Hosky maximist
Als je hulp nodig hebt roep je maar. Ik begon ook een maandje geleden met hulpvraag en snap hem nu al behoorlijk...Jimbeam schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:14:
Dank je, ik ga me verdiepen in evcc.io
Ik ben begonnen met het gebruiken van de HA integratie van @Dextro1986 maar ik kom niet verder: wanneer ik solar charging instel verlies ik connectie.
Failed setup, will retry: Unable to connect to Webasto Unite: connect() returned False
Ik gebruik DSMR Import/Export Sensors om de gegevens van mijn P1 meter te gebruiken.
Kan er een instelling in de interface van de laadpaal zelf verkeerd staan die nu connectie blokkeert?
Failed setup, will retry: Unable to connect to Webasto Unite: connect() returned False
Ik gebruik DSMR Import/Export Sensors om de gegevens van mijn P1 meter te gebruiken.
Kan er een instelling in de interface van de laadpaal zelf verkeerd staan die nu connectie blokkeert?
@zekerz welke HMI softwareversie heb je op de Unite?
Vertel even waar al je waardes in de webinterface nu op staan, zoals:
Aardingssysteem, Stroombegrenzer instellen, Lading in onbalans detectie, extern vrijgavecontact ingang, selectie laadmodus en config power optimizer, belastingsafschakeling min stroom, occp aan/uit, lokaal load management, etc.
Aardingssysteem, Stroombegrenzer instellen, Lading in onbalans detectie, extern vrijgavecontact ingang, selectie laadmodus en config power optimizer, belastingsafschakeling min stroom, occp aan/uit, lokaal load management, etc.
Bedankt!Allewijn schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:48:
@zekerz welke HMI softwareversie heb je op de Unite?
HMI Software Version : v3.187.0
Earthing system: TN/TT
3 phases, stroombegrenzer op 16A
Unbalanced Load Detection: Disabled
External Enable Input: Disabled (zou dit het zijn?)
Operation mode: Normal
Power Optimizer Disabled
Load shredding minimum current: 13A
OCPP: aan, verbonden met Joulo
Local load management: Modbus TCP
@zekerz Je instellingen staan denk ik goed.
Ik gebruik zelf de HA integratie van Dextro niet, maar ik gebruik evcc (zonder HA) als energiemanagement systeem, waar alles gekoppeld aan elkaar wordt.
Ikzelf heb Load Shedding Minimum Current op 6A staan ipv 13A, maar rest staat identiek. En dat zal jouw probleem denk ik niet oplossen. Het lijkt een lokaal Modbus TCP-poortconflict.
Zet occp (praten met joulo) eens helemaal uit.
Werkt het dan wel?
Anders hoop ik voor je op expertise van @Dextro1986
Ik gebruik zelf de HA integratie van Dextro niet, maar ik gebruik evcc (zonder HA) als energiemanagement systeem, waar alles gekoppeld aan elkaar wordt.
Ikzelf heb Load Shedding Minimum Current op 6A staan ipv 13A, maar rest staat identiek. En dat zal jouw probleem denk ik niet oplossen. Het lijkt een lokaal Modbus TCP-poortconflict.
Zet occp (praten met joulo) eens helemaal uit.
Werkt het dan wel?
Anders hoop ik voor je op expertise van @Dextro1986