren is ze prima voor de rol geschikt. Ook vind ik haar niet persee onaantrekkelijk hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 15-12-2025 10:38 ]

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Pfff ik zit me zo aan haar te ergeren, zo ongelooflijk gemiscast. Had tenminste nog een lekker wijf in de hoofdrol gedaan dan had je tenminste nog iets om naar te kijken ipv naar die zak zout. Bijv Zosia :9~
Maar als je een serie of film kijkt voor de vrouwen dan is er genoeg werk te vinden dat jou waarschijnlijk wel kan bevredigen.

We lezen hier de Playboy voor de interviews ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:13
Raem schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:59:
[...]

Daarnaast denk ik dat de impact daarvan op Carol helemaal niet zo groot is. Zij kent Manousos niet en weet ook helemaal niet dat hij naar haar onderweg is om te helpen.
Ik doelde dan meer op het feit dat de plurbs Manousos na een tijdje weten te turnen.
Dus Manousos komt bij Carol, die maken diverse dingen mee. En dan op het moment suprême, vliegt er weer een vliegtuig over, en krijgt Manousos z'n 'medicijn'.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Marve79
Damian schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:35:
[...]

Ik geef je wel een klein beetje gelijk qua Rhea Seehorn. Ik heb een beetje het zelfde gevoel met haar als karakter in de series waar ze in zit (wellicht kan ze wel anders spelen) als met Claire Danes in de series waar die in speelt. Standaard altijd in de "ik heb het zwaar en ben zielig en daardoor cynisch op alles" stand. Nu is het bij Claire vooral de "ik heb het heel zwaar met alles" stand, (The Best in Me, Homeland) maar Rhea gaat wat mij betreft door in dezelfde rol als die ze had in Better Call Saul. Ik kan niet in haar kop kijken ondanks dat we haar steeds beter leren kennen, maar ik vind haar gedrag nog steeds niet 100% verklaarbaar, wellicht dat dit later in de serie wat logischer gaat worden. Maar het standje standaard cynisme is inderdaad lichtelijk irriterend ;) Ik zou het echter niet op een miscast gooien. Qua acteren is ze prima voor de rol geschikt. Ook vind ik haar niet persee onaantrekkelijk hoor ;)
Haha idd Claire in Homeland met haar trillende mondje altijd daar kon ik op een gegeven moment ook niet meer naar kijken.

En ze is zeker niet onaantrekkelijk qua looks, maar vrouwen die altijd humeurig zijn en nooit lachen worden dat vanzelf.

• Marve79
Stukfruit schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:38:
[...]

Maar als je een serie of film kijkt voor de vrouwen dan is er genoeg werk te vinden dat jou waarschijnlijk wel kan bevredigen.

We lezen hier de Playboy voor de interviews ;)
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten, ik hoef geen desperate housewives te gaan kijken ofzo. Ik wil wel gewoon een goede serie zien. In Lost was er ook Kate, en Meadow in de Sporanos. het voegt toch wat extras toe ;)

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
Raem schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:59:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt, er moet immers ook nog iets gebeuren met die frequentie die hij heeft gevonden, wellicht de frequentie waarmee ze onderling communiceren?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Heb echt genoten van die laatste aflevering, helemaal mijn vibe om te hoe Manousos langzaam richting Carol weet te reizen. In mijn hoofd was ik al met de Darien Gap bezig, tof dat ze dat ook niet zeker vergeten.

Had echt niks met Breaking Bad en Better Caul Saul, maar tot nu toe kan mij deze serie echt flink bekoren.

Men weet niet wat een primaire bron is.. Olé Olé

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:21
Gisteren ook begonnen na alle hype, maar na 5 minuten beetje doorgespoeld en toen maar wat anders gaan kijken. Helaas niet mijn ding. Veel plezier voor degenen die het wel top vinden.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Stukfruit
  • Niet online
aveenhuysen schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:32:
Gisteren ook begonnen na alle hype, maar na 5 minuten beetje doorgespoeld en toen maar wat anders gaan kijken. Helaas niet mijn ding. Veel plezier voor degenen die het wel top vinden.
"Helaas niet mijn ding" helpt alleen niet voor mensen die het ook willen gaan kijken. Waarom is het niet jouw ding? :)

Dat zit wel Schnorr.

• HijDieAllesWeet
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-12 18:01
JvS schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:22:
[...]

Volgens mij gaat het niet alleen om de pijn maar ook om de bodily integrity. Maarja, als ze opereren en het lichaam is al open, dan kunnen de advocaten van de hivenmind het wellicht goed lullen :P.
Ze mogen geen appel plukken maar wel een appel oprapen. Ze mogen geen kip slachten maar wel een dode kip opeten. Als ze wel de operatie uit kunnen voeren om zijn leven te redden. En er blijft dan afval over met stamcellen. Zou ik het niet heel onlogisch vinden als ze die wel mogen gebruiken volgens hun eigen regels.

In het zelfde idee vind ik het verhaal over te weinig eten ook een beetje raar. Ze kunnen toch gewoon héél veel appels gaan verbouwen. Dan heb je op een gegeven moment genoeg appels die vanzelf van de boom vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door HijDieAllesWeet op 15-12-2025 16:21 ]

• Truus01
Ik vind trouwens die Franse gast echt goed spelen, die Mr Diabate. Wat mij betreft had hij de hoofdrol mogen krijgen, en zagen we juist een Pluribus over zijn leven, waar hij het alleen maar voor zijn persoonlijke voordeel gebruikt. Veel leuker >:)
Misschien wordt dat seizoen 2? Om alles vanuit Mr. Diabaté's oogpunt te zien...
Is het bekend dat hij Frans is, of alleen Franstalig? De acteur is Nederlands-Mauritaans.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Truus01 schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:35:
[...]

Is het bekend dat hij Frans is, of alleen Franstalig? De acteur is Nederlands-Mauritaans.
Er is gesteld dat hij uit Mauritania komt.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mog schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:52:
[...]

Eicellen bevatten geen stamcellen van de moeder.
Ik hoor net in een podcast dat het wel mogelijk is om een stamcel te genereren uit een eicel.

Ging dat consent wat de joined nodig hebben over consent om Carol’s lichaam binnen te dringen? Of algemener, dus ook handjes van de ingevroren eitjes af?

• Marve79
Kunnen ze nou echt de tekst van die opname als ze belt niet inkorten?

Mijn god joh, als ik Carol was zou dat het eerst zijn wat ik zou vragen.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Marve79 schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:33:

Ik vind dat juist geniaal, het wordt ook elke keer helemaal afgespeeld, niet dat ze een stukje laten horen en dan springen naar waar Carol wat begint te zeggen ofzo... _/-\o_

iRacing Profiel

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Doen ze expres om jou te stangen.

Ik vind het geniaal ;)

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04

Ja echt bloed irritant, alsof je elke keer met Ziggo aan het bellen bent, geniaal.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Damian schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:57:
[...]

Doen ze expres om jou te stangen.

Ik vind het geniaal ;)
We voelen de frustratie die Carol ook voelt. Ze legt de telefoon ook steeds neer en gaat iets anders doen tot het bandje afgespeeld is.

• Wild Chocolate
  • Nu online
Het is alleen nog wachten op een vaste routine die Carol precies kan uitvoeren tijdens het afspelen van het bandje :*)

iRacing Profiel

• miicker
  • Niet online
Mog schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:04:
[...]

Ik hoor net in een podcast dat het wel mogelijk is om een stamcel te genereren uit een eicel.

Ging dat consent wat de joined nodig hebben over consent om Carol’s lichaam binnen te dringen? Of algemener, dus ook handjes van de ingevroren eitjes af?
Welke podcast was dat? Want ik lees online verschillende verhalen, de een zegt van wel de ander van niet. Als ik het aan AI vraag lijkt die vrij zeker dat het niet kan, maar zeker weten doe ik het niet.

• HijDieAllesWeet
Truus01 schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:35:
[...]

Haha hij kan kennelijk gewoon prima Nederlands. Beetje raar om te zien aangezien ik hem enkel van Pluribus ken :P

YouTube: Samba Schutte speelt Koumba Diabaté in Amerikaanse sci-fi serie ‘Plu...

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

HijDieAllesWeet schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:24:
[...]

Haha hij kan kennelijk gewoon prima Nederlands. Beetje raar om te zien aangezien ik hem enkel van Pluribus ken :P

YouTube: Samba Schutte speelt Koumba Diabaté in Amerikaanse sci-fi serie ‘Plu...
Hij was ten tijde van de premiere van de serie op AppleTV te gast bij LUBACH (die kennen elkaar nog van vroegâh):

[ Voor 0% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-12-2025 18:30 . Reden: Het was laat vannacht en vroeg vanochtend ]

• HijDieAllesWeet
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:26:
[...]

Hij was ten tijde van de premiere van de serie op AppleTV te gast bij LUBACH (die kennen elkaar nog van vroegâh):

Letterlijk de link die ik al plaatste?

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

HijDieAllesWeet schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:29:
[...]

Ah ja, sorry. Sta al bijna 18 uur op mijn benen dus de concentratie laat te wensen over ;)

• HijDieAllesWeet
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:31:
[...]

Ah ja, sorry. Sta al bijna 18 uur op mijn benen dus de concentratie laat te wensen over ;)
Ik vond het echt een beetje vreemd. Een personage uit een Amerikaanse hit serie. En dan zit ie opeens bij Lubach perfect NL te babbelen. Klopt op de een of andere manier niet in mijn hoofd. Dit verkleurt ook mijn gedachten als hij nog een grote rol gaat spelen in de laatste 2 afleveringen! Wel een geweldige acteur!

Heb ook wat van hem terug gekeken in nederlands. Hij is best grappig.

[ Voor 11% gewijzigd door HijDieAllesWeet op 16-12-2025 18:54 ]

• Truus01
Ik had hem inderdaad bij Lubach gezien. Ik denk deels daarom ook gaan kijken.

• Wild Chocolate
  • Nu online
HijDieAllesWeet schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:29:
[...]

En de link die een dag na de uitzending al in dit topic stond, op pagina 3 ofzo :+

iRacing Profiel

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:44
My name is Manousos Oviedo and I’m the biggest bad ass sinds Walter White _/-\o_

Schitterende ep trouwens. Typisch Gilligan om met beelden te vertellen ipv woorden. Deed hij in BCS ook regelmatig. Cinematografisch weer genieten. Dat shot ook van Carol die de kapotte ramen gadeslaat. Prachtig.

[ Voor 56% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-12-2025 18:14 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Fantastische serie, de 'hive' doet me ook heel erg aan een AI engine denken, met hun steriele kunstmatige 'warmte', standaardzinnen, en als je een vraag stelt, komen ze met een tegenvraag, en hebben even een paar tellen nodig om tot een antwoord te komen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• miicker
  • Niet online
Wat blijft het toch jammer dat alleen E01 en E02 langer duurde en dat nu alle afleveringen maar 45 minuten zijn.
Laatste aflevering is ook weer leuk. Eindelijk begint Carol wat vragen te stellen en komen we achter wat dingen. Wel leuk dat ze dingen een soort van realistisch maken Kepler-22b, ook het aantal lichtjaren dat die van onze planeet ligt etc.

Mijn voorspelling dat Manousos in een ziekenhuis in Panama zou liggen klopte, dus vanuit daar gaat hij verder. Wat me wel opviel is dat de hive blijkbaar niet in een soort shock modus ging toen hij iemand met dat mes bedreigde, maar misschien dat de hive het zag aankomen of zo.

Ben benieuwd naar de interactie tussen Carol en Manousos volgende aflevering.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

miicker schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:01:
Wat me wel opviel is dat de hive blijkbaar niet in een soort shock modus ging toen hij iemand met dat mes bedreigde, maar misschien dat de hive het zag aankomen of zo.
Leuke verklaring die ik in een podcast hoorde is dat Carol heel bekend is en hij niet. Dat mogelijk daardoor Carol meer impact heeft. OF dat ze er mee hebben leren omgaan.

• miicker
  • Niet online
Ik kwam ook een theorie tegen die ik wel aannemelijk vind, namelijk dat Zosia nadat ze gereanimeerd is tijdelijk niet meer in connectie stond met de hive. Deze aflevering werd ook weer duidelijk gemaakt dat ze het lastig vonden om iets anders dan "We" te zeggen als het over iemand binnen de hive gaat. De verpleegster die Zosia verzorgde in het ziekenhuis zei tegen Carol "She's going to be fine", wat dus zou kunnen betekenen dat ze op dat moment geen onderdeel was van de hive.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

miicker schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:37:
Ik kwam ook een theorie tegen die ik wel aannemelijk vind, namelijk dat Zosia nadat ze gereanimeerd is tijdelijk niet meer in connectie stond met de hive. Deze aflevering werd ook weer duidelijk gemaakt dat ze het lastig vonden om iets anders dan "We" te zeggen als het over iemand binnen de hive gaat. De verpleegster die Zosia verzorgde in het ziekenhuis zei tegen Carol "She's going to be fine", wat dus zou kunnen betekenen dat ze op dat moment geen onderdeel was van de hive.
Ja, dit klinkt heel plausibel. Ik vond Zosia op een moment ook afwezig tijdens toen Carol naar haar jeugd vroeg. Alsof ze niet volledig connected was.

• Truus01
miicker schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:01:
Wat me wel opviel is dat de hive blijkbaar niet in een soort shock modus ging toen hij iemand met dat mes bedreigde, maar misschien dat de hive het zag aankomen of zo.
JvS schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:34:
Leuke verklaring die ik in een podcast hoorde is dat Carol heel bekend is en hij niet. Dat mogelijk daardoor Carol meer impact heeft. OF dat ze er mee hebben leren omgaan.
De shock modus waarbij doden vallen? Mij lijkt dat vooral door boosheid van Carol te komen. Manousos was niet boos. Althans, niet op die manier en niet zo erg. Hij is meer op zijn hoede. Misschien zelfs een beetje angstig. Maar niet echt boos.
miicker schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:37:
De verpleegster die Zosia verzorgde in het ziekenhuis zei tegen Carol "She's going to be fine", wat dus zou kunnen betekenen dat ze op dat moment geen onderdeel was van de hive.
Ze praten wel over individuën als het om het individu gaat. Dus het is niet gek dat de verpleegster het over (het lichaam van) het individu 'Zosia' had met she.
Mog schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:40:
[...]

Ja, dit klinkt heel plausibel. Ik vond Zosia op een moment ook afwezig tijdens toen Carol naar haar jeugd vroeg. Alsof ze niet volledig connected was.
Was dat niet omdat ze informatie binnenkreeg van de hive, over dat ze bezoek krijg. Ik neem aan dat dat bezoek Manousos is.

[ Voor 9% gewijzigd door Truus01 op 19-12-2025 16:25 ]

• Truus01
Het signaal van Kepler zal vast wel dat signaal zijn wat Manousos had opgepikt.

Wel apart dat ze allemaal bij elkaar slapen. Zouden ze ook op hetzelfde moment omrollen? Of is die zijligging het beste en meest efficiëntste houding? Of was dat hoe de meeste mensen sliepen en hebben ze daarom die houding overgenomen?

Op zich snap ik de efficiënte nog wel van het samen slapen, maar ik zou dan denken dat ze het op een efficiëntere plek zouden doen. Bij/in ziekenhuizen, of die lichaamverwerkende fabrieken of zo. Ergens waar ze toch al bezigheden hebben.

En waarom al die moeite voor Carol?! Ongevraagd. Waarom een heel restaurant opbouwen? En de hele straat er bedrijvig uit laten zien etc.
Was het wat Carol dacht, dat ze haar van haar pas proberen te brengen? Of zouden ze willen dat ze schrijft, zodat er iets nieuws aan de hive-mind kan worden ingebracht, een nieuw boek, wat nog niemand gelezen had.
Maar zouden de schrijvers die opgenomen zijn in de hive-mind niet ook nieuwe verhalen kunnen bedenken wat dan onmiddelijk gedeeld is.
Dus ik neig meer naar de redenatie van Carol, dat het is om haar in de luren te leggen en van haar pad af te houden.

En misschien daarom die afwezigheid van Zosia, over het aanstaande bezoek van Manousos. Want dan gaan ze waarschijnlijk met z'n tweeën de strijd aan en kunnen ze elkaar helpen de focus daarop te houden.

Leuke aflevering. En zoals @miicker zei, Carol begon goede en interessante vragen te stellen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste