@SirLenncelot MacOS. Zoals met veel dingen op het internet is het allemala een tikkie overdreven. Draai ‘m nu met de native scaling optie op ‘ziet er uit als’ 1440p. Misschien dat better display tool pro nog iets kan verbeteren door te renderen op 5k en dan terug te laten schalen.
Hmm, ik heb nu een 34” 3440x1440 scherm op MacOS en daar vind ik het allemaal niet zo scherp ogen. Mede daarom wil ik dus graag over naar 5k aangezien Apples eigen schermen dat ook zijn (en de extra pixels zijn mooi meegenomen).
Kiezen voor 4K loop ik weer het risico dat het niet zo mooi scherp oogt.
Ik wacht wel tot eind dit jaar op het Acer 32” scherm. Hopelijk valt de prijs mee.
Kiezen voor 4K loop ik weer het risico dat het niet zo mooi scherp oogt.
Ik wacht wel tot eind dit jaar op het Acer 32” scherm. Hopelijk valt de prijs mee.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
@SirLenncelot dat klopt. Ik heb vorig jaar ook een ultra wide geprobeerd en dat zag er niet uit met de resolutie die jij noemt. Vooral met veel office werk was het erg onprettig om tekst te lezen. Maar nu ik 5K en 4K heb geprobeerd op 27" kan ik zeggen dat 4K prima is.
In mijn ogen is 5K niet de meerprijs waard. Tenzij je pixel perfect dingen moet designen, want daar kan de schaling roet in het eten gooien heb ik ergens gelezen. Maar voor office en casual design is dit prima.
Zoals gezegd; deze heb ik geprobeerd uitvoering: ASUS ProArt PA27JCV Zwart a 800 euro. Voor minder geld heb je ook twee keer het scherm dat ik nu gebruik uitvoering: Iiyama ProLite XUB2797UHSNP-B1 Zwart.
/f/image/SYFY1gZEurUjagXcwo6SPjzx.png?f=fotoalbum_large)
Edit; ik zie nu dat de Iiyama ook in de instellingen van het display zelf een instelling heeft voor scherpte. Die heeft ook best wat invloed om de leesbaarheid van tekst.
In mijn ogen is 5K niet de meerprijs waard. Tenzij je pixel perfect dingen moet designen, want daar kan de schaling roet in het eten gooien heb ik ergens gelezen. Maar voor office en casual design is dit prima.
Zoals gezegd; deze heb ik geprobeerd uitvoering: ASUS ProArt PA27JCV Zwart a 800 euro. Voor minder geld heb je ook twee keer het scherm dat ik nu gebruik uitvoering: Iiyama ProLite XUB2797UHSNP-B1 Zwart.
/f/image/SYFY1gZEurUjagXcwo6SPjzx.png?f=fotoalbum_large)
Edit; ik zie nu dat de Iiyama ook in de instellingen van het display zelf een instelling heeft voor scherpte. Die heeft ook best wat invloed om de leesbaarheid van tekst.
[ Voor 21% gewijzigd door Ronwiel op 08-06-2025 12:53 ]
De PPI op mijn 34” zijn dan ook vrij laag. Als ik omreken naar 4K op 32” krijg je 25% meer Een 5k op 32” geeft weer 33% extra PPI tov 4K. Hoe je dat verschil in de praktijk ziet weet ik natuurlijk nog niet. Ik wacht rustig af tot Q4.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.