d:)b :henk d:)b
Die 'filmpjes' op 30 fps is een keuze van de dev, dat heeft niks met je settings te maken verder. Vaak doen ze dat voor een meer filmische look of zo... Vind het zelf vaak een beetje suf maar je bent niet aan het rijden dus zoveel maakt het ook niet uit. Soms is dit ook omdat het technisch echt filmpjes zijn die gewoon maar 30 frames per seconde hebben, al is dat hij deze game geloof ik niet zo (buiten de startup filmpjes).Toebster schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:42:
Vind het toch wel lastig om te bepalen wat ik wel of niet aan zet qua instellingen. Zoals bij anti-aliasing AMD FSR zet ik die aan of uit, of bij resolutie schalen AMD FSR zet ik die op kwaliteit?
Op dit moment zegt de game dat hij 9,2 gb gpu geheugen pakt, ik heb 16gb tot mijn beschikking en 14,7 gig systeem geheugen waar ik 32gb tot mijn beschikking heb. Dus volgens mij kan ik het allemaal wel wat zwaarder zetten?
Ik heb een 9800x3d cpu met een amd 7800XT 16gb gpu. iemand toevallig een redelijke zelfde build die zijn instellingen wil delen? Ik had al wat gekeken op youtube maar daar hoor ik termen waar ik niet zoveel van begrijp.
Tijdens het rijden zit ik ongeveer op 100 a 110 fps. Maar tijdens de filmpjes tussen door gaat hij naar 30? Of zit daar een cap op ofzo.
Ook lijkt de game mijn ps5 controller niet te pakken. Terwijl als ik bv Need for speed speel de game gewoon mijn controller accepteert. Mis ik iets?
Sorry als ik wat newbie vragen stel ;>
Verder zou ik me niet zoveel focussen op dat geheugen gebruik. De meeste settings hebben niet zo heel veel invloed op geheugen maar vooral op hoe druk je cpu en gpu het hebben, en dat uit zich dan in hogere of lagere fps. Dat is ook niet altijd gelijk 1 op 1 te zien, bijvoorbeeld als je een setting aanpast waardoor je cpu het zwaarder krijgt... Maar die was bij elk frame toch al in de helft van de tijd klaar die de GPU nodig heeft bij de huidige settings (waardoor de CPU dus stond duimen te draaien de rest van de tijd) dan heeft dat waarschijnlijk geen invloed op je uiteindelijke fps.
Je geheugen gebruik (zowel ram als vram) is vooral belangrijk dat je er niet overheen gaat (maar ook dat wat in die settings staat een schatting is dus ga er niet vanuit dat het wel ok is als je vlak onder de limiet zit). Zolang het past heeft het verder nauwelijks invloed op je performance, als het niet meer past kun je ineens heel harde drops in performance hebben (of soms zelfs gewoon crashes).
Als je het leuk vindt om met die settings te spelen om het beste te vinden dan zou ik bij vragen als anti-aliasing FSR aan of uit het gewoon allebei proberen en kijken wat dat met je beeldkwaliteit en fps doet. Zo kom je er langzaam achter wat voor jou belangrijk is en wat goed werkt op jouw systeem. Maar vind je dat niet leuk, dan gebruik gewoon de presets en blijf weg uit al die detail settings. Zet de game op high of ultra en ga wat rondrijden. Ziet het er goed uit en speelt het goed? Dan geen zorgen meer over maken en lekker van het spel genieten
[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 20-05-2026 06:59 ]
Gamertag: FinrazielNL
Pff hier had ik niet eens aan gedacht nog. Pas 2 barns gedaan though dus komt nog goed van pas deze tipCorporate_Greed schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 23:45:
als je de schuren niet kan vinden, gebruik de drone, gaat veel sneller en als je het met de drone ontdekt wordt er netjes een icoon op je minimap geplaatst waar de schuur staat.
Je kan ze ook vinden door een weggetje te volgen die niet op de map staat. Is het nog wel een kleine zoektocht, maar al stuk makkelijker dan wanneer je blind het gebied gaat uitkammen.Ricmaniac schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:21:
[...]
Pff hier had ik niet eens aan gedacht nog. Pas 2 barns gedaan though dus komt nog goed van pas deze tip
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Hier zijn mijn instellingen voor direct drive. Bij belt drive kan je iets center spring doen. Center op Direct drive adviseer ik uit ivm spons gevoel.Kungfukip schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:46:
Spelen er hier meer mensen met een stuurtje? Ik schiet echt alle kanten op, alsof de traction control volledig uitstaat. Zodra ik een controller pak, gaat het prima.
Ik ben best wel wat gewend met een stuur (veel F1 en Forza Motorsport gespeeld), dus aan de ervaring ligt het niet, maar in FH6 is het momenteel echt onbestuurbaar. Ik heb al met de settings lopen klooien, maar niks lijkt te helpen. Iemand de gouden tip of een goede advanced settings setup?
Deze settings geven redelijk wat weerstand op het stuur onder load en daardoor ook duidelijk gripverlies weer .
Daarnast is tunen belangrijk. Vergeleken met FH5 kom je noet echt meer wegbmet extreme ARB settings, en hele soft springs op asfalt. Remupgrades, bandbreedte en compound doen meer nu dan in FH5. Aero doet minder.
Basis voor mij in FH6
Tyre pressure 1,8 / 1,6 bar
Camber -1,1 / -0,9
Toe 0,3 / 0,1
Caster 6,4
ARB 26,10 / 17,50 RWD (AWD andersom)
Brake balance 59%
Diff 48% / 37% for RWD (AWD 23/3 front, 70 center)
Spring/rebound/Bump calculeer ik op gewicht/gewichtsverdeling.
ARB finetune ik afhankelijk van bochtgedrag
Wheelsettings: https://ibb.co/zhWQ8zBh , note: in difficulty steering op simulatie, alle assist off
[ Voor 7% gewijzigd door Scighera op 20-05-2026 07:38 ]
www.triathlete.nl
BEL DE WOUTEN!Sir_Hendro schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:45:
Ik heb mijn favoriete auto uit Need for Speed: Most Wanted nagemaakt.
[Afbeelding]
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
En zijn genoeg auto's die makkelijk 330+ rijden, groot aantal flitspalen heb ik met de Supervan 4 (2022 unlocked uit de 2014) gedaan, maar gros van WTAC's werken ook meer dan prima bij de wat meer bochtenwerk speedzones. En dat vind ik nog steeds het mooiste aan de game, er is geen 'beste', meer een 'kies er eentje die je leuk vind, zal ook wel werken'.sdk1985 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 01:16:
Iemand tips voor een snelle wagen voor de laatste flitspalen? Merk dat bij het laatste bandje de flitspalen niet meer eenvoudig op 3 sterren te halen zijn met mijn huidige wagen; de Aston Marton Vulcan 2016 op X999. Je moet vaak 330+ halen in speedzones of flitspaaltjes.
Voor offroad heb ik uberhaupt eigenlijk nog niks zinnigs gevonden. Heb een Rs500 op X999 geprobeerd maar die is vaak trager dan de Aston.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Met die Lotus Forza Edition die elektrische auto haal ik meestal wel die 330+ .. wel echt een drift auto dus soms wat moeilijker controle houdensdk1985 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 01:16:
Iemand tips voor een snelle wagen voor de laatste flitspalen? Merk dat bij het laatste bandje de flitspalen niet meer eenvoudig op 3 sterren te halen zijn met mijn huidige wagen; de Aston Marton Vulcan 2016 op X999. Je moet vaak 330+ halen in speedzones of flitspaaltjes.
Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb hier ook last van. Gelukkig was het bij mij een gratis Game Pass abonnement dat ik geactiveerd heb.Yonix schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:13:
[...]
Ik kom niet eens in het menu terecht, want het spel crasht steeds.
Edit: Diverse overlays uitgeschakeld, maar het mag niet baten. Heb het spel verwijderd en m'n Game Pass-abonnement maar weer geannuleerd, het geld wordt gerestitueerd.
Er was vandaag een update, waardoor ik iets verder kom in het spel. Ik mag nu de intro's al zien, maar nadat ik echt wil starten crasht het spel weer.
Ik heb alleen de eerste keer opstarten kunnen doen, toen was alles goed. Daarna niet meer kunnen starten.
Enige error in de logs is "Exception code: 0xc0000005". Lekker duidelijk.
Ik laat het ook enige tijd liggen tot de eerste bugs opgelost zijn.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Ik had een crash na de eerste paar seconden racen. Eerst Windows nieuwe drivers laten zoeken, toen ging het nog slechter. Daarna de laatste versie van AMD Adrenaline gedownload, en nu nergens meer problemen mee. De FPS was wel ruk tot ik Vsync had uitgezet.Speed24 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:57:
[...]
Heb hier ook last van. Gelukkig was het bij mij een gratis Game Pass abonnement dat ik geactiveerd heb.
Er was vandaag een update, waardoor ik iets verder kom in het spel. Ik mag nu de intro's al zien, maar nadat ik echt wil starten crasht het spel weer.
Ik heb alleen de eerste keer opstarten kunnen doen, toen was alles goed. Daarna niet meer kunnen starten.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Zet ik dat uit dan haal ik tussen de 60 en 75 fps maar is het minder smooth ofzo. (ULTRA + RT) dus ik laat v-sync maar aanstaan. Goed speelbaar zo met goeie Gfx.
Omdat je ervoor betaald hebt in Premium, VIP geeft dubbele credits.G_Dragon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:55:
Waarom hebben ze het verdienen van geld zo makkelijk gemaakt? Zit alweer op 7 miljoen
Hier ook betere resultaten met V-Synch aan.Moechy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:10:
Ik haal vlottere beelden met FPS aan dan is hij capped op 60fps.
Zet ik dat uit dan haal ik tussen de 60 en 75 fps maar is het minder smooth ofzo. (ULTRA + RT) dus ik laat v-sync maar aanstaan. Goed speelbaar zo met goeie Gfx.
na 5 uur spelen 1.3milG_Dragon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:55:
Waarom hebben ze het verdienen van geld zo makkelijk gemaakt? Zit alweer op 7 miljoen
Ach dat heeft gewoon als gevolg dat ik ook alles koop dat ik zie, zeker die after market cars.
Dan zou ik toe willen voegen dat het stom is dat wanneer je een ander profiel kiest en terug gaat naar custom dat je settings in custom allemaal weg zijn... Vind het af en toe wel leuk om muziek focus aan te zetten, maar ik had zelf een soort halfweg tussen standaard en car focus ingesteld, maar daar kun je dus niet makkelijk tussen switchen.AlwaysNick schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:14:
Even klagen... Wie heeft bedacht dat er onder ''algemeen'' geluid niet het volledige master volume naar beneden gaat? Ik moest gisteren voor een DC call al mijn slide bars naar 25% zetten om een beetje normaal te chatten.
Daar kwam ik gisteren ook achter. Ze hadden anders wel een Custom 1 en 2 mogen maken van mijFinraziel schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:39:
[...]
Dan zou ik toe willen voegen dat het stom is dat wanneer je een ander profiel kiest en terug gaat naar custom dat je settings in custom allemaal weg zijn... Vind het af en toe wel leuk om muziek focus aan te zetten, maar ik had zelf een soort halfweg tussen standaard en car focus ingesteld, maar daar kun je dus niet makkelijk tussen switchen.
De Ultima Evolution 2020 met share code 263 249 250 (tune). Niet te duur en je kan er zelfs die 2 lastige dirt flitspalen mee doen (die bij de zee en het stadion) Gaat iets van 450 geloof ik.sdk1985 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 01:16:
Voor offroad heb ik uberhaupt eigenlijk nog niks zinnigs gevonden. Heb een Rs500 op X999 geprobeerd maar die is vaak trager dan de Aston.
Ja dat is niet te moeilijk. Nu koop ik alleen nog aftermarktet auto's als ze meer dan 15% korting hebben of al upgrades hebben. Al zal ik er natuurlijk niet 1 laten staan die ik echt wil en het maar 15% is.Moechy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:30:
Het geld stroomt idd weer vlotjes binnen.
Ach dat heeft gewoon als gevolg dat ik ook alles koop dat ik zie, zeker die after market cars.
Die was in 3 en/of 4 ook al behoorlijk OP ja. Ben benieuwd of de 2012 Ferrari 599XX Evolution net zo overdreven snel is als in FH4, dat was mijn flitspaal- en stuntauto destijds.Beakzz schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:54:
[...]
De Ultima Evolution 2020 met share code 263 249 250 (tune). Niet te duur en je kan er zelfs die 2 lastige dirt flitspalen mee doen (die bij de zee en het stadion) Gaat iets van 450 geloof ik.
Sta er trouwens versteld van hoe snel mensen het spel alweer "uitgespeeld" hebben, daar is toch niets leuks aan (naar mijn mening dan)?
Ik heb er een kleine 25u in zitten sinds de EA en ben voorlopig nog wel ff bezig op dit tempo, ik geniet heel erg van de game.
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Ik heb net toch maar 2,3 miljoen neergelegd voor mijn droomauto. Was in FH5 ook de eerste auto die ik kocht. Daarmee doe ik alle road unlocks enzoMoechy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:30:
Het geld stroomt idd weer vlotjes binnen.
Import the third world, become the third world
Ik zag dit gisteren langs komen bij GamerMuscle op YT dus wie weet heb je er wat aan (speel zelf niet met stuur in dit spel)Kungfukip schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:46:
Spelen er hier meer mensen met een stuurtje? Ik schiet echt alle kanten op, alsof de traction control volledig uitstaat. Zodra ik een controller pak, gaat het prima.
Ik ben best wel wat gewend met een stuur (veel F1 en Forza Motorsport gespeeld), dus aan de ervaring ligt het niet, maar in FH6 is het momenteel echt onbestuurbaar. Ik heb al met de settings lopen klooien, maar niks lijkt te helpen. Iemand de gouden tip of een goede advanced settings setup?
Bron en uitleg : YouTube: Forza Horizon 6 ┃ How To Get The Most Detailed FFB
En lukte die flitspaal waar je deze foto hebt genomen ook daarmee? Heb daar heel wat auto's op los gelaten voor het mij lukte met de UltimaLondon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:05:
[...]
Ik heb net toch maar 2,3 miljoen neergelegd voor mijn droomauto. Was in FH5 ook de eerste auto die ik kocht. Daarmee doe ik alle road unlocks enzo
[Afbeelding]
Nah, doe geen challenges met deze Porsche, enkel road unlocks. Flitspalen en zones doe ik met de MiataBeakzz schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:08:
[...]
En lukte die flitspaal waar je deze foto hebt genomen ook daarmee? Heb daar heel wat auto's op los gelaten voor het mij lukte met de Ultima
Import the third world, become the third world
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Mijn grootste winst was de laptop van "balance" naar "performance" te zetten uiteindelijkJumpman schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:36:
[...]
Hier een Lenovo Legion laptop met AMD Ryzen 7 7840HS en nVidia RTX 4070 Mobile. Heb nu het meest gespeeld op deze settings:
2560 x 1600 pixels (of 1440 pixels bij monitor)
Extreme + AA
DLSS + 2x MFG
Ik haal boven de 60 fps constant (~74 fps).
Ook even aangesloten op mijn 77 inch 4K 120 Hz LG OLED TV en zelfs dan ziet het er nog goed uit. Knap staatje optimalisatie in deze game!
Met de RTX 4080 Mobile heb je meer power en VRAM, dus moet er wel wat meer uit te persen zijn. RT kost teveel power, dat je anders in kan zetten op deze mobiele GPU’s is mijn ervaring.
Het trieste is dat een nVidia RTX 5070 Mobile vrijwel identiek aan de nVidia RTX 4070 Mobile presteert (ze hebben het VRAM niet verhoogd), omdat die laatste meer power tot zich kan nemen. Bij nieuwe laptops moet ik dus al minimaal gaan kijken naar een nVidia RTX 5070 Ti. Heb ook nog een AMD Radeon RX 9070 XT die doet het gewoon zoals je mag verwachten goed, helaas veel onderweg de komende tijd, dus het moet mobiel zijn.
Maar ik vind het zonder AI trucjes er mooier uitzien (of mijn ogen houden mij voor de gek) dus ik hou het op extreme zonder DLSS/MFG.
Valt mij niks tegen van een laptop GPU.
Wat gaat iedereen trouwens hard qua progressie en vrijspelen van alles, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn tactiek van doelloos rond rijden en random race selectie.
330+?SinergyX schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:21:
[...]
En zijn genoeg auto's die makkelijk 330+ rijden, groot aantal flitspalen heb ik met de Supervan 4 (2022 unlocked uit de 2014) gedaan, maar gros van WTAC's werken ook meer dan prima bij de wat meer bochtenwerk speedzones. En dat vind ik nog steeds het mooiste aan de game, er is geen 'beste', meer een 'kies er eentje die je leuk vind, zal ook wel werken'.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Thnx!Beakzz schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:06:
[...]
Ik zag dit gisteren langs komen bij GamerMuscle op YT dus wie weet heb je er wat aan (speel zelf niet met stuur in dit spel)
[Afbeelding]
Ik zal vanaaf ook eens naar mijn settings kijken. Ik moet wel zeggen dat ik onderstuur veel beter aanvoel dan in FH5 maar ben nog niet totaal tevreden met mn settings dus vanavond nog maar even finetunen. Ik gebruik Thrustmaster TS-PC en zal ook mijn settings dan even posten.
Het is wat je "uitgespeeld" noemt natuurlijk... Ik heb de max rank voor zowel festival als exploration, nog een paar story dingen te doen (die food delivery mogen ze houden, gisteren een paar gedaan maar wat een ellende is dat)... En ik ben wel klaar met zo hard op de game gaan... Maar dan settlet de game voor mij in langetermijn af en toe spelen. Sowieso komen straks de wekelijkse dingen om te doen weer en wellicht wordt ook de rivals competitie hier op Tweakers weer in de nieuwe game hervat. En later natuurlijk de dlc en bij vorige games werden ook los daarvan regelmatig dingen toegevoegd.Milo44 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:02:
[...]
Die was in 3 en/of 4 ook al behoorlijk OP ja. Ben benieuwd of de 2012 Ferrari 599XX Evolution net zo overdreven snel is als in FH4, dat was mijn flitspaal- en stuntauto destijds.
Sta er trouwens versteld van hoe snel mensen het spel alweer "uitgespeeld" hebben, daar is toch niets leuks aan (naar mijn mening dan)?
Ik heb er een kleine 25u in zitten sinds de EA en ben voorlopig nog wel ff bezig op dit tempo, ik geniet heel erg van de game.
Dus ja, nu even een race om "alles" te doen wil zeker niet zeggen dat de game dan "op" is
Op Reddit zie ik dat meer mensen dit hebben gehad, maar in dit topic nog niet gezien of heb ik er gewoon overheen gelezen?
Ik verwacht niet dat een update van de game je probleem gaat oplossen. Speel hier 14 uur crashvrij op een 9800X3D icm een RTX 4070. Het lijkt erop dat specifiek Radeon een probleem heeft. Kwam tijdens de early access al diverse mensen met een 9070 XT en problemen tegen.Speed24 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:57:
[...]
Heb hier ook last van. Gelukkig was het bij mij een gratis Game Pass abonnement dat ik geactiveerd heb.
Radeon driver up to date? Nvidia kwam met een speciale Forza Horizon driver.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
AMD Adrenalin en chipset drivers moet je in ieder geval helemaal updaten.sdk1985 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:26:
[...]
Ik verwacht niet dat een update van de game je probleem gaat oplossen. Speel hier 14 uur crashvrij op een 9800X3D icm een RTX 4070. Het lijkt erop dat specifiek Radeon een probleem heeft. Kwam tijdens de early access al diverse mensen met een 9070 XT en problemen tegen.
Ik heb Intel en NVidia. Alles is up to date, Intel drivers en graphics card. Gaming services is ook geinstalleerd, en up to date. Geen overlays, vooraf alle niet essentiele apps en services afgesloten.sdk1985 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:26:
[...]
Ik verwacht niet dat een update van de game je probleem gaat oplossen. Speel hier 14 uur crashvrij op een 9800X3D icm een RTX 4070. Het lijkt erop dat specifiek Radeon een probleem heeft. Kwam tijdens de early access al diverse mensen met een 9070 XT en problemen tegen.
Heeft het een keer gedaan, dus verdenk het meer in de software hoek van FH6 zelf. Ook geen popup met foutmelding, sluit gewoon automatisch af na de logo's (dat je op Enter mag drukken).
Ah, de Porsche 918 Spyder. In FH5 kreeg ik die wagen letterlijk na een uur gratis. Daarmee was meteen het spel kapotLondon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:05:
[...]
Ik heb net toch maar 2,3 miljoen neergelegd voor mijn droomauto. Was in FH5 ook de eerste auto die ik kocht. Daarmee doe ik alle road unlocks enzo
[Afbeelding]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
ik heb er nu 655, maar google zegt dat er 662 zijn.. maar ik kan er geen 7 missende stukken vinden..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het eiland zijn er 12 of 14 geloof ik. Ook niet stiekem in Tokyo met een op/afrit?ToolkiT schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:33:
hoeveel wegen zijn er eigenlijk zonder het gelockte eiland?
ik heb er nu 655, maar google zegt dat er 662 zijn.. maar ik kan er geen 7 missende stukken vinden..
Gamertag: timmie271
Ik heb hier een 9070 XT i.c.m. AM4 5700X en het loopt voor geen meter, voor nu maar even op 60fps gelockt op extreme instellingen. Wat me vooral opvalt is dat zodra er iets in je scherm komt te staan bv de skill multiplier het beeld schokt en stuttered.sdk1985 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:26:
[...]
Voor nu kan ik er wel even meeleven want de game is voor de rest echt fantastisch vooral de gevarieerde omgevingen wat je dus heel erg miste bij FH5 op die kale zandmap. Horizon Play en dan vooral het racen tegen elkaar blijft voor mijn gevoel wat apart maar dit was ook in FH3/4 en 5. Sommige tegenstanders vliegen alle kanten op alsof ze stomdronken rondrijden maar denk meer iets met ping/latency. Als iemand jouw flink beukt voor een bocht mis jij de checkpoint of ram je een muur en krijg je een slow down terwijl die gene gewoon vrolijk doorrijd.
Maargoed mag de pret niet drukken vooralsnog erg positief over deze game
Mogelijk staat het in het windows logboek. Maar heel eerlijk, in dat geval zou ik even 60 GB op een SSD vrij maken, daar nieuwe windows opzetten en het dan opnieuw proberen. Dan sluit je direct een hoop zaken uit.Speed24 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:01:
[...]
Ik heb Intel en NVidia. Alles is up to date, Intel drivers en graphics card. Gaming services is ook geinstalleerd, en up to date. Geen overlays, vooraf alle niet essentiele apps en services afgesloten.
Heeft het een keer gedaan, dus verdenk het meer in de software hoek van FH6 zelf. Ook geen popup met foutmelding, sluit gewoon automatisch af na de logo's (dat je op Enter mag drukken).
Hier weer een AM4 5900X en een 6900XT en hier draait alles vloeiend op extreme, 1440p ultra wide. Hooguit een keer een kleine hapering, maar niet specifiek op momenten als er iets in beeld komt te staan.Pimmuz schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:51:
[...]
Ik heb hier een 9070 XT i.c.m. AM4 5700X en het loopt voor geen meter, voor nu maar even op 60fps gelockt op extreme instellingen. Wat me vooral opvalt is dat zodra er iets in je scherm komt te staan bv de skill multiplier het beeld schokt en stuttered.
Voor nu kan ik er wel even meeleven want de game is voor de rest echt fantastisch vooral de gevarieerde omgevingen wat je dus heel erg miste bij FH5 op die kale zandmap. Horizon Play en dan vooral het racen tegen elkaar blijft voor mijn gevoel wat apart maar dit was ook in FH3/4 en 5. Sommige tegenstanders vliegen alle kanten op alsof ze stomdronken rondrijden maar denk meer iets met ping/latency. Als iemand jouw flink beukt voor een bocht mis jij de checkpoint of ram je een muur en krijg je een slow down terwijl die gene gewoon vrolijk doorrijd.
Kan de game ineens niet meer booten
Gisteren werkte het nog vlekkeloos.
Je hebt even een timeout gekregen van MicrosoftRicmaniac schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:00:
[Afbeelding]
Kan de game ineens niet meer bootenReboot, gamefiles verifyen allemaal al gedaan
![]()
Dat is een goeie die ga ik ook even testen. Die skill pop-ups kan je gewoon uitzetten namelijk. Dus wellicht helpt dat.Pimmuz schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:51:
[...]
Ik heb hier een 9070 XT i.c.m. AM4 5700X en het loopt voor geen meter, voor nu maar even op 60fps gelockt op extreme instellingen. Wat me vooral opvalt is dat zodra er iets in je scherm komt te staan bv de skill multiplier het beeld schokt en stuttered.
Wat ik ook heb is dat de hub, minimap links en toerenteller rechts soort van blurren / spiegelen. Is ook niet helemaal ok.
Leuke game tot nu toe. Eerste auto gekocht een audi rs7, meteen de v12 er geknald en alles zwaar getuned, hij rijdt als de brandweer ;p
XBOX app geupdate? Misschien die ff verwijderen en opnieuw installeren. Vergelijkbaars heb ik eerder gehad met FH5 en toen lag het aan de XBOX app en services en niet aan de game zelf.Ricmaniac schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:00:
[Afbeelding]
Kan de game ineens niet meer bootenReboot, gamefiles verifyen allemaal al gedaan
![]()
Bij mij duurt het ook langerRicmaniac schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:00:
[Afbeelding]
![]()
FH6 niet anders, met premium editie krijg je gelijk al een handjevol razendsnelle WTAC auto's en een getuned Ferrari FXX-K Evo WP, die ook nog eens verder tot 1500pk kan worden opgevoerd en waarmee je vanaf de eerste minuut tot eind van het verhaallijn alle snelheidszones etc makkelijk kunt halen.Hulleman schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:05:
[...]
Ah, de Porsche 918 Spyder. In FH5 kreeg ik die wagen letterlijk na een uur gratis. Daarmee was meteen het spel kapot
Deze settings ga ik vanavond proberen. Heb zelf een Moza R5 wheel setup, maar het is nog erg zoeken naar wat nu fijn rijdt. Heb in de Moza software wel de radius naar 720 gezet. 900 of hoger is teveel voor FH6.Beakzz schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:06:
[...]
Ik zag dit gisteren langs komen bij GamerMuscle op YT dus wie weet heb je er wat aan (speel zelf niet met stuur in dit spel)
[Afbeelding]
Dan heb je denk ik geluk, want hij gebruikt ook een Moza. Misschien even de vid kijken welke settings hij in de Moza app heeft staanPdeBie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:39:
[...]
Deze settings ga ik vanavond proberen. Heb zelf een Moza R5 wheel setup, maar het is nog erg zoeken naar wat nu fijn rijdt. Heb in de Moza software wel de radius naar 720 gezet. 900 of hoger is teveel voor FH6.
Het is exact dezelfde game als de vorige delen in een nieuwe, wellicht leukere, map. Ik geloof het welCorporate_Greed schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:37:
[...]
FH6 niet anders, met premium editie krijg je gelijk al een handjevol razendsnelle WTAC auto's en een getuned Ferrari FXX-K Evo WP, die ook nog eens verder tot 1500pk kan worden opgevoerd en waarmee je vanaf de eerste minuut tot eind van het verhaallijn alle snelheidszones etc makkelijk kunt halen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Pfoeh wat een omslachtige bediening, dit ga ik volledig skippen geloof ik (sowieso ook een feature die amper gebruikt gaat worden volgens mij) hier heb in het geduld niet voor, zeker niet doordat de camera nooit doet dat hij moet doen..
Het is gewoon leuk als je het leuk vindt om je favoriete auto’s neer te zetten en af en toe aan vrienden te showen. Als je daar niks mee hebt lekker negeren. Zonde dat je er niet doorheen kan lopen zoals bij GTA online.Moechy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:27:
Was even aan het proberen zelf een garage te knutselen..
Pfoeh wat een omslachtige bediening, dit ga ik volledig skippen geloof ik (sowieso ook een feature die amper gebruikt gaat worden volgens mij) hier heb in het geduld niet voor, zeker niet doordat de camera nooit doet dat hij moet doen..
Vond het zelf knutselen ook niet zoals ik verwacht had maar gelukkig zijn er genoeg prefabs van andere users die je kan importeren dus ik heb er een leuke zithoek en auto’s die klaar staan voor een fotoshoot
En van mijn estate heb ik een skill points heaven gemaakt. Koste wat maar nu hoogstens 1-2 min per 10 skillpoints
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 20-05-2026 16:51 ]
Random een F40 langs de weg tegen gekomen voor 2.4 mill met 25% korting😀
Nu eens gebruik gemaakt van het auction systeem en hem verkocht voor 3.1 😛 was snel verdient
Het is zeker geen revolutionaire vernieuwing, eerder een evolutie. Waar eerst progressie ontbrak is die er nu wel. Events die onder het racebandje vallen hebben een specifieke klasse en eventueel ook subclasse (B modern rally). Iets wat je in de basegame van FH4 en FH5 absoluut niet zag. Naar mate je bandje stijgt heb je snellere en duurdere auto's nodig.Hulleman schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:07:
[...]
Het is exact dezelfde game als de vorige delen in een nieuwe, wellicht leukere, map. Ik geloof het wel
Tevens is er meer beloning voor discovery, dat heeft letterlijk een eigen (stamp) level.
Wel heerlijk om rond te toeren en ondertussen de map in de gaten houden of je een bord / popje kapot moet rijden
Toen ik het spel voor het eerst opstartte was het wel even lastig. Ik kreeg een melding dat de "gaming services" verouderd waren en dat ik daarom niet door kon gaan. Geen verdere informatie, en geen mogelijkheid om het spel netjes af te sluiten.
Uiteindelijk gezocht en gevonden dat de XBOX app op de pc bijgewerkt moest worden (nog niet eerder opgestart sinds ik een nieuw systeem in elkaar heb gezet). Als tweaker is dat nog wel te vinden, maar de melding was wel heel erg onduidelijk voor een gewoon iemand.
Ik heb dit overgenomen en ook van alles geprobeerd wat andere forumleden aanraadde maar niks lijkt te werken. Speel wel gewoon met een controller, doel van een arcade racer is gewoon even lol hebben en die is er wel vanaf nuVanderaatje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:54:
[...]
Jazeker![]()
Fanatec GRAN TURISMO® DD PRO WHEEL BASE (8 NM) met McLaren GT3 wheel op Xbox Serie X voor mij zijn volgende settings lekker:
Fanatec settings:
Sen 540
Ffb 100
Ffs peak
Ndp 20
Nfr off
Nin off
Int 3
Fei 100
For 100
Spr 70
Dpr 30
Mps auto
Brf 20
Forza Horizon 6 settings:
[Afbeelding]
Hopelijk heb je er wat aan
ik had er 1 dat ik het puntje van een pier net niet had meegepakt.. heel lastig te spotten..Sir_Hendro schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:12:
Nou ik heb nu ook het punt bereikt dat er nog maar slechts 1 stukje straat ontbreekt. Ik heb het vermoeden dat die ergens in de stad verstopt is onder een dubbele laag snelwegen. Straks maar verder zoeken. Moet ook nog 2 lastige XP bordjes pakken in het sneeuw gebied. Dan is alles klaar. Daarna weer lekker genieten van het racen
Mis er nog steeds een paar.. heb maar ff op pauze gezet nu.. te frustie..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Laat zo wel weten wat ik ervan vind.
Edit; 1e indruk; Holy shit wat een graphics!
Alles vol open met DLSS quality @ 5120x1440. (49 inch Ultra Wide) Kwijl uit de mondhoeken..
Vsync werkt niet
[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 20-05-2026 23:10 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Nou, vanavond het spel toch nog maar eens een kans gegeven via Game Pass (PC only, € 12,99) en dit keer startte het spel gelukkig wél gewoon op.Yonix schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:13:
[...]
Ik kom niet eens in het menu terecht, want het spel crasht steeds.
Edit: Diverse overlays uitgeschakeld, maar het mag niet baten. Heb het spel verwijderd en m'n Game Pass-abonnement maar weer geannuleerd, het geld wordt gerestitueerd.
Heb het spel inmiddels een klein uurtje gespeeld en ik moet toegeven dat ik het mis had, want het is toch eigenlijk best wel weer leuk - ook al voelt het niet echt vernieuwend of zo. Tokyo bevalt mij daarnaast véél beter dan Mexico.
/f/image/1LI3TUgam3yqJAGtJm4xZqCy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/myYzOqZ6gMI3OLUNpmGWoQOq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GTQyLXTj0jBwxw32xvhJ2sdV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Mqr79i3BNKEONsylE0mehNyT.png?f=fotoalbum_large)
Het spel lijkt daarnaast érg goed geoptimaliseerd, want ik speel het zonder problemen met alle ‘toeters en bellen’ op 4K op mijn NUC.
Maar goed, blij dat ik het spel toch nog een kans heb gegeven.
Edit; prima geoptimaliseerd deze game. Mooi!
Edit; en ik geloof dat ik deze best leuk vind/ ga vinden!
[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 20-05-2026 22:25 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Lijkt me dat je nog wel hoger kan gaan en Ray Tracing aanzetten, niet?Format-C schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:56:
[Afbeelding]
![]()
Edit; prima geoptimaliseerd deze game. Mooi!ziet er gruwelijjk goed uit. (Heb mn 5090 gecapped op 80% powerlimit)
Eigenlijk zou ik die benchmark ook eens moeten proberen
Volgens mij kan ik idd een bepaalde setting nog hoger zetten, maar dit draait prima en ziet er echt méér dan goed uit!Moechy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:26:
[...]
Lijkt me dat je nog wel hoger kan gaan en Ray Tracing aanzetten, niet?
Eigenlijk zou ik die benchmark ook eens moeten proberen
Toch wel petje af hoor hoe vloeiend dit draait. Dat is bij lang niet elke game zo zo vlak na release. Dat doen ze echt goed daar bij Playground games. (Doen ze eigenlijk al jaren goed! )
[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 20-05-2026 22:31 ]
Resolutie: 2560 x 1600 pixels (of 1440 pixels bij monitor)
Graphics: Extreme.
nVidia DLSS: Aan.
Super Resolution: Uit.
nVidia DLAA: Aan.
Scherpte: 0,5.
Frame Generation: 2x.
nVidia Reflex Low Latency: Aan.
Bereikt 78 fps, 3 haperingen geconstateerd.
De game ziet maar 7180 MB van de 8000 MB.
Als je opzoek bent om VRAM te verlagen, dan moet je bij omgeving textures zijn, die verlagen scheelt al snel heel veel VRAM.
Inmiddels ook al video's gezien van GPU's met 4GB VRAM waar ze het heel mooi op hebben draaien in Linux (CachyOS).
Hoe zorg je ervoor dat het een skill points heaven wordt?Beakzz schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:49:
[...]
Het is gewoon leuk als je het leuk vindt om je favoriete auto’s neer te zetten en af en toe aan vrienden te showen. Als je daar niks mee hebt lekker negeren. Zonde dat je er niet doorheen kan lopen zoals bij GTA online.
Vond het zelf knutselen ook niet zoals ik verwacht had maar gelukkig zijn er genoeg prefabs van andere users die je kan importeren dus ik heb er een leuke zithoek en auto’s die klaar staan voor een fotoshoot
En van mijn estate heb ik een skill points heaven gemaakt. Koste wat maar nu hoogstens 1-2 min per 10 skillpoints
Festival Playlist events and rewards - Summer S01W1
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je kan het zelf zo maken, maar je kan ook gewoon custom estates downloaden en die staan vol met props voor je skill points. Ik heb er een mix van circuit en props van gemaakt ipv heel de tijd saai vooruit rijden.drBunhead schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:57:
[...]
Hoe zorg je ervoor dat het een skill points heaven wordt?
Dat in combinatie met een x9 skill car en 2,5 snellere multiplier maakt dat een skill points heaven. De Subaru Impreza 22B bv.
[ Voor 14% gewijzigd door Beakzz op 21-05-2026 02:56 ]
Het ziet er wel echt fantastisch mooi uit op mijn LG C5 OLED.
Elke FH-game op PC heeft wel haar issues gehad - en sommige hebben dat nog steeds; FH3 was tijdens launch ook geen pretje.Format-C schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:28:
[...]
Toch wel petje af hoor hoe vloeiend dit draait. Dat is bij lang niet elke game zo zo vlak na release. Dat doen ze echt goed daar bij Playground games. (Doen ze eigenlijk al jaren goed! )
Ook nu zijn er weer problemen, want hoewel ik het spel kan spelen, moet ik wel een ‘trucje’ toepassen: het venster moet namelijk ‘out of focus’ zijn. Wat houdt dat in? Tijdens het starten open ik snel taakbeheer en die laat ik op de voorgrond openstaan. Het spel start dan, op de achtergrond, zonder problemen door naar het menu.
Bovenstaande is geen veeleisende ‘workaround’, maar het is natuurlijk wel vreemd dat ik dit ‘trucje’ moet toepassen natuurlijk.
[ Voor 73% gewijzigd door Yonix op 21-05-2026 07:32 ]
Die versie kan je ook krijgen toch? Tenzij ik een andere versie heb gezien in 1 van die rewards tabsJJ Le Funk schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 01:35:
[...]
De 1985 Toyota Sprinter Trueno GT-Apex Forza Edition is niet te koop (tenzij Auction House) maar schijnt de snelste auto te zijn in het spel met de juiste tune.
Gas erop!G_Dragon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 23:26:Festival Playlist events and rewards - Summer S01W1
[Afbeelding]
PLAYLIST — SERIES 01 (Welcome to Japan) Season Reward Cars
- 1999 Toyota Altezza RS200 Z Edition
- 2006 Mitsubishi Lancer Evolution IX MR
[Afbeelding]
PLAYLIST EVENT REWARDS
- Monthly Rivals (Soni Circuit): 2008 Mazda Furai → Super Wheelspin
- Weekly Challenge (Gazoo Racer): 2022 Toyota GR86 → Credits
- Daily Challenges (7 individual): varies → Credits
- Photo Challenge (#FestivalVibes): Cat Meow
- Treasure Hunt (Ohtani Region): Credits
- Time Attack (Sekibe Time Attack): Japan (A) → Wheelspin
- Danger Sign (Airfield Takeoff): Japan (A) → Wheelspin
- Speed Trap (Bamboo Hilltop): Japan (A) → Wheelspin
- Horizon Play Racing (Floor It!): 2003 Ford F-150 SVT Lightning
- Hide & Seek (5 vs 1): 2022 Ferrari 296 GTB
Pts Event Type Event Name Car Restriction Reward 4 Monthly Rivals Soni Circuit 2008 Mazda Furai Super Wheelspin 5 Weekly Challenge Gazoo Racer 2022 Toyota GR86 Credits 1x7 Daily Challenges 7 Challenges varies Credits 2 Photo Challenge #FestivalVibes — Cat Meow 3 Treasure Hunt Ohtani Region — Credits 5 Road Race Hot Like Summer Retro Hot Hatch(C) 1989 Toyota MR2 SC 5 Street Race Street Fighter Super Saloons (A) 2021 Pagani Huayra R 5 Dirt Race Throwback Retro Rally (A) 2021 McLaren Sabre 3 Time Attack Sekibe Attack Japan (A) Wheelspin
ja maar weet even niet meer bij welke rewardsMrGizMo schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:33:
[...]
Die versie kan je ook krijgen toch? Tenzij ik een andere versie heb gezien in 1 van die rewards tabs![]()
[...]
d:)b :henk d:)b
Ik had dat deze week ook een keer. Heb nu elke dag wel even gespeeld na Early Release, is maar 1x voorgekomen. Schrok me een hoedje, Xbox 360 RROD trauma all over.Tommy-D schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:25:
Ja, het begint te wennen hier. Veel te doen, veel te exploren, veel auto’s. Wel een kleine issue met de game op de Series X: de console schakelt compleet uit op sommige momenten. Soms na uren spelen, soms na 5 minuten. Online, offline, geen verschil. Geen crash naar homescreen, nee, echt het “shutdown” geluidje en weg. Controller blijft dan wel gewoon aan staan, en je kan de console gewoon met de powerknop opnieuw inschakelen en dan is alles weer OK.
Op Reddit zie ik dat meer mensen dit hebben gehad, maar in dit topic nog niet gezien of heb ik er gewoon overheen gelezen?
Speel op een laptop R7 5800H met 3070, haal op high settings rond de 80 fps, kan ik daar dus nog wel wat in tweaken eventueel?
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Bij JDM: Japanese Drift Master hebben ze dit wel. Ook manga's tussen de races door enz.Zie hier bijv. @ 0:36Yonix schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 06:52:
Trouwens, gemiste kans dat er geen Japanse voice dub aanwezig is - of zoiets simpels als aan het begin van elke race aftellen in het Japans.
Ik had het idee dat er af toe wel in een andere taal afgeteld wordt? (net als in TrackMania Turbo).Yonix schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 06:52:
Trouwens, gemiste kans dat er geen Japanse voice dub aanwezig is - of zoiets simpels als aan het begin van elke race aftellen in het Japans.
Daarnaast zitten er op in ieder geval 1 radiostation (Tokyo City Radio?) wel Japanse radio DJ's
Helemaal nieuw hier met de game. Stel je zou een aantal dagen/weken missen (bijv. door vakantie), kan je dan de belangrijkste dingen nog krijgen?G_Dragon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 23:26:Festival Playlist events and rewards - Summer S01W1
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PLAYLIST EVENT REWARDS
Pts Event Type Event Name Car Restriction Reward 4 Monthly Rivals Soni Circuit 2008 Mazda Furai Super Wheelspin 5 Weekly Challenge Gazoo Racer 2022 Toyota GR86 Credits 1x7 Daily Challenges 7 Challenges varies Credits 2 Photo Challenge #FestivalVibes — Cat Meow 3 Treasure Hunt Ohtani Region — Credits 5 Road Race Hot Like Summer Retro Hot Hatch(C) 1989 Toyota MR2 SC 5 Street Race Street Fighter Super Saloons (A) 2021 Pagani Huayra R 5 Dirt Race Throwback Retro Rally (A) 2021 McLaren Sabre 3 Time Attack Sekibe Attack Japan (A) Wheelspin
Voorheen was het antwoord pech gehad en wellicht de volgende keer weer. Maar in FH6 kun je eerdere rewards alsnog halen als je ze gemist hebt hebben ze het over. Hoe het werkt nog geen ideeRobinNL schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:52:
[...]
Helemaal nieuw hier met de game. Stel je zou een aantal dagen/weken missen (bijv. door vakantie), kan je dan de belangrijkste dingen nog krijgen?
Gamertag: timmie271
Hoe start je dit?G_Dragon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 23:26:Festival Playlist events and rewards - Summer S01W1
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PLAYLIST EVENT REWARDS
Ik heb nog niet eerder Forza gespeeld, dus alles is nieuw voor mij
www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5
Volgens mij is het pas vanaf 1400 1630uur beschikbaar. Maar als je in-game je gewoon je pause menu opent dan zie je daar ook 'Festival Playlist' staan. Hier staan de events die je kan doen. Daarnaast verschijnen ze ook gewoon op de map.FRANQ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:11:
[...]
Hoe start je dit?
16:30Arvado schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:14:
[...]
Volgens mij is het pas vanaf 1400uur beschikbaar. Maar als je in-game je gewoon je pause menu opent dan zie je daar ook 'Festival Playlist' staan. Hier staan de events die je kan doen. Daarnaast verschijnen ze ook gewoon op de map.
Welke auto is dit?London schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:05:
[...]
[Afbeelding]
How bad is it on a scale from one to Spurs
Daarnaast zou er een mogelijkheid moeten zijn om zelf een soort van tags te maken en die aan auto's te koppelen. Deze tags zouden dan ook je garage filter naar voren moeten komen. Dat zou managen van de auto's zoveel beter maken en daarmee ook een hoop speelplezier.
Had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze met zoiets zouden komen dus dat valt me eigenlijk een beetje tegen.
Hmm maar dan betekent een tune écht niks meer. Eigenlijk is het nu al gereduceerd tot het 30 seconde zoeken naar de populairste tune in plaats van zelf rommelen cq verdienen van je tuning.Arvado schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:26:
Het is echt zo jammer dat je bij begin van races geen tunes kan kiezen. Het lijkt me toch niet zo moeilijk om te maken dat je bijvoorbeeld 4 tunes aan een auto kan toewijzen en bij het starten van de race als je de auto selecteer ook gelijk 1 van de 4 tunes kan selecteren. Daarnaast zou ik ook graag zien dat je een default tune kan toewijzen. Dus als je een auto gebruikt en je zet er voor bijv. een danger sign even een andere tune op dat ie teruggaat naar zijn default tune als de auto weer in de garage terecht komt.
Daarnaast zou er een mogelijkheid moeten zijn om zelf een soort van tags te maken en die aan auto's te koppelen. Deze tags zouden dan ook je garage filter naar voren moeten komen. Dat zou managen van de auto's zoveel beter maken en daarmee ook een hoop speelplezier.
Had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze met zoiets zouden komen dus dat valt me eigenlijk een beetje tegen.
Je kunt natuurlijk altijd meerdere varianten van een auto maken met elk een eigen tune en via de skin deze visueel herkenbaar maken.
Wat ik vooral jammer vond (nog niet gekeken maar ik gok dat het niet anders is) is dat je bij de multiplayer met meerdere events tussendoor niet van auto kan wisselen (zoals dat in The Crew wel kon). Dat je zegmaar een Ferrari pakt en het 3 cross country events blijken te zijn
In dat bug report stond nog een andere 'fix':Yonix schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 06:52:
Ook nu zijn er weer problemen, want hoewel ik het spel kan spelen, moet ik wel een ‘trucje’ toepassen: het venster moet namelijk ‘out of focus’ zijn. Wat houdt dat in? Tijdens het starten open ik snel taakbeheer en die laat ik op de voorgrond openstaan. Het spel start dan, op de achtergrond, zonder problemen door naar het menu.
Bovenstaande is geen veeleisende ‘workaround’, maar het is natuurlijk wel vreemd dat ik dit ‘trucje’ moet toepassen natuurlijk.
I was having this issue. Mine seems to be related to graphic settings I had applied. To fix it, I went to windows settings > Apps > Installed Apps > click the 3 dots next to Forza Horizon 6, then click advanced options. Then under Reset section click reset. That will delete your personal settings but keep the game progress.
Komt later beschikbaar, maar let op deze keer kun je met elk bandje alle events doen. Maar vanaf volgende week heb je het gouden bandje nodig om mee te doen aan "the trial". Dat is tot heden altijd een co-op race tegen unbeatable ai in teamverband.FRANQ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:11:
[...]
Hoe start je dit?
Probleem bij mij is dat hij maar blijft doortellen, dat kan gevoelsmatig gerust een minuut duren. Dus dan ben je klaar en dan blijft hij punten tellenBeakzz schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 02:54:
[...]
Je kan het zelf zo maken, maar je kan ook gewoon custom estates downloaden en die staan vol met props voor je skill points. Ik heb er een mix van circuit en props van gemaakt ipv heel de tijd saai vooruit rijden.
Dat in combinatie met een x9 skill car en 2,5 snellere multiplier maakt dat een skill points heaven. De Subaru Impreza 22B bv.
/f/image/zAz2abYhjAMpqk5KNv6jdzft.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A1JbTJsqOnZnFExVYhppUa2B.jpg?f=fotoalbum_large)