Oeps, ik had iet beweerd en dat weggehaald omdat het niet klopte wat ik beweerde. Exuus dan voor de slechte communicatie van mij.Blackjack2win schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:23:
[...]
Kun je aangeven wat specifiek niet klopt? Want dit is wel makkelijk natuurlijk, iemand afknappen zonder zelf iets ten tafel te brengen.
Ik heb ook een powerflex 6kWh en ben wel tevreden over de werking. Aansturing gaat ook via HA. Als deze leeg is in de nacht berekent hij obv toekomstige zonneuren hoeveel hij nog moet bijladen. Dat werkt verassend goed. Ik vind hem daarnaast ook behoorlijk efficiënt met energie omgaan.
Mja, is ook helemaal afhankelijk van hoe je 'm configureerd. Ik heb 'm gewoon op max-alles staan (5%-100%, 7200w) en heb een gemiddelde RTE van 68% momenteel (1179kwh geladen, 804kwh ontladen, op 3x 10kwh). "Not great" zullen we maar zeggen. Maar goed, daarentegen heb ik wel heel wat meer kwh's meer meegepakt dan degene die 'm ultra conservatief afstellen.OdeB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 00:47:
Ik heb ook een powerflex 6kWh en ben wel tevreden over de werking. Aansturing gaat ook via HA. Als deze leeg is in de nacht berekent hij obv toekomstige zonneuren hoeveel hij nog moet bijladen. Dat werkt verassend goed. Ik vind hem daarnaast ook behoorlijk efficiënt met energie omgaan.
Nu de zomer met de meer-dan-je-kan-laden dagen voorbij zijn gaan we weer een ander spelletje in.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack