Je trekt het uit z’n verband. Er zijn talloze onderzoeken gedaan dat veel geld niet gelukkiger maakt.S.McDuck schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:25:
Wat een sloeberarmoede gelul. Geld maakt gelukkig
Ik heb liever mn gezondheid: als je ziek wordt koopt geld de beste dokters
Je wordt niet ziek van geld of niet extra aantrekkelijk voor slechte dingen die kunnen gebeuren omdat je veel geld hebt.
Ik heb liever een liefhebbende partner: die zijn er genoeg met geld
Mijn familie is belangrijker: met geld kan je leuke dingen met ze doen.
Ik ben niet gelukkiger met een groot huis, dure auto of rolex: nee je sociale huurwoning van 40m2 met 8 personen is juist gezellig. En er gaat niks boven het OV.
Ik wil reizen maar het is te duur. Zeur niet je bent toch gelukkig?
Ik kan mijn huis niet betalen. Hoofd dicht je hebt een liefhebbende vrouw. Kijk daar gaat ze met dr koffertje naar de buurman.
Gelukkig heb ik mijn gezin, er is geen geld die daar tegen op kan? Nee mooie kado's, nieuwe kleren, een fiets en elke avond een verse maaltijd op tafel?[Afbeelding]
Tot aan de grens wat je nodig hebt om fatsoenlijk te kunnen leven is dit anders, maar daar boven betekent meer geld niet meer geluk. En als je gelukkig wordt van een Rolex zegt dat denk ik genoeg. Een aankoop is vaak een korte impuls, maar daarna wil je weer meer. Een boot, want de buurman heeft dat ook, maar ik wil een grotere. Voor je het weet verzuip je in kapitalisme. Onder aan de streep brengt dit echt geen geluk, maar leuke mensen om je heen, gezondheid en idd dus genoeg geld om daar wat leuks mee te doen brengt dit wel.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nlAJl6Mwk4syt31xtGezOmxI.jpg?f=user_large)

:strip_exif()/f/image/2YuT6dBJxdvNKvVFrnI8lZb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MDJDZ7HjsdIu8jJKMPW5KFNR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JaoXTuBx3OXiz3jdnDqJArF4.jpg?f=fotoalbum_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/6Rg5XYN4VEjAmVPSKB8nNOxW.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/IC1UncFbQMrEARQ0bnMfkHA5.gif?f=fotoalbum_large)
/f/image/uiR9eDnFlQCOKvrFXiF4BaXM.avif?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/lVwv67Pr4lg6zz1G9z2Q6ji2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qeu9GRmcQVF5hw7hl7Nx1aYL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5i8B3LmpXXcRAncP4YAQYV2n.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/I4sq6pF6MMeaHujZl2fB1F95.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QECrMOPjWnzMpEKcbSvkdav1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/taH5VcSbV0pCJbbmT0yPoxk4.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/oEFh09vbOTDmW9J60FZdTSH3.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/RJ3nNC6Lt6X5coT5Kpjm9XFj.jpg?f=fotoalbum_large)