Hoe hebben jullie de Webasto aan EVCC gekoppeld? Ik heb hem nu via Modbus en dan dmv selecteren Vestel laadpaal gekoppeld. Dat werkt prima, maar helaas moet je daarvoor een sponsor van EVCC worden. Nu wil ik met alle plezier bijdragen, maar voel wel wat weerstand tegen weer een maandabonnement of de toch vrij forse 150$ eenmalig.
Ik heb geprobeerd om hem met behulp van Chatgpt in het EVCC standaard ‘gebruiker gedefinieerde’ template te krijgen, maar daar kom ik niet echt verder mee. Ik gebruik de HA versie van EVCC, dus zonder config file maar alles via de GUI en opgeslagen in de database van EVCC. Dit is dus het scherm waar ik de template in moet vullen.
Ik heb hem ook aan HA geprobeerd te koppelen, maar met betreffende HACS integratie krijg ik alleen maar nul waarden binnen (net als sommige anderen in github melden als issue
https://github.com/tomwellnitz/Webasto-Next-Modbus/). Andersom, via Vestel en dan de EVCC HACS intergratie om de data naar HA te halen loopt 100% soepel maar geeft dus sponsor kosten.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen 😃
[
Voor 27% gewijzigd door
master1104 op 06-04-2026 21:13
]