• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-01 20:17
SoundOpus schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:57:
[...]

Hoe kom jij aan deze informatie? Is dat via email gedeeld of staat het ergens op de website? Ik heb alle correspondentie inclusief email bijlagen doorgespit en nergens heb ik gezien dat het rekeningnummer veranderd.

De bevriezingsperiode loopt vandaag af. Ik ga er van uit dat vanaf morgen de maandelijkse order gewoon weer gestort kan worden op het gebruikelijke nummer, want ik heb geen bericht gezien dat er een ander rekeningnummer komt?
Toevallig heb ik vandaag ook alle documentatie doorgespit, nav de post van jspr360.

Zie mail van 26/11 (Verdere informatie toekomstige eigenaar FitVermogen incl. nieuwe Algemene Voorwaarden), bijlage: Klantbrief_ClientCommunication_Doelbeleggen.

Daar staat op pagina 3:
4.4 Het centrale bankrekeningnummer verandert. Vanaf 5 januari 2026 moet u uw stortingen overmaken naar NL88 ABNA 0138 1606 35. Let goed op als u heeft ingesteld dat de overboeking automatisch plaatsvindt. Ook dan moet u het nieuwe centrale rekeningnummer gebruiken. Overboekingen naar het oude centrale rekeningnummer worden na de overgang niet verwerkt en aan u teruggestort door Goldman Sachs Asset Management.

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
SoundOpus schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:57:
[...]

Hoe kom jij aan deze informatie? Is dat via email gedeeld of staat het ergens op de website? Ik heb alle correspondentie inclusief email bijlagen doorgespit en nergens heb ik gezien dat het rekeningnummer veranderd.

De bevriezingsperiode loopt vandaag af. Ik ga er van uit dat vanaf morgen de maandelijkse order gewoon weer gestort kan worden op het gebruikelijke nummer, want ik heb geen bericht gezien dat er een ander rekeningnummer komt?
de bevriezingsperiode is t/m 6 januari

https://www.fitvermogen.nl/nieuwsartikel?news_id=20030186

• SoundOpus
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-01 21:51
Tommie01 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:02:
Toevallig heb ik vandaag ook alle documentatie doorgespit, nav de post van jspr360.

Zie mail van 26/11 (Verdere informatie toekomstige eigenaar FitVermogen incl. nieuwe Algemene Voorwaarden), bijlage: Klantbrief_ClientCommunication_Doelbeleggen.

Daar staat op pagina 3:
4.4 Het centrale bankrekeningnummer verandert. Vanaf 5 januari 2026 moet u uw stortingen overmaken naar NL88 ABNA 0138 1606 35. Let goed op als u heeft ingesteld dat de overboeking automatisch plaatsvindt. Ook dan moet u het nieuwe centrale rekeningnummer gebruiken. Overboekingen naar het oude centrale rekeningnummer worden na de overgang niet verwerkt en aan u teruggestort door Goldman Sachs Asset Management.
Dank je voor het uitlichten. Het staat er inderdaad. Ik ben dom geweest, want in 4.3 staat: "Uw beleggingsrekeningnummer blijft ongewijzigd" en dacht dat er niets ging veranderen. Maar geld stort je niet rechtstreeks op een beleggingsrekeningnummer maar via het centrale rekeningnummer.

Het was ook wel handig geweest als ze de tenaamstelling van het centrale rekeningnummer er bij hadden gezet. Gelukkig geeft mijn huisbank een suggestie wat het zou moeten zijn, want dat had ik zelf nooit geraden.

• SoundOpus
Je hebt gelijk. Mijn maandelijkse order werd de 4e overgeschreven en heb ik nu aangepast.
Het is zo lang geleden dat ik het heb ingesteld dat ik alle details eigenlijk vergeten was.

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Nou dat hadden ze ook wel even expliciet kunnen vermelden.
Communicatie is niet hun sterkste kant.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nico Klus schreef op zondag 4 januari 2026 @ 23:16:
Nou dat hadden ze ook wel even expliciet kunnen vermelden.
Communicatie is niet hun sterkste kant.
Mail van 17 december staat het nogmaals. Ze hebben het 3x benoemd.

• Leaguer
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb de dag voor de bevriezingsperiode alles verkocht en na de jaarwisseling verplaatst naar mijn huisbank (ING/ NT fondsen). Verkopen ging prima, één of twee dagen later stond het allemaal op mijn rekening. Nu mijn account nog even opzeggen.

Was eigenlijk al wel klaar met Fitvermogen sinds NN het aan de boevenbende van Goldman Sachs verkocht. In retrospect had ik toen moeten liquideren, maar bleef ik uit luiheid en gevoelig voor kostenplaatje (ze bleven, net als nu, toch een van de goedkoopste) toch maar zitten.

Ik ben er oorspronkelijk juist heen gegaan vanwege de ESG criteria, die strenger zijn dan anderen. De nieuwe eigenaren hebben daar echter niks mee op, helaas. NT fondsen hebben minder strenge criteria, dus als iemand nog een (goedkoop!) alternatief kent met goede score op ESG en lage kosten, hoor ik het graag.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Leaguer schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:57:
Ik heb de dag voor de bevriezingsperiode alles verkocht en na de jaarwisseling verplaatst naar mijn huisbank (ING/ NT fondsen). Verkopen ging prima, één of twee dagen later stond het allemaal op mijn rekening. Nu mijn account nog even opzeggen.

Was eigenlijk al wel klaar met Fitvermogen sinds NN het aan de boevenbende van Goldman Sachs verkocht. In retrospect had ik toen moeten liquideren, maar bleef ik uit luiheid en gevoelig voor kostenplaatje (ze bleven, net als nu, toch een van de goedkoopste) toch maar zitten.

Ik ben er oorspronkelijk juist heen gegaan vanwege de ESG criteria, die strenger zijn dan anderen. De nieuwe eigenaren hebben daar echter niks mee op, helaas. NT fondsen hebben minder strenge criteria, dus als iemand nog een (goedkoop!) alternatief kent met goede score op ESG en lage kosten, hoor ik het graag.
De ESG was niet zo bijzonder, het was voornamelijk de NN fondsbeheerder die namens ons op de aandeelhoudersvergaderingen voor de groenste resoluties stemde. Dat is bij GS meteen omgezet in een US oriented stemgedrag....

Als er een goedkoop alternatief komt met NL roots en groen stemgedrag, hou ik me aanbevolen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ze hebben direct de website interface aangepakt. De hoofdpagina ziet er nog slechter uit dan voorheen, maar na het inloggen ziet het er.. anders uit. Beter weet ik nog niet, maar het is wel een stukje sneller dan eerder :+ Ik zie wel wat grafiekjes/diagrammen met beperkt nut, ook ziet het er op mobiele telefoon maar mwah uit. Zal wel work in progress zijn.

In de afgelopen jaren is er echt geen drol veranderd aan de site, dus ergens wel bemoedigend dat ze de interface gaan aanpakken? Niet dat ik er heel veel waarde aan hecht, maar een beetje modernisering kan geen kwaad denk ik.

Ik blijf nog even hangen bij Fitvermogen omdat ik geen geschikt alternatief heb kunnen vinden nog. Saxo lijkt me niks en m'n eigen bank (ING) blijf ik ook bij vandaan wat betreft beleggen.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

stin00 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:40:
Ze hebben direct de website interface aangepakt. De hoofdpagina ziet er nog slechter uit dan voorheen, maar na het inloggen ziet het er.. anders uit. Beter weet ik nog niet, maar het is wel een stukje sneller dan eerder :+ Ik zie wel wat grafiekjes/diagrammen met beperkt nut, ook ziet het er op mobiele telefoon maar mwah uit. Zal wel work in progress zijn.

In de afgelopen jaren is er echt geen drol veranderd aan de site, dus ergens wel bemoedigend dat ze de interface gaan aanpakken? Niet dat ik er heel veel waarde aan hecht, maar een beetje modernisering kan geen kwaad denk ik.

Ik blijf nog even hangen bij Fitvermogen omdat ik geen geschikt alternatief heb kunnen vinden nog. Saxo lijkt me niks en m'n eigen bank (ING) blijf ik ook bij vandaan wat betreft beleggen.
Mobiel is prima te doen. Zinloze grafiekjes inderdaad.
Wel 2FA nu, met zowel TOTP als email mogelijk.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:15

Get!em schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:03:
[...]

De ESG was niet zo bijzonder, het was voornamelijk de NN fondsbeheerder die namens ons op de aandeelhoudersvergaderingen voor de groenste resoluties stemde. Dat is bij GS meteen omgezet in een US oriented stemgedrag....

Als er een goedkoop alternatief komt met NL roots en groen stemgedrag, hou ik me aanbevolen.
De Cardano fondsen? AVIAW en ADIO?

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10-01 11:49

Internet Janny

He does it for free

https://www.vaneck.com/nl/nl/investments/world-etf/overview/
Wel 'maar' 250 bedrijven.

Zero compensation

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:26
Verkoop op 23 december en koop op 2 januari heeft gelukkig goed uitgepakt, koers lag net wat lager op 2 januari. Ben nu volledig over naar IBKR met VTI en VXUS fondsen.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
Janpietertje89 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:30:
Verkoop op 23 december en koop op 2 januari heeft gelukkig goed uitgepakt, koers lag net wat lager op 2 januari. Ben nu volledig over naar IBKR met VTI en VXUS fondsen.
Ik wil naar NT maar ben blij dat ik niet heb verkocht op 23-12 want inmiddels zit er 1% verschil tussen 24-12 en nu (aankoop NT is ook nog eens +2). Dus gewoon rustig in delen zoals eerder bedacht.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Atomius schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:10:
[...]

Ik wil naar NT maar ben blij dat ik niet heb verkocht op 23-12 want inmiddels zit er 1% verschil tussen 24-12 en nu (aankoop NT is ook nog eens +2). Dus gewoon rustig in delen zoals eerder bedacht.
Ik loop hier ook tegenaan. Heb alles eind december verkocht en een deel daarvan nog in december via IBKR in Cardano fondsen gestopt. De rest (en dat is ruim meer dan de helft van wat er bij Fitvermogen stond) gaat naar NT fondsen en ik stal die (voorlopig) bij de Rabobank omdat ik daar toch al een betaalrekening heb en het kostenverschil met ABN Amro ook niet enorm is. Ik heb de vakantieperiode gebruikt om voor mezelf een afweging te maken waar ik naartoe wilde en het gevolg is nu dat ik voor dat deel wat rendementsverlies pak omdat ik uit de markt was. Gelukkig zat ik ook nog voor een klein deel van mijn portefeuille in ASMI en ASML dus dat maakt wel iets goed :+

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:33
Ik wil zo snel mogelijk in delen overstappen naar NT. Jammer dat mijn rekening nog steeds geblokkeerd is, ondanks dat dit t/m 6 januari het geval zou zijn |:(

Nog even tot 10:00 uur geduld krijg ik zojuist van de klantenservice te horen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Licko op 07-01-2026 09:36 ]

• fire07
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Voor de mensen die bij Saxo zitten:

Zouden jullie een verzoek in kunnen dienen dat ze de goedkopere variant van Northern Trust gaan voeren NL0013654742. De lopende fondskosten van dit fonds zijn 0,10% i.p.v. 0,15%. ABN Amro en ING hebben dit fonds recentelijk al toegevoegd.

Er is een kop om hier speciaal een verzoek voor in te dienen: klik op het poppetje --> Producten en diensten --> Fondsaanvraag indienen.

Dit is geheel gratis en hoe meer mensen dit doen, hoe groter de kans is dat ze het honoreren. Als de aanvraag is ingediend wordt er een support ticket geopend. Hier kun je nog los in vragen om dit fonds ook aan Autoinvest toe te voegen. Daar dit fond wel fractioneel kan worden aangekocht zou dat ideaal zijn.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
Moet zeggen dat ik die nieuwe website wel een goede upgraden vind hoor.

• SoundOpus
Atomius schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:43:
Moet zeggen dat ik die nieuwe website wel een goede upgraden vind hoor.
Ik vind het nog geen vooruitgang. Mijn account heeft drie rekeningen: Oudste dochter, jongste dochter en eentje voor mijn vrouw en ik. Met de nieuwe interface gaat er van alles mis. De getoonde grafieken tonen onjuiste informatie. De transactiehistorie klopt niet. Navigeren tussen rekeningen vind ik onhandig opgezet.

Wat ik juist goed vond aan de oude interface was de mogelijkheid om de rekeningen een naam te geven. Die feature ontbreekt nu helaas. Ik kan nu dus niet meer zien welke beleggingen van welke dochter zijn zonder in de transactiehistorie te kijken. (maar die transactiehistorie klopt op dit moment niet)

Ik heb een account met drie rekeningen: Oudste dochter, jongste dochter en eentje voor mijn vrouw en ik.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het staat dus echt nergens, maar het nieuwe rekening nummer van Fitvermogen staat dus op naam van:

Stichting Collectieve Beleggersgiro

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
Get!em schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:08:
Het staat dus echt nergens, maar het nieuwe rekening nummer van Fitvermogen staat dus op naam van:

Stichting Collectieve Beleggersgiro
eerste vraag onder het tabje "vragen" ??

https://www.fitvermogen.nl/vragen/

Nieuw rekeningnummer FitVermogen

Blijft het Centrale Bankrekeningnummer hetzelfde voor stortingen?

Het centrale bankrekeningnummer verandert. Vanaf 7 januari 2026 moet u uw stortingen overmaken naar NL88 ABNA 0138160635 van de Stichting Collectieve Beleggersgiro. Let goed op als u heeft ingesteld dat de overboeking automatisch plaatsvindt. Ook dan moet u het nieuwe centrale rekeningnummer gebruiken. Overboekingen naar het oude centrale rekeningnummer worden na de overgang niet verwerkt en aan u teruggestort.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

helloitsme schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:15:
[...]

eerste vraag onder het tabje "vragen" ??

https://www.fitvermogen.nl/vragen/

Nieuw rekeningnummer FitVermogen

Blijft het Centrale Bankrekeningnummer hetzelfde voor stortingen?

Het centrale bankrekeningnummer verandert. Vanaf 7 januari 2026 moet u uw stortingen overmaken naar NL88 ABNA 0138160635 van de Stichting Collectieve Beleggersgiro. Let goed op als u heeft ingesteld dat de overboeking automatisch plaatsvindt. Ook dan moet u het nieuwe centrale rekeningnummer gebruiken. Overboekingen naar het oude centrale rekeningnummer worden na de overgang niet verwerkt en aan u teruggestort.
Top, op die plek dus wel.

In de brief en e-mails niet.

Daar stond dit:
Het centrale bankrekeningnummer verandert. Vanaf 5 januari 2026 moet u uw stortingen overmaken naar NL88 ABNA 0138 1606 35. Let goed op als u heeft ingesteld dat de overboeking automatisch plaatsvindt. Ook dan moet u het nieuwe centrale rekeningnummer gebruiken. Overboekingen naar het oude centrale rekeningnummer worden na de overgang niet verwerkt en
aan u teruggestort door Goldman Sachs Asset Management.

• Licko
fire07 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:56:
Klopt geen zak van wat ze schrijven. Ik heb ooit 3 switch verkopen gedaan en die zijn tegen exact dezelfde koersen (tot alle cijfers achter de komma zelfs) uitgevoerd tegen de koersen zoals ze in de koershistorie op iex.nl staan. Wel heel toevallig dat de laatste transactie ineens tegen een veeeeel lagere koers is uitgevoerd.

In mijn geval ben ik € 714,89 misgelopen. Heb opnieuw om opheldering gevraagd. Komt er een wazig of geen antwoord dan zal ik de zaak escaleren.

Ongetwijfeld zitten in deze groep meer gedupeerden. Graag melden via info@fitvermogen.nl, dan heb je meer kans dat er wat aan gedaan wordt.
Ben je hier nog ooit uitgekomen met Fitvermogen?

• fire07
  • Niet online
Licko schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:35:
[...]

Ben je hier nog ooit uitgekomen met Fitvermogen?
Ze geven een reden aan met koersen die ik niet kan verifiëren.

Ben jij nog wat wijzer geworden...?

• Licko
fire07 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:05:
[...]

Ze geven een reden aan met koersen die ik niet kan verifiëren.

Ben jij nog wat wijzer geworden...?
Ik heb een klein deel van mijn vermogen bij Fitvermogen verkocht zodat ik weet hoe dit proces verloopt. Er werd verkocht tegen een lagere prijs dan de prijs bij opening. Ik kreeg een iets uitgebreider antwoord:

"De ‘dagkoers’ van een beleggingsfonds wordt verschillend vastgesteld voor fondsen die op de beurs verhandelbaar zijn en fondsen die niet op de beurs verhandelbaar zijn. Deze dagkoers noemen we ook wel de Netto Intrinsieke Waarde (of NIW). Deze komt tot stand door de totale waarde van alle beleggingen in het fonds, minus eventuele kosten en schulden, te delen door het aantal participaties.

Bij beursgenoteerde beleggingsfondsen hebben de beleggingen in het fonds een actuele beurskoers de NIW wordt berekend op basis van actuele marktprijzen.

Bij niet-beursgenoteerde beleggingsfondsen wordt de prijs van onderliggende beleggingen, en daarmee de NIW van het fonds, eenmaal per dag vastgesteld en gepubliceerd.

Als men een niet-beursgenoteerd beleggingsfonds verkoopt kan het zijn dat de prijs die de verkoper voor het fonds krijgt afwijkt van de op die dag geldende waarde (NIW).

Er kan namelijk een verschil ontstaan wanneer vraag en aanbod op één handelsdag in een bepaald fonds niet in balans zijn. Als er meer kopers dan verkopers zijn, ligt de transactieprijs hoger dan de NIW. Er wordt een opslag gerekend ten opzichte van de NIW. Deze opslag dekt de kosten die het fonds maakt om extra beleggingen aan te kopen. Omgekeerd, wanneer er meer verkopers dan kopers zijn, ligt de transactieprijs lager dan de NIW, omdat er een afslag wordt gehanteerd ten opzichte van de NIW. Deze afslag dekt de kosten die het fonds maakt om beleggingen te verkopen. Dit heet de ‘swing factor’ en staat in het prospectus toegelicht.

Dit mechanisme zorgt ervoor dat bestaande beleggers in het fonds niet worden benadeeld door kosten die voortkomen uit in- of uitstroom in dit fonds. Let op, op de fondsenpagina tonen wij de NIW, terwijl in de orderlijst de daadwerkelijk geldende transactieprijs wordt weergegeven. Het verschil hiertussen is eerdergenoemde ‘swingfactor’."

• fire07
  • Niet online
Helemaal helder. Op 24 december - de laatste dag voor de bevriezingsperiode - zullen we velen zijn uitgestapt waardoor die afslagkosen dan logisch zijn.

Hadden ze dit antwoord maar in 1 keer gegeven.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:15
Is dat nieuw? Kan mij in het verleden niet herinneren dat er geen verschil in zat?

En zitten hier dat min of maximale kosten aan in bps?

[ Voor 25% gewijzigd door Lightning89 op 10-01-2026 15:01 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste