• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:17
sdk1985 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Hmm maar dan betekent een tune écht niks meer. Eigenlijk is het nu al gereduceerd tot het 30 seconde zoeken naar de populairste tune in plaats van zelf rommelen cq verdienen van je tuning.

Je kunt natuurlijk altijd meerdere varianten van een auto maken met elk een eigen tune en via de skin deze visueel herkenbaar maken.

Wat ik vooral jammer vond (nog niet gekeken maar ik gok dat het niet anders is) is dat je bij de multiplayer met meerdere events tussendoor niet van auto kan wisselen (zoals dat in The Crew wel kon). Dat je zegmaar een Ferrari pakt en het 3 cross country events blijken te zijn :X .
Hmm, die volg ik niet? Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen ;)

Neem als voorbeeld nu even de GMC Syclone. Dit vond ik in FH5 echt een lust om mee te rijden. Kan je ook overal voor gebruiken. Je zou dus een A en B-class road tune kunnen maken en bijvoorbeeld nog een dirt tune. Als er dan op dat moment een dirt tune op actief is en je krijgt een A-Class road race kan je alsnog gewoon die auto kiezen met de A-class road tune. Voelie um?

Dat je tussendoor geen andere auto's kan kiezen is inderdaad ook jammer maar heb ik zelf minder moeite mee.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

sdk1985 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:13:
[...]

Probleem bij mij is dat hij maar blijft doortellen, dat kan gevoelsmatig gerust een minuut duren. Dus dan ben je klaar en dan blijft hij punten tellen :X .
Dat komt omdat je sneller skillpoints haalt dan dat die teller het kan bijbenen :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Net 3 miljoen uitgegeven aan kleren en schoenen, want als je alles koopt dan verschijnen ze niet meer in de wheel spins. Waardoor je meer kans op auto's krijgt :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Vanderaatje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:39
Arvado schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:26:
Het is echt zo jammer dat je bij begin van races geen tunes kan kiezen. Het lijkt me toch niet zo moeilijk om te maken dat je bijvoorbeeld 4 tunes aan een auto kan toewijzen en bij het starten van de race als je de auto selecteer ook gelijk 1 van de 4 tunes kan selecteren. Daarnaast zou ik ook graag zien dat je een default tune kan toewijzen. Dus als je een auto gebruikt en je zet er voor bijv. een danger sign even een andere tune op dat ie teruggaat naar zijn default tune als de auto weer in de garage terecht komt.

Daarnaast zou er een mogelijkheid moeten zijn om zelf een soort van tags te maken en die aan auto's te koppelen. Deze tags zouden dan ook je garage filter naar voren moeten komen. Dat zou managen van de auto's zoveel beter maken en daarmee ook een hoop speelplezier.

Had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze met zoiets zouden komen dus dat valt me eigenlijk een beetje tegen.
Helemaal met je eens d:)b

Als workaround inderdaad meerdere auto nemen (wel dure grap voor sommige auto's)

De echt lekkere auto''s maak ik altijd favoriet hier kun je namelijk wel makkelijk en snel op filteren en ik doe altijd kleurcodes per type races:

Blauw = road/street

Oranje = dirt

Groen = cross country

• Arvado
Vanderaatje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:49:
[...]

Helemaal met je eens d:)b

Als workaround inderdaad meerdere auto nemen (wel dure grap voor sommige auto's)

De echt lekkere auto''s maak ik altijd favoriet hier kun je namelijk wel makkelijk en snel op filteren en ik doe altijd kleurcodes per type races:

Blauw = road/street

Oranje = dirt

Groen = cross country
Ja favoriet gebruik ik ook. Die kleuren ga ik ook maar eens mee werken 😊

Wat wel een vooruit gang is, is je nu precies kan zien op welke banden een auto staat. Dat was in FH5 een beetje een gok. Drag en drift kon je wel zien maar rally en offroad waren hetzelfde tekentje en als er niks stond kon het ook van alles zijn. Een filter op basis van banden zou ook nog helpen!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:46

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

G_Dragon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:45:
Net 3 miljoen uitgegeven aan kleren en schoenen, want als je alles koopt dan verschijnen ze niet meer in de wheel spins. Waardoor je meer kans op auto's krijgt :p
Ga ik ook effe doen. Ondertussen laat ik de game overdag op minimale resolutie draaien, met Rivals map The Colossus icm anna race mode met de daarbij horende auto tacoma. Geld farmen. Pak zo'n 1 tot 1,5 miljoen per uur met niks doen. En die hele dure auto's koop ik met vouchers die ik nog heb, of ik moet ze met wheelspins winnen.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:45
sdk1985 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:13:
[...]

Probleem bij mij is dat hij maar blijft doortellen, dat kan gevoelsmatig gerust een minuut duren. Dus dan ben je klaar en dan blijft hij punten tellen :X .
Hehe ja je moet er even een gevoel voor krijgen. Meestal kan ik stoppen rond de 35K (x9). Of doe ik aan het einde wat drifts of landscaping zo dat ik kan inschatten of ik nog even door moet als ik geen 500K haal

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
MisterJD schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Ga ik ook effe doen. Ondertussen laat ik de game overdag op minimale resolutie draaien, met Rivals map The Colossus icm anna race mode met de daarbij horende auto tacoma. Geld farmen. Pak zo'n 1 tot 1,5 miljoen per uur met niks doen. En die hele dure auto's koop ik met vouchers die ik nog heb, of ik moet ze met wheelspins winnen.
Serieus, dat verpest toch hele spel? Of ben ik hierin de enigste.. :)

Die touge races zijn echt heel tof, net mijn eerste gehad. Krijg ook best wel een Need For Speed Carbon gevoel hierbij :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Beakzz
Ja had ik ook gelijk gedaan zodra dat kon, maar heb het idee dat die allemaal vervangen zijn met 5-20K :+

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Beakzz schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:01:
[...]

Ja had ik ook gelijk gedaan zodra dat kon, maar heb het idee dat die allemaal vervangen zijn met 5-20K :+
Serieus? Dat zou zuur zijn..

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

kleding wordt vervangen door low cash rolls in de wheelspins, was ook al zo in 5, dus over algemeen is het de investering niet waard zo vroeg in de game. Genoeg te doen en te halen.

• Beakzz
G_Dragon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:02:
[...]

Serieus? Dat zou zuur zijn..
Nee is een gevoel en niet te controleren vandaar de :+ Ik krijg wel mooie spins hoor, maar ook vrij vaak super wheel spins met in totaal net 50K of meerder normale wheelspins achter elkaar onder de 20K. Geen idee of het meer of minder is dan voor ik de kleding had gekocht.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:11
Arvado schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:14:
[...]

Hmm, die volg ik niet? Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen ;)

Neem als voorbeeld nu even de GMC Syclone. Dit vond ik in FH5 echt een lust om mee te rijden. Kan je ook overal voor gebruiken. Je zou dus een A en B-class road tune kunnen maken en bijvoorbeeld nog een dirt tune. Als er dan op dat moment een dirt tune op actief is en je krijgt een A-Class road race kan je alsnog gewoon die auto kiezen met de A-class road tune. Voelie um?

Dat je tussendoor geen andere auto's kan kiezen is inderdaad ook jammer maar heb ik zelf minder moeite mee.
Haha geen probleem ik zal proberen het beter te verwoorden

Vroeger was er echt sprake van het verdienen van upgrades aan je auto, upgrades die vaak één richting op werkte. Denk aan een Need for Speed Underground, Porsche unleashed of nog langer terug Street Rod. Bij die laatste moest je letterlijk in de krant zoeken naar parts.

Afbeeldingslocatie: https://www.retrogames.cz/games/1145/DOS_01.gif

(Edit: lol je kunt hem in de browser spelen https://www.retrogames.cz/play_1145-DOS.php).

In Forza Horizon zit in theorie hetzelfde systeem. In mijn eerste Forza Horizon, deeltje 4, heb ik in het begin ook zelf wel wat auto's getuned. Bijvoorbeeld een A klasse audi met alle punten in het motor vermogen waardoor het een soort raket op de rechte stukken werd :+ . Echter je komt er snel achter dat je via find tune heel snel het werk van anderen kan toepassen op je auto's. Dat gecombineerd met onbeperkt geld en de snelheid waarmee je van tunes wisselt maakt het tunen een stuks nietszeggender dan vroeger. On the fly kunnen wisselen tussen diverse tunes maakt dat voor mij nóg erger.

Wat ik liever zie is dat een upgrade naar een andere klasse betekent dat je een auto bijvoorbeeld een x uur kwijt bent. Dus van B naar A is een uur en van B naar R is 24 uur. Dat je daarna kan finetunen met rijhoogte, bandenspanning, etc en dat van andere spelers kan gebruiken helemaal prima.

Dat betekent dan dat je tegelijk dus inderdaad meerdere auto's nodig hebt indien je meerdere specs wilt rijden met hetzelfde auto type. Maar dat combineer leuk met het nieuwe garage systeem. Dan kun je dus daar 3x dezelfde auto showen, elk met een andere spec en look.

Maar goed ik ben dus geen sandbox gamer :X .

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 21-05-2026 12:06 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

sdk1985 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:04:
[...]

Vroeger was er echt sprake van het verdienen van upgrades aan je auto, upgrades die vaak één richting op werkte. Denk aan een Need for Speed Underground, Porsche unleashed of nog langer terug Street Rod. Bij die laatste moest je letterlijk in de krant zoeken naar parts.

[Afbeelding]

(Edit: lol je kunt hem in de browser spelen https://www.retrogames.cz/play_1145-DOS.php).

In Forza Horizon zit in theorie hetzelfde systeem. In mijn eerste Forza Horizon, deeltje 4, heb ik in het begin ook zelf wel wat auto's getuned. Bijvoorbeeld een A klasse audi met alle punten in het motor vermogen waardoor het een soort raket op de rechte stukken werd :+ . Echter je komt er snel achter dat je via find tune heel snel het werk van anderen kan toepassen op je auto's. Dat gecombineerd met onbeperkt geld en de snelheid waarmee je van tunes wisselt maakt het tunen een stuks nietszeggender dan vroeger. On the fly kunnen wisselen tussen diverse tunes maakt dat voor mij nóg erger.

Wat ik liever zie is dat een upgrade naar een andere klasse betekent dat je een auto bijvoorbeeld een x uur kwijt bent. Dus van B naar A is een uur en van B naar R is 24 uur. Dat je daarna kan finetunen met rijhoogte, bandenspanning, etc en dat van andere spelers kan gebruiken helemaal prima.

Dat betekent dan dat je tegelijk dus inderdaad meerdere auto's nodig hebt indien je meerdere specs wilt rijden met hetzelfde auto type. Maar dat combineer leuk met het nieuwe garage systeem. Dan kun je dus daar 3x dezelfde auto showen, elk met een andere spec en look.

Street Rod <3 racing for pink slips.

Er had van mij meer onderscheid in de tunes gemogen, nu hebben ze alleen de klasse, met keywords. Maar had graag ook specifiek offroad, rally en drift setups gezien qua snel kiezen

Ik deed met Forza 5 al van sommige auto's inderdaad meerdere kopen en dan dmv kleur en wat uiterlijk zorgen dat ik kon zien waar ze voor getuned waren

[ Voor 3% gewijzigd door Bokkie op 21-05-2026 12:10 ]

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:44
Kan ik je mijn rekening geven, zodat je wat credits kan overmaken? :+ Ik heb nu 200k credits denk ik haha

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• sdk1985
RobinNL schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:09:
[...]

Kan ik je mijn rekening geven, zodat je wat credits kan overmaken? :+ Ik heb nu 200k credits denk ik haha
Pauze menu>wheel spins en super wheel spins even afraaien O-) .

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobinNL schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:09:
[...]

Oh als het kon... Had ik mezelf ook wat gegeven :p

• RobinNL
  • Laatst online: 15:44
sdk1985 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:11:
[...]

Pauze menu>wheel spins en super wheel spins even afraaien O-) .
Die heb ik allemaal al gedraaid 😅

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• sdk1985
RobinNL schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:15:
[...]

Die heb ik allemaal al gedraaid 😅
Bij de treasure cars/duurdere auto's/forza edition auto's even in de car mastery kijken. Meestal zit daar voor 30-50 punten 250.000 credits en/of een super wheel spin. Als mee zit beiden. Ik had gisteren een auto die gaf 500.000 via de super wheel spin én 250.000 credits :P . Zit ook weleens tegen hoor, ook 15K credits uit een super wheel spin gehad.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:03

Pimmuz

Roar

Vanochtend even wat benchmark testen gedaan maar het lijkt erop alsof de game niet soepel boven de 60hz/fps wil draaien. Zelfs met alles op very low en dan 1440p op 120hz heb rond de 70 a 100 stutters althans volgens de benchmark.

Dit lijkt echt een AMD probleem te zijn want zelfs de 3060ti lijkt op moment beter te presteren dan de beste kaart van AMD de 9070xt.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Is het mogelijk een wristband terug te gaan ivm halen dragraces?

[ Voor 68% gewijzigd door calsonic op 21-05-2026 14:52 ]

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:04
[...]

[Afbeelding]

Ik begrijp je punt, maar ben het er toch niet echt mee eens dat zelf tunen het niet waard zou zijn...

Als voorbeeld, ik heb gisteren alle speed traps en zones gedaan met die Ultima bak... In eerste instantie zelf even geupgrade, daarna omdat ik toch wat moeite had nog bij sommige die share code die hier langs gekomen was gebruikt... Maar werd er niet echt beter op en ik vond hem een beetje twitchy/instabiel (te snel overstuur). Dus terug naar mijn eigen tune en het voordeel is dan dat ik de front wat stabieler kan maken, maar ook dat ik vervolgens even snel naar slicks en race suspension kon schakelen voor extra grip op een specifiek speed zone op asfalt, terwijl ik normaal rally tires en suspension gebruik (want vaak is het zeer de moeite waard om bochten af te steken). Met het downloaden van tunes is alles aan de auto gelockt en kun je niks er aan doen behalve een compleet andere tune downloaden en installeren... Wat ook alleen bij een van je huizen kan, terwijl je anders makkelijk on the fly even wat kleine wijzigingen kunt doen als je bv meer of minder grip/downforce nodig hebt ergens voor.

Het is even een investering om te leren wat je moet doen maar zeker nog wel de moeite waard zou ik zeggen. En dan ben ik niet echt goed er in of zo.

Overigens is deze video van HokiHoshi een goede snelle uitleg over tuning in FH6 (volledige guide maakt hij later als er meer bekend is over de beste parts en settings)

Gamertag: FinrazielNL

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Yes hij is gespawned !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkLdRG2PUfD2erDZyfYBAVV7s8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GpgenuYq14y6RLbmQyufkESz.png?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:13

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit is echt de ziekste dragracer in de game!
Die zoek ik ook nog steeds. Nog niet gespot helaas

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:06
MisterJD schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Hoezo zou je dat op minimale resolutie doen?

Hoezo doe je dat eigenlijk?
Ik speel het normaal, en heb nog niet het idee gehad dat ik geld tekort kom.
En ik denk dat je dan alleen gaat rijden in top tier auto's waardoor je het halve spel mist.

Zou zelf wel iets willen om alle wegen ontdekt te hebben :P Wat een werk is dat...

[ Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 21-05-2026 13:36 ]

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• Hulleman
  • Laatst online: 13:35
Format-C schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:56:
[Afbeelding]

8) :Y)

Edit; prima geoptimaliseerd deze game. Mooi! :D ziet er gruwelijjk goed uit. (Heb mn 5090 gecapped op 80% powerlimit)

Edit; en ik geloof dat ik deze best leuk vind/ ga vinden! :)
Mag hopen dat een 5090 op 50% deze game nog maxed out kan draaien

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ricmaniac schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Dit is echt de ziekste dragracer in de game!
Die zoek ik ook nog steeds. Nog niet gespot helaas
Oh gewoon hier naar toe fast travelen, ik had veel geluk. Maar lees online dat als hij er niet staat, dat mensen hun spel opnieuw opstarten. Dat vond ik zelf een beetje overdreven want heb daar in een sessie gewoon telkens de auto gekocht die er stond en ging om de zoveel tijd even terug met fast travel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNC8QpB2p7xXzTia2FXFpDU4Tjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T5K2n1MmwDa53SUZ60WTT33M.png?f=fotoalbum_large

• Arvado
[...]

[Afbeelding]

Ah ja, ik begrijp nu wat je bedoel. Ik snap ook die gedachtegang. Maaarrrrr ik ben het niet met je eens ;P

Kijk Underground en Porsche 2000 had je geen classes (Porsche 2000 had wel classes maar je auto kon niet naar aan andere class) of bijvoorbeeld dirt racing. Je deed enkel je auto upgraden om nooit meer te downgraden. Bij Forza is dat wel echt anders. IRL wordt ook voor elk race event een auto apart tuned.

24uur wachten is opzich geen slecht idee alleen ik vindt dat niet bij Forza Horizon passen. Daar is dit een te arcade game voor. Als ja online PVP raced wil je op dat moment de auto die je wilt kunnen gebruiken en niet pas een dag later. De meeste auto's 3x hebben is niet zoon probleem natuurlijk maar bij dure auto's is dat natuurlijk een stuk lastiger.

• Arvado
FRANQ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:34:
[...]

Hoezo zou je dat op minimale resolutie doen?

Hoezo doe je dat eigenlijk?
Ik speel het normaal, en heb nog niet het idee gehad dat ik geld tekort kom.
En ik denk dat je dan alleen gaat rijden in top tier auto's waardoor je het halve spel mist.

Zou zelf wel iets willen om alle wegen ontdekt te hebben :P Wat een werk is dat...
Omdat dan zijn systeem veel minder stroom verbruikt ;)

Hij zit opdat moment niet achter zijn systeem en gaat bijv. gewoon werken. Als ie savonds thuis komt pakt hij de normale speelwijze weer op en ondertussen heeft ie een hoop geld gemaakt.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

G_Dragon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:37:
[...]

Oh gewoon hier naar toe fast travelen, ik had veel geluk. Maar lees online dat als hij er niet staat, dat mensen hun spel opnieuw opstarten. Dat vond ik zelf een beetje overdreven want heb daar in een sessie gewoon telkens de auto gekocht die er stond en ging om de zoveel tijd even terug met fast travel.

[Afbeelding]
Oh hij staat dus ook echt bij een dragrace strip als die er is :P toepasselijk

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:06
Arvado schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:41:
[...]

Omdat dan zijn systeem veel minder stroom verbruikt ;)

Hij zit opdat moment niet achter zijn systeem en gaat bijv. gewoon werken. Als ie savonds thuis komt pakt hij de normale speelwijze weer op en ondertussen heeft ie een hoop geld gemaakt.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Leek me omslachtig.

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ricmaniac schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:44:
[...]

Oh hij staat dus ook echt bij een dragrace strip als die er is :P toepasselijk
Haha ja, maar je moet wel geluk hebben met de spawn

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oh ja, wanneer de vrouw losgaat met fotomodus;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LzL6ysX87SZcm8NFK84beSoeIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZoHZpJQQBsqsbU9YDsEl46Ti.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncij7vzy8uGij_0RThUXlXgTUk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JqEbpPByPZg9jekXuUMXdFrr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3xWWnMi6vb2wCVwIlRrbhSJzx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WPrOZfn0tSf2cOPPaxmidDN8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1k3_z_Jt3tDpB-R0inDdwjlDoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QGWsGt6tLzAsuQtk2aGrXVjN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKY2cvTo-bXOyG42VeiYCWSMJZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/865qSMM8UEOCCkX9JV8KUZgy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyp7fpMQYG-InLlA5HfVVu9GW8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NmIeRxu3VWyb58sbsZyGL0EM.png?f=fotoalbum_large

Zoals je misschien al kan raden, heeft ze een favoriete auto :+

• Arvado
Overigens kan je bij deze auto via car mastery de Porsche Carrera GT krijgen.

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:31
Jumpman schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:33:
Hier een Lenovo Legion Slim laptop met een AMD Ryzen 7 7840HS en nVidia RTX 4070 Mobile. Ik heb nu de instellingen nog wat veranderd en speel nu op deze settings:

Resolutie: 2560 x 1600 pixels (of 1440 pixels bij monitor)
Graphics: Extreme.
nVidia DLSS: Aan.
Super Resolution: Uit.
nVidia DLAA: Aan.
Scherpte: 0,5.
Frame Generation: 2x.
nVidia Reflex Low Latency: Aan.

Bereikt 78 fps, 3 haperingen geconstateerd.

De game ziet maar 7180 MB van de 8000 MB. ;) Ik krijg één keer een melding van te weinig VRAM, maar ik merk daar verder niets van. En het ziet er echt werkelijk schitterend uit! Zeker voor een mobiele GPU met 8GB VRAM.

Als je opzoek bent om VRAM te verlagen, dan moet je bij omgeving textures zijn, die verlagen scheelt al snel heel veel VRAM.

Inmiddels ook al video's gezien van GPU's met 4GB VRAM waar ze het heel mooi op hebben draaien in Linux (CachyOS).
Hier dezelfde laptop, maar schiet gelijk naar 8GB gebruikt?

• Linksquest
  • Laatst online: 15:55

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben vandaag ook eindelijk aan de game kunnen beginnen, wel pas een uurtje kunnen spelen, maar het spel bevalt goed. Ik heb nu iets van 15 auto's en de eerste 2 bandjes behaald. Twijfel nog of ik de Premium upgrade ga kopen, maar tot nu toe bevalt de game goed.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:17
Ik heb er inmiddels een uurtje of 18 inzitten, de setting is veel beter dan Mexico. Ik heb inmiddels de orange wristband in mijn bezit.

Ik doe vanalles door elkaar, paar races hier, pr stunt daar en tussendoor wat exploren. Speelt echt heerlijk weg,wel irritant dat de radio regelmatig op een andere zender staat, maarja als dat het ergste is. :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42
Vlaanderen1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:22:
[...]

Hier dezelfde laptop, maar schiet gelijk naar 8GB gebruikt?
Klopt, maar daar is het toch ook voor?

Linux schijnt wel veel effectiever om te gaan met VRAM.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

G_Dragon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:59:
Oh ja, wanneer de vrouw losgaat met fotomodus;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Perfecte smaak! Is ook mijn favoriete auto IRL. Helaas zal die er nooit komen mits er een staatsloterij'tje ofzo gewonnen wordt :P

Wat tof.. een vrouw die niet alleen gamed maar ook GTR verkiest :) haha

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ricmaniac schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:05:
[...]

Perfecte smaak! Is ook mijn favoriete auto IRL. Helaas zal die er nooit komen mits er een staatsloterij'tje ofzo gewonnen wordt :P

Wat tof.. een vrouw die niet alleen gamed maar ook GTR verkiest :) haha
Ze heeft zelfs alles van Dragon Ball gezien :p

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:14
Die kwam ik gisteren ook tegen. Gelijk gekocht. Dat ding is echt ziekelijk snel :D

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:17
Was er dit weekend ook. Meteen gekocht _/-\o_

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:28

Geleihoofd

Always a jellyhead

Deze game ook aangeschaft, de standaard versie aangezien ik €120,- wel heel veel vind voor een game waarvan we nog niet eens weten wat de DLC's precies in gaan houden. Ook alle extra auto's boeien me weinig, zal daar zeker 95% van toch nooit gebruiken en zo kan ik ook niet gaan klagen dat geld en xp wel heel erg hard mijn kant op worden gegooid. Evengoed loopt m'n garage alsnog vrij snel vol en heb ook niet het idee dat ik moet grinden voor xp.

Het is een heerlijke racegame die opvallend goed geoptimaliseerd is, zeker voor een game die net uit is. Ik draai het wel zonder raytracing aangezien ik amper tot geen verschil zie met RT aan of uit en dan kies ik liever voor de 20-30 fps extra. Qua rijervaring doet het mij erg denken aan Driver San Fransisco, die had ook extra brede wegen waar je zonder al teveel moeite lekker doorheen kon driften, de handling is wat mij betreft een perfecte mix tussen simulator en arcade. Grafisch is Japan echt een plaatje, superscherp en kleurrijk en ook het geluid is top. Mooie map met veel afwisseling erin, bevalt me beter dan het dorre Mexico. Japan komt misschien niet uit boven de tropische sfeer in The Crew Motorfest, maar er is meer dan genoeg te zien en te beleven om dat te vergeten.

Een paar persoonlijke minpuntjes:

De muziek kan me totaal niet bekoren in deze versie, nog niks gehoord wat ik aan mijn favorieten toe zou willen voegen.
Dat je dwars door een bos kan rijden terwijl je alle bomen door midden klieft is wel een beetje teveel van het goede imho.
Geen neutral met sequential shift, dus als je iets te enthousiast terugschakelt zet je 'm in z'n reverse en sta je achterstevoren.
De ergste van allemaal, unskippable cutscenes! Bloedirritant, bij een story driven adventure game ok, maar bij een racing game met een inlegvelletje verhaal, gewoon nee! Ook mogen de "discover Japan" en "Horizon festival" schermen wel een tandje worden teruggeschroefd.
G_Dragon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:59:

Wat grappig, de GT-R was ook altijd de favoriete auto van mijn vriendin.

Task failed succesfully!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:04
Pfff alle drift zones op 3 sterren :)

Vooral Hakone Nanamagari was wel even een dingetje zeg... Was me daar gisteren echt dik op aan het frusten, steeds ergens wel waar je hem net verliest, of als je een keer bovenaan komt nét te weinig score voor het derde sterretje... maar zoals zo vaak helpt het dan om er een nachtje over te slapen en de volgende dag nog eens te proberen :)

Gamertag: FinrazielNL

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:31
Jumpman schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:04:
[...]

Klopt, maar daar is het toch ook voor?

Linux schijnt wel veel effectiever om te gaan met VRAM.
Even geprobeerd maar merk toch haperingen in de gameplay. Zeker in de stad, heb hem terug op high gezet

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Finraziel schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:47:
Pfff alle drift zones op 3 sterren :)

Vooral Hakone Nanamagari was wel even een dingetje zeg... Was me daar gisteren echt dik op aan het frusten, steeds ergens wel waar je hem net verliest, of als je een keer bovenaan komt nét te weinig score voor het derde sterretje... maar zoals zo vaak helpt het dan om er een nachtje over te slapen en de volgende dag nog eens te proberen :)
Zie enorm op tegen de drift zones. Nooit een drifter geweest. Maar zal er toch aan moeten geloven.

Moet je in Japan mee aankomen :+

Wanneer komen de wekelijkse/maandelijkse events live?

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 21-05-2026 16:07 ]

• Arvado
DutchOwnage schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:05:
[...]

Zie enorm op tegen de drift zones. Nooit een drifter geweest. Maar zal er toch aan moeten geloven.

Moet je in Japan mee aankomen :+

Wanneer komen de wekelijkse/maandelijkse events live?
Om 16:30 ;)

• Jumpman
  • Laatst online: 18:42
Vlaanderen1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Even geprobeerd maar merk toch haperingen in de gameplay. Zeker in de stad, heb hem terug op high gezet
Hoeveel watt is je RTX 4070 Mobile en heb je je hele systeem wel op prestatie staan (i.p.v. gebalanceerd)? Ook zorgen dat alles vol open staat naar GPU in je BIOS (bandbreedte etc.).

Ik zou nog wel hoger kunnen met de GPU maar nVidia heeft flink bezuinigd op VRAM wat dus de bottleneck is om de prestaties nog meer te verbeteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 21-05-2026 16:19 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:22

Pykow

Angelo OTR

Eigenlijk komt de event playlist wel op het juiste moment voor mij, ben alleen benieuwd hoe het ook alweer zit met de punten die je kan verdienen. Is dat grinden of moet je perse winnen ?
Ik was een beetje afgehaakt met Forza horizon toen ik steeds ongelukkig steeds in de SNOW periode aan het spelen was. Is gewoon niet leuk om dat keer op keer te hebben.

Momenteel heb ik zelf 35 uur in de game zitten.
Ik heb het goude polsbandje en ik heb denk ik nog 20% te voltooien in Festival.
Japan Discovery heb ik ook bijna het goude icoontje, Ik heb alle Streetraces, Touge races voldaan.
ook iets van 300 auto's al op de foto gezet en alle 671 wegen verkent.
TIP: gebruik je muis en beweeg over de map, opeens verdwijnt je test "Fast travel/snel reizen" en dan kan je zien wat je hebt gemist. Ik had namelijk 1 stukje snelweg (waar 3 lagen diep over elkaar heen komen) mijn laatste stukje weg te verkennen. Daar moest ik ook weer 4 keer overheen rijden tot dat de game hem pakte.
Alle PR activiteiten heb ik op 3 sterren (Driften, Speedzones,Speedcamera, Dangersigns, Trails)
Er is 1 trail waar je van boven helemaal naar de stad moet gaan, Tip=Snel naar de snelweg
ook alle Mascottes en XP borden zijn door mij geramt. alleen er is 1 xp bord op een lift. daar heb ik 2 hoeken geprobeerd om de jump te maken en daarna had ik hem binnen paar rewinds.

Ik moet nog 4 barn finds of trussure cars.
Alle Daytrips (nog geen enkele gedaan)
Thuisbezorgd spelen (heb ik maar 2 rondjes gedaan)
Foto's maken van de bezienswaardigheden (ga ik lekker youtube bij pakken)

en dan is het voor mij wel klaar, want om alle auto's te verzamelen of perse alle festival punten te krijgen, heb ik niet zoveel zin in.
Maar wat ik al aangaf, was ik misschien ook wel tevrede geweest met de basis versie, ik had er iets meer van verwacht of meer content. Want er is echt veel meer ruimte voor races.
Ik heb het gevoel dat ik meer PR stunts gedaan heb, dan leuke races.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57
Bij de snelheidscamera uitdagingen erger ik me soms toch wel heel erg aan de brakke AI racers die elke keer net in de weg rijden op de weg waardoor je de snelheid soms niet haalt.

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:48
JJ Le Funk schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 01:35:
[...]

De 1985 Toyota Sprinter Trueno GT-Apex Forza Edition is niet te koop (tenzij Auction House) maar schijnt de snelste auto te zijn in het spel met de juiste tune.
hoe kan je m dan wel krijgen?

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53

Winkiller

De Mopperpot

Deezers schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:17:
Bij de snelheidscamera uitdagingen erger ik me soms toch wel heel erg aan de brakke AI racers die elke keer net in de weg rijden op de weg waardoor je de snelheid soms niet haalt.
Haha als je het mij vraagt is dat er bewust ingebouwd, was ook heel erg in FH3 Australië :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

johnb52 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:41:
[...]

hoe kan je m dan wel krijgen?
Alles doen, en alles 3Star zeggen ze, Maar het is in ieder geval een reward voor veel completion.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57
Bij het weekevenement:.haal 3 sterren snelheidscontrole moet zijn haal 3 sterren trajectcontrole. Lekkere vertaling weer. Heeft me een uur gekost om dit te achterhalen...

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:33

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
G_Dragon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:37:
[...]

[Afbeelding]
Spawned telkens een nieuwe?

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:54
Deezers schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:00:
Bij het weekevenement:.haal 3 sterren snelheidscontrole moet zijn haal 3 sterren trajectcontrole. Lekkere vertaling weer. Heeft me een uur gekost om dit te achterhalen...
Oooow daarom wou die maar niet lukken.. ffs 🤣

Overigens vind ik de AI echt bagger..

Ofwel geraak je er amper voorbij en als je er dan voorbij bent loop je zo hard uit dat je alleen rijdt.

Ofwel vlieg je ze letterlijk los voorbij om ze nooit meer te zien.

Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

• JBplap
  • Niet online

JBplap