[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste
Acties:

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:16

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

knakworst schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:27:
[...]

Het is nog mooier. De maximum 2 miljard per maand, wordt MINIMUM 4 miljard. Het mag dus ook 100 miljard zijn in een maandje, als de interest rate Trump niet bevalt voor de midterms...
Ik heb AI even gevraagd hoe ze dat dan financieren, het kopen van schuldpapier van zichzelf:

When the United States buys back its own Treasury bonds, how the payment is funded depends entirely on which part of the government is doing the buying.

If the U.S. Treasury Department buys them, it pays using existing tax revenues, cash balances, or by issuing new debt. If the Federal Reserve (the U.S. Central Bank) buys them, it pays by creating new electronic money out of thin air.

Prachtig dat dit allemaal kan. Vraag niet hoe het kan, profiteer er van!

• Vis
  • Laatst online: 00:29

Vis

Mooi man, hij mag weer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUbpBsYYooa6qEfHtUCBCJLy4j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lkyl3eSSfQOCnf30wPK9SR9.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:47
Het is een vorm van opplussen van de lichte yield curve control (de FED geeft in ieder geval dit signaal), dit is bullish voor goud en bitcoin en inderdaad volledig langs de lijnen van "nothing stops this train". Het wordt steeds duidelijker dat de lange rente eigenlijk niet meer 5% plus kan zijn. Let op: dit is het voorland van de EU, zie de onrust rond schuldenberg Frankrijk. Dus ook het oversluiten van de hypotheek in 2031 zou wel eens tegen relatief lagere (reële) rente kunnen gaan dan nu.

Ook ik kom langzaam uit mijn winterslaap, hodlen was mentaal zwaar, eerlijk is eerlijk. Vooral als aandelen het erg goed doen, maar had steeds sterker het gevoel dat zwaar overstappen wel eens een enorme miskleun kon worden qua timing, zeker toen het niveau rond 60k zo sterk verdedigd werd. Gelukkig voldoende reserves om niet aan de stack te hoeven komen. Een verdere stap omhoog is wel welkom.

Edit: de Treasury geeft dit signaal en doet deze vorm van Yield Curve Control en inderdaad niet de FED. Maar bullish blijft het.

[ Voor 6% gewijzigd door Magpie op 20-08-2026 11:17 ]

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-08 00:51

raq

Maaruh significante levels yet?

Wordt deze bear ook gefrontrunned? Dat gevoel had ik bij de vorige bull

De tijd leert of het tij keert

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:57
Magpie schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:31:
Het wordt steeds duidelijker dat de lange rente eigenlijk niet meer 5% plus kan zijn. Let op: dit is het voorland van de EU, zie de onrust rond schuldenberg Frankrijk. Dus ook het oversluiten van de hypotheek in 2031 zou wel eens tegen relatief lagere (reële) rente kunnen gaan dan nu
Wait, what?

Goedkoper geld zou olie op dit vuur zijn. Hyper inflatie, loon/prijs spiraal, mensen die het gas niet meer kunnen betalen. Goedkoper lenen voor veel duurdere huizen, dus niemand wint. Niet echt een lekker vooruitzicht.

Papa moet toch nog naar een beetje extra edelmetaal in huis halen.

Maktub

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:57

knakworst

Get more sats!

Magpie schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:31:
Het is een vorm van opplussen van de lichte yield curve control (de FED geeft in ieder geval dit signaal), dit is bullish voor goud en bitcoin en inderdaad volledig langs de lijnen van "nothing stops this train". Het wordt steeds duidelijker dat de lange rente eigenlijk niet meer 5% plus kan zijn. Let op: dit is het voorland van de EU, zie de onrust rond schuldenberg Frankrijk. Dus ook het oversluiten van de hypotheek in 2031 zou wel eens tegen relatief lagere (reële) rente kunnen gaan dan nu.

Ook ik kom langzaam uit mijn winterslaap, hodlen was mentaal zwaar, eerlijk is eerlijk. Vooral als aandelen het erg goed doen, maar had steeds sterker het gevoel dat zwaar overstappen wel eens een enorme miskleun kon worden qua timing, zeker toen het niveau rond 60k zo sterk verdedigd werd. Gelukkig voldoende reserves om niet aan de stack te hoeven komen. Een verdere stap omhoog is wel welkom.
De federal reserve is niet de treasury department. Zie hier een analyse.

https://finance.yahoo.com/economy/policy/article/the-treasury-department-just-pushed-down-long-term-us-bond-yields-that-could-make-kevin-warshs-job-harder-174238269.html

De wisdom van de crowd, heeft nog geen richting gekozen sinds Bessent's move.

https://polymarket.com/dashboards/fed-rates

Persoonlijk denk ik dat Warsh de rente wel MOET verhogen in september, om de geloofwaardigheid nog enigszins vast te houden.

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:56
Vreemde move wel van BTC dit. Voorheen zag de markt BTC als speculatief en niet als digitaal goud/store of value, maar in dit geval ineens wel.

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-08 12:46

NeoflexNL

Forever young

Lekker hoor, weer bijna op 70k :)

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 09:46
dj_ryow schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:59:
Vreemde move wel van BTC dit. Voorheen zag de markt BTC als speculatief en niet als digitaal goud/store of value, maar in dit geval ineens wel.
Ik vind die move eerlijk gezegd niet zo vreemd.
BTC is al in globaal 3 dumps achter elkaar onderuit gegaan. Die dumps werden steeds minder heftig, het momentum was er a.h.w. een beetje uit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmXp1PAecFpoDeEVgXFjC5X-Tj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnRxChygfgS4fwHPDM7iTHkm.jpg?f=fotoalbum_large
Dat maakt een soort van bounce in tegengestelde richting steeds voordehand liggender.
Verder zat de koers al langere tijd in deze range en ook ietwat in compressie de laatste tijd. Doorgaans geldt: hoe langer opgesloten, hoe heftiger de uitbraak.
Zelf ben ik onderin die compressie ingestapt, hopende op een uptick zoals de huidige.
Redelijk strakke stoploss eronder aanvankelijk. De SL staat inmiddels ver in het groen.

Ook las ik behoorlijk veel berichten over de verwachting dat een laatste dip, tot bijv. 50k, nog zou komen. Wellicht vanwege de aanhoudende onrust overal. Als veel traders daarop anticiperen, gaan ze short en zetten de stoploss er iets boven. Of ze worden geliquideerd als de koers tegengestelde richting ingaat. Dat zorgt ineens voor veel koopdruk.
Ik heb het geluk gehad deze mee te kunnen pakken, hoewel ik er wel goed over had nagedacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdtEC1TLCOgFeX-ovhyAM6kcT4w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/U7WHzlA6vnN5yGF7YkGpz3FF.jpg?f=user_large

Wat je verder aangeeft als 'ineens store of value' is denk ik niet echt van toepassing, voor een dergelijke conclusie is één zo'n move bij lange na niet toereikend. Hopelijk wordt dat het wel ;)

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:48
Augustus is nog niet voorbij...er werd toch gezegd dat augustus nog een maand is waar iedereen slaapt (come back in september) en alles zakt.....

• BTC100K2021

BTC100K2021

toilet_paper schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 00:52:
[...]

Ik vind die move eerlijk gezegd niet zo vreemd.
BTC is al in globaal 3 dumps achter elkaar onderuit gegaan. Die dumps werden steeds minder heftig, het momentum was er a.h.w. een beetje uit:[Afbeelding]
Dat maakt een soort van bounce in tegengestelde richting steeds voordehand liggender.
Verder zat de koers al langere tijd in deze range en ook ietwat in compressie de laatste tijd. Doorgaans geldt: hoe langer opgesloten, hoe heftiger de uitbraak.
Zelf ben ik onderin die compressie ingestapt, hopende op een uptick zoals de huidige.
Redelijk strakke stoploss eronder aanvankelijk. De SL staat inmiddels ver in het groen.

Ook las ik behoorlijk veel berichten over de verwachting dat een laatste dip, tot bijv. 50k, nog zou komen. Wellicht vanwege de aanhoudende onrust overal. Als veel traders daarop anticiperen, gaan ze short en zetten de stoploss er iets boven. Of ze worden geliquideerd als de koers tegengestelde richting ingaat. Dat zorgt ineens voor veel koopdruk.
Ik heb het geluk gehad deze mee te kunnen pakken, hoewel ik er wel goed over had nagedacht.
[Afbeelding]

Wat je verder aangeeft als 'ineens store of value' is denk ik niet echt van toepassing, voor een dergelijke conclusie is één zo'n move bij lange na niet toereikend. Hopelijk wordt dat het wel ;)
Helemaal eens met je verhaal met als aanvulling: vanaf hier wellicht nog iets verder omhoog en wat bulls aan boord halen en dan alsnog één laatste keer naar beneden. Oktober low verwacht ik toch in de 5xK regionen of zelfs een wick daaronder hoog in de 4xK.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@BTC100K2021 of niet. :*)
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/USf9yUCNs0kAAAAC/tenor.gif

Voor de bull keken we toch ook naar 200k a 240k als plausible en het werd niet gehaald. Maar ja, het hangt er ook vanaf wat de Yanks met ome Donald allemaal nog doen, of Putain, de clowns in de zandbak, etc.

ps Is de wijze uit de Oost nog hier? ETH pompt ook lekker. Uiteraard niet gekocht. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door sh4d0wman op 20-08-2026 10:19 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Vis

Vis

Hallo 71k

Kan snel verkeren. Benieuwd naar het tussenstation.

Vooralsnog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfF3ClYFJkqMNCqBzwdqieo4r2w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/NjbS011eNum5w9RM1vac1eab.gif?f=user_large

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:46
Eens kijken of het patroon van 'waarde keer drie tijdens bullrun' en 'waarde gedeeld door twee tijdens bear' zich weer gaat herhalen. Afgelopen keer van rond de 33k naar 100k en daarna naar ongeveer 50k, dus dat zou nu 150k kunnen worden.

• Bamboozled
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:03
De move is toch gewoon ook toe te schrijven aan de White House Crypto Summit van gisteren?

• Vis

Vis

jmderonde schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:23:
Eens kijken of het patroon van 'waarde keer drie tijdens bullrun' en 'waarde gedeeld door twee tijdens bear' zich weer gaat herhalen. Afgelopen keer van rond de 33k naar 100k en daarna naar ongeveer 50k, dus dat zou nu 150k kunnen worden.
Huh?

Volgens mij was de low vorige cycle 17k ongeveer toch? Tot aan 124k high.

Dus x7 minimaal.

Zou ons nu naar 350k brengen.

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:11
Let’s fucking goooo.

Had er al iemand moon geroepen?

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:56
Bamboozled schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:23:
De move is toch gewoon ook toe te schrijven aan de White House Crypto Summit van gisteren?
Begin nu wel benieuwd te worden wat daar gezegd is ja. Coins als ETH, XRP en Solana stijgen nog harder.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-08 10:39
Vis schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:28:
[...]

Huh?

Dus x7 minimaal.

Inderdaad, het was ± x7 maar elke bullrun wordt het minder dus ik zou deze keer toch eerder x3-4 verwachten

• Bamboozled
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:03
dj_ryow schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:16:
[...]

Begin nu wel benieuwd te worden wat daar gezegd is ja. Coins als ETH, XRP en Solana stijgen nog harder.
Is gewoon in het nieuws te vinden toch? https://finance.yahoo.com/markets/crypto/articles/white-house-summit-isn-t-200422934.html

En deze is ook leuk hoewel ik niet altijd luister (alleen bij nieuws events lol) https://open.spotify.com/show/6914VCPAYWl9nPClOFrTJA?si=7a004e04b0b246f3

[ Voor 21% gewijzigd door Bamboozled op 20-08-2026 11:31 ]

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:13
Vis schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:28:
[...]

Huh?

Dus x7 minimaal.

Maar nu 3,5

Dus vanaf de low naar …

Best I can do is 200k

• MrMrq
jmderonde schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:23:
Van 17k naar 120… (x7)

Nevermind, Vis is me voor

[ Voor 5% gewijzigd door MrMrq op 20-08-2026 11:51 ]

Maktub

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 01:14
Ja volgens mij ook en is dit iets tijdelijks. Dit lijkt niet zoals eerdere uitspattingen die doorzette over de 100k?

• Kalipeen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
Toch jammer dat er zoveel gasten zijn vertrokken hier. Lurk hier al jaren en post af en toe wat. Maar ik mis de (69K) babes en andere meme's

Op naar de 1M

• K00kaburra
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Kalipeen schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:42:
Toch jammer dat er zoveel gasten zijn vertrokken hier. Lurk hier al jaren en post af en toe wat. Maar ik mis de (69K) babes en andere meme's

Op naar de 1M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjRePTrG-svvbukxH2fAPTgFs-M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/CUmcu85NJLlyFnfWbhOlyMNL.gif?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door K00kaburra op 20-08-2026 12:57 ]

They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.

• Vis

Vis

Op naar de 1M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVe3kYoDW1xD_a-b7boCGnofhDs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KfrpiRVz22mGLfQkxAuZsh92.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KAxMx2PfpMm2DPwsEpOKimIMgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRwPJiK7wapeZieS1x8EDCEl.jpg?f=fotoalbum_large

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-08 12:46

NeoflexNL

Forever young

Op naar de 1M
Ik heb er al even een paar gebeld gisteravond, maar ze willen toch nog wat meer groene palen zien.

Komen vanzelf weer terug!

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• MrMrq
Grappig. Voor mij helemaal niet, maar juist aan de voortekenen die wijzen richting een ruimer monetair beleid (bonds, yield).

Dit is gewoon het begin van de cocktail. Shorters die zich laten squeezen, winterslapers die weer ontwaken, greater fools die weer mogen geloven in dagen van +7%.

Spring is coming!

Maktub

• Vsnah
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:14
Waiting for the atomic bomb, then he will collapse like a pudding.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:39

WhySoSerious

Be the change.

Vsnah schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:48:
Waiting for the atomic bomb, then he will collapse like a pudding.
That's what she said!

• Vis

Vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddmVLvfsoWo4latOCj8cenlOGoo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3deYZqHb684JxPE6qX8GpqgE.png?f=fotoalbum_large

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

RvV

Oh wow. Dat was wel even een "WTF?" momentje toen ik net de chart erbij pakte. Lang niet meer gehad. :)

Y'24

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfKXNp8C5No4qiDzG9wyLkzx0d89mSvft902lKf3HOng&s=10

Het voelt al weer duur om te kopen he? :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:39

WhySoSerious

Be the change.

sh4d0wman schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:36:
[Afbeelding]

Het voelt al weer duiur om te kopen he? :P
Btc is nooit te duur om te kopen...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:55
Ah, het topic is wakker, waar zal ik mijn verkooporder eens zetten.

• BTC100K2021

BTC100K2021

76/77K is meerdere keren weerstand of resistance geweest de afgelopen jaren. Als we hier doorheen beuken kunnen we op weg naar een higher high op de daily.

Lets Go

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

WhySoSerious schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:49:
[...]
Btc is nooit te duur om te kopen...
Wel in de hoeveelheden die ik ambieer. Mijn fiat inkomen kan dat niet bijbenen. Misschien met mijn derde been achter het station maar dat is offtopic. :+

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:29
82.200 Komt al in zicht, het is vannacht goed doorgegaan in Azië - ik dacht dat de vaart er na 74k wel uit zou zijn eerlijk gezegd.

• MrMrq
Ah, inverse Jim Cramer. Die heeft drie weken terug weer een haffeltje verkocht.

In retrospect it was inevitable.

Maktub

• MrMrq
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdQ9b5F91SHp8pF1lHaR089lQSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmWHTbPr5G0caMQrPT4wwxMq.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi, mooi.

Volataliliteit en phat fingers.

Maktub

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-08 15:04
typo

[ Voor 99% gewijzigd door Kol Nedra op 21-08-2026 18:00 ]

nothing stops this train

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:10
Wen 45k? :|

Afbeeldingslocatie: https://media4.giphy.com/media/v1.Y2lkPTZjMDliOTUyaWEzNnl3b2JseXB5eGVnN3V0ZTQxOWZ1aHU3ZXVzaGN0anlvNzBycCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/ZXxRLy7AGDafHSE9no/giphy.gif

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Vis

Vis

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Nickchange? O-) Al zijn we er vandaag dichter bij in de buurt dan gisteren.

• K00kaburra
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:26:
[...]

Nickchange? O-) Al zijn we er vandaag dichter bij in de buurt dan gisteren.
Geen stress.
De 69k in euro's moet nog komen.

• _Apache_
  • Laatst online: 22:10
MrMrq schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:32:
[Afbeelding]

Mooi, mooi.

Volataliliteit en phat fingers.
Ik zag dit dus ook. Was nieuw voor mij. Had ene buy order op iets van 65k, koers 67,8.

Krijg een pingetje 'buy order fullfilled at 65'.

Uh, que? Koers staat toch echt op 67.4 rond die tijd.

Blijkbaar zo een dip terwijl de koers grafiek och echt 67 bleef aangeven op die tijd.

• BTC100K2021

BTC100K2021

_Apache_ schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 08:49:
[...]

Ik zag dit dus ook. Was nieuw voor mij. Had ene buy order op iets van 65k, koers 67,8.

Krijg een pingetje 'buy order fullfilled at 65'.

Uh, que? Koers staat toch echt op 67.4 rond die tijd.

Blijkbaar zo een dip terwijl de koers grafiek och echt 67 bleef aangeven op die tijd.
Bitvavo heeft al jaren moeite om bij hoge volatiliteit omlaag de marktprijs te volgen.

De combinatie van een dun orderboek en marketmakers die het jaar in jaar uit kennelijk niet aan kunnen met hun arbitrage bots.

Is ook ergens wel logisch, als kleine CEX moeten zij reageren op de bewegingen van de bepalende beurzen.

In het verleden kwam het zelfs voor dat de BTC koers soms minuten lang 5 tot 10% onder de marktprijs zat, kon je met het inschieten van een limit order nog van profiteren.

Overigens: opvallend vaak valt de koers in de dagen daarna alsnog naar de onderkant van die spike. Alsof door die spike de support al zichtbaar wordt.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

exelletor schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:06:
Oei, mailtje gekregen, Mexc stopt per oktober met aanbieden van diensten in Nederland. Zo blijf ik maar met flufjes schuiven.
Ik krijg net een mailtje dat ze per 25 augustus mijn account zullen bevriezen . Nu stond er niets anders meer dan mijn geliefde SC emomuntje ROOT, maar even een heads-up voor mensen die er nog wel waarde hebben staan. Snel wegsluizen dan.

Wel jammer trouwens, was wel fijn platform om wat x100 gokjes te wagen. Waar moet ik dan nu terecht, toch maar naar het casino om alles op rood te zetten >:)

[ Voor 14% gewijzigd door JPS op 23-08-2026 20:37 ]

• _Apache_
  • Laatst online: 22:10
BTC100K2021 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 09:55:
[...]

Bitvavo heeft al jaren moeite om bij hoge volatiliteit omlaag de marktprijs te volgen.

De combinatie van een dun orderboek en marketmakers die het jaar in jaar uit kennelijk niet aan kunnen met hun arbitrage bots.

Is ook ergens wel logisch, als kleine CEX moeten zij reageren op de bewegingen van de bepalende beurzen.

In het verleden kwam het zelfs voor dat de BTC koers soms minuten lang 5 tot 10% onder de marktprijs zat, kon je met het inschieten van een limit order nog van profiteren.

Overigens: opvallend vaak valt de koers in de dagen daarna alsnog naar de onderkant van die spike. Alsof door die spike de support al zichtbaar wordt.
Nou ja precies lijkt vooralsnog voordeel te hebben voor de koper.

Verklaart ook wel waarom de extreem volatiele coin van eerder niet wilde kopen / verkopen.
_Apache_ schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:45:
Ikz at gister te kijken naar TOMO, maar die was erg onrustig. Maakte ook constant een blokkig patroon. - 10%, minuten later een sprong +10%, en dat uren lang. Maar Bitvavo gaf hier geen prijsgarantie, en stapte steeds in op de piek. Dus dat schoot niet op.

• Kalipeen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEKUOJwD8JgCca-3rz1sGZ0-0aU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XSThp9pT2bNbQmGCsMayWpBX.png?f=fotoalbum_large

• BTC100K2021

BTC100K2021

• Kalipeen
Kan iemand mij een linkje sturen (PM) naar de discord server?
Ik ben wel benieuwd of daar nog actie is.

• WildeHengst
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:31
Mij ook aub! Ook heel benieuwd wat daar allemaal gaande is.

• Kalipeen
80K confirmed!

• Vis

Vis

• sonnypiek
Vanaf hier weer naar beneden?

• Marty040
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 25-08 08:05
Ik zou ook graag een linkje naar de discord ontvangen

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45
Wie zegt het ? zou wel mooi zijn

• Kalipeen
Ik had deze gemaakt, maar niet gepost ;-)
Maar je hebt gelijk hoor, het was niet overtuigend...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5GUx0dfpnuNw8lockcSiIc0RqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QTybM8YeVrryXhiMHP3qXhaE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Kalipeen op 24-08-2026 21:59 ]

• PeterSta
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 23:13
Nog een jarenlange lurker in dit topic hier :) Is het mogelijk om een link naar de discord te ontvangen?

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:33

koelebobes

Wen BTC €100K

80k :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR1RW46syGVyNR9nouS1E8P4Pu8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2gAP5qZCJ6TrwC6pjFud6Zvv.jpg?f=user_large

BTC €94.837,08

• Vis

Vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yms7B3RkYeG28SO9f6Lq9AYHecQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/1gdySsT5W9wWdHCtUORiS0SO.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnEH45y6TswUrlDylh2KCL8WUMo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BSVOse3zUCmVwwAlpVrZ1L6E.gif?f=user_large

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:33

koelebobes

Wen BTC €100K

koelebobes schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:39:
[...]

De prijs van mijn gehele stack is verlaagd met de DCA aankopen en daar gaat het mij op dit moment om, slow and steady wins the race

€94.837,08 > €93.824,71
€85.468,74

My body is ready

BTC €94.837,08

• sonnypiek
ik zit met een GAK van €70K

nu een flinke fluf verkopen en in oktober weer lager terugkopen om zo meer sats te vergaren of komt de bullmarket 3 maanden eerder dan gedacht...

keuzes keuzes

of we zijn de clarity-act van 15 september aan t frontrunnen :X

[ Voor 15% gewijzigd door sonnypiek op 25-08-2026 08:56 ]

• BTC100K2021

BTC100K2021

sonnypiek schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:55:
ik zit met een GAK van €70K

nu een flinke fluf verkopen en in oktober weer lager terugkopen om zo meer sats te vergaren of komt de bullmarket 3 maanden eerder dan gedacht...

keuzes keuzes

of we zijn de clarity-act van 15 september aan t frontrunnen :X
Als je de middelen hebt: gewoon HODL en een flinke fluf bijkopen op een eventuele low in oktober.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

keuzes keuzes
Ik denk dat dit de afweging is van iedereen momenteel. Wel of niet verkopen om later terug te kopen. Niemand weet het juiste moment.

Wel is het zo dat een stijging van +20% in zo’n korte termijn niet houdbaar is en er altijd wel een correctie op komt .

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:35
Ik zou nooit verkopen omdat je verwacht dat er mogelijk/waarschijnlijk later dit jaar 'iets gebeurt'. Dat is een garantie op teleurstelling.. Verkoop alleen als je goede winst hebt (en een nuttige bestemming voor het bedrag) of als je vooraf bedachte strategie vertelt dat dit een verkoopmoment is.

• sonnypiek
dank allen!

ja eens, ik zie wel een flinke correctie komen nog.

ik ga niet afwijken van de strategie en een flink aantal satjes inladen in Oktober, stick to the plan!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Goemorgen mede-tweakers! 👋

De laatste tijd stroomt de inbox hier behoorlijk vol met DM's over de enige echte Crypto & Aandelen community. Omdat we hier niet meer 24/7 de boel aan het F5'en zijn, merken we die berichtjes soms pas veel te laat op. Excuses daarvoor!

Veel *users* vragen zich af waarom het hier in de slowchat de laatste tijd een behoorlijke *ghost town* is geworden. Het antwoord is simpel: we hebben een succesvolle migratie uitgevoerd. Een groot deel van de harde kern van de oude slowchat-crew is verhuisd naar Discord! 👾

Dus... mis je de ongenuanceerde, met het gestrekte been erin gaande posts van de enige ekte Bitcoin OG anti elppa? Of mis je de *high-tier* memes en grappige video's van Guere?

Join dan onze server! Al meer dan 150 tweakers gingen jullie voor!🔥

De *invite-link* is voor een beperkte tijd actief. ⏳

👉 Klik hier om de Discord server te joinen! 🚀

Zie jullie daar!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Severus
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-08 14:30
En vergeet niet, er is altijd wel een relletje gaande.

• elektriekert
  • Laatst online: 20:34
Severus schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:19:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvgT8bV2E8CCHCWFyrPJtKIVzks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpwH3ATEkT4aGxBNKw0ezZZH.jpg?f=fotoalbum_large

Komen dan!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
Severus schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:19:
ja en zo niet, dan stook ik wat op de welbekende manier

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben te oud voor discord. @zwembroek mag het ook per post? Post.... postzakken... dikke volle postzakken... hurrr. :P

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
sh4d0wman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:41:
Ik ben te oud voor discord. @zwembroek mag het ook per post? Post.... postzakken... dikke volle postzakken... hurrr. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ2MpRiPV6HwHD0doYrdyIkyp0Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0urHh8BIyYPiabdBIVXz9mV.jpg?f=user_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:08
Moon!

• zwembroek
sh4d0wman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:41:
Het werkt op de telefoon ook niet zo lekker. Maar via de browser of windows / Mac app perfect.

• BTC100K2021

BTC100K2021

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/4m3eh1.jpg

• MrMrq
zwembroek schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:11:

De laatste tijd stroomt de inbox hier behoorlijk vol met DM's over de enige echte Crypto & Aandelen community. Omdat we hier niet meer 24/7 de boel aan het F5'en zijn, merken we die berichtjes soms pas veel te laat op. Excuses daarvoor!

Veel *users* vragen zich af waarom het hier in de slowchat de laatste tijd een behoorlijke *ghost town* is geworden. Het antwoord is simpel: we hebben een succesvolle migratie uitgevoerd. Een groot deel van de harde kern van de oude slowchat-crew is verhuisd naar Discord! 👾

Dus... mis je de ongenuanceerde, met het gestrekte been erin gaande posts van de enige ekte Bitcoin OG anti elppa? Of mis je de *high-tier* memes en grappige video's van Guere?

Zie jullie daar!
Ja ja, ik weet hoe dit soort dingen aflopen.

Eerst meld ik me aan. Dan win ik een paar tientjes. Dan stort ik een groter bedrag. En dan gaat alles naar de vinkentering en blijkt het een ordinaire pump and dump.

En dan moet ik weer mijn kontje verkopen achter het station.

Maktub

• zwembroek
MrMrq schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:45:
[...]

Ja ja, ik weet hoe dit soort dingen aflopen.

Eerst meld ik me aan. Dan win ik een paar tientjes. Dan stort ik een groter bedrag. En dan gaat alles naar de vinkentering en blijkt het een ordinaire pump and dump.

En dan moet ik weer mijn kontje verkopen achter het station.
Zo is natoer.

• MrMrq
Ik heb jullie allemaal gemist!!!

Je kunt je niet voorstellen hoe erg het is om mooie grappen te maken, en dan alleen nog maar één duimpje te krijgen. (Maar dat wordt wel gewaardeerd, Laurens).

Maktub

• Laurens1970
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:42
MrMrq schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:15:
[...]

Ik heb jullie allemaal gemist!!!

Je kunt je niet voorstellen hoe erg het is om mooie grappen te maken, en dan alleen nog maar één duimpje te krijgen. (Maar dat wordt wel gewaardeerd, Laurens).
Ik blijf hier komen voor de ondersteuning.

Leave no man behind 💪

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 10:17
zwembroek schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:11:

Zie jullie daar!
Hoho, niet de laatste zielen naar Discord lokken! Het begint hier net wat op te leven!

Ik lul ook zomaar wat

• Nuutje
Jammer dat het zo gelopen is. Ik zal op beide actief blijven maar hier is weinig meer te halen. Had gehoopt dat de regels wat soepeler zouden worden want dat was de voornaamste reden dat men buiten de deur is gaan kijken.

• MrMrq
Laten we de mods voor zijn, en hier geen nieuwe discussie starten over wat is gebeurd.

Anyway!

We gaan al wat dagen zijwaarts. Morgen dip donderdag, vrijdag mag de FED in Jackson Hole uitleggen hoe de neuk de USA shitstorm wordt afgewend.

Het weerbericht: “Verwacht lokaal wat correcties, maar ga er vanuit dat achter de wolken de zon schijnt, want binnenkort regent het printdollars en die zullen hun weg gaan zoeken naar uw niet-vermeerderbare assets zoals BTC.”

Maktub

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

"Jack zijn Hole en de grote groene pretraket." Zou zomaar een Suske en Wiske kunnen zijn.

Iemand nog wat shitcoins ingeslagen behalve BTC? De andere ETFers: ETH en SOL schoten ook mee omhoog en hebben nu ook dagelijks inflow. #btcmaxi

• Nuutje
Vandaag komen ook wat cijfers van Nvidia... eens kijken wat de AI-markten gaan doen en welke correlatie met crypto het dit keer heeft.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:10
sh4d0wman schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:33:
Iemand nog wat shitcoins ingeslagen behalve BTC?
Na de zoveelste belofte aan mijzelf om er vanaf te blijven, toch maar een tas ZEC opgepikt rond de $400, mijn BTC stack staat met het huidige level op +23%.

#BTFD

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Kalipeen
Gisteren heb ik laten doorrekenen wat de voorgestelde box 3 regels vanaf 2028 concreet kunnen betekenen. Ook met mogelijke aanpassingen blijft de uitkomst ronduit absurd.

Veel gewone mensen hebben jarenlang stonks of crypto opgebouwd. Straks betaal je mogelijk ieder jaar belasting over koerswinst die alleen op papier bestaat, zonder iets verkocht te hebben. Stort de markt daarna in, dan is die belasting niet ineens terug.

De overheid deelt direct mee in je rendament, maar bij verlies mag je het zelf uitzoeken. Zo f*cking boos ben ik hierover. Maar ja, emigreren dan maar…

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

RvV

Ik geef de bitcoinen nog liever aan de zeehondjes in Pieterburen dan ze te offeren aan de overheid. ;(

Y'24

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Kalipeen schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:37:
Zo f*cking boos ben ik hierover. Maar ja, emigreren dan maar…
Ik ben er ook heel ziedend over.

• Faust1946
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:14
Gisteren heb ik laten doorrekenen wat de voorgestelde box 3 regels vanaf 2028 concreet kunnen betekenen. Ook met mogelijke aanpassingen blijft de uitkomst ronduit absurd.

Veel gewone mensen hebben jarenlang stonks of crypto opgebouwd. Straks betaal je mogelijk ieder jaar belasting over koerswinst die alleen op papier bestaat, zonder iets verkocht te hebben. Stort de markt daarna in, dan is die belasting niet ineens terug.

De overheid deelt direct mee in je rendament, maar bij verlies mag je het zelf uitzoeken. Zo f*cking boos ben ik hierover. Maar ja, emigreren dan maar…
Succes met de verhuizing. Ik richt een BV op, loopt wat minder in de papieren ;)

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:19
Vanaf hoeveel vermogen is een bv gunstig?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• BTC100K2021

BTC100K2021

Gondor schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:12:
Vanaf hoeveel vermogen is een bv gunstig?
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQkO7jt_AcNLHrSOoK9TpYtCyvS1hdkv7jeL0zjKitD2wIUPe1dN5quQi8&s=10

Edit: ik had hier een serieuze reactie, maar dat is eigenlijk niet mijn stijl :+

[ Voor 104% gewijzigd door BTC100K2021 op 26-08-2026 14:55 ]

• Kalipeen
Faust1946 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:52:
[...]

Succes met de verhuizing. Ik richt een BV op, loopt wat minder in de papieren ;)
De BV opties is hier ook ter sprake gekomen, dit vind a.i. ervan. (Disclaimer, ik heb geen idee of dit echt klopt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmf9xSQeOgiZMVhajiUyCw0-0IQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z75ey4djS39QrWC72z3eoUJL.png?f=fotoalbum_large

• Faust1946
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:14
Kalipeen schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:58:
[...]

De BV opties is hier ook ter sprake gekomen, dit vind a.i. ervan. (Disclaimer, ik heb geen idee of dit echt klopt)

[Afbeelding]
Tsja, ik zou altijd met een fiscalist gaan praten. AI maakt bij complexe belastingvraagstukken nogal wat foutjes door bepaalde aannames (onaangekondigd) op de berekening los te laten. Die bepalen sterk de uitkomst. Verder is elke situatie uniek en juist daarom wil je gewoon iemand aanhaken met verstand van zaken.

• iceblack24
  • Registratie: September 2009

Het grappige of jammere is dat veel mensen denken dat dit niet meer door gaat. Omdat er toen geroepen is dat ze terug naar de tekentafel gingen.

Het gaat nu net zo hard door terwijl het protest weer in slaap gesust is.

En dan heb je nog veel mensen die denken dat dit vooral de “rijke” mensen betreft en die hebben toch genoeg geld. Niet realiserende dat beleggen op dit moment je enige fucking redding is om ook maar iets van vermogen op te bouwen als normale sterveling. Als jij die verantwoordelijkheid niet wil nemen prima. Maar val mij er niet mee lastig.

Echt OM TE HUILEN

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15:34
Kalipeen schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou hier ook altijd even wat gevoeligheidsanalyses op los laten (en dat dan bijv. delen in het topic erover in PFSL). Er staat bijvoorbeeld in je plaatje dat het omslagpunt naar 1.17 miljoen gaat als het rendement maar 8% per jaar is. Hetzelfde geldt voor een of andere wetswijziging die grotere administratieve lasten oplevert. Dat kan ook zo maar je rendement negatief maken.

• MrMrq
Dit topic heeft een enorme inhoudelijke groei doorgemaakt…!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwogbDspIc-_1D8Pk98iWGtUfEQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fCSCsWY78ybE7TvZ8sJD0vHF.jpg?f=user_large

Maktub

• K00kaburra
  • Niet online
MrMrq schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:06:
Dit topic heeft een enorme inhoudelijke groei doorgemaakt…!

[Afbeelding]
Evolutie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JryClJkXaXTHD4RNNOKGrNOzMJg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/2JjaX6sqSjdyQqukZTkexfVb.gif?f=user_large

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:38
RvV schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:41:
Ik geef de bitcoinen nog liever aan de zeehondjes in Pieterburen dan ze te offeren aan de overheid. ;(
Die zitten tegenwoordig in Lauwersoog.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal, zonnepanelen & aandelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump, Elon Musk en aandelen zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen, om invites vragen is ook niet toegestaan
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!