• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:15
Pykow schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:42:
[...]

Achievements waarbij je afhankelijk bent van andere vindt ik nog veel erger dan grinden.
Bijvoorbeeld WIN x aantal races online. Als je dan debielen om je heen hebt, dan kan je geen progressie boeken. of je hebt zelfs achievements in games waarbij je bepaalde Rank moet halen, terwijl je solo speelt en je weet dat je op hogere ranks alleen met een goed team dit kan behalen. Als ik dat zie, kap ik gelijk met alle achievements.

1000 uur online is wel erg veel en ik weet zeker dat ik het niet ga halen.
Want ik heb nu 23.8 uur in de game zitten.
Ik ben Legend (Goud bandje), Ik heb alle races gedaan voor Horizon Festival.
Ik heb alleen de Street races en Touge races nog open staan.
Vrijwel alle Speedtraps op 3 sterren en ik moet nog 1x een Drift course op 3 sterren krijgen (Links onder kom ik net 1000 ptn te kort)
Het is al een Grind om overal 3 sterren op te krijgen, want soms haal je het gewoon niet omdat je auto te sloom is. Ik
Blijven nog wat Story missies, wegen verkennen, mascottes en XP boarden staan, dan denk ik misschien op misschien 50 uur uit te komen (met ook af en toe een online stunt event etc.)

In mijn brein denk ik dat ik alleen FH2 alles vrijgespeeld heb op de map op 3 sterren, maar ook zeker niet alle achievements gehaald. FH3,4,5 alleen "uitgespeeld" dat ik geen races meer had.

Tot dus ver mijn grootste frustraties in FH6 zijn:
1 .Cross Country events (of ik glij weg of ik land zo hard dat ik momentum kwijt ben of de AI zit gewoon op rails, speel ik wegraces dan kan ik het niveau zelfs bijna 2x hoger zetten met mijn noob skills)
2. Drag races (Zijn gewoon nooit leuk en welke auto ik ook kies, ik verlies (geen verstand van tuning), dus dan maar het niveau op Tourist (laagste) gezet en dan nog win je maar met paar tiende van de AI....)
3. Snelweg / laatste wegrace (Ik weet niet wat de AI hier doet, maar ik win vrijwel alle wegraces op mijn "gemak", maar zodra we alleen rechtdoor moeten weet de AI opeens meer snelheid te hebben dan de auto zou kunnen. Ik had een Lambo met een tune naar 423KPH er op gezet om een beetje kans te maken. Echt frustrerend.
4. oja, als laatst races waarbij de AI vastgeplakt aan je zit..... Bij sommige wegraces rij ik zeer makkelijk weg (mag het niveau hoger) en bij andere races is het opeens heel toevallig dat P2 en P3 achter mij geplakt zitten. Het was zelfs zo erg dat ik 8 seconde weg was van P4....
nee als ik overpowerd ben of niveau te laag heb staan, dan geef mij ook dat gevoel dat ik hem hoger moet zetten en niet dat ze kunstmatig aan mijn vast geplakt zitten voor het "spannend " te maken en dat ze opeens in de laatste sector opeens veel langzamer gaan op het rechte stuk.
Ja de AI en rubberbanding in deze game zijn verschrikkelijk slecht. Zowel in driving skills als dat het cheatende honden zijn :o

Ze noemen het zelf geen rubberbanding, maar ze hebben wel aangegeven dat de AI meer/minder vermogen en gewicht krijgt afhankelijk van waar ze rijden = rubberbanding :+

https://www.gamedeveloper.com/design/how-forza-s-drivatar-actually-works (ouder artikel)

Je hoeft in dit spel echt geen verstand van tunen te hebben. Je kan gewoon de setups gebruiken van anderen en als je naar de beschrijving van de setup kijkt (dus geen drift setup voor racen) en of de creator een beetje goed gewaardeerd wordt dan krijg je 90% van de tijd een auto die goed genoeg is.

Soms snap ik ook niet wat de game nou verwacht van de speler. Het gaat echt van met 15 seconde voorsprong winnen in 1 race naar een onmogelijk bestuurbare auto als enige keuze geven (ja Ariel Nomad ik heb het over jou). Ook mis ik een optie om de auto te kunnen upgraden voor je een race start. In mijn herinnering zat dat wel in FH4, maar ik kan het mis hebben of het nu over het hoofd zien.

Nu heb je geen idee als je een race start wat voor geschikte auto's je hebt en om nou elke keer er uit te gaan om te upgraden terwijl je in een convoy speelt helpt ook niet echt voor de sfeer.

Wij waren gisteren een beetje aan het testen en als we langzaam rijden zie je de AI wachten, maar zodra er 1 van ons vooraan rijdt gaan ze ineens harder op het rechte stuk dan wij kunnen met een auto die max in de class is. Het deed mij nog het meest denken aan oude race films waar ze ineens een extra versnelling vinden op het rechte stuk.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:07

Pykow

Angelo OTR

Beakzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:53:
[...]

Zeer onwaarschijnlijk dat je de enige bent in bijna alles ;) Heel veel mensen geven er niks om al ijkt dat op game gerichte platforms vaak anders. Voor mij zijn credits de eindbestemming al zit ik er ook niet mee om mid game te stoppen als ik er klaar mee ben. Ik noem het altijd bezigheidstherapie, maar als anderen er lol mee hebben dan kan ik er verder ook niks op tegen hebben.
Ow dan kan je nog lang door spelen, ik heb geen Credits gezien in een Forza game haha.
Dat blijft maar doorgaan en als je denkt alle races in Forza Festival te hebben gedaan, dan verteld de game ook mooi dat het behalen van de eind race niet het einde is, maar juist het begin.
Hoewel ik mij afvraag wat er dan nog meer gaat komen.
kevlar01 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:13:
[...]

Ik vind achievements juist wat toevoegen aan games. Soms ben je klaar met de main story en kan je door je te focussen op de achievements nog veel meer playthroughs halen uit een game.
Maar het ligt er ook wel aan of het inderdaad gaat om grindy achievements of achievements die focussen op andere gameplay elementen die je normaal niet hebt aangeraakt.

Grindy achievements neigen inderdaad naar bezigheidstherapie en kunstmatig mensen langer binden aan je game. Het moet wel in balans zijn.
Er moet inderdaad een goede midden weg zijn en heel vaak doe ik niets met achievements, tenzij ik de game echt heel tof vind en ook ingeschat heb, dat de achievements haalbaar zijn.
Grinden is prima om een achievement te halen, maar als ik een achievement moet halen op het hoogste niveau, met een bepaalde auto waar ik geen zin in heb, dan stopt dat ook voor mij.
Ik heb nu nog niet eens naar de achievements gekeken.

Maar even een vraagje aan iedereen die al gespeeld heeft.
ik heb 120 euro betaald voor Premium.
Ik heb na 20 uur alle races al voltooid.
Hebben jullie ook niet het gevoel dat er VEEL meer (weg)races erin hadden kunnen zitten ?
Ze zeggen dan welliswaar veel content, maar ik heb het gevoel dat ik al bijna klaar ben.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Beakzz
Finraziel schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:06:
[...]

... Oh die credits! Ik dacht heel even Beakie wil miljardair worden in Forza Horizon :+
I need thee moneyz :Y)

• Beakzz
Pykow schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:25:
[...]

Ow dan kan je nog lang door spelen, ik heb geen Credits gezien in een Forza game haha.
Dat blijft maar doorgaan en als je denkt alle races in Forza Festival te hebben gedaan, dan verteld de game ook mooi dat het behalen van de eind race niet het einde is, maar juist het begin.
Hoewel ik mij afvraag wat er dan nog meer gaat komen.

[...]

Er moet inderdaad een goede midden weg zijn en heel vaak doe ik niets met achievements, tenzij ik de game echt heel tof vind en ook ingeschat heb, dat de achievements haalbaar zijn.
Grinden is prima om een achievement te halen, maar als ik een achievement moet halen op het hoogste niveau, met een bepaalde auto waar ik geen zin in heb, dan stopt dat ook voor mij.
Ik heb nu nog niet eens naar de achievements gekeken.

Hebben jullie ook niet het gevoel dat er VEEL meer (weg)races erin hadden kunnen zitten ?
Ze zeggen dan welliswaar veel content, maar ik heb het gevoel dat ik al bijna klaar ben.
Ja waar credits zijn natuurlijk ;) Ik speel ook spellen als Rocket League en Apex dus dan ben ik idd nog even bezig. Bij FH6 zal er gewoon een dag komen dat ik het niet meer voel en dan zal ik er mee klaar zijn tot er meer content is of voor altijd.

Wat ik al zei kan ik niets tegen achievements hebben als andere mensen er plezier in vinden, maar bij mij staat elke melding uit. Voor mij bestaat het gewoon niet.

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13:21

rekeewt

Petrolhead

Pykow schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:25:
[...]

Speel je custom events? Je kunt zelf races maken, kijk eens bij de event lab, etc.

Winter: S60v6 AWD (410pk/620nm), Zomer: DB11v12 RWD (850 pk/1350nm).

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56
Beakzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:23:

Soms snap ik ook niet wat de game nou verwacht van de speler. Het gaat echt van met 15 seconde voorsprong winnen in 1 race naar een onmogelijk bestuurbare auto als enige keuze geven (ja Ariel Nomad ik heb het over jou). Ook mis ik een optie om de auto te kunnen upgraden voor je een race start. In mijn herinnering zat dat wel in FH4, maar ik kan het mis hebben of het nu over het hoofd zien.

Nu heb je geen idee als je een race start wat voor geschikte auto's je hebt en om nou elke keer er uit te gaan om te upgraden terwijl je in een convoy speelt helpt ook niet echt voor de sfeer.
Ja dat mis ik ook nog... Je kunt wel een auto kopen voor de race, maar een auto stock racen is ongeveer hetzelfde als 4 stappen omhoog in de difficulty vaak, of soms helemaal niet mogelijk om te winnen. Als je ook direct even een paar upgrades er bij zou kunnen klikken dat zou heel erg fijn zijn. Daarmee heb je niet direct een perfect getunede auto, maar ik klik meestal wel snel wat bij elkaar wat goed genoeg is om te winnen... Nu moet ik inderdaad even kijken waar ik op de map ben en onthouden, "naar huis gaan", upgraden en dan weer terug fast travellen als ik stap 1 niet vergeten was :+

Overigens is de Ariel Nomad juist wel een favoriet van mij, die rijdt prima... Wel een beetje geupgrade... Ik weet niet meer zeker of hij standaard al AWD is? Zo niet dan heb ik dat er van gemaakt en maakt dat wellicht veel verschil.

Gamertag: FinrazielNL

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Dat tunen (het ontbreken daarvan) bij de start van races is echt ruk. Dat was ook al een grote klacht van mij bij FH5. Als je een auto dan net even ergens anders voor hebt gebruikt kun je die dus niet kiezen tot dat je de tune heeft aangepast.

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om te maken dat je bijvoorbeeld 4 tunes aan een auto kan toewijzen en op het moment dat je de auto kiest daarbij ook gelijk de tune kiest.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:54
Helaas ook hier een vervelende frametime stutter met een AMD 9070XT. Elke paar seconden echt een micro vertraging. Stoorde me er in het begin niet veel aan, maar zodra je met snellere auto's gaat rijden kost me dit dus een race.

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13:21

rekeewt

Petrolhead

Arvado schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:51:
Dat tunen (het ontbreken daarvan) bij de start van races is echt ruk. Dat was ook al een grote klacht van mij bij FH5. Als je een auto dan net even ergens anders voor hebt gebruikt kun je die dus niet kiezen tot dat je de tune heeft aangepast.

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om te maken dat je bijvoorbeeld 4 tunes aan een auto kan toewijzen en op het moment dat je de auto kiest daarbij ook gelijk de tune kiest.
100% eens, daarom per class maar ff 1 auto getuned en favorite gemaakt, is wel een hoop werk.

Winter: S60v6 AWD (410pk/620nm), Zomer: DB11v12 RWD (850 pk/1350nm).

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
ShininNL schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:53:
Helaas ook hier een vervelende frametime stutter met een AMD 9070XT. Elke paar seconden echt een micro vertraging. Stoorde me er in het begin niet veel aan, maar zodra je met snellere auto's gaat rijden kost me dit dus een race.
Jep, heb het ook inderdaad. Hopelijk snel een fix. Ik ga nog even proberen of die 74 FPS cap helpt icm vsync off.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:07

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Je kan met G auto's die het kunnen aanpassen zoals een dak open doen ofzo maar bij die Mercedes AMG-One heb je trackmode waarbij die flappen open klappen en die vleugel omhoog komt bijv en ik heb het idee dat je dat ook echt merkt en die auto dan anders rijd.

Is dat iets wat tussen me oren zit of hebben ze dat gewoon echt tof gedaan? :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:07

Pykow

Angelo OTR

rekeewt schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:42:
[...]

Speel je custom events? Je kunt zelf races maken, kijk eens bij de event lab, etc.
Nee ik ben Event Lab nog niet tegengekomen (misschien pas bij Full release ?)
en ik moet misschien ook eens naar een discord zoeken ofzo om samen met andere te driften, cruisen.
Ik heb nu wel zo nu en dan convoy gestart.
ShininNL schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:53:
Ik speel hier met een RTX4080 Super op 1440p, gecapped op 72fps en Vsync uit.
Alles op Extreem kwaliteit en DLLS op Balans, Ray tracing staat uit.
Heel soms heb ik een stutter, maar tot dus ver alleen in Free roam gekregen en nooit tijdens een race.
Je kan misschien wat verder met de settings spelen om wat effecten uit te zetten, schaduwen of reflecties.
Ricmaniac schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:05:
Je kan met G auto's die het kunnen aanpassen zoals een dak open doen ofzo maar bij die Mercedes AMG-One heb je trackmode waarbij die flappen open klappen en die vleugel omhoog komt bijv en ik heb het idee dat je dat ook echt merkt en die auto dan anders rijd.

Het verschil is niet zo groot, maar heb het gevoel dat acceleratie iets sneller is in Circuit mode.
Maar verder durf ik het niet echt te zeggen waar het verschil zit.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:01
Ricmaniac schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:05:

Is geïntroduceerd in FH5. Met de AMG One is Track mode meer downforce en Highway mode weinig.

Bij andere auto's veranderen de differentieel instellingen en wellicht nog wat. Best leuk ja maar tijdens een race heb je er niets aan want je kan alleen bij stilstand wijzigen :/

• Beakzz
Finraziel schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:51:
[...]

Overigens is de Ariel Nomad juist wel een favoriet van mij, die rijdt prima... Wel een beetje geupgrade... Ik weet niet meer zeker of hij standaard al AWD is? Zo niet dan heb ik dat er van gemaakt en maakt dat wellicht veel verschil.
Nou ik heb het over de standaard versie in combinatie met die race op de golfbaan. Het voelt als constante tank slappers, maar dan juist aan de voorkant en onvoorspelbaar. Zal er straks even een setup overheen gooien om te kijken of mijn haat afgenomen kan worden ;)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Over 10 minuten kunnen de standaard editie spelers op de XBox via een tripje naar Nieuw Zeeland beginnen met spelen.

Na het werk maar eens induiken. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:59
On_E schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:50:
Over 10 minuten kunnen de standaard editie spelers op de XBox via een tripje naar Nieuw Zeeland beginnen met spelen.

Na het werk maar eens induiken. :)
10 minuten? Denk eerder nog uur om 14u, dat was het vorige week althans :)

Gamertag: timmie271

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Wel bizar dat FH6 anno 2026 geen animatie heeft voor het openen en sluiten van je cabriodak.
Dit had Test Drive járen geleden al.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
Rivanov schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:02:
Wel bizar dat FH6 anno 2026 geen animatie heeft voor het openen en sluiten van je cabriodak.
Ben even het model kwijt, maar sommige auto's hebben dat wel.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

• Rivanov
  • Nu online
jorank schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:13:
[...]

Ben even het model kwijt, maar sommige auto's hebben dat wel.
Ah. Ik heb het enkel getest met de Lamborghini Gallardo en daar krijg je geen animatie te zien. Enkel een korte fade to black.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

timmie271 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:01:
[...]

10 minuten? Denk eerder nog uur om 14u, dat was het vorige week althans :)
Oh jee dan keek ik vast verkeerd. Nou ja, bijna tijd. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rivanov schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:02:
Ik had de Mazda MX5- RF, en daarbij neemt hij echt de hele tijd om het dak open of dicht te doen. Inclusief opendoen van de klep waar het dak in moet verdwijnen. Had sneller gemogen, maar ziet er wel gaaf uit.
Bij de Bently Continental GTC had ik inderdaad geen animatie volgens mij.

• Rivanov
  • Nu online
Misschien verschil tussen nieuwe auto's en bestaande auto's uit voorgaande games?
Geen idee of de Mazda MX5-RF in voorgaande games zat.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Echt de scenery in deze game :D echt geweldig.
Zo leuk spelen met die photomode. Baal dan wel van mijn 3060 TI :P

Zou graag willen upgraden haha maar nog steeds een prachtige game

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHHio7AbFNgQ7UftqMGG4kaGvNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lKqtXY1LZPoYFnjMiTmq0Ui.png?f=fotoalbum_large

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:26:

[Afbeelding]
Op welke resolutie speel je? Ik speel hier op twee verschillende PC's, maar op de mindere PC is de fun er niet minder om. Je kan het beste de resolutie verlagen en de opties verhogen en op 60 fps locken, is mijn ervaring. Het is dan iets onscherper, maar daar wen je heel snel aan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:00
YouTube: Forza Horizon 6 _ AI Mode= Unbeatable -.-

Ik vond dit wel een leuke race. Dacht es even te testen op hoogste moeilijkheidsgraad. Ja watte xd

iRacing Profiel

• Rivanov
  • Nu online

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jumpman schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:47:
[...]

Op welke resolutie speel je? Ik speel hier op twee verschillende PC's, maar op de mindere PC is de fun er niet minder om. Je kan het beste de resolutie verlagen en de opties verhogen en op 60 fps locken, is mijn ervaring. Het is dan iets onscherper, maar daar wen je heel snel aan.
1080p dus prima .. ik zie het met rijden ook gewoon niet hoor dan is het mooi maar als je zo'n foto maakt vallen die lijntjes op. heb kwaliteit van alles gewoon hoog.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:58
Jumpman schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:47:
[...]

Tegenwoordig kun je beter resolution scaling gebruiken in plaats van je resolutie verlagen. Je interface blijft dan native, de 3dwereld wordt op een lagere resolutie gerendered.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net zo'n Story race gedaan. was niet echt een race maar meer een tour. Was ook echt cool want als je dan meer Roleplay gaat rijden dat je gewoon rustig aan het touren bent gaan de NPC's ook gewoon langzamer rijden. Echt lekkere vibe in deze game :D was een route langs de kust.

• sdk1985
Scifo83 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:59:

Ik vond dit wel een leuke race. Dacht es even te testen op hoogste moeilijkheidsgraad. Ja watte xd
Op 1:47 een rewind en je had gewonnen :+ .

• sdk1985
uchiha tijntje schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:12:
Heb alle base game achievements van de Forza Horizons wel volgens mij vanaf 3. Die waren altijd goed te doen zonder hele grindy achievements. Of ze hebben dit niet goed ingecalculeerd of ze zijn daarvan af gestapt en gaan een Gears of Warsje doen :). Daar weet @timmie271 alles van :P

Maar heb ook wat @Finraziel heeft, als ik weet dat ik de 1.000 niet ga halen vanwege een onnodige grindy achievement van 20 Gamerscore, dan hoef ik ook niet 980 te halen bijvoorbeeld :P

Vind het altijd een beetje zonde als er grindy online achievements in zitten, waarbij ik denk dat ze die er alleen instoppen om mensen online te laten blijven spelen. Dat heeft een game als deze niet nodig.
Er zitten ook achievements dubbel in. Bijvoorbeeld haal band kleur X én complete event Y terwijl event Y een vereist is om X te krijgen. De achievements vliegen je om de oren. Ik heb er nu 29 in 14 uur.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Heel wat getest dit weekend op verschillende PC's. Op mijn laptop (AMD Ryzen 7 7840HS en nVidia RTX 4070 Mobile), doe ik nu 1080p, Extreme en AA:TAA. Op 1440p moet ik wel wat dingen terugschroeven. Ik ben ook erg benieuwd naar de console (met name Sony PlayStation 5 Pro) kwaliteit. Ik heb helaas geen Microsoft XBOX Series X meer.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Beakzz
Erg goede en rustige video (zeldzaam op YT) die goed de verschillen laat zien van alle graphic opties. Ik ben het alleen niet met hem eens over de Enviroment Geometry quality en de night shadows en die heb ik dan ook op ultra staan, maar het spel draait nu in elke situatie smooth op 72 fps
Edit : Op 9:43 staan alles geadviseerde settings voor wie geen zin in een hele video heeft. Volgens mij heeft hij zelf een 3060. Ik een 5070Ti, maar mijn CPU is de bottleneck

[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 18-05-2026 14:45 ]

• sdk1985
Voor wie maandag begint en een idee wil hebben van de tijd: Ik heb nu 14 uur gespeeld. Spel is opgesplitst in dire progressie systemen;
  • Je level
  • Je wristband level
  • Je stamp level
Mijn level is nu 86, mijn wristband is oranje (5/7) en mijn stamp level is 4/7. Ik heb circa 5 miljoen credits verdiend en 84 auto's.

Om puur de hoogste wristband te behalen en daarmee toegang te krijgen tot de laatste regio (en vermoedelijk de weeklies) zal grofweg nog wel zo'n 14 uur kosten. Dit is een kwestie van races, flitspaaltjes, danger signs, enz afronden.

Exploration zal langer duren. Daar vallen de 'vervelende' story missies onder, straatraces, tougé en verken dingen (foto's maken, bordjes vinden etc). In het begin gaat het ongeveer even snel, nu begint het wat achter te lopen.

• sdk1985
Beakzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:40:
Erg goede en rustige video (zeldzaam op YT) die goed de verschillen laat zien van alle graphic opties. Ik ben het alleen niet met hem eens over de Enviroment Geometry quality en die heb ik dan ook op ultra staan, maar het spel draait nu in elke situatie smooth op 72 fps

[YouTube: FORZA HORIZON 6 PC | Performance Optimization Guide + Optimized Settings]
Edit : Op 9:43 staan alles geadviseerde settings voor wie geen zin in een hele video heeft. Volgens mij heeft hij zelf een 3060
Bij HWU hebben ze grafiekjes per setting:

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij Mapgenie hebben ze hem in veel hogere resolutie. Idee is verder hetzelfde.
Rivanov schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:24:
Misschien verschil tussen nieuwe auto's en bestaande auto's uit voorgaande games?
Geen idee of de Mazda MX5-RF in voorgaande games zat.
De MX5-RF zat al wel in FH5, maar is volgens mij vrij laat toegevoegd. Kan dus zijn dat daar nieuwere renders/modellen van zijn dan van bepaalde andere auto's.

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 18-05-2026 14:47 ]

• Beakzz
Ja die heb ik ook gezien, maar die heeft een 5090 en ik vind de vid veel te lang om dan de CPU te negeren. Anyway er zullen er wel meer zijn, maar die ik heb gepost heeft mijn probleem opgelost. Had met een regen race in de stad dat het geluid ging stutteren dus heb ruimte zat met de GPU, maar de CPU krijst om genade ;)

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
lol ik heb gister een uur rond de drag meet gehangen met mijn 2800hp R35 GT drag racer. Dat ding is echt ziek OP er was letterlijk niemand die ook maar in de buurt kwam :D

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:53

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Finraziel schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:51:
[...]

Ja dat mis ik ook nog... Je kunt wel een auto kopen voor de race, maar een auto stock racen is ongeveer hetzelfde als 4 stappen omhoog in de difficulty vaak, of soms helemaal niet mogelijk om te winnen.
Ik kwam er achter dat de auto's die langs de kant van de weg te koop staan vaak erg geschikt zijn voor de races in de buurt. Ik check die iig altijd even.

XBL: theArthurrrr

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:04
DeWaanzin schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:53:
[...]

Ik kwam er achter dat de auto's die langs de kant van de weg te koop staan vaak erg geschikt zijn voor de races in de buurt. Ik check die iig altijd even.
Klopt inderdaad, kan geen toeval zijn. Overigens koop ik ze allemaal in mijn verzameldrift. Komen er nieuwe wagens op dezelfde plekken of zijn ze dan 'klaar'?

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
timmie271 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:59:
[...]

Yes! Dat is hoe het werkt inderdaad :)
Hmm blijkbaar lukt het mij niet?

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:04
Deze game ondersteunt crossplatform saves toch? Liefst speel ik hem op de PS5 Pro, maar mogelijk toch eens aanslingeren op de Series X zolang ik nog GPU heb.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56
Siedo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:28:
[...]

Klopt inderdaad, kan geen toeval zijn. Overigens koop ik ze allemaal in mijn verzameldrift. Komen er nieuwe wagens op dezelfde plekken of zijn ze dan 'klaar'?
Ik weet niet of het door blijft gaan maar tot nu toe heb ik het idee dat ze blijven komen...

Overigens koop ik ze bijna allemaal, alleen de versies met upgrades die maar 15% korting geven laat ik staan... Meestal ben ik het namelijk niet eens met de upgrades en komt het duurder uit dan gewoon in de autoshow kopen. Niet dat ik geld tekort kom, maar toch :+

Gamertag: FinrazielNL

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:50:
Deze game ondersteunt crossplatform saves toch? Liefst speel ik hem op de PS5 Pro, maar mogelijk toch eens aanslingeren op de Series X zolang ik nog GPU heb.
Met FH5 moest je opnieuw beginnen maar ik geloof met FH6 dat het wel moet werken.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:01
@peakaboo Ik zag jouw Drivatar gisteren een paar keer rijden. HokiHoshi ook gespot. Die heb ik lekker ingehaald :P

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ricmaniac schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:26:

[Afbeelding]
Dat zie er een stuk beter uit dan mijn Xbox in performance mode!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Wat mij na een weekend spelen en rondkijken op de officiële feedback hub wel opvalt: FH6 bied qua customizing vrij weinig eigenlijk. Helemaal als we het over de Japanse car culture hebben.

Wat zeker mist aan opties:
- Underglow
- Andere uitlaten (visueel)
- Interieur opties (op z'n minst je bekleding, stuurwiel en handrem)
- De stance van je auto visueel aanpassen

Verder is in Japan Bosozoku enorm groot in de autowereld. Je moet er van houden, maar toch.

Voor een game die over auto's gaat en in Japan afspeelt, zou je verwachten dat ze iets meer zouden doen dan copy/paste over het algemeen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Scifo83 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:59:

unbeatable? hij werd toch 3e? dat is ook mijn ervaring, als ik Anna laat rijden komt ze niet verder dan P3..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste