• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:44
Het verward mij nu. Uw screenshot laat (excl BTW net boven de €3000,-) de SolidFlex 1x 12kWh zien. Niet 2x?

Welke andere NL winkel biedt Indevolt aan? Thuisbatterij.nl zegt exclusief Benelux leverancier te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Noord27 op 14-01-2026 12:26 ]

Enexis Netbeheer Engineer

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYekvs-v_OBPvrRZKHJDGF1Wkds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WAADqDVkuGBSqVJh7iOKz2V.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren een bezorging per pallet. Exact een week na de bestelling bij thuisbatterij.nl. 1 module ontbrak in de levering, vandaag keurig nageleverd.

Twee sets;
Powerflex Hyb met 3 batterijmodules (evt. voor latere extra toevoeging van solar)
Powerflex Eco met 3 batterijmodules

-Beide op een eigen groep in de schuur.
-op de Powerflex Hyb direct koelkast en vriezer aangesloten.
-'diepe slaap' aan

Vandaag met de zon de eerste test met 'NOM', tot nu toe heel onrustig beeld. Hier moet ik echt even induiken.

WP Quatt 4 kW | 4770 wp | EV 70 kWh

• HifiKing
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-01 17:52
EricDi schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:18:
[...]
De subsidie is pas geldig vanaf €3000 exclusief btw. Vandaar dat ik kijk naar 2 units. De subsidie is 25%, dus het subsidiebedrag stijgt.

Het verschil in prijs is dus niet zo groot. Maar blijkbaar is het verschil in product ook niet zo groot. Dan neig ik ook naar de goedkopere optie. Tenzij er interessante redenen zijn om alsnog voor de Solidflex te gaan.
Ik kan nergens vinden dat de subsidie pas vanaf € 3000,- Ex BTW wordt uitgekeerd, volgens mij is de subsidie vanaf elk aankoop bedrag geldig, met een minimum subsidiebedrag van € 750,- en max € 1250,-

• EricDi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-01 19:11
HifiKing schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Ik kan nergens vinden dat de subsidie pas vanaf € 3000,- Ex BTW wordt uitgekeerd, volgens mij is de subsidie vanaf elk aankoop bedrag geldig, met een minimum subsidiebedrag van € 750,- en max € 1250,-
https://www.flevoland.nl/.../subsidie-thuisbatterijen

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:53
EricDi schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:18:
[...]
De subsidie is pas geldig vanaf €3000 exclusief btw. Vandaar dat ik kijk naar 2 units. De subsidie is 25%, dus het subsidiebedrag stijgt.

Het verschil in prijs is dus niet zo groot. Maar blijkbaar is het verschil in product ook niet zo groot. Dan neig ik ook naar de goedkopere optie. Tenzij er interessante redenen zijn om alsnog voor de Solidflex te gaan.
Je kunt ook kijken naar 2x 6 of 2x 8kw. Het gaat, als ik het bericht zo lees, om maximaal 20 kw/h van de totale batterijen. In mijn belevenis mogen dit ook meerdere units zijn.
https://www.flevoland.nl/.../subsidie-thuisbatterijen

• Jessy007
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:07
Mmm is wel interessant maar nu nog wachten als ze ook in Limburg subsidie gaan geven anders is het het wachten wel waard

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:10

..Christiaan..

..zwll..

HifiKing schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Het staat er gewoon bij hoor....

https://www.flevoland.nl/...isbatterijen#2.%20Hoeveel

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Arjen34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYHQMit0hbO1An_VnqJ7l0d-hz4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y2PeVzWhXckwcJMu7GF3oqdX.png?f=fotoalbum_large

Vind dit vergelijk op de website van thuisbatterij.nl wel wat bijzonder

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:07
appelthee schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:20:
[Afbeelding]

Gisteren een bezorging per pallet. Exact een week na de bestelling bij thuisbatterij.nl. 1 module ontbrak in de levering, vandaag keurig nageleverd.

Twee sets;
Powerflex Hyb met 3 batterijmodules (evt. voor latere extra toevoeging van solar)
Powerflex Eco met 3 batterijmodules

-Beide op een eigen groep in de schuur.
-op de Powerflex Hyb direct koelkast en vriezer aangesloten.
-'diepe slaap' aan

Vandaag met de zon de eerste test met 'NOM', tot nu toe heel onrustig beeld. Hier moet ik echt even induiken.
Zou het kunnen dat een cluster met niet gelijke aantallen KW niet goed reageert? Ik ervaarde ook een erg niet werkend geheel. Ben er nog niet ingedoken maar de sub voorlopig uitgezet en de andere toren verhoogd.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:19
Arjen34 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:47:
[Afbeelding]

Kun je linken naar dit plaatje/vergelijk?

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Jan Workum
De PowerFlex (6kWh) heeft het mooi vlak kunnen houden op deze zonnige dag. Na het nachtelijk laden van de Kona alleen een piekje van de inductiekookplaat. Tot dusver zeer tevreden met de aankoop.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzVoinwfV25MoPCQv8GweKgKE7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wey9ASaji1S5KoyoXYU6khlN.jpg?f=fotoalbum_large

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Jan Workum

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15-01 17:42
Triest dat thuisbatterij.nl dit goedkope plaatje gebruikt. Buiten dat het knippen en plakken in Word er wel wat knullig uitziet, hebben ze het hier ook ineens over 3000-6000 cycles voor een LFP. Ze doen alsof dit refereert naar de Powerflex maar dit is een standaard verkoop plaatje van Indevolt die op zijn beurt weer praat over 7000 cycles voor de powerflex t.o.v. een "standaard" LFP accu. Daarnaast heeft Thuisbatterij.nl nog steeds de 8000 cycles bij de Powerflex op hun site staan.

Ze zijn ze ook nog eens duurder dan Indevolt zelf met de Solidflex en slaat hun "actie" van de Powerflex nergens op want die krijgt elke maand een andere naam en er verandert niets.

• MGZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15-01 12:42

MGZ

Arjen34 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:47:
[Afbeelding]

Dit vind ik ook heel bijzonder, dat er bij de powerflex nu ineens 3000-6000 cycli staat. Ik had bij thuisbatterij nog nagevraagd of de 8000 cycli wel kloppen, en hun antwoord was dat het klopt. Op de site van thuisbatterij staat nog gewoon 8000 cycli als je de powerflex aanklikt.

• Gijs4
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07:23
Terwijl op instagram ze wel 8.000 cycli benoemen.
Voelt beetje amateuristisch.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXivGQr_af_Q0UT1H-UhwcrmWxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snV0acHDiAR5f2DLaZzbFBgs.jpg?f=fotoalbum_large

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:33
Xirt schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:25:
[...]

Net even lopen spelen in Home Assistant. Het lastigste deel was eigenlijk het verkrijgen van de forecast (minimale temperatuur), maar ik heb nu het volgende gedaan.

1. Twee nieuwe helpers om de minimale temperatuursverwachting op te slaan voor vandaag en morgen (pakweg 24 - 48 uur inzicht):

code:
1
2
input_number: weather_forecast_today_temp_low
input_number: weather_forecast_tomorrow_temp_low

2. Een nieuwe automatisering welke elk uur de weersverwachting op gaat halen en de minimale temperatuur voor vandaag / morgen opslaat in de aangemaakte helpers:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
alias: Helper - Weather Forecast
description: "Stores weather forecast in dedicated variables"
triggers:
  - trigger: time_pattern
    hours: /1
conditions: []
actions:
  - action: weather.get_forecasts
    metadata: {}
    target:
      device_id: [YOUR_DEVICE_ID]
    data:
      type: daily
    response_variable: daily
  - delay:
      seconds: 5
  - variables:
      today: |-
        {{ daily.get('weather.home', {}).get('forecast', [])
           | selectattr('datetime', 'search', now().strftime('%Y-%m-%d')) 
           | list 
           | first 
           | default({}) }}
      tomorrow: |-
        {{ daily.get('weather.home', {}).get('forecast', [])
           | selectattr('datetime', 'search', (now() + timedelta(days=1)).strftime('%Y-%m-%d')) 
           | list 
           | first 
           | default({}) }}
  - target:
      entity_id: input_number.weather_forecast_today_temp_low
    data:
      value: "{{ today.templow | default(0) }}"
    action: input_number.set_value
  - target:
      entity_id: input_number.weather_forecast_tomorrow_temp_low
    data:
      value: "{{ tomorrow.templow | default(0) }}"
    action: input_number.set_value
mode: single

Een tweede nieuwe automatistering die de emergency SOC automatisch instelt op basis van de minimale temperatuur in de twee helpers. Uiteraard zou je dit uit kunnen breiden met een actie om de batterij geforceerd vol te laden tot dit minimum indien nodig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
alias: "Service: Battery Management (Emergency SOC)"
description: Set Emergency SOC based on lowest temperature (today / tomorrow)
triggers:
  - entity_id:
      - input_number.weather_forecast_today_temp_low
      - input_number.weather_forecast_tomorrow_temp_low
    trigger: state
conditions: []
actions:
  - variables:
      today_low: "{{ states('input_number.weather_forecast_today_temp_low') | float(0) }}"
      tomorrow_low: >-
        {{ states('input_number.weather_forecast_tomorrow_temp_low') | float(0)
        }}
      min_temp: "{{ [today_low, tomorrow_low] | min }}"
      new_soc: |-
        {% if min_temp < 0 %}
          75
        {% elif min_temp < 5 %}
          30
        {% else %}
          10
        {% endif %}
  - action: number.set_value
    metadata: {}
    target:
      entity_id: number.indevolt_solidflex_powerflex2000_discharge_limit
    data:
      value: "{{ new_soc }}"
mode: single
Oeps, laatste SOC waarde had 10 moeten zijn (gecorrigeerd in bovenstaande quote :+ . Ik post de correctie dus op even op deze manier aangezien ik het orginele bericht niet meer aan kan passen.

Wat betreft de HA integratie: alle feedback van de eerste uitgebreide review is verwerkt en gisteren de PR een update gegeven. Nu moet ik weer even afwachten, maar ik hoop dat het eerste deel (met alleen sensors) weer een stapje dichterbij de core gekomen is.

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:12
AquilaXL schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:58:
Triest dat thuisbatterij.nl dit goedkope plaatje gebruikt. Buiten dat het knippen en plakken in Word er wel wat knullig uitziet, hebben ze het hier ook ineens over 3000-6000 cycles voor een LFP. Ze doen alsof dit refereert naar de Powerflex maar dit is een standaard verkoop plaatje van Indevolt die op zijn beurt weer praat over 7000 cycles voor de powerflex t.o.v. een "standaard" LFP accu. Daarnaast heeft Thuisbatterij.nl nog steeds de 8000 cycles bij de Powerflex op hun site staan.

Ze zijn ze ook nog eens duurder dan Indevolt zelf met de Solidflex en slaat hun "actie" van de Powerflex nergens op want die krijgt elke maand een andere naam en er verandert niets.
Merkte vanmorgen dat die extra 6% ineens niet meer werkt bij indevolt zelf. Weet niet of dat aan mij ligt.

• MGZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15-01 12:42

MGZ

ariedude schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 07:40:
[...]

Merkte vanmorgen dat die extra 6% ineens niet meer werkt bij indevolt zelf. Weet niet of dat aan mij ligt.
Op de indevolt site zelf werken er 2 codes, CODE100 voor 100 euro korting en ENERGIENERDS6%
Daardoor is de solidflex volgens mij zelfs nog iets voordeliger dan de powerflex

• Sjorsl820
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Vandaag de Indevolt PowerFlex 2000 (6kwh totaal) ontvangen en geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het installeren van de app, bijgevoegde P1 meter en het integreren in HA (via https://github.com/INDEVOLT/homeassistant-indevolt) erg eenvoudig was. NOM functioneerde goed, weinig zon maar de 60% die bij levering in de accu's zat leek goed NOM te houden. So far, erg tevreden.

Plekje in de kelder;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibgHm6GjThUIAWE6zD7FRR8Xih4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGvC1OMu1fQ3BtjEBBK6qwPv.jpg?f=fotoalbum_large

• duvekot
  • Laatst online: 08:46
Sjorsl820 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:11:
Vandaag de Indevolt PowerFlex 2000 (6kwh totaal) ontvangen en geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het installeren van de app, bijgevoegde P1 meter en het integreren in HA (via https://github.com/INDEVOLT/homeassistant-indevolt) erg eenvoudig was. NOM functioneerde goed, weinig zon maar de 60% die bij levering in de accu's zat leek goed NOM te houden. So far, erg tevreden.

Plekje in de kelder;
[Afbeelding]
@Sjorsl820

Had je deze repo gezien van @Xirt ?

https://github.com/Xirt/homeassistant-indevolt

Dat is een verbeterde versie van de integratie die je nu gebruikt. En hij is bezig om indevolt officieel toegevoegd te krijgen in Home Assistant:
https://github.com/home-assistant/core/pull/160595

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:53
Ik vraag me toch af waar het verschil in die cyles in zit. Daar moet een Indevolt NL en/of thuisbatterij als partner antwoord op kunnen geven?

Overigens staat op de site van thuisbatterij dat er een januari aanbieding is.
Die kan ik echter niet ontdekken op de site.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVr7l1OnsqqE0txF1PfNLTJTqJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LHSF4MFNG5i4Zr6EXIGcNpC.jpg?f=fotoalbum_large

• Xirt
  • Laatst online: 08:33
duvekot schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:40:
[...]

@Sjorsl820

Had je deze repo gezien van @Xirt ?

https://github.com/Xirt/homeassistant-indevolt

Dat is een verbeterde versie van de integratie die je nu gebruikt. En hij is bezig om indevolt officieel toegevoegd te krijgen in Home Assistant:
https://github.com/home-assistant/core/pull/160595
Dit custom component zou de basis moeten geven om je batterij toe te voegen.

De codebase die uiteindelijk als PR uitstaat bij Home Assistant is een stuk netter, efficienter en uiteindelijk ook uitgebreider (ook in vergelijking met de originele PR van Indevolt die nooit opgevolgd is). Uiteindelijk, want de eerste PR (bij toevoeging) mag maar één soort platform bevatten (dus alle sensors in dit geval). Dus heb ik tijdelijk een groot deel van de code uit de PR gehaald.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online

Plekje in de kelder;
[Afbeelding]
Mooie opstelling zo! Erg benieuwd hoe het gaat bevallen, Zit zelf erg te twijfelen tussen deze en Zendure AC2400. En hoe groot de batterij ik zou willen. Veel succes!

• Sjorsl820
Xirt schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:26:
[...]

Dit custom component zou de basis moeten geven om je batterij toe te voegen.

De codebase die uiteindelijk als PR uitstaat bij Home Assistant is een stuk netter, efficienter en uiteindelijk ook uitgebreider (ook in vergelijking met de originele PR van Indevolt die nooit opgevolgd is). Uiteindelijk, want de eerste PR (bij toevoeging) mag maar één soort platform bevatten (dus alle sensors in dit geval). Dus heb ik tijdelijk een groot deel van de code uit de PR gehaald.
Ah, dank voor de toelichting. Dan ga ik vanmiddag deze proberen.

• Sjorsl820
Martijnvdb schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:32:
[...]

Mooie opstelling zo! Erg benieuwd hoe het gaat bevallen, Zit zelf erg te twijfelen tussen deze en Zendure AC2400. En hoe groot de batterij ik zou willen. Veel succes!
Ik vond de integratie met HA belangrijk, en die leek van een afstandje met Zendure iets beter/makkelijker. Uiteindelijk heeft de prijs bij mij de doorslag gegeven, en de positieve reviews natuurlijk ;)

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:18

Plekje in de kelder;
[Afbeelding]
Gefeliciteerd.
Hoe hoog is je torentje in cms?

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Sjorsl820 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:08:
[...]

Ik vond de integratie met HA belangrijk, en die leek van een afstandje met Zendure iets beter/makkelijker. Uiteindelijk heeft de prijs bij mij de doorslag gegeven, en de positieve reviews natuurlijk ;)
Je bedoelt denk ik de Involt?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste