• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52
boyd86 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:17:
Contact over de karakteristiek was eerder, maar omdat jij hier berichtte over DC lekstroom beveiliging had ik vanochtend gemaild met support, de reactie is van rond 11:30 vandaag.
Ik werd dus getriggerd door jouw post in combinatie met het feit dat er in de handleiding van de Powerflex niets over genoemd wordt, en dat het in NL volgens mij niet veel voorkomt dat er type B aardlekschakelaars toegepast worden maar de omvormer wel eenvoudig door de stekker in een bestaande installatie aangesloten kan worden.
Misschien kan @Taro hier iets over melden. Hij heeft zich sterk verdiept in de materie.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
pjotter1965 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:33:
[...]

Misschien kan @Taro hier iets over melden. Hij heeft zich sterk verdiept in de materie.
@boyd86 Voor zover mij bekend heeft Indevolt geen DC/AC scheiding en heb je dus een Type B aardlek nodig.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• boyd86
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:25:
[...]

@boyd86 Voor zover mij bekend heeft Indevolt geen DC/AC scheiding en heb je dus een Type B aardlek nodig.
Dan is het toch wel enigszins bijzonder naar mijn mening dat hun support dit lijkt tegen te spreken, er twee verschillende reacties gegeven lijken te worden en in de handleiding hier niet over gesproken wordt.
Desalniettemin lijkt een type B beveiliging me niet onverstandig (ik moet de onderverdeler nog samenstellen en bestellen).
Zoals gezegd wil ik een 16A groep die reeds op een bestaande vrije Hager installatieautomaat aangesloten kan worden opdelen in een 10A voor Indevolt en 6A voor overige verbruikers.
Heb je een merk en type die voorziet in type B aardlek beveiliging die je aan kunt raden?

Edit: zojuist per mail nogmaals een vraag gesteld aan support of de Powerflex omvormer DC/AC gescheiden is of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door boyd86 op 28-07-2026 16:36 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
boyd86 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:33:
[...]
Heb je een merk en type die voorziet in type B aardlek beveiliging die je aan kunt raden?
Ik heb hier zelf alleen thuisaccu's staan die aan een Type A voldoende hebben, dus (gelukkig) zelf geen ervaring mee.
Edit: zojuist per mail nogmaals een vraag gesteld aan support of de Powerflex omvormer DC/AC gescheiden is of niet.
Ik hoor het graag, ook voor bijv. de 3000-serie, mogelijk hebben ze daar veranderingen in doorgevoerd mbt DC/AC scheiding.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48

thaMini

Tool !!

Ik vind het wel verwonderlijk dat een apparaat dat je ogenschijnlijk in elk stopcontact kunt inpluggen dan wel DC lekstroombeveiliging nodig heeft.

Better safe than sorry natuurlijk, maar het rijmt niet echt in mijn hoofd.

Be small, act BIG.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:46
pjotter1965 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:15:
[...]

Dat is dan wel weer bijzonder, die wisselende antwoorden ☹️
Ik heb afgelopen weekend geïnformeerd, jij eerder ?

( ik heb alles van Eaton en kan zelf ook geen B16 type B vinden / vraag uitstaan bij Elektramat )
Zo wisselend zijn de antwoorden toch niet?

• Jos Vermeulen
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 02:09
thaMini schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:48:
Ik vind het wel verwonderlijk dat een apparaat dat je ogenschijnlijk in elk stopcontact kunt inpluggen dan wel DC lekstroombeveiliging nodig heeft.

Better safe than sorry natuurlijk, maar het rijmt niet echt in mijn hoofd.
Klopt, is ook nergens voor nodig.

Er zit al een algemene lekstroom beveiliging, die zowel de zonnepanelen en de gehele kast onder controle heeft en daarom kan die makkelijk dat batterijtje meepakken.

Die hele batterij is een trouwens veel veiliger dan een koffiezetapparaat.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste