patrickvdhart schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:37:
[...]
Dank - goed lezen op die pagina blijft een kunst..
Helaas zit ik vast in de upgrade van V3.118.0 naar V3.135.0, de upgrades lopen vanaf V3.119.0 maar niet vanaf 118 versie. Iemand een idee, hij pakt de 119 niet
@
patrickvdhart Is het je nog gelukt (daar is het forum tenslotte ook voor qua terugkoppeling).
Ik gaf je toen dit advies:
Goed lezen. Het blijft idd een kunst @patrickvdhart...
Vanaf 118 ga je niet naar 135. Die sla je zelfs helemaal over:
from_v3.118.0-to_v3.128.1.update
En zo verder naar:
from_v3.128.1-to_v3.150.0.update
En verder
from_v3.150.0-to_v3.156.0.update
En verderrrrr
from_v3.156.0-to_v3.166.0.update
Ennnnnn dannnnn
from_v3.166.0-to_v3.187.0.update
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En verder: Mijn eigen Webasto draait nu al een tijdje op laatste fw (.187) met direct evcc erg stabiel.
Automatisch faseschakelen lijkt nu altijd goed te gaan. Volledig op PV laden, terugschakelen naar 1p 6A en weer opschakelen naar ik meen 3P 8A max (mijn 19 panelen met iq7+ omvormers doen max ~5,5kW realtime opwekken) werkt perfect. Joulo koppeling werkt super. DLB werkt instant, Etc.
Volgende stap wordt een 15 to 25kWh thuisbatterij kiezen en kopen die volledig integreert met evcc, dynamisch tarief, prioriteiten geven aan ev laden versus batterij, zonnevoorspellingsintegratie, etc.
En dat ziet er in evcc veelbelovend uit.
Benieuwd. Moet mijn keus voor een thuisbatterij tussen oktober en jan 2027 gaan doen.
Nu nog een vast contract met volledige saldering zonder terugleverkosten, dus zit nog paar maanden optimaal (wek op jaar precies op wat we verbruiken incl ev).
Ben vandaag bezig met instellen van een tweede Webasto Unite voor een vriend.
Die was ook helemaal om (want geen betere koop voor ~320 euro te vinden natuurlijk).
Vraagje: Hij rijdt zijn ev zakelijk. Hij heeft een MultiTankCard waar hij overal mee mag laden.
We willen de paal dus zodanig instellen dat hij zijn MTC kaart rfid tegen de Webasto kan houden, dat het laden dan start en laadsessie gekoppeld wordt aan zakelijke verrekening.
Qua ERE inboekdienstverlener wil hij net als ik heb Joulo.
Iemand tips/ervaring? Welke backoffice/cpo kiezen? E-Flux een aanrader?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb vandaag een mail gestuurd naar AMPURE, als vervolg op mijn vragen aan NeLeSo, aangaande toekomstige support en fw ontwikkeling. Ik hoop op antwoorden voor ons allen.
En als laatste... stil hier.de laatste tijd..
[
Voor 5% gewijzigd door
Allewijn op 28-06-2026 13:53
]