• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:30
OogvanHorus schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:54:
Ik kan er tot nu toe nog niet echt inkomen. Deel 5 vond ik veel te overweldigend qua aantallen wedstrijden (meer onoverzichtelijk) maar tot nu toe rijd ik een race en sluit ik de game weer af. Weet niet zo goed waarom want het ziet er prachtig uit en het is echt een Horizon game.
Hier het tegenovergestelde :) wat jij nu hebt, had ik bij FH5, kon er gewoon niet inkomen. Sinds vanmorgen FH6 geïnstalleerd en geniet eindelijk weer zoals mijn eerste kennismaking met Forza Horizon 3..

Spelend op een RTX3080, met alles op ultra (1440p) en zit steady op 72fps. Enige wat mij stoort zijn de paaltjes van rook waar je doorheen moet bij een race, hier kun je de pixels echt tellen.

Nu eerst alle wegen uitrijden, zodat ik niet uren moet zoeken voor dat ene stukje wat dan vergeten wordt..

Gas erop! :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:29
BTFD schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:33:
[...]

Hier het tegenovergestelde :) wat jij nu hebt, had ik bij FH5, kon er gewoon niet inkomen. Sinds vanmorgen FH6 geïnstalleerd en geniet eindelijk weer zoals mijn eerste kennismaking met Forza Horizon 3..

Spelend op een RTX3080, met alles op ultra (1440p) en zit steady op 72fps. Enige wat mij stoort zijn de paaltjes van rook waar je doorheen moet bij een race, hier kun je de pixels echt tellen.

Nu eerst alle wegen uitrijden, zodat ik niet uren moet zoeken voor dat ene stukje wat dan vergeten wordt..

Ja same. Had het ook niet met 5 maar dit voelt als de betere versie van 4. Heb er al heel wat uren inzitten

Gisteren nog even op zoek geweest naar de laatste 2 wegen. Muis methode geprobeerd en niks meer te vinden. Misschien komt ik ze ooit tegen, want je krijgt er toch niks voor om het op 100% te zetten dus ik ga mij er niet druk op maken

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

OogvanHorus schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:54:
Ik kan er tot nu toe nog niet echt inkomen. Deel 5 vond ik veel te overweldigend qua aantallen wedstrijden (meer onoverzichtelijk) maar tot nu toe rijd ik een race en sluit ik de game weer af. Weet niet zo goed waarom want het ziet er prachtig uit en het is echt een Horizon game.
Begin gewoon met rondrijden en beetje de kaart verkennen. Genieten van uitzicht de omgeving. je komt vanzelf dingen tegen en die doe je dan. En anders gewoon de kaart pakken en dingen zoeken die je leuk vind om te doen. Progressies kotm vanzelf

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:46

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik heb hier nog een crunchyroll voucher code over, is per ongeluk dubbel gekocht, en je kan ze niet stacken. Te redeemen bij microsoft. Wie het eerste komt die het eerste maalt.
Niet meer van toepassing.

[ Voor 20% gewijzigd door MisterJD op 22-05-2026 15:54 . Reden: Code is gebruikt ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:24
MisterJD schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:39:
***members only***

Ik heb hier nog een crunchyroll voucher code over, is per ongeluk dubbel gekocht, en je kan ze niet stacken. Te redeemen bij microsoft. Wie het eerste komt die het eerste maalt.
Thanks! Helaas had iemand hem al ingewisseld :(

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:46

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ricmaniac schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:48:
[...]

Thanks! Helaas had iemand hem al ingewisseld :(
Das snel. Maar goed ik haal die code weg voordat er meerdere meldingen komen.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:07
@AntraXxX @Moechy Jullie staan nu ook in de TS :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:35
Ik haal 3 sterren met de Toyota GR86 2022 bij de speedtraps, maar waarom registreerd de game de voortgang niet bij summer festival playlist.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-06 21:07
Henkus schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:03:
Ik haal 3 sterren met de Toyota GR86 2022 bij de speedtraps, maar waarom registreerd de game de voortgang niet bij summer festival playlist.
Het moeten speed zones zijn :)

Gamertag: timmie271

• Henkus
timmie271 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:23:
[...]

Het moeten speed zones zijn :)
Thx, staat gewoon verkeerd in de playlist :+
Zal een vertalingsfoutje zijn

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:08
De matchmaking is echt erbarmelijk afgesteld. Meestal kom je terecht in een sessie die al bezig is, waardoor je pas instapt bij race 2/3 of zelfs 3/3. Daarna is de lobby afgelopen en kom je in de volgende set races weer in een halflege lobby terecht die niet opvult. Pas tegen race 2/3 stroomt er weer wat volk binnen.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:57
SpaceOdyssey schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:10:
De matchmaking is echt erbarmelijk afgesteld. Meestal kom je terecht in een sessie die al bezig is, waardoor je pas instapt bij race 2/3 of zelfs 3/3. Daarna is de lobby afgelopen en kom je in de volgende set races weer in een halflege lobby terecht die niet opvult. Pas tegen race 2/3 stroomt er weer wat volk binnen.
Ik had slechts 110 niveaus verschil in spelerslevel :*) dus kansloos verloren.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:42
Henkus schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:29:
[...]

Thx, staat gewoon verkeerd in de playlist :+
Zal een vertalingsfoutje zijn
Ik had hetzelfde, dit "vertalingsfoutje" tussen snelheidscontrole en trajectcontrole is een structureel probleem sinds FH4, en keert bij de wekelijkse playlist stelselmatig terug. De devs zijn te lui om het aan te passen.

Xbox Live: BicyclicTiger34 TrueAchievements

• EcoR
  • Niet online
BTFD schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:33:
[...]

Toevallig Framegen aan staan? Bij FH5 zorgde dat voor idioot gedrag van die rook, super blokkerig. Toen ik dat uitzette (wat prima gaat met een 4080) ziet de rook er gewoon weer goed uit. Ik ga volgende week aan FH6 beginnen, zin in.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:59
Rook had je soms in FH5 ook vierkant, is een shader cache dingetje.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
Ligt het aan mij of spawnen er maar heel weinig Stunt Parties? Ik probeer er één te spelen voor de festival playlist, maar dat lukt alsmaar niet :?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Mr Magic schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:27:
Ligt het aan mij of spawnen er maar heel weinig Stunt Parties? Ik probeer er één te spelen voor de festival playlist, maar dat lukt alsmaar niet :?
Volgens mij moet je er redelijk dichtbij zijn. Ik heb op de map de horizon stunt aangezet en af en toe gekeken waar die plaatsvindt.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die zijn 1 keer per uur, op het hele uur. Je hebt 10 minuten om je in te schrijven.

Als je snel bent kun je er nog wel direct een tweede run achteraan plakken.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 28-05 15:40
15u gespeeld, net Legends Island ontgrendeld, mis nog 1 road discovery (standaard...) maar eigenlijk nu al een beetje klaar met het spel. Oogt leuk maar de rest is gewoon matig. Het verhaal en progressie slaat nergens op, personages en stemmen zijn droevig slecht, UI is rommelig met veel te veel nutteloze achievements.

PR stunts en gewoon lekker rondrijden is heerlijk maar racen zelf vond ik bagger, echt waar. Gedrag van AI in FH6 raakt kant noch wal, rammen je zo van de weg af, probeer je ze in te halen, dan snijden ze je af, bij scherpe bochten waar je flink voor moet remmen, rammen ze je zo de muur in.
Alsof ze het getraind hebben op gedrag van online lobbies, dat laatste raak ik al helemaal niet aan, want die zijn altijd om te huilen geweest. Voor 'botsauto's' speel ik liever Wreckfest.
AI haalt je ongeacht je auto, aan alle kanten in bij de start, vervolgens gaan ze langzaam rijden, als je pech hebt rijden 1 of 2 AI auto's bij jou en de rest helemaal weg en mag je ze voor de finish proberen in te halen en als je ze inhaalt, gaan ze weer langzamer rijden. Ga je achter een AI auto slipstreamen, dan merk je dat hij harder gaat rijden en andere AI auto's makkelijk gaat inhalen.
Ik heb echt beter verwacht in 2026.

Een beetje hetzelfde gevoel als met FarCry - Primal was tof, FC5 was bijzonder, New Dawn slecht, die had ik overgeslagen, FC6 dan weer uitgespeeld maar het blijft same old, same old.
Hetzelfde heb ik bij Forza, het blijft te veel van hetzelfde, de auto's blijven grotendeels hetzelfde, races haast ook.

[ Voor 50% gewijzigd door Corporate_Greed op 23-05-2026 03:11 ]

• Beakzz
Corporate_Greed schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 01:33:
15u gespeeld, net Legends Island ontgrendeld, mis nog 1 road discovery (standaard...) maar eigenlijk nu al een beetje klaar met het spel. Oogt leuk maar de rest is gewoon matig. Het verhaal en progressie slaat nergens op, personages en stemmen zijn droevig slecht, UI is rommelig met veel te veel nutteloze achievements.

PR stunts en gewoon lekker rondrijden is heerlijk maar racen zelf vond ik bagger, echt waar. Gedrag van AI in FH6 raakt kant noch wal, rammen je zo van de weg af, probeer je ze in te halen, dan snijden ze je af, bij scherpe bochten waar je flink voor moet remmen, rammen ze je zo de muur in.
Alsof ze het getraind hebben op gedrag van online lobbies, dat laatste raak ik al helemaal niet aan, want die zijn altijd om te huilen geweest. Voor 'botsauto's' speel ik liever Wreckfest.
AI haalt je ongeacht je auto, aan alle kanten in bij de start, vervolgens gaan ze langzaam rijden, als je pech hebt rijden 1 of 2 AI auto's bij jou en de rest helemaal weg en mag je ze voor de finish proberen in te halen en als je ze inhaalt, gaan ze weer langzamer rijden. Ga je achter een AI auto slipstreamen, dan merk je dat hij harder gaat rijden en andere AI auto's makkelijk gaat inhalen.

Een beetje hetzelfde gevoel als met FarCry - Primal was tof, FC5 was bijzonder, New Dawn slecht, die had ik overgeslagen, FC6 dan weer uitgespeeld maar het blijft same old, same old.
Hetzelfde heb ik bij Forza, het blijft te veel van hetzelfde, de auto's blijven grotendeels hetzelfde, races haast ook.
Soms moet je gewoon accepteren dat je er ff klaar mee bent en teveel van de serie hebt gespeeld of gewoon niet in de stemming bent voor dit type game momenteel. Ja de AI zuigt en geen idee hoe ze ooit hebben kunnen pronken met de techniek achter drivatars met deze beukende en cheatende malloten tot gevolg in 2026 8)7 Idd alsof je constant in een online lobby zit.

En ja dat betekent dat ik een AI rijder van de berg af duw in een hairpin en op elke mogelijke manier uitschakel wat ik normaal gesproken nooit zal doen en dat zal ook zeker een effect hebben op hoe mensen de multiplayer in duiken (al is dat nooit goed geweest in welke Forza dan ook).

En naar dat geblaat van de NPC's luister ik niet eens en toch heb ik er nu al 3 dagen speeltijd in zitten en ben ik er nog lang niet klaar mee. De map draagt deze game voor mij en al het andere is maar bijzaak.

Ik heb de Premium editie van FH5 gekocht bij release en als ik daar 10 uur in heb gestopt dan was het veel. Ik vond de map niks en de game was gewoon meer van hetzelfde. Misschien is het de lange pauze of dat ik Japan hoe dan ook een mooi land vind, maar ondanks de gebreken is dit mijn game van het jaar tot nu toe.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
Je moet daadwerkelijk activeren, voorheen deed je al me als je in de paarse cirkel was, nu moet je eerst (in mijn geval) op B drukken. Dit is wel beter zo.

XBL gamertag StayingPow3r

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:06
In de online lobby's wordt er beter gereden dan wat de AI ons voorschotelt, is mijn ervaring. Man wat is die AI ruk, lijkt wel erger dan in alle voorgaande Forza's.
AI haalt je ongeacht je auto, aan alle kanten in bij de start
Ok, de rest is vooral een kwestie van smaak, en je mag de game uiteraard minder leuk vinden... Maar dit is gewoon een skill issue. Je hebt waarschijnlijk niet de juiste auto's geprobeerd en nog waarschijnlijker de verkeerde upgrades/tunes (of alleen stock of zo). Of je rijdt op een te hoge moeilijkheidsgraad en weigert dat omlaag te zetten misschien? Ik rij tegen highly skilled in vrijwel alle races de eerste 10 drivatars voorbij in de eerste 10 seconden, dan even een paar bochten om de laatste paar in te halen en dan rij ik vooraan naar de finish. En nee, ik ben niet gewoon 'zo goed', helemaal niet. Ik zou mezelf als een middelmatige maar ervaren Horizon speler beschrijven.

In het algemeen zou ik zeggen, upgrade niet meer handling dan nodig en stop de rest in power... vooral in de lagere race klassen. Dus niet een B klasse auto met semi-slicks uitrusten zodat je snel bochten doorkunt maar niet fatsoenlijk kunt accelereren (tenzij voor een specifieke track misschien waar je op lage snelheid alleen maar bochten aan het nemen bent).

That being said... De AI in The Colossus is wel gewoon compleet broken. Met veel pijn en moeite 3e weten te worden met een Jesko... maar je gaat 450 en haalt ze gewoon niet in behalve door kamikaze tactieken op bochten met wallriding. Over het algemeen is de drivatar AI snel op rechte stukken en langzaam in bochtenwerk, maar ja in The Colossus zitten nauwelijks bochten (en als je probeert meer op snelheid te tunen ben je zelf langzamer in de bochten).

Ander punt... ik probeerde eerst de AMG One, maar blijkbaar is het onmogelijk om de auto in highway mode te gebruiken in een race... Voor ons dan, drivatars kunnen dat wel |:(

Ook jammer dat ik in eerste instantie met de Ford GT treasure car aankwam daar en er niet mee mocht rijden want dat is volgens de game geen hypercar...

Even gewacht met dit posten en nog eens een paar keer geprobeerd... traction control aanzetten helpt wel een hoop met de Jesko (vind het nog steeds stom dat dit geen car tuning setting is ipv een difficulty setting). Maar op Above Average finish ik vervolgens met de drivatar pack een kilometer achter me... terug naar Highly Skilled en wordt 2e met nog steeds een drivatar voor me die ik onmogelijke bochten zie maken en gewoon niet bij in de buurt kom (behalve met een kamikaze dive).

Edit : :+

Gamertag: FinrazielNL

• Mr. Freeze
Finraziel schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:07:
[...]

Ok, de rest is vooral een kwestie van smaak, en je mag de game uiteraard minder leuk vinden... Maar dit is gewoon een skill issue. Je hebt waarschijnlijk niet de juiste auto's geprobeerd en nog waarschijnlijker de verkeerde upgrades/tunes (of alleen stock of zo). Of je rijdt op een te hoge moeilijkheidsgraad en weigert dat omlaag te zetten misschien? Ik rij tegen highly skilled in vrijwel alle races de eerste 10 drivatars voorbij in de eerste 10 seconden, dan even een paar bochten om de laatste paar in te halen en dan rij ik vooraan naar de finish. En nee, ik ben niet gewoon 'zo goed', helemaal niet. Ik zou mezelf als een middelmatige maar ervaren Horizon speler beschrijven.

In het algemeen zou ik zeggen, upgrade niet meer handling dan nodig en stop de rest in power... vooral in de lagere race klassen. Dus niet een B klasse auto met semi-slicks uitrusten zodat je snel bochten doorkunt maar niet fatsoenlijk kunt accelereren (tenzij voor een specifieke track misschien waar je op lage snelheid alleen maar bochten aan het nemen bent).

That being said... De AI in The Colossus is wel gewoon compleet broken. Met veel pijn en moeite 3e weten te worden met een Jesko... maar je gaat 450 en haalt ze gewoon niet in behalve door kamikaze tactieken op bochten met wallriding. Over het algemeen is de drivatar AI snel op rechte stukken en langzaam in bochtenwerk, maar ja in The Colossus zitten nauwelijks bochten (en als je probeert meer op snelheid te tunen ben je zelf langzamer in de bochten).

Ander punt... ik probeerde eerst de AMG One, maar blijkbaar is het onmogelijk om de auto in highway mode te gebruiken in een race... Voor ons dan, drivatars kunnen dat wel |:(

Ook jammer dat ik in eerste instantie met de Ford GT treasure car aankwam daar en er niet mee mocht rijden want dat is volgens de game geen hypercar...

Even gewacht met dit posten en nog eens een paar keer geprobeerd... traction control aanzetten helpt wel een hoop met de Jesko (vind het nog steeds stom dat dit geen car tuning setting is ipv een difficulty setting). Maar op Above Average finish ik vervolgens met de drivatar pack een kilometer achter me... terug naar Highly Skilled en wordt 2e met nog steeds een drivatar voor me die ik onmogelijke bochten zie maken en gewoon niet bij in de buurt kom (behalve met een kamikaze dive).

[YouTube: There is no rubberbanding in Baghdad]
Dat waag ik toch wel gedeeltelijk te betwijfelen. De drivatars passen zich aan aan je tune, hoe sneller je auto, hoe sneller zij zijn. Ik doe vaak genoeg een race downgraden door bijvoorbeeld een s1 straatrace te doen en dan tune ik een A700 dmv een iets bredere band of een lichtere velg te upgraden naar s1 701. De race wordt dan een stuk eenvoudiger ipv van s1 800 tegenstanders.

Voor cross country en rally is dit voor mij persoonlijk dan gewoon leuker omdat ik de A,B en C classen toch het mooist vindt.

Vergeef me als ik me vergis in de nummering en bijbehorende klasse, is nog even wennen die nieuwe indelingen

Mr. Freeze schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:59:
[...]

Dat waag ik toch wel gedeeltelijk te betwijfelen. De drivatars passen zich aan aan je tune, hoe sneller je auto, hoe sneller zij zijn. Ik doe vaak genoeg een race downgraden door bijvoorbeeld een s1 straatrace te doen en dan tune ik een A700 met een iets bredere band of een lichtere velg te upgraden naar s1 701. De race wordt dan een stuk eenvoudiger ipv van s1 800 tegenstanders.

Voor cross country en rally is dit voor mij persoonlijk dan gewoon leuker omdat ik de A,B en C classen toch het mooist vindt.

Vergeef me als ik me vergis in de nummering en bijbehorende klasse, is nog even wennen die nieuwe indelingen
Nee, de drivatars passen zich volgens mij aan aan je performance score, niet aan je snelheid. Dus als jij je auto sneller maakt met dezelfde performance score dan zijn de drivatars relatief langzamer.

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:53
@Finraziel No offence maar die bocht in die tunnel neem je ook vreselijk dus is niet zo gek dat ze je daar kei hard voorbij komen.

Bij zo iets moet je dan ff rewind gebruiken tegen AI.

• Mr. Freeze
Finraziel schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:01:
[...]

Nee, de drivatars passen zich volgens mij aan aan je performance score, niet aan je snelheid. Dus als jij je auto sneller maakt met dezelfde performance score dan zijn de drivatars relatief langzamer.
Ja, klopt. Performance score is eigenlijk wat ik bedoel.

Arvado schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:05:
@Finraziel No offence maar die bocht in die tunnel neem je ook vreselijk dus is niet zo gek dat ze je daar kei hard voorbij komen.

Bij zo iets moet je dan ff rewind gebruiken tegen AI.
Klopt, ik nam hem niet geweldig (denk dat dat een punt is waar ik eigenlijk een stuur nodig heb om het consequent beter te doen), het ging meer om dat een Nissan Silvia daar echt absurd hard door knalde. En dat gebeurde een paar laps iedere keer precies op dat punt. En dat het veld perfect half opgedeeld is met de helft een vaste lengte voor me en als er eentje crasht dat die dan enorm geboost wordt om me voorbij te vliegen.

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:43
Finraziel schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:20:
[...]

Klopt, ik nam hem niet geweldig (denk dat dat een punt is waar ik eigenlijk een stuur nodig heb om het consequent beter te doen), het ging meer om dat een Nissan Silvia daar echt absurd hard door knalde. En dat gebeurde een paar laps iedere keer precies op dat punt. En dat het veld perfect half opgedeeld is met de helft een vaste lengte voor me en als er eentje crasht dat die dan enorm geboost wordt om me voorbij te vliegen.
Voor sommige races zijn bepaalde tunes ook gewoon heel belangrijk. Ik rij zelf op moeilijkheid pro en ik kan een race makkelijk verliezen met 10 seconden, maar na wat aanpassingen aan mijn tune of met upgrades die passen bij de race juist winnen.

Volgens mij gaan ze ook kijken naar de AI en dit gedrag trouwens. Want soms gaan ze inderdaad een bocht door op een manier waarop dat eigenlijk niet zou moeten kunnen :P zo strak door de 2de bocht in de clip lijkt mij ook wat teveel van het goede.

• G_Dragon
Gisteren voor het eerst met een vriend online wat races gedaan, maar dan is de AI opeens compleet anders. In solo rij ik ze er finaal uit op expert, vaak met dikke voorsprong zelfs. Maar in die co-op mode lukte mij het soms niet eens om eerste te worden :o

Ben om die reden wel heel nieuwschierig op welk niveau ze worden gezet als je samen gaat spelen met iemand.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• timmie271
G_Dragon schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:11:
Gisteren voor het eerst met een vriend online wat races gedaan, maar dan is de AI opeens compleet anders. In solo rij ik ze er finaal uit op expert, vaak met dikke voorsprong zelfs. Maar in die co-op mode lukte mij het soms niet eens om eerste te worden :o

Ben om die reden wel heel nieuwschierig op welk niveau ze worden gezet als je samen gaat spelen met iemand.
Op het niveau van de host als het goed is, niet iets randoms maar mijn weten :+

• G_Dragon
timmie271 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:17:
[...]

Op het niveau van de host als het goed is, niet iets randoms maar mijn weten :+
Oh echt? Waarom is er dan z'n mega groot verschil tussen co-op en solo. Ikke niet begrijp :+ :9

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 23-05-2026 11:22 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

G_Dragon schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:21:
[...]

Oh echt? Waarom is er dan z'n mega groot verschil tussen co-op en solo. Ikke niet begrijp :+ :9
Als jouw coop partner een hogere moeilijkheidsgraad heeft ingesteld dan jij, dan ontstaat er een verschil.

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Afgelopen donderdag heeft de vaste kliek de Festival Playlist gedaan... Maar ook daar viel ons op dat de "AI" difficulty niet overeen leek te komen met hoe ze reden in co-op. De ingestelde difficulty was "Expert" meen ik, maar ze reden eerder als Tourist :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• G_Dragon
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:35:
[...]

Als jouw coop partner een hogere moeilijkheidsgraad heeft ingesteld dan jij, dan ontstaat er een verschil.
Hij reed op Average :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dan weet ik het ook niet :P

Ben nu een beetje langzaam aan de map aan het “clearen”. Blijf altijd de meeste moeite houden met de drift challenges…

Vind de weekly seasons verder wel altijd grappig. Heb die in Horizon 5 ook lang gedaan. Dit is ook zo’n game die jaren geïnstalleerd blijft staan om dan af en toe een uurtje of wat op te pakken.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ik vind de AI raar, nu ben ik absoluut geen held in racegame, en mijn plafond ligt op highly skilled, met moeite, vaak zat dat ik meerder malen opneuw moet voor een podium plek. Maar in deze game lijk het wel random. Makkerlijker haal ik soms 1e op highly skilled op sommige races maar soms moet ik hem zelfs terugzetten naar average om niet tot snot gereden te worden :?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:02
Bokkie schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 14:18:
Ik vind de AI raar, nu ben ik absoluut geen held in racegame, en mijn plafond ligt op highly skilled, met moeite, vaak zat dat ik meerder malen opneuw moet voor een podium plek. Maar in deze game lijk het wel random. Makkerlijker haal ik soms 1e op highly skilled op sommige races maar soms moet ik hem zelfs terugzetten naar average om niet tot snot gereden te worden :?
Je bent niet de enige die dat merkt :) Sommige races win je heel makkelijk, met andere races moet je echt je best doen.

review: Forza Horizon 6 - Scheuren in beeldschoon Japan

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-07 15:21
Ik weet dat het voor de meeste een absoluut non-probleem is en zullen dit ook waarschijnlijk niet begrijpen, maar ik krijg dus op een of ander manier altijd de kriebels van auto’s met een mph-snelheidsmeter ipv een metrische snelheidsmeter, en ik heb het idee dat er in deze editie veel meer auto’s met mph-snelheidsmeter zijn. Ik gebruik sinds vandaag maar een extern schermpje zodat ik die MPH’s in cockpitmode niet hoef te zien :P Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9g9RcI-LxbiMMfrCbYyj8FAyFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qCSkgDh6YivCXT0LdaVaF19.jpg?f=fotoalbum_large

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20:38
Inmiddels 60% van de onverwachtse crashes weggewerkt. Dit door een rollback van mn Nvidia driver en Steam Overlay uitgezet (ik dacht dat ik dat al had gedaan maar blijkbaar niet dus) ik moet nog steeds iedere keer steam redistributables verifiëren maar hij crasht iig niet meer als ik een huis binnen wil. Ben nu met Kris Meeke's 207 Super 2000 een skipiste onveilig aan het maken.

• Corporate_Greed
Finraziel schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:07:
[...]

[YouTube: There is no rubberbanding in Baghdad]
Ik heb honderden uren bij elkaar in FH4 en 5 en nee, dit is geen skill issue - FH6 is relatief 'broken' en gelukkig merken steeds meer mensen het op. Er zit degelijk wel rubberbanding in maar je moet goed kijken.

Snelle auto of een goede tune heeft geen enkele nut, want de broken AI past zichzelf daarop aan en zodra je niet naar ze kijkt (!) flikken ze dingen die hun auto, ongeacht de tune, niet kan. Daarom vliegen zo vaak pal in de muur of duwen ze of jou of de andere AI auto's van de weg.

Zojuist de lange snelwegrace gedaan, expres een vrij lage moeilijkheidsgraad gekozen en een relatief snelle auto (getunede Koenigsegg One:1) en raad eens - niet te winnen, rij je 420-430km/u met je Koenigsegg? Mooi man, een AMG One of een Centenario halen je makkelijk in, dit terwijl de One dit echt niet kan.

Klaar met het spel, verwijderd. AI was soms problematisch met o.a veel te moeilijke crosscountry races en props die je flink vertraagden (zeg maar catchup mechaniek met props) maar de AI niet, in FH4 en 5 maar in 6 is het gewoon een puinhoop aan alle kanten.
Ik kijk de komende weken/maanden wel aan of ze de AI gaan fixen.

[ Voor 12% gewijzigd door Corporate_Greed op 23-05-2026 15:07 ]

Corporate_Greed schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 14:59:
[...]

Ik heb 1000+ uur bij elkaar in FH4 en 5 en nee, dit is geen skill issue - FH6 is relatief 'broken' en gelukkig merken steeds meer mensen het op Rubberbanding gaat alle kanten op.

Snelle auto of een goede tune heeft geen enkel nut, want de broken AI past zichzelf daarop aan en zodra je niet naar ze kijkt (!) flikken ze dingen die hun auto, ongeacht de tune, simpelweg niet kan.

Zojuist de lange snelwegrace gedaan, expres lage moeilijkheidsgraad gekozen en een relatief snelle auto (getunede Koenigsegg One:1) en raad eens - niet te winnen, rij je 420-430km/u met je Koenigsegg? Mooi man, een AMG One of een Centenario halen je makkelijk in.

Klaar met het spel, verwijderd. AI was soms problematisch in FH4 en 5 maar in 6 is het gewoon een puinhoop.
Ik kijk de komende weken/maanden wel aan of ze de AI gaan fixen.
Ja, dat is de Colossus, waar ik net ook van zei dat specifiek díe race inderdaad echt wel borked is (hoewel op above average het me uiteindelijk wel prima lukt). Maar wat je zei, "AI haalt je ongeacht je auto, aan alle kanten in bij de start" is gewoon niet waar. Ok toegegeven ik overdreef zelf ook onbedoeld wat, ik zei dat ik in de meeste races heel snel bijna het hele veld inhaalde, maar heb net weer een paar uur gespeeld en ik denk dat ik gisteren toevallig net een stel races had waar dat zo bij is... Maar alsnog, de races waar het niet zo bij is daar trek ik ongeveer even snel op als de drivatars. Af en toe word je door een ingehaald, maar echt niet zo erg als wat jij zei, tenzij je tune of iets anders dus niet goed is.

Verder ben ik het wel met je eens dat ze de AI echt zouden moeten verbeteren hoor... alleen denk ik dat je dat punt ook kunt maken zonder argumenten die zo makkelijk te weerleggen zijn.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:28
DonRoger schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 14:43:
Ik weet dat het voor de meeste een absoluut non-probleem is en zullen dit ook waarschijnlijk niet begrijpen, maar ik krijg dus op een of ander manier altijd de kriebels van auto’s met een mph-snelheidsmeter ipv een metrische snelheidsmeter, en ik heb het idee dat er in deze editie veel meer auto’s met mph-snelheidsmeter zijn. Ik gebruik sinds vandaag maar een extern schermpje zodat ik die MPH’s in cockpitmode niet hoef te zien :P [Afbeelding]
Ik vind het opmerkelijk dat ze de UK dashboard versies van auto's hebben gepakt. In Japan gebruiken ze het metrisch stelsel voor snelheid.

Nou ja opmerkelijk, zullen wel de modellen van FH4 zijn.

• Corporate_Greed
Dan speel ik blijkbaar een ander spel, anyway ik ga hier geen welles / nietes van maken, ik zie dit met alle wegraces overduidelijk - ze halen je allemaal in bij de start en gaan daarna geleidelijk langzamer rijden (catch-up). Als je pech hebt, komt er een lemming train van 1-2 auto's vooraan die elkaar gaan blijven slipstreamen en is de race afgelopen.

Kijk maar eens voor de grap wat er gebeurt wanneer je bij 400km/u+ achter een AI auto gaat slipstreamen - je gaat er op langzam inlopen maar hij laat zich niet inhalen en gaat magisch versnellen, loopt hard in op de auto's vooraan en haalt ze in, als er dan een scherpe bocht voor zit, vliegt hij op hen in / van de weg af.

Toevallig laatst NFSU2 uitgespeeld op hoge difficulty en FPS, een spel dat berucht is om de gekke rubberbanding, vind het bij FH6 net zo erg, zo niet erger.

[ Voor 44% gewijzigd door Corporate_Greed op 23-05-2026 15:13 ]

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:30
Iemand een voorspelling? :)

Ik weet, het is pas het eerste festival wat gaande is, maar heeft het nog zin denken jullie, om die Festival Cars rewards te farmen? In de voorgaande versies kon je daar aardig wat credits mee verdienen. Maar aangezien je nu nog steeds terug kan om ze te halen, zullen ze niet zo in prijs stijgen, toch?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik meld mij hier ook, een weekje later dan bedoelt, want Diablo IV was voor mij nog niet klaar.

De vaste garde van donderdag bij FH5 zal mij wellicht wel herkennen. Halverwege deze week spel er op gezet en tegelijk nieuw stuur erbij (Moza R9) voor racen en simmen.
Ik heb eerst 6 uur rondjes simpelweg rondjes gemaakt over de kaart. Ik vond dat echt wel de moeite waard om gewoon even te genieten hoe alles er uit ziet en is nagemaakt. Ze hebben er duidelijk veel leuke weggetjes ingestopt om over te scheuren. Ziet er nu al leuker uit dan FH5 imo.

Ik heb echter wel een vastgezeten met een vervelende bug/issue: ik rijd nog met mijn oude G25 pedalenset, omdat de Moza SRP2 pedalen die ik wil hebben niet leverbaar zijn op dit moment.

Ik dacht dat is voor geen enkel game geen probleem, ze ondersteunen immers allemaal meerdere controllers. Behalve Forza dus :X Die wilt perse het FFB apparaat op controller #1 zien en Windows had de Moza op #2 gezet. Met wat pielen met het antieke Game Controllers menu in Windows en vervolgens de G25 USB later aansluiten dan de Moza, kreeg ik de controllers op de goede volgorde.
Maar: nog geen FFB ..

Dus toen maar FH6 opgestart met enkel de Moza. Even rondgereden door met toetsenbord gas te geven, en jahoor.. FFB werkt prima. Echter op het moment dat ik de G25 inplug, veel gestotter op (max) 30fps voor een seconde of 5, daarna geen FFB meer maar wel normale framerate. :(

Ik lees verder dat het een langer slepend bugje is in Forza. De oplossing van de community: gebruik 1 complete controller set, dus geen mix'n'match van stuur en pedalenset.. Dat dat heb ik nu dus maar gedaan, nu werkt alles prima. Maar wel vervelend dat dit zo moet.
Verder vermaak ik mij prima tot zover. Zonet de mech race verslagen voor het blauwe polsbandje.

Problemen met de AI heb ik ook ervaren. Om races te winnen moet ik het echt hebben van bochten met diepe remzones. Enkel door de auto er aan binnenkant naast te zetten en een Nico Rosberg'tje te doen kan ik de AI "forceren" mij er langs te laten. Het is dus wel flink elleboog werk..
Eventueel nog de dirt races waar je de checkpoint paaltjes mag ommaaien, dan kan je ook tijd winnen. Maar staat er een muur, dan valt er niets af te snijden en is dat voordeel ook weg. Veel rechte stukken betekent eigenlijk geen schijn van kans. Ik heb altijd het idee dat mijn tunes power tekort komen.
Nu hoef ik niet alles P1 te halen om te progressen. Maar als ik later de hele kaart wil afmaken, dan gaat dit wel frustrerend worden zo.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
Heb hem nu op de pc met Xbox pc pass. Maar.mn 3060 en 5600g trekken hem prima. Alleen is het een pc scherm en zit ik minder

Toch misschien maar op de.ps5 of Xbox halen want die zijn er ook. Ps5 lijkt mij het best (Xbox Series s)

• G_Dragon
Oh oeps.. ik heb gewoon 0 races gedaan tussen de blauwe armband en de paarse armband , nu heb ik de paarse armband vrijgespeeld doormiddel van alle Bonus Boards en Mascots te verzamelen op de map. Dat event Off Piste was wel echt heel makkelijk :p

• timmie271
Dat Horizon play is echt gaar, ze rammen je aan alle kanten of je rijd onbedoeld volle bak tegen een vangrail en staat stil maar laten we je toch maar een 5 seconden full slow down geven 8)7

En schijnbaar als je 8e wordt in een volle lobby krijg je bijna 2x zoveel xp als in een lobby met 6 en je wordt 4e... hopelijk passen ze de xp levels echt nodig aan, heb nu voor level 16 40k xp nodig... een eeuwige saaie grind voelt dit nu aan i.p.v. lol erin hebben. Die wristband en stamps naar 100% brengen was een betere achievement geweest naar mijn idee.

Inmiddels wel bijna alle PR (los van drifts) naar 3 sterren gebracht, maar die ellendig lange trail hadden ze best mogen zeggen dat je vanaf de zijkant moest komen. Potjandorie 4 pogingen kostte mij dat _O-

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:01

Herkenbaar, ik heb het spel sinds vrijdag niet meer gespeeld en heb ook geen zin om het spel te spelen.

Ik denk dat dit, voor mij, de laatste was uit de serie. :)

• Vanderaatje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:20
Hans1990 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:45:
Ik meld mij hier ook, een weekje later dan bedoelt, want Diablo IV was voor mij nog niet klaar.

De vaste garde van donderdag bij FH5 zal mij wellicht wel herkennen. Halverwege deze week spel er op gezet en tegelijk nieuw stuur erbij (Moza R9) voor racen en simmen.
Ik heb eerst 6 uur rondjes simpelweg rondjes gemaakt over de kaart. Ik vond dat echt wel de moeite waard om gewoon even te genieten hoe alles er uit ziet en is nagemaakt. Ze hebben er duidelijk veel leuke weggetjes ingestopt om over te scheuren. Ziet er nu al leuker uit dan FH5 imo.

Ik heb echter wel een vastgezeten met een vervelende bug/issue: ik rijd nog met mijn oude G25 pedalenset, omdat de Moza SRP2 pedalen die ik wil hebben niet leverbaar zijn op dit moment.

Ik dacht dat is voor geen enkel game geen probleem, ze ondersteunen immers allemaal meerdere controllers. Behalve Forza dus :X Die wilt perse het FFB apparaat op controller #1 zien en Windows had de Moza op #2 gezet. Met wat pielen met het antieke Game Controllers menu in Windows en vervolgens de G25 USB later aansluiten dan de Moza, kreeg ik de controllers op de goede volgorde.
Maar: nog geen FFB ..

Dus toen maar FH6 opgestart met enkel de Moza. Even rondgereden door met toetsenbord gas te geven, en jahoor.. FFB werkt prima. Echter op het moment dat ik de G25 inplug, veel gestotter op (max) 30fps voor een seconde of 5, daarna geen FFB meer maar wel normale framerate. :(

Ik lees verder dat het een langer slepend bugje is in Forza. De oplossing van de community: gebruik 1 complete controller set, dus geen mix'n'match van stuur en pedalenset.. Dat dat heb ik nu dus maar gedaan, nu werkt alles prima. Maar wel vervelend dat dit zo moet.
Verder vermaak ik mij prima tot zover. Zonet de mech race verslagen voor het blauwe polsbandje.

Problemen met de AI heb ik ook ervaren. Om races te winnen moet ik het echt hebben van bochten met diepe remzones. Enkel door de auto er aan binnenkant naast te zetten en een Nico Rosberg'tje te doen kan ik de AI "forceren" mij er langs te laten. Het is dus wel flink elleboog werk..
Eventueel nog de dirt races waar je de checkpoint paaltjes mag ommaaien, dan kan je ook tijd winnen. Maar staat er een muur, dan valt er niets af te snijden en is dat voordeel ook weg. Veel rechte stukken betekent eigenlijk geen schijn van kans. Ik heb altijd het idee dat mijn tunes power tekort komen.
Nu hoef ik niet alles P1 te halen om te progressen. Maar als ik later de hele kaart wil afmaken, dan gaat dit wel frustrerend worden zo.
Hoi @Hans1990 welkom bij FH6 d:)b

Zag wel dingen voorbij komen over Monza over via 1 usb naar console/pc, maar zo te lezen heb je het al gefixed.

AI wel vaak vermoeiend gebruik nu maar vaak Rewind als ze weer in een bocht zich in mijn zijkant boren.

Verder meeste op expert kunnen winnen voor de laatste twee armbandjes had ik daarvoor wel goede tunes nodig.

Weet niet of dat voor Monza ook zo is maar rotatie op 540 werkt voor mij nu best, mijn oom gaat lekker op 630 maar sowieso vrij laag dus beide fanatec.

Edit... Aan jouw monthly rival tijd te zien staan jouw settings best goed 8)7

Andere tip voor iedereen speel veel met iemand samen co-op.... Dan win je namelijk al als je beide op plek 4 en 5 eindigt, Zolang je maar meer punten hebt dan rode team (computer) en is natuurlijk ook vaak gewoon gezellig oOo

• Vanderaatje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:20
En nog een tip als je even moe wordt van AI lekker paar rondjes rivals doen, kan je ghost racen tegen echte mensen _/-\o_ ... Mis daar danwel weer GOT club |:(

• Exactor it
timmie271 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 23:00:
Dat Horizon play is echt gaar, ze rammen je aan alle kanten of je rijd onbedoeld volle bak tegen een vangrail en staat stil maar laten we je toch maar een 5 seconden full slow down geven 8)7

En schijnbaar als je 8e wordt in een volle lobby krijg je bijna 2x zoveel xp als in een lobby met 6 en je wordt 4e... hopelijk passen ze de xp levels echt nodig aan, heb nu voor level 16 40k xp nodig... een eeuwige saaie grind voelt dit nu aan i.p.v. lol erin hebben. Die wristband en stamps naar 100% brengen was een betere achievement geweest naar mijn idee.

Inmiddels wel bijna alle PR (los van drifts) naar 3 sterren gebracht, maar die ellendig lange trail hadden ze best mogen zeggen dat je vanaf de zijkant moest komen. Potjandorie 4 pogingen kostte mij dat _O-
Ik ben geen geweldige racer. Ik kwam in FM wel mee online maar dat kwam omdat ik nooit penalties kreeg en tegenstanders wel continu. De respectvolle rijstijl moet ik ff afleren in FH6. Binnenbocht duiken en speedboasts krijgen door de tegenstander je een tik te laten geven is de way to go volgens mij. Ik moet ook iets aan mijn assists doen. De helft van het veld rijdt sneller bij de start dan ik en kan ook sneller de bocht uitkomen in de same spec modus. Of ik ben heel slecht in op RT duwen. :)

• G_Dragon
Ben je verplicht om z'n kampioenschap te starten wanneer je puur bezig bent voor het verhaal van de armbanden?

[ Voor 75% gewijzigd door G_Dragon op 24-05-2026 10:30 ]

G_Dragon schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:22:
Ben je verplicht om z'n kampioenschap te starten wanneer je puur bezig bent voor het verhaal van de armbanden?
Je bedoelt dat je het seasonal championship start maar je wou gewoon de festival single race doen? Ik geloof dat je op Y kunt drukken om te wisselen, staat ook onderin aangegeven bij welke knoppen je hebt.

• G_Dragon
Finraziel schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:43:
[...]

Je bedoelt dat je het seasonal championship start maar je wou gewoon de festival single race doen? Ik geloof dat je op Y kunt drukken om te wisselen, staat ook onderin aangegeven bij welke knoppen je hebt.
Ah thanks! Kon het niet vinden, maar keek in het menu zelf. Ik heb inmiddels gewoon die seasonal championship gehaald en de Mclaren binnengesleept :p

Maar die ai sjonge jonge.. wat een easy win telkens;

• Hans1990
  • Niet online
Vanderaatje schreef op zondag 24 mei 2026 @ 09:25:
[...]

Hoi @Hans1990 welkom bij FH6 d:)b

Zag wel dingen voorbij komen over Monza over via 1 usb naar console/pc, maar zo te lezen heb je het al gefixed.

AI wel vaak vermoeiend gebruik nu maar vaak Rewind als ze weer in een bocht zich in mijn zijkant boren.

Verder meeste op expert kunnen winnen voor de laatste twee armbandjes had ik daarvoor wel goede tunes nodig.

Weet niet of dat voor Monza ook zo is maar rotatie op 540 werkt voor mij nu best, mijn oom gaat lekker op 630 maar sowieso vrij laag dus beide fanatec.

Edit... Aan jouw monthly rival tijd te zien staan jouw settings best goed 8)7

Andere tip voor iedereen speel veel met iemand samen co-op.... Dan win je namelijk al als je beide op plek 4 en 5 eindigt, Zolang je maar meer punten hebt dan rode team (computer) en is natuurlijk ook vaak gewoon gezellig oOo
Ik rijd ook expert idd.

Mijn Moza staat ingesteld op 900graden en 6Nm. Misschien dat ik de rotatie iets lager zet en Nm iets hoger, maar 6Nm kan ik comfortabel hele dag mee rijden.
Ik rijd met een de KS Pro en daar is overpakken van het stuur niet echt makkelijk.
Echter lagere rotatie betekent ook zenuwachtiger stuurgedrag. Maar geen problemen met het rijden tot zover eigenlijk.. (38.715 op monthly rival deze maand)
Co-op is altijd gezellig.
OMFG... Ik heb tot nu toe de game van het begin in Linux (Bazzite) gespeeld, en ik dacht dat de game goed draaide... Maar bij de moeilijkere en langere races begon ik toch het gevoel te krijgen dat er iets niet klopte. Hoe meer ik er op ging letten hoe meer ik het gevoel had dat de framerate weliswaar goed was, maar dat het net was alsof de game op willekeurige momenten even vertraagde en weer versnelde (en dan tijdens highspeed races kon dat elke seconde gebeuren). Beweging was niet smooth van dingen waar je langs raasde... Had al met settings zitten spelen en FSR omlaag gezet naar balanced, andere settings lager geprobeerd, FPS limit lager of helemaal uit, maar had allemaal geen invloed...

Nu toch na maanden weer eens naar Windows geboot en na alles weer helemaal te laten updaten en de game te downloaden eens geprobeerd... Supersmooth!!! Heb de settings nu hoger staan dan eerst, FSR op quality staan (en hij zegt FSR 4.1.0, volgens mij stond dat er niet toen ik onder linux draaide). 4k 144 Hz nu (linux gaat maar tot 120 Hz, maar onder windows doet HDMI 2.1 het fatsoenlijk) en meestal zit de game gewoon strak op 144 FPS geplant (terwijl het onder linux meestal rond de 100 was, dus nog los van de slowdown effects). Af en toe zakt het een beetje, maar VRR zorgt er voor dat ik daar niks van merk, en ook helemaal geen last meer van dat vertragen en versnellen. Dit rijdt opeens zo lekker nu! Wat heb ik mezelf aangedaan al die tijd :X

Na meerdere ervaringen eerder waarbij games juist onder Windows crappy draaiden (vooral shader stutters) en onder Linux juist beter had ik Windows een beetje afgeschreven, maar dit laat zien dat ik het toch gewoon per game moet bekijken lijkt het...

Dit op een 9070XT met 9800X3D en 32 GB DDR5-6000 overigens.

edit : Oh ja, iets compleet anders... ik mis nog maar 1 straat nu... Gister popte de voorlaatste ineens op een stukje van al die snelwegen op dat haveneiland, boven Daikoku parking area ergens. Maar er was niks van te zien op de kaart. Dus wie nog stukjes zoekt en het maar niet kan vinden, kan de moeite waard zijn daar gewoon eens te proberen overal langs te rijden. Nu die laatste nog...

[ Voor 9% gewijzigd door Finraziel op 24-05-2026 20:13 ]

• Mr. Freeze
Finraziel schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:36:

edit : Oh ja, iets compleet anders... ik mis nog maar 1 straat nu... Gister popte de voorlaatste ineens op een stukje van al die snelwegen op dat haveneiland, boven Daikoku parking area ergens. Maar er was niks van te zien op de kaart. Dus wie nog stukjes zoekt en het maar niet kan vinden, kan de moeite waard zijn daar gewoon eens te proberen overal langs te rijden. Nu die laatste nog...
Nog steeds een 250 te gaan hiero, ik dacht spelenderwijs dat wel te flikken, maar schiet niet op. Heb hele gebieden nog grijs.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Finraziel schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:36:
OMFG... Ik heb tot nu toe de game van het begin in Linux (Bazzite) gespeeld, en ik dacht dat de game goed draaide... Maar bij de moeilijkere en langere races begon ik toch het gevoel te krijgen dat er iets niet klopte. Hoe meer ik er op ging letten hoe meer ik het gevoel had dat de framerate weliswaar goed was, maar dat het net was alsof de game op willekeurige momenten even vertraagde en weer versnelde (en dan tijdens highspeed races kon dat elke seconde gebeuren). Beweging was niet smooth van dingen waar je langs raasde... Had al met settings zitten spelen en FSR omlaag gezet naar balanced, andere settings lager geprobeerd, FPS limit lager of helemaal uit, maar had allemaal geen invloed...

Nu toch na maanden weer eens naar Windows geboot en na alles weer helemaal te laten updaten en de game te downloaden eens geprobeerd... Supersmooth!!! Heb de settings nu hoger staan dan eerst, FSR op performance staan (en hij zegt FSR 4.1.0, volgens mij stond dat er niet toen ik onder linux draaide). 4k 144 Hz nu (linux gaat maar tot 120 Hz, maar onder windows doet HDMI 2.1 het fatsoenlijk) en meestal zit de game gewoon strak op 144 FPS geplant (terwijl het onder linux meestal rond de 100 was, dus nog los van de slowdown effects). Af en toe zakt het een beetje, maar VRR zorgt er voor dat ik daar niks van merk, en ook helemaal geen last meer van dat vertragen en versnellen. Dit rijdt opeens zo lekker nu! Wat heb ik mezelf aangedaan al die tijd :X

Na meerdere ervaringen eerder waarbij games juist onder Windows crappy draaiden (vooral shader stutters) en onder Linux juist beter had ik Windows een beetje afgeschreven, maar dit laat zien dat ik het toch gewoon per game moet bekijken lijkt het...

Dit op een 9070XT met 9800X3D en 32 GB DDR5-6000 overigens.

Haha ik moet er ook nog 2. Die komen hopelijk vanzelf een keertje langs :)

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gisteren en vandaag ook weer even wat gespeeld, heb nu 3 bandjes, 45 auto's en ben level 36. Game bevalt heel goed. Merk wel dat de balance per auto erg verschild, de ene keer win ik zonder moeite, andere keer word ik amper 8ste 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KW1pWa95BelVpEcMx5mS1ZxZz5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nmbSjTrUUXlzEl0XWZOTBzkx.png?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Mr. Freeze
Linksquest schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:48:
Gisteren en vandaag ook weer even wat gespeeld, heb nu 3 bandjes, 45 auto's en ben level 36. Game bevalt heel goed. Merk wel dat de balance per auto erg verschild, de ene keer win ik zonder moeite, andere keer word ik amper 8ste 🙈

[Afbeelding]
Ligt niet aan jou, of je auto. De a.”i”. is gewoon onvoorspelbaar.

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
Vandaag 2 keer achter elkaar dezelfde dirt race gedaan met dezefde auto. De eerste keer met moeite 4e geworden en de 2e poging gewonnen met een seconde of 8 voorsprong.

Hopelijk fixen ze dit nog,zodat de ai constanter is....maar ik ga er geen geld op zetten. 8)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:51
skreppiedoe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:46:
Vandaag 2 keer achter elkaar dezelfde dirt race gedaan met dezefde auto. De eerste keer met moeite 4e geworden en de 2e poging gewonnen met een seconde of 8 voorsprong.

Hopelijk fixen ze dit nog,zodat de ai constanter is....maar ik ga er geen geld op zetten. 8)
Dat geen race hetzelfde is kun je natuurlijk ook als voordeel zien. Aangenomen natuurlijk dat er een goede reden voor is zoals een flinke crash achter je die in de eerste race niet plaatsvond. Maar ergens heb ik het vermoeden dat dat niet het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door Arthur Tromp op 24-05-2026 16:26 ]

• G_Dragon
Aan het oefenen met driften, begin is er maar nog ver van goed..

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:38
Normaal ben ik een 'lurker', maar vind het toch even leuk om te reageren. Terwijl ik vrij snel klaar was met FH5 omdat het niet de funlevel had zoals gewenst, heb ik dat met FH6 wel. Ondertussen ben ik level 160, heb alle wegen ontdekt en bezig met de golden wristband, kan je wel stellen dat ik helemaal fan ben. Toch is dat puntje met onverslaanbare AI lastig.

Wat bij mij én mijn vrienden heeft geholpen is om de driftcam aan te zetten, klinkt als een rare aanpassing maar eerst reed ik comfortabel eerste en mijn vrienden achter mij. Nadat zij ook deze instelling hebben aangezet, zijn wij meer met elkaar in gevecht dan met de AI.

Het kan natuurlijk niet voor iedereen helpen, maar misschien helpt het een enkel paar.

PS: als je denkt elke weg te hebben gevonden, ongekend lang naar je beeldscherm heb gekeken (zoals ik): misschien helpt deze tool dan ook: https://github.com/WentTheFox/ForzaRoadFinder, let op: hij vind hele kleine stukjes die je niet heb gereden niet, alleen wat duidelijkere stukken.
Net een tijdje multiplayer spec racing gedaan... dat is wel erg leuk :)

Iedereen dezelfde auto dus die kun je dan niet meer de schuld geven :+ maar heb ook het idee dat het misschien de wat nettere rijders aantrekt. Er is nog wel het een en ander aan geduw, maar ik heb niemand gezien die echt anderen probeerde buiten een poortje te duwen of zo en de meeste mensen gaan ook netjes samen door bochten als ze in gevecht zijn.

Wel moeten ze echt iets doen aan die laadtijden... meestal valt het wel mee, maar af en toe zit je ineens heel lang te wachten. Ik heb het idee dat er dan gewoon iemand alt-F4 gedaan heeft of zo en de server heeft dat niet door. Wat mij betreft zetten ze gewoon een limiet op hoe lang je systeem er over mag doen om een level te laden. Als jij meer dan 5 of 10 seconden langzamer bent dan alle anderen dan heb je pech.

Of ik het leuk genoeg ga vinden om ooit dat level 100 te halen weet ik nog niet... ben nu level 7 O-)

• Corporate_Greed
Nog als bewijs hoe broken de AI momenteel is in FH6, dit was op "Pro" instelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeTiwWGQQPfKfC52UlpRgPDFeM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XME7iyZICCceWnGRHzZbbalR.png?f=fotoalbum_large

Zo bleef de Tacoma FE aan mijn 787B bumperkleven, zie ook waar de rest van de AI auto's zijn. In het begin zat er ook een FXX-K EVO bij, die was of gecrasht of de rubberbanding ging uit, de Tacoma FE hield het tot nog de helft (?) vol en zakte daarna steeds verder weg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8KAdgBgNl3OOsFMqGVKRa1mpmU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kiaj59f0YSw52IhF7mSrhGrf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap9ELreP2qiR7oB_oTob5juWOWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMJIVwIktqU3vcTbQFIneiXU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Corporate_Greed op 24-05-2026 17:46 ]

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Geleihoofd

Always a jellyhead

@G_Dragon, je mag mij ook wel aan de lijst van PC-spelers toevoegen:

Gamertag: Sarcastrophy#170

Alvast bedankt!

Task failed succesfully!

• Henkus
Ik vermaak me prima met deze game.

Soms is er idd wel het een en ander mis met de AI maar in de meeste races heb ik een goede battle met de AI op expert niveau. Er komt af en toe wel een beuk of een rewind aan te pas, maar dat hoort er bij :)

Vaak hangt resultaat wel af van welke auto/tune je gebruikt, heb je een auto met een hele goede tune dan win je een stuk makkelijker.

Er zouden wel wat meer road races en minder cross country events in mogen zitten. Cross Country vind ik zouwieso een verplicht event. Ik hou er niet zo van om door hekken, kassen ect ect heen te rijden.

Voor de Festival Playlist heb ik ook de Horizon Stunt Party gespeeld en dat is ook de laatste keer. Voelt aan als een lobby vol met rammers. Niet mijn ding.

Vandaag, ondanks het mooie weer, bijna heel de dag in de motion rig FH6 zitten spelen

De game heeft veel meer diepgang dan je verwacht. De motion output is geweldig. _/-\o_

Zou voelt een AMG One keihard aan als je op de snelweg rijdt en stuitert deze als een gek.
Een buggy rolt en van links naar rechts en die voel je echt veren. Op asfalt voel je alleen de kleine oneffenheden, maar zodra je naast de weg komt dan gaat alles tekeer.

Elke ondergrond voelt verschillend en elke auto voelt ook echt anders.

De ofroad races zijn behoorlijk intens door alle bewegingen van de rig en de buttkickers en de G-seat. Vooral als je richitng de S1 klasse gaat. Omdat de 49" monitor vast op de rig staat en mee beweegt, hang ik echt achterover als ik een berg oprijd en helemaal naar links/rechs in de bochten.

En atltijd met een smile op mijn gezicht _/-\o_

Favorite autos : Porsche GT3 RS voor asfalt en de Ford RS200 voor ofroad.
Voor de RS200 icm manual shifter en hand rem is zo gaaf.

De game loopt perfect vloeiend op 120fps, alles is een visueel spectakel en alleen in de cockpit view natuurlijk. Heel jammer vind ik dat vlak voor het einde van een race altijd het beeld van de volle breedte terugschakelt naar het middelste gedeelte, terwijl je nog aan het racen bent.

Probleem met de controllers bij bijna elke start:

Ik heb (heel) veel USB apparaten aangesloten op mijn race rig en dat zorgt ervoor dat regelmatig mijn rem/stuur/ handrem niet herkent wordt na het opstarten van de game. Ik gebruik Forza Emuwheel, maar moet alles opstarten in een vaste volgorde om het te laten werken.

Zelfs wanneer ik mijn bluetooth headphones aanzet heeft effect of controllers wel of niet herkent worden en dan nog moet ik soms de game 2x opnieuw starten voordat alles werkt 8)7

Ben nu gestopt, maar kan niet wachten om morgen weer verder te gaan.

Het enige waar ik de controller in de game voor ga gebruiken zijn jumps naar aantal XP borden die op de moeilijke plaatsen zitten, want als je dat met motion doet is het niet zo fijn.

Als je de game alleen met de controller speelt, speel je ook FH6 maar eigenlijk is gewoon een compleet ander spel.

• Ricmaniac
Nu ook de focus leggen op de festival challenges :) wel leuk zulke progression unlocks. Hou wel een beetje van zo'n kleine grind in games.

Ik had ook nog even een momentje van what the capital F :P Niet in de game maar wel door de game...

Rij nu al een aantal dagen in de game alleen maar met een stuurtje dus. En ook regelmatig beetje "roleplaying" rondrijden. Ga ik weg van de manege na mijn dochter's paardrijles en draai ik me toch zo even de linkerbaan op ipv rechterbaan 8)7 :o Er kwam niks aan wat misschien juist ook er extra voor zorgde in combinatie, en het was maar een seconde denk ik voor ik het door had maar het was wel even van wtf hahah

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Corporate_Greed schreef op zondag 24 mei 2026 @ 17:45:
Nog als bewijs hoe broken de AI momenteel is in FH6, dit was op "Pro" instelling:

[Afbeelding]

Zo bleef de Tacoma FE aan mijn 787B bumperkleven, zie ook waar de rest van de AI auto's zijn. In het begin zat er ook een FXX-K EVO bij, die was of gecrasht of de rubberbanding ging uit, de Tacoma FE hield het tot nog de helft (?) vol en zakte daarna steeds verder weg:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent ook gewoon echt super goed! Die tacoma was gewoon zwaar onder de indruk van je rijkwaliteiten en bezweek gewoon op de helft van de druk.

Maar je had hem toch verwijderd van je pc…?

• Ricmaniac
Ik snap gewoon niks van die championship stuff..

Als ik er 1 wilt starten zegt hij: Do you want to quit your current championship? maar als ik op de map kijk kan ik nergens mijn huidige championship zien (voor zover duidelijk is)

Tevens heb ik nu bijv deze net gedaan.. ik heb hem binnen de tijd gehaald maar zie nergens te reward.
Tevens blijft het irritant dat die challenge er gewoon blijft staan imo

Weet nu gewoon niet of ik het goed gedaan heb of niet en gewoon zo moet laten staan :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuPgdE3E2Lav3l17h9aGDKnHIPw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hu0sZu7thqBt7oYUdkFVrGCo.png?f=user_large

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ricmaniac schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:25:
Ik snap gewoon niks van die championship stuff..

Als ik er 1 wilt starten zegt hij: Do you want to quit your current championship? maar als ik op de map kijk kan ik nergens mijn huidige championship zien (voor zover duidelijk is)

Tevens heb ik nu bijv deze net gedaan.. ik heb hem binnen de tijd gehaald maar zie nergens te reward.
Tevens blijft het irritant dat die challenge er gewoon blijft staan imo

Weet nu gewoon niet of ik het goed gedaan heb of niet en gewoon zo moet laten staan :P

[Afbeelding]
Je current championships zijn de seasonal icoontjes met een witte rand/achtergrond volgens mij. Als je een seasonal activity start, komen er drie races op de map te staan. Die moet je achter elkaar completen volgens mij, anders krijg je idd die melding.

——

Heb je die seasonal activity ook gedaan met de juiste auto. In dit geval dus max een A700 van een Japans auto merk.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-05-2026 21:35 ]

• Corporate_Greed
uchiha tijntje schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:24:
[...]

Je bent ook gewoon echt super goed! Die tacoma was gewoon zwaar onder de indruk van je rijkwaliteiten en bezweek gewoon op de helft van de druk.

Maar je had hem toch verwijderd van je pc…?
Klopt was al ermee gekapt maar wilde nog de screenshots laten zien, voordat iemand weer 'skill issue' gaat roepen terwijl er duidelijk iets mis is met het gedrag van de bots op het moment...

[ Voor 7% gewijzigd door Corporate_Greed op 24-05-2026 21:37 ]

• Ricmaniac
uchiha tijntje schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:27:
[...]

Je current championships zijn de seasonal icoontjes met een witte rand/achtergrond volgens mij. Als je een seasonal activity start, komen er drie races op de map te staan. Die moet je achter elkaar completen volgens mij, anders krijg je idd die melding.

——

Heb je die seasonal activity ook gedaan met de juiste auto. In dit geval dus max een A700 van een Japans auto merk.
Oke zal er eens goed op letten. Weet niet of die challenge daarmee gehaald is idd.

• Ricmaniac
Net wel een paar potjes hide and seek gedaan :D dat was best grappig. Eerste potje als hider was ik de enige over en tot die safezone gered :P op een gegeven moment reden er 3 seekers om me heen en toen kon er ik net omheen rijden ofzo. Weet niet precies wat je als seeker exact moet doen om iemand te taggen maargoed. Leuke random gamemode voor af en toe

Corporate_Greed schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:37:
[...]

Klopt was al ermee gekapt maar wilde nog de screenshots laten zien, voordat iemand weer 'skill issue' gaat roepen terwijl er duidelijk iets mis is met het gedrag van de bots op het moment...
Ja je kunt wel verontwaardigd blijven doen, maar de oorzaak zat gewoon in dat jij iets raars riep. Nu roep je dat het probleem zit in dat ze niet goed genoeg zijn, eerder was je aan het klagen dat ze je bij de start aan alle kanten voorbij kwamen... make up your mind?

• Ricmaniac
@uchiha tijntje thanks voor de uitleg. Dat was het allemaal idd.

• Beakzz
Je kan niet zelf championships maken in deze game toch? Vond de festival championships best leuk als afwisseling en kon het niveau ook hoger zetten omdat je niet perse elke keer 1e hoeft te worden.

Wel jammer dat (bij mij iig) 1 AI altijd 1e of 2e wordt

• G_Dragon

• sdk1985
skreppiedoe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:46:

Ik doe net twee keer dezelfde crosscountry a800. Eerst met de warthog, beste tijd 1:39 terwijl de AI 1:36 reed en dus werd ik 5e. Vervolgens de trailcat gepakt en daar reed ik een 1:30 mee. Dat is 9 (!) seconde sneller. Daarmee werd ik dik eerste.

Blijkt achteraf dat de warthog rally banden had en de jeep offroad. Blijkbaar is offroad voor offroad (goh) maar rally is meer voor mixed tarmac en dus slechter op offroad. Dat en de warthog had lagere speed skill.

Ik reed even goed, dus voor de mensen die het idee hebben dat de ai zo wisselvallig is; controleer even naar je eigen best lap times.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 25-05-2026 00:59 ]

• timmie271
sdk1985 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:56:
[...]

Ik doe net twee keer dezelfde crosscountry a800. Eerst met de warthog, beste tijd 1:39 terwijl de AI 1:36 reed en dus werd ik 5e. Vervolgens de trailcat gepakt en daar reed ik een 1:30 mee. Dat is 9 (!) seconde sneller. Daarmee werd ik dik eerste.

Blijkt achteraf dat de warthog rally banden had en de jeep offroad. Blijkbaar is offroad voor offroad (goh) maar rally is meer voor mixed tarmac en dus slechter op offroad. Dat en de warthog had lagere speed skill.

Ik reed even goed, dus voor de mensen die het idee hebben dat de ai zo wisselvallig is; controleer even naar je eigen best lap times.
Het helpt ook niet dat die warthog maar 170 gaat ofzo, fantastisch ding maar daarmee word je op lange rechte stukken om de oren de gereden idd :P

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
@sdk1985 Ik reed twee keer met dezelfde wagen,dus ook met dezelfde banden. Bij de tweede poging lag ik heel snel op de eerste plaats, terwijl ik bij de eerste poging pas laat met de nodige moeite op de vierde plek aankwam.

Ik vermaak me prima met deze game, bevalt me een stuk beter dan het vorige deel. :)

[ Voor 54% gewijzigd door skreppiedoe op 25-05-2026 07:30 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• Exactor it
Online Touge is gaaf! Ik heb volgens mij per ongeluk een goede S1 auto ervoor gevonden (McLaren Sabre). Beetje nerveus ding maar hij trekt op als de brandweer. Zo kom ik steeds ietsjes sneller de bocht uit waardoor de tegenstander nerveus wordt en gekke dingen gaat doen.

Sowieso leuke spanning in 1v1. En af en toe wat humor, ik vloog volledig uit de bocht net en stopte tegen een muur. Tegenstander haalt me toeterend in met de 'styling' emote.

• gwystyl
  • Laatst online: 21:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dit kwam ik tegen in een post op een ander forum:

Tot nu toe bekende auto's waarbij andere auto's in de skill tree vrijgespeeld kunnen worden:

2020 Corvette Stingray Coupe gets you: 1967 Corvette Stingray 427

2023 Honda Civic Type-R gets you: 1974 Honda Civic RS

1995 Ferrari F50 gets you: 1996 Ferrari F50 GT

1994 Ford Supervan 3 gets you: 2022 Ford Supervan 4

2014 Porsche 918 Spyder gets you: 2003 Porsche Carrera GT

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 25-05-2026 08:39 ]

• Hans1990
  • Niet online
Henkus schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:36:
Ik vermaak me prima met deze game.

Soms is er idd wel het een en ander mis met de AI maar in de meeste races heb ik een goede battle met de AI op expert niveau. Er komt af en toe wel een beuk of een rewind aan te pas, maar dat hoort er bij :)

Vaak hangt resultaat wel af van welke auto/tune je gebruikt, heb je een auto met een hele goede tune dan win je een stuk makkelijker.

Er zouden wel wat meer road races en minder cross country events in mogen zitten. Cross Country vind ik zouwieso een verplicht event. Ik hou er niet zo van om door hekken, kassen ect ect heen te rijden.

Voor de Festival Playlist heb ik ook de Horizon Stunt Party gespeeld en dat is ook de laatste keer. Voelt aan als een lobby vol met rammers. Niet mijn ding.

Vandaag, ondanks het mooie weer, bijna heel de dag in de motion rig FH6 zitten spelen

De game heeft veel meer diepgang dan je verwacht. De motion output is geweldig. _/-\o_

Zou voelt een AMG One keihard aan als je op de snelweg rijdt en stuitert deze als een gek.
Een buggy rolt en van links naar rechts en die voel je echt veren. Op asfalt voel je alleen de kleine oneffenheden, maar zodra je naast de weg komt dan gaat alles tekeer.

Elke ondergrond voelt verschillend en elke auto voelt ook echt anders.

De ofroad races zijn behoorlijk intens door alle bewegingen van de rig en de buttkickers en de G-seat. Vooral als je richitng de S1 klasse gaat. Omdat de 49" monitor vast op de rig staat en mee beweegt, hang ik echt achterover als ik een berg oprijd en helemaal naar links/rechs in de bochten.

Favorite autos : Porsche GT3 RS voor asfalt en de Ford RS200 voor ofroad.
Voor de RS200 icm manual shifter en hand rem is zo gaaf.

De game loopt perfect vloeiend op 120fps, alles is een visueel spectakel en alleen in de cockpit view natuurlijk. Heel jammer vind ik dat vlak voor het einde van een race altijd het beeld van de volle breedte terugschakelt naar het middelste gedeelte, terwijl je nog aan het racen bent.

Probleem met de controllers bij bijna elke start:

Ik heb (heel) veel USB apparaten aangesloten op mijn race rig en dat zorgt ervoor dat regelmatig mijn rem/stuur/ handrem niet herkent wordt na het opstarten van de game. Ik gebruik Forza Emuwheel, maar moet alles opstarten in een vaste volgorde om het te laten werken.

Zelfs wanneer ik mijn bluetooth headphones aanzet heeft effect of controllers wel of niet herkent worden en dan nog moet ik soms de game 2x opnieuw starten voordat alles werkt 8)7

Ben nu gestopt, maar kan niet wachten om morgen weer verder te gaan.

Het enige waar ik de controller in de game voor ga gebruiken zijn jumps naar aantal XP borden die op de moeilijke plaatsen zitten, want als je dat met motion doet is het niet zo fijn.

Als je de game alleen met de controller speelt, speel je ook FH6 maar eigenlijk is gewoon een compleet ander spel.
Full motion, supervet! En ik mij bijna schuldig voelen om een set van 700 euro (zonder pedals) te gebruiken voor een arcade racer... Maar dit is wat telt:
Voor mij is de overstap van G25 naar deze Moza set ook echt compleet ander spel geworden. Zoveel soepelere en sterkere FFB, een stuur met genoeg knopjes, een schermpje er bij, shift lampjes, enzovoort. Ik betwijfel of ik alle draaiknoppen zelfs in Assetto Corsa werkend ga krijgen, maar gewoon als hebbeding is het super leuk.
Dus nu ben ik wel beetje jaloers op full motion :+

Zo'n EmuWheel / vJoy feeder is ook een interessant idee. Ik was het volgens mij wel tegengekomen, maar had het nog niet geinstalleerd. Ik zou dan ook de G25 moeten afschermen van Forza, want als Forza die ziet raakt het al in de war. Misschien omdat die zich aanmeld als FFB joystick.

Verder deel ik je mening over de offroad races. Ik ben nog polsbandjes aan het halen, maar probeer eigenlijk zoveel mogelijk de asfalt races te doen..
Ik heb enkel de Ariel Athom voor offroad, maar dat ding heeft grip grip grip.. en dan plots sta je achterstevoren. Valt bijna niet tegenaan te sturen als die uitbreekt. Trouwens de "grip" is ook niet geweldig, want op tractie verlies ik het altijd van de expert AI.
Ook hebben veel cross country/offroad veel van die jumps. Ik weet dat het erg arcade is, maar ik heb er altijd beetje hekel aan. Je hoeft maar 1 graad de verkeerde kant op te wijzen bij het afspringen, en je komt scheef neer en verliest een bak tijd. En dat is nog best-case scenario.

De drift races ga ik waarschijnlijk ook met controller doen. Na 2d x 7uur op zo'n 6Nm gereden te hebben beginnen mijn polsen dat wel te merken. De offroad en drifts zijn dan een flinke pols massage/workout.. voor mij beetje too much. Sowieso houd ik niet van al dat geklap op de polsen als het even niet hoeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 25-05-2026 10:04 ]

• G_Dragon
Oefening baart kunst, word langzaam iets beter! Nog wel een lange weg te gaan :p

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:53
Netjes!

ik zie die score onderin dus niet. Dacht dat ze dat hadden weggehaald. Dus was telkens ern beetje op gok. Maar ws dus een bug.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:42
Er is een webtool voor PC waarmee de "onvindbare" onontdekte wegen gemarkeerd kunnen worden. Ik speel op Xbox Series X en heb helaas een PC met oude grafische kaart (>10 jaar) die FH6 weigert te draaien op PC. FH6 is een Play Anywhere titel.

Link: https://github.com/WentTheFox/ForzaRoadFinder

Xbox Live: BicyclicTiger34 TrueAchievements

• Ricmaniac
Heel netjes :)
die driftzone daar is geweldig

• G_Dragon
Ik hoop dat er nog wel meer focus op driften gaat komen straks bij nieuwe armbanden, want tot nu toe zijn het een paar drift zones en de drift club. En voor een spel dat zich afspeelt in Japan, verwacht ik wel meer focus op driften als ik heel eerlijk ben..

• G_Dragon
Geleihoofd schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:48:
@G_Dragon, je mag mij ook wel aan de lijst van PC-spelers toevoegen:

Gamertag: Sarcastrophy#170

Alvast bedankt!
Heb je zojuist toegevoegd :)

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Niet dat ik er heel goed in ben, hoort het er inderdaad wel een beetje bij in Japan.

Geeft wel een heerlijk gevoel als die ene magische eindeloos voelende drift een keer valt.

Vermaak mij verder top in dit deel, de wegen voelen een stuk dynamischer aan en de wereld is veel gevarieerder dan het in Horizon 5 was.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wel jammer dat de onrealistische snelheden bij sommige snelheidscamera's er weer staan. Kwam weer een topsnelheid tegen van iets van 540km.h in een mini in de A klasse.

Verder vermaak ik me prima. Gisteren een 24ste tijd wereldwijd op een van de trailblazers. Zal binnen de kortste keren enorm wegzakken. Maar toch leuk voor nu :D
AI is inderdaad soms wat hard in de bochten. Maar ik moet zeggen je weet dat het komt, dus ik rem net iets harder af dan ik in rivals zou doen, en pak hem daardoor net na de bocht ook gelijk weer terug. (High skill is mijn level) Verder denk ik dat je inderdaad net wat beter op je tunes moet letten in races. In FH5 reed ik vaak dirt op roadtunes, en roadraces op offroad tunes zonder problemen. Dat lijkt hier wat harder afgestraft te worden. (Ook reed ik daar op expert.) En sommige races vragen gewoon om even een paar keer rijden zodat je het parcours beter kent en gewoon beter weet waar je welke bocht hoe moet aansnijden en hoe hard. Plus dat botsen op muren volgens mij ook wel echt meer afremt dan in FH5. (imho een groot pluspunt.)

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• G_Dragon
Hoppaaa!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD4nT5TH3xUim0_xVfeINACeaM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnFhakhZSJwx6nt2CwLQE1n1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTFPTvEP9Vq0tGf-LN4ZlviB3U0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ft0kmbS7GLOxBOUFBwyMUZ1j.jpg?f=fotoalbum_large

Met de wegen kan ik pas verder wanneer ik de gouden armband heb..

• timmie271
Eindelijk het laatste weggetje gevonden. Ontbrak in het skigebied ondanks volledig oranje gekleurde weg oOo

• gwystyl
  • Laatst online: 21:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

timmie271 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:55:
Eindelijk het laatste weggetje gevonden. Ontbrak in het skigebied ondanks volledig oranje gekleurde weg oOo
Pfff ik ben bang dat ik hem ga laten zitten. Heb je de hele kaart nog een keer langsgereden of kwam je daar toevallig terecht (of tijdens een race ofzo)? Zeker als hij op de kaart al gekleurd is, is het natuurlijk geen doen om te zoeken.

Ik ga misschien die webtool nog even proberen, maar dan moet ik eerst weer uitvogelen hoe ik dat aan de gang krijg. Ik heb wel Visual Studio geïnstalleerd op mijn laptop, maar weet niet meer precie hoe dat werkte. Wordt dus ff puzzelen om het op de PC aan de gang te krijgen.

• sdk1985
timmie271 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:05:
[...]

Het helpt ook niet dat die warthog maar 170 gaat ofzo, fantastisch ding maar daarmee word je op lange rechte stukken om de oren de gereden idd :P
Valt mee, ik verwacht dat met andere banden een stuk beter was gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-cDf0XXm0uG0J2oJ4MqqJKZGgU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1WT2vg9G2TfMZppWpUPQnEKX.png?f=fotoalbum_large

• timmie271
sdk1985 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:42:
[...]

Valt mee, ik verwacht dat met andere banden een stuk beter was gegaan:

[Afbeelding]
Heb het zelf over de stock versie van de Warthog, kan wellicht met upgrade harder inderdaad :)

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste