Zal inderdaad even navragen hoe/waar dat kan, kan zelf die optie niet vinden.Stukfruit schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:13:
[...]
Omdat ik jouw gebruikersnaam met andere dingen associeer moest ik even dubbel lezen om te begrijpen dat het hier serieus lijkt te zijn
Misschien handig om ook een mod of admin in te lichten (geen idee of @Taro er iets mee kan)? Normaalgesproken komt er bij (bevestigd) overleden gebruikers een kruisje bij de naam te staan.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp
BTC €94.837,08
gecondoleerd en sterkte aan iedereen
Genieten van het moment is een ding, maar nadenken hoe iemand anders toegang kan krijgen tot je crypto portefeuille is ook handig. Juist als het plotsklaps voorbij is. Zelf weet ik bijna wel zeker dat ik zelf een mooie howto mag opstellen. Want niemand van mijn familie weet iets over cold storage, hoe je het kunt sturen naar een exchange of andere wallet.
Rip John. Mochten zijn naasten dit lezen dan wens ik hen veel sterkte en kracht toe.Guere schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:44:
Ik heb zonet onderstaand bericht op de Discord geplaatst, maar omdat het ook iedereen hier aangaat deel ik het ook even op Tweakers.
Beste iedereen,
Tot onze grote spijt hebben wij vandaag helaas een ontzettend droevig bericht om met jullie te delen: het lijkt erop dat onze John245 op 15 mei 2026 op 55-jarige leeftijd is overleden.
Zoals wellicht bekend is Guere na John’s afwezigheid op zoek gegaan naar informatie in de hoop te achterhalen of er wellicht iets was gebeurd. Het is vorige week gelukt om zijn woonadres te achterhalen. Na verdere bestudering van zeer betrouwbare informatie is vandaag gebleken dat John reeds is overleden.
Helaas hebben wij geen verdere mededelingen over het hoe of waarom: deze informatie is ons simpelweg niet bekend. We vermoeden dat John’s overlijden in ieder geval zeer onverwacht was. Er zijn ons tot nu toe geen (openbare) overlijdensberichten bekend.
Het nieuws zal bij ons allemaal ontzettend rauw op het dak vallen: wij zijn zelf uiteraard ook behoorlijk aangeslagen. We zullen dit bericht op zowel de Discord als Tweakers delen zodat iedereen op de hoogte is.
Wij wensen iedereen veel sterkte met het verwerken van dit nieuws.
Zwembroek, JJ, Pinsa, Taro & Guere
Stack Sats
Moge hij rusten in vrede.
Pfoeh wat een naar nieuws...
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp
Ik vermoed dat @Guere de juiste info wel kan doorgeven.Taro schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:09:
Inmiddels het bewijs bij Tweakers aangeleverd, echter moet normaal gesproken familie akkoord geven. Daar hebben we nog geen contactgegevens van. Mocht iemand daarmee kunnen helpen stuur mij dan even een DM.
Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - Reverto.bot
[ Voor 69% gewijzigd door baba420 op 11-06-2026 23:21 ]
Als hij de VCA voor zijn kinderen deed hoop ik dat ze het door kunnen zetten danwel uitcashen. Eventueel met wat hulp van (een mod?) hier, mochten ze dit lezen en geen idee hebben hoe of wat.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.
We zullen @John245 zijn VCA updates missen, ik vond dat altijd wel een mooi momentje.
Goed om te zien dat er zo wordt meegeleefd en meegedacht. Wat een fijne groep is dit toch!
Nee, ik heb op de achtergrond contact met @Guere en die heeft echt heel goed werk gedaan, maar heeft ook geen contactgegevens.Remy!!!! schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:10:
[...]
Ik vermoed dat @Guere de juiste info wel kan doorgeven.
Het bewijs is overtuigend, maar uiteindelijk is bevestiging vanuit de familie zelf belangrijk. Die kunnen vervolgens ook aangeven wat er met zijn account moet gebeuren.
Zero.
Gecondoleerd allen!
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Sterkte aan de familie en vrienden
- Moment van stilte -
Never ever financial advice...
Zijn laatste reactie was op de dag van zijn overlijden en in "ons" forum en krijgt nu wel een hele aparte lading, we zullen inderdaad geduld moeten hebben tot de volgende VCA van John.
Gestorven in het harnas, hopelijk zonder lijden.
Mooi verwoord @BTC100K2021 .BTC100K2021 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 18:49:
Hij was zo standaard aanwezig en stipt op zondagen dat ik er langzaam al rekening mee begon te houden dat er iets met zijn gezondheid was. Helaas direct het meest zwarte scenario.
Zijn laatste reactie was op de dag van zijn overlijden en in "ons" forum en krijgt nu wel een hele aparte lading, we zullen inderdaad geduld moeten hebben tot de volgende VCA van John.
Gestorven in het harnas, hopelijk zonder lijden.
ik heb John een paar keer prive gesproken over whisky. Een hele vriendelijke man en straalde een soort van rust uit. Zijn VCA momenten zijn daar een mooi voorbeeld van. Een hart van goud! Veel sterkte voor zijn nabestaanden. Rust zacht John.
[ Voor 68% gewijzigd door Taro op 14-06-2026 13:06 ]
Ik zal al blij zijn als ik meer dan een winkelkar kan vullen. Lambo nooit, zelfs niet ALS ik dat kan veroorloven.
Ik ben een simpele mens. Comfort boven luxe.
Nu BTC fanaat cashen op de weerstandszone en steunzone
Dus 0,2 BTC beginnen shorten en longen op de zones, damnnnn.... 1 groot verlies door bounce. Maar even nette winst.
I am beginning to like this!
Jup ik geloof nog steeds dat die boven de 700 gaat stijgen. Dat hij van 690 naar 420 is gekelderd is waar. Dat hij in 1 zone blijft hangen is evenwaar.Wesco schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:12:
[...]
Hmm, solide coin?![]()
https://nieuws.crypto.nl/...ge-bug-in-privacynetwerk/
Maar dat neemt niet weg dat je daar afgelopen weken zwaar op kon cashen.
Je moet die in 2030 nog eens bekijken.
Multi kreeg ook vaak klappen, fraudezaken op en top, maar ge kunt er nog steeds op cashen he.:)
Slecht nieuws is gewoon signaal voor een short naar mijn bescheiden mening. Zero emotie bij tonen en cashen. Vandaag liet ik ZEC compleet linksliggen en hold ik er een paar.
Ik doe dat op een prop account waar ik 5000 dollar krijg voor 17 euro. Vanaf je goedgekeurd wordt krijg je 80% van uw trades.Trasos schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:11:
Waar kopen jullie je BTC die bedoeld is voor cold storage?
Voorheen kocht ik van mijn ByBit cashback BTC, en verzond dat dan naar mijn eigen wallet.
ByBit hanteert nogal flinke fees om BTC te verzenden, en hun cashbackprogramma loopt sowieso op een eind, dus ik ben op zoek naar alternatieven.
Maar dat is niet holden. Dat is traden om te slapen met gerealiseerde winst/verlies.
Om te kopen vind ik Kraken de beste broker. Ik had daarvoor Pionex en Coinbase, maar persoonlijk vind ik Kraken de beste.
Ik weet niet hoe dat in Nederland is. Maar ge betaalt in België 0% belastingen op winst als je die als zelfstandige (zelfs in bijberoep) opnieuw investeert.Waah schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:01:
[...]
Waarom noodzakelijk?
Ik bedoel, belasting op winst begrijp ik wel. Een de oude methode met fictief rendement was ook niet zuiver (en ergens vind ik het wel mooi, want als die centen-n**kers niet hadden geklaagd over een fictief rendement, dan was de oude methode gebleven en dat lijkt me toch beter dan wat er nu ligt). Maar je haalt nu wel de grootste incentive voor beleggen weg (compounding interest)
Dus als jij bv 80 winst hebt en voor 80 tankt om "naar een meeting te gaan over crypto", dan betaal je niets belastingen op die 80 euro. Of als je 50000 winst hebt en voor 50000 materiaal koopt dat u een betere trader maakt, betaal je ook 0 belastingen op die 50000.
Het is een rekbaar begrip waar asymetrie een spel van meer nemen dan geven is.
[ Voor 122% gewijzigd door Taro op 14-06-2026 13:54 ]
Nieuw account, paar posts. Benoemd zichzelf min of meer als pro-trader....Stoic schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 22:31:
[...]
Ik weet niet hoe dat in Nederland is. Maar ge betaalt in België 0% belastingen op winst als je die als zelfstandige (zelfs in bijberoep) opnieuw investeert.
Dus als jij bv 80 winst hebt en voor 80 tankt om "naar een meeting te gaan over crypto", dan betaal je niets belastingen op die 80 euro. Of als je 50000 winst hebt en voor 50000 materiaal koopt dat u een betere trader maakt, betaal je ook 0 belastingen op die 50000.
Het is een rekbaar begrip waar asymetrie een spel van meer nemen dan geven is.
Hallo newbie!
Helaas ben je een jaartje te laat. Toen was het hier nog wel gezellig
[ Voor 5% gewijzigd door elektriekert op 13-06-2026 23:41 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 14-06-2026 13:07 ]
Bijzonderheden: Ja
Sentiment: negatief.
[ Voor 23% gewijzigd door MrMrq op 14-06-2026 12:34 ]
Maktub
elektriekert schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:41:
[...]
Nieuw account, paar posts. Benoemd zichzelf min of meer als pro-trader....
Hallo newbie!
V:gifsicle():strip_exif()/f/image/EIldBWgCGru8WdyZ8bj6ZZg8.gif?f=user_large)
Toen was het hier nog gezellig
Maar dan, de app flipte!!! Positie steeg naar 160 dollar. Ik wou de helft verkopen, voor de andere helft de SL naar grote winst verplaatsen en de positie laten lopen. Maar de app gaf errors
Geleerd: Traden doe je best op de pc en niet via smartphone.
haha lol benoemde ik mezelf zo?elektriekert schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:41:
[...]
Nieuw account, paar posts. Benoemd zichzelf min of meer als pro-trader....
Hallo newbie!
Ik herinner me dat niet?
Ik kwam enkel naar dit forum om gelijkgezinden te treffen en mijn strategie te verfijnen.
Iemand die enkel zijn winkelkar kan vullen is geen pro trader he. Ik ben een newbie trader amateur. Een pro trader koopt een huis cash, ik huur.
Vandaag, en vandaag alleen, pakte pro traders meer dan 10K op de markt. Ik wil dat ook!
Ik deed maar 0,2 BTC vandaag, in het orderboek passeerde bestellingen van.+10 BTC , do the math.
Crypto verdient op 34 minuten meer dan ik op 1 dag bij elkaar werk? Dit is niet logisch, en toch is het realiteit.
En gezellig moet het niet zijn. Traden is een saai proces. Uiteindelijk observeer en analyseer je de hele dag om 1 positie te verliezen of winnen.
[ Voor 28% gewijzigd door Stoic op 15-06-2026 01:37 ]
Nee je benoemde jezelf niet zo,Stoic schreef op maandag 15 juni 2026 @ 01:14:
[...]
haha lol benoemde ik mezelf zo?
Ik herinner me dat niet?
Ik kwam enkel naar dit forum om gelijkgezinden te treffen en mijn strategie te verfijnen.
Iemand die enkel zijn winkelkar kan vullen is geen pro trader he. Ik ben een newbie trader amateur. Een pro trader koopt een huis cash, ik huur.
Vandaag, en vandaag alleen, pakte pro traders meer dan 10K op de markt. Ik wil dat ook!
Ik deed maar 0,2 BTC vandaag, in het orderboek passeerde bestellingen van.+10 BTC , do the math.
Crypto verdient op 34 minuten meer dan ik op 1 dag bij elkaar werk? Dit is niet logisch, en toch is het realiteit.
En gezellig moet het niet zijn. Traden is een saai proces. Uiteindelijk observeer en analyseer je de hele dag om 1 positie te verliezen of winnen.
[Afbeelding]
Dat was een beetje de grap
Maar als jij een newbie amateur trader bent die er ff 0,2BTC in klapt heb je grotere ballen dan dat basketballen groot zijn. Dat is flink risico nemen.
En ja, de getallen in orderbooks zijn leuk om te zien, maar vergeet niet dat die ook als buy- of sell walls gebruikt worden.
Het ergste is dat hij doorschoot naar 65950. Die 142 had dus bijna 400 kunnen zijn.elektriekert schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:49:
[...]
Nee je benoemde jezelf niet zo,
Maar als jij een newbie amateur trader bent die er ff 0,2BTC in klapt heb je grotere ballen dan dat basketballen groot zijn. Dat is flink risico nemen.
En ja, de getallen in orderbooks zijn leuk om te zien, maar vergeet niet dat die ook als buy- of sell walls gebruikt worden.
En ik ben me bewust van de risico's. Maar ik had de SL na een terugbounce op de oude steunzone gelegd. Ik kon 50 dollar verliezen dus de RR was het waard.
En ik had ook veel meldingen geplaatst om op basis van RSI en MA de finale keuze te maken. Voor ik het order plaatste was het relatief duidelijk dat de stieren wonnen van de beren.
Het is echter zo dat mijn smartphone het niet toestaat om posities gedeeltelijk te sluiten en de SL constant te verhogen naar gegarandeerde winst. Ik sloot dan maar de positie om gerust te slapen. En dan deze ochtend te zien dat ik+200 dollar extra liet liggen. Luxeprobleem.
En ach ballen, ik heb er 20 dollar in geïnvesteerd. De winst wordt geherinvesteerd naar een prop van 100K dollar waardoor ik meerdere BTC kan inzetten en dus trades van +1000 dollar kan hebben. Als je daarop eens 200 a 300 dollar verliest, is dat op het einde wel het risico waard.
Waar heb je het nu allemaal over?Stoic schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:10:
[...]
Het ergste is dat hij doorschoot naar 65950. Die 142 had dus bijna 400 kunnen zijn.
En ik ben me bewust van de risico's. Maar ik had de SL na een terugbounce op de oude steunzone gelegd. Ik kon 50 dollar verliezen dus de RR was het waard.
En ik had ook veel meldingen geplaatst om op basis van RSI en MA de finale keuze te maken. Voor ik het order plaatste was het relatief duidelijk dat de stieren wonnen van de beren.
Het is echter zo dat mijn smartphone het niet toestaat om posities gedeeltelijk te sluiten en de SL constant te verhogen naar gegarandeerde winst. Ik sloot dan maar de positie om gerust te slapen. En dan deze ochtend te zien dat ik+200 dollar extra liet liggen. Luxeprobleem.
En ach ballen, ik heb er 20 dollar in geïnvesteerd. De winst wordt geherinvesteerd naar een prop van 100K dollar waardoor ik meerdere BTC kan inzetten en dus trades van +1000 dollar kan hebben. Als je daarop eens 200 a 300 dollar verliest, is dat op het einde wel het risico waard.
Dat Henk en Ingrid weer instappenBTC100K2021 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:03:
[...]
Waar heb je het nu allemaal over?
[Afbeelding]
0,2 BTC met 5x leverage is al minder spannendelektriekert schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:49:
[...]
Nee je benoemde jezelf niet zo,
Ik lul ook zomaar wat
Zover had ik het nog eens niet gezien, maargoed ik ben ook geen trader.shovelhead1340 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:28:
[...]
0,2 BTC met 5x leverage is al minder spannend
Ik kan nog net de groene van de rode balkjes scheiden
Een prop van 100K?Stoic schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:10:
[...]
Het ergste is dat hij doorschoot naar 65950. Die 142 had dus bijna 400 kunnen zijn.
Ik ben een vouwer, geen propper, scheelt een berg papier
Zoals hierboven vermeld, ik ben geen trader. Ik hobbel gewoon de 4 jarige cyclus uit.
Heb het in 2017 geprobeerd met 1% kennis en dat kostte me in 2 dagen 1000€.
Heb ook de ambitie niet om er tijd in te steken, dus vandaar de cyclus mee hobbelen.
Hoe gaat het als je een bidet gebruikt?elektriekert schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:24:
[...]
Dan ben je volgens mij wel flush.
Dat zit wel Schnorr.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Niet Henk, maar afgelopen tijd wel leuke trades gehad.
Deze laten we nog even lopen, hopelijk.
Hij is zelfs doorgeschoten naar 67200 😱BTC100K2021 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:03:
[...]
Waar heb je het nu allemaal over?
[Afbeelding]
Wat 641 dollar winst kon zijn op de totale positie.
Waarover heb ik het: omdat ik errors had op de smartphone, had ik de positie manueel gesloten op 142 dollar winst. Maar er zat veel meer in. Achja dat is de prijs van leren.
Vandaag heb ik het via de terminal geleerd hoe je de helft van het order kunt verkopen en de SL naar winst verplaatst.
Wel een dag van 35 dollar verlies.
Wel het lukt redelijk goed op de prop van 5K.elektriekert schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:24:
[...]
Een prop van 100K?
Zoals hierboven vermeld, ik ben geen trader. Ik hobbel gewoon de 4 jarige cyclus uit.
Heb het in 2017 geprobeerd met 1% kennis en dat kostte me in 2 dagen 1000€.
Heb ook de ambitie niet om er tijd in te steken, dus vandaar de cyclus mee hobbelen.
Ik heb mijn systeem uitvoerig aan chatgpt uitgelegd en ga er een operator opzetten om mij meldingen te geven en een boekhouding in te vullen. Die ziet ook constant de weerstandszone en steunzone, hoewel dat nooit echt zeker is natuurlijk.
Daarnet waarschuwde chatgpt mij voor een mogelijke terugbounce, ik negeerde dat en klets SL werd kort daarna geraakt om alsnog naar de TP te stijgen.
Ik heb geen 100% kennis, maar ben er wel consequent 7 op 7 mee bezig. Want als er een setup is zoals gisteren, kan je met enkele BTC wel aardig rendement behalen. Van 63900 naar 67000 is een serieuze bullrun.
Het rendement betaalt alles en ik betaalde maar 20 dollar voor de prop.
Ja traden is beter saai naar mijn bescheiden mening. Er is niet altijd een goede set up dus is het vooral wachten wachten wachten. Dat is als in de wachtzaal van een dokter zitten.shovelhead1340 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:28:
[...]
0,2 BTC met 5x leverage is al minder spannend
Er komen dagen dat ik meerdere BTC zal inzetten, maar ik moet vooral eerst zien dat mijn account niet verloren gaat en ik consistent kan blijven.
Ik trade niet voor de spanning, nu is het puur leren. Ik ga geen hoge inzetten doen met de kennis die ik nu heb. Maar ik geloof dat een prop van 100k en zelfs 200K dit jaar al bereikt kan worden. En dan zal ik daarmee wellicht maar 4 trades per maand doen, enkel A setups.
Hopeloos...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Je spelt rendament verkeerd..Stoic schreef op maandag 15 juni 2026 @ 23:19:
[...]
Wel het lukt redelijk goed op de prop van 5K.
Ik heb mijn systeem uitvoerig aan chatgpt uitgelegd en ga er een operator opzetten om mij meldingen te geven en een boekhouding in te vullen. Die ziet ook constant de weerstandszone en steunzone, hoewel dat nooit echt zeker is natuurlijk.
Daarnet waarschuwde chatgpt mij voor een mogelijke terugbounce, ik negeerde dat en klets SL werd kort daarna geraakt om alsnog naar de TP te stijgen.
Ik heb geen 100% kennis, maar ben er wel consequent 7 op 7 mee bezig. Want als er een setup is zoals gisteren, kan je met enkele BTC wel aardig rendement behalen. Van 63900 naar 67000 is een serieuze bullrun.
Het rendement betaalt alles en ik betaalde maar 20 dollar voor de prop.
Aja, Chattpg, succes
mijn autisme snapt moppen zelden tot nooit 😅 Volgens mij is het rendement hoor.elektriekert schreef op maandag 15 juni 2026 @ 23:41:
[...]
Je spelt rendament verkeerd..
Aja, Chattpg, succes
De operator zou enkel een A setup moeten herkennen en een melding geven. Vooral de boekhouding invullen. Want ik ben verplicht dat te doen en ben daar niet graag mee bezig.
Nu ben ik te obsessief bezig om het te leren. Eens relatief vertrouwd en bekend met de markt zet ik daar AI op om die mijn systeem te leren en marktanalyse te doen.
Vandaag screenshots gedeeld met chatgpt en hij was verrassend goed hoor.
Eerlijk? Lange tijd dat ik hier nog eens kwam piepen, maar dit is een nieuwe low, of bottom, of ...
Maak jezelf eens niet zo gek en stop met alle bedragen te benoemen, nobody cares! Als je zo graag iets wilt delen, post dan gewoon je ROI zoals @kazzzdafke, is meer dan voldoende..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
[ Voor 98% gewijzigd door BTFD op 16-06-2026 09:17 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
BTFD schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:49:
[...]
Dude..
Maak jezelf eens niet zo gek en stop met alle bedragen te benoemen, nobody cares! Als je zo graag iets wilt delen, post dan gewoon je ROI zoals @kazzzdafke, is meer dan voldoende..
Ik walg van dat aandeel, maar ik hou van dat soort posts. 2022 was in dat opzicht echt een prachttijd. Shitcoin galore.
[ Voor 3% gewijzigd door MrMrq op 16-06-2026 19:26 ]
Maktub
SpaceX is natuurlijk gewoon een eersteklas shitcoin. Bedrijf maakte $4.94 billion verlies maar is lekker hip omdat iedereen op de trein springt om n graantje mee te pikken. Ik ben oprecht benieuwd waar het heengaat. (ben zelf trouwens niet ingestapt)MrMrq schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:25:
Is er al ergens een topic met loss p0rn memes van no-knows die REKT gaan op SpaceX? Shorters die al een hypotheek kwijt zijn?
Ik walg van dat aandeel, maar ik hou van dat soort posts. 2022 was in dat opzicht echt een prachttijd. Shitcoin galore.
Ik lul ook zomaar wat
Inmiddels toch van 135 naar 200 dollar gegaan (vanmiddag zelfs eventjes op 225) dus so far een prima rendament
Gaat ie wel naar 0 kan ik me er ook niet druk om maken. Heb een limit order op 250 staan en als die gehit wordt is ie weg en duw ik t in good old BTC
:strip_exif()/f/image/rKDXSFviWUb7uVCJnyRD9cUb.jpg?f=fotoalbum_large)
De jaarlijkse portie snacks met bitcoin betaald bij Melis Ambachtelijke Friet.
https://btcmap.org/merchant/6364
Drie kleine of normale friet. Drie snacks. Een paar keer 10% korting, en dan toch nog steeds meer dan 18 euro.Eegee schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:37:
[Afbeelding]
De jaarlijkse portie snacks met bitcoin betaald bij Melis Ambachtelijke Friet.
https://btcmap.org/merchant/6364
Inflatie.
Bitcoin fixes this.
Oh nee, 2% eraf het laatste uur.
Maktub
Wallstreetbets he.MrMrq schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:25:
Is er al ergens een topic met loss p0rn memes van no-knows die REKT gaan op SpaceX? Shorters die al een hypotheek kwijt zijn?
:strip_exif()/f/image/pOcu4SusqN9V5FgR7MNslC9L.jpg?f=fotoalbum_large)
FrambozenTaart schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 00:14:
[...]
Wallstreetbets he.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Staat ook bij dat hij sinds 12 juni niet meer geüpdatet is?
In OKX support (chatbot) zegt dat ze na afloop van de actie de balans opmaken, maar dan zie ik het nut niet van deze pagina 😜
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Ik denk dat die pagina 2-3 keer per week updatet, niet real-time.Sandrioni schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:41:
Misschien kan iemand mijn vraag beantwoorden op de OKX campagne "deposit match". Ik heb vanochtend USDC overgemaakt, maar deze pagina update niet.
Staat ook bij dat hij sinds 12 juni niet meer geüpdatet is?
In OKX support (chatbot) zegt dat ze na afloop van de actie de balans opmaken, maar dan zie ik het nut niet van deze pagina 😜
[Afbeelding]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.
Helaas, kwam er niet mee langs de security.sh4d0wman schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:10:
@Ray_ minimaal een wholecoiner als ik de schoenen zo zie. Heb je de boormachine mee?
Email leek echt van support@kraken.com afkomstig te zijn, mijn telefoon werd benoemd en iemand had getracht in te loggen vanuit Frankrijk, hiervoor stond er een login code in de email benoemd"
Dus ik "break the chain" en heb support benaderd vanuit de App zelf, niet het nummer uit de email, geen links geklikt maar direct naar de app, daar vroeg support wel om een screenshot van die email waardoor ik echt even paranoide werd... maar goed als je dus niet op het mailadres drukt... maar op de naam van de afzender ( DAN PAS ) komt de echte afzender tevoorschijn "getsauce.com"
( ik zie nu dat ze "support@kraken.com" antwoorden en zo dat email adres in mijn email app tevoorschijn hebben gehaald )... I dont know maar moest echt 2x kijken
BTC €94.837,08
Hoe weet de criminele afzender dat jij klant bent?koelebobes schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:01:
Kreeg net een email van Kraken waar ik toch even 2x voor heb geknipperd...
Email leek echt van support@kraken.com afkomstig te zijn, mijn telefoon werd benoemd en iemand had getracht in te loggen vanuit Frankrijk, hiervoor stond er een login code in de email benoemd"
Dus ik "break the chain" en heb support benaderd vanuit de App zelf, niet het nummer uit de email, geen links geklikt maar direct naar de app, daar vroeg support wel om een screenshot van die email waardoor ik echt even paranoide werd... maar goed als je dus niet op het mailadres drukt... maar op de naam van de afzender ( DAN PAS ) komt de echte afzender tevoorschijn "getsauce.com"
( ik zie nu dat ze "support@kraken.com" antwoorden en zo dat email adres in mijn email app tevoorschijn hebben gehaald )... I dont know maar moest echt 2x kijken
==
hoi
Er zijn meer mails van Kraken in omloop. Die komen niet in mijn mailbox waar ik normaal zaken doe. De mailbox met online aankopen krijgt dit soort spam. We worden oud, de jeugd heeft tegenwoordig meerdere mailadressen. Een voor normale zaken, een voor online aankopen, een voor Social media.koelebobes schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:01:
Kreeg net een email van Kraken waar ik toch even 2x voor heb geknipperd...
…..
Er zijn ook verschillende artikelen (waarschijnlijk met dezelfde bron) die stellen dat Christine Lagarde zich persoonlijk bemoeid heeft met het dwarsbomen van de vergunning... Zou een hele slechte zaak zijn..
Heeft Binance nog zo'n grote impact/user base? Ooit was het dé plek voor (al dan niet gehypte) coins maar dat is volgens mij al lang voorbij of niet?HollovVpo1nt schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:02:
Ik ben benieuwd of Binance nog haar MiCA nog kan halen in Europa... Zo niet dan moeten ze uit Europa verdwijnen, lijkt mij een gigantische schok voor de positie van Binance als exchange. Ik ben er bang voor...
Er zijn ook verschillende artikelen (waarschijnlijk met dezelfde bron) die stellen dat Christine Lagarde zich persoonlijk bemoeid heeft met het dwarsbomen van de vergunning... Zou een hele slechte zaak zijn..
Ik lul ook zomaar wat
Nog steeds #1 exchange wereldwijdshovelhead1340 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:41:
[...]
Heeft Binance nog zo'n grote impact/user base? Ooit was het dé plek voor (al dan niet gehypte) coins maar dat is volgens mij al lang voorbij of niet?
En de slowchat ook.MrMrq schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:31:
Vrouwen bloot, crypto dood.
Europa zou er goed aan doen die vergunning niet af te geven, Binance is echt een poort naar dubieus zwart geld, corrupte lobby en allerlei duistere zaakjes. Uit zowat ieder serieus onderzoek die er naar ze gedaan wordt komen er weer dubieuze geldstromen naar voren.HollovVpo1nt schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:02:
Ik ben benieuwd of Binance nog haar MiCA nog kan halen in Europa... Zo niet dan moeten ze uit Europa verdwijnen, lijkt mij een gigantische schok voor de positie van Binance als exchange. Ik ben er bang voor...
O.a. financiering van terroristische organisaties, omzeilen van internationale sancties, geldstromen naar internationale hacking organisaties, geldstromen naar organisaties van mensenhandel en drugs kartels etc. Etc.
Die *knip, doe maar niet* Zao is ook persoonlijk gepardoneerd door Trump, dan weet je eigenlijk wel genoeg.
Hier enkele bronnen:
https://www.nytimes.com/2026/02/23/technology/binance-employees-iran-firings.html
https://www.icij.org/inve...x-money-laundering-crime/
En helaas er zijn genoeg van dit soort schimmige toko's de verderf van moraal niet schuwen voor wat extra omzet. Je zet natuurlijk hiermee als continent ook je financiële voordeur naar hybride oorlogsvoering wagenwijd open. Want waar stopt deze corruptie?
Hebben we echt niet nodig, oprotten met die meuk.
[ Voor 1% gewijzigd door YES op 23-06-2026 08:49 ]
Klinkt als een "doodgewone" centrale bank ala ABN of ING.FrambozenTaart schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 01:41:
[...]
Europa zou er goed aan doen die vergunning niet af te geven, Binance is echt een poort naar dubieus zwart geld, corrupte lobby en allerlei duistere zaakjes. Uit zowat ieder serieus onderzoek die er naar ze gedaan wordt komen er weer dubieuze geldstromen naar voren.
O.a. financiering van terroristische organisaties, omzeilen van internationale sancties, geldstromen naar internationale hacking organisaties, geldstromen naar organisaties van mensenhandel en drugs kartels etc. Etc.
Die Babi Pengpeng Zao is ook persoonlijk gepardoneerd door Trump, dan weet je eigenlijk wel genoeg.
Hier enkele bronnen:
https://www.nytimes.com/2026/02/23/technology/binance-employees-iran-firings.html
En helaas er zijn genoeg van dit soort schimmige toko's de verderf van moraal niet schuwen voor wat extra omzet. Je zet natuurlijk hiermee als continent ook je financiële voordeur naar hybride oorlogsvoering wagenwijd open. Want waar stopt deze corruptie?
Die zijn ook zeker niet schoon hoor
Dan mag je de halve cryptomarkt en financiële instellingen opdoeken.FrambozenTaart schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 01:41:
[...]
Europa zou er goed aan doen die vergunning niet af te geven, Binance is echt een poort naar dubieus zwart geld, corrupte lobby en allerlei duistere zaakjes. Uit zowat ieder serieus onderzoek die er naar ze gedaan wordt komen er weer dubieuze geldstromen naar voren.
Die *knip * Zao is ook persoonlijk gepardoneerd door Trump, dan weet je eigenlijk wel genoeg.
Hier enkele bronnen:
*knip*
[ Voor 4% gewijzigd door YES op 23-06-2026 08:51 ]
Haha mooi die naïviteit van veel cryptoliefhebbers... het adagium "in het verleden behaalde resultaten enz..." geldt voor alle markten behalve voor crypte. De wereld is compleet anders in vergelijking met vorige keren... ETF's, grote institutionele spelers, maar nee... de cycle om de zoveel jaar blijft zo want zo gaat het altijdsonnypiek schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:55:
Nog 3 maandjes doorbijten boys dan gaan we weer up!
maar goed ieder z'n idee
Hoe is de wereld compleet anders dan?tjubbie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Haha mooi die naïviteit van veel cryptoliefhebbers... het adagium "in het verleden behaalde resultaten enz..." geldt voor alle markten behalve voor crypte. De wereld is compleet anders in vergelijking met vorige keren... ETF's, grote institutionele spelers, maar nee... de cycle om de zoveel jaar blijft zo want zo gaat het altijd
17 jaar geleden waren mensen net zo greedy
Ander jasje, zelfde effect.
Dat zit wel Schnorr.
Je weet toch, AI en quantum computing gaan cryptografie ontcijferen!!1!Stukfruit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:15:
[...]
Hoe is de wereld compleet anders dan?
17 jaar geleden waren mensen net zo greedy
Ander jasje, zelfde effect.
Effectief: This time, this time it will be different.tjubbie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Haha mooi die naïviteit van veel cryptoliefhebbers... het adagium "in het verleden behaalde resultaten enz..." geldt voor alle markten behalve voor crypte. De wereld is compleet anders in vergelijking met vorige keren... ETF's, grote institutionele spelers, maar nee... de cycle om de zoveel jaar blijft zo want zo gaat het altijd
Ik ben benieuwd hoe je er nu naar kijkt nu de prijs ver verwijderd is van de 100.DatraxZ schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:52:
[...]
Wat bedoel je precies met "geleend geld"?
STRC is een aandeel wat wordt uitgegeven. Je krijgt er geen stukje Bitcoin voor in de plaats. Je koopt er ook geen ownership mee op de BTC die Strategy reeds heeft.
Je koopt gewoon een high-yield financieel instrument.
In basis werkt het zo : Strategy wenst de prijs op 100USD par te houden. Het dividend (eigenlijk return of capital) wat wordt uitgekeerd is 11.5% jaarlijks,op een aandeelprijs van 100USD, en wordt maandelijks uitbetaald. De rate is variabel en kan iedere maand worden aangepast.
Is er een grote vraag naar dit aandeel,dan stijgt de aandeel prijs. Waarop Strategy weer nieuwe aandelen uitgeeft zodat de prijs weer daalt naar 100USD.
Is er een grote verkoop gaande op de markt, waardoor de prijs van het aandeel daalt, dan gaat de effective yield naar omhoog. immers, die 11.5% is berekend op een aandeelprijs van 100USD. Je krijgt dan voor je aandeel van bvb 90USD 12.7% dividend. Dit drijft de vraag naar omhoog, tot het aandeel weer op 100USD staat (of hoger), waarna weer meer aandelen kunnen uitgegeven worden.
De dividenden kunnen betaalt worden door uitgifte van meer STRC aandelen, MSTR aandelen of opbrengsten uit de andere prefs. Met de overschot worden BTC aangekocht. Die BTC zijn overigens ook de backing van het bedrijf. Mocht het ooit failliet gaan, staan de STRC aandeelhouders op plaats 3 bij de uitbetaling, achter de schuldeisers van de corporate debt (plaats 1, ong. 12% van de market cap op dit moment) en de STRF aandeelhouders (ong. 2% van de market cap)
Waarom wordt dit aandeel zo massaal gekocht dan, vraag je je mischien af?
Daar zijn 3 redenen voor :
De yield (11.5%) is erg hoog in vergelijking met andere gelijkaardige prefs. En veel hoger dan wat in de private credit markt gangbaar is.In de US is het ook a non-taxable event, dus die 11.5% is netto. Hier in Belgïe blijft er nog ong. 6.5% over na belastingen...
De uitkering is maandelijks, wat het aantrekkelijk maakt voor o.a. retail, die liever niet wachten op kwartaal uitkeringen, maar liever maandelijks inkomen wensen.
Het aandeel is zeer liquide. Je kan er dus makkelijk vanaf, ook als je een erg grote positie hebt. Dit is voor de private capital/credit markt extreem interessant. In die markt is het gangbaar dat maar een beperkt % van je exposure liquide is, wat in een market downturn ervoor zorgt dat je je positie niet volledig kan liquideren.
De private credit markt is gigantisch (nog los van retail, die STRC ook beginnen te kennen), en dat is precies de markt waar Strategy op mikt om een goed stuk van het kapitaal vanaf te snoepen.
Die uitgifte van STRC aandelen begint overigens goed te lopen. Vorige week is 1 miljard USD aan nieuwe aandelen uitgegeven, en de aandeelprijs is extreem dicht bij de 100USD gebleven.
Vandaag is de ex-div date, het is mogelijk dat vandaag alleen al voor 1 miljard USD nieuwe aandelen zullen uitgegeven worden.
TLDR : de uitgifte van STRC aandelen is geen 'geld lenen' om BTC mee te kopen. Corporate debt aangaan om BTC mee te kunnen kopen is dat wel. Maar dat doet Strategy al even niet meer. Ze dienen tussen 2028 en 2032 in totaal 8 miljard schuld terug te betalen. Dat lijkt veel, maar valt wel mee als je beseft dat ze een miljard kunnen ophalen in 1 week(!), met slechts 1 van hun aandelen (en ze hebben er 5...).
Vroeg of laat komt het moment waarop het "this time was different" zal zijn; dat is een zekerheid. Het probleem is dat je niet weet of dat nu, over een maand, jaar decennium of 50 jaar is (dat laatste lijkt me nog minder waarschijnlijk dan dat het nu al het geval is).Jake schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:37:
Effectief: This time, this time it will be different.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Bitcoin gaat hoe dan ook naar 0, of naar 1 miljoen en verder.
Niet anders dan toen de prijs op $100 stond. De dividenten worden gewoon uitbetaald. Vanaf volgende maand 2-wekelijks, en de APY is nu zelfs gestegen naar 14.07% als je nu zou inkopen. Hoger nog als je de maandelijke dividenten herbelegd, wat ik ook doe. Brengt nog een klein extra % op per jaar.knakworst schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:53:
[...]
Ik ben benieuwd hoe je er nu naar kijkt nu de prijs ver verwijderd is van de 100.
Ik speel het spelletje al lang genoeg om te beseffen dat volatiliteit nu eenmaal een ding is. Ik kijk niet 10x per dag naar de koersen. Mijn beleggingshorizon is zeer lang. Dat het nu, op dit moment, even lager staat, ja, dat kan, en doet me eigenlijk niks. Dit is het crypto topic, ik denk dat we er allen wel mee bekend zijn.
Zoals ik in mijn eerdere post al schreef, is $100 het streefdoel, maar geen garantie dat die prijs ook altijd op elk moment dat zal zijn. Dips komen nu eenmaal voor.
We zitten nu halfweg tussen 2 ex-div dates.. Stijgt de prijs terug naar $100 tegen de volgende ex-div datum? Ik weet het niet. We zitten midden in een bear market.
Mijn volgende DCA is begin volgende maand (zoals elke maand). Ik hoop dat de prijs dan nog steeds laag staat. 20% korting sla ik niet af. De extra yield ook niet. En de extra 20% als ie terug op par staat al zeker niet.
Voor Strategy is het natuurlijk wel wat vervelend, wat zolang de prijs niet op par staat kunnen ze geen extra shares STRC uitgeven om BTC mee te kopen. En BTC staat nu net goedkoop.
Ik kan me hierin wel vinden. Alleen is het 100% afhankelijk van btc. En als die blijft kwakkelen, gaat STRC uiteindelijk naar 0, want de dividendbetalingen lopen door, ook moeten er schulden worden afgelost. Dan kun je beter BTC hebben dan STRC.DatraxZ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:00:
[...]
Niet anders dan toen de prijs op $100 stond. De dividenten worden gewoon uitbetaald. Vanaf volgende maand 2-wekelijks, en de APY is nu zelfs gestegen naar 14.07% als je nu zou inkopen. Hoger nog als je de maandelijke dividenten herbelegd, wat ik ook doe. Brengt nog een klein extra % op per jaar.
Ik speel het spelletje al lang genoeg om te beseffen dat volatiliteit nu eenmaal een ding is. Ik kijk niet 10x per dag naar de koersen. Mijn beleggingshorizon is zeer lang. Dat het nu, op dit moment, even lager staat, ja, dat kan, en doet me eigenlijk niks. Dit is het crypto topic, ik denk dat we er allen wel mee bekend zijn.
Zoals ik in mijn eerdere post al schreef, is $100 het streefdoel, maar geen garantie dat die prijs ook altijd op elk moment dat zal zijn. Dips komen nu eenmaal voor.
We zitten nu halfweg tussen 2 ex-div dates.. Stijgt de prijs terug naar $100 tegen de volgende ex-div datum? Ik weet het niet. We zitten midden in een bear market.
Mijn volgende DCA is begin volgende maand (zoals elke maand). Ik hoop dat de prijs dan nog steeds laag staat. 20% korting sla ik niet af. De extra yield ook niet. En de extra 20% als ie terug op par staat al zeker niet.
Voor Strategy is het natuurlijk wel wat vervelend, wat zolang de prijs niet op par staat kunnen ze geen extra shares STRC uitgeven om BTC mee te kopen. En BTC staat nu net goedkoop.
Als btc bananas gaat doen, gaat STRC ook weer naar de 100. Maar dan kun je beter btc kopen dan STRC.
Alleen als bitcoin bijvoorbeeld 3 procent per jaar stijgt, ben je met STRC spekkoper, want dan gaan de dividenden à 11,5 procent lang door.
Dat laatste scenario lijkt me alleen niet waarschijnlijk gezien de volatiliteit van btc.
BTC mag nog jaren kwakkelen, de (variabele rate) dividenten worden gewoon doorbetaald. En aangezien die rate , momenteel al een tijdje fixed 11.5% , altijd berekend wordt op de $100 par prijs, leidt een stevige daling van de STRC prijs tot een stevige stijging van de rate. Wat dan weer tot gevolg heeft dat meer mensen het wensen te kopen, wat de prijs dan weer omhoog duwt, en de rate naar beneden.knakworst schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:45:
[...]
Ik kan me hierin wel vinden. Alleen is het 100% afhankelijk van btc. En als die blijft kwakkelen, gaat STRC uiteindelijk naar 0, want de dividendbetalingen lopen door, ook moeten er schulden worden afgelost. Dan kun je beter BTC hebben dan STRC.
Dat momentum is er niet altijd direct natuurlijk. Veel FUD in de markt momenteel. En de nieuwe grote IPO's (SpaceX) trekken ook veel durfkapitaal (en retail.....) uit de markt omdat gedacht wordt daar betere rendementen te kunnen behalen.
Kort door de bocht : als de STRC prijs de 0 zou bereiken, zou de yield theoretisch oneindig worden.
Kan het ooit echt 0 worden : jazeker, als het bedrijf overkop zou gaan bij bvb een totale crash van BTC (lees : BTC die naar vrijwel 0 gaat). Dan gaat de vrijwel oneindige yield ook niemand meer aantrekken natuurlijk.
Die stevige daling van gisteren was blijbaar veroorzaakt door grote spelers die op IPO hadden ingekocht, en nu in paniek hebben verkocht om nog break-even te draaien. Dus dat gat moet nu weer gevuld worden. Mogelijks eerst nog wat verder naar beneden door panikerende retail.
In elk geval : Strategy heeft $1.4B cash apart staan, alleen al voor de divident uitbetalingen. (ong. 1 jaar bij de huidige outstanding pref share count). En verder kunnen ze prima MSTR shares bijprinten om de pref div's van te betalen als die pool op is. Ook de convertible debt lossen ze zo af in een kwakkelende BTC markt. Die is af te lossen (of the converten naar common stock) te beginnen vanaf sept. 2028.
Wat de betere keuze is , BTC kopen of STRC, is individueel. Ik heb beide, in een ong. 50/50 verhouding op dit moment.
Het loont ook om even te gaan kijken naar de financial data op de website van strategy. Die hebben echt een goed dashboard daarvoor.
De kans dat je over een jaar te laat bent wordt nu juist steeds groter he?HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:35:
Tot over een paar jaar weer, misschien gaat het ooit weer omhoog. Fml
Dat zit wel Schnorr.
Dat lijkt me erg optimistisch. STRC handelt nu op $75, voor een effective yield van >15%. Dat betekent vooral één ding: De markt gelooft jouw statement niet.DatraxZ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:47:
BTC mag nog jaren kwakkelen, de (variabele rate) dividenten worden gewoon doorbetaald.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal, zonnepanelen & aandelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump, Elon Musk en aandelen zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen, om invites vragen is ook niet toegestaan
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/xMK3giZrTOCDNIPprLrU3Hhl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LvSyFuVqC7HYRKMA5PWehqWK.jpg?f=fotoalbum_large)