Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-04 21:19
Update jan. 2018: Iiyama ProLite XB2779QQS nu te koop voor €800, zeer aantrekkelijke optie

Al sinds februari 2015 is het mogelijk om hier in Nederland een 5k-monitor in huis te halen. De Dell Ultrasharp UP2715K deed zijn naam eer aan: Op dat moment was het de monitor met de hoogste resolutie die je kon kopen. En dat is het nog steeds.

We zijn nu bijna 2 jaar verder. En dit is de volledige lijst met 5k-monitoren:

ProductPrijs
Dell Ultrasharp Ultra HD 5K-Monitor UP2715K Zwart€ 932,37
HP Z27q Zwart€ 1.009,-
LG Ultrafine 5K Display Zwart€ 1.049,-
Philips Brilliance 275P4VYKEB/00 Zilver, Zwart€ 1.426,50

Een beetje teleurstellend. Vroeger kon je een 5k-monitor niet met één connector aansluiten, er was simpelweg te weinig bandbreedte om de data overheen te sturen. Displayport 1.3 was net uit (september 2014) en niemand had nog controllers of ASIC's hiervoor. De UP2715K gebruikte twee Displayport 1.2 aansluitingen, waarbij het scherm in twee delen opgedeeld werd, wat soms voor problemen zorgden.

Dat is nu heel anders. Sinds mei 2016 is de GTX 10 serie verkrijgbaar en sinds juni 2016 de RX 400 serie. Beide ondersteunen Displayport 1.3 en 1.4. Ook Thunderbolt 3 maakt zijn opkomst in veel apparaten, en ook deze standaard bied genoeg bandbreedte voor 5k op 60Hz. Tot slot zal binnenkort HDMI 2.1 gelanceerd worden, welke dit ook kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qACroh7AI24JucI4WVC0ziXv/full.png
Maar het enige nieuwe beeldscherm wat we recent hebben gezien is van ... Apple! Of nou ja, er staat een LG-merkje op maar de enige plek waar het te koop is is de Apple store.

De grote vraag is nu dus: Waar blijven al die 5k-monitoren?! Ik had verwacht dat CES vol zou staan met 5k spul. Niet alleen het reguliere 5120*2880 (16:9), maar ook 5120*2160 ultra-wide 21:9 monitoren en ander mooi spul. Dit zouden echt dingen zijn waarmee fabrikanten zich hadden kunnen onderscheiden. Aansluiten is nu makkelijk via Displayport 1.3 of Thunderbolt 3. Is de markt dan gewoon te klein?

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 22-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 18:20
Ik denk dat laatste. Ik heb 25 en 27" op 1440p op werk (ben frontend developer) en denk dat nog meer pixels weinig toevoegen. En met mij vast velen.

Hell, als je ziet hoeveel mensen al tevreden zijn met 1080p op 24" zie ik het niet snel gemeengoed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:55
Verschil van 3840x2160 naar 5120x2880 is op een 27" scherm niet de moeite waard. Pas bij veel grotere afmetingen 36+" kan je er bij desktop gebruik wat meer mee dan 4K.

wacht gerust nog een paar jaar op 5K als nice-mainstream.. (het zal in mijn ogen nooit een grote markt worden..)

Zou je voor mijn beeldvorming een gebruiksscenario voor een dergelijke monitor kunnen geven? (waar heb je zo'n monitor voor nodig?)

[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 11-01-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34

M2M

medicijnman

418O2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:11:
Ik denk dat laatste. Ik heb 25 en 27" op 1440p op werk (ben frontend developer) en denk dat nog meer pixels weinig toevoegen. En met mij vast velen.

Hell, als je ziet hoeveel mensen al tevreden zijn met 1080p op 24" zie ik het niet snel gemeengoed worden.
Ik zit hier op een 27" 4K scherm en ik kom soms schermruimte tekort. Op 100% schaling zelfs. Meer pixels zou voor mij een uitkomst zijn.

Liever zou ik zien dat er wat anders geprogrammeerd zou worden waardoor je straks ipv een resolutie, een "size" slider hebt. Een beetje zoals het inzoomen op een webpagina werkt, maar dan voor alle windows software. Dan heeft meer pixels ineens een stuk meer waarde aangezien de scherpte toeneemt, maar je de keuze hebt om de knoppen ouderwets groot te maken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:52

g0tanks

Moderator CSA
418O2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:11:
Ik ben een van die mensen. :+ Qua beeldschermen loop ik hopeloos achter: ik gebruik namelijk nog een Samsung SyncMaster 2443BW uit 2009 en heb nooit de behoefte gehad aan meer.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 03:04:
[...]

Ik ben een van die mensen. :+ Qua beeldschermen loop ik hopeloos achter: ik gebruik namelijk nog een Samsung SyncMaster 2443BW uit 2009 en heb nooit de behoefte gehad aan meer.
Ik ook hoor. 1080p op 27" zelfs. En zo lang deze werkt, blijft ie ook gewoon.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Prive kan ik daar ook wel mee leven hoor. Maar als ik aan het werk ben is het wel handig als ik niet zoveel hoef te alttabben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 16:45

klaaz

it's me!

Hier twee 1920x1200 monitoren omdat het werken met twee monitoren nog altijd makkelijker is dan één grote. Het plaatsen van applicaties op de verschillende monitoren werkt gewoon fijner dan het heen en weer schuiven van Apps op één grote monitor.

Daarnaast gebruik ik nogal wat software waarbij de scaling een negatieve rol speelt. Dat speelt vooral als je monitoren in verschillende resoluties gebruikt. In de Adobe suite wordt dan de interface onbruikbaar klein en volgens mij is dat nog steeds niet opgelost. Het was voor mij de reden om mijn 4K Philips monitor na een week weer van de hand te doen een jaar of twee geleden.

5K is derhalve dan nog niet in 'beeld' bij mij... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Hier 2 monitoren, hoofdscherm 1600x1200, secundair scherm 1680x1050
Geen behoefte aan meer pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 15:35
Als je bedenkt dat 4k nog best wel een niche is, snappen we allemaal denk ik wel waarom 5k nog erg weinig geproduceerd wordt.

Voor mij is het ook nog niet nodig. Zit op 1440p als hoofdmonitor en een full hd scherm erlangs. Voldoende real estate, en als dat niet zo is sluit ik simpelweg nog een los full hd scherm aan (in PLP modus).

Het nadeel van 4k vind ik dat je toch eigenlijk je scaling in windows moet aanpassen, terwijl dat nog niet voor alle programma's even lekker werkt. Regelmatig wordt een UI totaal gewoon geupcaled op bitmap-niveau (dus niet vector based etc), en dat is echt heel lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Liever 3 monitoren op of onder HD, dan 1 of 2 monitor op 4k of groter.

Kwalitatief kunnen je ogen over het algemeen verschil tussen HD en 4k niet zien, maar kwa werkruimte geeft een extra scherm enorm veel meer mogelijkheden.

Verwacht dan ook dat 4k mogelijk al niet mainstream zal gaan worden. Meerdere aansluitingen zie ik echter wel (paar jaar geleden kon laptop max 2 schermen aan, nu 3) verder toenemen en verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik sluit mij aan bij het boven genoemde, er staan bij veel mensen op het moment nog niet eens een 4K scherm in huis. Alleen bij de echte tech lief hebber of iemand die het nodig is in verband met productiviteit.

Zelf heb ik een 1440p g-sync scherm en die vond ik al stervens duur, 4 k is nog duurder. en 5k zal daar ook wel weer schepje boven op doen.

Daarnaast afhankelijk van de taak kan de high end gpu van het moment al moeite hebben met het aansturen van een 4K scherm (sommige games behalen net 40 fps) dan kom je al weer in SLI en crossfire gebied.

En wat volgens mij ook mee speelt is dpi, zoals boven genoemd moet je een erg groot scherm hebben wil je echt voordeel gaan halen uit 4k en 5k. Voor iedereen niet altijd groter = beter. en hebben ze zelfs maar ruimte voor een 24 inch scherm.

Denk dat al deze zaken bij elkaar het nog niet erg aantrekkelijk maakt om 5k schermen in grote getallen te gaan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

[...]

hehe ik nog een syncmaster 2053bw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-04 19:12

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zit wel te wachten op een ultra-wide AH-IPS 5k met 100hz scherm van 34" met Freesync :D (het schaap met 5 poten momenteel). Ben momenteel zeer tevreden met een Dell UH2515H voor privé en een Dell U2412M voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:03
Sowieso is voor heel veel gamers een 4K/5K scherm een no go. Tuurlijk zou ik graag wat extra pixels willen hebben, maar mijn videokaart moet het ook trekken. En zolang ik niet kan gamen op een 4k/5k@ 120hz scherm, wil ik niet iets anders. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik sluit me aan bij de TS. Ben ook al een tijdje opzoek naar een 4/5K monitor welke je met 1 kabel kan aansluiten. Optie zou dan van LG zijn, maar kun je die aansluiten met USB-C naar displayport o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25
5K is natuurlijk gewoon een nutteloze standaard. 4K vult die plek al en de logische opvolger is 8K (en niet 5K).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Waarom is 5K een nutteloze standaard en 4K juist niet? 5K is 2x QHD...

[ Voor 12% gewijzigd door S_tef op 13-01-2017 12:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Balance
Ik zal een kleine toelichting geven waarom ik zo graag een 5k-monitor wil.

Een aantal jaar geleden ben ik in een klap verkocht op het hele retina-concept. Dit kwam voornamelijk door de iPad 4, mijn eerste tablet. Het scherm van dit ding was (en is nog steeds) fenomenaal, en toen het net uit was een revolutie. Websites oogden prettiger, kranten lazen lekkerder maar ook apps kwamen meer tot hun recht. De hele ervaring was gewoon beter doordat alles er zo goed uitzag.

Er is een reden dat we al tientallen jaren op 600dpi printen en niet een (heel stuk) lager. Dit is gewoon de resolutie dat op een normale kijkafstand een hogere resolutie het niet beter maakt. Als ik een 600dpi 32" monitor zou kunnen krijgen zou ik er zo een kopen (dat is pak hem beet 16000*9000 pixels). Zelfs Dell's nieuwe 32" 8k-monitor heeft 'slechts' 280dpi.

Ik lees veel. Heel veel. Grote PDF's, kranten, boeken, artikelen, etc. Dan is het zo veel fijner om gewoon veel resolutie te hebben zodat tekst (denk ook aan Griekse letters, sub- en superscript (in wiskunde bv.) en andere rare dingen die je nog wel eens tegen komt. Ook afbeeldingen en diagrammen zijn fijner met veel pixels. Jep, ik ben verwend. Maar als je gemiddeld 8 uur per dag achter een scherm doorbrengt, zij het voor de studie, het werk of prive, dan is het heel fijn dat dat een goed scherm is.

Pas bij 8k begin je überhaupt in de buurt te komen van de limieten van het menselijk oog. Tuurlijk, de voordelen worden steeds kleiner en het is steeds moeilijker om de verschillen tussen nog hogere resoluties te zien, maar ze zijn er zeker nog wel.

Oftewel: Zodra er een 5k-scherm te koop is voor rond de €600 ga ik er een kopen. En hetzelfde zal gelden met 8k. Als je mij niet begrijpt: Loop eens een Apple store in en ga achter de 27" 5k iMac zitten. Dan snap je waar ik het over heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Ik weet niet of je de drukwerk DPI echt 1 op 1 kan vergelijken met normaal beeld.

Ik heb bijvoorbeeld een HTC One M7 1920 * 1080 op 4.7 inch. 468 DPI ik kan de individuele pixels echt niet meer onderscheiden. En ook bij telefoons met een iets lagere DPI dan dat ook al niet meer (veel telefoons zijn fysiek nog wat groter dan 4.7 inch namelijk en hebben ook FullHD resolutie).

Op mijn 1920 * 1200 24" scherm mis ik wel de scherpte van de mobieltjes en de tablets. Ondanks lapmiddelen als cleartype zie je vaak wel duidelijk de individuele pixel-opbouw van letters. Dus zou het dan vooral zelf willen voor een hogere DPI op de desktop en niet zozeer voor effectief meer bruikbaar beeld, want dan zou het voor mij nodeloos klein worden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

kendo schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 05:47:
[...]

Ik ook hoor. 1080p op 27" zelfs. En zo lang deze werkt, blijft ie ook gewoon.
Hier ook, heb wel eens naar een 4K scherm gekeken en mee gespeeld, maar kon me niet overtuigenm, daarnaast was alles zo klein dat ik moest gaan schalen waardoor interfaces er niet uit zagen.

Op mijn leeftijd en met mijn ogen is een 4K scherm zou misschien wel wat wanneer ik een 54" monitor zou hebben, maar dan krijg je weer nekpijn op 50cm afstand, dus 5K zou lekker schalen op een 91"scherm voor mij. Maar dat is geen optie :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 20:00

edward2

Schieten op de beesten

nachtnet schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:25:
Verschil van 3840x2160 naar 5120x2880 is op een 27" scherm niet de moeite waard. Pas bij veel grotere afmetingen 36+" kan je er bij desktop gebruik wat meer mee dan 4K.

wacht gerust nog een paar jaar op 5K als nice-mainstream.. (het zal in mijn ogen nooit een grote markt worden..)

Zou je voor mijn beeldvorming een gebruiksscenario voor een dergelijke monitor kunnen geven? (waar heb je zo'n monitor voor nodig?)
Ik heb al meer dan een jaar de DellUP2715K en juist de hoge dpi waardes zijn geweldig voor gaming. Je hebt wel heel veel GPU power nodig voor 5K en de nieuwste/zwaarste games, ~70% meer dan 4K, maar het ziet er zó waanzinnig uit.

Niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Balance schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:07:
...

De grote vraag is nu dus: Waar blijven al die 5k-monitoren?! Ik had verwacht dat CES vol zou staan met 5k spul. Niet alleen het reguliere 5120*2880 (16:9), maar ook 5120*2160 ultra-wide 21:9 monitoren en ander mooi spul. Dit zouden echt dingen zijn waarmee fabrikanten zich hadden kunnen onderscheiden. Aansluiten is nu makkelijk via Displayport 1.3 of Thunderbolt 3. Is de markt dan gewoon te klein?
Ik verwacht dat het voor een groot deel te maken heeft met yields. Als pixels kleiner worden is de kans op fouten groter en als je meer pixels hebt is de kans dat er een paar zijn met defecten ook groter. Daarnaast is het op grote formaten een stuk lastiger om de uniformiteit goed te krijgen. De combinatie van onder andere deze drie punten zorgt er voor dat de yields van bijvoorbeeld 31,5" 5K een stuk lager zijn dan van 23" FHD.

Paneelcontrollers zouden ook nog een issue kunnen zijn. Ik weet dat bijvoorbeeld met de eerste 30" 2560x1600 schermen de paneelcontrollers flink achter liepen op het paneel. Zo had je bijvoorbeeld geen OSD en ook geen interpolatie van non-native resoluties (waardoor non-native er niet uit zag). Daar kwam pas verandering in met de Gateway XHD3000 en Dell UltraSharp 3008WFP, beide waren van de derde generatie 30" 2560x1600 schermen.

Ook helpt het natuurlijk niet dat er bijna geen videokaarten zijn die het kunnen aansturen over één kabel (want één scherm met meerdere kabels aan moeten sturen is gewoon waardeloos). Vooral in het pro segment. Dat is momenteel beperkt tot Quadro P5000 en P6000 en Radeo Pro WX 4100, 5100 en 7100. Gamevideokaarten met DP1.3 / DP1.4 zijn er inmiddels al best veel, maar dat is niet het segment waar de 5K schermen het eerst in zullen uitkomen. Voor games is een lagere resolutie met hogere vernieuwingsfrequentie veel interessanter. van 4K naar 5K is 78% meer pixels en dus bandbreedte, andersom kan je dus zeggen dat je op 4K een 78% hogere vernieuwingsfrequentie kan hebben dan op 5K met dezelfde bandbreedte (klopt niet helemaal, want je moet ook rekening houden met front porch, sync width en back porch bij bepalen ruwe bandbreedte, maar zal niet veel schelen). Dan is die hogere vernieuwingsfrequentie veel interessanter dan die 33% meer detail in hoogte en breedte.

Ik denk dat er eerst een nieuwe generatie kantoor pro videokaarten moeten komen, want ik denk dat 5K schermen het eerst in die sector groot zullen worden. Bijvoorbeeld de financiële sector. Als je wel eens financieel nieuws hebt gekeken zal je ongetwijfeld wel eens de gemiddelde setup van een trader voorbij hebben zien komen. Het is niet vreemd om daar 6x 23" FHD voor te hebben in portretstand. Nu zie je dat fabrikanten dat meer willen gaan combineren in één scherm, bijvoorbeeld met de Dell Professional P4317Q die overduidelijk is gericht op de financiële sector. Ik denk dat je dat soort schermen ook zal gaan zien met 5K resoluties voordat je 5K op meer consumentgerichte schermen zal gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
De Dell Ultrasharp UP2715K is volledig uit de schappen verdwenen. Hopelijk betekend dit dat er een opvolger komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb vandaag mijn U2515H aangesloten. Een monitor met topwaardering, maar ik vind alles echt wat te klein hoor.

Downscalen naar ~ 1080p maakt het erg lelijk. Op mijn 1080p monitor op het werk ziet het er nog wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zit te denken aan de pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart, want de pricewatch: Dell P2715Q (210-ADVO) Zilver, Zwart kost maar $450 in de VS en hier zoveel meer.

Andere opties blijven enkele LG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Maak ff een nieuw topic aan, dit is geen aankoopadvies topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
27-inch, 5120x2880, IPS en aan te sluiten met slechts één DisplayPort 1.3-aansluiting. Voor slechts €800, gaat de goede kant op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 16-01-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Voor zover ik weet zijn er geen certified displayport 1.3 kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@S_tef Ze beginnen nu op de markt te komen: DisplayPort.org.

Club 3D heeft ook een aantal kabels in de Pricewatch staan.Verder komt DisplayPort 1.3/1.4 ook naar laptops en desktops via nieuwe USB Type-C en Thunderbolt 3 controllers:En een aantal controllers van Synopsis, Cadence en Texas Instruments.

En DisplayPort 1.3 wordt natuurlijk ondersteund door de gehele AMD RX 400, RX 500, RX Vega en Nvidia GTX 10 serie ondersteund. En nu ook door de nieuwe Intel Kaby Lake-G-processoren met RX Vega-gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Ik zie veel reacties m.b.t. gamen en beschikbaarheid van 4k content. Echter denk ik dat dit soort monitoren nu vooral heel handig zijn voor DTP-er's en fotografen. Ik zou zo'n scherm in ieder geval erg goed kunnen gebruiken voor bewerking van foto's. Als ik de foto's op groter formaat op mijn scherm kan bekijken is dat natuurlijk erg relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor 4K content heeft 5K natuurlijk alleen geen meerwaarde t.o.v. een native 4K scherm. Sterker nog, je bent zelfs slechter uit, want dan moeten 4x4 pixels content door 5x5 pixels scherm worden weergegeven, waardoor je interpolatie nodig hebt, wat de scherpte nooit ten goede komt.

Het lijkt me eigenlijk sterk dat er ook 5K en 6K content zal komen. Ik verwacht dat dat van 4K meteen naar 8K zal gaan, want Rec. 2020 specificeert ook alleen maar 4K en 8K, maar geen 5K of 6K.

RED heeft wel meerdere 5K en 6K camera's die ook op die resolutie worden gebruikt voor opnames, maar dat wordt dan altijd gebruikt voor één van de volgende drie zaken:
  • Mogelijkheid om later nog te croppen en toch 4K over te houden
  • interpoleren naar lagere resolutie voor hogere scherpte dan native schieten op die lagere resolutie
  • digitale beeldstabilisatie achteraf in post production proces d.m.v. een dynamische crop
5K en later 6K schermen zullen vooral meerwaarde hebben voor fotografie, waar je bronmateriaal hebt met nog veel hogere resoluties dan dat (D850 schiet bijvoorbeeld in max 8256x5504), en voor CAD-toepassingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
Klopt, puur voor het consumeren van video heeft het weinig meerwaarde, in ieder geval totdat 8K goed beschikbaar is.

Mierenneukpuntje: De verhouding tussen 4K en 5K is anders dan de naam doet vermoeden 4:3 en niet 5:4, 5120/3840 = 1,3333. Je hebt dus 33% meer pixels in de hoogte en breedte, 78% meer in totaal.

De mogelijkheden die ik zie zijn vooral voor productiviteit en beeldbewerking. Mijn toch redelijk bescheiden camera schiet al foto's van 5472 bij 3648 pixels, ruim meer dan 5K (5120x2880). De serieuze full-frame camera's gaan al gauw naar 8K of 9K pixels in de breedte, dus een hogere resolutie is daar zeker welkom.

Een ander voorbeeld is dat je integerschaling kan toepassen. 5120x2880 op 200% krijg je 2560x1440 beeldpunten met dus perfecte 2:1 scaling. Windows en veel programma's doen andere verhoudingen zoals 150% ook prima, maar sommige oudere programma's zijn daar net wat minder in.

Als je veel leest kan een hogere resolutie ook erg prettig zijn, tekst is gewoon zoveel scherper. Ik werk nu een tijdje op een 27-inch 4k monitor en dat is echt een gigantische stap vooruit, maar uiteindelijk wil ik zeker naar en 8k monitor. Daarna denk ik dat extra resolutie niet heel veel zin meer heeft, dat moeten we tegen die tijd maar eens zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 23:35

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Jonges jonges. Wat is er aan de hand?
Ik sta op punt over te stappen van een iMac Pro naar een dikke PC Threadripper en ik merk dat er bijna geen 5k schermen meer beschikbaar zijn. Enkel Illyama heeft nog ééntje in de aanbieding.
De LG 5k interesseert me niet wegens widescreen en minder pixels in de hoogte.

Waarom zijn Philips/Dell/HP gestopt met hun 5k schermen? De verkoop liep van 2015 tot 2017 en toen niets meer?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34

M2M

medicijnman

Tja, geen vraag naar. Ik had vroeger twee Iiyama prolite 510's. 2048*1536 @60Hz. Daarna kwamen LCD schermen met enorm brak contrast, slechte kijkhoeken inputlag van 20ms en ongeveer 720p. Dat was pas een stap achteruit.

Ik gok dat de 4k 120Hz meer aanslaat dan 5k 60Hz, hoewel ik de schermruimte toch wel prettig vond.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 23:35

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

120hz en meer als je games speelt.
Maar de professionele creatieve gebruiker heeft graag veel desktopruimte.

Apple pro scherm is 6k, dell heeft 8k.
En plots zijn de 5k's verdwenen op 3 schermen na.

Ik vind het op 150% in windows ok werken.
Het staat klein maar je hebt wel veel ruimte!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 18:34
multipasser schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:23:
120hz en meer als je games speelt.
Maar de professionele creatieve gebruiker heeft graag veel desktopruimte.

Apple pro scherm is 6k, dell heeft 8k.
En plots zijn de 5k's verdwenen op 3 schermen na.

Ik vind het op 150% in windows ok werken.
Het staat klein maar je hebt wel veel ruimte!
Zoals M2M ook al zei, het antwoord is heel simpel: mensen kopen het niet, daarom worden ze (bijna) niet meer gemaakt/verkocht.

Jij vindt het misschien geweldig, maar de voordelen wegen blijkbaar niet op tegen de nadelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniFManS
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07-2021
Ik ben toe aan een groot scherm om mijn werkplaats in te richten. Werk veel van thuis uit en dan vindt ik het handiger dan een ganse dag op een laptopscherm te moeten kijken. Het heeft de optie om meerdere schermen naast mekaar open te plaatsen.

De LG 34WK95U-W leek me de investering meer dan woord door zijn zeer hoge specs en kwaliteit dat het levert volgens de reviews die ik al gelezen heb. Echter is dit scherm momenteel niet meer leverbaar en de leveranciers kunnen geen leveringsdatum vermelden.

Nu mijn vraag is komt dit scherm logwel terug op de markt? Zijn er schermen die aan dit scherm kunnen tippen? Persoonlijk heb ik dit nog niet gevonden. Moet wel zeggen dat dit de max is kwa budget voor een scherm. Een 34 inch is voor mezelf ook zeker groot genoeg.

Algemeen gebruik: Kantoor werk, fotobewerking en een beetje videobewerking.
Vereiste: Thunderbolt aansluiting voor connectie en opladen van de MacBook Pro.

Gamen: indien het bestaat zou het top zijn dat er bijkomende een ps5 kan op aangesloten worden die de specs kan leveren van de ps5. Echter denk ik dat het een utopie is omdat almaar te denken dat het bestaat.

Dus tips zijn meer dan welkom.
Modbreak:Niet hier welkom.

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit is een discussietopic, geen 'stel je eigen aankoopadviesvraag' topic. Als je daar hulp bij nodig hebt, stel je vraag op de juiste plek. En lees dit trouwens ook: CAA beleid

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 19-06-2020 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

SniFManS schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:51:
Ik ben toe aan een groot scherm om mijn werkplaats in te richten. Werk veel van thuis uit en dan vindt ik het handiger dan een ganse dag op een laptopscherm te moeten kijken. Het heeft de optie om meerdere schermen naast mekaar open te plaatsen.

De LG 34WK95U-W leek me de investering meer dan woord door zijn zeer hoge specs en kwaliteit dat het levert volgens de reviews die ik al gelezen heb. Echter is dit scherm momenteel niet meer leverbaar en de leveranciers kunnen geen leveringsdatum vermelden.

Nu mijn vraag is komt dit scherm logwel terug op de markt? Zijn er schermen die aan dit scherm kunnen tippen? Persoonlijk heb ik dit nog niet gevonden. Moet wel zeggen dat dit de max is kwa budget voor een scherm. Een 34 inch is voor mezelf ook zeker groot genoeg.

Algemeen gebruik: Kantoor werk, fotobewerking en een beetje videobewerking.
Vereiste: Thunderbolt aansluiting voor connectie en opladen van de MacBook Pro.

Gamen: indien het bestaat zou het top zijn dat er bijkomende een ps5 kan op aangesloten worden die de specs kan leveren van de ps5. Echter denk ik dat het een utopie is omdat almaar te denken dat het bestaat.

Dus tips zijn meer dan welkom.
[modbreak]Niet hier welkom.

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit is een discussietopic, geen 'stel je eigen aankoopadviesvraag' topic. Als je daar hulp bij nodig hebt, stel je vraag op de juiste plek. En lees dit trouwens ook: CAA beleid[/]
Ik zit in hetzelfde schuitje: zoek een monitor met meer pixels (want 4K op 32" is niet fijn werken met veel tekst en browsen) en heb een budget tot 1.500 euro. Tot nu toe bestaan mijn opties uit deze 27" 5K Ultrafine Display en deze enorm dure Dell 32" 8K display. Voor dat geld heb ik ook een 55" 8K QLED tv, maar dat wordt niet prettig werken denk ik (wel veel ruimte overigens :9).

Ik ben bang dat we in deze markt genoegen moeten nemen met bijvoorbeeld de LG die ik hierboven noem, of het feit dat we nog 2 jaar kunnen wachten op hopelijk iets beters.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniFManS
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07-2021
Ik ben de LG34KW95U gaan halen omdat ik niet langer kan wachten om een monitor aan te kopen.
Het scherm werkt perfect met de MacBook Pro die ik onlangs heb aangeschaft. Enkel de HP Elitebook 755 G5 werkt niet via de usb-c aansluiting wat spijtig is. Nu ben ik verplicht deze aan te sluiten via een HDMI kabel.

[ Voor 54% gewijzigd door SniFManS op 15-07-2020 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Balance schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:07:
Al sinds februari 2015 is het mogelijk om hier in Nederland een 5k-monitor in huis te halen. De Dell Ultrasharp UP2715K deed zijn naam eer aan: Op dat moment was het de monitor met de hoogste resolutie die je kon kopen.
...
Na 10 jaar - letterlijk een heel decennium - is er eindelijk een nieuw 5K-paneel op de markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
Vergelijkbaar vraag ik mij af waarom niet alle mobieltjes tegenwoordig een 4K scherm hebben.

Sterker nog, zelfs de meeste flagship modellen zijn terug naar 1080p gegaan. WTF is dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vosss schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:39:
Vergelijkbaar vraag ik mij af waarom niet alle mobieltjes tegenwoordig een 4K scherm hebben.

Sterker nog, zelfs de meeste flagship modellen zijn terug naar 1080p gegaan. WTF is dat???
Omdat de meeste mensen het verschil niet maken (let op: de meeste mensen, dus niet iedereen) en het een bak extra stroom kost om aan te sturen.

Ik heb mijn telefoons ook nooit op maximale resolutie draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 12:52
Ik gebruik een 42" OLED sinds een paar jaar en 4K is ok eigenlijk.
Het is maar 106 dpi maar je zit op een meter afstand dat scheelt, wel natuurlijk 175% scaling nodig

wel zou de stap naar 8K voor native gamen wel een grote zijn.
Dus tussenstap zou logischer zijn... maarja TV industrie gaat nooit iets tussen 4 en 8K uitbrengen natuurlijk.

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG gaming Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX4090 Suprim, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fucitol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-02 17:02
Xanaroth schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:42:
Kwalitatief kunnen je ogen over het algemeen verschil tussen HD en 4k niet zien, maar kwa werkruimte geeft een extra scherm enorm veel meer mogelijkheden.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Heb hier een 27" 4K scherm met daarnaast een verticaal 24" 1080P scherm; dat verschil is voor iedereen direct zichtbaar.

Net als vele andere reacties hier; je denkt het niet nodig te hebben totdat je mogelijk een tijdje hebt gewerkt met een upgrade, dan voelt terug gaan echt wel als een flinke stap terug. Sinds ik (sinds 2012?) met 'retina' MacBook schermen werk moet ik echt wennen aan een 1080p scherm en dan met name de scherpte, niet zozeer het oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:08
Fucitol schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:58:
[...]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Heb hier een 27" 4K scherm met daarnaast een verticaal 24" 1080P scherm; dat verschil is voor iedereen direct zichtbaar.

Net als vele andere reacties hier; je denkt het niet nodig te hebben totdat je mogelijk een tijdje hebt gewerkt met een upgrade, dan voelt terug gaan echt wel als een flinke stap terug. Sinds ik (sinds 2012?) met 'retina' MacBook schermen werk moet ik echt wennen aan een 1080p scherm en dan met name de scherpte, niet zozeer het oppervlak.
Ik heb 1 van die 4k (maar 1600px ipv 2160) achtige telefoons met een ppi van 643.
Dat is heel wat anders als desktopschermen waar de ppi lastig voorbij de 200 komt.

5k op 27 inch is een ppi van 200, 8k komt op een ppi van 311 uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Torched op 14-01-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik game op een 32 inch scherm en eerlijkheidshalve kies ik vaak toch voor supervloeiend alles ultra op 1440p met antialiasing etc dus ook op de max, in plaats van 4K. En ik was toch jarenlang in de vriendengroep de eigenwijsneus die volhield dat 4K60hz mooier is dan 1440p120hz.

Je ziet het gewoon niet, dus die schermen trekken gewoon te weinig kopers.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
De ASUS ProArt PA27JCV begint langzaam beschikbaar te komen. Kamera Express heeft heb voor €799 op bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 09:08
Ik weet niet of dit ook telt als 5K voor dit topic, maar ik heb m'n oog op de nieuwe LG uitvoering: LG UltraGear OLED 45GX950A-B laten vallen. Als nieuwe monitor wil ik iets groots, dat nog wel een monitor is. Een LG C OLED TV valt dus af, want geen USB-C dock, etc. Dit is echt lekker groot en wijd, maar misschien voor thuiswerken ongeschikt vanwege de sterke kromming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 20:36
De 45GX950A is al te bestellen voor 1400 euro ex btw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Eerste prijs van uitvoering: BenQ PD2730S Grijs zojuist ook online.
Voor het prijsverschil zou ik denk ik voor de uitvoering: ASUS ProArt PA27JCV Zwart gaan. Die van BenQ heeft Thunderbolt, en is qua marketing meer gericht op de Mac gebruiker.

[ Voor 47% gewijzigd door kywr op 14-02-2025 12:11 . Reden: toevoeging ASUS monitor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-04 17:01
Hoi,

Weet iemand een winkel waar 40 inch ultrawide monitors zoals de dell u4025 of de lg 40 wp te bezichtigen zijn als demo? Heb wel interesse in een ultrawide monitor maar ben in tilburg bij de mediamarkt en coolblue gaan kijken en nergens hebben ze zoiets in de showroom staan om een goede indruk te krijgen.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Drummer38 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:04:
Hoi,

Weet iemand een winkel waar 40 inch ultrawide monitors zoals de dell u4025 of de lg 40 wp te bezichtigen zijn als demo? Heb wel interesse in een ultrawide monitor maar ben in tilburg bij de mediamarkt en coolblue gaan kijken en nergens hebben ze zoiets in de showroom staan om een goede indruk te krijgen.

Thanks
Kan je wellicht beter in het ultrawide topic vragen

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 08:31
Via techradar kwam ik dit tegen, 5k 27" voor €650: https://japannext.fr/prod...pc-bureautique-27-5k-60hz

Wel erg onbekend merk, iemand enig idee of het een gokje waard is voor bij mn Mac Mini?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
nel!s schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:16:
Via techradar kwam ik dit tegen, 5k 27" voor €650: https://japannext.fr/prod...pc-bureautique-27-5k-60hz

Wel erg onbekend merk, iemand enig idee of het een gokje waard is voor bij mn Mac Mini?
uitvoering: ASUS ProArt PA27JCV Zwart

zou dan eerder naar zoiets kijken, prijsverschil is niet gigantisch en je wil wel graag garantie kunnen claimen

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
n00bCoder schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:06:
De 45GX950A is al te bestellen voor 1400 euro ex btw
Waar?

• n00bCoder

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Computer says no.

Ik kan hem op beide sites niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bCoder
Appesteijn schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Computer says no.

Ik kan hem op beide sites niet vinden.
https://maxict.nl/lg-45gx...160-pixels-p35009929.html

https://www.copaco.com/nl...omainName=copaco-Hardware

[ Voor 21% gewijzigd door n00bCoder op 20-02-2025 14:02 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:27
kywr schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:06:
Eerste prijs van uitvoering: BenQ PD2730S Grijs zojuist ook online.
Voor het prijsverschil zou ik denk ik voor de uitvoering: ASUS ProArt PA27JCV Zwart gaan. Die van BenQ heeft Thunderbolt, en is qua marketing meer gericht op de Mac gebruiker.
Echt, hebben ze maar 100 van die ASUS schermen gemaakt ofzo, in Europa lijkt het wel bijna niet te krijgen. Alle sites hebben geen voorraad. In de US zie ik vaak (als ik het kan zien) ook maar enkele op voorraad. Of hij is bijzonder populair.

Probeer er hier twee te scoren, maar één is al niet te doen. :+

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Iemand toevallig al ervaring met de ASUS ProArt PA27JCV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Balance schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Na 10 jaar - letterlijk een heel decennium - is er eindelijk een nieuw 5K-paneel op de markt!
Mooi dat deze beschikbaar komt. Ben heel erg benieuwd naar prijs, beschikbaarheid en prestaties. Helaas niet veel bekend over de releasedatum, ik meen eerst ergens april ‘25 gelezen te hebben, maar het volgende reddit gerucht was Q4 ‘25…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 07:21
Richard P schreef op zondag 26 januari 2025 @ 06:09:
Ik weet niet of dit ook telt als 5K voor dit topic, maar ik heb m'n oog op de nieuwe LG uitvoering: LG UltraGear OLED 45GX950A-B laten vallen. Als nieuwe monitor wil ik iets groots, dat nog wel een monitor is. Een LG C OLED TV valt dus af, want geen USB-C dock, etc. Dit is echt lekker groot en wijd, maar misschien voor thuiswerken ongeschikt vanwege de sterke kromming.
Ja, heel nice.
Voor gamen is deze meer dan ideaal. Ik heb zelf een iets kleiner scherm met kromming nu. En heb met kantoorwerk eigenlijk geen problemen.
Ik zou dit model best willen proberen

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Laatst online: 17-04 07:21
Ik zie zelfs dat het al beschikbaar is:
https://www.lg.com/nl/mon...ing-monitoren/45gx950a-b/ !
Ik hoop dat ze snel leveren! (Want ik heb zojuist 1tje besteld)

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 16:48
Ik zit al een tijdje te azen op de ASUS ProArt PA27JCV, die was telkens maar niet op voorraad/op backorder met lange levertijden, maar gisteren was hij opeens op voorraad bij Bol en ook nog voor een leuk prijsje (769), dus die heb ik snel besteld. Inmiddels weer terug naar de eerdere prijs.

Fijn vooruitzicht dat ik 4x meer schermoppervlakte heb t.o.v. mijn 13" MacBook met dezelfde PPI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulz42
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 23:05
Ik heb er eentje sinds December ( waarschijnlijk een van de eerste).
Hangt aan HDMI poort van M4 Mac Mini.

Prima beeld, alleen ligt hij nu bij ASUS in Duitsland onder RMA omdat het verbruik in rust niet 0,5 maar 11W is.
Ze kwamen er op afstand niet uit en hij is op hun kosten een week gelden door UPS opgehaald.
Heb nog niets gehoord van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@paulz42 spannend! Ben benieuwd of ze de oorzaak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:20
Richard P schreef op zondag 26 januari 2025 @ 06:09:
uitvoering: LG UltraGear OLED 45GX990A-B

Als de kromming een probleem is moet je deze straks hebben.. Zelfde scherm maar dan (traploos) instelbaar qua kromming, van 900R tot nagenoeg vlak.. Zal alleen wel nog een stuk duurder worden dan de 45GX950A-B die al niet goedkoop zal zijn..

Echt 5K zijn deze schermen natuurlijk niet.. Het zijn infeite bredere 4K schermen met gewoon nog 2160 pixels verticaal, alleen meer pixels horizontaal (5120 ipv 3840) vanwege de grotere breedte..

[ Voor 9% gewijzigd door Inflatable op 05-04-2025 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Kamera Express heeft nu ViewSonic’s 5K-monitor in hun webshop staan: ViewSonic ColorPro VP2788-5K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulz42
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 23:05
Balance schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:27:
@paulz42 spannend! Ben benieuwd of ze de oorzaak vinden.
Kreeg net bericht van Asus dat ze geen vervangende monitor kunnen sturen omdat ze die niet hebben.
Beetje onduidelijk of ze werkelijk een afwijking gevonden hadden dat kon degene die me belde niet echt goed zien, maar vervangen schijnt standaard policy te zijn. Moeten ze die vervanger wel hebben.

Ik krijg mijn geld terug, wel via omweg, zij crediteren de verkoper (Megekko) en die moet mij dan crediteren. Zal dus wel week of wat duren.
En nu maar zelf op zoek naar een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPER_DMRT
  • Laatst online: 19-04 06:20

ViPER_DMRT

Kung-Foo !

You rang ? In stock.

How many of you believe in telekinesis? Raise my hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPER_DMRT

ViPER_DMRT

Kung-Foo !

StWesleyT schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:55:
Ik zie zelfs dat het al beschikbaar is:
https://www.lg.com/nl/mon...ing-monitoren/45gx950a-b/ !
Ik hoop dat ze snel leveren! (Want ik heb zojuist 1tje besteld)
eerst volgende werkt dag bij amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPER_DMRT

ViPER_DMRT

Kung-Foo !

SniFManS schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:53:
Ik ben de LG34KW95U gaan halen omdat ik niet langer kan wachten om een monitor aan te kopen.
Het scherm werkt perfect met de MacBook Pro die ik onlangs heb aangeschaft. Enkel de HP Elitebook 755 G5 werkt niet via de usb-c aansluiting wat spijtig is. Nu ben ik verplicht deze aan te sluiten via een HDMI kabel.
HP Docking Station: Maximum resolution = 2K @ 60Hz (DisplayPort 1) and 2K @ 60Hz (DisplayPort 2) and
1920×1200 @ 60Hz (VGA)
● HP Docking Station: Maximum resolution - 2K @ 60Hz (DisplayPort 1) and 2K @ 60Hz (DisplayPort 2) and
1920×1200 @ 60Hz (VGA)
● HP Elite USB-C Dock G3 and HP USB-C Dock G4: Maximum resolution - 2K @ 60Hz (DP1) and 2K @60Hz
(DisplayPort 2) and 1920×1200 @ 60Hz (HDMI).

Spijtig.

Zie wel hoopvolle firmware updates.
https://support.hp.com/be...5-g5-notebook-pc/19753487

[ Voor 6% gewijzigd door ViPER_DMRT op 17-04-2025 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadYeon
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03:08
Ik ben benieuwd, de nieuwe LG "45 OLED zojuist besteld bij LG met 10% preorder korting. De AW3821DW mag dus de deur uit.

[ Voor 3% gewijzigd door RadYeon op 17-04-2025 09:33 ]

Pagina: 1