• ToMiKoN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18
Je moet de Excel lijst nemen. Daar zijn ze aan toegevoegd.
https://www.synergrid.be/images/downloads/c10_26_list_of_pgu_compliant_with_c10_11_ed2_1_12_2019.xlsx?1784122583515

De Powerflex ECO stond eerst met 800W als PG-2000B1 in de lijst nu met 2400w als PG-2400B1 als referentie. Dus even goed opletten. Idem voor Solidflex. Als je deze nieuwe referentie gebruikt, wordt hij bij Fluvius ook als 2400w vermogen geregistreerd.

Hopelijk is dit duidelijk!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:24
Hier ook een nieuwe Indevolt-gebruiker. Gisteren de Indevolt PowerFlex 2000 met extra module van 4kWh ontvangen. Deze had ik zondagmiddag besteld dus supersnelle levering.

Ik heb hem nu in de app op self-consumption draaien en zo goed als geen verbuik van het grid gehad. De batterij begon vanochtend bij de eerste zonnestralen weer op te laden, nu heb ik een dynamisch contract met flink wat overschot dus ik zou liever hebben dat ik 's ochtens gewoon teruglever tegen een mooie prijs en pas rond 13:00 als prijs het laagst is pas de batterij ga opladen. Ik heb de batterij op standby gezet en vanmiddag weer op self-consumption.

Volgens mij is het antwoord nee, maar is dit te automatiseren in de app? Dus standby in de ochtend zodra ik voldoende zonne-opwek heb en pas in de middag als de stroomprijs op zijn laagst is de batterij gaan laden vanuit mijn opwek
Ik heb de batterij ook al gekoppeld in HomeAssistant dus anders ga ik het daarin regelen.

• brugk000
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:17
WAF1 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:13:
[...]

Dat klopt. Homewizard heeft APS dus wel in hun app opgenomen en kan ik dus

Ik probeer wat te bouwen in Home Assistant. Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

• brugk000
jouwheld schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:22:
Hier ook een nieuwe Indevolt-gebruiker. Gisteren de Indevolt PowerFlex 2000 met extra module van 4kWh ontvangen. Deze had ik zondagmiddag besteld dus supersnelle levering.

Ik heb hem nu in de app op self-consumption draaien en zo goed als geen verbuik van het grid gehad. De batterij begon vanochtend bij de eerste zonnestralen weer op te laden, nu heb ik een dynamisch contract met flink wat overschot dus ik zou liever hebben dat ik 's ochtens gewoon teruglever tegen een mooie prijs en pas rond 13:00 als prijs het laagst is pas de batterij ga opladen. Ik heb de batterij op standby gezet en vanmiddag weer op self-consumption.

Volgens mij is het antwoord nee, maar is dit te automatiseren in de app? Dus standby in de ochtend zodra ik voldoende zonne-opwek heb en pas in de middag als de stroomprijs op zijn laagst is de batterij gaan laden vanuit mijn opwek
Ik heb de batterij ook al gekoppeld in HomeAssistant dus anders ga ik het daarin regelen.
In Home Assistant kan het sowieso met een automatisering die de modus wijzigt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3pNQlz4db47T6Bsq9CweyDtCPw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KWqwU7c4EFmj2cLlj29niiv5.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door brugk000 op 15-07-2026 16:30 ]

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Dan heb je geluk.

Ik heb op 18-06 de SolidFlex met extra module besteld, bij Indevolt zelf.

De SolidFlex op 30-06 ontvangen en in gebruik genomen.

De extra module is een probleemgeval:
  • Eerste zending is halverwege terug naar Duitsland gegaan en weer bij Indevolt aangekomen
  • Tweede zending kwam kapot aan (aluminium aan de onderkant waren 2 stukken los). Durf deze niet in gebruik te nemen en deze moet terug.
  • Derde zending is nu nog onderweg :+
Die kapote module moet nog terug. Heb een verzendlabel ontvangen van Indevolt voor verzending via PostNL, maar PostNL wil niet zwaarder dan 23kg in ontvangst nemen. En hij weegt 30kg :P

Ben dus nog bezig met Indevolt hoe die module nu weer terug te krijgen.

Juist

• brugk000
Ik heb de minimale soc nu op 10% staan voor ontladen. Kan deze nog lager ingesteld worden zonder dat de batterijen defect raken of teveel ontladen?

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20

BramT

Rule #1

Je kan inderdaad geen "self-consumption" agenderen in de app. Wat je hier wilt is wat de "AI modus" zou moeten doen -- rekening houden met tarieven, verwacht gebruik/zonopbrengst... Hoe goed dat werkt... daar staan wat meningen over in dit topic. Maar misschien leuk als je het zelf ook 's probeerd en je ervaring deelt.

Als je Homey of HA hebt kan je het in ieder geval wel zelf automatiseren.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

thaMini

Tool !!

brugk000 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:17:
Ik heb de minimale soc nu op 10% staan voor ontladen. Kan deze nog lager ingesteld worden zonder dat de batterijen defect raken of teveel ontladen?
Ik heb hem op 20% staan. Dat kwam ik ergens tegen in de discord dacht ik.

Maar als iemand goede argumenten heeft voor 10% dan houd ik me aanbevolen.

Be small, act BIG.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste