• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18
De proefberkening voor huurtoeslag 2026 is beschikbaar. Alleen de zorgtoeslag proefberekening moet nog volgen.
https://www.belastingdien...proefberekening-toeslagen
Meer informatie over veranderingen bij toeslagen:
https://www.belastingdien...anderingen-toeslagen-2026

Edit 21 november; de (grove) bedragen voor zorgtoeslag zijn beschikbaar:
https://www.belastingdien...ntent/hoeveel-zorgtoeslag
Let op, kan nog enkele euro's/maand verschillen als je tussen de toetsinginkomen brackets valt.

[ Voor 26% gewijzigd door Jelle Steenbergen op 21-11-2025 20:52 ]

• Dtrierum
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-12 14:35
Door ‘omstandigheden’ hebben wij momenteel een doorlopend vast contract voor energie en elektriciteit. Dit contract loopt nog 2 jaar door. Het afkopen hiervan (opzegvergoeding) zou volgens de Innova website-zelf een slordige 1700,- kosten. Dit geeft ook wel aan hoe ongunstig het huidige contract is, want dit komt niet door een enorme verbruik door een Weedplantage op de zolder o.i.d. Ze maken dan een berekening van verwacht verbruik tegen contract en tegen referente prijzen.

Is dit nu verstandig om te doen? Waarschijnlijk wel omdat je dan gebruik kunt maken van ‘nieuwe klant’ kortingen bij aanbieders. Als ik op gas&licht.com kijk zouden die wel significant zijn (honderden euro’s).

Als ik hem ter check daar invul, scheelt dat ongeveer 100 euro per maand met het huidige contract. Dus over twee jaar zou dat 2400 zijn en dat is meer dan 1700.

Zijn er logische / voordelig momenten om een nieuw contract af te sluiten? Zijn er black friday deals in energie land?

[ Voor 6% gewijzigd door Dtrierum op 23-11-2025 16:19 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12

The Third Man

The Third Jellyfish

Dtrierum schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:15:
Zijn er logische / voordelig momenten om een nieuw contract af te sluiten? Zijn er black friday deals in energie land?
Lente en zomer, je bent nu niet op het handigste moment aan het kijken. Sowieso kan ik aanraden dit in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic voor te stellen en/of je op dat topic te abonneren. Daarnaast is een bekende ingang ook het inschrijven op de energiecollectieven van de consumentenbond en Vereniging Eigen Huis, die komen soms met nog lagere tarieven. En niet alleen met maar 1 vergelijker kijken, sommige vergelijkers spelen onder een hoedje met aanbieders en laten andere opties expres weg en/of geven andere bonussen.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat als je in het voorjaar van '26 dit gaat doen, je en goedkoper uit bent qua tarieven en qua afkoopsom dan als je het nu gaat uitvoeren.

• Dtrierum
Thanks! Ik zal hem daarheen verplaatsen,

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Scheelt het €100 per maand tov je huidige voorschot, of wat je met de huidige tarieven over een heel jaar per maand betaald? Gezien voorschotten nogal weleens hoog zijn kunnen dat hele verschillende dingen zijn.

(En ik kwam er net achter dat ik door omrekeningsfactor dit jaar boven de 500m3 gas effectief heb gebruikt, en dan kan je ook lekker extra dokken).

• Dtrierum
Het scheelt 100euro tov.huidige tarieven, dus de werkelijke kosten (voorschot -/- teruggave). Minder dan 500 lijkt me niet leefbaar. Wi) zitten op 1200

[ Voor 20% gewijzigd door Dtrierum op 23-11-2025 17:25 ]

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:34

rjong5

?

Internet Janny schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:03:
[...]

Ik ontvang liever de rente over MIJN geld dan dat de energieleverancier dat ontvangt. Ik vind het juist prima om bij te betalen.
Dit inderdaad,

Verlaag je maandbedrag en zet zelf het overschot in een spaarrekening / apart potje.

Zo vang je rente en heb je het geld ook bij de hand mocht je toch bij moeten betalen

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
Ik had moeten wachten met overstappen van SIM only abbo. De black friday deals zijn beter dan mijn nieuwe.

i500 & chill (@IBKR)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

NMMNG schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:55:
Ik had moeten wachten met overstappen van SIM only abbo. De black friday deals zijn beter dan mijn nieuwe.
Als het minder dan 14 dagen geleden is zeg je op en neem je een goede deal?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
Dennis1812 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:48:
[...]

Als het minder dan 14 dagen geleden is zeg je op en neem je een goede deal?
Te laat. Dit is mijn nieuw 2 jarige simonly abbo:

200min/sms
5GB + 2GB voordeel youfone vast internet dus 7GB per maand

De eerste 12 maanden 3,25 en daarna 6,50

[ Voor 5% gewijzigd door NMMNG op 26-11-2025 11:31 ]

i500 & chill (@IBKR)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste