Ik stuit vandaag op dit topic en heb er een beetje doorheen gespit. Lees ik goed dat de kosten bij Fitvermogen toenemen met een servicefee van 0,2% jaarlijks? Ik was niet van plan nu in paniek alles te verkopen, maar het maakt toch bijna niet uit of je nu verkoopt of in januari? Voor die ene maand betaal je neem ik aan 1/12 van de servicefee. Heeft iemand op een rijtje wat de beste alternatieven zijn?
Ik zoek vooral naar lage kosten en vindt ESG uitsluitingen een pre. Emerging Markets kocht ik al niet. Ik ben niet zo heel bang voor wat minder spreiding.
Voor wat betreft het risico van uit de markt zijn. Dit kan je afdekken door geleidelijk over te stappen. Dus 20 dagen lang iedere dag 5% verkopen en gelijk weer aankopen. Zodat maximaal 5% van je vermogen niet in de markt zit.
Ik zoek vooral naar lage kosten en vindt ESG uitsluitingen een pre. Emerging Markets kocht ik al niet. Ik ben niet zo heel bang voor wat minder spreiding.
Voor wat betreft het risico van uit de markt zijn. Dit kan je afdekken door geleidelijk over te stappen. Dus 20 dagen lang iedere dag 5% verkopen en gelijk weer aankopen. Zodat maximaal 5% van je vermogen niet in de markt zit.
[ Voor 16% gewijzigd door gebruiker001 op 22-12-2025 12:14 ]
/f/image/T9Mqy9FgeCcJwzt8SGzATeTz.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/szBTO6VT5gqMipdqgm9eRloK.jpg?f=fotoalbum_large)