• Vanderaatje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:56
Corporate_Greed schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:07:
Het lijkt erop dat FH6 veel minder wheelspins geeft vergeleken met 5? Gisteren laar paar uurtjes gereden en zit nu op 610 wegen ontdekt. Vind het fijn dat je progressie kan boeken eigenlijk zonder te racen, heb tot nu toe maar een paar races gedaan en heb een roze polsband.

Overigens, helemaal verslaafd geraakt aan auto's kopen van de straat :D Gisteren o.a de Miata FE, RX-3 FE en BRZ FE gescoord. De BRZ is een beest, 1750pk getuned.
Ja ook zeer blij met BRZ heb daar eigenlijk alle road Discovery, mascottes en op 4 na bonus borden gedaan gisteren.

Ander race monster had ik ook langs de weg de Mazda MX-5 *O*

• Vanderaatje
Ryst schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:00:
@[Mad Max] @Vanderaatje Hoelang zijn jullie hiermee bezig geweest? Overweeg om vanavond dit te regelen. Zit nu oo 400+/671. Maar eigenlijk niet specifiek wegen gereden hiervoor. Misschien met de bonusborden / mascots erbij.

@Mog Ja, verschrikkelijk. En elke ronde was er wel wat dat mijn neus van de auto de grond hard raakte en ik in 1 klap stopte of dat ik over de kop sloeg. Misschien lag het aan mijn auto, maar die hoorde wel bij deze races (Subaru FE). Wel alles afgerond, maar die raak ik niet snel meer aan ;)
Ja moeilijk te zeggen maar op zo'n 4 uur mag je denk ik wel rekenen, ik deed alle mascottes en borden die echt langs de route stonden alles er beetje naast toen ff zo gelaten. Voordeel van alle wegen te hebben is dat je ook meteen overal naar kan fast travel'en. Voor wie dat nog niet wist in FH6 heb je geen travel borden en kan je direct fast travel'en naar waar je geweest bent.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vanderaatje schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:30:
[...]

Ik voel je pijn, moest ook max ingezoomd hele veld over, dacht dat het in centrum zat maar mijn laatste 4 stukjes waren gewoon in buitengebieden....zoek en gij zult vinden _/-\o_
Wat is de makkelijkste manier om de ongereden stukjes te spotten? Ik heb al redelijk (volgens mij max) ingezoomd van boven naar beneden zizgzaggend de kaart langsgekeken, maar ik zag niks waar ik nog wat miste....
@[Mad Max] @Vanderaatje Hoelang zijn jullie hiermee bezig geweest? Overweeg om vanavond dit te regelen. Zit nu oo 400+/671. Maar eigenlijk niet specifiek wegen gereden hiervoor. Misschien met de bonusborden / mascots erbij.

@Mog Ja, verschrikkelijk. En elke ronde was er wel wat dat mijn neus van de auto de grond hard raakte en ik in 1 klap stopte of dat ik over de kop sloeg. Misschien lag het aan mijn auto, maar die hoorde wel bij deze races (Subaru FE). Wel alles afgerond, maar die raak ik niet snel meer aan ;)
Een beetje afhankelijk van waar je rijdt gaat het best snel. Ik scande de kaart op stukken die ik nog moest, en ging daar dan leuke of handige routes overheen rijden. Duurt wel een paar uurtjes, maar zeker bij veel kruisingen schiet het lekker op.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
JJ Le Funk schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:03:
ik bewonder het wel hoe snoeihard sommigen weten te level'en maar zelf voel ik die noodzaak niet zo. speel dan ook met stuurtje en pedalen wat voor een arcade racer niet erg accuraat is om de beste tijden neer te zetten. op een game als Grand Turismo is het net andersom in mijn beleving. En iRacing is echt onspeelbaar met een controller.
Exact dit ervaar ik ook. Met mijn stuur en pedalen (default configuratie) rijd ik momenteel stukken slechter dan met een controller. Ik heb gisteravond laat nog wel een configuratie gevonden, die ga ik nog testen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Vanderaatje
gwystyl schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:21:
[...]

Wat is de makkelijkste manier om de ongereden stukjes te spotten? Ik heb al redelijk (volgens mij max) ingezoomd van boven naar beneden zizgzaggend de kaart langsgekeken, maar ik zag niks waar ik nog wat miste....

[...]

Een beetje afhankelijk van waar je rijdt gaat het best snel. Ik scande de kaart op stukken die ik nog moest, en ging daar dan leuke of handige routes overheen rijden. Duurt wel een paar uurtjes, maar zeker bij veel kruisingen schiet het lekker op.
Ja ik speel op tv scherm 55' en dan was het best goed te zien. Ging van linksboven naar rechtsboven en dan rij naar beneden en dan weer naar links.... enzovoort

• Vanderaatje
ik bewonder het wel hoe snoeihard sommigen weten te level'en maar zelf voel ik die noodzaak niet zo. speel dan ook met stuurtje en pedalen wat voor een arcade racer niet erg accuraat is om de beste tijden neer te zetten. op een game als Grand Turismo is het net andersom in mijn beleving. En iRacing is echt onspeelbaar met een controller.
Ik speel ook altijd FH (4,5 en 6) met stuur en pedalen en zeker sinds Forza Horizon 5 kan ik goed meekomen met de rest.

Maar inderdaad je moet lekker je eigen tempo rijden de ene wil snel alles hebben ander wil lekker rustig genieten beide wat mij betreft helemaal niks mis mee d:)b

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:26

Heb sinds de early-access er riant de tijd voor genomen. Dus geen idee hoeveel, maar inclusief races gereden ben ik rustig 30+ uur bezig geweest. Ja, het was even een FH6 genieten dagen ipv buiten wandelen ofzo.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:35
Yonix schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 06:40:
Zojuist een maandje XBOX Game Pass Ultimate afgesloten voor Forza Horizon 6:

[Afbeelding]

Vanavond maar eens kijken of het iets is. Mocht het spel dan tóch tegenvallen, dan heeft het mij slechts € 20,99 gekost; ik wist op voorhand al dat dit spel, inclusief de 'early access FOMO-pass', mij geen € 120 waard zou zijn. 8)7
De game zelf is al voor 45 euro te krijgen ;) premium versie 80 euro. Dat is uiteindelijk wellicht goedkoper dan straks maandje 2 te halen. https://www.loaded.com/nl...rizon-6-xbox-series-xs-pc

• Deezers
Het lijkt erop dat FH6 veel minder wheelspins geeft vergeleken met 5? Gisteren laar paar uurtjes gereden en zit nu op 610 wegen ontdekt. Vind het fijn dat je progressie kan boeken eigenlijk zonder te racen, heb tot nu toe maar een paar races gedaan en heb een roze polsband.

Overigens, helemaal verslaafd geraakt aan auto's kopen van de straat :D Gisteren o.a de Miata FE, RX-3 FE en BRZ FE gescoord. De BRZ is een beest, 1750pk getuned.
Ja ze hebben al gezegd dat ze minder spins geven om de balans in de game een beetje in evenwicht te houden. Enige manier is om het huis in Tokio te kopen dan krijg je dadelijks een spin als je het huis bezoekt. En met de VIP pas wekelijks een superspin cadeau.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:41
Deezers schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:33:
[...]

De game zelf is al voor 45 euro te krijgen ;) premium versie 80 euro. Dat is uiteindelijk wellicht goedkoper dan straks maandje 2 te halen. https://www.loaded.com/nl...rizon-6-xbox-series-xs-pc
Is dit een beetje een betrouwbare site? Even snel gekeken, en je komt inclusief btw op €96,79 voor de premium bundel. Scheelt iets meer dan 2 tientjes, niet echt een heel groot verschil

• Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
Heb zowel het huis in Tokio als VIP, dat scheelt. Prijzen waren tot nu toe behoorlijk 'meh'.

Hoop vandaag alle wegen ontdekt te hebben, Legends Island is nog gesloten, is dat een progressie iets?

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Wheelspins is ook veel minder vooral super wheelspins. Ik ga eerst voor de auto's die ik hebben wil, de rest komt vanzelf wel. Forza editions cars oa Nissan GT-R die alleen via wheelspins te krijgen zijn, heb ik uit de auction gehaald. Horizon stunt is ook wel grappig. Zie nu veel players online, was met FH5 wel anders. Ik vind deze setting veel beter dan dat gare mexico,

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wheelspins zijn nog niet zo veel idd. Focus me car points ook alleen nog op auto's die een wheelspin/super wheelspin erin verwerkt hebben.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Vanderaatje
Tommy-D schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:56:
[...]

Is dit een beetje een betrouwbare site? Even snel gekeken, en je komt inclusief btw op €96,79 voor de premium bundel. Scheelt iets meer dan 2 tientjes, niet echt een heel groot verschil
Jazeker heette voorheen cdkeys koop al jaren altijd mijn ultimate daar, als je ander land opgeeft hoef je niet de BTW te betalen d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Vanderaatje op 19-05-2026 09:19 ]

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sinds gisteren eigenlijk alleen nog maar met stuurtje aan het spelen ipv M/k en speelt echt leuk! begin er eindelijk "goed" in te worden.

Zou dat niet kunnen doen als die drift camera instelling er niet in zou zitten. die is mega chill.
Vooral nu ik het met de triple monitor setup gebruik

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

Ik heb het via G2A gedaan. En koop ook vaak op Eneba. die 2 zijn nu rond de 70-72. miss nog paar euro service fee er bij. Ik had de premium editie voor 71.

Kijk meestal op Allkeyshop.com en vanuit daar krijg je al die websites te zien.
Let wel op dat je een key koopt en niet een account

• Deezers
[...]

Je kan land gewoon op VS zetten, maakt niet uit. Site is betrouwbaar ja en geen verborgen kosten zoals veel andere sites :)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Corporate_Greed schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:06:
Heb zowel het huis in Tokio als VIP, dat scheelt. Prijzen waren tot nu toe behoorlijk 'meh'.

Hoop vandaag alle wegen ontdekt te hebben, Legends Island is nog gesloten, is dat een progressie iets?
Jep, voor toegang tot Legend Island moet je alle wristbands hebben. Op de laatste staat dan ook 'Legend' gedrukt. Kwam er zelf ook achter toen ik in volle vaart tegen het hek op de brug aan ramde :+

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
Beetje offtopic, maar bij mijn Flydigi Vader 5S controller zat een gratis maand Game Pass Ultimate. De controller werkt op Xbox en PC, bedraad en geen wireless optie. Heb zelf geen affiliatie met dit merk maar wellicht een interessante deal voor sommigen hier :)

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:36
Ah kan niet wachten tot die op de PS5 komt.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+

• Jumpman
  • Nu online
sten123 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:36:
Ah kan niet wachten tot die op de PS5 komt.
In Late 2026 (Q3/Q4) is er gezegd. Zou jammer zijn als het ongeveer tegelijk met GTA VI is. Extrapolerend op bijvoorbeeld een Indiana Jones And The Great Circle, zou dit dan rond half oktober 2026 zijn. Er is waarschijnlijk iets van een exclusieve periode afgesproken door Microsoft voor XBOX en PC.

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 19-05-2026 09:58 ]

• sten123
ps5 de deur uit en een Xbox X halen?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+

• Jumpman
  • Nu online
sten123 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:56:
ps5 de deur uit en een Xbox X halen?
Die laatste is juist al de deur uitgegaan, omdat bijna alle exclusieve 'Microsoft' games te spelen zijn op PC of PS5. En als Gran Turismo 7 en Astrobot ook naar de PC komen dan sluit ik niet uit dat de Sony PlayStation 5 Pro volgt, gezien ze ook nog PlayStation Plus Essential €9,99 per maand maken.

• Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
Melkunie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:22:
[...]

Jep, voor toegang tot Legend Island moet je alle wristbands hebben. Op de laatste staat dan ook 'Legend' gedrukt. Kwam er zelf ook achter toen ik in volle vaart tegen het hek op de brug aan ramde :+
Idem, er staat niet eens een stopteken voor :D Ik lees dat je Legend Island alsnog vroegtijdig kan verkennen door Event Labs races gemaakt door de community te doen, maar het is nog niet bekend of dit een exploit is of niet...lees ook iets over money farming met de auto-rijden optie

[ Voor 6% gewijzigd door Corporate_Greed op 19-05-2026 10:07 ]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Mog schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:56:
Zijn er meer mensen met een gruwelijke hekel aan Cross Country races? De AI lijkt daar wel velen malen sterker.
Ja ik heb dit hier ook eerder gedeeld.
Ik zorg er zelf voor dat ik het niveau 2 standjes lager zit en dan snel alle Cross Countries achter elkaar afronden / Grinden zodat ik er vanaf was.
Finraziel schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:10:
Vanavond naast wat van de story missions ook eens de streetraces gaan doen. Had ik nog vrijwel niks mee gedaan omdat dat geen festival progress gaf. Maar in eerste instantie maakte ik echt geen kans... verschillende geprobeerd, maar ik kon redelijk wat auto's inhalen en dan kwamen we steeds op lange rechte stukken waar ik gewoon niet snel genoeg ging. Verschillende auto's geprobeerd, maar lukte niet...

Vervolgens echter mijn GT86 waar ik eerder ook mee gereden had de garage in gereden, bodykit er af, minder goede bandjes er op... en de puntjes ruimte die dat me gaf puur in engine power gestopt. En diezelfde races rij ik nu met groot gemak iedereen aan het begin voorbij om er vervolgens vandoor te stuiven en met de drivatar pack steeds zo'n 4 a 5 seconden achter me te finishen 8)7
Dit zijn een beetje de problemen van Forza games en helaas was ik dat even vergeten...
Ik was/ben nog best wel tevreden over de game, maar de AI problemen zijn soms zo frustrerend dat ik gelukkig mijn controller nog niet tegen de muur heb gegooid of op het punt stond om helemaal te stoppen met de game.
[Mad Max] schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 07:19:
[...]

Ik dacht dat ik er was, gewoon een hele strook off-road pad (rode kleur) gemist....

Enfin, 671/671. Kost je even wat tijd, maar geeft toch wel voldoening.
Nu eens gaan nadenken over driften....

Lees hier positieve verhalen over de drift-camera. Dus dat maar eens proberen.
Ik heb zelf de Drift camera nog niet gebruikt, maar wel alle Driftzones voltooid.
Mijn linkerhand en duim deed gewoon zeer na bijna 2 uur te hebben gedaan voor het behalen van de driftzone links onder. Ik kwam steeds paar duizend tekort, maar daarna ging ik gewoon heel snel erdoor heen scheuren en blijkbaar krijg je dan meer punten. Dus nu alle driftzones op 3 sterren.
Sommige spelen valst met AFK methode op een circuit en alle assist aan met een Forza edition credit car. Als je even gaat slapen, kan je in 1 nacht (zeg 8 uren) met gemaakt 5 miljoen aan geld en tonnen aan XP binnen harken.
Ik zit zelf nu op level 140 zo uit mijn hoofd, zonder dit trucje.

Forza speel ik echt alleen met een controller en nooit met stuur, te chaotisch ;)

Je krijgt een Wheelspin per 3 levels dat je omhoog gaat. In FH5 kreeg je een Wheelspin per level.
Dus het is daarmee inderdaad al een stuk minder geworden. Dat was blijkbaar een wens van veel spelers. Maar je hebt ook een huis links van de stad, die geeft jouw elke 24 uur 1 wheelspin extra.

Maar helaas zijn er ook weer glitches/cheats gevonden.....
Als je dus ALLE assist aanzet, niveau rookie en je speelt de gauntlet (of 1 van de laatste wegraces)
Gewoon gas blijven geven en thats it voor paar rondjes, dan verdien je bakken met geld.
Vervolgens is er een subaru (weet even niet precies welke), die kost 30.000 credits.
Daar kan je autopunten in stoppen en unlock je steeds een SUPER wheelspin.
oftewel voor 30.000 credits kun je een superwheelspin kopen.

Zelf ben ik nu bezig met het afronden van alle PR stunts op 3 sterren.
Ik ben denk ik voor 80% klaar.
Alleen de speedzones waarbij je soms hele lange en scherpe bochten hebt krijgt ik maar niet voor elkaar.
Ik heb nog geen tune gevonden waarbij je ook snel blijft gaan in een bocht.
Er is namelijk een speedzone in het noorden van de stad.
Daar moet je 201 kph halen. Ik kan met 260 de speedzone in, kom in de bocht waar ik altijd terug zak tot 160 tot 170 en dan moet ik weer accelereren en kom ik vrijwel altijd uit op 185....
Ik kan niet afsnijden, want dan val je van de brug.....

Angelo NL / Global Cargo VTC

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik win constant geld met wheelspins.. grr ik wil die auto's, want dat geld verdien je te makkelijk :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• DennusB
  • Niet online
Net even 5 minuten aangezet op m'n Series S, moet zeggen dat ie super stabiel lijkt te draaien in performance mode, heel tof! Ben benieuwd naar de game verder

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:21
gwystyl schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:19:
[...]

Ik doe met je mee.... ik heb mijn gouden bandje net gehaald en dus de wegen op Legend Island op de kaart gezet. Nu zit ik op 668 / 671 wegen |:(
Ik heb de kaart al een paar keer langsgescrolled, maar ik kan nog niet ontdekken wat ik mis. ChatGPT geeft deze hints (die ik zelf ook al had bedacht, maar je weet maar nooit)
Heb er uiteindelijk eentje onder een snelweg gemist dus nu 670/671. Dieblaatste blijft een raadsel en is gewoon nergens te vinden _O-

Gamertag: timmie271

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

timmie271 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:09:
[...]

Heb er uiteindelijk eentje onder een snelweg gemist dus nu 670/671. Dieblaatste blijft een raadsel en is gewoon nergens te vinden _O-
Was die op de kaart wel te zien? Anders ga ik ook maar in dat gebied cruisen met al die snelwegen boven elkaar. Dikke kans dat ik daar een stukje heb gemist.

Anders streamen naar de Switch (als dat kan) of de PC aan de TV hangen om @Vanderaatje zijn methode te proberen.

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:54
Ik ben ook gezwicht en heb het maar gekocht 🤣

Ik mag ook in de TS:

Gamertag: Svenz0r6580

Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

• timmie271
gwystyl schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:42:
[...]

Was die op de kaart wel te zien? Anders ga ik ook maar in dat gebied cruisen met al die snelwegen boven elkaar. Dikke kans dat ik daar een stukje heb gemist.

Anders streamen naar de Switch (als dat kan) of de PC aan de TV hangen om @Vanderaatje zijn methode te proberen.
Deze kon ik uiteindelijk wel zien op de kaart, was links halverwege met een normale weg onder de snelweg door. Maar met de snelweg erboven heel lastig te zien dat het stukje nog grijs is.

Wel weet ik bij bepaalde dirt wegen dat er lange afstand zit tussen twee streepje je het middendeel ook nog even moet rijden en dan pas telt ie mee ondanks dat ie al volledig gekleurd is.

• Khaelos
  • Laatst online: 12:41
vraagje.. is de game bij jullie ook met 2 zwarte balken aan de zijnkant?

in menu's maar ook in de game wereld zelf..

in settings staat hij namelijk gewoon op full screen, weet iemand hoe je wel gewoon fullscreen speelt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xI6n7yuyVtb4mEf9_QYw7A7LrjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0HyrFnRsiYL3cooWpGqqpnOc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3Nr3cx7byAjcIKCEwUb86_5bcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AKIIkC5WjbG0HGa2f3ryAh8A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HM_i6-wcpYZla4CKAybczF1PJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vTm597mSJwZVLvAwjjKzOJHi.png?f=fotoalbum_large

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:57
Yonix schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 06:40:
Zojuist een maandje XBOX Game Pass Ultimate afgesloten voor Forza Horizon 6:

[Afbeelding]

Vanavond maar eens kijken of het iets is. Mocht het spel dan tóch tegenvallen, dan heeft het mij slechts € 20,99 gekost; ik wist op voorhand al dat dit spel, inclusief de 'early access FOMO-pass', mij geen € 120 waard zou zijn. 8)7
Ter info, in de "fomo-pass" zitten de twee van de twee uitbreidingen welke elk los 19,99 kosten. Ik heb ongeveer 40 euro betaald en de game zelf heb ik via gamepass. VIP geeft je dubbele rewards per event dus voor wie de vorige delen leuk vond is die fomo pass een prima deal.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• timmie271
Khaelos schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:09:
vraagje.. is de game bij jullie ook met 2 zwarte balken aan de zijnkant?

in menu's maar ook in de game wereld zelf..

in settings staat hij namelijk gewoon op full screen, weet iemand hoe je wel gewoon fullscreen speelt?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet eruit alsof jij een 3440×1440p scherm hebt maar hij nu op 2560x1440p staat?

• Khaelos
  • Laatst online: 12:41
timmie271 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:15:
[...]

Ziet eruit alsof jij een 3440×1440p scherm hebt maar hij nu op 2560x1440p staat?
ohh dat moet het wel zijn ja.. ik speel op een ultrawide!

normaal gesproken gaat dit bij alle games goed zonder instellingen te wijzigen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EJHDEHeFm4lACITCU9cqF3WoxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/evSDa3b7E6yBVgoGqzv42QsD.png?f=fotoalbum_large opgelost en bedankt! _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Khaelos op 19-05-2026 12:18 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• timmie271
Khaelos schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:16:
[...]

ohh dat moet het wel zijn ja.. ik speel op een ultrawide!

normaal gesproken gaat dit bij alle games goed zonder instellingen te wijzigen :+
Soms kan het zo simpel zijn het antwoord :P

Die full screen is voor wel/niet windowed scherm, dus dat je die rand eromheen hebt en kan verslepen :)

• Vanderaatje
gwystyl schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:42:
[...]

Ja was gewoon te zien 1tje beetje moeilijker was op einde van 1 van drag banen andere twee van die kleine puntjes/streepjesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0CsVb5n5btIiGl21FXlksE3CsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhOgMDtzIACHsAx9us7X4Tqm.jpg?f=fotoalbum_large

• Toebster
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:46
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar heb het topic redelijk gevolgd. Via de gamepass heb ik nu de game ook tot mijn beschikking. Ik zie mensen toegevoegd worden door hun gamertagg door te geven. Maar mij is het niet helemaal duidelijk wat daar het "nut" van is?

• Vanderaatje
Toebster schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:46:
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar heb het topic redelijk gevolgd. Via de gamepass heb ik nu de game ook tot mijn beschikking. Ik zie mensen toegevoegd worden door hun gamertagg door te geven. Maar mij is het niet helemaal duidelijk wat daar het "nut" van is?
Nut is een groot woord, maar in FH5 hebben we een keer een 10 rival wedstrijden gedaan en we deden elke week de festival playlist toen kon dat nog via club maar Microsoft is daar mee gestopt nu is daarvoor de enige optie vrienden.

Dus via vrienden kan je zien wat mede tweakers voor resultaten halen denk aan rivals, danger signs, speed and, etc en makkelijker een convoy opzetten bijvoorbeeld

[ Voor 6% gewijzigd door Vanderaatje op 19-05-2026 13:09 ]

• Moechy
Op Ultra heb ik deze specs.

Enkel vind ik auto's in de verte en lijnen nogal pixelated?

Weet iemand welke instelling ik nog kan aanpassen op dat smoother te krijgen? Heb de indruk dat er nog meer aanpassingsmogelijkheden zijn dan in FH5.

GPU en Ram zitten nog niet aan hun limiet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3PrsBbOl-tihET--5qMhULbH4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkIpfCoPFfWspquE2HBUdkU3.jpg?f=fotoalbum_large

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
@Moechy, geen idee, heb nog amper iets met de instellingen gedaan. Maar TIL dat FH6 ook in het Nederlands te zetten is. Ga ik ook eens proberen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 19-05-2026 13:38 ]

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:58

geert_s

Gamertag: Brulbak

Melkunie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:38:
@Moechy, geen idee, heb nog amper iets met de instellingen gedaan. Maar TIL dat FH6 ook in het Nederlands te zetten is. Ga ik ook eens proberen :)
Ik had 5 in het NL en nu expres 6 in het Engels gezet. Stuk makkelijker met Engelse fora e.d. als je eens ergens een oplossing of locatie voor zoekt. In 5 hadden sommige tracks ook een Nederlandse vertaling die eigenlijk helemaal niet logisch was.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57
Moechy schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:29:

Weet iemand welke instelling ik nog kan aanpassen op dat smoother te krijgen? Heb de indruk dat er nog meer aanpassingsmogelijkheden zijn dan in FH5.

[Afbeelding]
Er zijn een paar paginas terug wat videos gedeeld die alle settings door gaan om te bespreken wat de visuele en performance impact is... Maar ik zou zeggen zet hem eens op insane preset en kijk of het dan beter is. En als dat niet goed genoeg loopt kun je gaan experimenteren welke settings je terug kunt schroeven zonder dat de kwaliteit te veel achteruit gaat.

En sowieso is het lastig suggesties te geven als je je huidige settings niet laat zien :) (niet dat ik denk zelf veel in te kunnen brengen waarschijnlijk, heb ook nog niet veel er aan getweakt, sta gewoon op ultra en fsr op quality geloof ik).

Gamertag: FinrazielNL

• Moechy
Melkunie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:38:
Hij nam automatisch mijn systeemtaal over. Was in FH5 ook al 😅

Hij gaf me als preset Hoog maar heb de indruk dat FH5 op hoog mooier was dan FH6 op Ultra. Dus er is ergens een instelling die ik over het hoofd heb gezien volgens mij.

Of ik moet hem nog iets hoger krikken aangezien ik geen stotteringen heb

• Moechy
Heb hem nu op Ultra + RT staan en blijf vlotjes 60FPS halen.

Met nog 5gb GPu-geheugen over.

Kijken of dit in bosrijkgebied etc ook zo blijft.

Heb ook de AMD FSR 4.1.0 AA aangezet, randjes zijn smoother nu en minder gepixeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Moechy op 19-05-2026 13:57 ]

• Moechy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCZKbsh1CvTX2gh975DRkhUtngg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ULRcNittIGk5O4TQblnSSEnj.png?f=fotoalbum_large

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:57
Moechy schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:29:

[Afbeelding]
Textures op extreme indien VRAM over. Verder wellicht je 60 fps eraf halen bij video opties.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15:28
Ook gekocht van het weekend, pas na terugkomst uit Nurburg kunnen downloaden.

Game is leuk, maar er zitten twee groten ergernissen aan waar ik eerst doorheen moest:
- Game services, ik kreeg dus ook de melding dat Gaming Services outdated was en ik moest updaten. Ik kon hem een uur lang niet vinden tot ik Game Bar aanzette en die heb geupdate, toen triggerde dat ook een gaming services update en werkte het wel
- Gisterenmiddag na drie uur spelen even gaan eten, bij terugkomt klapt de game er na 2 minuten uit met een out of video memory melding (heel interessant aangezien ik een RTX 5090 in mn Asus laptop heb). Valideren van de installed files gaf de melding dat een redistributale corrupt was. Die weer geïnstalleerd en verder gespeeld. Later 's avonds zelfde verhaal, na afsluiten en weer opstarten weer die out of video memory melding. Nu maar meteen die redistributable gevalideerd, geïnstalleerd en voila hij doet het weer. Vrees dat tot de volgende patch ik hier aan vast zit.

• Moechy
sdk1985 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Textures op extreme indien VRAM over. Verder wellicht je 60 fps eraf halen bij video opties.
Ik kan de 60fps niet aanpassen. Max naar 60fps, 30fps of 20fps.

Ondertussen staat het op Ultra + RT en de AmD AA aangezet. Scheelt enorm

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
Moechy schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:24:
[...]

V-sync uit?

• Moechy
Aha dan is het inderdaad onbeperkt (variabel)

schommel tussen de 60 en 70 fps op de huidige settings en videogeheugen is niet gemaxed.µ

lijkt me ideaal dus :)

Hmm beeld stottert wel iets meer zonder V-sync, geen fps drops maar met V-sync aan is het net iets smoother.

[ Voor 15% gewijzigd door Moechy op 19-05-2026 14:49 ]

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:20

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Moechy schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:24:
[...]

Ondertussen staat het op Ultra + RT en de AmD AA aangezet. Scheelt enorm
Same here maar ik merk geen problemen tot nu toe

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben ook nog zoekende naar de juiste grafische instellingen.

Mijn laptop (Legion Pro 7 met Geforce 4080) haalt met DLSS actief (frame generation en upscaling "quality") op extreme+RT en 2560x1600 rond de 45-60 fps, GPU zit wel op 85-95%. Wil nog wel kijken of ik dit kan optimaliseren, zonder in te boeten op kwaliteit. Ik heb namelijk wel het idee dat DLSS, met name de frame generation, voor minder fraai beeld zorgt en ik twijfel ook nog over de meerwaarde van RT.

Vanavond maar eens de benchmark mode induiken.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

die auto pilot in een wat matige auto rijdt ook wel bizar asociaal =D

d:)b :henk d:)b

• Jumpman
  • Nu online
drBunhead schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:09:
Ik ben ook nog zoekende naar de juiste grafische instellingen.

Mijn laptop (Legion Pro 7 met Geforce 4080) haalt met DLSS actief (frame generation en upscaling "quality") op extreme+RT en 2560x1600 rond de 45-60 fps, GPU zit wel op 85-95%. Wil nog wel kijken of ik dit kan optimaliseren, zonder in te boeten op kwaliteit. Ik heb namelijk wel het idee dat DLSS, met name de frame generation, voor minder fraai beeld zorgt en ik twijfel ook nog over de meerwaarde van RT.

Vanavond maar eens de benchmark mode induiken.
Hier een Lenovo Legion laptop met AMD Ryzen 7 7840HS en nVidia RTX 4070 Mobile. Heb nu het meest gespeeld op deze settings:

2560 x 1600 pixels (of 1440 pixels bij monitor)
Extreme + AA
DLSS + 2x MFG
Ik haal boven de 60 fps constant (~74 fps).

Ook even aangesloten op mijn 77 inch 4K 120 Hz LG OLED TV en zelfs dan ziet het er nog goed uit. Knap staatje optimalisatie in deze game!

Met de RTX 4080 Mobile heb je meer power en VRAM, dus moet er wel wat meer uit te persen zijn. RT kost teveel power, dat je anders in kan zetten op deze mobiele GPU’s is mijn ervaring.

Het trieste is dat een nVidia RTX 5070 Mobile vrijwel identiek aan de nVidia RTX 4070 Mobile presteert (ze hebben het VRAM niet verhoogd), omdat die laatste meer power tot zich kan nemen. Bij nieuwe laptops moet ik dus al minimaal gaan kijken naar een nVidia RTX 5070 Ti. Heb ook nog een AMD Radeon RX 9070 XT die doet het gewoon zoals je mag verwachten goed, helaas veel onderweg de komende tijd, dus het moet mobiel zijn.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb geen Xbox meer, maar nog wel een doorlopend abonnement. Speel nu dus via de cloud met de app op mijn LG TV. Niet supermooi beeld, maar het werkt verder prima tot hij voor de PS uitkomt. (Afhankelijk van GTA, dat wel.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:31
game is aan het downloaden, heb toch maar weer een gamepass voor pc gehaald :)

nothing stops this train

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
Jumpman schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:36:
[...]

Hier een Lenovo Legion laptop met AMD Ryzen 7 7840HS en nVidia RTX 4070 Mobile. Heb nu het meest gespeeld op deze settings:

2560 x 1600 pixels (of 1440 pixels bij monitor)
Extreme + AA
DLSS + 2x MFG
Ik haal boven de 60 fps constant (~74 fps).

Ook even aangesloten op mijn 77 inch 4K 120 Hz LG OLED TV en zelfs dan ziet het er nog goed uit. Knap staatje optimalisatie in deze game!

Met de RTX 4080 Mobile heb je meer power en VRAM, dus moet er wel wat meer uit te persen zijn. RT kost teveel power, dat je anders in kan zetten op deze mobiele GPU’s is mijn ervaring.

Het trieste is dat een nVidia RTX 5070 Mobile vrijwel identiek aan de nVidia RTX 4070 Mobile presteert (ze hebben het VRAM niet verhoogd), omdat die laatste meer power tot zich kan nemen. Bij nieuwe laptops moet ik dus al minimaal gaan kijken naar een nVidia RTX 5070 Ti. Heb ook nog een AMD Radeon RX 9070 XT die doet het gewoon zoals je mag verwachten goed, helaas veel onderweg de komende tijd, dus het moet mobiel zijn.
Ik heb deze video gebruikt:

YouTube: Forza Horizon 6 Optimization, The Best Settings to Change on PC!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:38
Jeetje mina net de Goliath race afgerond. Ik merk dat ik niet echt geschikt ben voor zulke snelle races haha. Straks maar even die laatste paar challenges doen en dan alle dingen omver rijden + alle straten vinden. :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste