Ik ben me ook aan het oriënteren op een thuisbatterij en ik ben wel gecharmeerd van deze oplossing van Indevolt omdat ik modulair het systeem kan uitbouwen. Ik zou wel meteen met 3 stacks willen beginnen om zo de maximale op- en ontlaadsnelheid te behalen. Ik heb 24 zonnepanelen met Enphase (Metered), voor zover ik hier heb begrepen is de integratie met Enphase er nog niet (helemaal)?
Ik heb de mogelijkheid om deze via Duitsland te bestellen en voor zover ik kan nagaan zou ik dan op het volgende uit komen:
- 3x Indevolt PowerFlex 2000 ECO (AC Version), ik wil deze ook gewoon direct op een groep per stack aan laten sluiten
- 3x Indevolt PFA4000
Echter, als ik na ga wat de piek teruglevering op bepaalde zonnige dagen is, dan zit ik tegen de 7+ kW aan. Heb ik goed begrepen dat voor het opladen van de batterij, de groep de "beperkende factor" is, en ik dus per stack met 3,6 kW zou kunnen opladen, of is die ook gelimiteerd op de 2,4 kW?
Verder neem ik aan dat per stack ik 1 kabel moet trekken naar een groep, tenzij ik dat verkeerd zie, want qua ruimte zit ik te denken om deze op zolder te plaatsen en ik heb een loze leiding richting de meterkast, maar daar krijg ik maximaal 1 (dikkere) kabel doorheen, maar ik zou ook via het dak buitenom kunnen gaan, maar idealiter natuurlijk niet. Een 5 aderige 3-fase kabel net zoals bij een laadpaal zou dan moeten werken zou ik zeggen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Fab1Man op 23-07-2026 15:56
]