Ik heb de Japannext 6k nu een uurtje binnen.
Eerste indrukken:
- De verpakking is vreselijk, piepschuim ellende die er niet makkelijk uitkomt
- Ik had in 1e instantie HDR aanstaan; dat lijkt een soort van grijze laag over het beeld te leggen, eigenlijk wordt alles lelijk.
- Er zit een kleine zwarte rand aan de linker, rechter en bovenkant, maar niet aan de onderkant; dit ziet er een beetje raar uit.
- De brightness controls met MonitorControl werken prima, maar wel wat grof, de backlight is niet goed verdeeld over 't scherm (bij mijn LG ook niet)
- Ik ben geen expert, maar kleuren (zonder HDR) komen prima over; zwart is ook goed zwart.
- Wat een joekel, mijn LG Ultrafine 5K ernaast voelt nu al klein, ik denk dat ik nu al niet meer terug kan.
- Het geluid kan echt niet slechter, ik denk dat mijn telefoon beter geluid heeft.
- Ik weet niet waarom, maar ik heb het gevoel dat tekst toch iets minder scherp is dan op de LG.
- Er blijft stroom op de USB-A poorten als het scherm uit staat; toch handig om dingen te kunnen opladen, al zijn de poorten wel moeilijk toegankelijk.
Kortom; je merkt wel dat het een goedkoop(er) scherm is, maar lijkt prima geschikt om op te werken.